Наймати «cвоїх» чи не наймати на керівні посади?

💡 Усі статті, обговорення, новини про HR — в одному місці. Приєднуйтесь до HR спільноти!

Це питання, виникає у багатьох СЕО, коли йдеться про найм як керівника, так і співробітників. А також, якщо наймати, то як зробити це правильно?

Під «своїми» маю на увазі: колишніх колег, консультантів, підрядників, когось із існуючої команди і тд. Тобто всіх з ким був успішний досвід співпраці в інших компаніях чи/та в інших ролях.

Здається, що це ідеальний варіант: ми вже працювали разом, знаємо одне одного, довіряємо.

Але я за свої 17 років в рекрутингу надто часто бачила, як це погано закінчувалось.

Пропоную розібратись, чому так стається, та як цього можна уникнути.

Світ- театр, ми в ньому актори...

Є актори які добре грають різні ролі на сценах різного розміру.

А є актори однієї ролі чи ті, хто неперевершенно проявляється на маленькій камерній сцені, або ж навпаки- комусь тісно на малій, але «як риба у воді» на великій сцені.

Якщо ви знаєте актора по одній ролі- давати роль без проб може стати фатальною помилкою.

Так і у наймі керівників, зрештою як і в наймі загалом.

Минулий успіх у ІНШІЙ компанії чи/та на ІНШІЙ ролі чи в ІНШОМУ контексті з вами не гарантує успіху у ВАШІЙ компанії

Наприклад:

  • Ви працювали з людиною у ВЕЛИКІЙ корпорації, а тепер хочете запросити у свій СТАРТАП.
  • Ви вирішили взяти в команду на роль КЕРІВНИКА, КОНТРАКТОРА, з ким був позитивний досвід.

Я не кажу, що це приречено на провал. Але...

Як це зазвичай відбувається?

  • Ви зустрічаєтесь на каву.
  • Пропонуєте роботу.
  • Не проводите оцінок, співбесід, не перевіряєте релевантність навичок, цінностей, цілей.

А це означає, що ви покладаєтесь на удачу. А вона, як відомо, не завжди на вашому боці.

Чому ми так робимо?

  • Не бачимо сенсу створювати профіль вакансії та оціночну форму.
  • Незручно «оцінювати» знайому людину — здається, що це неповага, співбесіди виглядатимуть як фарс.
  • Є впевненість, що ми вже знаємо всі ризики.
  • Особиста симпатія, яка не підкріплена логікою.

✅ Як з цим бути?

Навіть якщо пошук закритий — профіль вакансії- маст хев. Бо:

Ваша компанія та вакансія- особливі, навіть, якщо здається що стандартні.

Однакових компаній та як і однакових посад не існує в принципі. Тому досвід в минулому- це частина складеного пазлу на відповідність вакансії, але навіть не на 50%. Ви це зрозумієте самі, коли зробите вправу:

  1. Складіть профіль вакансії
  2. На його основі- оціночну форму
  3. Заповніть оціночну форму по частині, що вам відома для «свого» кандидата з минулого.

Можна думати про фарс чи неповагу і покладатись на інтуіцію та ризикувати. Можна йти по формальному процесу, і справді буде трохи незручно. І є мій улюблений...

Людяний і ефективний спосіб:

  1. Пам’ятаєте нашу вправу? Якщо ви її не виконали, пройдіть по її пунктах 1-3
  2. Далі виділіть «сліпі зони», тобто те, що є важливим для вашої компанії та посади зараз, але ви не маєте інформації про ці аспекти у «кандидата з минулого»
  3. Проведіть зустріч у форматі переговорів, де покриєте всі «сліпі зони». Зрештою, це необхідно для обох сторін, щоб уникнути неприємних сюрпризів після найму.
  4. Приймайте рішення, опитаючись на оціночну форму.

Кілька думок на завершення:

  1. Вірити, що ризиків немає та залишати «сліпі зони» сліпими- самообман, думаю ви й самі це чудово розумієте.
  2. Вірити, що суттєві мінуси в досвіді «свого»- це все ж краще ніж нова людина теж суперечлива думка. Навіщо обирати завідома не найкращий варіант? Якщо на ринку можуть бути більш відповідні кандидати?
  3. Симпатія та бажання найняти когось, що не підкріплене логікою,- сигнал про закриття іншої потреби. Якої саме- можна з’ясувати з психологом.
  4. Наймайте «своїх» людяно та ефективно, проговоривши «сліпі зони» у форматі переговорів. Зрештою за потреби- відмовляйте їм так само.

Відкрита до діалогу в коментарях.

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Знаю одну велику ІТ компанію з топу, так там дуже багато родичів в т ч і в топах. І нічого. Всім працюється . Але трохи ’ кар’єрного лифту’ вище середнього а так нічого незвичного

Список на списку і списком поганяє

It depends.. Одна співпраця в компанії Х може бути вдалою, в іншій компанії — ні.
Як на мене, враховувати конкретно на момент потреби в тому чи іншому фахівці. Чи відповідає його досвід/ показники ітд під конкретну вимогу бізнеса.

Погоджуюсь з вами

Це питання, виникає у багатьох СЕО

Ложное
Правда в том, судя из последних тенденций, нет у CEOs таких сомнений.
Вопрос почему они есть у автора?

Звідки у вас інформація про тенденції?

Мішані і коні і люди...
Одне, коли кумовство.
Друге, коли потогонка.
Трете, коли хедхантінг чрез інсайди та мережу.
Скільки, скільки, в вас досвіду, щоб так плутати м’яке з теплим? 8)))

В мене більше 17 років досвіду в рекрутингу та більше 50 найнятих керівників. А який у вас досвід, що дозволяє вам так авторитетно робити подібні заяви?

Взагалі по взагалям. Якщо брати занадто загальну тема для обговорення беззмістовна. Простіше кажучи, якщо у тебе множина з довільною операцією, то якусь теорію побудувати важку. Якщо полугрупа та вже щось. А якщо група, то будувати й будувати.

надто часто бачила, як це погано закінчувалось

Ой... після цього відразу хочеться припинити читання, такий собі червоний прапорець. Як лікар, який каже, що в їх родині був аналогічний випадок. Людина бачить те що хоче бачити, якщо авторка цього не розуміє, то...

Взагалі диявол в деталях, в будь якій вакансії буде набагато більше інших впливових чинників. Якщо брати невеличкі компанії, то зазвичай можна ментально промоделювати, якщо це велика корпорація, то контроль втрачається, працівники більше схильні до власних інтересів, тому там більше формалізму. Хоча й там інколи можна бачити розподіл на невеличкі автономні групи.

Доброго дня, Андрій.
Метою моєї статті, було підняти питання найму людей, з якими раніше працював. Розглянути, як зазвичай цей процес відбувається, які можливі наслідки та як цього уникнути.
Яка мета була вашого коментаря?

Проілюструвати, що питання беззмістовне, а читання статті це марнування часу. Ну і можливо натякнути, що авторка не знає про подвійні сліпі експерименти, взагалі про планування експериментів тощо.

Я справді не знаю про подвійні сліпі експерименти. Розкажіть будь-ласка, як це пов’язано з наймом керівників?

Подвійні сліпі експерименти допомагають уникати когнітивних викривлень: людина необ’єктивна, пригадує лише те, що підтверджує її думки, знаходить «пояснення», коли щось суперечить її доводам, але ігноруватиме те саме, якщо це їх підтверджує. Тому одне з головних досягнень науки XX століття це розуміння того, що людям (навіть експертам) вірити не можна. А якщо ми просто запитуємо людину про щось, вона несвідомо може й навіть щиро але висловить свою точку зору, а не факт. І це не кажучи вже про те, що будь-яке спостереження піддається впливу over 9000+ факторів із невід’ємними очікуваннями.

Саме тому обговорювати чийсь багаторічний досвід це марна витрата часу, червоний прапорець.

А цінність мають саме подвійні сліпі експерименти, де учасники не знають ні мети, ні дизайну дослідження (їм часто навіть дають помилкову інформацію), щоб унеможливити вплив очікувань

Це дуже цікаво, але я не бачу як цю теорію можна практично реалізувати в наймі та в бізнесі загалом.
Компанії ж якраз наймають фахівців, через їх досвід і експертизу у вирішенні конкретних кейсів.

Коли хтось надуває щоки про багаторічний досвід замість конкретних результатів, це червоний прапор некомпетентності, перший кандидат на звільнення. Особливо я тікаю від таких лікарів.

Щодо практики то це вже досліджено. Треба дивитися на дизайни експериментів: подвійні сліпі тести, рандомізовані контрольовані випробування, метааналізи. Знаходити щось на кшталт Employee Referral Statistics як початкову точку, йти далі до первинних джерел...

Треба обговорювати дослідження, а не багаторічний досвід.

Погоджуюсь з вами, що результат найважливіший.
Зрештою в своїй статті я хочу допомогти наймати людей з минулого, здійснивши перевірку відповідності профілю кандидата та вакансії. Щоб забезпечити найкращий результат.
Я не претендую на науковість моєї статті, я справді пишу зі свого досвіду, з практичних кейсів з якими мала справу.
А як мені «треба» чи «не треба» писати я обираю сама. Відповідно як і ви обираєте, чи вам читати чи не читати мою статтю, та в якому тоні коментувати.

Перевірне питання таке «Як власник бізнесу, ви хотіли б щоб ваші керівники були один одному кумо-брато-сватом?»

Ці менеджерські «гоп-компанії» чи «вертикалі» не одну програму і бізнес звели нанівець — це тільки мій досвід.

Менеджерів потрібно:
1. Періодично тасувати — це древня відома практика
2. Кожна «наступна» ланка має контролювати «попередню» і навпаки
Це якщо ефективність бізнесу потрібна звісно.

Проблеми зазвичай дві:
— Фокус у прийнятті рішень на те як прикрити задницю (знайти винного поза «клубом» і «як би чого не вийшло»
— Працівники бачать цю кругову поруку, толкові звільняються, інші офігівають.

Доброго дня, дякую за коментар.
А що робити з успішними сімейними бізнесами, бізнесами які стартують з друзями, той же Apple чи Facebook?
Я не бачу проблеми наймати людей з минулого чи навіть кума-брата-свата, якщо ця людина справді відповідає профілю вакансії. Але зазвичай цього ніхто навіть не перевіряє, нажаль..

Підписатись на коментарі