📚 Що почитати продакт-менеджеру, аби прокачати навички, себе як лідера, надихнутися і підготуватися до інтерв’ю
Мене часто питають, які книги обовʼязково потрібно прочитати продакту. Нещодавно для випускників моїх курсів створив таку невеличку підбірку корисних книг для будь-яких продуктових спеціалістів. Вийшло аж 3 десятки чудових праць. То ж можете формувати з нього ваш reading list на наступний рік=)
Посилання не додавав. По назві чудово гугляться всі ці книги. В перелік додав тільки ті, що сам читав, або хоча б гортав і робив нотатки.
Перелік розбив по категоріям. Порядок категорій відповідає рівню Seniority продакта. Порядок книг в кожній категорії відповідає рівню важливості для прочитання:
Книги для загалального розвитку та формування продуктового майндсету, в тому числі для підготовки до інтервʼю:
1. Inspired — How to Create Tech Products Customers Love, Second Edition by Marty Cagan
Книга дає чудовий опис процесу створення продуктів в Top Tech компаніях з описом ключових ролей та артефактів, які використовуються.MUST HAVE для будь якого продакта. В багатьох компаніях навіть на співбесіді перевіряють майндсет кандидата на основі описаного в цій книзі.
2. Agile Product Management with Scrum: Creating Products that Customers Love by Roman Pichler
Трохи менш фундаментальна книга про роботу продакт менеджера ніж Inspired, з фокусом більше на роль Scrum Product Owner. Але для старту в професії, щоб зрозуміти загальний процес створення продукту в середині компанії — саме воно.
3. Cracking the PM Interview: How to Land a Product Manager Job in Technology (Cracking the Interview & Career) by Gayle Laakmann McDowell, Jackie Bavaro
В книзі описується типовий процес інтервʼю в Big Tech компаніях, а також аспекти на які треба звертати увагу в процесі підготовки до інтервʼю. Допомагає структурувати підхід до підготовки. Але супер глибкоих інсайтів тут не буде. І якщо ви не в пошуку роботи поза Україною та маєте рівень Middle+, то точно можна скіпанути.
4. Decode and Conquer: Answers to Product Management Interviews by Lewis C. Lin
Ще одна книга, в якій зібрані найрозповсюдженіші запитання з інтервʼю Top Tech компаній на позицію Product Manager. Також, буде актуальною, якщо ви хочете спробувати пройти інтервʼю у велику компанію поза Україною.
Product Design (не тільки візуальний, але і механіки побудови продукту, та фреймворки, які можна використовувати для цього):
1. Hooked: How to Build Habit-Forming Products by Nir Eyal, Ryan Hoover
Чудово описаний підхід, як будувати продукти, які створюють звичку використання. Та й загалом описана «Модель Гачка», може бути використана в будь-якій сфері.
2. Jobs to be Done: Theory to Practice by Anthony W. Ulwick
База в розумінні того, навіщо ви будуєте продукт. Одна з найкращих, з моєї точки зору, книги по JTBD фреймворку.
3. Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want by Alexander Osterwalder
Як сформувати правильну ціннісну пропозицію продукту, яка відштовхується від розуміння користувачів. Книга дає покроковий фреймворк по створенню ціннісних пропозицій.
4. User Story Mapping: Discover the Whole Story, Build the Right Product by Jeff Patton
Опис фреймворку побудови карти користувацької історії для дизайну правильного продукту, який буде закривати основні потреби користувача. Дуже корисний фреймворк при розробці нових продуктів чи функцій.
5. Impact Mapping — Making a big impact with software products and projects by Gojko Adzic
Опис однойменного фреймворку, який допомагає обрати правильний перелік функцій вашого продукту з точки зору максимізації цінності продукту для бізнесу та користувачів.
6. Don’t Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability (3rd Edition) by Steve Krug
База для розуміння підходів до проектування досвіду користувача та візуального дизайну діджитальних продуктів.
7. Lean UX: Designing Great Products with Agile Teams by Jeff Gothelf, Josh Seiden
Ще одна непогана книга по юзабіліті, з фокусом на нові стартапи, які використовують Agile підхід до розробки продукту.
Entrepreneurship, Startups, Pre Product Market Fit (якщо ви працюєте в стартапі на ранній стадії, або плануєте запускати свій продукт)
1. The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses by Eric Ries
Стара, але досі актуальна біблія створення продукту з нуля. Навіть якщо ви і не створююте повністю новий продукт, то ідеї з книги прям дуже допоможуть навіть з окремими фічами продукту
2. Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future by Peter Thiel
Ще одна надзвичайна книга, яка описує процес створення продукту від ідеї до досягнення Product-Market Fit
3. Crossing the Chasm, 3rd Edition: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers by Geoffrey A. Moore
4. The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers by Ben Horowitz
Обов’язкова книга для будь-якого лідера в цифрових продуктів. Він надає цінну інформацію про такі теми, як стратегія продукту, організаційний дизайн і прийняття виконавчих рішень.
5. Running Lean. Iterate from Plan A to a Plan That Works. 3rd Edition by Ash Maurya
Чудово описуються ключові гіпотези, які лежать в основі успішного продукту та фреймворк по їх планомірній перевірці
6. The Lean Product Playbook: How to Innovate with Minimum Viable Products and Rapid Customer Feedback by Dan Olsen
Книга описує розвиток продукту через побудову та ітерування над його MVP.
Product Discovery, User Research
1. The Mom Test: How to talk to customers & learn if your business is a good idea when everyone is lying to you by Rob Fitzpatrick
Якщо ви плануєте почати проводити інтервʼю з користувачами, або хочете покращити цей процес — то ця книга абсолютний маст хев. І допоможе почати задавати правильні запитання, щоб отримувати значимі відповіді.
2. Continuous Discovery Habits: Discover Products that Create Customer Value and Business Value by Teresa Torres
В книзі описується підхід до побудови постійного процесу User Reaserch та побудови продукту на його результатах. Якщо хочете вбудувати це в свій процес — книга дуже допоможе.
Metrics and Analytics
1. Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster by Alistair Croll, Benjamin Yoskovitz
В книзі розкриті ключові підходи до складання переліку метрик продукту з описом основних категорій метрик.
2. How to Measure Anything: Finding the Value of Intangibles in Business by Douglas W. Hubbard
Більш ширша книга про загалом Data-Driven підхід при управління компанією.
3. Measuring the User Experience: Collecting, Analyzing, and Presenting Usability Metrics (Interactive Technologies) by Bill Albert, Tom Tullis
Підхід до вимірювання саме Користувацького досвіду.
Growth
1. Hacking Growth: How Today’s Fastest-Growing Companies Drive Breakout Success by Sean Ellis
Одна з фундаментальних робіт про зростання компанії та продукту. Хоча й на поточний момент багато концептів вже втратили актуальність, але багато з чого дійсно можна застосувати в своєму продукті і зараз.
2. The Cold Start Problem: How to Start and Scale Network Effects by Andrew Chen
Книга про ефект масштабу в різноманітних продуктах типу маркетплейси чи соц. мережі, де бізнес модель починає працювати тільки на масштабі. В книзі описується безліч прикладів зростання компаній та механік, які вони для цього використовували
3. Product-Led Growth: How to Build a Product That Sells Itself by Wes Bush
Підхід до побудови продуктів, які спонукають зростання. Особливо, якщо у вас В2В продукт, то раджу виділити час на дослідження концепту PLG.
4. Traction: How Any Startup Can Achieve Explosive Customer Growth by Gabriel Weinberg, Justin Mares
В книзі описані підходи до того, як саме стартапу почати зростати, щоб отримати бажаний Traction, який дозволить залучити подальші інвестиції та ще більше зростати
Leadership/Managing Product Teams (ця категорія особливо актуальна, якщо ви переходите на Lead позицію):
1. Empowered — Ordinary People, Extraordinary Products by Marty Cagan
На відміну від Inspired, це книга в першу чергу — про людей, команду та процеси в організації, які призводять до побудови великих та успішних продуктів. Якщо ви готуєтесь зайняти Lead продуктову позицію, чи ви вже ведете за собою команду продактів — ця книга просто обовʼязкова.
2. How to Lead in Product Management: Practices to Align Stakeholders, Guide Development Teams, and Create Value Together by Roman Pichler
Фокус книги на практики використання лідерства в процесі побудови продукту тоді, коли у вас немає формальної влади, а треба обʼєднати людей навколо ідеї.
3. Escaping the Build Trap: How Effective Product Management Creates Real Value by Melissa Perri
Книга про побудову продуктової організації та саме продуктового, а не delivery підходу до побудови продуктів в існуючих компаніях
Strategy
1. Strategize: Product Strategy and Product Roadmap Practices for the Digital Age, by Roman Pichler
Одна з перших книг саме про продуктову стратегію. На поточний момент багато чого вже стало трохи складніше, ніж описується в книзі. Але базові підходи до побудови стратегії продукту актуальні і досі.
2. Good Strategy/Bad Strategy: The difference and why it matters by Richard Rumelt
Книга вцілому описує базові підходи до побудови хорошої стратегії бізнесу, а не тільки продукту. Одна з найпопулярніших книг про стратегію в продуктовому комʼюніті
3. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant by W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Книга про підхід до вибору ринку та ідеї продукту, в якої не буде конкурентів. В поточних умовах вже таких майже не залишилось, але підхід можна пробувати використовувати для нових продуктів.
4. The Innovator’s Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail by Clayton M. Christensen
Книга описує важливість інновацій в процесі створення продуктів. Та чому іноді, навпаки, інноваційний продукт чи технологія веде до фейлу.
ENJOY!








👇 Ну і діліться своїми must-read книгами.
Навіть не обов’язково з продуктової тематики, а загалом.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів