Власний досвід. Outsourcing business
Після одного з моїх коментів з приводу «розкрутки» компанії на Elance, в скайп постукало десь до 10 людей з проханням поділитись досвідом, або щось підказати.
Так як є певна зацікавленість, вирішив викласти трохи власних думок і статистики.
Elance
90% компаній на Елансі демпінгують і будують конвеєр. В розрізі компаній з Індії це особливо помітно. Зробити facebook, myspace, ebay за $1,000 — $5,000 це норма, з рейтами в $10 і нижче. «Благо» тонна фрейморків і готових шаблонних рішень дозволяє це зробити, але це ж не наш метод :)
Відразу після того як потрапив на Еланс, було вирішив будувати компанію і команду по зовсім іншим принципам. Відрізнятись по методу Лебедева (хоч не являюсь його фанатом).
«Долго. Дорого. Ах**нно.»
Навчитись робити круто, дозволити собі це робити стільки часу скільки треба і вміти за це отримувати достойну оплату.
Практика показала, що це реально і за три роки вдалося не демпінгувати.
Найбільший ривок вперед — це перехід від фіксованої оплати за проект до почасової, при чому принципіальним було не використання будь-якого підрахування часу з допомогою встановлених аплікух. Все повинно будуватись виключно на довірі, інкаше селяві.
Можливість не зациклюватись на бюджеті і працювати на результат, а це зовсім інший світ.
Для себе зробили простий принцип:
задача повинна стояти не просто написати код і продати замовнику, а спробувати допомогти побудувати бізнес, створити продукт. Такий підхід радикально відрізняється і буде сприйматись клієнтами зовсім по іншому, і саме за такий підхід люди готові фінансувати саме вас.
Знов ж таки максимальний ефект в сфері розробки веб/мобільних/десктоп проектів є тоді коли є команда:
продажі + мендежмент + дизайн + розробка
Логічно розбити на дві пари:
продажі + дизайн
менеджмент + розробка
Дизайн тут є дуже критичним для заключення успішних контрактів — це портфоліо компанії. Компанії які не працюють з дизайном і займаються виключно розробкою дуже часто сильно програють в рейтах і рейтингах.
Down the road
— 99% проектів ніколи так і не народяться. Такі вже реалії будь-якого стартапу... Причин багато, перечисляти їх не буду вони завжди дуже різні і бувають навіть абсурдні
— на початку, інколи свідомо доводиться стартувати проект коли знаєш, що мабутнє в нього доволі туманне. Таких проектів на початку особливо багато
— бюджет успішного SAAS продукту це мінімум $50,000. Зі зменшенням бюджету шанси на виживання зменшуються експотенціально
— ринок аутсорс бізнесу ще далеко не перегрітий, особливо ніша середніх і маленьких компаній. Компаній які можуть запропонувати правильний підхід і побудувати бізнесс під продукт — одиниці, і до таких компаній стоїть черга.
Stats
2010 рік
— середня тривалість проекту 2 місяці
— середній бюджет до $5,000
2013 рік
— середня тривалість розробки beta версії 4 місяці
— середній бюджет на розробку beta версії продукту $30,000
— середня тривалість роботи над проектом 1+ рік
48 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів