Open-source або стартап?

Усім привіт! У мене є розпочатий проект, web-месенджер, який, напевно, можна перетворити на соціальну мережу (щось типу Facebook або ВКонтакте). Проект не доопрацьований... На бекенді я використовую технології Spring Security (java), MVC, REST. На фронтенді — Thymeleaf, JS (jQuery), Ajax, WebRTC; реалізував аудіо та відео дзвінки по типу — P2P з’єднання (тестував у локальній мережі на різних пристроях). Загалом є якийсь «скелет» програми, але бізнес-логіка не розкрита...

Скріншот mvp (головна сторінка)

Спочатку (десь півроку тому) шукав інвесторів або зацікавлених для суспільного розвитку, але так нікого і не знайшов. У резюме ця робота теж не має ні якого сенсу... Сьогодні працюю будівельником і взагалі мене моя работа влаштовує, але програмування мене цікавить не менш. Підкажіть будь ласка, що можна та чи варто робити з цього mvp-проекта Open-source або стартап?

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Можно выложить в опенсорс, если не стыдно за свой код

Можно, но сначала нужно убрать там всё лишнее и как-то логически завершить то, что уже написано. Это возьмёт какое-то время... Однако навряд ли с этого получится опенсорс, но сервер вполне себе — годный, для разных нужд. За код не стыдно. Многим будет даже поучительно; за фронтенд — не отвечаю))

github.com/Vitaliy-MV/ChatOnline Ничего не исправлял и даже все коменты оставил... Если есть желание, можно поковыряться. Это не open-source. Это начатый и не доработанный проект (я обычно так перекидываю куски кода с одного проекта в другой). Если будут вопросы: @ProNet4 в Telegram.

Є Jammi, який ви не наздогоните — а по маркетингу братів Дурових, Slack, What’s Up і т.д. забудьте зовсім. Тим більше facebook і тому подібне. ІТ давно не ІТ з 90-х та нульових, це зараз червоний океан конкуренції.
Якщо зараз робити стартап — це однозначно застосувати штучний інтелект для чогось. Подивитися в своїй головній спеціальності — будівництві, де можна би було застосувати і щось автоматизувати, впевнений щось є.

Подивитися в своїй головній спеціальності — будівництві, де можна би було застосувати і щось автоматизувати,

Слова від людини яка точно не знає як автоматизується бізнес )))

Простий пошук дає такі варіанти:
github.com/miroslavpejic85/mirotalk
github.com/i365dev/free4chat
github.com/mumble-voip/mumble
github.com/...​ger-app/meshenger-android
github.com/adamsiwiec/glaze
github.com/i365dev/free4chat
pkg.go.dev/...​.com/mvrpl/p2p-voice-chat
github.com/mvrpl/P2P-Voice-Chat

Спочатку шукав інвесторів

Як монетизувати?

Підкажіть будь ласка, що можна та чи варто робити

Дивлячись які цілі, грошей там немає, тому стартап робити ніякого сенсу. А для себе тобі вирішувати.

Як монетизувати?

— Ні. Точніше і да, і ні. З таким проектом, важко визначити сегмент ринку або галузеву нішу. Ось що пише ШІ «Gemini» на запит «чи буде попит та скільки може бути потенційних користувачів?»

Російська мова:

Спрос на общение через интернет огромен. Люди постоянно используют мессенджеры и чаты. Конкуренция: Вот здесь кроется главная сложность. Рынок мессенджеров и веб-чатов чрезвычайно насыщен. Существуют гиганты вроде WhatsApp, Telegram, Facebook, Discord, Slack, Google Chat и множество других. У них огромные базы пользователей, развитый функционал (включая видеозвонки, передачу файлов, шифрование, ботов), узнаваемость бренда и большие команды разработчиков.

Будет ли спрос на новый веб-чат?

  • Низкий, если нет уникальности: Чтобы пользователи перешли с привычных платформ (где уже есть все их контакты) на вашу, ваш чат (сервис) должен предлагать что-то уникальное и ценное, чего нет у конкурентов. Спрос может быть, если вы найдете специфическую нишу..
  • Ну чесно, щоб дійти до елементарного висновку треба питати ШІ?
    Але якщо ви це знаєте, то чому тоді питаєте про інвестиції та стартап?
    Open Source Lib це має дуже дуже теоретичні шанси...

    Я не питав про інвестиції. Питання:

    Open-source або стартап?

