Що було на презентації BrainBasket
В вівторок 15.04 пройша презентація ініціативи http://brainbasketfoundation.com/ ( dou.ua/lenta/news/brainbasket )
Виступили
від IT: Тронд Мое, Торбен Майгард, Павло Шеремета, Роман Хміль, Виктор Галасюк та решта.
від влади: Павло Шеремета
Попіарились й пообіцяли допомагати: Удар Віталій Кличко, Ольга Белкова
Итак всі лили водичку та блалала про те розповідали про зараз в нас вікно можливостей, про те що IT треба розвивати, що потрібно ставити собі цілі в 100тис та 500тис спеціалістів.
Суть ініціативи створити неприбутковий фонд, залучити кошти. Кошти в основному підуть на 3 напрямки піар IT спецыальностей, покращення й розвиток традиційної освіти, та створення йрозвиток приватної гілки освіти для конкуренції з традиційною освітою та підготовки додаткових спеціалістів.
Класно показав себе Торбен Майгард. Простий дядько в джинсах та футболці, бігав та зі всіма приємно спілкувався.
Один зі спікерів від влади, не пам«ятаю хто саме, висловив думку що програмування це не все айті, що треба в майбутньому й дорости до нанотехнологій, біотехнологій, виробництва мікроелектроніки та інших технологій що теж входять в IT спектр. А також що ми повинні бути не тільки IT державою, а й аграрною наджержавою, та сильним енергетичним гравцем у світі. Як мою сткромну думку цей виступ попахував привидом столково та відкатами з роспилами. Надіюсь в міхках влади не гуляє думок та ідей про створення повних «національних» аналогів вже існуючих технологій, з аргументацію «НАШЕ» та «головне щоб був націоналтний аналог».
Кличко та Ольга Белкова були сюрпризом. Кличко помітно хвилювався й пару раз сплутав слово автоматизований зі словом авторозиваний. Приводив приклад грузії. Казав що якщо в них вийшо то і в нас вийде. Обіцяв допомагати й просив допомоги в реалізації елктроного уряду та інших пов«язаних з IT та документо-обігом ініціатив. Як на мене це позитивний тренд що політики, нехай й піарячись говорить про такі важливі речі.
Після виступів всі бажаючі могли взяти участі в обговорені ідей та різних напрямків роботи фонду в групах за інтересами.
Груп біло десять, від традиційної освіти до електроного уряду. В групах було в основномму 3 типи учасників, викладачі вузів, студенти та it-шники. Поділ умовний, бо було багато тих кого можна віднести до кількох груп одночасно.
В кожній групі було
Цікаві проблеми та ідеї які були озвученні:
1. Споживацьке відношення компаній до університетів. Коли треба набрати багато людей вони бігають та просять порадити розумних студентів, але коли їм пропонують викладачі підготувати певну кількість людей за пів-року, рік то компанії не йдуть на зустріч та співпрацю, бо нема системного підходу, й через цей час невідомо що буде.
2. Нема мезанізмів та законодавства для легальної співпраці приватного бізнесу та освітніх закладів.
3. Нема чітких механізмів для сумістництва спеціалістів з індустрії в універах. Зараз повна купа перепон для тих хто пряцює та викладає. Бюрократія, велике навантаження на працючих викладачів та повна відсутність стимулів.
4. Перепони та складності для працюючих студентів. Треба спрощувати та реформувати навчальний процес так щоб не було різниці для студентів працюєш ти чи ні.
5. Розширення повноваженнь деканам та завідуючим кафедр, децентралізація а межах університетів. Зараз все вирішує одноосібно ректор.
6. Спрощення прийому на роботу асистентів, викладачів, деканів, завідуючих каферд, та створення умов та занодавста для проведення конкурсів на посади в міжнародних маштабах. Створення умов та законів для роботи іноземних викладачів, деканів, завідуючих каферд.
7. Створення механізмів двосторонньої ротації викладачів та спеціалістів з індустрії в універи та навпаки.
8. Сворення офіційних посад та представництв в закладах освіти від зацікавлених фірм та індустрій.
9. Проблема органіцації контролю якості навчання зі сторони студентів, Надання більших повноважень та механізмів контролю для студентів, профспілок, студентського самоврядування. Знищення умов для існування «кишенькових» студрад та профспілок. Потрібна повна незалежність студентського самоврядування .
10. Розробка стратегії та бачення того скільки та яких спеціалістів треба підготувати, які напрямки треба розвивати. Створення умов для «науковмісних спеціальностей» та підготовки спеціалістів ане простих кодерів.
11. Спрощення бюрократії навколо зміни освітніх програм, зараз за рахунок бюрократичних проблем програма приймається одна на 5 років й майже ніколи не змінюються.
12. Зменшення загальної бюрократії в вузах. Викладачі тонуть в звітностях та папірцях.
13. Допрацювання закону про освіту, він непоганий, але там є що допрацьовувати.
і так далі.
Загалом можна костантувати що покищо у всіх учасників ініціативи (бізнес, освітяни, влада) різні цілі, погляди, та бачення того що й як треба робити. Всім сторонам потрібно домовлятися. Надіюсь фонд та ініціатива будуть сприяти діалогу та пошукам компромісів й що це тільки початок діалогу.
Особисто моя думка що ініціативі треба створити свою невелику але ефективну групу експертів з представників освітян та бізнесу для розробки та лобіювання змін в законі про освіту. Сприяння створення профспілок айтішників теж було би дуже доречним. Благо що Кличко та інші політики обіцяють посприяюти цьому.
P.S я не філолог, вибачте за стиль та очепятки.
6 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів