Гендиректор GitHub: «Програмування варто викладати у школах нарівні з іншими предметами»

У новому подкасті генеральний директор GitHub Томас Домке поділився думкою: навички програмування мають бути не просто опцією — вони мають стати такою ж основною частиною шкільної освіти, як мова, математика чи природничі науки.

«Я щиро вірю, що кожна дитина має навчитися програмувати», — говорить Домке. — «Це має бути частиною базової освітньої програми. Просто ми надто довго ігнорували цей факт».

Домке, який працює у сфері ІТ ще з 90-х років, розглядає програмування не лише як технічну навичку, а як спосіб мислення, що навчає аналізувати, вирішувати задачі й поступово втілювати ідеї. З появою інструментів на зразок GitHub Copilot чи ChatGPT ці процеси стали доступнішими.

«Тепер набагато простіше почати розробку програмного забезпечення. Ви можете просто написати підказку в Copilot, ChatGPT або подібні інструменти, і вони, швидше за все, напишуть вам базову вебсторінку або невелику програму, гру на Python», — каже Домке.

Він зазначає: нині невеликі стартапи з кількох людей — або навіть поодинокі ентузіасти — здатні створити продукти з мільйонним потенціалом. Це зовсім інша епоха. Але щоб бути її частиною, потрібно починати готуватися змалку.

Про важливість фундаментальної підготовки майбутніх фахівців згадує й ректорка Львівської політехніки Наталія Шаховська, наголошуючи:

«Важливо готувати не джуніорів, а одразу мідлів, оскільки попит на такі кваліфікації зростає. Для цього навчання повинно бути більш практично орієнтованим, з акцентом на реальні проєкти».

І постає питання: яку роль у підготовці молоді до цифрового майбутнього має відігравати школа? Чи варто зосередитися на сконцентрованому вивченні однієї мови програмування, чи все-таки доцільніше дати учням ширший огляд кількох підходів? І чи можливо вибудувати освітню траєкторію, у якій школа виховує джунів, а університети — мідлів?

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

звичайна державна школа в Києві. Дітям дають основи програмування в Scretch і здається трохи Python. Пишу з 2025 року.

з якого класу?
В якому вигляді? Бо можуть давати щось типу дітячих алгоритмів на if/else та цикли, а можуть задовбати and/xor або перемноження матриць, без пояснення навіщо воно і що з ним можно робити

та я б сказав що десь з 5-го класу. різні прості речі — умовні оператори, цикли, щось скоріше забавне) наприклад, малий робив якийсь простий рекламний кліп із анімацією спрайтів

Може зосередитись на кумпуктерній грамотності, а далі юзернейм сам вирішить, що йому цікаво?

Питання навіть не в тому, що викладати, а як викладати.
Наразі що в підручниках помилки, що адаптація до молодшої школи, що відношення вчителів бажають набагато кращого...

Краще б софт-скіли викладали...

Він зазначає: нині невеликі стартапи з кількох людей — або навіть поодинокі ентузіасти — здатні створити продукти з мільйонним потенціалом.

Найвірогідгніше воно нікому не буде потрібне і люди просто марно витратять зсуилля.

Домке, який працює у сфері ІТ ще з 90-х років, розглядає програмування не лише як технічну навичку, а як спосіб мислення, що навчає аналізувати, вирішувати задачі й поступово втілювати ідеї.

Виглядає як проф. деформація. Програмування можна замінити на філософію, логіку і хто зна що ще.

«Важливо готувати не джуніорів, а одразу мідлів, оскільки попит на такі кваліфікації зростає. Для цього навчання повинно бути більш практично орієнтованим, з акцентом на реальні проєкти».

Комерціалізаця освіти. Якщо написати щось типу важливо готувати більш підготовлених пролів для того щоб догодити заможним людям бо таких робоирдавці охочіше наймають до себе на роботу, то стане не так веселково.

«По діагоналі» проглянув «жартівливі» коментарі про те, що діти мають вміти з малечку збирати ядро і т.д.
В цих коментарях радує те, що наявність почуття гумору це свідчення, що в людини з великою ймовірністю все в порядку з психікою, адже відсутність почуття гумору або його не розуміння це один із симптомів певного ряду психічних хвороб.

Колись в школах вчили лише базове письмо і саму базову арифметику і всім було норм і якось цивілізація розвивалась. Потім в школах стали вчити тригонометрію, ще пізніше масово з’явились університети і наша цивілізація за останніх 150 років зробила такий стрибок, який не робила за попередні 15000 років( опустимо гіпотезу давніх високорозвинутих цивілізацій ).

Бачу так, чому навчання ОСНОВ програмування та Введення в ІТ сферу загалом це хороша ідея:
Світ стає складнішим, а інформатизація всього і вся стає майже невідворотньою. Діти мають успішно інтегруватися в цей новий дивний світ і не загубитись в ньому, а бути його операторами і рушіями.
Вивчення основ програмування не обмежується вмінням на пайтоні написати «Hello World» чи пошук елемента в масиві. Це також знайомство з інфраструктурою, що лежить за цим самим «Hello World», на чому це крутиться, як загуглити про це інформацію, як це запустити, як запитати ChatGPT що б він пофіксив твій код і т.д.

ІДЕАЛЬНИЙ сценарій, якщо цей предмет буде замість трудового навчання.

як запитати ChatGPT

Ніби це щось таке величне. Це те ж саме що й навчання того як користуватися пошуковими операторами (лапки, зірочки, пошук з урахуванням дати). Я тут згадав що не то на компʼютерних курсах не то на уроках інформатики розказували про таке, але в контексті Провідника Windows а тут вже Google і ChatGPT.

ІДЕАЛЬНИЙ сценарій, якщо цей предмет буде замість трудового навчання.

Уміння замінити розетки, вимикачі, склепати табуретку, правильно забивати цвʼяхи, поміряти напругу електричного струму, толково щось пофарбувати, зашпаклювати, поклеїти шпалери і т.п. стане в нагоді зі значно більшою вірогідністю ніж вміння написання нескладних комп. програм тим паче що ти ж мужик зустрічається значно частіше і раніше ніж ти ж програміст. Ти ж програміст зустрічається в контексті встановлення і налаштування Windows, ремонту комп. обладання. А ще, принаймні в моєму житті, роботі зі станками з ЧПУ, 1С, реанімації ті є ж Вінди після вірусів і збоїв, написанн програм під DOS, програмуванні Microsoft Office. Якщо подумати, то інформатика в в школі була зовсім неправильною. Треба було щоб вчили як вручну правити таблицю розділів, Windows Script Host, щоб видавали перелік сайтів з варьозом і т.п. В моїй школі учні на уроках інформатики в основному грають в Counter-strike 1.6. Так само як це було, коли там вчився я.

Давайте чесно, чи не єдина причина такого ставлення до програмування це можливість заробляти непогані гроші.А все решта це просто красиві слова, проф. деформація, загони окремих людей. Якщо є бажання зробити зі свого отприска програміста, то ласкаво просимо в спеціалізовані школи з акцентом на програмування і ккомплюктери (не знаю чи є такі, але повинні бути).

комп’ютери (не знаю чи є такі, але повинні бути)

Спеціалізований комп’ютер з акцентом на програмування, 1952
upload.wikimedia.org/...​ter_-_GPN-2000-001932.jpg

це буквально ... гм карочі дивися американське кіно hidden figures тож там якраз люди саме як професія та робота були саме computer і вони якраз такі «прилади» використовували для проведення базових арифметичних обчислень а сам computing вели вже «руками» на папері

тож «програмування» він є буквально не підримував by design ))

ЗЫ: так же ж само там чудова частина де вже справжній «комп’ютер» уже в нашім розумінні уже як машина з «програмуванням» включно

Так то фотка з wiki і є з комп’ютером в його початковому значенні a-computing-human, і хто зазвичай працював комп’ютерами («комп’ютер» з лівої сторони, з правої «друкарська машинка» — навсяк випадок щоб не переплутали)).

Кароші то інший термін, з японської, але щось трохи віддалено в тому є, в контексті початкового значення комп’ютер.

карочі я здогадався тож бо там у назві файлу Female_Computer бо я собі зберіг у колекцію але то вже після того як запостив пост тож подумав що ти це і мав на увазі вже піздно ))

з правої «друкарська машинка»

то FPU ))

Computer это была вполне официальная и серьезная профессия. Рассчеты траектории полета артилерийских снарядов для второй мировой войны они считали. Также кучу рассчетов для Манхэттенского проекта. И расшифровки зашифрованных перехваченых сообщений времен второй мировой войны.

Потом когда появились первые ’электронные компьютеры, они были первыми пользователями компьютеров, сначала перепроверяли результаты его работы, потом были его пользователями/программистами.

Female computer — потому что по ряду причин этим в основном занимались женщины.

* www.amazon.com/...​UIg&qid=1745827937&sr=8-3
* www.amazon.com/...​refix=enia,aps,188&sr=8-1
* www.amazon.com/...​2535/ref=tmm_hrd_swatch_0

но я стісняюся трохи чого ж ти це все розказуєш мені ))

... но положим то така внєзапна рєфлєксія було і то ти просто не мені а на загал ну так норм

(бля я опять не зміг розібрати мову якої відповідаю по научному агнозія я провіряв)

потому что по ряду причин этим в основном занимались женщины.

на сколько я помню историю то дальше женщины занимались этим делом довольно долго возможно до появления и широкого распространения уже пэвм ака «персоналок»

вроде классики же ж

pbs.twimg.com/...​Cn1XJssVYAApn_e.jpg:large

Также кучу рассчетов для Манхэттенского проекта.

ЗЫ: кстати из воспоминаний и соотв. записей проф. Фейнмана они там придумали первую систему ручную но фактически уже прототип или точнее принцип современной программной обработки когда каждый отдельный computer выполнял свою маленькую операцию и просто передавал результаты дальше по «конвейеру» и в сумме вычисления производились существенно быстрее и с меньшим числом ошибок (ок за ошибки я сам приписал я не помню точно по тексту)

Anyway, we decided that the big problem—which was to figure out exactly
what happened during the bomb’s implosion, so you can figure out exactly how
much energy was released and so on—required much more calculating than we
were capable of. A clever fellow by the name of Stanley Frankel realized that it
could possibly be done on IBM machines. The IBM company had machines for
business purposes, adding machines called tabulators for listing sums, and a
multiplier that you put cards in and it would take two numbers from a card and
multiply them. There were also collators and sorters and so on.

So Frankel figured out a nice program. If we got enough of these machines
in a room, we could take the cards and put them through a cycle. Everybody who
does numerical calculations now knows exactly what I’m talking about, but this
was kind of a new thing then—mass production with machines. We had done
things like this on adding machines. Usually you go one step across, doing
everything yourself. But this was different—where you go first to the adder, then
to the multiplier, then to the adder, and so on. So Frankel designed this system
and ordered the machines from the IBM company, because we realized it was a
good way of solving our problems.

там ещё много целый раздел к.м.к. про это имхо очень рекомендую включая человеческий вопрос

Не бачу сенсу розбирати окремі деталі вашого коментаря.
Ви або малоінформований або маєте жорстку профдеформацію.
В будь-якому випадку, я визнаю ваше право мати думку, яка протилежна моїй, хоч ця думка, з чималою ймовірністю, глибоко помилкова.
Але сперичатись про це не маю бажання.

ІДЕАЛЬНИЙ сценарій, якщо цей предмет буде замість трудового навчання.

от прямо без отакого знецінення ну ніяк

От чому це здрастє трудове навчання менш важливе за якусь інформатику?

Чому це раптом вміти тримати паяльник в брудних руцях раптом менш важливо за написання якогось вебсайта?

Чому ми не говоримо про уроки першої медичної допомоги чи як поміняти автомат в щитку і не вбитись, зате так нам важливо щоб виріс ще один формошльоп і став сінйором до 24

Паршиві пріоритети в суспільстві

Чому не говоримо про... як поміняти автомат в щитку

тоді анекдотів про «скільки треба лід-програмістів щоб з̶а̶к̶р̶у̶т̶и̶т̶и̶ ̶̶л̶а̶м̶п̶о̶ч̶к̶у̶ поміняти автомат в щитку» розказувать не вийде)

Я щиро вірю що кожна дитина має навчитися пластичній хірургії. Я щиро вірю що кожна дитина повинна стати письменником. Я щиро вірю що кожна дитина повинна стати автослюсарем. Я щиро вірю що кожна дитина повинна стати хіміком. Я щиро вірю що кожна дитина повинна стати стрімером на TWitch і заробляти мільйони. Я щиро вірю що кожна дитина повинна...

ага, щось з опери що кожна жаба своє болото хвалить...