    Як тут вже обговорювалось та з’ясувалось, без стартапу не можна зробити опенсорс. Стартап або як мінімум бізнес-план, потрібен для визначення ринку та бізнес-логіки. Open-source — це продукт, який задовольняє якусь потребу, має маркет, юзерів тощо.

    воно нікому не треба, цего добра мільйони включно з опенсорс «вже допрацьованим»

    невдалі стартапи свій життєвий цикл закінчують на гітхабі в опенсорсі

    Ну, це не зовсім невдалий стартап. Це саме не доопрацьований стартап. Можно сказати — «шаблон» (server), який наприклад можна адаптувати під якусь систему знайомств та спілкування в realtime (якщо не робити соціальну мережу). З технічної сторони, як full-stack розробник, я можу з цього написати повністю робочу платформу-моноліт вертекального масштабування (обмеження по залізу) десь за місяць, але не бачу сенсу... Якщо робити з цього стартап, то спочатку потрібен архітектор (UI/UX — дизайнер), щоб опрацьовати бізнес логіку, усілякі «фітчі» та плюшки (стрічка, лайки, коментарі тощо), включаючи монетизацію.

    для вдалого стартапу має бути зрозуміла авдиторія та трекшен, технічні штуки у наш час наговнякати нема складності, один потужний вайбкодер забацає таке і може навіть українською чи англійською вийдуть скріншоти (розумію складність, але ллм можуть і так), тому спочатку тре зрозуміти кому взагалі це треба, які є кілер фічі щоб зачепити юзерів і що вони там будуть робити, чому вони підуть на вашу платформу чи може це має бути корпоративний месенджер. від коду до продукту багато кроків, і більшість не у площині програмування

    Саме тому і виникло питання:

    Open-source або стартап?

    Є сенс робити з цього опенсорс? Чи можна зробити стартап?

    так а хто крім вас про це може відповісти ? за інвестиціями ходять з продуктом, ідеєю а не пет-проджектом

    . Якщо робити з цього стартап,

    то в першу чергу тобі потрібен «БізДев» людина яка скаже кому воно потрібно, або «створить потребу» (нішу). І тліьки після цього можна вкладатись в інший персонал.

    Як правило, або частіше за все, такою людиною є сам інціатор стартапу... саме тому більшість стартапів загинаються, поки «творець» набуде досвіду бізнес будувальника ))) в нього на руках загнеться не один стартап )

    Цілком правильно. Треба також відзначити, що десь пів роки тому, я закрив свій черговий невдалий інтернет-проект, на якому відпрацьовував технології до цієї ідеї ))) Зараз вдосконалив бекенд частину, перепесав чат на веб-сокетах, підвищів рівень безпеки та додав WebRTC дзвінки.

    Як правило, або частіше за все, такою людиною є сам інціатор стартапу...

    Є й інший шлях, «гібридний», який я не готовий відпрацьовувати.. Якщо буде ~ $5К, можно замовити дизайн-проект та фронтенд, а потім все підтягнути під свої потреби, під свії бекенд, запустити в прод та розвивати крок за кроком самостійно (декілька років..). В мене є ще одна розробка, більш важлива та не менш цікава (науково-дослідна: «вулкани та землетруси»). Я займасью цими проектам у вільний час, коли є натхнення))))

    або начинають в опенсорсі. Є ж бізнеси котрі навколо опен сорсу вибудували той бізнес

    але ж спочатку є продукт, хай і опенсорс, це взагалі не важливо. не код, не репозиторій, а продукт, який задовільняє якусь потребу, має маркет, юзерів тощо.

    але ж спочатку є продукт, хай і опенсорс, це взагалі не важливо. не код

    Що по вашому є «продукт» у даному випадку? Соціальна мережа, чат, сервер або щось інше?

    продукт, який задовільняє якусь потребу, має маркет, юзерів тощо

    — це готовий бізнес. З цього не роблять open-source, тим паче, ящо справа прибуткова. Опенсор може та повинен задовольняти якісь потреби, але не повинен мати маркет.

    продукт це у усіх випадках те, що має задовільняти якусь потребу. як хліб є відповідь на голод та зручність засвоювати зерня, телеграм задовільняє потребу знайти гівноновини та де купити солі на районі, ексель зробити табличку для бізнесу і порахувати рядки, бо руками не зручно.
    а у вас у опису

    розпочатий проект, web-месенджер, який, напевно, можна перетворити на соціальну мережу

    можна ще додати можливість грабити коровани чи дейтінг. от щоб це стало продуктом, тре знайти кому воно треба і що змінить

    Дійсно,

    щоб це стало продуктом, тре знайти кому воно треба

    Я теж такої думки. Треба замовник (інвестор), щоб тицьнув пальцем «хочу це, це і це», або «палаючі очі» дизайнера / архітектора / розробника, який буде рухатись до мети.

    тоді ви шукаєте щось інше, бо інвестору воно не треба, йому приносять сирі продукти і він обирає в які він хоче вкласти гроші та мати дохід, щоб воно мало потенціал, він не хоче казати «хочу це чи це», це іншій бізнес, не інвестиційний, а продуктовий, а там якщо є потреба ринку і маркетинг бачить нішу то їм не треба чужі проєкти, вони швидко своїм ресурсом закриють розробку і будуть продавати.

    Це виходить якесь замкнуте коло... Щодо інвестицій, я відповів у коментарі Ян Матош:

    якщо робити стартап полягаючись лише на ринок вільної конкуренції, то важко визначити мету (сегмент ринку) та обсяг інвестицій.

    ні, просто ви не бачите вихід з кола. передумова стартапу це віра у то, що команда чи власне сам можеш зробити продукт, от буквально берете і заставляєте свою родину та друзів, колег-будівельників, чат осбб користуватися вашим продуктом, допілюєте його, рекламуєте на доу, подаєтеся на акселератори, ангелів, шукаєте якісь інтеграції з іншмиі продуктами, маєте фідбек від дружини «це якесь гівно», мама користується бо любить, друзі забивають, але ви далі і далі шукаєте що може привабити людей чи бізнеси, і якщо вистачає наполегливості, вдачі, розуміння і часу ваш продукт народжується, у нього є ідея, потреба, користувачі, і от тоді для розвитку і мультиплікації зʼявляється інвестор, який може вкинути гроші щоб отримати свої 10х+, якось так

    Я розумію про що ви тлумачите. Але ще раз повторю:

    Соціальні мережі це такий ринок, де конкуренція складається з гігантів — монополістів індустрії. Наприклад Росія конкурує з амереканцями використовуючи владу. А якщо робити стартап полягаючись лише на ринок вільної конкуренції, то важко визначити мету (сегмент ринку) та обсяг інвестицій.

    Як ви сказали:

    спочатку тре зрозуміти кому взагалі це треба, які є кілер фічі щоб зачепити юзерів і що вони там будуть робити, чому вони підуть на вашу платформу чи може це має бути корпоративний месенджер

    ну так шукайте нащо воно, може є ніша соціальних мереж для будівельників, чи месенджеру для рітейлу. от є така штука nextdoor, тупо гіперлокальні районні форуми-соцмережа, дуже противний інтерфейс, куча реклами, але ж, люди користуються, бо є потреба десь скинути «чи не бачив хтось мою собачку», знайшли свій шлях навколо фб.

    шукайте самі чи найміть маркетолога, я не чув про інші успішні шляхи

    шукайте самі чи найміть маркетолога, я не чув про інші успішні шляхи

    У тому то і біда! :) Я втомився шукати, а наймати маркетолога та розробляти бізнес-план, немає ні бажання ні коштів. Думав зробити open-source, але виходить що і його на цьому етапі не можна зробити.

    Дивлячись що? Якщо інвестиції, то в основному на місцевих дошках оголошень (сьогодні живу не в Україні). Але це не має значення, бо я не закцікавлений взяти кошти, а потім їх вітдавати як кредит. Соціальні мережі це такий ринок, де конкуренція складається з гігантів — монополістів індустрії. Наприклад Росія конкурує з амереканцями використовуючи владу. А якщо робити стартап полягаючись лише на ринок вільної конкуренції, то важко визначити мету (сегмент ринку) та обсяг інвестицій.

    Якщо мова йде про зацікавлених (співдумців) — програмістів, то це Telegram та місцеві тематичні групи. Там в основному намагаються працевлаштувати, рекомендуючи написати резюме або бізнес-план, щоб отримати офер. Резюме в мене є, але нема розмовної англійської мови. Це по переше, а по друге: мої навички в програмуванні, десь ~ middle — senior, але позиціонуюсь як junior ^_^ без досвіду роботи (у (великих) компаніях). Та мабуть я вже занадто старий))

    Підписатись на коментарі