Як я провалідувала ідею стартапу без грошей на MVP, відмовилась від 20 000$ інвестицій і масштабувала проєкт на інші ніші

💡 Усі статті, обговорення, новини про продукти — в одному місці. Приєднуйтесь до Product спільноти!

«Щоб створити стартап, потрібно мінімум $10 000» — цей міф убиває більше стартапів, ніж друзі, яких ви вмовили працювати безкоштовно. Більшість людей так і не наважуються почати, бо чекають «ідеальних» умов: досвідчену команду, ресурси, черги клієнтів та інвесторів.

Та правда в тому, що всі стартапи починалися не з грошей, а з однієї людини, яка зіштовхнулася з проблемою і не могла її проігнорувати. Моя історія — якраз такий кейс.

Де взяти ідею для стартапу

Понад 16 місяців я носила брекети і постійно стикалася з одними й тими самими труднощами: незрозумілі пояснення лікаря, дорогі засоби для догляду, відсутність комунікації між візитами. Я подумала: «Оце було б круто мати все в одному місці!», а потім: «Може я така не одна?»

Попитала у друзів, порисьорчила інтернет, закинула Google-форму у декілька спільнот. Виявилось, що моя історія не унікальна і чимало людей також хотіли б мати все під рукою. Я вирішила їм допомогти, створивши застосунок.

Ось такими повідомленнями я бомбардувала адміністраторів Telegram-спільнот, щоб безкоштовно отримати фідбек потенційних юзерів

Як провалідувати ідею стартапу

Звісно, кодити я не вмію, а грошей на розробку не було. Тоді спала на думку ідея зробити хоча б лендинг, щоб перевірити, чи дійсно люди будуть чекати релізу. Так я зібрала посадкову сторінку Embraces (так я назвала застосунок, використавши гру слів «embrace» («обійняти», «прийняти») та «braces» («брекети»).

На лендинг витратила близько 10$ (покупка домену та хостингу). Там було мінімум інформації — візуалізація двох екранів майбутнього продукту (її навайбкодила самостійно за допомогою V0) та форма, де можна було лишити пошту для сповіщення про реліз (стандартна форма, яка є у будь-якому конструкторі). Спойлер: релізу так і не сталося, бо юзери перевернули долю продукту. Але про це трохи згодом.

Візуалізація застосунку Embraces, який так і не з’явився на світ

Паралельно я публікувала свої думки та кроки у LinkedIn, завдяки чому отримала дуже багато цінної інформації: фідбек своєї цільової аудиторії, фідбек рандомних людей з різних сфер, пропозиції про співпрацю, захоплення, хейт тощо.

Водночас я створила сторінку для Embraces у TikTok, де публікувала короткі фанові відео з життя брекетоносців. Контент-плану у мене не було, але я спиралася на власний досвід і відчуття. Менш ніж за місяць акаунт зібрав 5 мільйонів переглядів. Відео коментували звідусіль: США, Японія, Італія, Таїланд.. Я побачила, що географія практично нескінченна. Але факт залишався фактом: грошей на розробку так і не було.

Акаунт у TikTok допоміг безкоштовно визначити, чи зможу я достукатися до своєї цільової аудиторії, просто показуючи брекети

Як зробити MVP власними силами

Тоді я вперше подумала про Telegram. Загалом основний функціонал Embraces міг вміститися в формат бота (для мене головною метою було давати користувачам відповіді на питання, які їх турбують, а також знижки на доглядові засоби).

Я дуже довго спілкувалася з ChatGPT про те, як це втілити. На щастя, разом з ним, а також YouTube, мені вдалося зробити першу простеньку версію. Спочатку бот функціонував на базі Sendpulse. Потім він «переїхав» у Manychat, бо мій тестовий (і безкоштовний!) період в Sendpulse закінчився, а в Manychat пропонували безкоштовну premium-версію для юзерів з України.

Я опублікувала пост про це у LinkedIn, а також запропонувала своєму ортодонту розмістити бота в Instagram. Вона погодилась, і ми почали збирати реальні кейси спілкування людей з ботом. Ось так це виглядало «під капотом»:

Сценарій роботи бота (скрин з кабінету Manychat)

Бот міг відповідати на питання про брекети, а згодом — пропонувати ортодонтичні товари чи доглядові засоби зі знижками. Це стало можливим завдяки партнерству з українським брендом Healthy Smile. До речі, на сетап цієї співпраці я витратила 0 гривень, бо просто написала цьому бренду в Telegram (контакт знайшла на сайті).

Мені відмовили у співпраці десятки брендів, але я продовжувала вірити в силу соцмереж

Для продавців ортодонтичних товарів та доглядових засобів це був zero-risk спосіб отримати нових клієнтів, а я була дуже щаслива, що хтось побачив цінність у моїй ідеї.

За якийсь час у боті було вже 150+ користувачів, і я вирішила детально проаналізувати їхні запити. Я хотіла використати цю інформацію для пріоритизації майбутнього функціоналу застосунку (на який у мене все ще не було грошей), але це дослідження докорінно змінило сам продукт.

Як аналіз поведінки перших юзерів змінив долю стартапу

Я вивантажила всі діалоги в очікуванні побачити питання про догляд за брекетами, проблеми з еластиками, поради щодо харчування, гігієну, способи зменшення дискомфорту під час тих чи інших процедур тощо. Але реальність мене вразила:

Приблизно третина користувачів взагалі ніколи не носили брекети! Це були люди, які тільки замислювалися про лікування і мали купу питань:

  • «Чи можна ставити брекети, якщо є коронки?»
  • «Як бути з містком, якщо після брекетів плануються вініри?»
  • «Скільки коштують брекети і як вибрати адекватного ортодонта?»

До цього аналізу я навіть не розглядала людей без брекетів своєю цільовою аудиторією. Але дані показали: ця група найактивніша та найбільш мотивована до дії.

Я зловила інсайт: на ринку немає ще одного продукту — AI-асистента, який допомагає:

  • закрити базові та «незручні» питання безкоштовно (без залучення лікаря, без візиту в клініку);
  • знайти кваліфікованого спеціаліста;
  • зорієнтуватися в цінах та варіантах лікування.

З точки зору бізнесу це стало рішенням для клінік, яке приносить користь клієнтам, розвантажує відділ продажів та підвищує конверсію.

Я створила другий бот — для людей, які лише планують лікування. Знову запропонувала своєму ортодонту розмістити його в Instagram, але тепер прокомунікувати, що це бот для тих, хто лише замислюється про брекети.

І тут понеслось. На практично «мертвій» сторінці (де підписники просто дивилися пости і stories, але практично ніколи не писали) ми отримали гору повідомлень. Побачивши можливість поспілкуватися про свої проблеми зі штучним інтелектом, а не з лікарем, люди вхопилися за неї. 20% з них дійшли на «живу» консультацію після закриття нагальних питань (тобто конверсія в запис склала 20%).

Ми з ортодонтом святкували цю перемогу, ніби в нас був день народження

Так застосунок Embraces став AI-агентом InClinic. Але фінансова ситуація від цього не змінилась: на нього в мене так само не було грошей. Ця проблемка не давала мені спокою, тому я активно пітчила свій проєкт українським клінікам, хоча більшість з них мене ігнорувала.

Я і зараз продовжую писати клінікам-ігноршикам апдейти щодо стартапу. Вірю, що їм цікаво слідкувати за моїм прогресом і це дасть плоди свого часу

Шукати можливості для роботи — ще одна робота стартапера

Варто зазначити, що після вдалого релізу найпершого бота я заповнила заявку в Український фонд стартапів, щоб позмагатися за грант 25 000$ для стартапів на Pre-Seed рівні. Однак від дня подачі заявки спливав час, а новин не було, тож розвиток проєкту йшов своїм ходом.

Зі зростанням аудиторії в боті стартапом почали цікавитися клініки. Вони замислювалися про рішення, яке б дозволило їм збільшити конверсію, розвантажити call-центри та спростити шлях пацієнта до лікаря. Це був метч, і я нарешті залучила перших клієнтів як B2B Saas.

Одна з клінік навіть пропонувала інвестиції у розмірі 20 000$, від яких я відмовилась через різні погляди на майбутнє. Інвестори хотіли створити інструмент, який на 100% підлаштовується під медичну специфіку. Я ж була на тому етапі, коли вже не могла ігнорувати потенціал масштабування на інші ринки.

Мені були украй потрібні гроші, але я їх не взяла. Усвідомлення цього факту дуже засмучувало, але півот в AI-агента заслужено вважався успішним.

Посіяні зерна рано чи пізно проростуть

Я продовжувала вдосконалювати те, що мала — MVP у вигляді Telegram-бота. За якийсь час мою заявку оцінили журі Українського фонду стартапів, і мене запросили на пітч.

Він відбувся за 1,5-2 місяці, і увесь цей час я посилено працювала над тим, щоб здобути трекшн і показати, що проєкт вартий уваги та грошей. Це було недарма, бо мені вдалося залучити кошти, щоб нарешті масштабувати і власні зусилля, і команду, і цілі.

4, 5 та 6 серпня відбулися фінальні пітч-дні в межах грантової програми УФС за підтримки UMAEF для стартапів на стадіях pre-seed та seed

Буквально за місяць після залучення коштів InClinic виріс з агента, що працює лише з клініками, до агента, що працює практично у будь-якій ніші, де є потреба зменшити кількість ручної роботи в обробці лідів, посилити маркетинг та збільшити конверсію в продаж.

Так стартап трансформувався втретє: Embraces → InClinic → Connecto, а я підсіла на «голку» цих трансформацій і не можу дочекатися, що принесе наступний поворот, клієнт чи кейс.

Поточний функціонал стартапу Connecto, що заметчив ринок, клієнта та очікування фаундерки

Поради, які скоротять вам шлях до ідеї, MVP та грошей

Заплануйте час, щоб навести лад в голові. Це може виглядати наступним чином:

Тиждень 1-2. Дослідження:

  • опишіть проблему однією фразою;
  • знайдіть 20 людей з цією проблемою;
  • проведіть неформальні інтерв’ю. Забудьте про питання типу «Чи купили б ви мій продукт?» Люди з ввічливості скажуть «так», навіть якщо не купили б;
  • дослідіть, як ваша аудиторія зараз розв’язує цю проблему.

Тиждень 2-3. Прототипування:

  • проведіть мозковий штурм (з друзями/колегами/ChatGPT) і оберіть найдешевший спосіб тестування гіпотези);
  • створіть перший робочий прототип. Вам має бути за нього дуже соромно, інакше ви ризикуєте почати вкладати гроші в те, що ще не довело наявність попиту чи існування проблеми;
  • знайдіть свого першого користувача. Використовуйте все, що можете: соцмережі, холодні повідомлення, оголошення в тематичних спільнотах тощо. Якщо ви не хочете використовувати безкоштовні канали, значить ви не дуже хочете будувати стартап.

Тиждень 3-4. Тестування:

  • запустіть першу версію в світ;
  • зберіть фідбек;
  • проаналізуйте поведінку користувачів;
  • внесіть зміни на основі фідбеку та поведінки;
  • думайте про монетизацію одразу;
  • масштабуйте те, що знаходить відгук цільової аудиторії. Домовляйтесь з тими, хто вже має вашу аудиторію. Запропонуйте їм цінність в обмін на доступ до користувачів;
  • відкидайте те, що не працює або буде вас тормозити.

Іноді відмовитися від якоїсь зі своїх ідей відчувається, ніби перекрити собі кисень. Але якщо ви дійсно хочете бути корисні іншим, дайте шанс альтернативам. Лише так може відкритися друге дихання.

3 помилки при валідації без ресурсів (я припустилась кожної!)

  1. Страх, що ідею вкрадуть.
  2. Вичікування ідеального моменту.
  3. Фокус на функціях замість користі.

3 сигнали, що у вас все добре:

  1. Користувачі рекомендують вас іншим.
  2. Клієнти пропонують перейти на більш дорогий тариф.
  3. З’являються запити від суміжних ринків.

Найбільша і найцікавіша складність, до якої треба бути готовим — що все нестиметься одночасно. І помилки, і сигнали, і запити, і критика, і нові ідеї, і поразки, і успіхи.

Але якщо ви не готові кайфувати від процесу, тоді навіщо це все?

👍ПодобаєтьсяСподобалось32
До обраногоВ обраному9
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Аж стало шкода що я вже зняла брекети. Мені би дуже цей бот знадобився в той час. Але кажуть що після зняття зуби розходяться, так що може я ще повернутись до брекетів)

Вітаю, чудова історія. Бажаю успіху у розвитку продукту!

Хочу запитати, чи могли б ви детальніше розповісти щодо технічно-юридичної сторони продукту, з якими проблемами стикались з цієї сторони?
Наприклад, яким чином оформлений бізнес (ФОП, payoneer, etc)?
Які платіжні системи підключали, на основі чого вибирали саме ту, яку вибрали і тд?
Як створювались Політики конфіденційності та Умови використання?

Я сам теж маю ідею свого продукту, і багато в чому мене зупиняє наразі страх неправильно юридично все оформити, щоб потім не мати ніяких проблем. Було б дуже цікаво послухати вашу історію з цієї сторони.
Дякую

В це важко повірити, але я самостійно вивів свій стартап (при чому зберігши 100% власності компанії) на американську платформу ліцензування Negosh що знаходиться в Нью-Йорку, поруч з такими світовими брендами як NBA, emoji®, Zippo.

Як довго працюєте над стартапом?
Як давно отримали грант і скільки % USF забажав за 25к?
Наскільки комфортно працювати з USF, чи був досвід з іншими акселераторами?
Скільки хотіли за seed інвестиції інші інвестори, які цікавились, хотіли проінвестувати?

Над стартапом працюю ± 8 місяців)
Грант отримала після пітчу у серпні)
0%, 0 грн)

Щось згадую притчу про безплатний сир після 0% :)
Успіхів, чудова ідея!
Якщо брати типового ІТ працівника з dou, то за 8 місяців він би заробив від $16k до $40k за 8 місяців. Але ви маєте свій стартап, хоч і не заробили умовні $16k, але отримали грант $25k, якого може вистачити на 1-2 роки розвитку.
Якщо брати по мінімуму, то витрати в Україні 8к за 8 місяців, якщо живете одні, або з батьками, партнером. Звідкісь ці умовні 8-12к на рік потенційному стартаперу потрібно взяти щоб їсти, жити, працювати.
Якщо людина вже має 2-5 років в ІТ, то звикла витрачати 24-36к в рік :)
І пиляти стартап це або затягувати пояс, зменшувати витрати в рази, або шукати seed інвестиції FFF.

"

але отримали грант $25k, якого може вистачити на 1-2 роки розвитку.

"
I wish it was possible, але це не так працює. Ви отримуєте інвестиції і комітитесь на чіткий план витрат цих інвестицій (закладаєте собі кошторис ще на етапі формування заявки). Також ви комітитесь на чіткий період, за який ви маєте реалізувати ці гроші відповідно до свого кошторису.

Тобто на етапі отримання коштів у вас є план витрат + узгоджений час, коли ви ці витрати здійснюєте. Якщо ви вирішуєте відійти від свого ж плану або хочете витратити гроші пізніше (умовно, в наступному році), то такої можливості нема.

Звісно, ви можете вносити зміни в кошторис відповідно своїм потребам (я змінювала кошторис та терміни реалізації, оскільки продукт постійно модифікується), але це не відбувається так, що вам дають $25k і забувають про ваше існування.

Щоб створити стартап, потрібно мінімум $10 000

Потрібно 100к, а краще 500к-3млн на 3 роки. Якщо проєкт глобальний, команда 5-10 людей.
50-100к в місяць на ЗП, $1.2 млн в перший рік. Або продавати частки, що не так вигідно, якщо вистрелить.
Або хоча б 60-120к, якщо з кентом, або двома чуваками в гаражі пиляєте.
Це без вартості патентів, юристів, компанії, серверів.

Якщо це жарт, то мені подобається :)

Це реальність 90% стартапів. Якщо подивитись ті, які були до ери AI в 2014-2023 роках.
Але це про ІТ стартапи, яким були потрібні застосунки під iOS, Android, девелопери та команди ІТ.

А є сенс на них дивитися у 2025?)

Люди вчаться навіть на кейсах 1920-2010 років!

Це правда) Та вчитися можна і в Арістотеля, але треба вмикати фільтр, щоб знайти те, що спрацює найкраще зараз)

Дуже цікавий досвід. Дякую за цікаву статтю і удачі вашим проектам!

Ну, в мене зараз тільки один проект — перемога України :-D

і він найпріоритетніший для всіх ❤️‍🩹

Назва топ 👍

Доброго дня. Я з командою розробляю схожий стартап, можна попросити ваші контакти для консультації?

Вітаю! Стукайтесь в тг: @Svitlana_Tlg

дякую, що поділилися таким крутим кейсом, способом мислення та інструментами, успіхів!

Вітаю, дякую за матеріал. Дуже цікаво.
Можна спитати:
1. Який сукупний час Ви витратили на проект?
2. Фіксуєте скільки часу в день йде на цю роботу? (і чи є зміст таке фіксувати? ))) ) Або хоч приблизно можете вказати витрати часу?

3. «Страх, що ідею вкрадуть» — можете описати детальніше Ваші думки і чому ці страхи справджуються або ні?

4. Гроші — зрозуміло, що теперішні можливості дають тестувати купу ідей майже безкоштовно. Але, наприклад, у Вашому проекті на якому етапі (через яку кількість днів-місяців) Ви думали і вийшли хоча би на закриття мінімальних витрат?

Хочу шось подібне в напрямку промисловості, але ще не можу навіть сформувати думку до кінця.)
Дякую.

У мене також був страх що мою ідею вкрадуть. Згодом я зрозумів, що якщо у мене вона зародилась, то і продовження буде, нові ідеї та розвиток бо це власне я зі своїм досвідом побачив її. Якщо вкрадуть — то лише той етап на якому ідея була, а далі сумнівно що буде розвиток бо досвіди в нас різні. Це як зі Стівом Джопсом та його звільненням та знову поверненням. Він започаткував Епл та знав що робити з ним далі.

Дякую, що поділились!
З сьогоднішніми технологіями, соцмережами та швидкістю розвитку ВСЬОГО в однієї ідеї може бути 100 продовжень та сценаріїв, тому це теж + до того, що не варто таким перейматися (особливо коли крім ідеї ще нічого немає).

Вітаю! Дякую за питаннячка! Усі вони хвилювали мене на початку, тож йду по порядку)

1. Якщо говорити в рамках року, то від ідеї до продукту сплило 9 місяців. Якщо в розрізі активних дій, то десь 6 місяців, бо перші 3 були більше про сумніви-переживання-валідацію-спілкування (і так по колу).

Тут важливо зазначити, що я не кидала фул-тайм роботу, коли з’явилася ідея, тож все, що відбувалося зі стартапом, йшло паралельно до 8-годинного робочого дня + побіжних зайнятостей (я маю бекграунд в контент-маркетингу, тож консультую команди та особисті бренди у цій сфері + викладаю як гостьовий лектор у Projector Institute на курсі копірайтингу).

2. Починала фіксувати на початку (було дуже цікаво, що з цього вийде за рік), але коли все і водночас несеться, то останнє про що думаєш — це фіксація часу)) Тому закинула цю ідею.

Тут важливо розуміти, що деякі задачки мають доволі розмиті межі. Наприклад, я писала цю статтю 2 години. Чи стосується вона стартапу? Так. Чи можна сказати, що реліз MVP чи продукту неможливий без цієї статті? Ні :)
Або інший приклад. Чи буду я зараз витрачати більше часу на сплату податків? Так, бо з’явилися наймані робітники і тд. Чи можна сказати, що раніше я не мала цієї потреби? Ні, бо я була ФОПом до стартапу і теж закривала цю задачку кожні 3 місяці, але робила це швидше.

Тож у вас буде купа задач, які буде важко запакувати в трекер: дуже багато комунікацій (у мене не вистачить нервів фіксувати час, витрачений на розмови з кожним потенційним клієнтом), знайомств, постів в соцмережах, правок підрядникам тощо).

По витратам часу раджу не орієнтуватися ні на кого, адже все залежатиме від вашої ідеї, ніші, наявних ресурсів для старту. Наприклад, я могла знайти фрілансера на Upwork, який би мені зібрав першого бота за пару годин і 40$, але натомість просиділа над ним сама, переглядаючи YouTube 2 дні. Тож який сенс казати вам, що в мене пішло на щось 2 дні, якщо ви зможете зробити це за 2 години самостійно або, наприклад, маєте знайомого, для якого це задачка на 20 хвилин? Як на мене, це приведе лише до втрати мотивації взагалі щось починати.

3. Страх, що ідею вкрадуть, взагалі не справдився. Він зник у той момент, коли ідея почала ставати реальністю. Бо щойно ти переходиш від «мрії» до дії, бачиш, скільки там нюансів, дрібних задач і підводних каменів, що хочеться лише побажати удачі тому, хто спробує повторити це з нуля 😅

Ну і + треба змиритись з думкою, що компанії, в яких є гроші та всі необхідні (людські) ресурси, щоб вкрасти вашу ідею і втілити її в 10 разів краще та швидше, нікуди не діваються і не подінуться. Тож якщо вони захочуть скопіювати вас, то зроблять це на будь-якому етапі вашого розвитку. Перейматися цим зараз просто немає сенсу.

З часом тривога відступила і я зрозуміла, що ідея — не головне. Набагато важливіше, хто за нею стоїть і наскільки далеко він готовий йти, щоб цю ідею втілити.

4. Я підходила до питання витрат по-різному. На початку мій план був «розумним»: виділяти на стартап по $1000 щомісяця протягом року — і просто подивитися, що з цього вийде. Зараз розумію, що це повна дурість. Добре, що я так не зробила.

Найефективніший підхід, як на мене, — визначити «бюджет на тест» один раз (наприклад, $1000–2000), знайти найдешевший спосіб створити MVP, і встановити чіткий дедлайн, після якого ви перестаєте вкладати особисті гроші.

Це дуже дисциплінує. Ви одразу починаєте думати, де будете брати кошти далі (від клієнтів, ангелів, фондів тощо). При цьому важливо після дедлайну не зірватися і не почати вкладати знову свої гроші (навіть якщо вони є).

Бо якщо ви виділите зі своєї кишені хоч $20 000, повірте, ви знайдете, куди їх витратити (будете проводити мільйон досліджень, пиляти «ідеальне» MVP, наймати 15 дизайнерів для розробки логотипу і тд). Але це зовсім не гарантує, що ваш продукт буде взагалі комусь потрібним. Тому спочатку валідація «в полі» (бажано власними ручками і безкоштовно) + дешеве MVP (хай навіть за нього буде соромно), а вже потім збільшення бюджетів.

Успіхів вам з майбутнім проєктом!

Вітаю! Цікавий досвід і дуже потрібний сервіс (розумію, як користувач брекетів)

1. Вказано, що контакт був по телеграмі з сайту бренду healthy-smile.com.ua/contacts — але я щось не знайшов тут на сторінці жодного телеграма?

2. Написано що розробка була без грошей, потім з’ясувалося що таки $10, а потім ще звідкись узявся AI, який теж коштує грошей.

3. Рега оригінальна! А головне навіть не на бот де можна оцінити кількість фанів, а кудись у нікуди — де за будь-якого виклику отримуємо 200 код.

Ну що тут сказати ... Заздримо вам але не від щирого серця.

Вітаю!
1. Андрію, пошукайте ще раз. На сайті вказано телефон —> копіюєте —> переходите у Telegram —> вставляєте —> маєте контакт у Telegram ✨ Скрин номера телефона з сайту додаю:

2. Моїм MVP в був бот у Telegram, на створення якого пішло 0 грн. 10$ потрібні були на сайт (до речі, як написав один з коментаторів нижче, для хостингу статичних сайтів є повно безкоштовних варіантів, тож навіть ці 10$ можна було не витрачати).

3. Не знаю, де ви намагалися зареєструватися, але в статті я не давала лінків на бот 😅.
Тож важко зрозуміти, що вам видавало код 200.

4. Давайте будемо трішки добрішими один до одного?

Андрію, пошукайте ще раз. На сайті вказано телефон —> копіюєте —> переходите у Telegram —> вставляєте —> маєте контакт у Telegram

Ось це на мій погляд — найцінніше. Дякую!

2. Моїм MVP в був бот у Telegram, на створення якого пішло 0 грн.

Так, але AI коштує грошей. То що?

3. Не знаю, де ви намагалися зареєструватися

theconnecto.ai — ось тут

4. Давайте будемо трішки добрішими один до одного?

Ласкаво просимо до DOU :)

1. Завжди будь ласка)
2. На масштабі MVP де к-сть юзерів 100-300 людей це копійки (закинула на тест 20$ у березні, ще досі можна юзати)
3. А можете скрин відправити пліз? Не розумію в чому складність і де код 200 б’є.
4. Дякую)

Ось краще було б написати в статті і вказати, скільки витрачається грошей на всього юзерів на AI.

Стукніть у телеграм — розповім.

Надихаюча історія , але ’ложка дьогтю’ про УФС — Головним джерелом фінансування Українського фонду стартапів (USF) є кошти державного бюджету України,.Гранти, які фонд виплачує стартапам, не потребують повернення (це безповоротна допомога), і формуються виключно за рахунок бюджетних видатків держави — не приватних інвесторів, не донорських організацій. ... Мабуть на все вистачає вже .. можна гроші роздавати

Так, звісно. Грошей в країні — повно! Тому уряд Зеленського підняв на наступний рік утримання Офісу до 3 млрд гривень (це більше, ніж бюджет невеличкого обласного центру України), знову запланував мільярди гривень на єдиний брехнофон (читай — підкуп телеканалів дружніх владі олігархів), і порядка 40 млрд гривень — на дороги. І, звісно, в бюджеті завжди знаходяться гроші на підкуп виборців через програми «національний кешбек» і «вовіна тисяча».

Правда, на армію прямо зараз до кінця року не вистачає 300 млрд гривень, але кому та армія потрібна? У нас же все добре!

Btw був топік dou.ua/forums/topic/53872 що не так з грошами на стартапи

Стаття цікава, обов’язково перечитаю ще раз. Дякую, що поділилися своїм досвідом — це корисно.

На лендинг витратила близько 10$ (покупка домену та хостингу).

Стосовно домену — зрозуміло, а для хостингу статичних сайтів є повно безкоштовних варіантів: GitHub Pages, Netlify, Vercel та Render

Кайф, дякую за коментар! Я про це не подумала, але сподіваюся, хтось оптимізує витрати і тут)

Надихаюча історія!

Цікаво, а як ви реалізували AI у вашому InClinic в боті?

Вітаю! Дякую за запитання!
Якщо коротко, то для побудови агентів зараз використовуємо: LLM, яка відповідає за природний діалог, а всі бізнес-знання (доменні) зберігаємо окремо.
Знання кладемо в графову БД як онтологію — вузли, зв’язки, атрибути — і доповнюємо їх ембеддингами та посиланнями на джерела.
Коли надходить запит, агент спершу графом звужує контекст до релевантного підграфа, а вже всередині нього виконує векторний пошук і збирає відповідь.
Такий підхід зменшує галюцинації, підвищує точність на багатокрокових питаннях і дає пояснюваність завдяки трасуванню до конкретних вузлів та документів)

Деякі фото можна було не викладати. Дякую.

Підкажіть, будь ласка, що саме маєте на увазі?)

Ну доу це ж не пачка цигарок. Навіщо тут публікувати лікування чиїхось щелеп.

Моя мотивація була простою: щоб ті, хто робить (або замислюється робити) щось схоже, могли легко знайти ці сторінки, переглянути цей контент, к-сть переглядів і коментарі на ньому (у випадку з тим самим TikTok, наприклад).

Підписатись на коментарі