Як дизайнер інтер’єру побудував SaaS через AI за 50 днів — без жодного рядка власного коду
Костянтин Якубів, засновник LIHTAR
Мене звати Костянтин, я 20+ років у будівництві та дизайні інтер’єру. Керую студією, веду об’єкти, рахую кошториси. І кожного разу, коли починався новий ремонт, я відкривав ту саму таблицю, копіював стовпці, правив формули, помилявся, перераховував.
Одного дня я порахував: на складання одного кошторису з нуля я витрачаю
Я не програміст. Не закінчував IT-курсів. Не знаю React, не знаю SQL, ніколи не чув про Supabase. Але у мене було дещо інше — 20 років розуміння, що саме потрібно людині яка стоїть на об’єкті з рулеткою.
І я побудував SaaS-платформу через AI.
Ринок якого «не існує»
Будівельні кошториси в Україні — це специфічна тема. Є два полюси і порожнеча між ними.
На одному полюсі — професійні десктопні програми для держкошторисів за ДБН. Вони коштують від 10 000 грн, працюють тільки на Windows, і потрібні проєктним інститутам та великим забудовникам. Рядовому виконробу вони не потрібні — він не рахує за нормативами Мінрозвитку.
На іншому полюсі — CRM-системи для будівельного бізнесу. Повноцінні ERP з IP-телефонією, складським обліком, касою, документообігом. Коштують від $50/міс. Потрібні компаніям з менеджерами, відділом продажів, бухгалтерією. У одного такого конкурента за 3 роки набралось 65 користувачів — ринок каже сам за себе.
А посередині — виконроб. Людина яка безпосередньо робить ремонт. Він координує бригаду, закуповує матеріали, спілкується з клієнтом, контролює бюджет. Таких людей в Україні десятки тисяч. І 90% з них досі рахують в таблицях, зошитах або месенджерах.
Чому? Бо для них не існувало інструменту. Держкошторисна програма — надто складно і дорого. CRM за $50 — надто багато функцій яких не потрібно, і надто мало того що реально потрібно: швидко порахувати, красиво показати клієнту, не продешевити на маржі.
Що я побудував