Коли зручність не дорівнює зростанню конверсії: результати дослідження — Experiments Hub

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Дисклеймер: Цей допис є частиною добірки продуктових експериментів — Experiments Hub. Проводили A/B тести або якесь інше продуктове дослідження? Заповнюйте форму і діліться своїм досвідом та інсайтами!

Коротко про компанію та продукт

Мене звати Владов Віталій, я відповідаю за керування розробкою та впровадженням продуктових рішень в компанії Maklai. Основа продукту booked.net — це платформа для онлайн-бронювання готелів та інших видів розміщення. Ми залучаємо користувачів, які шукають житло для подорожей, і монетизуємо бронювання через комісійну модель.

Контекст кейсу

Коли користувачі потрапляють на сайт, вони бачать різні пропозиції житла і мають виконати певні кроки для досягнення фінальної цілі.

Одна з таких цілей — це перевірка availability (доступності та ціни на кімнату на потрібні дати). Саме цей показник ми планували покращити. В процесі ресерчу по сайтам, які задають тенденції на ринку, ми побачили цікаве рішення, повʼязане з відображенням галереї фотографій готелю, яке і лягло в основу нашої гіпотези.

Гіпотеза

Багато юзерів приймають рішення про бронювання готелю після перегляду його фотографій, і нам потрібно усунути всі перепони в момент, коли у юзера сформувалось бажання. Офіційно гіпотеза звучала так: якщо ми полегшимо перехід до перевірки дат з галереї, то отримаємо більшу конверсію в Check Availability (перевірку дат)

Дизайн експерименту

Тут ми трохи порушили голове правило тестування «одна зміна — один тест» і зробили одразу декілька змін. Це було пов’язано з повним оновленням цієї частини продукту, тому не вийшло релізити поступово. Для полегшення переходу до перевірки дат ми біля кожної фотографії додали кнопку «Get Prices» яка дозволяла швидко перейти до вибору дат і перевірки availability. Також, для підвищення довіри ми вивели біля фотографії останні відгуки про готель. При цьому, як я і писав вище, ми зробили декілька додаткових змін, повʼязаних з покращенням загального сприйняття сайту користувачем (оновлення стилів, покращення превью, відображення назви готелю і його зірковості в галереї), але ключове — усе це мало підсилювати нашу гіпотезу.

Старий варіант:


Новий варіант:

Результати тесту

Ми отримали дуже гарні показники клікабельності цієї кнопки. Приблизно 6% відвідувачів галереї скористались цим функціоналом. Проте конверсія відвідувачів у тих, хто зробив перевірку availability зросла менше, ніж очікувалося. Наша гіпотеза полягає в тому, що люди, які планували забронювати готель, і так перевіряли availability. Новий функціонал, звісно, покращив їм досвід, але навіть без нього вони були достатньо серйозно налаштовані дізнатись ціни, що готові були закрити галерею і знайти на сайті як це зробити.

Висновки

Ми створили зручний функціонал, яким користуються наші юзери, і який покращує їхній досвід, але не дав значного зростання конверсій.

Спірний інсайт, щодо якого можна подискутувати: якщо юзери в певний момент перебування на сайті достатньо замотивовані, щоб зробити наступний крок (перейти до перевірки дат, перейти до оформлення замовлення, тощо), то вони готові подолати невеликі труднощі. І покращення цього шляху не дасть нам додаткових конверсій.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Для полегшення переходу до перевірки дат ми біля кожної фотографії додали кнопку «Get Prices» яка дозволяла швидко перейти до вибору дат і перевірки availability.
Наша гіпотеза полягає в тому, що люди, які планували забронювати готель, і так перевіряли availability.

availability + ціна — якщо номер доступний на вибрані дати, але користувачі не забронювали — то тут схоже ціна відлякувала?

Не зовсім зрозумів вас.
Я не сильно вірив, що ця зміна буде помітна на конверсії в бронювання.
Точніше трохи інше. Перед бронюванням є інший обовʼязковий крок, перевірка ціни і доступності на обрані дати. І я хотів підняти конверсію саме цього кроку. Але це покращення не сильно підняло цю конверсію. А якщо на цьому кроці конверсія не сильно зросла, то і кількість бронювань особливо не зміниться.

Перефразую — ви покращили UX —

6% відвідувачів галереї скористались цим функціоналом

— тобто сама ідея як для UX спрацювала — користувачі швидше попадають на основне end-to-end flow (перевірка доступності номеру на вибрані дати та ціни), яке ви не міняли як я зрозумів з статті — тому я припустив, що конверсія не так збільшилася як хотілося банально по іншій причині — по ціні

Ми ціну не змінювали, і я не думаю, що ціна значно впливає в цьому випадку.
Я розглядаю цей флоу трошки інакше.

1. В нас є конверсія в чекевейл (перевірку доступності та цін). Умовно це 33%, кожен третій юзер сайту перевіряє доступність.
2. В нас є конверсія юзерів, які побачили ціни в клієнтів, які забронювали номер.

В даному випадку я намагався покращити перший крок, першу конверсію. Тому що є відчуття, що саме покращення цього показника збільшить кількість бронювань. Люди, які приходять на сторінку готелю — зазвичай зацікавлені в бронюванні. Тому, якщо змотивувати їх перевірити ціни і доступність на певні дати — це вже буде плюс крок до того, щоб вони зробили замовлення.

Конкурувати ціною в цій сфері не завжди є можливість, так як ціну дають готелі, а ми виступаємо лише посередником.

кожен третій юзер сайту перевіряє доступність

а який процент успішних перевірок (номер доступний)?
можливо є сенс покращити ранжування — скажімо якщо користувач шукає готелі з рейтингом 4 з 5 — то в видачі показувати в першу чергу найменш завантажені готелі — тут може допомогти аналіз історичних даних, якщо такі є — або аналіз інших критеріїв — як наприклад додаткові знижки чи плюшки від готелів (наприклад що в цьому році запустилися і вкладаються в розкрутку)
щось в цьому напрямку я впевнений в вас є

2. В нас є конверсія юзерів, які побачили ціни в клієнтів, які забронювали номер.

цікаво звідки в вас ці дані?
і як ви знаєте, що вони вже перевірили ціни на інших сайтах-конкурентах до того як перейти на ваш сайт?
грубо кажучи, підозрюю глобальні конкуренти www.hotels.com , www.booking.com , ... (не знайомий з цією сферою), а далі регіональні сервіси
у вашому випадку, так як ви не можете вплинути на ціну, то є лише варіант експериментувати з видачею більш привабливих варіантів? — наприклад, якщо ви знаєте що на www.hotels.com номери в готелі А за вищу ціну ніж у вас — то видавати його вище

Підписатись на коментарі