Один тест — подвійний результат: як одна зміна в UX одночасно збільшила нам і дохід, і активність користувачів — Experiments Hub
Дисклеймер: Цей допис є частиною добірки продуктових експериментів — Experiments Hub. Проводили A/B тести або якесь інше продуктове дослідження? Заповнюйте форму і діліться своїм досвідом та інсайтами!
Коротко про компанію та продукт
Привіт, на звʼязку Антон Шуляк — Product Analyst у дейтинг-застосунку Hily в українській продуктовій IT-компанії appflame. Уже майже три роки разом із командою я генерую та тестую гіпотези, аналізую результати й допомагаю приймати рішення, які впливають на монетизацію та розвиток продукту.
Наш застосунок Hily працює за freemium-моделлю монетизації: базові функції доступні безкоштовно, а за Premium-фічі потрібно заплатити. У нас уже понад 35 мільйонів користувачів на Tier-1 ринках, а з 2024 року ми стабільно входимо в Топ-5 дейтинг-застосунків за кількістю реєстрацій у США. Щороку наші користувачі надсилають понад 1,5 млрд лайків і створюють понад 50 млн метчів.
Наш головний челендж — знайти баланс між крутим користувацьким досвідом і зростанням доходів. Думаю, ця тема знайома всім, хто працює над монетизацією. Як ми розвʼязуємо цей челендж у Hily — розповім у кейсі.
Застосунок Hily
Контекст кейсу
У Hily є кілька продуктових команд, кожна з них відповідає за різні аспекти продукту: монетизацію, користувацький досвід, безпеку користувачів тощо. В моїй команді ми фокусуємося на монетизації й один із ключових напрямів нашої роботи — покращення платних фіч, які впливають на кількість і повторюваність платежів. Однією з таких фіч є Major Crush, до якої користувачі можуть отримати доступ через підписку або її разову покупку. Як вона працює?
Зазвичай у дейтинг-застосунках, щоби почати спілкування, потрібно отримати «взаємний лайк» — обидва користувачі мають лайкнути один одного. Але функція Major Crush дозволяє користувачеві написати іншій людині ще до того, як вона лайкне його/її у відповідь. Далі все залежить від отримувачів: вони можуть відповісти або проігнорувати повідомлення.
Одразу скажу, що ми подбали про комфорт користувачів і обмежили кількість використання Major Crush, щоби не перенаситити користувачів вхідними повідомленнями.
Проблема та гіпотеза
Раніше одним із наших основних способів пропонувати й надсилати Major Crush був через спеціальний екран у застосунку, де користувачі бачили всі профілі, яким вони поставили лайк.
Здавалося б, ідеальне місце для цієї дії: перед очима вже є цікаві профілі. Але, як показав аналіз, цей екран відкривали дуже рідко, і це було основною причиною низької кількості повідомлень, надісланих через Major Crush.
Звідси ми сформували гіпотезу:нам потрібно створити ще один більш зручний спосіб скористатися Major Crush, щоби збільшити використання цієї фічі та збільшити конверсію в підписку.
Водночас ми вирішили залишити можливість надсилати Major Crush зі всіх раніше можливих місць у застосунку, щоби навмисно не звужувати воронку — ми отримували певну конверсію з інших екранів, але прагнули знайти найбільш ефективний варіант.
Дизайн експерименту
Найкращим місцем для пропозиції скористатися Major Crush нам здався екран діалогів. Ми знали, що ним активно користуються, і він ідеально вписується в механіку фічі, адже Major Crush надсилається через повідомлення. Тому очікували, що більшість користувачів помітить і спробує нову фічу.
Щоби пропонувати цю фічу максимально ефективно, ми використали дві ключові переваги:
- Враховуючи, що наші користувачі активно гортають та лайкають профілі, у нас була велика база потенційних отримувачів Major Crush. Це дозволило нам гнучко налаштовувати алгоритм і підбирати найбільш релевантні збіги для користувачів цієї фічі.
- Ми фокусувалися на тих користувачах, які зараз онлайн і зазвичай швидко відповідають. Це підвищувало ймовірність швидкого діалогу та позитивного користувацького досвіду.
Приклад пропозиції Major Crush в діалогах (Message before match)
Приклад використання Major Crush
Результати експерименту
Додавання Major Crush у табу діалогів гарно вплинуло на її використання та монетизацію загалом.
Оскільки ми показували фічу всім користувачам, а не тільки тим, у кого вже був Major Crush, більше людей дізналися про неї та захотіли спробувати. Це розширило монетизаційну воронку на 40 %, і позитивно вплинуло на наш дохід:
- 80 % користувачів, які побачили пропозицію в діалогах, зацікавилися та натиснули на фічу;
- 25 % користувачів відправили Major Crush (частково через обмеження на використання);
- конверсія у використання Major Crush зросла на 4 %, а частота використання фічі збільшилася на 3 %.
Також, оскільки наш алгоритм підбирав саме тих користувачів, які були онлайн і зазвичай швидко відповідали, у застосунку стало більше активних діалогів. Це підняло загальну активність і retention користувачів.
Висновки
- Корисний функціонал може залишатися невикористаним просто тому, що його важко знайти. У нашому випадку можливість надсилати Major Crush тим, кого користувач уже лайкнув, уже була, але ховалася в малопопулярному розділі, тому її майже не використовували. Коли ми додали її в діалоги, користувачі стали набагато частіше нею користуватися. Тому важливо регулярно переглядати функціонал продукту та знаходити такі приховані можливості для зростання.
- Місце показу фічі має значення. Якби ми реалізували Major Crush через окремі поп-апи чи вкладки, а не через табу діалогів, конверсія у взаємодію, скоріш за все, була б нижчою.
- Монетизація та активність користувачів у застосунку не обов’язково суперечать одна одній. Якщо правильно продумати фічу, можна й доходи збільшити, і взаємодію з продуктом зробити цікавою. У нашому випадку фіча Major Crush не тільки принесла більше оплат, а й підвищила активність у застосунку, оскільки користувачі стали частіше спілкуватися.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів