Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

Власний досвід. Outsourcing business

Після одного з моїх коментів з приводу «розкрутки» компанії на Elance, в скайп постукало десь до 10 людей з проханням поділитись досвідом, або щось підказати.

Так як є певна зацікавленість, вирішив викласти трохи власних думок і статистики.

Elance

90% компаній на Елансі демпінгують і будують конвеєр. В розрізі компаній з Індії це особливо помітно. Зробити facebook, myspace, ebay за $1,000 — $5,000 це норма, з рейтами в $10 і нижче. «Благо» тонна фрейморків і готових шаблонних рішень дозволяє це зробити, але це ж не наш метод :)

Відразу після того як потрапив на Еланс, було вирішив будувати компанію і команду по зовсім іншим принципам. Відрізнятись по методу Лебедева (хоч не являюсь його фанатом).

«Долго. Дорого. Ах**нно.»

Навчитись робити круто, дозволити собі це робити стільки часу скільки треба і вміти за це отримувати достойну оплату.

Практика показала, що це реально і за три роки вдалося не демпінгувати.

Найбільший ривок вперед — це перехід від фіксованої оплати за проект до почасової, при чому принципіальним було не використання будь-якого підрахування часу з допомогою встановлених аплікух. Все повинно будуватись виключно на довірі, інкаше селяві.

Можливість не зациклюватись на бюджеті і працювати на результат, а це зовсім інший світ.

Для себе зробили простий принцип:
задача повинна стояти не просто написати код і продати замовнику, а спробувати допомогти побудувати бізнес, створити продукт. Такий підхід радикально відрізняється і буде сприйматись клієнтами зовсім по іншому, і саме за такий підхід люди готові фінансувати саме вас.

Знов ж таки максимальний ефект в сфері розробки веб/мобільних/десктоп проектів є тоді коли є команда:
продажі + мендежмент + дизайн + розробка

Логічно розбити на дві пари:

продажі + дизайн
менеджмент + розробка

Дизайн тут є дуже критичним для заключення успішних контрактів — це портфоліо компанії. Компанії які не працюють з дизайном і займаються виключно розробкою дуже часто сильно програють в рейтах і рейтингах.

Down the road

— 99% проектів ніколи так і не народяться. Такі вже реалії будь-якого стартапу... Причин багато, перечисляти їх не буду вони завжди дуже різні і бувають навіть абсурдні
— на початку, інколи свідомо доводиться стартувати проект коли знаєш, що мабутнє в нього доволі туманне. Таких проектів на початку особливо багато
— бюджет успішного SAAS продукту це мінімум $50,000. Зі зменшенням бюджету шанси на виживання зменшуються експотенціально
— ринок аутсорс бізнесу ще далеко не перегрітий, особливо ніша середніх і маленьких компаній. Компаній які можуть запропонувати правильний підхід і побудувати бізнесс під продукт — одиниці, і до таких компаній стоїть черга.

Stats

2010 рік
— середня тривалість проекту 2 місяці
— середній бюджет до $5,000

2013 рік
— середня тривалість розробки beta версії 4 місяці
— середній бюджет на розробку beta версії продукту $30,000
— середня тривалість роботи над проектом 1+ рік

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Сколько людей было вначале?
Начинали с нулевым рейтингом на елансе?
Если да, то как много времени ушло на поиск первого заказчика?
Как быстро вышли на окупаемость?

1) спочатку було 3-є людей. всі три девелопери, включаючи мене. спеціаоізувались на Windows Software вже пізніше повністю перекваліфікувались в веб розробку
2) так профіль розкручували з нуля.
3) часу пішло багато. так якк не було ніяких інвестицій, не було поняття окупаємості і нікуди не поспішали. Бюджет першого проекту на еланс $200.
4) завжди працювали в плюс. хоч і спочатку плюс був дуже невеликий і навіть не покривав риночну ЗП девелопера.

Якісь способи використовуєте, щоб виділитись? Запускаєте десь реклами чи використовуєте щось інше з маркетингу, чи тільки через прямий пошук на Елансі?

може помиляюсть. але до певного рівня, це абсолютно не потрібно і буде тільки зайвим. Маркетинг не треба, вам ж не треба 10 клієнтів щомісяця. достатньо 1-2 «правильних» на рік і все буде супер.

Тому я б порадив краще інвестувати в команду ніж в рекламу. А потім вас знайдуть самі :)

Дуже схоже на етапи нашого розвитку. Тільки ми елансом практично не користувались. Якось з самого початку не повірили в нього.

Радий, що є такі команди, де головна мотивація створити успішний продукт.
Доречі я не вважаю це класичним аутсорсинг бізнесом. Такі команди як ви — це невід"ємна частина стартапу з яким ви працюєте.
gl & hf

Дуже радий, що таки зміг донести свою основну думку.

Аутсорс це просто змога почати, зібрати команду, зібрати достатньо бізнес контактів, набратись досвіду як не як.

