Закриття ФОП (процес припинення підприємницької діяльності) відредаговано серпень 2019р
Шановні підприємці, на цей раз хочу написати про основні моменти процедури припинення підприємницької діяльності. Дуже часто задають питання по цій темі. У процесі підприємницької діяльності, швидше за все, у кожного виникало питання: «Як закрити ФОП?» І багато хто хотів би уникнути цього процесу, так як чули, що це складна, нудна і тривала процедура. Але, як кажуть, не такий страшний чорт, як його малюють.
Отже, основні етапи процедури закриття ФОП:
• заповнену форму 12;
• оригінал паспорта;
• оригінал ідентифікаційного коду (на всякий випадок візьміть і копію паспорта та коду).
Не завжди в той же день ви будете закриті як ФОП в єдиному держреєстрі (Безкоштовний запит). Іноді держреєстратор оброблює вашу заяву на наступний день (за законом у нього є на це 3 робочих дні). Тому не відкладайте подання форми 12 на останній день місяця, тому що, якщо держреєстратор проведе закриття
Ви можете подати форму 12 також онлайн через безкоштовну систему «„Он-Лайн Будинок Юстиції“». Для цього потрібно мати ключ ЕЦП і зареєструватися в даній системі.
Протягом 30 календарних днів потрібно подати ліквідаційний звіт по ЄСВ (додаток 5 — вказуєте період по місяць закриття) та декларацію про майновий стан і доходи, якщо ви протягом останнього календарного року перебували на загальній системі оподаткування. У ліквідаційної декларації відображаються виключно доходи від підприємницької діяльності. І в звіті ЄСВ і в декларації потрібно проставити галочку «ліквідаційний/а».
Якщо ж ви були на єдиному податку, то вам необхідно подати ліквідаційну декларацію платника єдиного податку наростаючим підсумком для
За несвоєчасну подачу ліквідаційних декларацій та звіту штраф 170 грн. За несвоєчасну подачу звіту ЄСВ можуть виписати ще адміністративний штраф в розмірі від 510 до 680 грн.
Звіти ви можете подати як в паперовому вигляді, так і в електронному.
Не залежно від проведення/відсутності підприємницької діяльності вам потрібно подати в центр обслуговування платників заяву на проведення аудиторської перевірки в довільній формі. Якщо ви плануєте через якийсь час повернутися до ФОП, то аудит можна не проводити, тому що ця процедура не швидка і може затягнутися на роки через відсутність часу у аудиторів на перевірки — бажаючих пройти аудит багато, а аудиторів мало . Головне, пройдіть попередні етапи і звірку в ДФС (у вікні звірки) по наявності боргів.
Якщо ж ви не плануєте повертатися до ФОП, то заяву на аудит краще подавати. Так як рано чи пізно вас можуть викликати на проведення аудиторської перевірки. Через деякий час, після того як ви подасте заяву на аудит, дізнайтеся, кого призначили вашим аудитором і переговоріть з ним з приводу питання, коли можна буде передати документи. Ось перелік документів, який вам необхідно буде надати аудитору за період останніх
1. Банківські виписки по всім поточним рахункам ФОП;
2. Договори, акти, рахунки по отриманим доходам та понесеними витратами;
3. Заповнена книга обліку доходів. За її неведення штраф від 51 до 136 грн.
На проведення аудиту аудитору дається 10 робочих днів — з моменту підписання рішення на проведення аудиторської перевірки. Після його проведення ви отримаєте довідку про проходження аудиторської перевірки і рішення на застосування штрафів та пені в разі, якщо виявлять порушення.
Щоб прискорити процес взяття документів на проведення аудиторської перевірки періодично телефонуйте своєму аудитору і нагадуйте про себе. Перед тим як подавати документи на аудит, перевірте їх самі ще раз на: наявність всіх документів; сума доходу повинна збігатися в книзі обліку доходів, банківській виписці і поданих деклараціях. Якщо є розбіжність — внесіть або коригування в книзі, або здайте уточнюючі декларації до подачі документів на аудит. Таким чином ви уникнете зайвих штрафів.
На цьому все. Найскладніше в цьому процесі — це «випросити» у аудитора про проведення перевірки
Наталя Юдіна,Директор в bip.net.ua, t.me/bip_net_ua ; моб.: +380506290469 (telegram)
1294 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів