Що було на презентації BrainBasket

В вівторок 15.04 пройша презентація ініціативи http://brainbasketfoundation.com/ ( dou.ua/lenta/news/brainbasket )

Виступили
від IT: Тронд Мое, Торбен Майгард, Павло Шеремета, Роман Хміль, Виктор Галасюк та решта.
від влади: Павло Шеремета
Попіарились й пообіцяли допомагати: Удар Віталій Кличко, Ольга Белкова

Итак всі лили водичку та блалала про те розповідали про зараз в нас вікно можливостей, про те що IT треба розвивати, що потрібно ставити собі цілі в 100тис та 500тис спеціалістів.

Суть ініціативи створити неприбутковий фонд, залучити кошти. Кошти в основному підуть на 3 напрямки піар IT спецыальностей, покращення й розвиток традиційної освіти, та створення йрозвиток приватної гілки освіти для конкуренції з традиційною освітою та підготовки додаткових спеціалістів.

Класно показав себе Торбен Майгард. Простий дядько в джинсах та футболці, бігав та зі всіма приємно спілкувався.

Один зі спікерів від влади, не пам«ятаю хто саме, висловив думку що програмування це не все айті, що треба в майбутньому й дорости до нанотехнологій, біотехнологій, виробництва мікроелектроніки та інших технологій що теж входять в IT спектр. А також що ми повинні бути не тільки IT державою, а й аграрною наджержавою, та сильним енергетичним гравцем у світі. Як мою сткромну думку цей виступ попахував привидом столково та відкатами з роспилами. Надіюсь в міхках влади не гуляє думок та ідей про створення повних «національних» аналогів вже існуючих технологій, з аргументацію «НАШЕ» та «головне щоб був націоналтний аналог».

Кличко та Ольга Белкова були сюрпризом. Кличко помітно хвилювався й пару раз сплутав слово автоматизований зі словом авторозиваний. Приводив приклад грузії. Казав що якщо в них вийшо то і в нас вийде. Обіцяв допомагати й просив допомоги в реалізації елктроного уряду та інших пов«язаних з IT та документо-обігом ініціатив. Як на мене це позитивний тренд що політики, нехай й піарячись говорить про такі важливі речі.

Після виступів всі бажаючі могли взяти участі в обговорені ідей та різних напрямків роботи фонду в групах за інтересами.

Груп біло десять, від традиційної освіти до електроного уряду. В групах було в основномму 3 типи учасників, викладачі вузів, студенти та it-шники. Поділ умовний, бо було багато тих кого можна віднести до кількох груп одночасно.
В кожній групі було 1-2 адміністратори які керували обговоренням та записували ідеї на дошках. Я брав участь в освітніх групах, тому опишу проблеми які там були озвученні.

Цікаві проблеми та ідеї які були озвученні:

1. Споживацьке відношення компаній до університетів. Коли треба набрати багато людей вони бігають та просять порадити розумних студентів, але коли їм пропонують викладачі підготувати певну кількість людей за пів-року, рік то компанії не йдуть на зустріч та співпрацю, бо нема системного підходу, й через цей час невідомо що буде.

2. Нема мезанізмів та законодавства для легальної співпраці приватного бізнесу та освітніх закладів.

3. Нема чітких механізмів для сумістництва спеціалістів з індустрії в універах. Зараз повна купа перепон для тих хто пряцює та викладає. Бюрократія, велике навантаження на працючих викладачів та повна відсутність стимулів.

4. Перепони та складності для працюючих студентів. Треба спрощувати та реформувати навчальний процес так щоб не було різниці для студентів працюєш ти чи ні.

5. Розширення повноваженнь деканам та завідуючим кафедр, децентралізація а межах університетів. Зараз все вирішує одноосібно ректор.

6. Спрощення прийому на роботу асистентів, викладачів, деканів, завідуючих каферд, та створення умов та занодавста для проведення конкурсів на посади в міжнародних маштабах. Створення умов та законів для роботи іноземних викладачів, деканів, завідуючих каферд.

7. Створення механізмів двосторонньої ротації викладачів та спеціалістів з індустрії в універи та навпаки.

8. Сворення офіційних посад та представництв в закладах освіти від зацікавлених фірм та індустрій.

9. Проблема органіцації контролю якості навчання зі сторони студентів, Надання більших повноважень та механізмів контролю для студентів, профспілок, студентського самоврядування. Знищення умов для існування «кишенькових» студрад та профспілок. Потрібна повна незалежність студентського самоврядування .

10. Розробка стратегії та бачення того скільки та яких спеціалістів треба підготувати, які напрямки треба розвивати. Створення умов для «науковмісних спеціальностей» та підготовки спеціалістів ане простих кодерів.

11. Спрощення бюрократії навколо зміни освітніх програм, зараз за рахунок бюрократичних проблем програма приймається одна на 5 років й майже ніколи не змінюються.

12. Зменшення загальної бюрократії в вузах. Викладачі тонуть в звітностях та папірцях.

13. Допрацювання закону про освіту, він непоганий, але там є що допрацьовувати.

і так далі.

Загалом можна костантувати що покищо у всіх учасників ініціативи (бізнес, освітяни, влада) різні цілі, погляди, та бачення того що й як треба робити. Всім сторонам потрібно домовлятися. Надіюсь фонд та ініціатива будуть сприяти діалогу та пошукам компромісів й що це тільки початок діалогу.

Особисто моя думка що ініціативі треба створити свою невелику але ефективну групу експертів з представників освітян та бізнесу для розробки та лобіювання змін в законі про освіту. Сприяння створення профспілок айтішників теж було би дуже доречним. Благо що Кличко та інші політики обіцяють посприяюти цьому.

P.S я не філолог, вибачте за стиль та очепятки.

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
LinkedIn
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Допустимые теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Один зі спікерів від влади, не пам“ятаю хто саме, висловив думку що програмування це не все айті, що треба в майбутньому й дорости до нанотехнологій, біотехнологій, виробництва мікроелектроніки та інших технологій що теж входять в IT спектр.
....
Як мою сткромну думку цей виступ попахував привидом столково та відкатами з роспилами. Надіюсь в міхках влади не гуляє думок та ідей про створення повних “національних” аналогів вже існуючих технологій, з аргументацію “НАШЕ” та “головне щоб був націоналтний аналог”
Ну да, нам нужны одни программисты!
Только потом странно слышать — “почему они в интернете сидят...”, “где наши дроны?”, “что никто не может управлять нашей техникой?”, “почему все такое устаревшее?”, “почему при обновлении оборудования электростанций не только автоматику, а даже провода и изоляторы за рубежом покупаем?”

Я мабуть погано сформулував думку. Малось на увазі що можна йти шляхом Китаю та східних тигрів, а можна шляхом РОЗ (Розпил, откат, занос) як Столково та нано технологій. Нема сенсу робити 100% аналоги західних технології, з мотивацією Національна операційка, чи національний процесор. Це дорого, займає багато ресурсів, та економічно невигідно.

Ситуация на текущий момент следующая.
Про IT-компании.
Все крупные, и не очень, IT-компании которым нужем квалифицированный персонал уже давно организовали свои внутренние академии а в них различного рода курсы которые идут от 3х месяцев до года. Эти компании берут всех желающих, с минимально необходимыми знаниями, и доучивают до своих нужд. Озабоченны проблемой глобального образования только те, кто ничего самостоятельно для этого не делает, не вкладывает и не готов вкладывать свои ресурсы, а хотят что бы эту работу кто то делал за них.
Предложение для IT-компаний.
Ищите людей которые уже сейчас проводят курсы, есть много альтруистов которые бесплатно это уже делают, я один из них, и много знакомых которые этим занимаются в разных городах Украины. Находите этих людей и предлагайте сотрудничество.
Про ВУЗы.
Пару лет назад я прошелся по всем ведущим ВУЗам Днепропетровска с простым предложение: ’А давайте я буду вести у вас занятия по WEB на IT специальностях и подготавливать студентов к работе в IT-компаниях’. И получал я следующие ответы:
— мы и так это делаем без вас и все знаем лучше вас
— оборудуйте нам компьютерный класс за свои деньги и преподавайте в нем что хотите
— у нас есть компании которые уже трудоустраивают наших студентов.
Отсюда вывод, не заинтересованны ВУЗы решать задачу, именно решать задачу, а не заниматься популизмом IT-специальностей и зарабатывать на этом деньги.
Предложение для ВУЗов.
Прийти в IT-компании и спросить: ’А что вам надо и как нам подготовить этих специалистов?’. Проявить какую то активность со своей стороны, а не просто сидеть и ждать пока к нам прийдут а мы с барского плеча вам что то подкинем.
Мое мнение.
Будущее в IT-образовании только за коммерческими курсами/вузами или курсами которые организовывают IT-компании. Не советую лесть в ВУЗы это большая не подвижная машина у которой свои правила и свои задачи, если бы они были заинтересованы давно бы сами пришли в IT-компании с вопросом: ’А что вам надо?’.
По поводу BrainBasket, посмотрим что они реально готовы делать помимо того что бы просто трындеть. Лично я уже несколько раз предлагал организаторам BrainBasket, писал в Skype, писал им на сайт, что есть группа активных людей которые готовы и хотят, которые уже это делают больше двух лет, у которых есть программы идеи и наработки. Пока нет ответа. Скорее всего у них какие то свои личные цели и планы. IT-образование в руках самой IT-индустрии, так как кроми нас никто не знает что нам сейчас надо.

Извините, но не нужно быть филологом, чтобы перечитать написанный собой пост и поправить очепятки. Сделайте читающим приятно.

Спасибо.

Як відомо свій текст вичитувати важкувато, око замилюється.((((

Спасибо, интересно!

Подписаться на комментарии