А таки справді орієнтуємось на свій власний проект і рухаємось в цьому напрямку.

наступний крок в тому напрямку — це вміння прорахувати CAPEX, OPEX i ROI на ваш проект. Ще дальше — це вміння спланувати їх.
Якщо проект дійсно потрібний конторі то ці 3 величини діють гіпнотично на ТОПів компаній. Бо насправді рішення приймають ці цифри.
Ми будем вчити цього на нашій програмі в LvBS

Какие могут быть РОИ у стартапа, который заходит на неизвестный рынок с неизвестной аудиторией, неизвестными перспективами и трудностями? Это все равно что планировать РОИ от одной игры в рулетку.

Мова не про стартап. Це про клієнта, хто шукає кому доручити розробку свого проекту, або якщо Ви пробуєте зробити продаж на розробку.
Не плутайте це зі стартапом. Це зовсім інакша сутність, підхід, фінансування і т.д.

У ТС вполне определенная специализация. К тому же хорошо считать РОИ у подрядчика получится в одном случае — у него есть экспертиза в бизнесе заказчика. Стремиться наработать такую экспертизу — значит значительно сузить свой рынок. Так что не нужно им считать РОИ.

Я б казав що цю артилерію варто цілити на проекти 100к+, або якщо клієнт перспективний.
Можна звичайно не йти в експертизу, але вибити тоді проект з часом буде все важче і важче. Ну і бабла в експертизі більше, стосунки ближчі, співпраця довготермінова.

Это противоречит рыночным реалиям. Компании продающие абстрактных java программистов набирают многомиллионные обороты, компании пытающиеся предоставлять консалтинг в узкой отрасли — прозябают. Или есть примеры обратного?

Звідки така критичність?
Є успішні приклади як першого так і другого підходу.
Вибирайте який тип бізнесу більше до душі. Але як перший так і другий може прогоріти, якщо не вміти працювати з клієнтом.
Здатність говорити з клієнтом на його мові — дає конкурентну перевагу.

Критичность от наблюдений за рынком. Я попросил хотя бы один пример обратного привести. Пока нет примера — это просто слова.

насправді один з останніх проектів над яким працюємо, власне є прикладом. Працюємо з консалтинг компанією, робимо проект під одного з клієнтів цієї консалтинг компанії. Так от рейт консультанта в районі $5,000 день.

на разі в них в районі 25 клієнтів з якими вони працюють, і всі ці компанії з списку Fortune500

Здесь очень мало деталей, непонятно чем занимается компания, для айтишников $5000 в день — абсолютно нереалистичные рейты.

це не девелопмент звичайно. це чисто business consulting. ІТ тут більше як інструмент реалізації того що консультант пропонує.

Мне лично не понятно, как наработать такую репутацию чтобы стать хоть-немного востребованным консультантом. Может быть Вы поделитесь соображениями.

А почему не на ОДеске? По моим ощущениям, там тусовка побольше, чем на Елансе.

Еланс, как по мне, выигрывает своей более гибкой и продуманой системой рейтинга.

моє ІМХО звісно. Але ОДеск, працює дуже круто якщо ти просто фрілансер. Для команди-компанії там робити немає чого. Не знаю, може вони змінили стратегію, давно туди не дивився, але раніше було саме так.

Чем удерживаете разработчиков от посягательств наших крупных IT-компаний?

класне питання )

— ну адекватна ЗП звичайно, не вірю я в ЗП $1000, високі ідеали і роботу «на перспективу»
— специфіка самих проектів. Смію думати, що те чим ми займаємось досить цікаве: розробка інстаграмів(стартапів) з нуля, можливсіть проявляти ініціативу яка потім не наказує ініціатора, пробуємо нові технології і т.д.
— атмосфера home office. немає бюрократії, контролю, опен спейсів і т.д.

Звичайно на «вкус и цвет», комусь буде краще в Циклумі, ГЛ, Епамі, комусь цікавіше в такому колективі як наш. Всюди є свої очевидні плюси і мінуси.

Спасибо за ответ) Работаете по agile? скрам мастер есть в команде?

так можна сказати по agile. довжина ітерацій тиждень. кожен понеділок плануємо нову ітерацію + аналіз роботи.

скрам-мастер, як такий я вважаю не потрібний, через розмір команди. Так як команда невелика, не виникає ніяких проблем в організації ефективної роботи. Хоча правильніше напевно сказати, що я виконую функції скрам-мастера.

Тут вот ломаешь голову, как самому так хитро работать с заказчиком, чтобы быть белым и законопослушным, а как это делать с точки зрения небольшой команды-компании вообще не представляю. Каим образом взаимодействуете с клиентами и расплачиваетесь с командой за выполненную работу? Как вообще все это построено.

Сотрудники — ФОП, самый распространенный вариант

Вопрос был несколько шире. Ежу понятно, что сотрудники — ФОПы. Интересно, как с заказчиками оформляются отношения. Т.е. работаете вы через еланс или как-то уже напрямую, работают все остальные через еланс или как-то контракты заключены и т.д....

