×

6 типів програмістів, які дратують менеджера

Перш ніж перейти до гарячої теми, розповім про себе. Я працюю проєктним менеджером, маю трошки більше як три роки досвіду. В ІТ прийшов з мистецтва, займався фотографією — це неабияк впливає на сприйняття світу загалом і людей зокрема. Хоч як дивно, та я люблю людей. Люблю нові знайомства, пізнавати мислення іншої людини та її світогляд. Зрозумійте правильно: у мене не завжди виходить любити кожну людину, але я намагаюся.

Коли починаєш працювати з кимось, дуже важливо розуміти одне одного, тому я вірю, що комунікація — це наше все. Важливо дивитися в саму середину людини, щоб розуміти суть її вчинків і в такий спосіб прогнозувати можливу поведінку. Це допомагає уникнути багатьох конфліктних ситуацій.

Думаю, не новина, якщо скажу, що всі ми унікальні. Такої людини, як ти чи я, ніколи більше не буде. Часто наших відмінностей аж занадто багато, і складно виробити певні шаблонні алгоритми поведінки, які можна використовувати, не витрачаючи енергію на вивчення кожної людини окремо. Якби ми всі були однакові, погодьтеся, було б нецікаво. Попри безліч відмінностей, усе-таки є деякі спільні риси. Я для себе виділяю шість основних типів розробників, про які й ітиметься далі.

Ця стаття є своєрідною відповіддю на матеріал «14 типів менеджерів, що дратують розробників».

1. Скиглик


Ілюстрації Романа Кривенка

Є такий собі скиглик. Часто це недосвідчений розробник, що почувається доволі досвідченим. Він готовий зрушити гори, хоче справжнього величезного таску / проєкту. Він хоче рости й розвиватися, але це лише на словах.

Щойно здобуває шанс, розуміє, що не все так просто, як уявлялося. Визнати, що недосвідчений, — це не «по-пацанському», тому доводиться шукати виправдання. І починається постійне скиглення. Скарги на те, що чужий код — то «гавнокод». Якщо скиглик пише проєкт з нуля, то скаржиться на те, що мало часу на фічу, хоча сам є автором оцінки. Набір цих відмовок такий великий, що раз по раз ви чуєте щось нове.

Вірить, що якби можна було переписати все, почати з початку, то все було б класно. Основна мантра, яку повторює скиглик: я не встигаю, бо проєкт поганий.

Напевно, так складаються зірки, що з’являється нескладний проєкт і є такий розробник. Ти віриш, що він упорається, ось тут і почнуться пригоди. Усе йтиме не за планом, а відмовки триватимуть. Ви будете в стресі, клієнт не зможе спати й навіть ваш виснажений розробник почне підшуковувати інше місце роботи.

Як працювати

Є тільки один правильний підхід прокачати скиглика — додавати на проєкт тільки другим розробником і поступово збільшувати навантаження, поки ви не побачите його готовність працювати самостійно.

2. Протестувальник

Це такий собі ковбой з дуже гострим розумом і чітким баченням. Він має якийсь середнячковий досвід. Єдине, що його цікавить, — це рухатися вперед на своєму коні (кодити). Слід віддати належне: він готовий кодити, відволікаючись лише на обід — і то не завжди. Справжній фанат написання коду. Він має гарну уяву, знає, як і що можна зреалізувати, але вважає себе ідеальним розробником і через це дуже часто заходить у глухий кут. У такий глухий, що треба все переписувати заново, визнаючи свої помилки. Такі переживання власних помилок даються дуже важко. Здавалось би, ці провали він має пам’ятати, але ні — він не надто вчиться на власному досвіді.

Протестувальникові потрібно чимало твоєї енергії, щоб переконати його: біле — це біле, а чорне — це чорне. Він не розуміє, для чого потрібен менеджер проєкту, таймтрекінг, список завдань і багато чого іншого. Майже ніколи нічого не записує, вірить, що все може тримати в голові, йому дуже складно прилучитися до розмови. Але коли прилучається, то пропонує офігезно класні рішення.

Вірить, що якби було менше зустрічей, то було б усе вдесятеро ліпше.

Попрацювавши з таким розробником, ви дуже прокачаєте свою витримку, а також уважність до деталей. Протестувальник намагатиметься загнати вас у безвихідь за кожної можливості, на кожному мітингу — просто тому, що це приносить йому задоволення. Ваше завдання — сприймати його зауваги раціонально, без емоцій (дуже часто вони доцільні). Щиро раджу потоваришувати з таким. Це всім піде на користь. Ви розширите свої горизонти в технічному сенсі, бо сприйматимете його критику конструктивно, а не емоційно. А протестувальникові буде приємно, що його чують і що впроваджують ліпші рішення.

Як працювати

Протестувальник може працювати самостійно, але, хоч як дивно, потребує частих зустрічей. Вам треба витягати з нього інформацію про те, як той чи той функціонал буде зреалізовано. Часто він, слухаючи сам себе, виявлятиме хибні або недосконалі підходи й рішення.

3. Гуру

Гуру — розробник, що пізнав дзен. А все тому, що він дуже часто запитував себе, яку проблему усе-таки розв’язує. Він такий цілеспрямований у розв’язуванні проблеми, що докопується до бізнес-логіки та відкриває третє око в собі. Для нього технологія вже має другорядне значення, це просто інструмент, яким ти досягаєш мети. Він вищий за розмови, наприклад, про те, яка мова досконаліша, для нього це лише інструмент. Не міряється ідеальністю коду, не використовує передові фреймворки, але постійно вивчає все нове. Його кожен крок виважений та обдуманий. Украй не любить нерозсудливий підхід, де спочатку програмують, а потім думають. Програмісти такого сприймають з насторогою — особливо перфекціоністи.

Бачить потенціал у людях, часто допомагає розвивати команду.

Гуру — це ваш найліпший друг. Він зможе перекласти будь-яку технічну мову зрозумілими вам словами. Будьте готові, що в будь-якій суперечці він поводиться, неначе суддя, і судить справедливо.

Як працювати

Гуру — самостійна одиниця. Вам треба розуміти його мотивацію та задовольнити її: чи це повноваження, чи кар’єра, чи фінанси. Якщо цього не зробити, будьте готові відпустити пташку. Такі люди часто найрозумніші в кімнаті, і, щоб розвиватися, далі їм треба з неї вийти.

4. Перфекціоніст

Якщо ви колись чули вислів «Не бачить лісу за деревами», то це саме той випадок. Перфекціоніст часто зосереджується на одному пазлику із сотень тисяч і може витратити гору часу, щоб цей пазлик став ідеальним. Перфекціоністові завжди боляче дивитися на свій неідеальний код, що й казати про код іншого розробника. Але він пишається певними частинами коду, який колись удалося написати у вільний від роботи час.

Перфекціоніст завжди прагне все переписати, зоптимізувати, зробити ліпшим хоча б на один відсоток. І це класно, але погодьтеся: не завжди. Його мінливий настрій залежить від того, подобається йому фіча чи ні. Не дуже налаштований на конструктивний діалог, йому складно висловлювати свою думку людською мовою. Він переконаний, що нічого не може змінити і є заручником ситуації. Такий собі митець серед цього нелюдяного світу, який пожертвував усім, щоб досягти ідеалу, але ніхто не цінує його. Хоча це не так.

Для перфекціоніста бізнес-цінність — це інший вимір, про який він ніколи не задумується. Завжди в скорботі від того, що ніколи не має часу на рефакторинг. З радістю поділиться своїм болем про всесвітню несправедливість, з якою доводиться миритися, а саме — неідеальний код. Погано сприймає критику.

Бувало, що наша розмова з перфекціоністом починалася про досить конкретну річ, проєкт чи завдання, і ось я бачу, що ми вже говоримо про несправедливе життя, політику й усе що завгодно. Під час щоденних розмов про проєкт я постійно ловлю себе на думці, що нічого зі сказаного не розумію, як і решта розробників. Кожна розмова потребує великої зосередженості, щоб ненароком не сказати те, що може зачепити почуття перфекціоніста, — не тільки словами, а й мовою тіла. Доводиться постійно наголошувати, що ми говоримо лише про конкретну роботу, а не про особистості.

Як працювати

Перфекціоніст може працювати самостійно. Але потрібен інший розробник, що час від часу зможе передивлятися код і розповідати вам про справжній стан речей. Перед початком роботи обговоріть деталі, переконайтеся, що перфекціоніст урахував усі сценарії або майже всі. Візьміть часу із запасом, бо перфекціоніст не терпить працювати, коли часу обмаль. Перфекціонізм має бути в кожному з нас, але в міру. Така поведінка людини часто пов’язана з якимись психологічними травмами, що потребують відповідного виправлення.

