50 ІТ-компаній України розповіли, як обирали собі назви. Серед варіантів — серіали, вільні домени і грецька міфологія

DOU поцікавився в ІТ-компаній з командами в Україні, як вони обирали собі назви, що означають їхні логотипи, а також попросили розповісти про меми й внутрішні історії, про які не прочитаєш на корпоративних сайтах.

Для зручності ми поділили компанії на групи за розміром:

🌟 Понад 1500 спеціалістів

Ajax Systems

Засновник компанії Олександр Конотопський є фанатом грецької міфології, тож коли обирав назву, використав ім’я персонажа Аякса (за міфами Аякс мав надзвичайну силу і велетенський зріст, був двоюрідним братом Ахіллеса — ред.). Це також дає змогу опинятися на початку алфавітних списків.

Лого компанії не одразу було таким, як сьогодні. На першому варіанті був зображений чоловік з мечем, що нагадувало грецького героя. Втім у 2015 році, перед презентацією нового покоління продуктів, вирішили позбутися архаїчності і створили більш сучасне лого, що відповідає лаконічному дизайну та інноваційному напряму компанії. Тепер лише невелика кількість людей знає про першу варіацію зображення з грецьким воїном.

DataArt

Назва DataArt з’явилася 1996 року в Нью-Йорку, її придумав Євген Голанд, засновник і CEO компанії. Один з перших наших логотипів — назва компанії на мереживі павутиння. Він мав викликати асоціації з мережними інформаційними технологіями. Тоді в нас не було думок про те, що логотип має бути однаковим всюди, адже компанію розпочинали інженери, а маркетологи долучилися набагато пізніше.

У 2014 році ми обрали танграм (головоломка, яка складається з семи пласких геометричних фігур — ред.) як символ і графічну метафору корпоративної культури — це про гнучкість і різноманіття.

У 2016-му нашим маскотом стала жовта качечка, адже концепція Rubber duck debugging відома всім технічним спеціалістам («метод каченяти» — спосіб розв’язання задачі через делегування її уявному помічнику, описаний в книзі «Прагматичний програміст» — ред.). За цей час качечка змінювалася багато разів, але вона завжди має важливе місце в наших комунікаціях.

ELEKS

У час створення компанії думали про назву Aleks — на честь родинного імені засновників Скрипників: Скрипник-старший — Олексій Іванович, а Скрипник-молодший — Олексій Олексійович. Однак цю назву вже мала інша компанія, тому обрали ELEKS — від «електричні системи». У цей час компанія фокусувалась на енергетичному ринку і розробляла свій продукт DAKAR, який розвиває і досі.

У ELEKS немає офіційних талісманів, однак команди в офісах самостійно створюють свої неформальні символи. Наприклад, приводять домашніх улюбленців або називають вазони іменами колег. Розповідаємо про кожне фото зліва направо.

Елік (повне iмʼя Еліксир, або, як його кличуть у компанії, Елекс) почав відвідувати львівський офіс разом зі своїм господарем Project Manager Сергієм Смірновим ще під час блекаутів, продовжує бувати тут і зараз. Тео — собака Project Manager Віктора Дудкіна з Тернополя. Цей пес став символом і гостем на всіх подіях в офісі. У хорватському Спліті талісманом стала Арія, собака нашої хорватської колеги Анджели Колак, Middle Software Developer. У вазона з хорватського офісу теж є історія — колега приніс його і назвав Степаном на честь елексівця, який переїхав у іншу країну. З того часу один Степан — далеко, інший — завжди поруч.

EPAM

Майбутні засновники Аркадій Добкін і Лео Лознер познайомилися ще у школі. 1993 року у США в квартирі Аркадія вони заснували стартап, який розробляв рішення для американських компаній. Тоді й з’явилася назва EPAM, це абревіатура від фрази Effective Programming for America («Ефективне програмування для Америки»).

Infopulse

Компанію заснували 1991 року, а в 1999-му почалася її співпраця з нідерландським партнером, який мав назву Infopulse і став її акціонером. Назва сподобалася нашим керівникам, тоді й ухвалили рішення перейменуватися на Infopulse. Згодом нідерландський партнер об’єднався з іншою компанією, а українська Infopulse лишилася єдиною з такою назвою і продовжила свою роботу.

Кольори нашого логотипу візуально розділяють його на дві смислові частини: info (Information Technologies) і pulse. Синій і сірий кольори символізують бізнес та інформаційні технології. Зелений відповідає за людяність, відкритість і сталий розвиток. Також ми маємо персонажа Infopulser, який використовуємо для соціальних і внутрішніх комунікацій компанії.