У вас кофе машина? И пиццу заказываете? :)

к вам большие заказчики приходят в основном с Еланса или по рекомендациям от прошлых заказчиков?

буквально від недавнього часу до нас замовники почали стукати самі. На протязі попередніх 2 років це були виключно контакти через Elance.

Это верный знак того что у вас все хорошо! :)

Полезная статья. Спасибо. Есть над чем подумать. Пробовали ли Вы разрабатывать свои собственные продукты?

в іншій версії статті була інформація про це...

так пробували і зараз працюємо над двома своїми або частково своїми проектами. Все-таки основна ціль це орієнтуватись на розробку продукту, він не обовязково повинен належати 100% нам.

В топик реквестируется Павел Обод!

Ну понятно всё, а опыт-то где? — которым вы делиться хотели и в чем собсвенно советы? — Делать “Долго. Дорого. Ах**нно.” ©?
Переходить от Fixed Price и трекинговых тулов на доверие к Time & Mаterial?
Вот тут хоть какой-то намёк на совет слабо виден:

Для себе зробили простий принцип:
задача повинна стояти не просто написати код і продати замовнику, а спробувати допомогти побудувати бізнес, створити продукт. Такий підхід радикально відрізняється і буде сприйматись клієнтами зовсім по іншому, і саме за такий підхід люди готові фінансувати саме вас.
Знов ж таки максимальний ефект в сфері розробки веб/мобільних/десктоп проектів є тоді коли є команда:
продажі + мендежмент + дизайн + розробка
Логічно розбити на дві пари:
продажі + дизайн
менеджмент + розробка
Дизайн тут є дуже критичним для заключення успішних контрактів — це портфоліо компанії. Компанії які не працюють з дизайном і займаються виключно розробкою дуже часто сильно програють в рейтах і рейтингах.
Но это водичка не о чем.
Полезной информации, что поможет людям на Elance, ровно ноль.
Статья бесполезна, ИМХО.
2010 рік
— середня тривалість проекту 2 місяці
— середній бюджет до $5,000
2013 рік
— середня тривалість розробки beta версії 4 місяці
— середній бюджет на розробку beta версії продукту $30,000
— середня тривалість роботи над проектом 1+ рік
Вы лучше скажите:
— какой у ваc revenue per employee и собственно прибыль в месяц получается?
— сколько у вас сотрудников?
— сколько у вас паралельно проектов?
А то тут тоже информации как бы ровно ноль выходит.

дякую. реально хотілось корисну інформацію описати, але значить не дуже вийшло.

спробую доповнити:

— какой у ваc revenue per employee и собственно прибыль в месяц получается?

намагаюсь так не рахувати. знов ж таки ціль не побудувати аутсорсинг компанію, а більш продуктово орієнтованими бути. звідси і revenue per employee на данний момент може бути від $0 до $5,000

— сколько у вас сотрудников?

команда 10 людей на данний момент

— сколько у вас паралельно проектов?

паралельно 3-5 проектів. Основна ціль вийти на 1-2 (максимум 3) проекти. Знов через орієнтацію на розробку продукту.

Так как прошло уже 3+ года по вышим словам, я думаю вы воложите более точную статистику, или хотябы относительную (прибыль за год в сумме в % напримерах).

И касателно советов, всё таки, которые помогут людям что хотят огранизовать аутсорсинг компанию (небольшую) и работать через Elance в том числе, — дадите?
Например — примеры не правильных решений и фейлов, с какими клиентами лучше работать, а с какими нет (размеры решение, страна, etc.), на что больше спрос, как найти людей и привлеч в эту работу (и на Elance и вне него), как правильно просчитывать бюджет, цены, риски, и многое другое.

Я конечно не жду «пособия на тему», но советов каких-либо, к сожалению, тоже не обнаружил.

ЗЫ:
Кстати вы натолкнули меня на идею тоже написать статью на одну тем тем. Спасибо :)

зачем считать прибыль команды команды из 10 человек? куда-интереснее посчитать прибыль какого-нибудь Сиклума. :-)

Так это известно. Например Люксофт: In the year-ended March 2011, profit was $25.9 million on sales of $198.4 million. Можно найти более свежие данные. Epam в 2013 : Revenues increased to $124.2 million, up 31.6% year-over-year;
Так что у гигантов сейчас $100-150 млн. в год чистого дохода

profit was $25.9 million on sales of $198.4 million
Вся инфа есть на google.com/finance Люксофт за последний год — net income — 37млн, епам — 54млн.

)) дуже дякую. Саму таку інформацію пізніше спробую видати, в якомусь зручному вигляді

я насправді і планував таку статистику. Ця стаття, яка в принципі і не стаття, а просто тема на форумі є просто пробою пера. Так сказати, подивитись, чи це комусь цікаво і наскільки цікаво.

интересная тема. оособенно хотелось бы услышать о том как всё начиналось.

Підписатись на коментарі