5. Містер «усе просто»

Має гострий розум. Швидко думає, швидко розбирається в проєктах. Соціально відкритий, багато вчиться, пробує та освоює нові технології, підходи. Швидко працює. Часто спочатку робить, а вже потім запитує, чи треба було так робити. Відкритий у спілкуванні. Гарно сприймає критику. Загалом складає враження ідеального програміста, але через швидкість утрачається якість.

Якось за кілька днів до релізу я отримав репорт від тестувальника, у якому було багато дрібних і середніх багів. Тож я вирішив пришвидшити роботу й додати такого розробника. Усе йде добре, баги закриваються один за одним. І от після всієї зробленої роботи тестувальник знову перевіряє — і, щоб ви розуміли, цей список з багами збільшується втричі... І таке буває.

Як працювати

Такий тип ідеально поєднується з досвідченішим розробником. Самостійно може працювати на невеликих проєктах, які не потребують довгого та глибокого занурення. Якщо проєкт великий, обов’язково, щоб містер «усе просто» радився з досвідченішими розробниками.

6. Середнячок

Непримітний, небагатослівний. У міру досвідчений, розуміє, що не все знає. Має великий (не обов’язково в IT) досвід. Знає, що люди можуть помилятися, тому двічі перевіряє перед тим, як сказати, що код працює чи не працює. Стежить за тим, щоб його слова й дії збігалися. Помилки сприймає на свою користь, розуміє власну відповідальність. Ставить правильні запитання, обережний у роботі. Користується всіма інструментами, що допомагають у роботі. Відкритий до всього нового, але дуже обережно впроваджує зміни. Коли працюєш із такими людьми, почуваєшся спокійно, бо частину відповідальності вони беруть на себе. Завжди використовують системний підхід. Коли працюєш із середнячками, то помічаєш, як сунуться гори, які ти й не сподівався зрушити, — хай повільно, але впевнено.

Коли працюєш із таким розробником, то перше, що згадується, — це вислів з реклами: «І нехай весь світ почекає...» — усе так неспішно й повільно просувається, що здається, нібито це найгірший розробник, з яким ти мав справу. Але ось завдання нарешті завершено і — о диво! — усе зроблено відповідно до вимог. Це і є основною відмінністю підходу таких людей: переконайся, що ти все зрозумів, і тільки потім починай працювати.

Як працювати

Надихайте середнячка на нові вершини, відзначайте успіхи. Чесно обговорюйте провали — і середнячок стане гуру.

Який тип найліпший

Як я вже казав, у світі немає однакових та ідеальних людей. Немає ідеальних розробників, як і ідеальних менеджерів. У цьому вся краса. Кожен менеджер або інший спеціаліст має бути спостережливий, бачити відмінності та добирати роботу під людей чи людей під роботу.

Дуже часто правильне ставлення до життя переважає над наявністю великого досвіду. Оскільки конкуренція в ІТ зростає, просто кодити недосить — треба правильно ставитися до того, що ти робиш, як і до тих, з ким ти працюєш. Це впливає на фінальний результат більше, ніж можна було б уявити.

Ніхто не скасовував позитивного ставлення до життя. ІТ-робота досить стресова. З одного боку, ми щодня маємо багато змінних, а з іншого — досить конкретні терміни. Позитивне мислення допомагає утримувати напруженість на прийнятному рівні та працювати далі в нормальному темпі, ухвалюючи правильні рішення, хай би там що.

Хочу, щоб ті, хто працює з людьми, насамперед бачили перед собою людей, а вже потім розробників і таке інше. Допускайте те, що всі помиляються. Але цей процес має бути контрольований і сприяти лише зростанню. А розробники, своєю чергою, нехай будуть відкритішими до змін і прокачують не тільки хардскіли, а й людські якості.

Завершу цитатою Зіґа Зіґлара: «Ваше ставлення, а не ваші здібності визначають ваше становище».

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному6
LinkedIn

Схожі статті




Найкращі коментарі пропустити

типы менеджеров:
— бывший свадебный фотограф
— ...

Навіть не читав статтю далі першого речення. Автор — той самий єдиний тип менеджера який дратує программіста. Так званий «галерний погоньщік» або «ефективний менеджер».

А мене дратують менеджери, які наважуються ділити людей на категорії, уніфікувати підходи, щоб «не заморочувитись». Людина ще більше мистецтво ніж будь-що інше.

Один тип менеджерів, які дратують програмістів:
1. Пройдисвіт
Опинився в IT випадково, пропрацював в сфері менше, ніж його підлеглі вчилися своїм спеціальностям, але, на його думку, знає все краще від них і постійно ними не задоволений.

А чем не нравится Гуру? По описанию это идеальный человек в команде — сам развивается, развивает команду, умеет понятно объяснять вещи и при этом не меряется ни с кем технологиями и не конфликтует. Менеджер, которого это раздражает вероятно просто осознает всю свою бесполезность...

99 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Ледь сльозу не пустив.. Дякую!
P.S. Гіфка до перфекціоніста могла б набрати у соцмережах тисячу лайків серед тих, хто в темі — окремий респект ілюстратору :)

Приятная, хорошо структурированная статья, прям ощущается отношения автора через текст.
Еще мне понравилось, что даны рекомендации по каждому типу.

исходя из заголовка статьи, автора раздражают все типы программистов :)

гарна стаття (якщо сприймати її як деякі нариси з досвіду, а не спробу класифікувати всіх і все).

Перші два типи один в один нагадали людей з якими дуже давно працював, все вірно. Особливо колись здивував «протестувальник», вразило як можна бути таким розумним і в той час повним бовдуром в житті і в проекті. В серйозних компаніях таких не бачив, та й скигликів теж.

Добре що є спроба описати як з кожним типом працювати як їх розвивати, але не для всіх типів це описано.
З власного досвіду щодо «протестувальників»: якщо дуже молода людина, то можна ризикнути і сподіватись що переросте и спробувати привчити до більш адекватного підходу до роботи (мягко робить ретроспективи і показувати які вчинки призвели до яких затримок и т.п.), дорослих треба гнати нафіг — більше проблем створять ніж вирішать.

Здивувало як тут у декого пригоріло, явно що серед типів пізнали себе і це явно не «гуру» :)
але замість того, щоб як мавпи кидатись в автора смердючими коментами краще спрямуйте цю енергію на коректування своїх підходів та поведінки.

Гарна та цікава стаття, дещо стереотипна й суб’єктивна

Не фанат антинаукових класифікацій, але якщо вам допомагає в роботі — це чудовий інструмент, коли не виливається в догматику й бути свідомим його обмежень

Не побачив одинокого ковбоя, що вирішить будь-яку проблему без команди, а потім за ним рік тягнеться беклоґ, ну це просто як приклад

Не побачив донкіхотів, які помруть на мечі, але не зізнаються, що не кваліфіковані вирішити проблему

Як кажуть закони кібернетики, модель управління має мати достатню складність для системи якою управляє, візьміть собі на озброєння

Дякую за статтю

Якби змінили назву посту на щось типу «Я ПМ початківець, і ось такі в мене пацани в команді» то в коментах би так не прідгоріло.

Мене особисто більш бентежить що є 6 типів, які його дратують, а з того 2 насправді спасають його сраку кожен спринт і з ними треба дружити.. так дратують, чи треба дружити??

Тобто назва посту досить жовта. І щось мені підказує що цілем статті було — піддіті публику, а ми й повелись :(

6 типів, 5 кроків до успіху, 12 знаків зодіаків і теде... — все це костилі для недалеких інтелектів, що прагнуть

не витрачаючи енергію на вивчення кожної людини окремо

впорядкувати, класифікувати та розкласти по поличкам незрозумілі предмети і явища, створивши іллюзію їх розуміння. Інший прийом що використовується з тією ж метою: визначати явища та предмети через самих себе (як прямо так і опосередковано). Приклад: хто такий скиглик? Той хто постійно скиглить. А чому він постійно скиглить? Тому що скиглик.

Особисто я вважаю що менеджери на проектах конче потрібні для того щоб розробники зосередились на розробці а не на спілкуванні з замовниками. Менеджер проекту — це проміжний узгоджувальний інтерфейс процесу взаємодії замовників та розробників, не більше того. Коли ж менеджер перетворюється на наглядача з нагайкою чи навіть шмайсером та постійно волає: арбайт! шнеля! шнеля! — то є цілковитий фейл.

Хочу, щоб ті, хто працює з людьми, насамперед бачили перед собою людей, а вже потім розробників і таке інше.
Думаю, не новина, якщо скажу, що всі ми унікальні. Такої людини, як ти чи я, ніколи більше не буде.

І потім ви поділяєте розробників на 6 типів. Якось не дуже щиро виходить.
Я, звісно, вибачаюсь. Але хіба PM повинен любити людей? Ні. Але дуже важливо для кожної професії відноситись з повагою до колег та підлеглих. У вашому випадку — колег. Нажаль, цієї поваги я у вашому тексті не дуже побачила. Але, хто знає. Мабуть, це я сліпа.

повинен любити людей?

це зовсім інший напрямок діяльності. Як мінімум медицина.

Але хіба PM повинен любити людей?

Іх бін хуманист:
youtu.be/NKSzp1djOY0?t=1243

Він не розуміє, для чого потрібен менеджер проєкту, таймтрекінг, список завдань і багато чого іншого. Майже ніколи нічого не записує, вірить, що все може тримати в голові, йому дуже складно прилучитися до розмови. Але коли прилучається, то пропонує офігезно класні рішення.

Прочитал чуть дальше
таймтрекінг — в топку
Майже ніколи нічого не записує — а гуру-менеджера не учили, что записывать надо прямо в тикете, а не каждый у себя в тетрадке конспектирует великие мысли вождя?

Громко обосраться — популярный вид спорта, я смотрю

Пожалуйста помедленнее, я записываю...

Туалетной бумаги выслать, НБУшник?

Покорнейше благодарю, однако считаю вам она нужнее, судя по вашей фиксации на данной теме.

Ну смотри, вдруг помогло бы из нбу спрыгнуть хотя бы в ЕПАМ

Благодарю вас за «ценную» рекомендацию. Ваше мнение очень «важно» для меня.
Видимо атмосфера Амстердама по особому благоворно воздействует на некоторых (не побоюсь этого слова) разработчиков, заставляя их проявлять столь искреннюю заботу о ближних.
Что не может не радовать... я бы даже сказал веселить ))

Один тип менеджерів, які дратують програмістів:
1. Пройдисвіт
Опинився в IT випадково, пропрацював в сфері менше, ніж його підлеглі вчилися своїм спеціальностям, але, на його думку, знає все краще від них і постійно ними не задоволений.

менеджер — подчиненные = 0

Питання до модераторів DOU:
Зафіга ви такі статті пропускаете в ефір?
Ви ж розумні люди. А комуніті і без того напруже(

Комментарии ко всем подобным статьям — youtu.be/EFKLN4jbwhA

Красная лошадь такая криповая что я подумал это какой-то сатанинский мульт сначала

Єдиний позитивний момент з таких статей, це те, що можна провести експрес-самодіагностику, трохи порефлексувати і, можливо, скоригувати свою поведінку в деяких моментах.

то як ви позитивний — то ви знайдете користь :)

а якщо негативний — то о-о-о, скільки буде обурення

а в буквах немає ж нічого.
і вони однакові для всіх хто читав.

такі статті-забавки як тест Роршаха:
— та чого ви мені тут альбом з гомосексуалістами показуєте! Ви що, гомік?

Ну чого ви всі накинулись)? Ну автор вчиться менеджити і вчиться писати статті, для початку досить непогано. Потім трішки порозумнішає, набереться досвіду і не буде писати подібних дурниць.
Люди, добріше треба бути))) Ну і самоцензуруватись від подібних статей, звісно.

Люди, добріше треба бути)))

та як вони можуть стати іншими, коли
їм дали аж 6 дзеркал, а вони впізнали себе у скигликах.
чим їм так сподобалось це дзеркало...

після такої образи — добра вже не буде :)
буде — скигління, які оті менеджери тварюки, як вони дратують, та коли ж вони повиздихають, ...

Ну чого ви всі накинулись)?

да никто на него не накинулся — стандартный обряд посвящения на DOU
идешь в айтишники — не забудь взять с собой чувство юмора

Основано на реальных событиях

На ретро:
M: Что было плохого в спринте?
П1: ...
П2: ...
П3: там прое***ись, там прое***ись, там прое***ись.

Спустя какое-то время на 1v1 с П3
М: ты слишком токсичный, постарайся поменьше ныть на ретро. (примечание: перевод с менджерского на человеческий)

Осталось накропать статейку «Тысяча и один вид эффективного менеджера...»

И все у менеджера было бы великолепно, если бы не подчиненные...

А вообще это походу — еще один шажок к гороскопам на DOU

Аднака, гороскопы посложнее будут. Тама вдвое больше знаков всяких зодиакоф )

Никогда не пойму в чем посыл и цель таких статей? Чтобы все еще больше друг друга ненавидели?

что бы не извинятся за свои косяки — лучшая защита, нападение.

Коли буде стаття «6 типів менеджерів, які дратують програмістів» ?))

Ответочка на «они называют нас земляными червяками» ? :)

The reason that “guru” is such a popular word is because “charlatan” is so hard to spell.

типы менеджеров:
— бывший свадебный фотограф
— ...

Скажите спасибо что пока не в Верховной Раде.

Я думал троллите, а потом открыл linkedin...занавес

Навіть не читав статтю далі першого речення. Автор — той самий єдиний тип менеджера який дратує программіста. Так званий «галерний погоньщік» або «ефективний менеджер».

кризис проредит таких менеджеров, помню после 2008 первые на выход были всякие сомелье/консультанты/тренеры, т.е. non-essential работники
лиды станут менеджерами и всем будет счастье

Навіть не читав статтю далі першого речення.
маю трошки більше як три роки досвіду

Я бы остановился после второго)

Певно треба вибачитись за образливий комент, він був тому що вірусний заголовок — статті як якийсь «майн кампф». А стаття не про програмістів а про їх риси характеру які можуть приводити до поганих наслідків для бізнесу. Можливо наступного разу буде стаття на зразок: «управління ризиками — щоб очко не жало», «критичний шлях на діаграмі Ганта, тримаймо дедлайн за м’ячики», «мотивація по Демінгу, як нядягнути труси із зав’язаними очима в темній кімнаті з єлекричними дротами».

С каких это пор ДОУ стал филиалом Одноклассников? Добавьте наконец лойсы! Я б хоть минус влепил!

Є такий собі скиглик. Часто це недосвідчений ______, що почувається доволі досвідченим.

=

Я працюю ______ ________, маю трошки більше як три роки досвіду.

А чем не нравится Гуру? По описанию это идеальный человек в команде — сам развивается, развивает команду, умеет понятно объяснять вещи и при этом не меряется ни с кем технологиями и не конфликтует. Менеджер, которого это раздражает вероятно просто осознает всю свою бесполезность...

А чем не нравится Гуру?

к тому что писал ниже — «неуправляемый». у него мотивация очень другая.

не конфликтует

это кто такое придумал :)

конфликтовать конечно можно по разному, но что забавно — люди придумывают о других типах то что ИМ выгодно. «в вашем возрасте вы должны то-то», «гуру должен сё-то»
то есть то что было бы ИМ комфортно.

осознает всю свою бесполезность.

гуру как раз знает что бесполезна треть команды, а не менеджеры.

этом не меряется ни с кем технологиями

это да. просто не разделяет ценности этих меряющихся. а меряющихся и хайпанутых среди программистов — полно. и тут такой вдруг своим существувованием намекает что — туфта их ценности. не конфликтуя намекает.

гуру как раз знает что бесполезна треть команды, а не менеджеры.

Хорошие менеджеры — безусловно. Но хорошие менеджеры понимают и ценят вклад человека в работу. А каким менеджером нужно быть чтобы его раздражал постигший дзен программист, который еще и помогает команде?

понимают и ценят

не исключает

раздражает

но лучший ответ уже дали:

... но делает это без уважения (к) (тм)

болезни у гуру — снобизм и ...раздражение :)
«гуру» чаще неприятны в общении, чем приятны к тем, кого они — не уважают. а уважают они мало кого.
как один из биографов Канта отметил
В быту Кант не любил говорить о философии, а раздражаясь переводил разговор на обсуждение современных средства от клопов.

конечно, конечно, «гуру» должен быть мудрым, благостным, целовать в попку, вырвать себе сердце как Данко и вести людей за собой, бла-бла-бла

вот только — он тоже человек, как и все остальные. со своими тараканами в голове, бздыками, иллюзиями о себе и мире вокруг, и т.п.
да, и естественным для любого психически здорового человека преувеличением своих способностей. одновременно с синдромом самозванца — это дает ух взрывную смесь!

помогает команде

и тут тоже самое нередко:
но делает это без уважения (к) (тм)

У меня к системным инженерам давно прилипла как синоним фамилия одного админа, с которым работал
неприятный был в общении девопс. но крут. а я исповедую правило:
если у человека есть знания, и он ими делится, в помощи не отказывает, то его емоции — дело десятое. и я предпочту работать с таким, а не с няшным, всем из себя приятным — рукожопом.
раздражает конечно. но ценность его намного больше этой мелочи.

но
большинство людей не смогут
и менеджеры об этом знают.
и оплата «помощи команде» может превышать эм ресурсы команды

менеджеров и самих раздражает, и эта головная боль, доставляемая «гуру» тоже.
а обычные манипуляции на него не действуют.
раздражает этот неуправляемый!

P.S.
кстати я не знаю что автор статьи имел ввиду, поместив «гуру» в список
это я так домыслил. но этот список без гуру, рокстар, эксперта, ..., ... — был бы неполным.

«гуру» чаще неприятны в общении, чем приятны к тем, кого они — не уважают. а уважают они мало кого.

Это у вас какой-то edge case. В статье ничего такого описано не было — наоборот, человек постиг дзен, не спорит и не навязывает свое мнение («не міряється ідеальністю коду»).
Я тоже могу много чего додумать, но если исходить из описанного в статье — я не вижу ничего что бы характеризовло такого гуру с плохой стороны и вызывало раздражение коллег (кроме перфекционистов, но как раз с этими ребятами проблемы возникают очень часто).

Это у вас какой-то edge case.

вам виднее конечно.

В статье ничего такого описано не было

буквы мертвы.
в книжках по ООП например тоже.

если бы в буквах что-то было, то люди становились бы гениями в областях не требующих физических навыков сразу по прочтении этих буковок.

я не вижу ничего что бы характеризовло такого гуру с плохой стороны и вызывало раздражение коллег

попытался помочь увидеть.
не увидели. обычное дело. по коментам к статье — большинство не увидело ничего кроме — себя :)

раздражает слепота!

а может просто вы не встречали гуру в жизни еще.
или встречали — но не увидели еще :)

а как нередко гуру раздражают заказчика!

перфекционистов, но как раз с этими ребятами проблемы возникают очень часто

естественно. перфекционист это ж специалист. который работает не столько за деньги, сколько на достижение идеала. конечно за этим может скрываться и невроз — «надо быть лучшим!» и т.п.
но этот невроз мотивирует на доскональнейшее изучение пусть и крохотного вопроса.

Я тоже могу много чего додумать,

все так говорят.

человек постиг дзен, не спорит и не навязывает свое мнение

я уже писал об этом.
раздражает самим своим существованием.

как знакомый рассказывал, он снимал квартиру в пролетарском квартале
по утрам ехал вместе со всеми в сторону завода.
у всех — мрачнейшие лица. а у него, хипстера в наушниках — блаженная улыбка.
каждое утро

и как-то таки случилось:
Толкает в плечо один, и
— Слышь, ты чего лыбишься постоянно, а? в табло хошь?

просто вы не видите пока, и все :)
не в буквах.
в жизни.

Я понимаю о каком типе программистов вы пишете, но вам по ходу просто не встречались вменяемые гуру. А я с такими работала, и при всех своих знаниях они никого не раздражали — наоборот, народ тянулся к ним потому что они умели просто и понятно объяснять сложные вещи, и хотели этими знаниями делиться.

Рок-звезды о которых вы пишете — это, конечно, тоже бывает и они бесят всех, но еще раз — мы комменитируем статью, то что описано в статье — не о них. Автору следует более точно описывать что он имеет в виду чтобы читатели не додумывали сами, потому что описанное в статье — это не повод для раздражения.

П.с. И я не гуру уж точно — я скорее перфекционист :D (но пытаюсь с собой бороться чтобы не перегибать палку)

Автору следует более точно описывать что он имеет в виду чтобы читатели не додумывали сами, потому что описанное в статье — это не повод для раздражения.

если формально да, вполне здравое замечание.

но если формально — то в таких статьях и нет ценности.
потому что тоже было

6 типів статей, що дратують людей, які не практикують об"єктивацію свого оточення

если формально — то такие статьи слишком поверхностны
польза от них:

Єдиний позитивний момент з таких статей, це те, що можна провести експрес-самодіагностику, трохи порефлексувати і, можливо, скоригувати свою поведінку в деяких моментах.

или подсказка, костыль, стреотипный ориентир только вчера, в первый раз занявшему менеджрескую позицию.

но вам по ходу просто не встречались вменяемые гуру.

юн, да. мало опыта еще :)

и даже не чтобы осознает, иначе у него был бы шанс посмотреть в зеркало
а скорее своей «чуйкой» чует, что тут ему «хана»

сам развивается, развивает команду, умеет понятно объяснять вещи и при этом не меряется ни с кем технологиями и не конфликтует.