N-iX

У 2002 році Андрій Павлів разом з двома партнерами, Дмитром Косарєвим і Вернером Ріхардом Крайнером, заснували компанію у Львові. Вони назвали свій стартап Novellix, комбінуючи слова «Novell» і «Linux». Назва втілювала те, чим вони займалися — розробляли програмне забезпечення для Linux, яке давало змогу клієнтам працювати з продуктами Novell (NetWare і GroupWise). Таку назву обрали й частково через популярність в опенсорс-русі назв, які закінчувалися на «-ix» і асоціювалися з Unix-подібними системами та їхніми варіаціями.

У 2003 році продукт компанії Novellix привернув увагу топменеджменту Novell. Віцепрезидент компанії Кріс Стоун побачив, що Novellix реалізувала рішення, яке Novell тільки планувала розробити в майбутньому. Продукт йому сподобався і він ініціював процес придбання тодішньої Novellix. У підсумку Novell купила технологію, розроблену Novellix, і стала їхнім першим великим клієнтом.

Згодом українську компанію вирішили перейменувати на N-iX. У цій назві «N» нагадує про Novell, а «iX» збереглося як відсилання до Unix-подібних систем. Логотип компанії також відображав цю зміну — з помаранчевою буквою «N» та сірим «iX».

Додамо, що вибір цієї назви має і зворотний бік. Багато компаній, заснованих у той самий час, використовували подібні «-nix» назви, тому нас часто помилково асоціюють із ними :)

Intellias

На початку 2000-х років Віталій Седлер і Михайло Пузраков вирішили створити власну IT-компанію. Як її назвати — брейнштормили на кухні, вдома у Михайла. Хотіли, щоб назва підкреслювала розумний підхід до виконання проєктів. Так і з’явилась компанія Intellias, назва якої походить від слова intelligent («розумний»).

Sigma Software

Раніше в логотипі використовувалася грецька літера Sigma (σ), яка в математиці означає суму. Пізніше літеру замінили на стилізований знак плюса. Це символізує вміння примножувати, а сума складових (як ідея) залишилася в філософії компанії.

Sigma Software має кілька талісманів. Основний — лось. Це шведська тварина, але оскільки лось живе в Україні, то звати його Зеник. Великий дерев’яний Зеник вітає всіх на вході у львівський офіс.

Також майже в усіх офісах можна знайти маленьких плюшевих Зеників. Їх колеги час від часу беруть у подорожі, а потім привозять з ними теплі фото. Ковід і війна відсунули цю традицію на другий план, але ми віримо, що вона повернеться. Окрім Зеника, символом львівського офісу є йорк Байт, пес нашої офіс-менеджерки. Він вважає себе тут головним і майже щодня контролює все, що відбувається.

ZONE3000

Назва з’явилася ще 25 років тому. ZONE3000 — наша спільна зона комфорту про людей і для людей. Наш актуальний логотип — вже пʼятий за всю історію компанії. Його кольори відображають різноманіття, сміливість і відкритість до дослідження нового. А в його основі лежить стрічка Мебіуса, яка символізує нескінченний рух і варіативність, гнучкість, адаптивність в роботі та ухваленні рішень.

Маємо історію про диван-артефакт. На початку зародження компанії, ще 25 років тому, засновник і СЕО ZONE3000 Сергій Скуріхін разом з друзями орендували квартиру для роботи. Там був диван, на якому спали по черзі. У той період Сергій практично жив у цьому офісі, а додому їздив тільки на вихідні. Клієнти були із США, і робочий день у них закінчувався, коли в Україні вже була ніч. Добиратися так пізно додому було незручно, тож диван ставав у пригоді.

Згодом диван переїхав до кабінету Сергія у новому й більшому офісі, а пізніше його оновили й розмістили в нашій нинішній харківській локації. На ньому можна відпочити з чашкою кави або потеревенити з колегами під час перерви. Цей диван залишився артефактом на згадку про часи зародження ZONE3000.

У харківському офісі є старе бомбосховище. На початку повномасштабного вторгнення там переховувалися наші фахівці зі своїми близькими й домашніми улюбленцями. Торік ми зробили там ремонт, перетворили це місце на комфортний робочий простір. І в цього бомбосховища тепер є свій пухнастий «завгосп» — кіт Кузьма, улюбленець нашого колеги.

Кузя приїхав сюди з двома котородичами, щоб більшість часу перебувати у сховищі разом зі своєю родиною. До обов’язків пухнастого завгоспа входить нагляд за локацією, контроль домашньої атмосфери у сховищі, перевірка килимового покриття на м’якість і участь в мітингах :)

🌟 800...1500 спеціалістів

Avenga

Під час створення бренду Avenga ніхто не надихався всесвітом супергероїв (назва перегукується з фільмом «The Avengers» від Marvel — ред.). Наша назва зʼявилася 2019 року після злиття чотирьох IT-компаній з України, Польщі та Німеччини. Для нас Avenga — це про нестримний ритм і про конкурентне середовище, в якому треба перемагати. Про це говорить і наш основний меседж: «Avenga is your competitive advantage».

У 2023 році ми освіжили і спростили наш брендбук, у ньому стало менше кольорів. Зараз він символізує синергію експертизи, професіоналізму, мультикультуралізму та людяності.

До речі, ми й самі інколи жартуємо про месників з Marvel, особливо наші джуни. В івано-франківському офісі ми навіть створили тематичний мурал. Хочемо так нагадувати собі, що хоч ми й не залізні люди, але справі своїй віддаємось на всі сто.

Capgemini Engineering

Перша назва компанії — Sogeti (скорочення від «Товариства з управління й обробки даних»), заснована 1967 року Сержем Кампфом. Компанія поступово розширювалась, спочатку купивши акції конкурента CAP, а потім поглинувши компанію Gemini Computers Systems. Це сприяло перейменуванню на Cap Gemini Sogeti. Нинішня назва з’явилася майже через 30 років і поєднує слова «Cap» (французькою — голова) і «Gemini» (зодіакальний знак близнюків).

Найбільше суперечок виникає про те, як правильно вимовляти назву: «Капджемінай» чи «Капджеміні». Про це в компанії часто жартують і створюють меми. Ділимося нашим улюбленим — вирізками з відео, де попередній та чинний CEO Capgemini Goup дають інтервʼю французькій журналістці. Хто ж з них помиляється? Насправді ніхто. Французькою правильно «Капджеміні», але оскільки компанія вже давно міжнародна і присутня в понад 50 країнах, більш вживаним і загальноприйнятим є англійський варіант — «Капджемінай». Отак і живемо з двома назвами :)

Логотип компанії пройшов кілька етапів змін, але завжди містив зображення туза піки. За корпоративною легендою емблему розробив сам засновник. Туз піки він обрав як символ удачі, оскільки в бриджі ця карта вважалася найсильнішою, а цю гру він полюбляв у студентські роки.

Колір емблеми теж має значення: світло-бірюзовий представляє інформаційні технології, а темно-синій — консалтинг та управління. Вигнута форма туза піки надає творчого акценту і робить логотип динамічним.

EVO

Коли до нашої компанії Prom додалися нові проєкти, ми задумались про парасольковий бренд для екосистеми. Так народилась IT-компанія EVO. EVO — скорочено від еволюція. Ми відчували, що компанія розвивається поступово, еволюційно, це слово часто лунало і на зустрічах. Ідея логотипа EVO — це клітина, що ділиться. Він символізує розвиток і зростання. Окрім того, переговорки в офісі названі на честь видатних осіб, які зробили внесок в еволюцію людства: Чарльза Дарвіна, Ніколи Тесли, Стіва Джобса та інших.

Серед артефактів компанії — перша прив’язана до Prom картка. Без функції «прив’язати картку онлайн» було складніше користуватись нашим продуктом, тому команда мала запустити цей процес. Завдання видавалося простим, проте в ньому було багато підводних каменів і свого часу ми важко досягали цього результату. Коли у нас нарешті вийшло, керівник відділу прив’язав фізичну картку на нитку над своїм столом як символ.

Так само символічно у нас на полиці містяться товари, які вперше були відправлені певним способом — лаваш (вперше надісланий безплатною доставкою «Новою поштою»), м’яч для регбі (вперше поїхав через сервіс Justin) чи атлас з географії (перше замовлення через «Пром-оплату»). Після деокупації Херсона наші дівчата-колеги поїхали допомагати місцевим жителям з гуманітаркою. Там їм подарували кетчуп, збережений з останньої партії заводу «Чумак» — це цінний артефакт, який ми теж зберігаємо на робочому місці.

Intecracy Group

Один з українських партнерів запропонував першу назву групи компаній — Intecraty, що можна перекласти як «влада інтелекту». Однак іспаномовний інвестор постійно обмовлявся та казав Intecracy. Нам сподобалось, так звучало мелодійніше, тому об’єднання назвали Intecracy Group.

