Чи можна вижити майже без грошей в Україні взагалі?
Привіт, DOU!
Назва топіку не просто так. Саме так я буквально виживаю більше 3++ років, з початку рашистської навали, повністю «вигорівши» і втративши можливість заробляти. Я напишу коротко і чесно.
Я інженер із Запоріжжя, і всі ці 3++ роки активної війни моє професійне життя буквально знищене.
Не пафосно, а прямо фізично:
втрата роботи → втрата техніки → відсутність їжі → хронічний біль → відключення світла → відсутність інструментів.
Усе це разом привело до того, що я потрапив у фінансову яму, з якої зараз намагаюся вибратися.
Я більше 10 років працював інженером-фрилансером (SolidWorks, Rhino, CAD/R&D). Створював моделі, механізми, збірки, концепти, 3D, Reverse Engineering. Це був мій шлях і моя професія.
Але війна забрала все, що давало можливість працювати: техніку, клієнтів, стабільність, навіть елементарну можливість мислити при голоді.
Цей лист — не про «пожалійте мене»
І не про гроші.
Це про іншу частину України, про яку не пишуть: велика тиха група інженерів та технічних спеціалістів, яких війна просто «вимкнула». Людей, які:
— втратили робочу станцію → втратили професію;
— не мали змоги купити їжу → мозок перестає працювати;
— жили місяцями без світла → втратили ритм і можливість заробляти;
— не мали психічного ресурсу продавати свої послуги;
— фізично не могли повернутись у роботу, навіть маючи досвід.
Про таких історій немає на DOU. А вони — реальні.
Що я роблю зараз: «switching to IT через виживання»
Паралельно я намагався триматися на плаву через програмування та AI.
Ось тут — моє повне технічне резюме:
👉 Резюме для ДОУ (програмування)
А також — моє довоєнне інженерне портфоліо:
Я хочу повернутися в роботу. Хочу отримати перші задачі, комерційні або невеликі технічні проекти. Мені потрібен лише старт — щоб вирватися із безодні боргів та повернути мозок у роботу.
Чому я пишу вам
Бо DOU — один з небагатьох майданчиків, де такі історії можуть бути почуті. І де, можливо, знайдуться люди, які захочуть: