Найбільші банки України за кількістю IT-спеціалістів 2025. Рейтинг DOU
Редакція DOU підготувала щорічний рейтинг банків за кількістю ІТ-спеціалістів. До нього потрапили 15 банків, які працюють в Україні та надали свої дані.
У таблиці вони впорядковані за кількістю технічних спеціалістів в ІТ-командах. Крім цього, ми зібрали актуальну інформацію про ключові напрями розвитку технологій, специфіку роботи айтівців у банках, формати роботи та плани на найм.
Головне:
- IT-відділи у багатьох банках продовжили зростання;
- Банки активно розвивають напрями AI, Big Data і кібербезпеки.
- Найбільше відкритих вакансій — для аналітиків, тестувальників та розробників.
Рейтинг складено на основі опитування банків. Дані актуальні станом на 1 жовтня 2025 року.
Примітка: розділ «Технічні спеціалісти» охоплює розробників, тестувальників, менеджерів проєктів, сисадмінів, фахівців з DevOps і Data Science, дизайнерів, аналітиків, Hardware-інженерів тощо.
До розділу «Працівники в IT-підрозділах», окрім технічних спеціалістів, можуть входити топменеджмент, маркетинг, сапорт, Sales, HR та інший адмінперсонал.
Загалом у банках, представлених у рейтингу, працює 75 260 фахівців. З них в IT-відділах — 7616, а кількість технічних спеціалістів становить 7207. Це більше, ніж було торік, коли в рейтингу DOU налічувалося 6213 технічних спеціалістів.
Безумовним лідером знову став «ПриватБанк». У його IT-команді нині працює 2395 технічних спеціалістів, що на 647 більше, ніж торік. В банку пояснили, що зростання пов’язане з запуском стратегічних проєктів для яких почали залучати фахівців з минулого року. Це найбільший показник серед банківської сфери з великим відривом.
На другому місці — «ПУМБ», який цього року випередив «Райффайзен Банк». Це пов’язано не тільки зі зростанням кількості IT-спеціалістів в «ПУМБ» на 131 людину, а й з тим, що у «Райффайзен Банк» стало на 83 айтівці менше.
На четвертому і п’ятому місцях, як і рік тому, «Ощадбанк» і Sense Bank. Обидва показали зростання, проте на розташування в рейтингу це не вплинуло.
Цього року піднявся на чотири позиції «Креді Агріколь Банк», а «Банк Південний» з
💻 Чим займаються IT-підрозділи в банках
- Розробка та підтримка цифрових продуктів. Це створення та постійна модернізація сервісів, з якими безпосередньо взаємодіють клієнти: мобільних застосунків, інтернет-банкінгу, платіжних сервісів та API для інтеграції з партнерами.
- Інфраструктура і стабільність. Підтримка всієї технологічної інфраструктури: серверів, мереж, центрів обробки даних і хмарних сервісів.
- Кібербезпека. Захист клієнтських даних, фінансових операцій та внутрішніх систем від зовнішніх загроз. Ця функція охоплює як превентивні заходи, так і реагування на інциденти.
- Інновації та автоматизація. Дослідження та впровадження нових технологій, таких як штучний інтелект і Big Data, а також автоматизація внутрішніх бізнес-процесів.
«ПриватБанк» має найбільшу IT-команду в Україні — понад дві тисячі технічних спеціалістів. Вони відповідають за ІТ архітектуру, CRM-системи, роботу з даними, цифрові канали тощо.
«Райффайзен Банк» розвиває мобільний застосунок MyRaif, автоматизує бізнес-процеси, використовує Big Data й ШI-рішення для аналізу клієнтської поведінки. Команда впроваджує DevOps-та FinOps-підхід, щоб швидше оновлювати сервіси та контролювати витрати на інфраструктуру.
В UKRSIBBANK BNP Paribas Group фокус — на безпеці, аналітиці та розвитку штучного інтелекту.
«Ми найняли більше людей у напрями інфраструктури та безпеки, посилили команду аналітиків і зараз інтегруємо штучний інтелект у системи банку. Ще активно розвиваємо мобільний банкінг, щоб клієнт міг отримати всі послуги дистанційно», — зазначила Юлія Зембаль, Head of Talent Acquisition UKRSIBBANK.
