Як нам вдалось збільшити кількість завантажень застосунку Jooble на 56%
Привіт, я Андрій Провізіон, засновник та CEO агенції мобільного маркетингу ASO.Marketing. На прикладі відомого українського застосунку Jooble, який на початку співпраці з нами вже мав досить сильні позиції на ринку, хочу показати, як за допомогою App Store Optimization вдалось покращити його видимість на 207% та збільшити завантаження на 56% за 4 місяці.
Світовий ринок мобільних застосунків сьогодні переживає безпрецедентний сплеск: щодня в App Store з’являється близько 1300 апок, а в Google Play — 1200. У такій жорсткій конкуренції базовим інструментом для розвитку будь-якого мобільного застосунку є ASO. App Store Optimization дозволяє покращити видимість застосунку, збільшити його конверсію та посісти лідерські позиції в ніші.
Про компанію-клієнта та виклики, з якими вона зіткнулась
Jooble — це глобальна продуктова ІТ-компанія. Її основний продукт — міжнародний сайт для пошуку роботи, яким щодня користуються мільйони людей у 67 країнах. Сайт агрегує тисячі вакансій із різних джерел на одній сторінці.
У 2022 році компанія запустила мобільні застосунки для iOS та Google Play і зіткнулась із необхідністю наростити органічні завантаження апок, вийти з ними на нові ринки та залучити ширшу аудиторію для збільшення прибутку. Тож одним із завдань стало масштабування органічного трафіку через магазини мобільних застосунків.
На момент початку нашої співпраці з Jooble сторінка застосунку в Google Play вже була оптимізована з боку ASO, тоді як в iOS необхідно було проводити цю роботу практично з нуля. Це вплинуло на обсяг і характер завдань для кожного зі сторів. Спочатку ми зосередилися на оптимізації сторінки в iOS, де розробили повний комплекс метаданих, спрямований на покращення видимості та залучення органічного трафіку. Після успішного виконання робіт і перших отриманих результатів клієнт вирішив передати нам в роботу також Google Play, щоб підсилити позиції застосунку й на цій платформі.
У межах тесту ми з клієнтом сконцентрувалися на оновленні метаданих і графічній оптимізації для ключових країн. У Польщі це дозволило досягти
Візуальна частина показала змішані результати: у Бразилії та Індії зміни підвищили конверсію на 2,5% та 5% відповідно, тоді як у решти країн вони не дали очікуваного ефекту. На iOS результати також виявилися нижчими за очікування і не досягли статистичної значимості.
Органічний канал забезпечує від 30% до 40% всього трафіку застосунку в різних країнах і є другим за якістю трафіку. Крім того, ми досягли зростання індексації ключових запитів, і зараз застосунок займає приблизно 0,8% інсталяцій у своїй ніші серед конкурентів у всьому світі, порівняно з 0,6% до оптимізації.
Як ми вийшли на нові ринки
Команда Jooble прагнула комплексного ASO-просування в різних регіонах. Спираючись на аналіз клієнта, який охоплював ринкові тенденції, рівень конкуренції в ніші та середні показники завантажень у нашій категорії, ми разом визначили пріоритетними ринки Німеччини, Франції, Великобританії, Польщі, Нідерландів, Австрії, США, Бразилії та Індії. Вибір цих країн був обумовлений їхнім високим потенціалом до зростання та розвитку застосунку.
Також перспективними з погляду отримання прибутків виявилися Канада та Іспанія для iOS, а також Іспанія та Індонезія для Google Play. Для цих країн ми також оптимізували метадані та локалізували контент, що сприяло збільшенню завантажень і покращенню видимості застосунку.
Оптимізація метаданих для ефективного просування
Після визначення географії мобільного застосунку ми проаналізували понад 160 конкурентів, зокрема: StepStone, XING LinkedIn, Job Today та Indeed. І створили семантичні ядра для кожної країни у двох маркетсторах — iOS та Google Play. В процесі роботи ми дослідили, за якими запитами користувачі шукають Jooble та його конкурентів, оцінили обсяги трафіку, прибрали нерелевантні слова та додали більш вагомі ключові запити до метаданих.
Так, для iOS було проведено комплексну роботу з підбору метаданих для 10 країн — Німеччини, Нідерландів, Великобританії, США, Франції, Індії, Польщі, Бразилії, Іспанії та Канади, що охопили 18 локалей.
Під кожну країну було зібране унікальне семантичне ядро та оптимізовано Title (назву), Subtitle (підзаголовок) та Keyword Field (поле ключових слів). Для збільшення індексації в США були також додані інші локалі.
Особливу увагу ми приділили метаданим для English (U.S.) та English (U.K.), оскільки ці дві локалі охоплюють користувачів у багатьох країнах. До них було додано найбільш трафікові ключові слова, щоб забезпечити максимальне покриття запитів.
Під час вибору метаданих для всіх локалей ми врахували їхній взаємовплив, уникаючи «конфліктів ключів» у різних полях (Title, Subtitle та Keyword Field). Дублювання кейвордів у різних полях в різних локалях призводить до того, що ці слова можуть погано проіндексуватися. Тож нам доводилось ретельно аналізувати та відстежувати всі використані ключі, оптимально розподіляючи їх між полями.Такий грамотний та ретельний підхід дозволив підвищити точність індексації та релевантність пошукових результатів.
Після оновлення метаданих та переіндексації ми провели детальний аналіз і внесли корективи до метаданих Польщі, Великобританії та США. Тестуючи гіпотези та додаючи нові ключові слова ми оцінювали їхню ефективність. Якщо певні ключі не створювали потрібних зв’язків, оперативно замінювали їх на більш релевантні.
Під час оптимізації локалей у Google Play було так само опрацьовано 10 країн (Німеччина, Нідерланди, Великобританія, США, Франція, Індія, Польща, Бразилія та Іспанія), але на відміну від iOS замість Канади у Google Play ми додали Індонезію.
Для кожної країни ми зібрали унікальне семантичне ядро, проаналізувавши понад 160 конкурентів, включно з їхніми метаданими, популярністю, трафіком та позиціями в пошуковій видачі за кожним ключовим словом. Далі із семантичних ядер ми виокремили найбільш популярні та трафікові ключові слова, які грамотно розподілили в основних полях метаданих — Title (назві), Short Description (короткому описі) та Full Description (повному описі).
Під час збору семантичних ядер для локалей у Нідерландах, Німеччині, Бразилії та Іспанії прибрали з метаданих нерелевантні ключові слова, які не відповідали суті застосунку. Адже через це він демонструвався нецільовій аудиторії, що знижувало конверсію та могло погіршити рейтинг через негативний досвід користувачів. Зосередившись саме на релевантних ключах, ми підвищили конверсію в цих країнах.
В рамках роботи з Google Play ми особливо зосередилися на оптимізації Full Description (повного опису), оскільки цей елемент відіграє ключову роль у підвищенні видимості застосунку. До опису було додано нові ключові слова, що дозволило розширити охоплення пошукових запитів.
Крім того, ми приділили увагу двом важливим метрикам: Confidence та Density.
- Confidence — це показник, що відображає, наскільки добре текстовий опис відповідає категорії застосунку. Ми оптимізували контент таким чином, щоб зміцнити зв’язок застосунку з обраною категорією для алгоритмів стору, підкресливши його основні функції та переваги. Це, своєю чергою, сприяло підвищенню видимості застосунку та залученню органічного трафіку.
- Density — це щільність використання ключових слів у тексті. Ми досягли оптимального балансу між кількістю ключових слів і читабельністю тексту, уникаючи перенасиченості ключами (що могло б призвести до санкцій або зниження рейтингу). Завдяки цьому Full Description залишився привабливим для користувачів і ефективним для пошукових алгоритмів.
Як вдалось збільшити пошукову видимість у світі на 207%
Після проведеної текстової оптимізації для iOS, яка відбувалась у кілька етапів і тривала чотири місяці, кількість пошукових запитів в App Store зросла на 207%. І збільшилась із 1300 запитів до 4000 (період з 18.06.24 по 06.10.24). Основним рушієм даного результату стала саме ASO-оптимізація, яка була підкріплена платним трафіком. Разом ці два інструменти сприяли як покращенню видимості застосунку, так і підвищенню ефективності його просування.
При аналізі окремих країн варто відзначити Великобританію, де кількість проіндексованих ключових запитів збільшилась майже в 5 разів, у Нідерландах та Німеччині цей показник зріс в середньому в 3 рази, а Франція та США продемонстрували зростання більш ніж у 2 рази.
ТОП-5 за ключовими запитами у США та Європі
Якщо аналізувати успіхи за позиціями ключових слів, то станом на середину вересня (за 4 місяці) у Штатах на платформі iOS Jooble перемістився з 35 на 3 позицію за запитом «remote job», на 5 позицію з 55 за пошуковим запитом «find job», та потрапив до ТОП-10 за запитом «find work».
США iOS (станом на 18.09.24)
Пошуковий запит |
Позиція до |
Позиція після |
remote job |
35 |
3 |
find job |
55 |
5 |
find work |
129 |
8 |
У Європі застосунок так само впевнено підіймається за найпопулярнішими ключами. Наприклад, у Нідерландах після проведеної ASO-оптимізації за релевантними запитами «job search» та «job» застосунок на 2 та 4 позиціях відповідно. А за місцевим запитом «werk» (робота) Jooble перемістився з 33 на 6 позицію.
Нідерланди iOS (станом на 19.09.24)
Пошуковий запит |
Позиція до |
Позиція після |
job search |
79 |
2 |
job |
16 |
4 |
werk |
33 |
6 |
Органічні завантаження зросли на 56% за 4 місяці. Ретельна ASO-оптимізація стала ключовим фактором збільшення конверсії застосунку на iOS. За 4 місяці ми досягли зростання органічних завантажень по всьому світу на 56%. Якщо дивитись у розрізі конкретних країн, то в Нідерландах середня кількість завантажень застосунку на день зросла у 9 разів, у Німеччині в 4 рази, а у Великобританії та Індії майже втричі (період з 18.06.24 по 06.10.24).
Ріст індексації в Google Play: +8% за 2 місяці. Як ми згадували вище, застосунок в маркетсторі Google Play на момент початку нашої співпраці вже мав оптимізовану сторінку з погляду ASO. Ретельна робота, що містила аналіз понад 160 конкурентів та вивчення їхніх метаданих, дозволили нам досягти суттєвого прогресу: лише за 2 місяці кількість пошукових запитів, за якими індексувався застосунок, зросла з 8000 до 8650. Це означає збільшення індексованих слів на 8%. Вражаючий результат для сторінки, яка вже була оптимізована.
За країнами найбільше зростання проіндексованих ключів застосунку в Google Play спостерігалось у США та Індії — 38% та 68% відповідно.
Лідерські позиції за популярними запитами у Франції та Німеччині
Крім загального зростання пошукових запитів Jooble у Google Play, покращились і його позиції за найпопулярнішими ключами. Станом на середину жовтня у Франції застосунок став лідером за запитом «job career» перемістившись з 17 на 1 позицію. Так само до ТОП-5 потрапили релевантні ключі «job», «emploi france» та «emploi».
Франція (станом на 15.10.24)
Пошуковий запит |
Позиція до |
Позиція після |
job career |
17 |
1 |
emploi france |
10 |
2 |
job |
9 |
3 |
emploi |
8 |
4 |
Успіхи спостерігаються і в інших європейських країнах. Зокрема, в Німеччині застосунок розмістився у ТОП-5 за такими популярними запитами, як «job search», «get work» та «job app».
Німеччина (станом на 15.10.24)
Пошуковий запит |
Позиція до |
Позиція після |
job search |
4 |
2 |
get work |
37 |
3 |
job app |
10 |
4 |
Збільшення завантажень у Нідерландах та Великобританії
За 2 місяці з моменту внесення перших змін у застосунок в Google Play кількість органічних завантажень по всьому світу збільшилась на 5,3%. Найбільше зростання завантажень на день було зафіксовано у Нідерландах — на 75%. У Великобританії — на 54%, в Австрії, Франції та Індії — в середньому на 50% (період з 14.08.2024 по 06.10.24).
Додаткові 5% завантажень завдяки оновленим скріншотам
Візуальна частина сторінки застосунку відіграє ключову роль у тому, щоб переконати користувачів його завантажити. Адже 80% сторінки займають саме графічні елементи — іконка, скріншоти та промо відео.
У пошуку App Store разом з іконкою відображаються перші три вертикальні скріншоти, які формують перше враження та суттєво впливають на рішення користувача перейти на сторінку або продовжити скролити. Зазвичай юзери не читають опис застосунку, а швидко оцінюють його функціонал, витрачаючи на перегляд скріншотів в середньому 3 секунди.
На момент початку нашої співпраці у Jooble був лише один набір таких візуалів англійською мовою, тому ми здійснили графічну оптимізацію застосунку, локалізувавши скріншоти для країн із найбільшою кількістю трафіку: Великобританії, Індії, Польщі, Німеччини, Бразилії та Франції.
На цьому етапі нам дуже сприяла щільна комунікація із командою клієнта: маркетологи оперативно надавали аналітику про найпопулярніші професії в кожній країні, які ми використали для створення скріншотів. Ми адаптували візуальний контент з урахуванням культурних особливостей, переклали деталі на локальні мови та конвертували валюти й одиниці виміру, що значно підвищило ефективність оптимізації.
Після проведення графічної оптимізації кількість завантажень зросла на 5% в Індії та на 2,5% у Бразилії. В інших країнах нові скріншоти не дали приросту конверсії, тому зараз ми працюємо над новими гіпотезами.
Головні результати за три місяці просування
- Проведена ASO-оптимізація для країн: Німеччина, Франція, Великобританія, Польща, Нідерланди, Австрія, США, Бразилія, Індія та Іспанія. Також для iOS була оптимізована Канада, а для Google Play — Індонезія.
- По iOS кількість пошукових запитів, за якими застосунок індексується у всьому світі, зросла з 1300 запитів до 4000 запитів. Таким чином кількість слів в індексації збільшилась на 207% (станом на 06.10.24).
- По Google Play пошукова видимість у світі зросла з 8000 до 8650 запитів, тобто на 8% (станом на 06.10.2024).
- По iOS за період оптимізації вдалось наростити органічні завантаження застосунку по всьому світу на 56%, а в Google Play на 5,3%.
- Завдяки проведеній графічній оптимізації скріншотів в Індії завантаження застосунку зросли на 5%, а в Бразилії на 2,5%.
Висновок
З її проведенням ASO-оптимізації ми досягли високої видимості та індексації застосунку в сторах і, як наслідок, зростання конверсії. Залучення платного трафіку сприяло масштабуванню аудиторії та стабільному росту завантажень. Додатковим джерелом якісного трафіку стало перенаправлення користувачів з основного продукту клієнта безпосередньо через стори. Крім текстової оптимізації, важливу роль відіграла і графічна оптимізація сторінки застосунку. А його регулярні оновлення та покращення функціоналу сприяли утриманню вже наявних юзерів.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів