Питання до вайбкодерів

💡 Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Приєднуйтесь до AI спільноти!

Вітаю!
По термінології того чувака, вайбкодинг — це коли задача на виході LLM’ки не працює і «вихлоп» (то що на виході) подають знову на вхід LLM`ки з інструкцією пофіксити, і так роблять декілька разів.

Питання: через скільки ітерацій ви зупиняєтесь і чому?

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному2
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Згадалося в тему.

В одній із попередніх компаніях 15 років назад, треба було зробити один side сервіс. У нас була команда із 4 чоловік (сінйор, два мідла і джун) і ми, по «кращим» традиціям інженерів із постсовка, всю увагу кинули на архітектуру і на тех. стек, пів року пилили архітектуру, робили все по феншую, займалися premature optimization тут і там, короче оверінжінірили.

Проджект менеджер і продажник в одному лиці, був американець в США. І вот, поки ми пилили ідеальну архітектуру і бібліотечки для неї, кормили його казками що без хорошої архітектури ніяк і треба трохи почекати (зараз з досвідом розумієш що ми були ідіотами), він, не будучи інженером, за кілька місяців зліпив на asp .net прототип і навіть впарив його кільком кастомерам за гроші. Так говнокод, но воно працювало. І тоді, не те що чатгпт і AI агентів не було, но ні курсів, ні нормальних технічних ресурсів.

Так що в ІТ кодинг це не страшно, з цим АІ зараз допоможе. А вот знайти нішу, вивчити домен, продати — он тут складніше. Тому, для мене очевидно що багато вайб кодерів досягнуть більше успіху ніж типовий інженер на галері, який гордиться знаннями мютексів.

Ще одну статтю накатали на доу про вайбкодининг, прямо хіт-сезон цієї теми.

Питання: через скільки ітерацій ви зупиняєтесь і чому?

Очевидно ж що поки не розумієш що далі швидше і простіше самому допилити

Кажуть, Claude вміє писати код, тести до нього, запускати, перевіряти і виправляти. І так, поки не запрацює згідно завданню. Але там підписка від $300 то я не пробував.
Якось на вихідних була гарна погода, то я взяв ноут і вийшов у двір. Запустив Gemini і попросив його зробити код на COBOL який прочитає csv файл виду «категорія, товар, ціна» і підрахує кількість товарів у кожній категорії. Був здивований, але він видав придатний код який навіть скомпілювався (cobc під лінуксом) і зробив те, що я просив. Потім для цікавості, були версії на php, java, python, c, awk.
Вихід подавати на вхід не довелось, максимум уточнювання якихось деталей.

Був здивований, але він видав придатний код який навіть скомпілювався

А чому тут дивуватися? Це як раз та зона, це нейромережі дуже корисні: нуль викликів з точки зору імплементації, окрім знання конкретних дрібниць.

Кажуть, Claude вміє писати код, тести до нього, запускати, перевіряти і виправляти. І так, поки не запрацює згідно завданню. Але там підписка від $300 то я не пробував.

Cursor це вміє теж.
Є тріал на 2 тиждні, потім можна купити підписку 20$ на місяць.

у жпт код более идеоматичный.

А як щодо складнішого завдання ніж опрацювання csv файлу?

А що пофіксити? Дрібні задачі він виконує. Але якщо дупля не вʼяже, то простіше зробити самому, хоча б на рівні псевдокоду.

При роботі з ШІ, мені здалося, що я обмежений в аналізі та мозок не працює на повну, як раніше, за часів старого методу навчання та пошуку. Ти інстинктивно довіряєш ШІ, бо так простіше, менше енергії потрібно на роздуми. Одна секунда і готовий, рафінований шматок інформації вже в тебе перед очима. На перший погляд, це супер, вау! Але, коли я почав детальніше придивлятися до його відповідей, то зрозумів, що рафіновані шматки — це не те, що мені потрібно.

Тут повний пост:
https://aboutdifferentthings.com/pro-shtuchnyi-intelekt/

Нормальный человек выустт программирование и не будет страдать этой фигней

точно такі ж фрази говорили про:
— мишку
— графічний інтерфейс з вікнами
— мови високого рівня

і так вся історія людства і прогресу

точно такі ж фрази говорили про:
— мишку

не помню я такого

— графічний інтерфейс з вікнами

тоже не помню я такого

— мови високого рівня

вапчє не помню я такого гєна на фотопруф youtu.be/ID1iFaWgcIE?t=107

Тю, я думав ти старіший. Таке було в 90-х коли був dos, norton, коли ти на зубок пам’ятав структуру папок і міг без монітора будь-яку гру запустити клавіатурою. І тут тобі підсовують вінду 3.11, мишку, і все відчувається неприродньо, малопродуктивно, незручно.

norton, коли ти на зубок пам’ятав структуру папок і міг без монітора будь-яку гру запустити клавіатурою. І тут тобі підсовують вінду 3.11, мишку

Хороший приклад

Я для перших співбесід вчив як юзати оті всякі командери замість того щоб мишкою клікати.
Діди були в захваті, тому і на першу роботу взяли)

юзати оті всякі командери

а що в досах знати можна було — один користувач, одночасно одна програма (з дуже обмеженого сета)

діди були в захваті

для повного ефекту я б сказав що кнопка «турбо» ще десь має бути)

одночасно одна програма

те що називалося «резидентні програми» появляється ще одразу

а що в досах знати можна було

більше того на досах можна було знати тіко біос і його апі хватало на написання програми для взаємодії з пользоватєлєм ))

для повного ефекту я б сказав що кнопка «турбо» ще десь має бути)

вона на ноутах єсть ))

те що називалося «резидентні програми» появляється ще одразу

забуваю — напам’ятайте — а̶р̶т̶е̶ф̶а̶к̶т̶и̶ код в пам’яті для обробки interrupts робив dos мультізадачним?

я навіть сучасну о̶д̶н̶о̶ю̶з̶е̶р̶с̶ь̶к̶у̶ ̶о̶с̶ «dos з графікою» десь бачив, але вона дійсно мульті і майже posix)

кнопка «турбо» ще десь має бути

вона на ноутах єсть

Рілі? Кнопка самоліквідації ноута? — Тоді вже знаю як справити враження на сучасних чи завтрашніх гейм-дідів)

робив dos мультізадачним?

ну це простий вопрос позаяк я свого часу писав «базовий програму монітор переходу і386 у захищений режим з просто демо що то захищений режим і проц ще живий» тож отвєт тут простий а мені якось пох. шо ти мені тут розказуєш ))

но так я все ще можу підняти саморобну операційну класу аля linux/unix з повноцінним захистом на мму так само як і симуляцію багатозадачності конкурентного режиму на простому чіпі класу freertos

І тут тобі підсовують вінду 3.11, мишку, і все

до речі він 3.х не був реально многозадачним а лише кооперативним і цикл треба було постійно віддавати назад або рапортувати за idle цикли у власної програми

повним багатозадачним був уже він 95 якщо мені не зраджує ну і нт вже як by design

Рілі? Кнопка самоліквідації ноута?

i0.wp.com/...​wer-modes-windows-11.webp

images.idgesg.net/...​lider-100895297-large.jpg

Тоді вже знаю як справити враження на сучасних чи завтрашніх гейм-дідів)

не здав

симуляцію багатозадачності

наше кредо: дайош pure dos, а не якусь там симуляцію процесів)

Кнопка самоліквідації ноута?

i0.wp.com/...​wer-modes-windows-11.webp
images.idgesg.net/...​lider-100895297-large.jpg

справити враження на сучасних чи завтрашніх гейм-дідів)

не здав

отак зразу і не здав, ноут-режим «духовка» призводить до ..., чи то турбо для самоочистки ноута?)

ноут-режим «духовка» призводить до ...

ні до чого особливого просто throttling з якім красно знайомі усі маководи у кого ноут працює а не кросівоє

ЗЫ: раніше навіть на десктопі я бачив но то було давно гиги ну 20 років як з куста ((

ЗЫ: в принципі зараз я теж мабуть бачу но вже не прямо за деякими проявами у дата центрах но там уже спеціальні гноми нім усім займаються тож вже не рахується

throttling

під рукою зараз звичайний комп якось сам частоти покроково вниз-верх ганяє коли треба, шото за технології — не шарю, — але може й там кнопка «турбо» є, хз)

Тю, я думав ти старіший.

я не старіший я старий

і міг без монітора будь-яку гру запустити клавіатурою.

цікаво нащо тобі було запустити гру без монітора

... втім я знав файлову систему з cp/m де вона з’явилася вперше принаймні у такому виді у такому доступі «пеом»

І тут тобі підсовують вінду 3.11, мишку

графічні станції були до того якось принципово воно не змінилося з додаванням мишки як то на вінді тіх часів ще чудово працювали tab shift tab як то зокрема дизайн програми передбачав продуманий алгоритм переходів «по табу»

було в 90-х коли був dos, norton

у борланда з’явилася його turbo vision який давав програмувати то є всьо у текстових режимах як потужні інтерфейси но звісно не графічні

І тут тобі підсовують вінду 3.11, мишку, і все відчувається неприродньо, малопродуктивно, незручно.

і так само зручно воно переходить і у графічний режим уже на вінді де був порт чи просто версія того самого turbo vision і принципово не міняло ситуацію тільки тепер «на вікні» можна було ще й малювати чисту графіку у будь який момент

і все відчувається неприродньо, малопродуктивно, незручно.

х.з. клавіатура працювала здається щонайменше до середини «нульових» коли далі пішли вже «веб інтерфейси» як то поява ютубу

тож я такого не пам’ятаю щоб

і все відчувається неприродньо, малопродуктивно, незручно.

зате пам’ятаю ті самі 90-ті

Таке було в 90-х коли був dos, norton

коли виходить win nt так само повністю вже графічний

... як для прикладу нормальна така ну реально так вже нормальна віндова консоль з’явиться аж за power shell ))

і все відчувається неприродньо, малопродуктивно, незручно.

це те що пам’ятаю я бо я старий

у борланда з’явилася його turbo vision який давав програмувати то є всьо у текстових режимах

точно пам’ятаю (хоча вже і не пам’ятаю як, і якщо щось не переплутав з тими турбо софтами) що з під турбо-чи-борланд паскаля малював 2D-графіки перемикаючись в графічний режим, і особливим шиком то було в svga mode

консоль з’явиться аж за power shell

power console, unleash your dos potential :)

і особливим шиком було то в svga mode

колись коли вийшов новий starcraft вже нового тисячоліття я придумав дуже за ностальгію пограти у старий бо дуже пам’ятаю грали аж дим ішов і то саме «грали» бо у нього ж був мережевий режим

на диво я його знайшов не помню вже де і на диво воно дуже легко поставилося на яку там тоді вінду і так само легко запустилося

у 640×480 vga ))

на що я подивився так сказать якось дуже смущьонно бо я якось пам’ятаю його не так тож пограти просто не зміг х.з. як воно раніше було но тепер уже всьо

ЗЫ: но в мене ще десь єсть ще warcraft но той уже який з 3д картинткою то його може вийде дограти яка там серія де шото там воєнний квест через мертві землі чи якось так

Поки ніхто з перфокартами не прийшов — напишу — тетріс чи бомбер на сінклері ото гульки)

Ще можна лопатою навчитися професійно користуватись, замість трактора, коли працюєш в колгоспі

А так все легко та весело починалось.

