Єврокомісія хоче позбутися нав’язливих банерів cookies

Європейська комісія планує скасувати одне з найбільш непопулярних правил — директиву 2009 року, яка змушувала сайти показувати користувачам спливаючі вікна з проханням погодитися на використання cookies.

Cookies дозволяють власникам сайтів збирати інформацію про відвідувачів: від даних про входи до акаунтів до перегляду товарів, що потенційно впливає на рекламу, яку вони бачать. У 2009 році директива e-Privacy вимагала отримувати згоду користувачів перед встановленням cookies, якщо вони не були «необхідні» для роботи сайту. До 2025 року інтернет переповнений банерами з проханням погодитися на cookies, які користувачі часто просто закривають, не читаючи.

«Занадто багато запитів на згоду фактично зводить її нанівець. Люди звикли погоджуватися на все, тому перестають уважно читати умови», — пояснює Пітер Креддок, юрист з питань даних.

Тепер Брюссель готує масштабне спрощення цифрового законодавства, яке може покласти край набридливим банерам. Єврокомісія планує представити комплексний текст законопроєкту в грудні — так званий «омнібус-текст», який спростить правила для цифрових компаній. Минулого тижня чиновники провели зустріч з представниками техіндустрії щодо cookies та банерів з погодженням.

Обговорюється можливість дозволити користувачам встановлювати налаштування cookies один раз, наприклад у браузері, замість того, щоб погоджуватися щоразу при відвідуванні сайту. Деякі країни, як Данія, пропонують взагалі прибрати банери для «технічно необхідних» cookies або простих статистичних даних.

Індустрія запропонувала перенести регулювання cookies до Загального регламенту захисту даних (GDPR), який дозволяє гнучкіший підхід, залежно від ризику обробки даних.

Втім, фахівці з приватності попереджають, що зміни можуть призвести до зловживань у рекламі та аналітиці.

«Розширювати категорію ‘необхідних’ cookies для реклами або персоналізації — це оманливо».

Попередня спроба оновити e-Privacy Regulation у 2017 році провалилася й була відкликана в лютому 2025-го. Тепер Комісія готує Digital Fairness Act — законопроєкт проти маніпулятивних інтерфейсів та недобросовісної персоналізації реклами, який можуть представити наступного року.

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Люди звикли погоджуватися на все, тому перестають уважно читати умови

Це було очевидно з моменту запуску цієї технології. Як мінімум через рік-три з моменту повноцінного запровадження.
Ефективність у евросовку на вищому рівню.
Пропоную їм не лізти далі стандартизації USB — де вони теж на кілька років запізнились, коли усі виробники, окрім святого і альтернативно розвиненого епла, почали ставити тайп-сі навіть у дешеві одноразки і автоматів для щитів 230в.
Не їх це, зовсім не їх.

“I like to move it, move it” (™)

Підписатись на коментарі