яку роль у підготовці молоді до цифрового майбутнього

Я б готував дітей не до кіберпанка, а до того, що ці діти будуть працювати на заводах і будівництвах по вуха в лайні, щоб забезпечити багатіям цей кіберпанк.

Чи треба дітей змалечку вчити моделювати і досліджувати процеси?

Діти з дитинства мають розуміти як скомпілювати ядро лінукса. Без цих знань тяжко буде їм по життю

Що сучасні мови програмування можуть запропонувати дітям?

Без цих знань тяжко буде їм по життю

Українські підлітки мають початковий рівень фінансової грамотності — дослідження НБУ (22 квіт. 2025)

У межах дослідження підліткам пропонувалося пройти 21 кейсове завдання. Вони складалися за прикладом Програми міжнародного оцінювання учнівства (далі — PISA) з фінансової грамотності. Також діти відповідали на 20 запитань анкети, метою яких було глибше проаналізувати фактори впливу на їхні академічні результати.

Дослідження продемонструвало, що середній рівень правильних відповідей на кейсові завдання серед підлітків становить 46,6%, що відповідає 3 балам за 12-бальною шкільною системою оцінювання. Такий результат свідчить про початковий рівень фінансової грамотності українських підлітків.

Ну це впринципі буде корисніше за хелоу ворди на пітоні. В той же профільний курс фізики можна запхати моделювання, або в математику. А пітон, що пітон, ну ок калькулятор собі напрогати можна, але з калькуляторами справляєтсья ексель, і для нормальної людини ексель корисніший.

Програмування і є моделювання. Просто деякі моделі у програмістів ще й виконують корисну роботу.

Знову ця пісня про «увійти в АйТі». Вони там взагалі ринок бачили?

Зазвичай розглядають трохи більш опцій подальшого впливу ШІ на ІТ десь там в майбутньому:
— к̶о̶н̶ю̶х̶и̶ айтішники будуть замінені АІ конюхоконячками
— айтішники стануть аішниками (тобто АІ як нова кульна тулза-технологія для айтішників, щось типу до того що змінив собою інтернет)
— АІ це хайп, завтра здується, пересидимо

іноді як комбінацію перших двух, з поступовою заміною на «увійти в ЕйАй»

Я про світові ринки, про економіку, навіть без урахування ШІ.

я б сказав що значне здування bubble в програмуванні насамперед пов’язано з ШІ перспективами в ІТ оптимізації (і схоже почалося зі здування вебпрограмування), а світові ринки і т.п. то тимчасовий параметр (хоча на якийсь час вектор економік, який крутиться туди-сюди, може назараз співпадати з конкретним постійним ШІ вектором)

я б сказав що значне здування bubble в програмуванні насамперед пов’язано з ШІ перспективами

Я б поспорив про здування

Бачу як мінімум кілька причин чому Ші чекає фіаско

1) fuzzy-результат незастосовний до прийняття рішень,

2) чим конкретніші вимоги тим вища імовірність що Ші буде сповільнювати розробку аніж прискорювати

Грубо «напиши базовий вебсайт» — задача прискорюється, скафолдінг прискорюється, підказки прискорюються, а от коли ти починаєш це все інтегрувати.... Воно якось реально годно лиш хіба чернеток чи невеликих ізольованих речей.

3) от уявляю що якийсь одного дня банк красиво й громко падає і попадає на бапки і виявляється що бага в коді імені LLM.

Хіба от за п 3 я б не впевнений бо я думав так про клауд, але виявляється навіть даунтайм регіону і захмарні рахунки не виганяють цих клієнтів з того ж ажура чомусь

Тепер причина чому я думаю не буде здування а буде надування.

От є в людства тепер спосіб генерувати код в рази швидше, опустим питання коректності для простоти. Це призведе до банального зростання кількості коду, кількості багів, кількості PR, кількості тасок згенерованих якимись евристиками

І в тому хламі хтось потім має колупатися. Тобто більше рядків коду — більше треба буде програмістів в ньому розбиратись і підтримувати, навіть за умови що на якомусь початковому етапі поговнокодити Ші таки допоможе

задача прискорюється, скафолдінг прискорюється, підказки прискорюються ...

ці «прискорюється» вже достатньо для початку оптимізації (note: оптимізувати не значить замінити все і вся де треба і не треба)

а от коли ти починаєш ...

не все зразу «дай мені сьогодні»)
є напевно якісь черги і т.п. що більш актуально, крім того з «не так» зовсім не розглядається подальший розвиток тих технологій

призведе до банального зростання кількості коду, кількості багів, кількості PR

тю, так то і так зростає все і навіть без ШІ допомоги в тому

тю, так то і так зростає все і навіть без ШІ допомоги в тому

так да, а тепер в кожного в руках за кілька баксів інструмент який це робить в сто раз швидше :)

Плюс до попереднього ще енергетика. Навіть якщо уявити ідеальний чатжпт 3000, Ші-сінгулярність існує лише в казковому майбутньому де є необмежена кількість енергії і певних інших речей

Наприклад от гелій — це невідновлюваний ресурс, що використовується при виробництві напівпровідників і створенні наднизьких температур

Людство не може створювати гелій в промислових кількостях, тільки добувати. А добутий — просто вилітає в космос

Ну але до цих проблем типу енергії та ресурсів ще досить далеко в принципі. Собсно як і до чатжпт 3000

якщо уявити ідеальний чатжпт 3000, Ші-сінгулярність

з сінгулярностями то не до мене) я навіть ще аі-промпт жодний не юзав (хоч і підсовують вже скрізь), але цікаво зі сторони подивитись на «cry baby cry» у вебпрограмувані, потім коли ШІ протопчиться там, тоді й видно буде що очікувати далі

та буде купа шлака як завжди, тільки більша

Але тут філософське знаєш, навіть якщо професія і не всьо, то зникає думаю якийсь фан у процесі

Зара ти ще хоч трошечки де-не-де але митець, а далі ну який фан буде безкінечно колупатися в тому лайні і обслуговувати жменьку агентів, хз. Це для тру-гіків, може в тому навіть є якась іронія

«купа/фан/тру» — то дуже спрощено, бо можна навести нп приклади коли казали що radio/TV/internet замінить живе викладання в освіті повністю, але не замінило нічого по суті (навіть якщо й змінило якісь аспекти), так і artificial skills — reading/writing — які таки змінили щось зовсім не трохи.

reading/writing

Агага а ти згадай скільки раз ти щось write

Зара навіть read — заняття більше для естетов, особливо коли є ютуб

Зуб даю 80% ручку беруть раз на рік в руки й довго шукають її як і листок де написати щось

можна навести нп приклади коли казали що radio/TV/internet замінить

Думаю так, але от можу тут якраз про освіту — шо цікаво що саме колупатися й терпляче пояснювати щось і мої безкінечні тупі питання про все на світі LLM якраз витримує краще за моїх училок і преподів :) це реально цікаво залипнути з LLM про якусь філософію і порівнювати там Шопенгауера й Ніцше
Думаю поліноми школярам чи якесь інтегрування по поверхні студентам LLM терпляче пояснить в рази краще ніж більшість вчителів

Але освіта це більше робота з людьми, це і інтерекшн теж, то я скоріше погоджуся, але це всеодно окремий приклад, є і приклади коли професії справді зникали. Ніхто не знає в принципі що і як саме зміниться і коли це буде. Всі лише знають що якось зміниться і колись ))

Агага а ти згадай скільки раз ти щось write

пару коментів ось, а що?

Зара навіть read — заняття більше для естетов

всі форуми мастдай, написи на зупинках мастдай, навіть posix документація мастдай, ... — я зразу здогадувався що то все для естетів)

On reading-vs-writing: деякі кажуть що — програмний код писати завжди легше ніж його потім читати, навіть якщо то навіть свій же код написаний п’ять років тому)

пару коментів ось, а що?

Хоч сказати я олдскул, бо не визнаю набивання тексту на клаві за write :)

You’re typing, not writing, mein Freund :)

В найгіршому випадку — tapping (як я зара :])

Письмо — вмирає, а це сорі складний когнітивний процес, писати щось на папері (і ще й без помилок).

> форуми мастдай, написи на зупинках мастдай, навіть posix документація мастдай

Ти мене вбив, і це я тут про ніцше іще почав гг

не визнаю набивання тексту на клаві за write

всі опції доступні: хоч долотом по камінчику хтось п̶о̶г̶е̶п̶а̶є̶ потайпить — прочитають (може)

письмо — вмирає, складний когнітивний процес, писати щось на папері

особливо гусиним пером когнітивно складно, тому гусінг і помер)

Ну перо і ручка це зміна інструментарію а не процесу

А про письмо ти дарма — під час письма ти автоматом повторюєш в мозку написане, одночасно його читаєш, і тому краще запамʼятовуєш, і взагалі це вимагає формулювати думку наперед

На компі в тебе цього нема чи не зовсім так. Більше простору для помилки, можеш виправляти міняти ітд. Менше треба думати наперед теж

goosing і помер)

В молоко, ручки чорнильні для фанатів досі є

під час письма ти автоматом повторюєш в мозку написане

навіщо?)

і взагалі це вимагає формулювати думку

деякі філософи якраз протилежне стверджували

навіщо?)

Ну як нащо, щоб розвивати мислення

Якщо тобі треба тримати в голові там абзац тексту, бо інакше доведеться переписувати все — це не те саме шо набрати той самий абзац як вийшло, а потім відредагувати. Тобто сам процес як такий вимагає від моска більше тужитись, ну і моск прокачаніший виходить

деякі філософи якраз протилежне казали

Тіпа шо саме?

they faulted writing for allowing the pretense of understanding, rather than true understanding

і це було вже так давно, що зараз та аргументація зацікавлює майже тільки тих хто мови вивчає крім своєї нативної

Аа ну так да, я згоден і тут той самий принцип

Ну і я не кажу шо тіпа треба рятувати письмо, просто тенденція є, а решта результат. Ну і я згоден десь здається ти чи хто писав десь в іншому місці про 95% і 5%

Поеми в голові ніхто не носить, то так і сформулювати логічно звʼязний абзац колись буде складно без допомоги жпт, думаю це вполнє може бути

А пісні й казки й легенди передавались же з покоління в покоління з одної голови в іншу

На доу взагалі он майже ніколи коменти теми не тримаються, таке кадрове мислення на практиці якесь шолі

не моє

p.s. нічого з writing не буде, одні рятувати будуть рукописний стиль, а інші — клавіатури потім) не принципово

Не ти але ти там був

dou.ua/...​rums/topic/53496/#2960412

Проценти то такоє, але загалом думаю так і буде. Вже зара порог входу в програмування — так треба скажену купу різних речей освоїти. А через 10 років я хз. Не можу приміром, уявити що хтось буде задрачувати на О-складність чи quicksort добровільно, коли це 1) можна спитати в чатжпт 2) там же скопіпастити готову реалізацію

А без глибокого розуміння як працює теперішнє не вийде створити щось краще чи інше

то перебільшення чи спрощення side-effects процесів які відбуваються чи відбудуться, і в які зручно поштирхати філософами

Та програмістів потрібно починати готувати ще під час вагітності

говорити з плодом 15хв строго о 10:30
вмикати йому сінтвейв на цілий день до 20:00
між 20:00 і 4:00 — прослуховування стрічки відосів з різної тематики
між 4:00 і 10:00 — можна дати плоду поспати, але випадковим чином у випадковий час дати йому слухати звук рінгтона смс-повідомлення та дзвінка

Після народження і до 5ти років продовжувати, а на 5річчя — одразу можна віддати наприклад в епам на курси трейні

Навіщо та школа взагалі

нині невеликі стартапи з кількох людей — або навіть поодинокі ентузіасти — здатні створити продукти з мільйонним потенціалом. Це зовсім інша епоха.

Такое было всегда. Рокфеллер бы одиноким энтузиастом.

Навіщо вайбкодерам взагалі знати програмування?

Якщо все буде робити ШІ, то нащо взагалі люди будуть потрібні?

Читав статтю про моделювання поведінки ШІ. Він теж задається цим питанням і має на нього відповідь. Відповідь людям не подобається.

Якщо все буде робити ШІ, то нащо взагалі люди будуть потрібні?

а якщо перефразувати як: — якщо все будуть робити Ш̶І̶ програмісти, то нащо взагалі люди будуть потрібні?

Навіщо компаніям «вайбкодери»?

І чи можливо вибудувати освітню траєкторію, у якій школа виховує джунів, а університети — мідлів?

А детский сад — trainee?)

Щось він прийшов до тієї же думки, що і Мстислав Келдиш.

Підписатись на коментарі