Марті Каган: за 3-10 років типова команда розробників зменшиться з 8 до 3 людей

💡 Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Приєднуйтесь до AI спільноти!

Натрапив на цікавую статтю від Marty Cagan: www.svpg.com/...​-vision-for-product-teams

Автор ділиться думками з приводу впливу AI на індустрію розробки ПЗ. Виходячи з того, в яких областях ШІ вже зараз дає буст у продуктивності, він припускає, що робота з імплеметації рішень виконуватиметься в рази швидше ніж зараз зі значно меншою кількістю потрібних програмістів чи дизайнерів.

Звичайно, люди все ще будуть потрібні для визначення того, що саме і яким чином потрібно робити. Але як тільки ці рішення будуть прийняті, реалізація задуманого може бути майже миттєвою:

I’m expecting that the productivity of delivery will continue to improve, in many cases to the point where a well-defined solution can be built, tested and deployed as a production-quality product, for all intents and purposes, nearly instantaneously.

Як наслідок, він вважає, що звичайна скрам команда зменшиться з 2 pizza team розміру до лише трьох людей: продакт менеджера, дизайнера, програміста. Більше ніхто не буде потрібен для реалізації задуманих фіч. Компанії зможуть стати значно ефективнішими і прибутковішими, робота програмістів стане простішою (не треба буде комунікувати з купою людей зі своєї і «сусідніх» команд, достатньо лише ШІ помічника).

Тому дуже багато людей в ІТ індустрії можуть лишитися без роботи, або ж будуть змушені її сильно змінити щоб адаптуватися до нової реальності.

The drawbacks are that if this vision becomes a reality, there will be a dramatic disruption to much of the tech workforce. There will be many people in largely process-oriented roles where their position is no longer necessary. There will be many more people that will be forced to either upskill, or to change careers.

У чомусь схожі думки вже звучать від керівників багатьох компаній. Цукерберг прогнозує, що вже цього року ШІ буде працювати на рівні мідл розробника. Звідси і продовження скорочень, і значно повільніший найм.

Як думаєте, чи справдиться цей прогноз, чи ж навпаки підвищення продуктивності програмістів призведе до ще більшого попиту? Або ж узагалі ніякого суттєвого покращення в швидкості роботи в результаті не буде, і ШІ виявиться таким же пшиком, як і web3?

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

“How To Tell The World You Have No Clue What Software ENGINEERING* Is Without Actually Telling That” by Marty Cagan

*) and yes, I fuggin’ MEAN it

Не згоден, що в команді буде 1 програміст із двох причин:
1) Люди можуть хворіти, йти у відпустку або бути відсутніми з інших причин. Необхідний хтось, хто міг би підмінити
2) Головна перевага командної роботи — це те, що люди радяться, діляться досвідом, обговорюють рішення та проблеми. Один програміст працюватиме сам собою, через що якість роботи і навіть швидкість роботи можуть постраждати.

Попросив ChatGPT Pro написати самарі

Cagan believes generative AI will massively reduce the “delivery” workload (requirements, design assets, coding), letting a small team (product manager, designer, engineer) do what used to require eight or more people. He thinks this will happen within 3–10 years. This change will disrupt many roles that are mostly process-oriented (like product owners and “feature team” PMs). Product discovery, which depends heavily on human judgment, will still require real expertise, but there’ll be far fewer people total.

He sees two big outcomes:

Companies can cut product/delivery headcount drastically,
Because it’s cheaper to build tech, we’ll see a surge in new startups and products.
It’s an optimistic—but possibly extreme—vision. He assumes AI tools will get good enough at delivery that “anyone with an idea” still won’t cut it unless they have real product sense. That might be right, but it’s also a gamble on how quickly AI can handle true end-to-end delivery and how easily teams can still manage product discovery.

Кейгана треба сприймати як людину яка пише «утопічні романи». Тоді все стає на свої місця.

