«Про укладені угоди поки що не відомо». 7 питань до українського ІТ-маркетплейсу CodeUA

13 листопада Мінцифри презентувало маркетплейс CodeUA. Він має стати майданчиком, де замовники з інших країн зможуть знаходити українські компанії й домовлятися з ними про співпрацю. На сайті вже є понад 300 українських компаній-виконавців, тож залишається тільки залучити клієнтів. Як саме планується це втілювати, яким коштом реалізований CodeUA та як він має вплинути на український ІТ-експорт — DOU дізнався у розробників та ініціаторів проєкту.

1. Хто створював CodeUA і хто за нього платив

CodeUA — це спільний проєкт Мінцифри та Львівського ІТ Кластера. По суті, саме кластер займається управлінням і розвитком платформи, як і технічною підтримкою та просуванням. Про це зазначив у коментарі DOU Юрій Огоновський, Deputy CEO Львівського ІТ Кластера. Тим часом Мінцифри виступає ініціатором і замовником проєкту.

Безпосередньо розробкою проєкту теж займався Львівський ІТ Кластер у співпраці з партнерами. У команді 10 осіб, які відповідають за технічну частину, верифікацію компаній та підтримку користувачів, маркетинг, контент і PR.

Фінансується CodeUA коштом програми USAID «Конкурентоспроможна економіка в Україні» (CEP). DOU надіслав запит про витрати на розробку і підтримку проєкту, та на момент публікації ми не отримали відповіді.

2. Чи вже є замовлення на платформі

18 листопада низка ЗМІ написали, що в перші години роботи CodeUA залучив понад 50 тисяч потенційних клієнтів з усього світу, посилаючись на слова Михайла Федорова в телемарафоні. Утім, DOU отримав уточнення в Мінцифри, що 50 тисяч — це перегляди сайту.

21 листопада під час Ukrainian Outsourcing Summit Михайло Федоров розповів, що зараз на сайті зареєстровано 83 замовники. Олександр Борняков згодом уточнив, що про укладені угоди йому поки що не відомо, адже платформа працює трохи більше ніж тиждень.

Наразі сторони можуть лише домовлятися про угоду на сайті. Функціональність для розміщення замовлень планують додати у грудні.

«Ми пропонуємо виконавцям та замовникам укладення договорів за межами платформи в зручній для них формі. За запитом CodeUA надає юридичні консультації для підписання контрактів, щоб уникнути майбутніх ризиків у співпраці між замовником і виконавцем», — пояснює Юрій Огоновський з Львівського ІТ Кластера.

3. Як будуть залучати клієнтів

У Мінцифри й Кластері кажуть, що замовників будуть залучати через промокампанії. Зокрема, в планах поширювати інформацію через рекламу в Google, новини в соцмережах, закордонні медіа. Також мають допомогти зв’язки Мінцифри й презентація CodeUA на конференціях.

«Ми побудували непоганий інструмент для генерації лідів для компаній. Вже йде платна реклама, ми будемо додавати нативні формати, працюватимемо з рекламними платформами Google, Meta, LinkedIn, щоб вони інкорпорували CodeUA.

Будемо використовувати кожну можливість для промоції платформи. Підключимо МЗС, Президента, всіх, хто буде виступати на міжнародній арени, щоб вони розповідали про CodeUA», — зазначив Борняков на презентації 21 листопада.

Він також додав, що рекламні кампанії планують таргетувати на США, Канаду, Західну Європу, Арабські країни.

Презентація CodeUA на Ukrainian Outsourcing Summit

4. Як перевіряють виконавців та клієнтів

Однією з переваг платформи називають відсутність комісії та ретельну верифікацію компаній. За словами Борнякова, перевірятимуть репутацію виконавців та реєстрацію компанії, яка має відповідати вимогам законодавства України.

«Резидентство Дія City точно допомагатиме цьому», — додав він.

Перші 200 компаній до запуску платформи залучив Львівський IT Кластер. Там нам надали повний перелік критеріїв, за якими верифікували українських виконавців:

  1. Компанії чи організації повинні бути офіційно зареєстровані згідно із законодавством України або іншої юрисдикції, де вони засновані/або зареєстровані.
  2. Компанії чи організації повинні відповідати усім нормам цивільного та фіскального права та вимогам інших застосованих правових актів.
  3. На момент реєстрації на платформі компанії чи організації повинні мати офіційне представництво, чи філію в Україні.
  4. Структура власності компанії має бути прозорою та зрозумілою для Міністерства Цифрової трансформації України, Асоціації «Львівського Кластеру Інформаційних Технологій та Бізнес-Послуг» та USAID.
  5. Посадові особи, бенефіціарні власники або особи, які у будь-який спосіб управляють або контролюють українську компанію, не мають бути включені у будь-які санкційні списки міжнародної спільноти, такі як: ООН, Office of Foreign Assets Control (OFAC), Європейського Союзу, США.
  6. Компанії чи організації повинні мати технологічний профіль(outsourcing, outstaffing, product), працювати у сфері ІТ, програмування, виробництва БПЛА або наземних дронів, займатися консультуванням в ІТ-сфері, виданням комп’ютерних ігор й іншого ПЗ тощо.

DOU також поцікавився, чи є обмеження до замовників на CodeUA і хто не може ними бути.

«Замовниками можуть бути компанії будь-яких галузей, державні та міжнародні установи, фізичні особи без обмежень щодо країн чи сфер діяльності, окрім санкційних обмежень щодо держав-агресорів», — зазначив Юрій Огоновський з Львівського ІТ Кластера.

5. Чи зможуть пропонувати свої послуги на CodeUA фрилансери

Зараз до CodeUA можуть приєднуватися продуктові та сервісні компанії. На наступних етапах розробники планують впровадити функціональність для фрилансерів, однак точної дати поки що немає.

6. Чи є ризик демпінгу цін на платформі

Михайло Федоров презентував CodeUA у своєму каналі як «Upwork для глобального бізнесу і ІТ-компаній». Сама платформа Upwork, хоч і є популярно, проте відома недобросовісною конкуренцією та заниженням цін. DOU запитав, чи передбачені запобіжники цих проблем для CodeUA.

«Важливо розуміти, що CodeUA — це не альтернатива Upwork і не його конкурент. CodeUA — це техмаркетплейс, який допоможе українському бізнесу знаходити замовників закордоном, пропонуючи свої послуги та продукти. Ми не втручаємося у ведення бізнесу самих компаній.

Чи можемо ми безпосередньо вплинути на недобросовісну конкуренцію чи демпінг? Скоріш за все, ні. Але ми плануємо впровадити функціональність для обміну відгуками між замовниками та виконавцями. Система відгуків відображатиме репутацію обох сторін. Зараз ця функціональність у розробці та буде доступна у найближчому релізі», — каже Юрій Огоновський, Deputy CEO Львівського ІТ Кластера.

Додамо, що зараз лише в деяких виконавців на сайті вказаний середній рейт за надання послуг. У Кластері нам пояснили, що вказування вартості — опціональний параметр для компаній, хоча розробники і рекомендують його додавати для точнішого пошуку.

7. Яких результатів хочуть досягти ініціатори проєкту

У Львівському ІТ-кластері нам сказали, що планують залучити близько 500 українських компаній-виконавців.

У Мінцифри озвучують більш амбітні плани. Під час презентації Олександр Борняков сказав, що з українського боку хочуть залучити понад тисячу компаній і зробити так, аби на кожного виконавця припадало орієнтовно 10 замовників.

«Я вважаю тут треба дивитися на частку від загального ринку. Ми як аутсорсингова індустрія генеруємо за рік близько 7 млрд. Будемо намагатися, щоб за рік 10% від цієї суми проходило через CodeUA. Добре, якщо вийде більше.

