Лимони поклали Mono. Ваші думки, чому так?

💡 Усі статті, обговорення, новини про DevOps — в одному місці. Приєднуйтесь до DevOps спільноти!

Друга доба акції з лимонами mono все ще працює з перебоями.

Це ок для таких масштабів чи все ж фейл?

Як би ви це побудували, щоб не зламалось?
Що кешувати, як масштабувати, які обмеження чи rate limiting ставити?

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному1
LinkedIn

Найкращі коментарі пропустити

Це геніальна ідея від фінансистів, щодо проведення стресс-тестування за копійки і своєї мети вони достигли

Це однозначний фейл. Як людина що платить їм гроші, я обурений тим що мені у важливий момент поламали функцію, за які я гроші і плачу. Найближчим часом буду повністю переходити на інший банк, який не блокуватиме мої гроші задля задовільнення мавп-лудоманів.

Технічна реалізація при поточній архітектурі роботи з даними трохи трікова: бо не лимони поклали сервіси, а хаотична мандрівка через кожний екран, якому кожен раз доводилося щось запитувати у сервера. Можливо, гарним рішенням було б відокремити лудоманів від клієнтів. Наприклад, залишати користувачів у межах продового серверу допоки вони ведуть себе як користувачі. Як тільки стає видно, що це не клієнт а лудоман (хаотичні переходи по екранам, значно збільшена кількість запитів на хвилину): переводити його на ізольований сервер, де функції тупі та мінімальні.

Так, на це потрібно було б дуже багато ресурсів та попередньої підготовки. Але власне про всратість моно свідчить їх ставлення: вони не прорахували НІЧОГО. Бажання залудити користувача виявилося сильнішим.

Банк в воюещей стране делает такой ивент который ложит всю их систему, круто, давайте ще УЗ такое сделает и больницы, делать же в стране больше нечего и проблем больше ж нет

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Як же дістали ці лимони, з кожної праски, в фейсбуці, в лінкедіні, в телеграмі, на доу.

Це якась масова істерія.

Досить про це писати, мені пофіг на ваші лимони. Аж підгоріло!

Де ті лимони чути хз, от «їсти їсти їсти.... і пити каааааву» по радіо в машині так вже в’їдаються... що потім їстиїстиїсти ще богзна скіки крутяться в голові)

У мене так з смарагдовим небом)

Досить про це писати, мені пофіг на ваші лимони. Аж підгоріло!

А мені не пофіг! Я завтра мільон буду вигравати

Потужно!
Там хоча б мільйон USD?

Айфон вже виграли?)

Айфони для тих, хто 10 лимонів знайшов

Так, якщо ви знайшли всі, то за айфоном наче теж могли йти? Чи там якось інакше? Я просто спокійно перечекала, не змогла пару разів взагалі зайти в аплікацію. Але не нервувала)

А мені сподобалася маркетингова ідея , хоча я і не шукала 🍋).

Як людина яка платить їм гроші, ради прогресу я готовий почекати трішки. В цьому світі всім невгодити — в чомусь вам, в чомусь мені.
Для мене був дискомфорт в тому що у них API відвалилось та я не міг через Taxer налоги заплатити, але нічого можна через інший банк, не так страшно.
Основни функціонал в них працював все стрес тестування, платежі затримувались максимум на декілька хвилин, можливо вони не передбачили щось з чергами запросів до цього серверу, в будь-якому разі їм цю проблему вже показала ця акція/тестування.
Тож потім ми отрималємо, ще технікно біль досконалий банк ніж тиждень тому. Як це виграш як для банку так і для клієнтів в середній/дальній перспективі.

Основни функціонал в них працював все стрес тестування, платежі затримувались максимум на декілька хвилин,

ну, це не правда.

я ж про свій досвід. Може у вас не так було

Ок. У мене досвід такий: крім всіх цих всім відомих підвисань та ребутів апки, два платежі таки вдалось відправити, і вони загубились після відправлення. В результаті протягом доби перший зафейлився, другий пройшов з затримкою годин у 18.

Як там платити? В таксері начебто лише кр код

Там можна заплатити просто через QR Code, я ж звик платити через платіжну систему яка там підключена (яка точно не памʼятаю її назву), так от ця платіжна система не перекидала мене в додаток Mono. Більш коректно сказати, що проблема була в платіжній системі, це зайві деталі які було лінь описувати)

Не знав навіть. Фоткаю кркод та відкривається моно.

Хіпстота повинна страждати.

Безкоштовне тестування навантаження (load testing) для перевірки продуктивності й стійкості системи — добра ідея!

Ну як безкоштовне, рахунок за апскейлінг від aws буде великим

З точки зору підготовки цього тестування та витрат на написання сценарію це безкоштовно. Напевно, той, хто займається таким тестуванням розуміє в чому справа.

Якщо вже бути занудою, то якщо на щось витрачені гроші (у даному випадку, як мінімум, на скейлінг сервісів), то воно не може бути безкоштовним.

Це не занудство, це токсичність. Я ж написав, що load testing коштує окремих грошей — чи погано видно?

Та нічого собі безкоштовне, там купу гривень в подарунок плюс автомобіль БМВ 3.

Ще один токсік.

Тестування на проді це завжди погана ідея.

Мета (Хвейсбук) це робить, і Майкрософт теж.

Давай розкажи як це можна було потестувати не на проді

І що, мультик показують? (як в вовк ловить яйця :)

Ну як уже було сказано, це однозначний успіх маркетингового і піарного відділу монобанку. Навіть те, що юзери поклали на пару годин застосунок — це ще більше підсилило хайп. Дуже цікавий дослідний кейс номаторської маркетингової стратегії. Підозрюю, що інші українські компанії також це підхоплять, але це уже не буде настільки успішним. Все-таки мені здається це добре працює в першу чергу за рахунок новизни.

Впевнений, що основні, секретні, лимони знайдуть родичі або друзі розробників. Це ж Україна, лол

Їм треба було навантаження потестити та і всьо, а ще щоб під шум нещодавній, дати людям проклікати всі меню і потім деюро будуть показувати ну ви ж там були і то читали

Уся стрічка в Linkedin забита цими лимонами і головне підозрюю що це ботоферма.
Бо майже під кожним коментарем типу «Я який взагалі не гребе що це за лимони» хтось пояснює що таке лимони (AI ще не вкурили що таке сарказм?) Або під коментом «не юзаю монобанк» рекомендують його встановити
Це вже не банківський додаток а якась тапалка типу хомяка

Ну СММники з Монобанку однозначно молодці. Перетворили віддавній конфлікт конформістів з білопальтовими в механізм, який розкручує хайп до захмарних висот. Респект.

одна справа налагодити лад с платежами та безпекою — нах треба
масові розіграші для дебілів, які кладуть апп для тих, кому дійсно треба — йееее зеціт

Яка там проблема з безпекою?

Ваші думки, чому так?

Все як і має бути.
Скажімо, захотіли ви роздати шарики клієнтам на вході. Подзвонив рекламшикам щоб ті організували дівчат та шарики.

Ви можете уявити собі щоб рекламщики не спитали «а скільки ви очікуєте клієнтів протягом пікової години»? І я не можу. А ще вони спитають яка очікувана поведінка, хто ті люди... план приміщення тощо

А питання тепер «як роздати шарики так щоб без черг і всім вистачило якщо кількість людей ми не знаємо».

Що кешувати, як масштабувати, які обмеження чи rate limiting ставити?

І якщо виявилось що прийшло люду не 100 носів а 1000 то питання чого потрібно більше дівчат чи шариків може й має сенс, але за умови що двірний отвір широкий, пол витримає і де їх розмістити ви знаєте

Це свято для a-bank, Raiffeisen, Приватбанк, Ощадбанк!

Ніхто не змушує вас нічого купувати.

На першому слові стало все зрозуміло

Це або від «обілєнія», або «обілєчіванія» — я поки не можу зрозуміти. Але обидва варіанти — явно московитьські.

А ви порахуйте який бюджет вийде від автоскейлінгу в aws? Моно майже все тримає там, а тому чек прийде гарний. Це таке собі публічне тестування платформи в ігровому режимі.

Може тестували автоскейлер без допомоги співробітників aws та спецслужб :) бо якщо тобі амазон за скейлер гроші не бере то можна скейлетись до схочу dou.ua/...​ews/ddos-attack-monobank

От тому і ввели ті спеціальні лимони, для отримання яких треба купити щось на маркеті))) Та і багато хто собі замовив сервізи з лимонами)))

йой, а трохи би зачекали, і був би пʼятничний деплой.
мммм....

ну, ще не вечір)

вони по п’ятницях деплоять?

Це геніальна ідея від фінансистів, щодо проведення стресс-тестування за копійки і своєї мети вони достигли

Подивіться де шукати 51й лимон)))

цей лимон знайдеться, якщо купити товар від 1000 до 3000 грн у маркеті, який точно — не знаю, така інформаця пробігала в якомусь каналі. тому не підтверджена

Погоджуюсь! В цій акції геніально все!

типичный случай когда кого-то заставляли работать до полуночи и надо поскорее зарелизить фичу на прод, не проведя нагрузочное тестирование, это нормально для местных галер. Какой там уже это очередной случай полного падения их систем

ви генеруєте рандомний брєд

Банк в воюещей стране делает такой ивент который ложит всю их систему, круто, давайте ще УЗ такое сделает и больницы, делать же в стране больше нечего и проблем больше ж нет

Дия уже устраивала голосование на Евровидение.
В это время, кто-то безуспешно показать права и техпаспорт полиции.

Ну значит шоу явно приоритетнее чем какие-то права или техпаспорт, подумаешь, страна воюет, зачем это всё надо

Клоуны имеют бронь а айтишники нет. Все что надо знать.

Хороший клоун — редкость, а айтишника за три месяца можно переучить из курьера.

Ага, конечно. То-то я вижу технологическое лидерство, как курьеры пишут замену 1С.

То не треба користуватися Дією. Все ж просто. ТАКИЙ сервіс має бути надійним.

хтось розмовляє і пише кацапською, хтось влаштовує стрес-тест додатка за копійки і додатково робить собі неймовірно хайпову рекламу.
Банк не один, можна розрахуватися картами інших банків, привата, наприклад, який лежить навіть тоді, коли ним не користуються 😁

а хтось пише московитською мовою під час війни з московитами

тобі то яке діло що війна в країні? в Польщі наче ж спокійно все, сиди собі розслабся

Це однозначний фейл. Як людина що платить їм гроші, я обурений тим що мені у важливий момент поламали функцію, за які я гроші і плачу. Найближчим часом буду повністю переходити на інший банк, який не блокуватиме мої гроші задля задовільнення мавп-лудоманів.

Технічна реалізація при поточній архітектурі роботи з даними трохи трікова: бо не лимони поклали сервіси, а хаотична мандрівка через кожний екран, якому кожен раз доводилося щось запитувати у сервера. Можливо, гарним рішенням було б відокремити лудоманів від клієнтів. Наприклад, залишати користувачів у межах продового серверу допоки вони ведуть себе як користувачі. Як тільки стає видно, що це не клієнт а лудоман (хаотичні переходи по екранам, значно збільшена кількість запитів на хвилину): переводити його на ізольований сервер, де функції тупі та мінімальні.

Так, на це потрібно було б дуже багато ресурсів та попередньої підготовки. Але власне про всратість моно свідчить їх ставлення: вони не прорахували НІЧОГО. Бажання залудити користувача виявилося сильнішим.

До речі, цікаво, скільки технічна команда готувалася до цієї акції.

Не виключено, що в них були дуже обмежені терміни. Типу ідея від фаундера, наступного тижня у нас 10 млн користувачів, давайте зробимо акцію, всі шукатимуть лимони)

Лучше бы вы их не защищали а провели расследование про Ксюшу Маникен.

а чого ми захищаємо їх? і чому ДОУ має проводити розслідування про Ксюшу Маникен?

а чого ми захищаємо їх?

Ну это вам виднее, но я думаю что это одни из ваших «уважаемых партнеров», которым положено чуть больше чем остальным?

чому ДОУ має проводити розслідування про Ксюшу Маникен?

Потому что у нее увели 6 миллионов с монобанка?

Потому что у нее увели 6 миллионов с монобанка?

Так она сама клиническая дура, посмотри её же видео

вона може бути тричі дурою. Але коли банк дозволяє за годину вивести 6 млн грн з ФОП великими платежами і жодного разу не спробувавши звʼязатися з клієнтом або коли підтримка у банка відбувається через телеграм — ну це не ок

Ну мы ж не знаем её поведенческий паттерн в рамках данного банка, может для неё это в порядке вещей ¯\_(ツ)_/¯

Поддержка через Телеграм — вполне себе ок, просто не надо первый попавшийся бот использовать

ну це все ви кажете з висоти своєї експертизи. а поставте на своє місце свою маму, папу, бабусю або будь-яку іншу людину, яка не працює в ІТ, старшого віку тощо

Моя мама 65 років запускає інтернет-банкінг в окремому вікні, в приватному режимі, нічого паралельно не відкриває, паролі інтернет-банкінгу записані на папірчику, який лежить в сейфі. І це не я її навчив, це її таке розуміння безпеки грошей.

тоді я дуже рада за вашу сімʼю. Ви в безпеці!

якщо

маму, папу, бабусю або будь-яку іншу людину

буде вести бізнес, то у них буде бухгалтер. В неї ві також є. Тож кажеш бухгалтеру яку суму зняти і він знімає — не потрібно ні в чому розбиратися

так там уже были не раз случаи, когда получали доступ к аккаунту, повышали кредитный лимит, и его сразу выводили под ноль даже с 4% комиссией несколькими платежами в другие банки на счета, оформленные на бомжей

Це як з кухонними ножами: ну це ж не ок, що люди себе ріжуть, чому ножі гострі?

Треба піти почитати закон України про кухонні ножі, чи дійсно він ідентичний до закону про банки

Якщо клієнт виводить завжди такі суми або більші, то це цілком ок. + не всі алгоритми можуть це відслідкувати, є тонка грань між відслідковувати клієнтів і набридати клієнту.

А що вас, власне, в тг не влаштовує? Це найкрутіше місце де можна попереписуватися, бо внустрішні переписки у всіх додатка — це меганезручна штука.
P.S. У них є підтримка у iMessage, Telegram, viber, FB Messager і по телефону

Ну это вам виднее, но я думаю что это одни из ваших «уважаемых партнеров», которым положено чуть больше чем остальным?

Саме тому ми зробили топік обговорення їхнього фейлу)

Потому что у нее увели 6 миллионов с монобанка?

До чого тут ІТ спільнота? У моно поганий фінмониторинг, а у Ксюші — фінансова грамотність.
Що тут розслідувати?

Яка маячня, особа видала свої дані від бізнес-акаунту невідомим особам, а винен банк.

в нормальном банке платежки с фоп или тов подписываются кодом из смс, отп-генератора или аппаратным ключем, короче 2х факторка, а видать в этом моно все было упрощено до невозможности. Банк тоже дополнительно должен защищать бизнес счета то что там лежат огромные суммы

в нормальном банке платежки с фоп или тов подписываются кодом из смс

Боже збав використовувати смс як другий фактор в фінансових питаннях, але так-то погоджуюсь — трансфер грошей без примусового 2FA це так собі ідея...

Куда лучше идея это всякого рода дневные/недельные/месячные лимиты, которые можно в случае чего поднять с помощью этой же двухфакторки. В итоге вся ответственность на пользователе, и банк дает ему возможность обезопасить свой аккаунт. А всякие экстра степы чтобы сделать типичный для тебя перевод, ну, простите, это кринж. Именно поэтому у моно и сидит вся молодежь ибо простота это залог успеха. По той же причине все бегут с отсталых европейских банков в револют, по той же причине люди пользуются робингудом, а не всякими отсталыми брокерами с ui/ux уровня панели управления ядерным реактором.

не равняй персональные счета и бизнес, где лежат очень солидные суммы. Если важна сохранность денег, то 2ФА обязательно, куча банков дает юсб-токены, смарт-карты с софтом под все платформы. Как у блогерши слили 6 лямов и не триггернулись алерты это подтверждение того, что в моно кастрированный фоп прикрутили, чтоб как можно было проще отправлять платежи без лишнего гемора в ущерб безопасности

Воно-то так, але все ж якщо ти звертаєшся з якоюсь проблемою до експертів, ти зазвичай очікуєш від них певного рівня професіоналізму, чи не так? Що лікар буде тебе лікувати якісно, а не «тюююю, так а ви цього не казали» і так далі.

Так само фінансові установи. Ти довіряєш їм свої гроші, вони повинні робити все що в їх силах щоб твої гроші захистити від ризиків, про які вони знають набагато краще тебе.

Окей, припустимо клієнт лох. Але ж їх таких абсолютна більшість, банку хіба про це невідомо? Чому на вихідних трансферах з акаунту немає примусової 2FA? 2025 на дворі, а ви ж типу прогресивний необанк (чи як вони там позиціонуються). У мене навіть на трансфери між афілійованими особами 2FA яке відключити неможливо (тільки змінити фактор), я не уявляю собі як можна дозволяти неавторизовані трансфери фіг знає куди, тим більше з бізнес акаунту де мова може йти про величизні суми...

Якщо тобі лікар видав пам’ятку, як приймати ліки, а ти йдеш у лівий чат в тг, де питаєш дозування, то хіба лікар буде винен, що тобі може стати гірше? Я думаю, Моно може хоч Дію.Підпис додати на перекази (як вони додали для банок, де було багато випадків шахрайства), До речі, другий фактор не панацея, в колишньої дружини вкрали телеграм з другим фактором — вона ввела на фішінговій сторінці і його (правда, тг відновив доступ потім)

а Dou це б’юро розслідувань ?)
в мене вкрали велосипед, може Dou також займеться розслідуванням ?)

якщо велосипед куплений в мономаркеті, то доу зобовязаний робити топік розслідування!

хааахаха «дєньгі увєлі»
ну-да, ну-да. Сама знайшла шахраїв(бо не шарить в тг, написала в чат не підтвердженої компанії), розшарила доступ до свого ФОП, видалила додаток(тобто вона навіть не знає елементраних правил користкування тел, що їй не може ніхто додаток відалено перевстановити), щоб не отримувати сповіщеня, а винен моно 😁
Та ще й казала, що їй бухгалтер порадив перейти на моно з привата. Тоді, якого, вона взагалі полізла у ФОП, якщо у неї є для цього бухгалтер?
Виходить, що коли я оплачую покупки в магазинах, то у мене щоразу дєньгі уводять))

бо не шарить в тг, написала в чат не підтвердженої компанії

Крінжатіна. Якби мій банк запропонував мені сапорт в телезі, вотсапі чи ще десь на стороні, я б спакував валізи й звалив в інший банк в той же день.

Тоді, якого, вона взагалі полізла у ФОП, якщо у неї є для цього бухгалтер?

Бо відповідальність бухгалтера це облік і звітність, далеко не кожен бухгалтер має безпосередній доступ до рахунків підприємства.

пссс тут така штука, майже кожен, навіть самий всратий банк, має сапорт через меседжер типу телеграм чи вайбер(навіть приват) бо це зручно.
А те, що ви(не конкретно ви) не знаєте нічого про інтернет гігієну — виключно ваші проблеми.

Можна те ж саме казати про операторів мобільного звязку, які не просто дозволяють шахраям розсилати різні скам-розсилки, а і дають їм альфа-нейм, що викликає у людей ще більшу довіру.
Але нічого, від мобільних операторів ніхто ще не відмовився

Можна те ж саме казати про операторів мобільного звязку, які не просто дозволяють шахраям розсилати різні скам-розсилки, а і дають їм альфа-нейм, що викликає у людей ще більшу довіру.