... но делает это без уважения (к) (тм)

Всем нравится, и автору тоже нравится.
Если бы автор был программистом, он наверняка был бы гуру, ведь правда?

А, ну да. Конечно же.

Автор говорит, что раздражает. А я пытаюсь понять чем же описанное в статье может раздражать менеджера.

А мене дратують менеджери, які наважуються ділити людей на категорії, уніфікувати підходи, щоб «не заморочувитись». Людина ще більше мистецтво ніж будь-що інше.

анекдот-афоризм в тему:

люди делятся на 2 категории:
— тех, кто считает, что люди делятся на категории
— и тех, кто так не считает

автор цілий параграф приділив поясненню, що це не той випадок:

Думаю, не новина, якщо скажу, що всі ми унікальні.

але багато хто тут вже надумали собі того, що автор не говорив і самі себе «задратували» — самі придумали, самі образились.

що це? не вміння читати? розуміти що написано? мабуть сприйняття все емоціями — до мізків інфа ще не дійшла а от «роздратування» вже з’явилось.

І це і є одна з основних причин чому в Україні така жопа, чого таке IT з такими менеджерами як тут описують. Не знаннями, не технологіями чи фреймворками відрізняється IT в США і в країнах другого/третього світа, а тим що більшість людей в індустрії мають пріоритет мислення над емоційним сприйняттям, саме тому вміють домовлятись і співпрацювати і це є вирішальним.

Ожидаю справедливого срача в комментариях, ибо как раз после таких статей менеджеров недолюбливают.

их не любят другой причине, и не полюбят никогда
они постоянно вынуждают делать то что не хочется делать.
и не дают делать то что хочется.

исключения конечно бывают
но и в них, врядли можно найти много любви программистов к менеджерам

исключения собственно всего два, которые к тому же не исключают, а органично дополняют друг друга:
1) стокгольмский синдром
2) лизоблюдство

там более фундаментальные причины чем эти мелочи,
почему менеджеры в глазах инженеров идиоты
а инженеры в глазах менеджеров дети малые и неразумные

почему так, не на доу конечно объяснять

Чем-то смахивает на эту статью:

habr.com/ru/post/336248

Як правило менеджери більше дратують усіх навколо, а не програмісти)))

Вибачте, але менеджеру з бекграундом у фотографії, напевно, насправді важко зрозуміти, чому страждає перший тип. А він не завжди страждає бо хоче поскиглити

6 типів статей, що дратують людей, які не практикують об"єктивацію свого оточення

Пройшов всі рівні дратування менеджерів. 😀

Щось я не зовсім зрозумів чим саме дратує менеджерів середнячок.

Коли працюєш із таким розробником, то перше, що згадується, — це вислів з реклами: «І нехай весь світ почекає...» — усе так неспішно й повільно просувається, що здається, нібито це найгірший розробник, з яким ти мав справу.

Медленно или быстро можно говорить относительно запланированного времени. Слишком часто менеджеры говорят — «слишком медленно», а на вопрос «почему» — отвечают «мне так кажется». Автор, похоже, из таких.

повільний, інколи здається туповатим, перепитуючи одне й теж.
а невпевненність сприймається як непрофесіоналізм.
особливо на фоні «Усе просто!»

Програмісти такого сприймають з насторогою — особливо перфекціоністи.

а як в нього не дуже софт скіли — то програмісти його випруть.
менеджменту прийдеться обирати — один гуру чи яка вже є — але команда.
і вибір звісно буде — команда

тому всім хто хоче в гуру — готується що вас будуть виживати інши категорії програмістів.
прокачуйте оті софт скіли щоб вижити

Теперь бы статью какие менеджеры нервируют программиста
Главное чтобы она было дольше одного слова

Теперь бы статью какие менеджеры нервируют программиста

Эту?
dou.ua/...​ticles/annoying-managers

нид

> І от після всієї зробленої роботи тестувальник знову перевіряє — і, щоб ви розуміли, цей список з багами збільшується втричі... І таке буває

Когда закрываешь один баг, тестер может тестировать следующее фичи, которые скрывал изначальный баг
Т. Е. Изначально было в 4 раза больше багов, просто не все нашли

Ваше ставлення, а не ваші здібності визначають ваше становище

Ох.. Де ж ви знаходити подібні вислови? Ні, це не так. Якщо ти не маєш здібностей то ціла низка становищ для тебе просто недосяжна. І це працює не тільки з розробниками, а з PM теж.

та він просто з голови бере всяку ***ню

Підписатись на коментарі