Sense Bank зосереджується на цифровій трансформації й кібербезпеці. IT-блок модернізує core-системи, розробляє інтернет-банкінг, автоматизує бекофіс і впроваджує роботизацію процесів.
Alliance dgtl, що входить до групи «Банку Альянс», продовжує розвивати власні продукти — застосунок Alliance, платформи Alliance Kasa та Alliance Pay, CRM і ERM-системи.
🔍 Кого шукають банки
Українські банки продовжують наймати IT-спеціалістів. За останній рік команди або зросли, або залишилися на тому ж рівні. Аналіз вакансій на DOU показує, що у середньому банки мають від 10 і більше вакансій.
Якщо раніше банки переважно шукали розробників для мобільних застосунків, то нині попит став більш різноманітним. Виділяються три основні напрями.
Перший — все, що пов’язано з даними та штучним інтелектом. Sense Bank шукає Senior Data Scientist і AI Solution Architect / Team Lead, а Ощадбанк — Senior Data Scientist. Цей тренд підтверджують і в UKRSIBBANK:
«Інвестуємо в штучний інтелект, у сервіси, в людей. Тому ми наймали більше спеціалістів, які будуть інтегрувати штучний інтелект в системи банку», — каже Юлія Зембаль.
У «ПриватБанку» напрям для розвитку ШІ створюють окремі підрозділи.
«Ми активно розвиваємо напрям штучного інтелекту, який буде займатись проєктами з AI по всьому банку. Вже зараз у роботі є конкретні проєкти: наприклад, чат-бот з ШІ для бізнес клієнтам що дозволить отримувати якісно інший рівень сервісу, а також створюємо внутрішні рішення на базі ШІ для підтримки певних процесів у кожному підрозділі банку» — каже Head of Recruitment Department в «ПриватБанку» Світлана Рощупкіна.
Другий ключовий напрям — кібербезпека. В умовах війни захист даних і фінансових операцій є надважливим. Так, наприклад, OTP Bank шукає Architect of Information and Cybersecurity, а «Райффайзен Банк» — Security Risk Manager.
Третій, незмінний напрям — це підтримка та розвиток основних банківських систем. Завжди є попит на фахівців, які дбають про стабільну роботу банківських продуктів. Найбільша кількість вакансій у банках — на посади бізнес- і системних аналітиків. Далі йдуть тестувальники та розробники. Наприклад, «Райффайзен Банк» шукає Senior Full Stack Developer, а «ПриватБанк» — Java і .NET розробників. Як зазначають у «ПриватБанку», основний фокус — на досвідчених фахівцях.
🏠 Де працюють IT-фахівці
Географія IT-команд українських банків залишається сконцентрованою у великих містах, однак формати роботи стають усе більш гнучкими. Київ залишається IT-центром, де мають офіси більшість банків. Окрім столиці, великі технологічні осередки розташовані у Львові, Дніпрі, Одесі, Харкові та Чернігові. Рідше — у Вінниці, Житомирі Полтаві, Чернівцях, Кропивницькому, Кривому Розі, Запоріжжі.
Багато банків працюють у гібридних і віддалених форматах, надаючи командам свободу вибору залежно від специфіки їхніх завдань. Офісна присутність потрібна переважно тим спеціалістам, які працюють з критичними системами, інфраструктурою або безпекою.
«Частина команд працюють в офісі — у Києві, у Дніпрі. Плюс є команди, які підтримують діяльність кожного з 11 макрорегіональних управлінь, що знаходяться в обласних центрах. Більшість працівників мають можливість працювати в гибридному графіку або дистанційно», — розповіла Світлана Рощупкіна.
Як зазначає Юлія Зембаль, в UKRSIBBANK більшість IT-команди працює віддалено, але є й гібридні команди.
Схожий підхід практикує «ОТП Банк», де команди збираються офлайн принаймні раз на тиждень, але віддалений формат усе ж переважає.
Водночас «Ощадбанк» залишається прихильником роботи в офісах і застосовує віддалений формат лише у крайніх випадках. Часто це пов’язано з безпекою та специфікою завдань.
Виправлено дані UKRSIBBANK BNP Paribas Group. В банку пояснили, що під час формування минулорічного рейтингу використовувалася інша методика підрахунку. Актуальна кількість технічних ІТ-спеціалістів станом на 2024 рік — була 238 людей. Дані в обох матеріалі оновлено.
14 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.