По суті, бізнес завжди шукає свосіб комусь менше платити. Нажаль, ІТ відділи зазвичай є далеко від value generation по орг. структурі і йдуть першими під ніж. Ось тут АІ-шка і виглядає як цікавий спосіб одночасно сісти сракою на 3 стільці

1. платити менше
2. робити краще
3. робити швидше

Але я думаю, що bottleneck ніколи не був повязаний з девелоперами.

А на ділі вона має тенденцію тільки рости, от зараз 28 людей в команді, «стендап йде 45 хвилин мінімум».
Я починав в 2006 коли весь проект із усім клали на одного розробника. От просто одна людина робила просто усе, і часто в такому проекті воно робилось в усе набагато швидше.
Але в однієї людини є приділи, робляться помилки і одне робиш краще друге сильно гірше і т.д. десь будуть помилки і зазвичай тестував би краще хтось окремий.
А тестування — це давайте вимоги, і не в зошиті чи десь текстовому файлі готуєш, що треба зробити при чому щоб воно ясно було — усім, а не тобі улюбленому. Замість каракуль на папірці продумані та чітко форматуванні діаграми, методи Бутча, SOLID і т.д.. Потім СI/CD білд скріпти, тести від unit до end-to-end.
І з рештою воно приходить до стану коли : бізнес аналісти, девопси клауд опис, фронтендери та бекендери заодно із мобайл при чому андроїд та ійос окремо, QA та QA automate, солюшн архітект та систем архітектор і т.д. Мітинги-зізвони знову мітинги і т.д.
Воно з рештою усе стає золоте, мають нереальні плани завжди через це і завжди комунікативний хаос і ніхто нічого не встигає, то нема чого робити то аврал і так по колу. От тепер сучасне ІТ. І от AI тут ну трошки звісно допомогає, та якось зовсім не на той рівень як би хотілось. Хотілось би — тягнути весь проект в трех, без особливих стресів і розміреному режимі, мати вільний час, а заробляти десятки мільйонів долларів.

Цей жмот купував 1 піццу на 4 людей? Не дивно що від нього пішли розробники :)

типова команда розробників

Розробників чого? Так і бачу як вебморду на реакті, оффлоад обробки трафіку, розводку плат з MU-MIMO антенами і CI/CD інфру для якогось роутера розкатує троє девелоперів.

Так, він явно пише про типовий веб/десктоп/мобайл для бізнесу чи звичайних юзерів. Але це і більша частина ринку як мені здається. Достатньо подивитись кількість вакансій на джаву і джс у порівнянні з кількістю потрібних embedded девів.

Достатньо подивитись кількість вакансій

Известное когнитивное искажение. Вакансий курьеров и официантов всегда будет больше вакансий бухгалтеров и инженеров. Ровно по одной причине — простоты входа и короткого цикла трудоустройства.

Може й так, але можна подивитись і опитування хто чим займається: dou.ua/...​les/language-rating-2025
Backend — 41%
Frontend — 23%
Full-Stack — 21%
Mobile — 10%
Тобто все інше (навіть із десктопом!) — це менш ніж 7% програмістів в Україні.

1. Аудитория ДОУ — это клуб любителей потрындеть в рабочее время. Более того — далеко не все участвуют в опросах, я например ни разу.
2. Украина это каличный гастарбайтер кий рынок с ориентацией на быстрые деньги малой кровью. Она никоим образом не мэпится на ИТ развитых стран, где значительная часть программистов работает в рамках ИТ-отделов обычного бизнеса и годами пилит там свой учёт электроэнергии или пожарную автоматику.

Я згоден що на інших ринках може бути інше розподілення, але все одно припускаю що більше половини розробників це саме типові backend-frontend-mobile додатки і сервіси. Якщо у вас є інша статистика, покажіть(:.

більше половини розробників

Работают в Bosch, Boeing, Maersk, VAG, General Electric, DuPont, Hyundai, ExxonMobil, Telenor etc. и их субподрядчиках. Просто и они сами, и их продукт остаются за высокими заборами корпораций.

Але це і більша частина ринку як мені здається.

Не знайомий з жодною людиною, яка самотужки чи командою менше десятка людей (включно з власником) пиляє якийсь дрібний сайт чи мобільну апку і реально з цього живе, а не працює на якусь організацію, де ІТ — це оптимізація на фоні основного бізнесу.

Навіть з розробки і паяння своїх модулів такі приклади знаю, хоча теж рідкі і по суті паразитуючі на нішевих потребах індустрії, де знання кому продати і які вимоги зібрати значно важливіше за власне технічні навики. Але це не про якість розробки, а не нездорові регуляції, санкції чи ще якісь перекоси, які не дозволяють закрити потребу ринковим продуктом ззовні.

де знання кому продати і які вимоги зібрати значно важливіше за власне
технічні навики.

Да, в противовес аутсорсному бизнесу, у которого не интервью, а конкурс аттестатов.

а сам ЕйАй шо не справиться?

Шо такоє

Теми: AI, команда, робота

Теми: AI, команда, робота, пророцтва

Вимоги до девелоперів збільшаться, час на таскання формочок не треба буде витрачати, інженерна робота нікуди не зникне

Але кількість команд збільшиться в 3-5 разів.

до лише трьох людей: продакт менеджера, дизайнера, програміста.

Питання тільки нафіг там дизайнер та менегер?
Якраз з команди — 3 програміста і починається якийсь продуктовий стартап. Дизайн замовляють на фрілансі. Менегер той, хто менш розпіздяй.
А якісь серьйозні команди де є штатний дизайнер і менегер як окрема людина то там і програмістів не один бо бас фактор/відпустки. А баги лізуть цілодобово.

Взагалі, винахід більш ефективного способу використання ресурса зазвичай призводить до збільшення споживання цього ресурсу. Винахід парової машини призвів до збільшення споживання вугілля, двигуна внутрішнього згоряння — до збільшення споживання нафти, літієвих акумуляторів — до збільшення використання акумуляторів.

Але в цілому стоїть питання: чи розвиток АІ — це автомобіль, а всі ми кучери, чи це умовний гугл (в сенсі доступний і потужний інтернет-пошук), а ми всі — несемо диски з МСДН на смітник.

до лише трьох людей: продакт менеджера, дизайнера, програміста.

Судя по наличию дизайнера, гражданин с высоты своего фронт-энда расписывается за всю софтварную индустрию во всем ее разнообразии.
Почему нет? Ведь лучшие политологи крутят баранку такси.

Якщо брати конкретну окрему команду певного проєкту — то так, скоріш за все кількість необхідних спеціалістів зменшиться і це призведе до скорочень у багатьох існуючих проєктах.
Але якщо розглядати ІТ сферу вцілому, то думаю здешевшення розробки викличе новий бум стартаперства, коли люди, у яких раніше не було сотень тисяч $ для найму великих команд, але були десятки тисяч доларів, раніше не могли реалізувати власний задум через обмеження бюджету, але зараз зможуть, тому що витрати на розробку будуть значно менші — менше людей + менше час. Тобто з’явиться купа нових дешевих проєктів, а разом з ними і купа вакансій. Але так, доведеться вміти працювати з АІ і суміщати декілька сфер обов’язків/напрямків роботи. Наприклад, «програміст + АІ» повинен буде самостійно закривати і таски по бекенду, і по фронтенду, і по DevOps активностям, а може навіть і AI QA налаштовувати. Тобто повністю відповідати за весь процес розробки і технічну частину. Не в його сфері відповідальності буде лише творча частина (дизайном буде займатися окрем людина з відчуттям стилю), маркетинг/продажі, рекрутинг, планування нових фіч та юридичні і фінансові аспекти.

От приблизно такі думки і автор посту пише. Здешевлення розробки може зробити її вигідною для юзкейсів, де раніше в цьому не було сенсу.
Але в процесі змін багатьом буде важко.

На парканах теж пишуть. Іншими словами, цей візіонер трохи припізднився

скрам команда зменшиться з 2 pizza team розміру до лише трьох людей: продакт менеджера, дизайнера, програміста.

