«Ти і є продукт»: історія переходу з медицини в Product Management
Привіт! Мене звати Володимир Хильчук. Це мій перший пост на DOU про шлях від лікаря до продакт-менеджера, наскільки потрібна доменна експертиза та в чому проблема health tech в Україні.
Останні 10 років я працював у сфері охорони здоров’я на різних ролях, останні два — в продуктовому менеджменті у Doctor Eleks, де відповідав за напрям веб- та мобільних рішень для пацієнтів та лікарів. Зараз допомагаю розбудовувати продуктовий напрям як Product Partner, менторю внутрішні команди, а також допомагаю фаундерам стартапів у вільний час. Мені завжди можна написати в LinkedIn з будь-яких питань, але тільки якщо вони про технології та медицину :)
Чому вирішив піти з професії
Я лікар за освітою, закінчив медичну академію в Дніпрі (чомусь для лікарів важливо, де ти вчився) та працював лікарем-рентгенологом (це той лікар, який оцінює рентген-знімки й КТ-обстеження та пише висновок із купою незрозумілих термінів, який тепер пацієнти нарешті можуть зрозуміти за допомогою великих мовних моделей). А оскільки я виявився єдиним лікарем своєї спеціальності в лікарні, до якої мене направила держава, то одразу став ще й завідувачем відділення. Починаючи роботу, планував собі поступово навчатися, набиратися досвіду поруч із колегами, але сталося трохи не так, як гадалося. Довелося вчитися самостійно, швидко й багато.
Насправді десь половина лікарів іде з професії: хтось одразу після навчання, хтось — трохи попрацювавши. І коли запитують, чи не шкода стільки років життя викреслювати, то відповідь — ні, не шкода. Зростати кар’єрними сходами в медицині майже неможливо, а підвищення зарплати часто лінійно пов’язане з витраченим часом. Хочеш платити за оренду житла й заробляти на 20% більше — будь ласка, ось тобі ще 20% твого часу на додатковій роботі. Фактично лікар має працювати на двох, трьох чи навіть чотирьох роботах, щоб адекватно заробляти. (Це якраз причина, чому запис до деяких лікарів за таким непостійним графіком).