Якщо порівнювати порівнюване то так — якби мій мобільний оператор запропонував би мені, скажімо, портувати номер через комунікацію в телеграмі, я б зробив те ж саме що з банком. А саме звалив би в туман до більш притомного оператора. Бо нажаль «телеграм» (вайбер і тп) і «інтернет гігієна» в одному реченні — це оксюморон, і одна справа використовувати цей канал для потриндіти, й зовсім інша справа вирішувати через нього важливі справи з підвищеними вимогами до безпеки/захисту даних.

А шо там в неї, «юбочка із плюша»? 🤣

Типу ідея від фаундера, наступного тижня

Не думаю Судячи по деяким ознакам (у тому числі і активності ботів у соцмережах) готувалась ця акція дуже ретельно
Принайні маркетологами
А якщо не попередили IT то це подвійний фейл.

Я взагалі не розумію як можна користуватися «банком» який насправді не банк...

ви б спробували, і може тоді зрозумієте переваги

Та я бачу по темі всі «переваги» :).

Ну це як девелопери що не користуються ide бо vim топ. Ніхто не заважає вам не збирати лимони, та не користуватись маркетом. Я особисто теж не в захваті від цієї ідеї з маркетом в банку, але це мені не заважає користуватись зручними банківськими послугами.
Так, може бути аргументом що «банк не працює через лимони» але не ламається лише той хто нічого не робить.

не користуйтеся, страждайте з приватом, наприклад. Є ще купа різних банків з якими можна страждати, типу банк восток, ідеа і т.д. =)

Взагалі ніяких страждань з приватом немає

По ходу тема про страждання як раз клієнтів недобанку :).

Мабуть саме тому «величний» банк краде всі ідеї в «недобанку», висне як скотина і не знає чи він банк чи сервіс з надання будь-яких послуг.
До речі, підтримка там така ж «крута» як і сам банк ))

запитайте у 55 млн користувачів Revolut

Револют себе називає банком?

ні, називає себе продуктовим магазином

Ні слова «банк» а ні «продуктовий магазин» я на сайті Революта не бачу.

не побачив банківської ліцензії №... від НБУ

У вас очікування, що іноземний банк щоб відкривати рахунки українцям повинен запитувати дозволу у НБУ?

Так, якщо хоче працювати на території України.

Це як? Відкрити відділення тут?

Отримати ліцензію НБУ і дотримуватися законів України.

Как давно Fortis Bank и Deutsche Bank, обслуживающие резидентов Украины, получили лицензию НБУ и соблюдают законы Украины?

обслуговувати резидентів України в межах де вони мають ліцензію то ніяких проблем.
якщо згадані банки в Україні існують то вони мають ліцензію на виконання операцій згідно всіх регуляцій. якщо ні, то кожний шахрай може сказати шо він представляє «відомий європейський/австралійський/швейцарський банк».

Нащо якусь ліцензію, якщо рахунок закордонний?

Для банальної «тєкучки» (щоденні операції, трохи кешбеком побавитися, трохи ОВДП, гривневі та валютні депозити) — чом би й ні, залюбки. А для «серйозних» сум — то так, погоджуся, краще уникати.

Можливо, гарним рішенням було б

Зробити адекватний скейлінг на Read хоча б:)

А десь би прилетів Монобанку колективний позов

А вони ним банально сраку підтеруть

почитай договор,
8.3. Банк не несе відповідальності за збої в роботі пошти, Інтернету, мереж зв’язку, що виникли з незалежних від Банку причин і потягли за собою несвоєчасне отримання або неотримання Клієнтом повідомлень Банку і виписок по Рахунках.
8.4. Банк звільняється від майнової відповідальності у разі технічних збоїв (відключення / ушкодження електроживлення і мереж зв’язку, збій програмного забезпечення процесингового центру і бази даних Банку, технічні збої в платіжних системах), а також в інших ситуаціях, які перебувають поза сферою контролю Банку, які спричинили за собою невиконання Банком умов Договору та / або договорів, що укладаються в рамках Договору.

Так і запишемо, організована банком лотерея перебувала поза сферою контроля банку

Amazon AWS cloud service перебуває поза сферою контроля банку

Підписатись на коментарі