Коли коду недостатньо. Чому важливо інвестувати в знання свого домену

Привіт! Мене звати Юлія, я Software Engineer компанії Intelliarts і вже майже 9 років займаюся розробкою програмного забезпечення. Зі свого досвіду роботи в аутсорсингових і аутстафових командах я зрозуміла, що знання технологій недостатньо. Розуміння бізнесу та індустрії, для яких ми створюємо рішення — це не менш важлива навичка. Я мала можливість працювати з різними індустріями протягом своєї кар’єри, зокрема e-mobility, telecommunications, e-commerce, media and publishing. У всіх випадках я напрацьовувала певний рівень знань предметної області — формувала розуміння, накопичувала досвід, щоб краще усвідомлювати потреби замовників. Ці знання підсилювали мою цінність для компаній, з якими я співпрацювала, та допомагали якісно вирізнятись коштом глибшого занурення в потреби замовника.

У цій статті хочу поділитися, чому варто звертати увагу не лише на технічні навички, а й на розуміння індустрії. Розповім, яку користь це дає і вам особисто, і вашому роботодавцю, і клієнтам. Якщо вам цікаво не просто писати код, а впливати на продукт і вирішувати бізнес-завдання, тоді ця стаття для вас.

Amazon і уроки клієнтоорієнтованості

Amazon уже багато років демонструє, як глибоке розуміння клієнта може бути стратегічною перевагою. Щороку в рамках тренінгу Джефф Безос та тисячі менеджерів Amazon проводять декілька робочих днів в кол-центрі компанії. Кол-центр — це місце концентрації найбільших проблем клієнтів і можливість побачити реальну картину клієнтського досвіду, яка часто спотворюється при проходженні через кілька рівнів менеджменту.

Такий підхід не для всіх. Але ми всі розробляємо проєкти, якими хтось користується. Побудова будь-якої комплексної системи вимагає вирішення складних проблем, що стосуються конкретних індустрій. Чим краще ми розуміємо цю індустрію, тим більше шансів зробити рішення, яке буде не тільки технічно якісним, а й справді корисним для людей.

Що відбувається на ринку

Останній раз я змінювала роботу наприкінці 2020 року, коли в розпал пандемії конгрес США ухвалив рішення про підтримку бізнесу (читай «надрукував багато грошей»). Це були часи роздутих бюджетів і перегрітого ринку праці, коли ми бачили новини про рекордно високі рейти ($10,000 і більше).

Але ці часи пройшли. Компанії зрозуміли, що самостійно не можуть надалі фінансувати великі штати працівників, а в Україні почалась повномасштабна війна. Грошей стало менше, а ризики співпраці з інженерами в Україні значно зросли. В результаті ми стали свідками переходу ринку від кандидатів до компаній. Це підтверджується даними з Djinni: близько 8000 відкритих вакансій і понад 83 000 кандидатів, що знаходяться в пошуку.

У цих умовах вимоги до кандидатів зростають. Компанії вже шукають не лише хороших виконавців, а інженерів, здатних пропонувати рішення, що враховують бізнес-контекст проєкту. Саме в такій ситуації знання домену стає фактором, який може значно підвищити шанси на успішне працевлаштування.

Чому замовники та роботодавці віддають перевагу тим, хто має доменну експертизу

Технічні навички традиційно були головним критерієм для оцінки інженерів. Сьогоднішні реалії ринку такі, що співпраця з українськими компаніями поступово скорочується. Це відбувається на фоні повномасштабного вторгнення, а також через зростання конкуренції з боку дешевших або стабільніших альтернатив, зокрема з Південної Америки та Індії. Саме тому важливо чітко комунікувати свою конкурентну перевагу. Один зі способів зробити це — розвивати навички на перетині технічних знань та розуміння специфіки доменної області.

Коли ми спілкуємось із потенційними замовниками, я дедалі частіше помічаю, що вони хочуть бачити людину, яка вже має досвід роботи з індустрією та розмовляє з ними однією мовою. Якщо замовник обирає між кількома потенційними підрядниками, то перевага, як правило, на боці тих, хто вже реалізовував проєкти в їхній сфері. І це цілком логічно, адже такі спеціалісти:

  • Швидше інтегруються в команду. Вони розуміють контекст індустрії, тому їм легше пояснити завдання, очікування та цілі проєкту. Їх не потрібно навчати всього з нуля, що економить час і зусилля.
  • Спілкуються з замовником «однією мовою», що мінімізує непорозуміння і спрощує комунікацію.
  • Приносять свій досвід з попередніх проєктів. Завдяки чому мають унікальну перспективу і можуть одразу генерувати ідеї та пропонувати рішення.

Простими словами, найм розробників, які володіють знаннями індустрії, економить час та гроші. Зрештою, такі інженери стають містком між світом бізнесу та світом технологій, полегшуючи комунікацію та сприяючи ефективній взаємодії.

Але це не моя робота!

Ви можете заперечити, що розбиратись в індустрії — це робота product owner’a, доменного експерта, або будь-кого іншого на стороні замовника. І ви будете праві. Але якщо ви приєднаєтесь до них і спробуєте дослідити індустрію, то ваша кар’єра від цього виграє і ось чому.

Перш за все, планка не така вже й висока. Хороших hard і soft skills зазвичай достатньо, щоб добре виконувати свою роботу. Чимало людей на цьому й зупиняються, обмежуючись лише своєю зоною відповідальності й це абсолютно нормально. Але я бачу цінність у тому, щоб розбиратися ще й у предметній області та вірю, що це знання може стати великою перевагою.

З розвитком AI-асистентів здатність «переносити» чітко визначені вимоги в код більше не є чимось, що якісно вирізняє розробників. Що насправді стає все більш цінним, так це те, наскільки добре ви можете зрозуміти та уточнити ці вимоги. Тут вступають у гру глибокі знання предметної галузі. Розвиваючи ці знання, ми можемо вести змістовніші розмови з нашими замовниками. Виявляючи інтерес і ставлячи правильні запитання, ви можете виділитися та сприяти розвитку своєї кар’єри. Намагатись зрозуміти задачу глибше, наприклад, які підводні камені можуть виникнути пізніше — це складніше.

Але саме це дозволяє уникнути великих витрат на виправлення помилок у майбутньому. Адже часто буває, що невисловлені чи незрозумілі на старті деталі згодом виливаються у значні витрати.

Що більше контексту ви маєте щодо бізнес-вимог, то кращі запитання можете поставити і точніше перекласти їх у код. Крім того, ви зможете глибше зрозуміти потреби клієнтів, визначити їхні больові точки та пропонувати рішення, які справді приносять цінність. А замовники, в свою чергу, більше вам довірятимуть і будуть готові йти на ваші пропозиції.

Програмне забезпечення створюється, щоб вирішувати проблеми в реальному світі, і для цього необхідно знати, як цей світ працює. Окрім того, щоб просто знати, «як» у розробці, також важливо мати розуміння «чому».

Якщо ви хочете зростати в кар’єрі та братися за складніші проєкти, знання предметної області стає реальною перевагою. Основні принципи і підходи в більшості індустрії зазвичай залишаються стабільними й довше зберігають свою актуальність. Саме на них можна вибудовувати експертизу, яка буде корисною роками. Це дозволяє вам не тільки розвиватися, але й зберігати свою цінність у світі, де зміни відбуваються постійно. Інвестуючи час у розуміння індустрії, ви не лише пришвидшуєте свій професійний ріст і здобуваєте конкурентні переваги. А ще такі знання допомагають легше перейти на нову позицію або спробувати себе в іншій ролі.

Підводні камені вузької спеціалізації

Якщо ми погоджуємося, що розуміння індустрії є важливим, то її зміна може поставити нас у складне становище, адже доведеться все починати з нуля. Іншими словами, ціна зміни індустрії полягає у відмові від значної частини накопичених знань. Але на противагу цьому, якщо ви залишаєтесь в рамках своєї індустрії, то ви стаєте лише більш цінним інженером. Навіть працюючи в дуже вузькій ніші, ви можете рухатися в суміжні сфери й розширювати компетенції, не виходячи за межі галузі.

Але є й інший погляд на це. Якщо вам, як і мені, цікаво глибше розуміти, як ВСЕ влаштовано, робота в різних індустріях дає класну можливість дізнатись щось нове. При цьому ваші навички та знання з певної галузі нікуди не зникають і ви можете інтегрувати свій досвід у нових проєктах. Деякі індустрії можуть стати чудовим фундаментом для переходу в нові сфери або для роботи над більш масштабними проєктами. Наприклад, якщо ви маєте значний досвід в eMobility, то перехід в renewable energy сектор буде значно простішим, ніж якби ви починали з нуля.

Як поглиблювати доменні знання

Почніть з простого — задавайте питання. Постійно ставте запитання: «Навіщо це потрібно?» і «Як це використовуватиметься?». Важливо пам’ятати, що немає «дурних» питань. Будь-яке ваше питання буде стимулювати людей розкрити деталі і спробувати пояснити ідею під іншим кутом. Це не лише допоможе вам краще розуміти бізнес-процеси, але й спонукатиме інших робити так само.

Слідкуйте за трендами індустрії, для якої ви створюєте продукт. Це дасть вам не лише краще розуміння домену, але й допоможе вийти за межі очевидного, підсвітлюючи суміжні галузі, які варто досліджувати. Підписуйтесь на розсилки новин, відвідуйте тематичні конференції та вебінари, або обирайте будь-які інші формати, які для вас краще працюватимуть. Мій улюблений спосіб  це слідкувати за сторінками доменних експертів та CEO на LinkedIn. Це не лише новини індустрії, але й деталі про проєкти, які вони розробляють. Що веде до наступного пункту.

Досліджуйте конкурентів. Це допоможе оцінити, чи є щось, що ви могли б зробити краще, або чи існують на ринку рішення, які ефективніше вирішують проблему, яку ви намагаєтесь розв’язати. У моєму досвіді були випадки, коли я разом з продакт-менеджером ходила на демо конкурентів, щоб проаналізувати, як працює їх продукт і зрозуміти як нам покращити свій.

Спілкуйтесь з користувачами та слідкуйте за баг-репортами i feature request’ами. Ваші користувачі  це одне з найцінніших джерел інформації. Вони безпосередньо використовують ваш продукт і можуть вказати на проблеми та на те, що необхідно покращити. Чим краще ви розумієте їхні потреби, тим більше дізнаєтесь про особливості домену, точніше й ефективніше зможете вносити зміни в продукт.

Заключні думки

Я розумію, що такий підхід не для всіх, але вірю, що саме він робить нас «інженерами». Це набагато більше, ніж просто добре написаний код. Знання домену клієнта дозволяє краще знаходити спільну мову, економити час і створювати продукти, які закривають потреби користувачів. Для мене це можливість робити щось більше і розширювати свої уявлення про світ та процеси, що його формують.

Писати код по чітко заданим вимогам, які для вас розписав хтось інший — це нормально. Але, особисто мені бачити ширшу картину, розуміти контекст і приносити додаткову цінність проєкту значно цікавіше, ніж закривати таску на 5 сторі поінтів. Хоча закривати таски на 5 сторі поінтів теж є частиною моєї роботи :)

👍ПодобаєтьсяСподобалось21
До обраногоВ обраному8
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Гарна стаття, дякую! Попрацювавши на кількох продуктах можу сказати, що саме такі інженери мають найбільший вплив і ріст в продуктових компаніях також. Універсальні поради, виходить, дали :)

мой любимый анекдот тех времён, когда я был мальчиком юным, кудрявым, влюблённым и был отличный специалистом в предметной области:
и пришел Моисей к евреям, и спросили евреи его
— Ну что, дал Господь тебе свои заповеди?
— Нет, пока что обсуждаем заповедь 1347ю, «Особенности возмещения НДС при нулевой ставке налога»

Страшные были времена, конечно
С тех пор я всецело ратую за следование двум подходам:
1. Совершенно синтетический и технологический подход к выполнению задач, ни грамма не вникая в предметную область
2. Изучать предметную область, чтобы лучше понимать, следует или не следует применять первый подход, т.к. согласно маску (которого я не люблю): «Главная проблема инженерии в том, что они улучшают то, что и существовать то не должно»

Я колись думав, що я буду просто програмувати, реалізовувати функції згідно з описом вимог. Не хочу забивати голову зайвим вантажем інформації.
Для junior це ще реально, для middle — якось плюс-мінус, але не дуже.
Далі — доведеться добряче розбиратися у бізнес-процесах конкретного проєкту та у бізнес-домені взагалі. Коли я на практичному досвіді це зрозумів, я почав у першу чергу звертати увагу на бізнес-домен.

а в embedded все ще гірше)
там і початкова ланка високо, так як потрібно окрім програмування багато що знати, а далі тільки більше.
для впровадження нових проектів на рівні бізнесу потрібно не тільки розуміти конкретний бізнес, но і закони країни де вона працює (міжнародне ше веселіше) і купу інших дрібниць, від логістики до політики

Я насправді не тільки про ефективність у роботі, але і про мотивацію та довгостроковий вплив всього цього досвіду.

As an English teacher even I learnt something useful form this article, so you definitely will!

компанії хочуть що б кодери були «продукт інженерами» з 1 причини — щоб максимизувати профіт.
враховуйте це до моєї компенсації і я буду і код писати і потреби користувачів визначати, сапортити, верифікувати, писати доки, whatever...

Можливо ще тому, що це тема з нашого топіка з темами :) dou.ua/forums/topic/50569 У авторки цієї статті вона була саме така, як в топіку, а я змінила другу частину на «чому...» без задньої думки, вибачте :))

Вітаю, Олександре!
Як написала нижче Вероніка, я дійсно взяла цю тему з запропонованих топіків. Перепрошую, що додатково не перевірила наявність статей із такою ж назвою. У мене було враження, що всі запропоновані теми вільні і не були висвітлені раніше. Наступного разу обов’язково зроблю додаткову перевірку.
Просто тема настільки хороша, що мабуть гріх не написати про неї двічі 🙂

Почніть з простого — задавайте питання

Можна придбати книгу. Там ще й відповіді будуть. :)

Інженерам це має бути досить цікаво насамперед тим що знання домену і розуміння кастомерів дійсно покращує шанси знайти роботу, але й, особливо в нинішніх умовах дуже суттєво покращує стабільність поточного місця і надзвичайно підвищує шанси не попасти під скорочення. Звісно це більш актуально для прямих довготермінових контрактів. Я неодноразово бачив що саме знання домену й продукту, саме те «говоріння з продукт овнерами однією мовою» яке згадувала автор, розуміння чого саме хоче бізнес й було вирішальним при скороченнях. Пам’ятаю один цікавий кейс — замовник скоротив цілу команду яка була на аутстафі, але з одним девелопером перейшли на прямий контракт, оскільки він реально шарив в бізнес логіці цього ентерпрайз продукту краще більшої частини девів з сторони замовника, причому він був не найкращим програмістом в тій команді по суто технічним скілам.

Супер! Дякую що поділились своїм досвідом)

Авторка добре структурувала матеріал і нагадала про речі, без яких зрілий інженер не уявляє собі ефективної роботи. Теми розуміння домену, бізнес-контексту й комунікації з клієнтом подані послідовно й логічно — це створює враження здорового професійного досвіду.

Текст буде особливо корисним для тих, хто тільки переходить від технічного мислення до системного розуміння продукту, а досвідченим фахівцям — як приємне підтвердження уже напрацьованих принципів.

Ваш GPT

Почніть з простого — задавайте питання. Постійно ставте запитання: «Навіщо це потрібно?» і «Як це використовуватиметься?». Важливо пам’ятати, що немає «дурних» питань.

важливо пам’ятати ці питання так само дурні так само як вони працюють одразу ж в обидва боки

ти ставиш питання «навіщо це потрібно» у відповідь отримуєш рівно питання на питання «навіщо тобі потрібно навіщо це потрібно» і от тут ти має мати відповіді та конкретні пояснення нащо _тобі_ це треба саме у рамках загального проекту та його value

інакще це moot

Будь-яке ваше питання буде стимулювати людей розкрити деталі і спробувати пояснити ідею під іншим кутом.

пояснити і розкрити кому? кому саме? хто саме ці всі люди кому треба пояснити і розкрити?

Це не лише допоможе вам краще розуміти бізнес-процеси, але й спонукатиме інших робити так само.

які саме бізнес процеси? до якого саме рівня? з верхнього рівня до якої саме глибини? чи будете ви відмовитися виконувати роботу доки вам не пояснять усі питання? за умови що питання що саме робити і як саме це зробити уже не стоїть?

Напомнило анекдот:

На кафедре преподаватель принимает экзамен по дисциплине «Рационализация труда советских граждан» и в качестве дополнительного задания спрашивает у студента:
— Вон, голубчик, у нас под корпусом рабочий косит траву... Как бы ты рационализировал его труд?
Студент подумал:
— Ну, у него коса только в одну сторону косит. Можно привязать к ней вторую — чтобы он и в обратную сторону покос ложил.
— Зачёт.

На другом экзамене, другой студент. Тот же вопрос.
— Ну вот, он идёт, а за ним трава в два покоса разбрасывается. Потом же ещё раз идти надо — собирать её. Можно ему за пояс грабли привязать с мешком, чтобы трава сразу собиралась.
— Молодец, зачёт!

Третий экзамен, новый студент получил задание и всё никак не может придумать, как ещё рационализировать труд рабочего. Попросился у преподавателя выйти — поразмыслить.

Вышел под корпус, сел на скамейку. Внимательно смотрит, как рабочий двойной косой в две стороны косит, и трава в мешок сгребается... Думает...

Рабочий:
— Чё смотришь?! ФОНАРЬ МНЕ НА ЛОБ! ЧТОБ Я НОЧЬЮ РАБОТАЛ!!!

Перечитав — стаття справді корисна й варта уваги.

Предметну область можна вивчати й у процесі роботи, без додаткових зусиль на дослідження конкурентів — хоча це, звісно, залежить від самої області та вашого бажання. Я для себе обрав MedTech, AdTech і PropTech.

Ви досліджуєте конкурентів, щоб краще розібратися в домені, а я налагоджую в LinkedIn зв’язки з фахівцями, які працюють у компаніях цікавих мені доменів і мають схожий зі мною технологічний стек. Ви краще розбиратиметесь у своєму домені, а мені буде простіше знайти роботу у своєму — через рекомендації. Я вже писав про це. Важливий баланс.

такий підхід не для всіх, але вірю, що саме він робить нас «інженерами»

Я теж так думав як сіньром став.
Ще 5 років попрацюєте і зрозумієте що оті «знання домену» це 3 місяці попрацювати і кілька тижнів погуглити.
А з появою AI це взагалі кілька промптів.

І що краще качати технічні знання типу архітектури, секюріті, хай лоад.

Теоретично знати домен і знати навіщо конкретна таска це не одне й те саме.

Ще 5 років попрацюєте і зрозумієте що оті «знання домену» це 3 місяці попрацювати і кілька тижнів погуглити.
А з появою AI це взагалі кілька промптів.

Ви мабуть дитина індиго.

В ERP це нормально. Вміння кодити це найпростіше з того що треба опанувати

Спілкуються з замовником «однією мовою», що мінімізує непорозуміння і спрощує комунікацію.

Ви серйозно? Як на мене розробник повинен писати код (розробляти продукт —> розробник — розробляти), а не спілкуватися із замовником. Кожен повинен займатися своєю спеціалізацією, а не вміти все.

Якщо так сталося, що 9 років вашого досвіду ви співпрацюєте з неадекватними менеджерами які вішають на вас свою роботу — це ще не означає, що так повино бути.

Спілкування з замовником (або CEO) — це можливість показати свій внесок у проєкт, і це корисно для кар’єри.

Я, як розробник, маю вирішувати проблеми ефективно й можу виконувати частину завдань менеджера для інших розробників у команді: уточнювати вимоги, розбивати велику задачу, за яку відповідаю, на підзадачі та делегувати їх іншим розробникам за потреби.

Буквально днями отримав задачу з бізнес-вимогами. Дослідив, як це зараз реалізовано в коді, які крайні випадки потрібно врахувати, підготував запитання менеджеру — обговорили кілька разів, знайшли кілька покращень. Тепер я описав технічну підзадачу для себе — створення API. Менеджер її переглянув і заапрувив. Коли завершу API, протестую його й створю підзадачу для Front-end розробника з прикладами запитів і відповідей.

Якщо завжди очікувати, що менеджер виконає все сам, задача лише затягуватиметься. Мене це втомлює більше, ніж зробити самостійно.

Зараз, коли я отримую задачу, я за неї відповідаю й маю кращий контроль, щоб менше перероблювати в майбутньому, узгодити крайні випадки, які виходять за межі бізнес-сценаріїв, і щоб, коли їх знайдуть тестувальники, задачу не перевідкривали — бо побачать, що це вже враховано.

Після того, як почав створювати власні проєкти, я змінив погляд на те, хто за що відповідає.

Рекомендую подивитися «Інтерв’ю з інженером із Meta (Facebook)».

Так співаєте, наче ви в вашій поточній конторі — співвласник.

Я співпрацюю з DocHQ як розробник — гарні умови, але без частки компанії, без акцій і подібного. Я працюю в комфортному для себе ритмі, переважно 40 годин на тиждень, але за власним бажанням можу в якийсь день попрацювати більше, щоб наступного — менше напружуватись.

Як і писав раніше, після того, як почав займатись власними проєктами — ReadyToTouch — і оплачувати дизайн та верстку з власних грошей, я почав інакше ставитись до своєї роботи в компаніях.

Тоді чому ви безкоштовно робите чужу роботу — вам це в кайф?

Моя робота як розробника — вирішувати проблеми. Я роблю це в комфортному для себе темпі. Звісно, є речі, які мене виснажують — це очікування відповіді від менеджера або переключення з однієї великої задачі на іншу, більш термінову.

Я виконую чужу роботу, як ви це називаєте, щоб менше виснажувати себе — без перепрацювань, у робочий час. Тож це оплачується.

Ви стверджуєте, що виконуючи додатково роботу ще й менеджера, менше виснажуєтесь. Щось тут не сходиться.

Для мене частково виконувати роботу менеджера в контексті моїх задач простіше і менш виснажливо, ніж очікувати, коли менеджер це зробить.

Для мене опис задачі — це певний контракт, який я можу переписати краще, технічно ясніше, отримати підтвердження від менеджера і таким чином спростити роботу собі та команді. Але це стосується великих і складних задач.

Я можу робити це регулярно в DocHQ, але раніше не робив цього в попередніх компаніях, бо не мав досвіду ведення власних проєктів, як ReadyToTouch.

У мене колега, щоб краще розуміти задачі, малює діаграми, а мені простіше розписати все текстом. Раніше я писав псевдокод перед початком роботи над задачею, а на початку кар’єри взагалі записував stack trace на папері, щоб запам’ятати, яка функція яку викликає. Це індивідуально.

Висновок — менеджер просто некомпетентний, що і спонукає вас займатися створенням тікетів.

У мене був досвід роботи приблизно з чотирма некомпетентними розробниками рівня Senior згідно з їхніми профілями (двоє з України — PHP 2014 рік, Golang 2018 рік; один з Німеччини — 2021 рік; один з UK — Golang 2022 рік). У 2025 році я ще переписував жахливий код на одному з проєктів продукту від найнятої команди з аутсорс-компанії з Індії. Тож я знаю, що таке некомпетентність, і з некомпетентними менеджерами теж мав досвід. В DocHQ у мене компетентний менеджер.

Щоб якісно робити роботу треба бути саме співвласником?)

Спілкування з замовником (або CEO) — це можливість показати свій внесок у проєкт, і це корисно для кар’єри.

I am an expert I can do anything I can do absolutely anything

Рекомендую подивитися

Саме так працюють тіми в AWS. Відповідальність за продукт несе кожен інженер команди, а не тільки менеджер. І кожен інженер проходить онколи з кастомером. Це допомагає глянути на продукт з іншого, не тільки технічного боку. Бо те, чим не буде користуватися кінцевий споживач це тільки навантаження на сапорт.

І кожен інженер проходить онколи з кастомером.

усі одразу чи по черзі? є якійсь розклад як складають онколи з кастомером? з боку кастомера це одна людина на онкол чи є певний пул людей які роблять онколи з кожним інженером?

Це допомагає глянути на продукт з іншого, не тільки технічного боку. Бо те, чим не буде користуватися кінцевий споживач це тільки навантаження на сапорт.

так я бачив у кіно The Internship 19-го року вельми позитивно

Не всі тіми Customer Facing, а тренінговий C2 лише один

> Як на мене розробник повинен писати код

Писати код означає оптимізовувати і автоматизовувати процеси. Для цього їх треба розуміти

Розумію вашу точку зору, але для мене це не про те, щоб «робити роботу менеджера».
У мене був досвід працювати з різними менеджерами і, навіть, без них. Незалежно від того, наскільки добре вони виконували свою роботу, мій підхід до моєї роботи не змінювався.
Я просто вважаю, що розробник, який бачить ширшу картинку (продукт, користувача, цілі бізнесу) робить свою роботу краще. Це не про «вміти все», а більше про усвідомлення контексту, у якому мій код живе.

В будь-якому разі, класно, що в нашій сфері кожен може обрати, що йому ближче :)

Але нахіба вам перейматись цілями бізнесу? У вас частка цього бізнесу?)

Колись давно, я ще памʼятаю, були окремі телефон, фотоапарат, відеокамера. Зараз вони теж є, але в нішевих місцях. Масово люди користуються смартфонами. І виробників тільки телефонів, або тільки фотоапаратів вже і не всі згадають.
А якщо чисто меркантильно невже ви думаєте що інженер, що вміє в менеджмент, або в домен, не отримає вищої подяки в адекватній компанії?

а в Україні почалась повномасштабна війна

Все ж варто правильно називати такі речі: саме московія-росія розпочала повномасштабну війну проти України

Підписатись на коментарі