Тобто АІ вплине тільки на перформанс програмістів?
Чи може продукт і дизайнер буде шарений між ще трьома тімами і тоді вийде замість 3ох тім буде одна)

Кароч, ще одні дурниці від людей які далекі від розробки.
Отой «2 pizza» розмір пов’язаний з «керованістю» групи а не тим скільки програмісти можуть зробити.
Скільки років я працюю, в беклозі завжди роботи х2-х3 від того скільки можна зробити. А ідей від РО/бізнесу набагато більше.

І ще, одна людина в команді це очевидний bus factor.

Тобто АІ вплине тільки на перформанс програмістів?

Він розділяє роботу на два типи, і там де мова йде про виконання, є очікування прискорення на порядки. Тобто там де зараз є два бекенд програміста, два фронтенд і один тестувальник, через три роки буде достатньо одного фул-стека озброєного ШІ.
Значна частина роботи продукта і дизайнера це спілкування з клієнтами, експерименти, прийняття рішень. Ось тут потрібна людина і час.

Скільки років я працюю, в беклозі завжди роботи х2-х3 від того скільки можна зробити. А ідей від РО/бізнесу набагато більше.

Судячи з масштабних скорочень навіть у надприбуткових компаніях, це далеко не завжди так.

І ще, одна людина в команді це очевидний bus factor.

З цим згоден, можливо все ж однієї людини буде замало. А от двох замість теперішніх п’яти — цілком достатньо(:.

Судячи з масштабних скорочень навіть у надприбуткових компаніях, це далеко не завжди так.

Позакривали якісь внутрішні стартапи які не приносять прибутку.

Якщо припустити, що роботи в беклогах компаній в рази більше від можливостей команд, то логічно було б перемістити людей всередині, а не звільняти.

Розказати прікол про дитину від 9 вагітних за місяць?

Судячи з масштабних скорочень навіть у надприбуткових компаніях, це далеко не завжди так.

Ну коли працює тисячі інженерів над одним ютубом, то скоротивши 10% нижнього перформансу різниці майже немає.
Оці новини про скорочення це звичайна страшилка. ФААНГи активно наймають і активно звільняють, це завжди було крім 2021)
Людина згоріла — заміна на наступну.
Ось лінк на кількість працівників в гуглі
www.statista.com/...​ll-time-google-employees

АІ дає неймовірну можливість перформити Х2 від вище середнього з 2024 до 2027-2030 (поки ото середнє не підтягнулось). І серед фаангівців таких теж багато, тому і в офіс кличуть

А потім той один захворів ковідом і помер ))

беклог дуже цікава штука

якщо маєш в беклозі тільки речі які потрібні, можна зробити, і хоч якось описані — бізнес питає «якого **я у нас нема нічого для „вставити будь який тренд сюди“...»

якщо робиш так щоб бізнес був щасливий, можна отримати у беклозі 2х-3х кількість роботи на пару років

якщо маєш роботи на пару років, то потім дев менеджер або хед оф девелопмент питає чому у вас сторі в статусі Х по пару років або ще якась дебільна метрика не збігається

ну і далі по колу

щось мені підказує, що буде як в приказці про 9 жінок і 1 місяць

Може за такими умовами HR зникнуть?

Як думаєте, чи справдиться цей прогноз, чи ж навпаки підвищення продуктивності програмістів призведе до ще більшого попиту? Або ж узагалі ніякого суттєвого покращення в швидкості роботи в результаті не буде, і ШІ виявиться таким же пшиком, як і web3?

ШІ не виявиться пшиком.
Пшиком виявляться оці всі прогнози, котрі припасовують нову технологію до старої системи.
Як, ото, бездротовий зв’язок пристосовували до газет і отримували «я увімкнув телеприймач і полистав свіжі газети, які транслювалися на третьому каналі»

Jason Fried пише:

A number of years ago I wrote a piece lauding the number three. I meant every word. Three person teams are incredibly efficient.

But what’s better than three?

Two.

world.hey.com/...​st-the-two-of-us-afb2f54e

Так, Марті згадує про такий позитивний ефект: менше людей в команді — менше комунікацій, очікувань, непорозумінь.

а якщо всіх скоротити то взагалі

Підписатись на коментарі