ChatGPT найбільше впливає саме на молодше покоління: Це короткочасна продуктивність ціною розвитку розумових здібностей

💡 Усі статті, обговорення, новини про AI — в одному місці. Приєднуйтесь до AI спільноти!

Дослідники із Массачусетського технологічного інституту (MIT) провели дослідження впливу використання великих мовних моделей на когнітивні здібності користувачів.

Дослідники порівнювали есе 54 учасників. Людей розділили на три групи:

  • перша використовувала для написання тексту ChatGPT;
  • друга — пошукову систему;
  • третя — писала «з голови».

Дослідники використовували ЕЕГ, щоб перевірити дані щодо мозкової активності авторів. З трьох груп користувачі ChatGPT мали «постійно гірші результати на нейронному, лінгвістичному та поведінковому рівнях».

Спостереження тривали протягом декількох місяців, і з кожним наступним тестом користувачі ChatGPT ставали все лінивішими. Наприкінці дослідження вони почали просто копіювати та вставляти готові тексти.

Окрім ЕЕГ дослідники також попрохали учасників процитувати якусь частину свого есе. У групах які шукали інформацію або писали «з голови» у приблизно 10% учасників виникли ускладнення із цитуванням.

З тією самою задачею виникли ускладнення одразу у 80% користувачів великої мовної моделі.

Учасників під час тестування також попросили переписати одну із своїх минулих робіт. Група, що використовувала ChatGPT, найменше залучила ділянки мозку пов’язані із пам’яттю — тобто лише мала частина тексту була реально запам’ятована.

Під ризиком саме «потенційні» здібності

Головний висновок дослідження — це те що LLM може найбільше шкодити навчанню молодших користувачів. Тобто нейромережі не шкодять когнітивним здібностям негайно — це більше відкладений, кумулятивний вплив.

«Що дійсно мотивувало мене опублікувати це зараз, не чекаючи повної рецензії, це те, що я боюся, що через 6-8 місяців з’явиться якийсь політик, який вирішить: ’Давайте створимо дитячий садок з GPT’. Я думаю, що це було б абсолютно погано і згубно», — каже автор статті, Наталія Космина, — «Мозок, що розвивається, знаходиться під найвищим ризиком».

Старше покоління, у яких вже розвинулися навички критичного мислення якось можуть просто «перетерпіти» вплив ШІ — для них реальна шкода незначна та ще й відкладена.

Однак від себе додам, що бачив чимало дописів на редіті від старшого покоління щодо гена Альфа. І за їх коментарями це дійсно велика проблема — коли дитина постійно користується нейромережею, особливо у віці 6-8 років.

Це просто нонстоп: «перепиши, скороти, ще скороти, ще скороти, зроби простіше». Ефекти від LLM-ок помітні вже зараз.

Це загалом не перше подібне дослідження — раніше науковці намагалися з’ясувати, чи шкодить ШІ навичкам критичного мислення, і дійшли до приблизно подібних висновків.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Это ваши компутеры во всем виноваты ©

LLM розумних робить ще більше розумними, а дурних ще дурнішими.

Основний розвиток структур мозку припадає на період 3-15 років людини. Якщо в цей період, цей розвиток буде «провалено», то на виході отримаєте... (я вживаю слово — «дібіл», але ви можете підставити щось політкоректне))) ...«лінивого мислителя». Тому, будь які інструменти, що знімають когнітивне навантаження на розвиваюийся мозок в цей період — шкідливі.

Для тих хто дуже хоче сказати «а от я... і нічого, глядіть який...» пропонується згадати про існування нормального розподілення, і того факту, що будь які «узагальнення» мають його під капотом і не носять абсолютного характеру. Вам пощастило, так склались обставини, були компенсаційні механізми, тощо.

«дібіл»,

це насправді психіатрічний термін як мені відомо — з латини слабоумний. IQ меше 70%, у нормальної людини 100%. Генії чи треновані на сам тест із IQ вище 110%.
uk.wikipedia.org/wiki/Дебіль�
BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C
Та через повісточку, не можна назвати речи як вони є, тепер кажуть «слабкий ступінь олігофренії».
В цілому за IQ є : імбіцили, дебіли, тупици, здорові чи нормальні люди, та генії. Классифікація була зроблена для рекрутів в збройні сили США, про що художній фільм Фо́ррест Ґамп.
Скажімо діти мауглі, які з різних причин потрпаляли до тварин, опиняються с тані імбіцилів (часто батьки в той стан спускаються чере алкоголь та наркотики), тобто навіть говорити не можуть, а гавкають там і т.п. Але спеціалісти деяких витягували до нормального стану, шляхом тренування мозку.

це ж не то )) ми все одно, коли зустрічає по життю «дібіла» говоримо на нього — «дібіл!» В медицину ніхто не впирається. Це соціальний термін, в данному випадку.

Ну тоді в залежності від контексту. Хто для одних — дисидент, той для інших дурак. І тоді лише право багатства чи право сили вирішує істину.

