Громада, Python та щирі обійми. Мій досвід учителювання в селі

💡 Усі статті, обговорення, новини про Python — в одному місці. Приєднуйтесь до Python спільноти!

Мене звати Олена Гаврилюк, і це моя історія — айтівиці, яка наважилася на дауншифтинг та пішла в сільську школу викладати інформатику й математику.

Раніше я працювала React Native розробницею в невеликому американському стартапі. А потім вирішила змінити своє життя: долучилася до програми лідерського розвитку через учителювання в малих громадах — «Навчай» від ГО «Навчай для України». Так я на рік переїхала в село Блиставиця на Київщині, де нині викладаю в державній школі.

Про те, що мене мотивувало стати вчителькою, як цей досвід на мене вплинув і що спільного між ІТ та сферою освіти — розповідаю в матеріалі.

Робота в IT

До викладання я працювала React Native розробницею в одному невеличкому американському стартапі: створювала мобільний застосунок для виклику майстра додому.

На початку 2024 року я вже чітко усвідомлювала, що більше не хочу «клацати кнопочки», замінювати функціональність на подібну, виконувати чергові редизайни чи інші «дуже важливі» завдання. Було бажання зайнятися чимось кардинально іншим, пізнати людей поза бульбашкою знайомих та друзів.

А поки визначалася з новим вектором розвитку, вирішила знайти суспільно корисну справу на найближчі кілька років.

Від бажання спробувати — до вчителювання в сільській школі

Якось ми їхали потягом з друзями, й один з них згадав про програму «Навчай». Він коротко переповів суть ініціативи: можливість піти вчителювати на рік або два за підтримки й менторства організації, навчатися лідерства та отримати додаткову стипендію. Відтоді бажання спробувати не покидало мене. Не думала, що все трапиться настільки швидко, але ось я вже пів року як викладаю в школі математику.

Мені імпонувала місія громадської організації «Навчай для України», її спільнота й цінності. Особливо вабила можливість долучитися до розвитку громади. Колись я працювала проєктною менеджеркою в ІТ, тому було цікаво порівняти ці досвіди. До того ж за рік учителювання я сподівалася суттєво прокачати навички публічних виступів.

Окрім математики, я веду уроки інформатики в 7 класі. Частина програми — кілька тижнів вивчення мови Python. Думала: ось він, мій зоряний час. Зараз як запрограмуємо! Та виявилося, що за такий короткий час нелегко пояснити дітям, як і навіщо їм писати той дивний код. Це стало моїм маленьким розчаруванням. Однак попри все мені подобається організовувати навчальний процес та ознайомлювати учнів з інформаційними технологіями.

Ще один цікавий аспект роботи в школі — це електронні журнали. Дивлюся на них з двох перспектив: як вчителька, яка буркоче через незручну функціональність, і як розробниця з обмеженим часом та бюджетом (бо так це, напевно, і було). Дещо навіть занотовувала на випадок, якщо одного дня вирішу розробити власну версію електронного журналу.

Завдяки досвіду в ІТ я маю фінансову подушку, яка дозволяє витримати різницю між попереднім доходом і нинішньою зарплатнею в школі. Вивела для себе формулу ідеального поєднання робіт (поки що теоретичну): вранці — три-чотири уроки до 12:00, а далі — кодити або тестувати щось на парттаймі. Це дасть змогу і працювати для душі — з дітьми, і підтримувати звичний рівень життя.

Раніше мені бракувало відчуття сенсу — хотілося мати заради чого вставати щоранку. Тепер така мотивація є. Освіта — це галузь, яку потрібно підтримувати вже зараз і ще наполегливіше розвивати після перемоги.

Втім, потреба бути корисною, яка й спонукала мене долучитися до програми, вже закрита. Зараз моя мотивація — довести розпочате до логічного завершення. Хочеться вірити, що моя присутність у школі справді щось змінює. Йдеться не лише про знання з математики, а й про приклад людяності та доброти, який я намагалася подавати.

Що спільного між IT і педагогікою

Ці дві сфери мають більше перетинів, ніж може здатися на перший погляд. Обидві потребують постійного навчання, гнучкості та вміння працювати з інформацією. ІТ-спеціалісти створюють рішення для складних проблем, а вчителі — формують мислення майбутніх поколінь та допомагають дітям розкрити свій потенціал.

Обидві галузі змінюють світ — кожна по-своєму.

Проте саме у вчителюванні відчувається прямий контакт із джерелом креативності та нестандартного мислення — дітьми. Викладання сповнює буденну роботу новими сенсами: ти не просто створюєш презентацію на урок, а й впливаєш на учнів та учениць — людей, які завтра розвиватимуть цю країну разом з нами.

Мене тішить, що сьогодні, щоб стати вчителем, не обовʼязково прощатися з ІТ. Громадська організація «Навчай для України» створює програми, які дають змогу викладати у форматі онлайн-волонтерства. Можна поєднувати вчителювання з поточною зайнятістю або ж узяти паузу в роботі на рік-два й офіційно працевлаштуватись у школі — я вибрала другий варіант.

Вчителювання — це про історії, які зігрівають

Мене якось попросили розповісти про найцікавіший випадок, який трапився в школі. Та я не змогла назвати один. Вчительський досвід складається з безлічі маленьких історій.

Цінними для мене стають прості моменти, як-от коли учні:

  • цікавляться моїм самопочуттям, коли помічають, що щось не так;
  • обіймають під час зустрічі або на прощання;
  • пропонують смаколики;
  • роблять компліменти — іноді щиро, іноді з прихованим наміром пересісти до подружки :);
  • запитують, чи лишуся на наступний рік або чи не хочу стати їхньою класною керівницею;
  • уточнюють, коли щось незрозуміло;
  • продовжують навчатися, попри складнощі;
  • активніше працюють на уроках після неформального спілкування в укритті;
  • можуть подуркувати — на камеру та без;
  • стають слухнянішими, коли на урок приходить «новий» дорослий;
  • грають зі мною в настільні ігри під час повітряних тривог;
  • не соромляться бути справжніми.

Жодного разу я не пошкодувала, що пішла з IT й стала сільською вчителькою інформатики та математики. Мої управлінські навички зміцнилися, так само як і вміння керувати власним часом. А ще я вбачаю справжній сенс у нинішній роботі.

Запрошую і вас стати рольовими моделями для дітей. Змініть своє життя через учителювання в малій громаді — і день за днем допомагайте трансформувати українську освіту.

👍ПодобаєтьсяСподобалось42
До обраногоВ обраному4
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую

Слухайте, яка ви крута! Дуже позитивна і щира стаття! Щиро бажаю вам успіхів!

Учням пощастило з Вчителькою а Вчительці — з учнями...
+ Взаємна мотивація й знаходження «цікавих штук», що справді стимулюють подальший інтерес та розвиток...

айтівиці, яка наважилася на дауншифтинг та пішла в сільську школу викладати інформатику й математику

Не погоджуся з привязкою терміну «село» та «дауншифтинг», в тій же Польщі жити в невеликому містечку або в селі — то насправді вважається «дуже круто», й набагато престижніше, ніж в квартирі в стандарних «блоках»...

Якщо довкола природа, річка, поруч ліс та прекрасні краєвиди, а «огрудек» лише як хоббі, а не основний заробіток, то це ідилія порівнянно з життям в «кам’яних джунглях»... особливо якщо рімоунта робота, заняття не пов’язане власне з сільським господорством, роботою «з землею» та «збиранням суниць»))...

Насправді можна пригадати й давнішу нашу історію, коли шляхта, інтелігенція «просвітлювали» простий люд, й тилуловані дворяни (такі, як, наприклад, ті ж Косачі) мали свої маєтки саме в таких місцевостях, що ми тепер називаємо «селом», тобто наше сучасне сприйняття «села» як якогось «нерозвинутого місця», нажаль, досі лишається дуже упереджене (зокрема й завдяки «шкільній програмі літаретури» та рокам «безпаспортних селян» що працювали в «колхозі» за 3 рублі зарплати й «трудодні»)...

______
Звісно, бувають ситуації, коли в учнів проблеми (або настрої) зовсім іншого порядку ніж «шкільні інтереси», й вся мотивація до навчання «множиться на нуль»...
Я встиг повчитися в 90-х в «звичайній школі» (в місті, не в селі!) де серед учнів панували «понятія» та «гопництво», мотиви «коли подорослішаю» бути... бандитом (а не «отстойним» вченим з «НДІ де не платять зарплату», що ще й підігрівалося відповідним репертуаром з телевізора де глорифікувалися бандити в малинових піджаках на 600мерсах),
тоді школа то була для дітей типу «зона», сприймалася учнями як місце «відбування», а учні були у великому відсоткові «гопніками» що сповідували відповідну «культуру»...
Й ніяке «виховання» від вчителів чи з шкільної програми не мало ніякого ефекту, бо програма з літератури та історії тоді, то була суцільна депресуха, демотивація... Звісно що бандити з телевізора для тодішніх дітей своїм «медіа образом» були крутіші за тих «клінічних невдах» про яких нам розвовідали в школі на уроках як про «справжніх українців»...

Я так собі надіюся, що все ж, «ті роки вже минули» й деструктивні штуки або викорчувано, або й відпали самі по собі :)

Не погоджуся з привязкою терміну «село» та «дауншифтинг», в тій же Польщі жити в невеликому містечку або в селі — то насправді вважається «дуже круто»,

Там дуже серйозний дауншифтинг по зарплаті (можете глянути заробітні плати вчителів).
І ми не в Польщі — в нас, зазвичай, чим менше місто тим важче з соціальними послугами і станом комунікацій.

Це правда, зарплати освітян, нажаль, залишають бажати кращого,
але все ж, корки з крутих авто «на в’їзд» та «на виїзд» й «круті» новобудови в селах довкола міст свідчать, що жити «в селі», все ж, більш бажана (омріяна) опція...

Звідти й проекти «ІТ віліджів», біля умовних «Глинанаварій», що «десь біля Львова» або й утопічні проекти «ревіталізації», що на них люди, втім, «ведуться»...

корки з крутих авто «на в’їзд» та «на виїзд» й «круті» новобудови в селах довкола міст свідчать, що жити «в селі», все ж, більш бажана (омріяна) опція...

Що за дурню ви несете?
Ви плутаєте забудову передмість з життям в селах. Та і навіть у передмістя їдуть не через бажаність «сільського життя», а через відносну доступність порівняно з містами навколо яких ті «села».
Люди що обирають жити в селах є, але вони не основна маса, що забезпечує те що ви описали. Навіть більше, такі люди часто мають віддалену роботу і не дуже докладаються до створення заторів.

Tradeoffs можуть виглядати приблизно так

Місто: +заробіток, -природа/спокій.
Передмістя: +заробіток/природа, -втрата часу щоб добратися до роботи.
Сільська місцевість: +природа/спокій, -заробіток.

якщо віддалена робота — то чомуб не обирати другий чи третій пункт

Ви плутаєте забудову передмість з життям в селах

Ні, ні, я саме про життя в «селі» (тому, що «значний за територією і кількістю житлових будівель населений пункт неміського типу, більшість мешканців якого займаються сільським господарством») без приналежності до тої «більшості» що «займається сільським господарством» :)

Якщо нема портеби «фізичної присутності в офісі» (а, як показує практика, в багатьох випадках такої потреби насправді нема, якщо не зважати на нездорове бажання деяких менеджерів все контролювати, й «вживу» бачити мордочки та «мову тіла» своїх праціників), то нема й мотивації проживання в... «зонах щільної забудови»... насправді єдиний мотив жити в міті, що ще лишається, то щоб можна було «завезти дітей в школу на навчання» (якщо школа в селі фігова а в місті — хороша), що, насправді мало б кращий розвязок у вигляді покращення середовища навчання саме в селі!...

А міста — це квартали для робітників (пролетарів) кому треба «стояти біля станка/прилавка», щодня приходити «керувати механізмом», чи «прибирати/обслуговувати» і так далі...
Але так як всю велику промисловість де щось реально випускалося, якась продукція, її в містах вже знищено й забудовано «кварталами» та «ЖК», то й смисл бути присутнім в такому місті насправді абсолютно відсутній...

Я колись теж ІТ-напрямок викладав — то прикольно, поки не постає питання грошей :)

Пані Олено, в почитала те, як ви відповідаєте, як розповідаєте. Я щиро бажаю вам як найдовше мати таке натхнення , можливо, це буде трампліном для викладання інших дисциплін не тільки в школі, а в ліцеях тощо. Завжди потрібні вчителя, що люблять свою справу)
До речі, а у вас є класне керівництво, чи лише години поставили на данний час?

Дякую! Можливо так колись і буде)

Ні, немає. Класне керівництво заборонено за умовами програми. Звісно що завжди існують виключення, все можливо, але це потрібно хотіти його мати та узгодити з менторкою та командою НДУ.

Наразі мені вистачає моїх годин та всього, що відбувається окрім них в школі.

Тот случай когда человек делает полезный вклад для будущего Украины.
Спасибо!

ЗЫ
Самыми интересными учителями были именно студентки после вышей.
Одна по физике, вторая по информатике. Именно из-за них я оставался после уроков ;)

для чого вчитися ? (тобто мотивація) — це насправді фундаментальне питання...
........................
діти ходять у школу — просто тому що в них немає іншого виходу )
батьки дають їм їжу, речі... хвалять за хороші оцінки, і лають за погані...
тому і вчаться... а куди діватися?

вчителі отримують зарплату — за викладання шкільної програми... яка розроблена колись кимось десь далеко у Києві...
......................
питання в тому...
яке ця освіта має відношення до реальної економіки в цьому селі?
до виживання і добробуту людей... цих дітей, їхніх батьків...

чи зможуть ці учні після школи самостійно заробляти на життя за допомогою ваших уроків?
якщо не зможуть — у чому тоді смисл? )

чи зможуть ці учні після школи самостійно заробляти на життя за допомогою ваших уроків?

Моє завдання зробити так, щоб могли. Скоріше за все моя проєктна діяльність в рамках програми «Навчай» буде пов’язана саме з цим. Але про це згодом.

Дякую за ваші роздуми, ще раз переконуюсь в тому, що я на правильному шляху

Дякую вам за вашу працю! Моя дитина навчається у цій школі, і Ви, її вчитель математики. Математика наразі самий улюблений предмет.

Міра та Віра — чудові учениці!
Дякую вам за виховання та бажаю, щоб ця прихильність до математики збереглась ❤️

Чому йти викладати в школу?
Набагато ефективніше зібрати групу з 10-50 учнів онлайн з усієї України.
Тих дітей 13-17 років, які хочуть вчитись і мають 2-4 години часу на день.

Набагато ефективніше зібрати групу з 10-50 учнів онлайн з усієї України.

Онлайн — це дуже специфічний формат. Основна «ефективність» буде досягатись за рахунок вмотивованості учнів. Офлайн краще для вчителя, хоча б через простоту приділення уваги кожному студенту окремо, кращий фідбек, та і обмеженість по часу мобілізує як вчителя так і учнів.

Чому йти викладати в школу?

Тут питання — яку проблему ви хочете вирішити?
Мета з сайту ГО

ДОСТУП ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ — НЕЗАЛЕЖНО ВІД МІСЦЯ НАРОДЖЕННЯ

Тобто вони вирішують задачу доступності освіти в цілому, незалежно від вмотивованості учня, його батьків чи їх матеріального стану.
UPD.
там ще цікаво, що від учасника програми наче очікують, що він залишить після себе якусь систему — типа груток або практику, яку можна буде вести потім без його участі.

там ще цікаво, що від учасника програми наче очікують, що він залишить після себе якусь систему — типа груток або практику, яку можна буде вести потім без його участі.

Не обов’язково навіть на базі школи, реалізувати проєкт можна і на рівні громади, залежить від її потреб. Це буде моїм завданням на другий рік участі, окрім вчителювання.

у селі можна ходити пішки... це покращує циркуляцію крові, що корисно, в т.ч. для мозку...
а онлайн — це сидіти у хаті...

Чому йти викладати в школу?

Викладав у ХНУРЕ більше 10 років. У більшості випадків чомусь навчати у виші це вже пізно.

Якщо дійсно щось змінювати — то тоді треба йти до школи.

Чому йти викладати в школу?

Одна з причин банальна — дитяча мрія) інші причини — захотіла спробувати пожити в селі, подивитися що таке діти, якими вони бувають, зрозуміти чи треба мені діти та ще багато різного собі мала на думці, коли подавалась.

дітей 13-17 років, які хочуть вчитись і мають 2-4 години часу на день.

В НДУ є програма СтудМентор, яка дозволяє зробити й таке — стати ментором для групки учнів на 2 місяці, я беру участь ще й в СтудМенторі, оскільки вирішила порівняти ці досвіди — офлайн навчання в школі та онлайн навчання вмотивованих. Можливо про це буде моя наступна стаття, хто знає )

Бачив ще рік тому, але почитав їх сайт, розділ FAQ:
«Участь в програмі потребує повного занурення у робочий процес та не передбачає іншої роботи за сумісництвом. Тому програма надає учаснику стипендію в додаток до офіційної заробітної плати в школі. Стипендія покриває витрати на житло, проїзд на регулярні навчальні зустрічі та власні побутові витрати.»

Цікаво, як змогли поєднувати?
Якби була бронь/відстрочка від мобілізації, то я б може теж розглянув таку ініціативу.

Якби була бронь/відстрочка від мобілізації, то я б може теж розглянув таку ініціативу.

Викладачам у школі надається відстрочка від мобілізації.

на папері — так. Але поки ти фактично не влаштувався на роботу , зібрав документи та подав заяву про відстрочку (яку ще бігати кожні 3 місяці продовжувати) тебе можна законно мобілізувати.
Немає ж закону : «якщо плануєш влаштуватись кудись, де можеш мати відстрочку, то окей».

Ось нагуглив за 2хв: www.unian.ua/...​ti-v-armiyu-12797289.html

А, треба ж ще щоб в сам ТЦК діяв по закону.
Бо в моєму ТЦК навіть з усіма потрібними документами та законними підставами треба ще щось через когось занести.

А є ще інші фактори: згори сказали директору школи не брати чоловіків, або його звільнять та й усе. «вибачте вирішили рухатись з іншими кандидатами». В 2007-8 був прийшов наказ згори валити студентів, щоб не отримували стипендії, бо треба гроші на вибори, то в нас з групи лише ті 3, що йшли на червоний диплом здали вчасно сесію.

Тому так, якщо зорі зійдуться, то це можливо. А поки краще всього працює телефонне право.

Цікаво, як змогли поєднувати?

Поки не змогла і навіть не намагалась, бо маю повну ставку в школі — 18 годин. Оскільки це сільська школа, тут нема паралелей і кожен урок унікальний, потрібно окремо готувати. А навіть якби й мала менше годин, то не впевнена, що хотіла б поєднувати. Скоріше б хотіла покращувати якість своїх уроків усіма можливими способами або проводити якусь позакласну діяльність.

На мою думку, формула поєднання вчителювання та повноцінного програмування можлива, але без участі в програмі «Навчай». З програмою, це може бути хіба якась часткова додаткова зайнятість, за умови якщо не так багато годин. Якщо вас цікавить «бронь/відстрочка», то скоріше за все потрібно мати повну ставку, тобто 18 годин. Але я не вивчала це питання.

Очень здорово, так и должно быть, информатику в школах или инженерию в вузах должны преподавать люди с опытом в IT. Cколько народу могло бы-быть айтишниками в прошедшие 10 −20 лет если-бы школьная информатика смогла б их заинтересовать? Но часто предмет велся на отвали...

Но часто предмет велся на отвали...

Я досі це спостерігаю, але знаю і багато крутих викладачів інформатики. Поки не маю відповіді та свого бачення як викладати інформатику краще з тим технічним забезпеченням, яке наразі є в моїй школі. Оскільки мій основний предмет математика, я сконцентрована більше на ній.

React Native розробницею в невеликому американському стартапі

Спалили людину...
З тими стартапами треба бути дуже обережним

З тими стартапами треба бути дуже обережним

Згодна, але це теж був досвід, якому я вдячна. Не впевнена, що змогла б здобути стільки різноманітного досвіду у великій компанії. Якщо повернусь в ІТ, хочу спробувати себе там, але вже на інших якихось технологіях напевно.

Дякую за вашу працю, піти з ІТ викладати в школу треба мати сміливість.
Хотілося б, щоб освіта і матеріальна компенсація викладання стали пріоритетом в країні, а викладачі стали найбільш шанованими у суспільстві, як це відбувається в Японії.

Як фаховий педагог — викладач математики-фізики, а зараз php-шник, ні, в школу не хочу.

Хотілося б почути більше про матеріальний (не лише фінансовий аспект):
— Чи був потрібен переїзд? Як організовували життя на новому місці?
— Як справлялись зі зміною доходів? Не думаю, що програма покриє хоча б 2-3К, не кажучи вже просеньйорські ЗП.

На початку 2024 року я вже чітко усвідомлювала, що більше не хочу «клацати кнопочки»

Я так розумію, це перший рік викладання. Тут ще не мають вилазити проблеми ні з адміністстрацією, ні з учнями.
Тут можу лише побажати, щоб вони не з’являлись (або були мінімальними) весь час викладання.

Чи був потрібен переїзд?

Так, це одна з умов участі в програмі. Поступово все облаштовували, живу з колегою, яка теж є учасницею програми. Багато з чим допомогли колеги та навіть батьки дітей. Виявилося, що в громаді мешкали знайомі знайомих, які були готові дати своє житло безплатно, бо самі виїхали в інше місце. Я не скористалась цією опцією, бо не була готова вкладатися в облаштування того будиночку, коли вже розпочався навчальний рік.

Як організовували життя на новому місці?

Я доволі часто їжджу додому на вихідні, в будні займаюсь шкільними справами. Хотілося б більше лишатися тут і досліджувати громаду.

Як справлялись зі зміною доходів?

Спочатку дуже хвилювало, що з моїми витратами, фінансової подушки вистачить тільки на рік вчителювання. Були великі витрати, бо закінчувала носити брекети, лікувалась та витрачала кошти на купівлю чогось мінімально необхідного для нового житла. Але ось уже кілька місяців як навчилась жити на вчительську зарплату + стипендію. Мінімізувати витрати — це моя особиста перемога та це було однією з моїх найближчих цілей. У зв’язку з цим, подалась на 2 рік участі в програмі та думаю про купівлю автомобіля, щоб було комфортніше їздити додому. Зараз не дуже зручно: треба підлаштовуватися під графік автобуса, який ходить доволі рідко.

Якщо хтось раптом має автомобіль, який просто стоїть без діла — я б взяла покористуватися на рік. Окрім як для подорожей, пов’язаних з вчителюванням — він мені поки більше і ні для чого і не треба.

Я так розумію, це перший рік викладання. Тут ще не мають вилазити проблеми ні з адміністстрацією, ні з учнями.
Тут можу лише побажати, щоб вони не з’являлись (або були мінімальними) весь час викладання.

Дякую! Так, хороша адміністрація, учні та колектив )

Крім поклику серця такий ʼдауншифтингʼ має серйозний аргумент для чоловічої статі — бронь від армії.

Крім поклику серця такий ʼдауншифтингʼ має серйозний аргумент для чоловічої статі — бронь від армії.

1) Активна фаза війни вже 3 роки, а ви так і не розібрались в різниці бронювання та відстрочки. Хоча б перед тим як це писати могли б трохи розібратись.
2) Розкажіть про ваш досвід викладання, особливо в школі. Як ви справлялись з неадекватними учнями та їх батьками (особливо в контексті, що вони можуть організувати вам втрату відстрочки від мобілізації)?

UPD.

Навчай для України

Наче орієнтується на молодь, до 25 років

1) не приколупуйтесь до слів, сенс ви вловили. Я справді не знаю таких тонкощів, бо ніколи цим не цікавився.
2) З чого ви взяли, що в мене є особистий досвід? Хоча у мене є досвід батьків, які все життя пропрацювали вчителями в сільській школі. З їх досвіду, проблеми в основному створюють колеги по роботі і вищестояча адміністрація. У батька були проблеми з неадекватними учнями, коли він тільки починав, але він вирішив їх за допомогою гумового шланга, легенди про потім який передавались з покоління в покоління і проблем не більше було. Він зміг побудувати такий авторитет, що одна його поява зупиняла масову бійку біля сільського клубу. Розумію, що це занадто брутально по нинішнім стандартам, але сенс в цьому є. Крім того ми з вами не лохи після педіну, а сформовані, самодостатні люди, які вже чогось досягли. Якщо ще будете до школи підїжджати на пристойному авто, вам респект в селі гарантований.
3) Перевірив: обмежень по віку немає.

1) не приколупуйтесь до слів, сенс ви вловили. Я справді не знаю таких тонкощів, бо ніколи цим не цікавився.

То для чого ви пишете про те в чому не розбираєтесь? Відстрочка вчителів по факту самий хиткий механізм непотрапляння в армію.

2) З чого ви взяли, що в мене є особистий досвід? ... У батька були проблеми з неадекватними учнями, коли він тільки починав, але він вирішив їх за допомогою гумового шланга,

Так от я і кажу, що ви ніх не розбираєтесь :)
Щодо досвіду вашого батька, то зараз часи трохи інші ніж навіть 20 років тому. За таке рішення зараз він міг би заїхати в тюрьму.
Але все ж суть в тому, що окрім хиткості, запропонований вами спосіб ще й дуже затратний по нервам.

3) Перевірив: обмежень по віку немає.

Знову ж ви погано працюєте з інформацією. Я не казав про обмеження, я казав про орієнтацію, бажану ЦА. Просто на головній сторінці (teachforukraine.org/)

Ми залучаємо найвмотивованіших випускників і молодих спеціалістів різних галузей

За новою класифікацією ВООЗ , громадяни «до 45 років» тепер вважаються молодими

на сайті прямим текстом написано, що обмежень по віку немає, тобто ніхто не забороняє зааплаїтись і в 50. Просто у них такий «портрет клієнта» і це зрозуміло. У селах така катастрофа з кадрами, що вертіти носом не будуть та і навіщо.

За новою класифікацією ВООЗ , громадяни «до 45 років» тепер вважаються молодими

І? ВООЗ визначає термін «молодий спеціаліст»?
Є отаке:
kodeksy.com.ua/...​yu_ukraini/statja-197.htm

ви і далі доколупуєтесь. механізм є? є. Наскільки він хиткий, це вже інше питання. Ваше формошльопство і того немає. Ох, бачу, що для вас проблеми з батьками і учнями дуже валідний консьорн, не дарма переймаєтесь ))). Я вам історію розповів для моралі, а не як пряме керівництво для дії.

Ваше формошльопство і того немає

Стада заброньованих в дія сіті з вами не згодні :)
Насправді бронювання в ІТ достатньо масове, просто люди, що його мають тихо сидять і не відсвічують.

ви і далі доколупуєтесь. механізм є? є.

Так а чому ви тоді не радите відрубати руку чи інший спосіб, що гарантує не лише відстрочку. Механізм же є.

Наче орієнтується на молодь, до 25 років

Мені 27, і я не є найстарша у своїй когорті. До молоді належать люди віком до 35 років, але я впевнена, що це не є вирішальним при відборі до програми

От прям відчувається щирість в статті, не то що в сусідніх бездушних топіках.
Вчителювання це свого роду служіння, тож сил вам, наснаги і дякуємо за службу. Ну і зарплату в $4к)

Саме так і сприймала зміну своєї діяльності до того, як стала вчителькою. В мене була потреба служити людям/дітям. У вчительській рутині вже трохи почала забувати про це, тому щиро дякую за нагадування.

$4k — хіба в поєднанні з ІТ, але було б чудово знайти спосіб як зробити це реальним для вчительства)

нелегко пояснити дітям, як і навіщо їм писати той дивний код

Сам би хотів знати

Сервер їм поставити можна :)

насправді вражає щось епічне шо керується кнопочками й при цьому клацає і блимає красіво, але яке от ні в якому разі не можна не можна чіпати. Це як іграшки, які не вийде випросити

Всякі распбері пі що лежать на столі може когось із дітей і торкає, але от якась моцна кучерява панель за дверима куди тільки з дозволу можна зайти — ото магніт для всіх. Ну і час від часу туди пускати шоб підігрівати інтерес)

А потім просто підсовуй їм таски з джири

насправді вражає щось епічне шо керується кнопочками й при цьому клацає і блимає красіво

я прочитав це так — що вражає програмерів

а потім просто підсовуй їм таски з джири

тож на вебгалерах вебпрограмасти, а не тамагочі)

вражає кого — програмерів?)

В тебе немає серця

Тебе варто зводити в якийсь машинний зал електростанції на екскурсію

я колись бачив універовський комп’ютер розміром у декілька кімнат, чи вразило чи ні — не пам’ятаю, але якто все гуділо — дійсно запам’ятав

Ну бач а ти кажеш. Запамʼяталось значить вразився хай навіть підсвідомо

Мене думаю вабили клавіатури-клацалки ps/2 якийсь такий фоновий шум і піпікання і так якесь шкрябання флопіка коли він при старті тестується. Все життя шукаю ці звуки тепер, досі памʼятаю, але саме таких ніде нема ( одна лиш клава не витягує, люблю спати біля гудячого компа зато. Але точно хз шо мене, мабуть ще раніше

Мама на роботу брала ще і там був комп на якому ми шпілили.
Якісь такі спогади.

Але зараз програмування мене вибішує насправді ну в сенсі як робота. Беззмістовна клоака й людський біореактор, заздрю ТС. Відчувати сенс в роботі це важливо

Вразило колись, не такщоб прям вразило, а як хісторі факт — що словом комп’ютер(и) спершу було називали людей (які обчислювали щось, і в основному це були жінки які крім інших причин щей рахували краще за чоловіків:)

До речі нещодавно на тему АІ-n-education був доволі цікавий виступ від автора Veritasium youtu.be/0xS68sl2D70 (відносно АІ там відносно небагато, більш взагалі як система освіти реагує/реагувала на любі зміни, баланс різних підходів — одним словом цікаво викладено)

Дякую вам за вашу працю.
Це важка робота, але вона варта того.
Дуже важливо, щоб наших дітей вчили люди, для яких це є покликом.

Підписатись на коментарі