Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 30
×

ELEKS Google Glass Experiment: Україна в черзі за веб-“Оскаром”

Проект Google Glass Experiment компанії ELEKS увійшов до п’ятірки претендентів на здобуття Webby Awards. Як сталося так, що розробка зовсім молодої команди вийшла у топ-5 інтерактивних веб-сайтів, і що чекає на цю команду далі, ми дізнавалися в одного з авторів проекту, арт-директора Олега Гасьошина.

Google Glass Experiment — одна з розробок R&D відділу ELEKS. Яким чином вона з‘явилась: хто програмував, знімав відео? Чому Google Glass?

Олег: Загалом проект поділяється на дві частини. Google Glass Experiment — це додаток, який ми робили з R&D відділом, а для його промоції зняли відео і запустили спеціальний сайт glass.eleks.com. Почалося з того, що у Львові була презентація Google Glass, на якій наш колега Маркіян Мацех познайомився з організаторами і сам запропонував — давайте ми напишемо до цих окулярів програму. Тоді ми придумали 20-30 варіантів майбутнього софта і в результаті зупинилися на спортивній версії. Почали девелопити, але реалізували мабуть лише 20% з того, що придумали. Перешкоджали технічні моменти — робота батареї, зв’язок з інтернетом, проблеми з дисплеєм.

Телефон, Google Glass, спорт — точки відліку є. А в чому суть аплікації, які її функції?

О: Наш експеримент — насправді більше концептуальний приклад того, як же можна застосовувати Google Glass. Приблизно рік тому, коли ми почали девелопити цей проект, вже існували трекери типу Endomondo, які працювали під Google Glass, але вони виводили на окуляри тільки ті показники, які були на дисплеї в телефоні. Ми ж розробили концепт крос-платформи: телефон — Google Glass — веб-платформа плюс соціальні мережі. Тобто, використовуючи цей додаток, я, по-суті, з простого заняття спортом створюю інтерактивну гру, яку можу транслювати в реальному часі. Задаються параметри: вид спорту, час, надсилаються запрошення друзям. Всі ці дані виводяться на Google Glass. Друзі, які прийняли запрошення, можуть дивитися, як ти зараз, наприклад, граєш в пейнтбол чи їздиш на велосипеді. Якщо ще й увімкнути опцію коментарів, можна на тому ж Google Glass отримати підказки — поверни тут, скороти маршрут там. Наша ідея — суміш шутерів, перегонів та фільмів про високотехнологічних супергероїв, як Тоні Старк (Iron Man).

З софтом зрозуміло, а тепер про другу частину проекту — презентаційне відео, яке і номіноване на Webby Awards. Його ви також знімали самі?

О: До відео ми насправді дійшли не зразу. Ми закінчили робити аплікацію і думали заспокоїтися, але я таки наполіг на тому, щоб ми зняли промо-відео, яке демонструє всі її можливості. Крім того, десь в той же час вийшла реклама одного з українських банків, і теж з Google Glass. Ми вирішили не відставати і почали шукати підрядників. Після сотні переглянутих відео вирішили зупинитися на київській агенції VGNC. На наш запит вони відписали в той же день, і після того першого контакту, ми постійно трималися на зв’язку: обговорювали ідеї, писали сценарії, кроїли бюджет (до речі, в процесі врізали приблизно на половину). Але спрацювалися.

Як розробники програми ви вже від початку знали, яким має бути це відео?

Ідея відео була незмінна — історія повинна бути передана очима учасника. Тоді нам сподобалося, як Гай Річі зняв рекламний ролик для Nike Football. Там футболіст тренується, грає і ходить на вечірки — і все від першої особи. Нам здалося, що з динамічною музикою таке відео не буде нудним. Тому ми вирішили піти схожим шляхом і поєднали історії велосипедиста, паркуриста, гру в пейнтбол, де гравці перетинаються між собою в іграх, в місті.

На вершині моста...

О: Ні, з мостом VGNC придумали самі. Написали, що у них в Києві є такий собі Мустанг і прислали відео, де він висить на крані, зачепившись однією рукою. Ми довго не думали і зав’язали його в сюжет. Його історію і знімали першою. В той день, як на зло, було дуже вітряно і ми, стоячи внизу, спостерігали, але і побоювалися за нього. Та й взагалі, під час зйомок було багато веселого. Один із режисерів, нас, наприклад, прийняв за пейнтболістів і вже хотів розгон зробити. Та ми не ображаємося, усвідомлюємо, що не так часто трапляються 20-річні замовники на такі проекти. Всі ж звикли до серйозних мужчин в костюмах. Але в ІТ, навпаки, таке можливо.

Зйомки тривали три дні, потім був монтаж. Що далі, коли Ви вийшли на оцей продукт, який і подався на Webby?

О: Монтаж тривав місяць, ми в той час так само не сиділи без діла. Разом з Івано-Франківським офісом тестували, як працює система голосового управління відео для того, щоб глядач став повноцінним учасником цого інтерактиву, навіть не маючи Google Glass. На жаль, не вдалося зробити так, щоб користувач міг логінитися через facebook та підключати до перегляду нашого відео друзів. Але ми вирішили відкласти цю опцію до наступного проекту. Бо насправді, досі нічого схожого ми не робили, та й у нас мало хто такі речі бачив

Як реагують на готову розробку? Гадаєш, вона матиме комерційний успіх, ви спробували порахувати?

О: Сприймається по—різному. Ми намагалися, Маркіян зокрема презентувати аплікацію на конференціях. Тоді відгуки були неоднозначні, присутні бізнес-керівники не зовсім розуміли, що це їм дає. Але ми вирішили піти трохи іншим шляхом і позиціонувати цей проект як промо для напрямку ELEKS digital production. І коли ми подавали номінацію на Webby, нас автоматично визначили у категорію найкращого інтерактивного відео. А тоді сталося те, чого я взагалі не чекав. Потрапити, по-суті, у п’ятірку кращих сайтів світу — це вже визнання. І потім змагатися з Фареллом Вільямсом: це з розряду фантастики.

Але зараз ви на другому місці?

О: Переможця визначає спільний результат: вердикт жюрі та голосування онлайн-користувачів. Ми почали голосувати рано-вранці, коли у США ще всі спали. Тоді рейтинги зашкалювали, але тільки-но прокинулися американці, наші 74% посунули вниз. Та все одно вважаю, що це класний піар. До того про нас ніхто не знав у digital production ні закордоном, ні в Україні.

Тепер ви щось робите, щоб впізнавали?

Крім номінації на Webby Awards ми ще здобули нагороди FWA, ADC.UA, AWWWARDS. Ми просуваємо цей проект, номінуючись на нагороди. Адже продукту, як такого немає, але це серйозна заявка, яка доводить наскільки круто і професійно ми можемо виконувати замовлення: як сайти, так і програми для наших клієнтів.

Скільки ще триватиме голосування? І що робити після Webby: ви плануєте розвивати цей проект, є ідеї на якісь аналогічні речі?

О: Голосування триватиме до 24 квітня. А далі на часі промо для мобільної експертизи, цей проект також пов’язаний із зйомками відео, однак тепер поекспериментуємо з використанням 3D-програм.

Все, що ми робимо, має демонструвати як наш професійний рівень, так і приносити щось для розвитку індустрії. Я не знаю більше в Україні таких компаній як ELEKS, які б вкладали кошти в подібні проекти, тим самим розвиваючи і себе, і оточення. До нас на роботу вже приходять люди, які хочуть працювати саме над такими розробками. Сподіваюся, що скоро ми дамо їм змогу реалізуватися . Та й комерційний успіх з часом додасться. Переконаний, якщо ми здобуваємо найпрестижніші нагороди у вебі, то це повинно принести нам аналогічні за своєю вартістю замовлення від клієнтів. Тож працюємо на перспективу.

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

молодці.
але щодо промосайту — з 3Мб каналом у інтернети потрібно багато терпіння, а з хроміумом під лінуксом — додаткові танці.
ну і до підказки перед очима при занятті паркуром необхідно добряче звикнути. Вірніше дожити до моменту звикання ))

Підписатись на коментарі