З власного досвіду copilot здатен покращити код 1-2 ітерації, далі починає ліпити горбатого до стіни

copilot дно порівняно з курсорами і віндсьорфами

Ога) колишній СТО пару місяців тому показував мвп через вайбкодинг СЕО і розробникам Кажу, а додай до сайта підтримку sessionStorage на сайті. Windsurf додав. І — все зламалося в прямому етері, і ніякі заклинання не допомогли. Епік фейл був ще той

Треба просто робити нормальну декомпозицію задачі та гамновайбкодити її по частинам

Аналогічно, я теж не може зрозуміти чого всі скаржаться на погану якість. Хіба якась нішева технологія. Я спочатку витрачаю декілька годин на обговорення можливої імплементації епіку, скармлюю супутні шматки проекту щоби показати схожий код та навчити зв«язкам сутностей. А потім за роботу береться безкоштовна армія джунів (як я собі уявляю). Кожен, хто був ментором або тім лідом колись так само «аутсорсив» декомпозовані шматки своїм менті.
Потім, завдяки продуманому дизайну, він тобі пише рідмі, статтю в конфлюенс, план для демо сесії, все покрито тестами, краса!

З мого досвіду такий підхід не працює. Гадаю, мій досвід схожий на досвід всіх. Якщо завдання не дуже далеко відстоїть від того що є в документації і на стековерфло тоді початково працюючу грудку спагеті коду можна отримати. І навіть внести невеличкий рефакторінг. Але далі, все. І це не залежить від розмірів вікна контексту. Головна проблема в тому, що нові данні ніяк не враховуються в моделі. Кожного разу ллм дивиться на задачу як на нову. Вона нічого не запам’ятовує. Бо не вміє запам’ятовувати за 20 доларів і навіть за 200 доларів на місяць. Може і 20000000 на місяць буде мало. І це фундаментальна проблема.
Резюме — кількість підходів ні на що не впливає окрім як на витрачений час. Можна один раз ретельно все описати і результат буде той самий як і після 100 вайб циклів. Бо так працюють ллм. Кожного разу вони геть нічого не знають ні про ваш проект ні про прогрес ні про що.

Кожного разу ллм дивиться на задачу як на нову. Вона нічого не запам’ятовує.

В мене не стандартний проект, тому тести раняться спечифічно.
Кожного разу треба було курсор «вчити» як їх ранити.
Одного разу я сказав щоб він апйденув свій конфіг як їх ранити, він зберіг команди і тепер «передає» їх в кожен промпт.

Тобто ллм може і не памятати, але можна налаштувати софт навколо ллм щоб коли передаєш питання, автотамично дописувалось кілька кілобайт контексту

Це все фігня. Я чекаю «вайбмітингу», щоб АІ за мене на мітинги ходив, щось там таке казав, щоб не палитися що він АІ, а я міг би в цей час кодити.

оце прям ідея для стартапу. вистрілить 100%

Як і стартап, який буде вираховувати таких хитрожопих. )

Головне, щоб потім не почав за вас отримувати ЗП, після мітингів.

Чому б і ні — я за результатом зробленої роботи прошу накидати план на стендап та на демо сесії, бо інколи ближче до мітинга забуваєш деталі.

схарило вайбкодити — можеш попросити пояснити існуючий код тай допиляти самому

Спробував зробити один хардварно-софтварний проєкт у вайбкодінг моді, з gemini 2.5 max через курсор фактично за день навалили коду де є 1) ансібл для конфігурування single board computer 2) софтік з UI з підтримкою тачскріну і працюючим функціоналом (щось типу NAS) 5 працюючих скрінов з налаштуванням та іншими 3) пакетування та CI для цього. Вийшло 12.5 баксів на запити до жеменай

з забавного пробував фоткати кривий UI і вимагати виправити — працює. вивід — без розуміння що робиш важко, але коли розумієш процес, то як командою керувати. запускати відразу у консолі курсора і годувати еррором модель теж працює. зупинятися було нема де

А могли б те саме отримати за долар, якби одразу все ретельно описали. Загалом, краще витрати час на підготовку великого промту для задачі разом з ллм. А вже його потім їй згодувати. Результат буде такий само як і після десятків прокруток.

це був mvp та кристалізація ідеї, тому багато ітерацій воно-невоно, звісно, що архітект-домейн-експерт який може розібрати задачу і годувати модель зробить це дешевше, але як на мене що навіть 100 баксів дешевше годин живого розробника

І в чому різниця, один промпт чи десять? Платиш все одно per token.

