5 книг про те, як працюють технології, інновації, творчість та люди

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

Всім привіт. Сьогодні я б хотів звернути увагу на 5 книг українського видання, які допоможуть краще розумітися в розвитку технологій; зрозуміти, чому так всі багато говорять про чіпи для AI-технологій, чому ми ще не живемо в метавсевітах, не забуваємо про розвиток софт скілів і розуміння людей в командах. Мене звати Роман Астаф’єв. ​​Я — Product Manager в Skylum та екзистенційний коуч-консультант лідерів та команд.

Цей матеріал буде корисний продакт-менеджерам різного рівня, які прагнуть розвивати свій лідерський потенціал та роботу з технологіями, керівникам команд, які працюють з продактами,креативним командам, а також всім, хто цікавиться технологіями та лідерськими якостями в сучасній розробці продуктів.

Чипова війна — Кріс Міллер

Дуже доступний і легкий формат історії розвитку технологій, без яких світ не був би таким, яким є зараз, — це про чипи. Кріс Міллер, не занурюючись надто глибоко в наукові деталі, дуже добре та художньо розповів про:

  • галузеві цикли, кризи, торгові війни між країнами, ключові точки розвитку та інновацій, які допомогли нам зараз мати швидкі та доступні технології;
  • TSMC, NVIDIA, Intel, HP, Sony, Toshiba, Sharp, Hitachi, Fujitsu, Toshiba, Mitsubishi, Carl Zeiss, Nikon, Samsung, Qualcomm та багато інших компаній, фабрик;
  • післявоєнний розвиток країн та їх відбудову за участі Америки (що також цікаво почитати в контексті нашої війни);
  • важливість Тайваню та протистояння з Китаєм.

Якщо ви працюєте з технологіями, точно варто прочитати цю роботу про інновації, технології, торгові війни, шпигунство, бізнес та політику.



Сила інтровертів — Сьюзен Кейн

Як бути у світі, який потребує говорити багато, щоб бути лідером? Чи можуть бути більш закриті та тихі люди лідерами?

Сьюзен Кейн в характерній легкій американській манері змогла зібрати прості зрозумілі факти, доповнити їх науковими, біологічними й історичними, та по ходу спростувати деякі міфи про інтровертів та екстравертів. І дійсно, чим більше ми будемо рухатись на захід, в сторону Америки — тим більше ми побачимо, як буде збільшуватися нарцисичність.

В Америці відбувся перехід від «культури характеру» до «культури особистості», де зовнішня привабливість та вміння привертати увагу стали важливішими за цінності та моральні якості. На це вплинули виховання, попкультура, бізнес-школи та навіть релігія. І соціальні мережі та сучасні технології нас теж спонукають до цього.

Ця книга буде корисною для саморозвитку й допомоги, а також для кращого розуміння культур та своїх команд, роботи зі стейкхолдерами.



Сміливість творити — Ролло Мей

Неочевидна, але дуже корисна книга для створення та розвитку продуктів. Коли ми створюємо й розвиваємо щось нове, нам усім добре знайомі відчуття внутрішнього критика, сумніви у власних ідеях, емоційні гойдалки від «Я геній!» до відчаю «Я ніхто».

Знайома самотність творчого процесу, коли ти сам на сам зі своїми ідеями, і здається, що ніхто не розуміє твого бачення. Знайомий паралізуючий перфекціонізм, коли переробляєш один і той же елемент годинами, бо «ще не то», а результат від цього не стає кращим.

Книга Роло Мея як раз добре та просто досліджує тему внутрішнього переживання досвіду митців, переносячи її на досвід повсякденного створення людиною власного життя. Це про сміливість бути собою крізь постійне перетворення світу й себе в ньому, сміливість вийти з буденної ролі споживача й стати творцем.

Можна виділити декілька етапів творчості:

  1. Зіткнення — ми стикаємось з тим, що хочемо реалізувати: з ідеєю, внутрішнім баченням (наприклад, коли художники мають на меті зобразити пейзаж). Це зіткнення інтенсивно свідомої людини з її світом. Місце тривоги, хаосу, напруження.
  2. Пауза та несвідома робота — коли ми відкладаємо роботу, йдемо відпочивати чи спати, то процеси формування, створення, побудови тривають, навіть якщо ми їх не усвідомлюємо.
  3. Осяяння та очевидність — рішення під тиском та тривогою чи після паузи та несвідомої роботи виринають раптово й чітко. Мей описує це як «раптовість осяяння... стислість і чіткість розуміння разом із негайним відчуттям упевненості».
  4. Оформлення/реалізація — етап прийняття практичного рішення й перевірки ідеї, як набуває конкретної форми та входу у світ. Етап, в якому переживається відчуття радості, м’якого екстазу.

Для всього цього нам також треба форма та уява. Форма — це необхідне обмеження, яке «забезпечує істотні межі та структуру для творчого акту» та зменшення тривоги, приборкання хаосу. Будь-яка ідея, витвір, починається з лінії, рамки чи правила. Уява ж допомагає вийти «за межі розуму» та наповнює форму власною життєвою силою.

Хоч книжці вже майже 50 років, вона варта уваги та актуальна сьогодні для всіх ролей від контриб’юторів до менеджерів.



Метью Болл — Метавсесвіт

Ви ж помітили, як стих хайп навколо метавсесвіту? У цій книзі ви зможете зрозуміти, чому хайп навколо метавсесвіту стих — і як далеко ми ще від комплексного створення повноцінного віртуального світу. Це хороший збірник-посібник, що пояснює принципи технологій, необхідних для побудови метавсесвіту (а їх там багаааааато), і тих, що вже існують у світі. У книзі також ідеться про принципи їх роботи та розвиток: від звичайного Facebook Connect — до того, як комп’ютери обчислюють ігрові сесії у Fortnite, як створюють мультфільми для Pixar, а також про банківські операції, закони, фінанси, ігрові рушії та цифрові екосистеми.

Якщо ви цікавитесь, як далі буде змінюватись технологічна індустрія, поєднання AR/VR з реальним світом — то раджу. Економіка там велика, ШІ тільки пришвидшить його розвиток.



Парадокс процвітання — Клейтон М. Крістенсен, Карен Діллон, Ефоса Оджомо

В продуктовій роботі, в підходах до розробки можна звести все до трьох варіантів підходу: оптимізація, еволюція та революція. І десь ми ставимо інновації. Або плутаємось між революцією та інновацією. Або називаємо інноваціями все, що розробляють науково-дослідні та конструкторські відділи.

В книзі «Парадокс процвітання» автори цікаво, з великою кількістю фактів та історій пояснюють та розділяють інновації на три типи: підтримувальні, ринкотворчі та ті, що підвищують ефективність. Всі інновації важливі для підтримки та розвитку економіки.

Хоч книга й не має чіткого фокуса на цифрових продуктах, у ній усе одно можна знайти багато цікавого про продуктову розробку.

Бажаю всім гарного читання та інсайтів. А якщо ви вже читали якусь з цих книг, діліться своїми враженнями.

👍ПодобаєтьсяСподобалось16
До обраногоВ обраному9
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякую, має працювати.
Гарного читання 🙂

Підписатись на коментарі