Як на мене правильні висновки, щодо людей/дітей, які саме навчаються. Бо це дійсно шкодить навчанню та розвитку мислення. Я розумію чому в коментарях захищають користування АІ (та я і сама ним користуюсь). Але оскільки я ще трохи і викладаю для дорослих, то бачу навіть по ним, що це шкідливо. А це навіть не програмування, а лише DAX в Power BI. Ті, хто користувався ШІ, так і не змогли зрозуміти логіку і в результаті дійсно скочувались до копіпасту, а оскільки ШІ ще занадто переобтяжує і ускладнює написання, то це завжди мені помітно.

Типу прийшов в тренажерний зал, включив робота і він замість тебе віджимати штангу пішов.

«А ви за меня что, и есть будете?» ©

думаю років двадцять тому ці дослідники написали б статтю, що використання Інтернет — «це короткочасна продуктивність ціною розвитку розумових здібностей»
а ще років 50 в минуле — це була б стаття про комп’ютери зі схожим змістом.
І не те що вони були б на 100% неправі, але...

Про телевізор забули теж були ’аналогічні’ висновки

Про телевізор вони могли б бути й праві xD

Існує два способи стати зомбі. Перший померти і повстати із могили, другий дивитись військову пропаганду Дом 2. Перший скоріший, а другий зазара надійніший.

Про інтеренет такого ніколи не було, він усіх цікавив як скажімо і блокчейн. Так наїздили про відеоігри особливо приставки, ніби вони призводять до отупіння. Та як показали досліди вони навпаки розвивають мозок і навіть абстрактне і логічне мислення. Навіть в людей у віці поперджують дименцію та хворобу Альсгеймера (тяжку форму) бо тренують мозок і задііють певні його ділянки, які активно деградують.
Ці досліди показують, що ШІ дозволяє не думати взагалі, що небезпечно для молодих так само як пити колу і заїдати чіпсами, замість фізкультури. Коли хтось займається тим, що рахує великі числа в умі, це не через те, що не віміє користуватись калькулятором, так само хто підіймає вагу чи бігає, це зовсім не томущо нема механізмів та машин.

Тут скорее не интернет, телевидение, chatgpt и прочее делают нас тупее. Скорее в принципе развитие цивилизации в какой-то степени делает нас несчастными.
Это подметил еще Аристотель в определении «высшей формы досуга» где в ее определение попадает чтение образовательной литературы и занятие созерцательным трудом

думаю років двадцять тому ці дослідники написали б статтю, що використання Інтернет — «це короткочасна продуктивність ціною розвитку розумових здібностей»

Та ну хз, інтернет коли зʼявився — то просто в нього «зайти» це треба було розумітись в компʼютерах. А потім ще щоб знайти щось. Короче, до якогось моменту, уміння користуватись інтернетом — це був прямо скілл, люди його в резюме вписували. Ну і по своїй суті, ранній інтернет це було щось типу інтерактивної бібліотеки. Купа текстової інфи яку ти маєш знаходити і аналізувати сам.

А тут рівно навпаки, технологія яка «думає» замість тебе. Ну от навіть той факт, що діти 6-8 років спокійно юзають ChatGPT. Бібліотеку чи просто гугл вони нормально юзати ще не можуть, а chatgpt — спокійно. Бо там порог входження нульовий.

технологія яка «думає» замість тебе

звовсім це не так, я би це назвав новою фішкою пошуковика яка скоротила час на його використання. Коли ШІ навчиться думати в нашому розумнінні, то він стане здатний сам собі ставити питання на які шукати відповіді. Зараз дуже часто відповідає на вискорівневий в абстракціях промпт : «Я лише велика мовна модель і цього не можу, та ви можете зробити от так от відповідно до таких то матеріалів». Тобто модель в сутності програмується, шляхом поступової формалізації вимог.

Тобто ці користувачі не перевіряють чатгпт на помилки і ніколи з ними не стикаються? Тоді їх розумові здібності вже зараз під великим питанням.
З мого досвіду, коли починаєш розбиратись за допомогою чатгпт з якоюсь новою технологією, то в якийсь момент його рішення просто не працює так як тобі треба. І тоді ти починаєш копати і шукати де він бреше. І тобі приходиться думати і притискати цю скотину в глухий кут. Бо вона любить відбріхуватись і захищати свої баги. І як на мене, цей процес як раз повинен дуже сильно прокачувати розумові здібності, а не погіршувати їх.
Ну, або я вже зовсім отупів від цих ваших підступних llm-ок і нічого не розумію.

як я розумію...

ось є життєва проблема... раніше її вирішували вручну, а тепер — швидше, за допомогою калькулятора...

так хіба це єдина проблема, над якою міг працювати мозок?
треба ставити нові цілі... корисні для суспільства...

Людям майбутнього мізки не потрібні.

не буде проблем?
змін клімату, наприклад?

Як там в фільмі про марсіан.
— Вона безмоска
— В якому сенсі ?
— Нема мозку, марсіани виїли

Треба користувачам проходити тест на ’критичне мислення’ перед користування чат жпт. (А Також перед виборами )

Треба користувачам проходити тест на ’критичне мислення’ перед користування чат жпт.

Так вони його будуть проходити через той же chat gpt)))

Підписатись на коментарі