у курсорі за топові моделі ще беруть 5 центів за реквест

Чим більше контексту тим більше ші пропускає багів і робить помилок, десь після 2-3го разу беру напильник і допилюю сам, бо обламує з ним спілкуватися. З якогось моменту воно починає ламати навіть ті частини, які були в цілому нормальні.

Імітація мовної моделі в ШІ починає тріщати по швах на 3-й ітерації.

Чекаю появи вейпкодінгу, коли обов’язково тре пихати електронну цигарку під час написання коду. Наступний етап: вейпкодінг під час проведення технічної співбесіди. Oh, wait...

вайб-кодінг під час вейп-співбесіди

Нещодавно спробував через сursor створити проект із cloud formation, купою лямбд на go і так далі.
Код go в принципі вийшов нормальним. Дещо поправив вручну та оптимізував
Щодо AWS я це хріново знаю (просто робив щоб дізнатись на що спроможний Cursor) тому доводилось деплоїти, ловити помилки, виправляти і деплоїти заново.
У політиках IAM він багато накосячив і не міг нормально їх зробити. тому коли зрозумів що він ходить по колу з Гуглом вручну робили
А так ітерацій 15-20 і складний проект завівся. Добре що він може правювати із cli (тобто сам виконує команди, сам ловить помилки, сам править)
Тільки читати треба що він править а то іноді не туди заносить і по колу.
Якщо хоч якось у цьому розумієшся то сильно скорочує час
А так чистий вайбкодінг коли щось побиш не торопаючи що саме воно робить сумніваюсь що можливий на сучасному рівні розвитку цих LLM

Найкращий результат це на рівні «створити клас який робить то і то».
А вже на рівні зробити цілий аплікейшн то гарного результату не було. навіть якщо це робочий варіант то код погано структурований. Фактично без можливості його розширяти.

Треба більше вайбкодінгу.
Щоб прям сформувалось покоління девелоперів, які взагалі не віддупляють, як працює код.
Це забазпечить мені старість.

вже)
в мене новий менті «зірвався», бо на початку він думав що за нього ШІ все зробить)

Що змінилось? 10 років тому в мене був менті, який думав що я за нього буду все робити. :)

До старости рефакторить легаси и вайбкод — то, о чём все мечтали в детстве

Но найдётся немалый процент и тех, кто будет быстрее обучаться благодаря ИИ-примерам. По сравнению с нами, которые скребли крохи из редких книг, нескольких сайтов и, наконец, StackOverflow.

саме смішне... ну або печальне, що ці дурні навіть не розуміють про що ви кажете :)
ось один з прикладів:
dou.ua/...​rums/topic/53516/#2960987

ось дурень, який вважає, що шурупокрут йому допоможе замість молотка, саме порівняння взяте саме з коментаря — НЕ МОЄ!!! :)

Так 90% сучасних девелоперів не віддупляють як працює ассемблер, не напишуть без гугла хелло ворлд на С. І це якось нічим їм не заважає. А заробляють значно більше ніж 50-літні діди зі знанням ассемблера.

Я бачив кілька ютюб каналів вайб кодерів, які взагалі в програмуванні не шарили. А зараз хоч код самі не пишуть, но певні знання в процесі вайб кодинга отримали і точно розуміють основи. Просто рівень абстракції виріс.

90% ... не напишуть без гугла хелло ворлд на С

тобто зазначені 90% не напишуть helloworld?

Бо тому хто з попкорном щось неясно нп на golang то чи легше, чи важче, чи таксамо гуглообразно.

Вайбкодери без вміння писати код, це щось.Покоління Prompt erectus-ів звичайних, підвид вайбових.

Залежно яка задача. Простенькі шутки робить або зразу, або 2-3 ітерації, для чогось складного вайб кодинг не підходить і треба дивитися у код самому як мінімум щоб давати вказівки. Але це вже інша історія, тут млжна цілу «піраміду вайбкодингу» скласти — в залежності від ростку складності росте залученість людини )

Не зупиняюсь і борюсь до кінця, бо лінь самому писати код😂

42, коли закінчуються токени

Підписатись на коментарі