Зараз KPI зараз вимірюється не в грошах, ми хочемо орієнтуватися на юніт-економіку. Тобто на те, скільки компаній є з одного боку і скільки замовників з іншого. Щодо першої частини: ми хочемо, щоб за наступний рік на платформі було 50-70% української індустрії (за даними Львівського ІТ Кластера, в Україні є 2118 ІТ-компаній — ред.). А з іншого боку має бути понад 10 000 замовників», — зазначив Олександр Борняков.

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



13 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

розпіляли кошти як і на дронах) потужненько)

почему каждая статья выглядит заказной? хотелось бы, чтобы вопросы были более живыми и реально интересующие айти массы. вот есть система отзывов. кто будет выступать незаинтересованной стороной в спорах и определять виноватого в конфликте? я ведь могу купить сотню отзывов для любой команды/клиента и разрушить бизнес?
какие задачи в бэклоге на 2026-2030 год? планировать меньше для такого проекта это пустая трата денег
зачем бизнесу заходить к вам, если без вас отлично справлялись?
кто будет оплачивать промокомпании для привлечения клиентов? USAID? мне, как налогоплательщику, не хочется стать инвестором в этом непрозрачном деле
какой орган будет регулировать работу в случаях, когда у компании возникнут сомнения в честности платформы? явно же будут какие-то доп плюшки за очень много денег, теневой бан, вотэтовсё.
как быть с безопасностью данных? неуважаемый федоров уже несколько раз терял данные с бесконечно безопасной дии.

Кожний проект Федорова це відмивання коштів по-новому.
Спочатку була єПідтримка і дія сіті. Коли побачили що через ці інструменти недостатньо залізли в кишеню громадян і бізнесу то придумали нові -нац кешбек і CodeUa.
Через рік будуть нові проекти з тими ж самими намірами, от побачите.

Коли держава кудись заходить у мене лише думкі про кількість відкатів що будуть крутитися тут.
Нема довіри. Державі нічим більше зайнятися? Залиште бізнесу робити бізнес.

"

DOU надіслав запит про витрати на розробку і підтримку проєкту, та на момент публікації ми не отримали відповіді

"
Такох цiкаво скiльки фiнансiв списали на безкоштовний вордпрес I джуна верстальщика ))

Невже не могли іншу назву придумати. CodeUA — це освітній проєкт компанії CyberBionic Systematics, створений 16 березня 2022 року, у якого зараз 28 тис підписників, 219 відео

У вас є офіційні інтелектуальні права на CodeUA?

Схоже, що там дальше ютуб каналу діло не пішло. А от пан хведорів і ко подали заявку на реєстрацію торгової марки CodeUA ще в вересні: iprop-ua.com/tm/x795i29f
Цікаво, що заявник вказав адресу у Львові, а реєструвала кантора в дворах на Подолі, Київ.

Ну що ж, зараз дуже вдалий час для того, щоб остаточно добити українське айті

Якщо на сайті з’являться тарологи — лише тоді повірю в його майбутнє

Я так і не зрозумів що нового додає для всіх цей CodeUA, того чого не було, чого шукали. Я бачу тіки додатковий контроль держави. Знову намагаются пхати руки туди де і так все працює.

Як що? Тепер і тцк і податкова знатиме про вас більше.

Мені теж виглядає як супер дивна концепція, але все шо не робиться Мінцифри — комусь точно потрібно і хтось на цьому добре заробить.
Я хоч і не прихильник дій великих компаній, де 90% працівників ФОПи, але можливо тут держава хоче мати більше інформації і контролю над такими компаніями, як бонус, можуть надавати приорітет в бронюванні, якщо ти в CodeUA, наприклад.
Чому ще сюди вписався ІТ кластер, теж не зрозуміло.
Але наразі, вірити, звісно, так як і концепції ДіїСіті, де правила мали не змінюватися 25 років, не приходиться.

Підписатись на коментарі