A Fork of Trust: Розбираємо кейс Altegio. Чому історія про «хороших росіян» не скасовує ризиків для безпеки
За традицією disclaimer: Я юрист, не девопс і не аудитор безпеки. Мій аналіз — це оцінка ризиків на основі OSINT. Код не бачив, свічку не тримав.
Привіт, спільното!
Нещодавно відводив свого дворічного сина в перукарню і знову задумався над роботою наших барбершопів. Багато хто чув про міграцію українського б’юті-бізнесу з російської YCLIENTS після початку повномасштабного вторгнення. Але куди? Часто — на Altegio. Їх легенда звучить круто: «Ми — екскоманда YCLIENTS, ми проти війни, ми виїхали, зареєструвались в Будапешті, хостимось на Hetzner і топимо за Україну».
Окей, звучить як ідеальний сценарій. Але як людина, що професійно займається ризиками, я бачу декілька червоних прапорців, з якими я прошу допомогти розібратись, оскільки у авторів та коментаторів на цьому форумі точно більше технічних скілів та інсайтів:
- The Codebase DNA. Основне питання: це повний рефакторинг з нуля чи просто ребрендинг з допиляними фічами на старій кодовій базі YCLIENTS? Якщо друге, то весь технічний борг, потенційні бекдори та логіка, закладена в РФ, залишаються. Без незалежного source code audit це «чорна скринька» з наявними ключами у всіх відомих VK (читати як російські спецслужби). Чи можливо перевірити безпеку без доступу з правами адміна?
- The «Budapest datacenter» fallacy. Як на мене реєстрація юрособи в Угорщині та сервери в Німеччині не мають жодного стосунку до того, хто має адмінський доступ до бази даних. Чи я помиляюсь?