Раніше наш брендбук символізував садові дерева, на яких ростуть компанії та проєкти. Зелене зернятко — початок життя, насіння рослини. Згодом розпочався тренд на примітивізацію графічних елементів, тому ми спростили логотип і залишилась лише назва. Однак це теж є символом спрощення — ділових процесів і структури бізнесу, пришвидшення роботи, адаптивності в мінливих умовах.

🌟 200...800 спеціалістів

Agiliway

Назва нашої компанії читається як «аджілівей». Agile — це методологія планування та управління проєктами, що передбачає принцип гнучкої розробки. Наше гасло звучить так: «Get results the agile way».

Корпоративним кольором ми обрали зелений, оскільки він асоціюється зі впевненістю та спокоєм, а стрілка на лого показує динамічність і гнучкість компанії. Також маємо внутрішній талісманчик, призначений для діток наших співробітників, — це милий єнотик, зображення якого ми використовуємо для Junior-колекцій.

appflame

Назва appflame — це мікс зі слів app (застосунок) і flame (полум’я). Ідея проста, але влучно ловить вайб команди. Уже понад п’ять років ми втілюємо нашу місію — Flame up the world with Ukrainian products («хочемо запалити українськими продуктами світ»).

Наш #random у Slack можна було б перейменувати на #мемарню, бо команда часто надсилає туди усіляке цікаве. На одному з корпоративів ми нагородили нашого Data Engineer як найкращого мемолога компанії за те, що надсилає нам найбільшу кількість мемів і допомагає тримати менталочку. Ось кілька з них.

Apriorit

Назву Apriorit 2002 року обрав засновник і CEO компанії Денис Турпітка. Для нас Priori — вибір партнерства і взяття пріоритетів клієнта як основної цінності, а IT — відображення інформаційних технологій як сфери нашої експертизи.

Логотип поєднує два контрастних кольори — помаранчевий і зелений, які розділяють назву під гострим кутом. Темно-зелений колір символізує спокійну, безпечну і стабільну основу, а контрастний до нього помаранчевий — енергійність і наполегливість. Діагональне розділення — це втілення зростання і розвитку.

Boosta

Назва походить від слова boost, що означає покращувати, підвищувати. Перший логотип мав знак нескінченності, що символізував постійний розвиток компанії та команди. У 2022 році ми провели ребрендинг і створили нове лого. У ньому цінність досягнення нових вершин зображено через геометричну фігуру, кут нахилу якої зростає вверх.

Headway

Наше лого створив Head of Product & UX Анатолій Денисюк. Воно символізує і драбину саморозвитку, і книжкову полицю як джерело знань, і «H» як першу літеру назви продукту.

У Headway немає офісного дрес-коду і команда ходить в зручному одязі. Більшість обирає стиль кежуал. Щоб додати креативу, новизни та об’єднати команду ще більше, ми вирішили час від часу робити «Пінжаковий четвер».

HYS Enterprise

Коли наші співзасновники Юрій Варчинський і Ханс Уітхол їхали до свого першого потенційного клієнта, то ще не мали назви компанії. Вони зупинились на заправці, щоб випити кави, та за пів години перебрали чимало варіантів, поки не придумали HYS. Тоді це була абревіатура від Hans & Yuri Solution. Юрій був і є фанатом «Стартреку», тому тоді запропонував додати часточку Enterprise наприкінці (подібно до космічного корабля Starship Enterprise), тож компанія отримала назву HYS Enterprise. Згодом з’явився час подумати ретельніше про те, що саме ми хочемо донести цією назвою. Сподобався варіант абревіатури HYS від Helping You Succeed.

Талісманом компанії був і залишається ось цей красень з одеського офісу — Stormtroopers .NET-розробник і одночасно манекен, якого ми тематично одягаємо на всі свята.

Innovecs

Назва компанії походить від словосполучення — innovative vector. Вона передає сенс організації — ми прагнемо до інновацій і позитивних змін через технології, а також допомагаємо іншим бізнесам змінюватися шляхом диджитал-трансформації.

Якби логотип був персоною, то ми б могли схарактеризувати його так: поважає час і простір; відкритий, прямий і ввічливий; емоційно зрілий.

Intetics

Історія американської компанії почалася 1995 року під назвою Client-Server Programs. У 2003-му вона переїхала до Чикаго й перейменувалася на Intetics, що означає «Інтернет. Технології. Етика». Наше лого є візуальним вираженням візії, цінностей і цілісності компанії.

Компанія має два корпоративних символи. Перший — яскравий єдиноріг, якого часто можна було побачити на корпоративному мерчі. Другий — образ веселого розробника. В Intetics вірять, що цей рудий бородань приносить удачу команді та поліпшує настрій усім, хто його бачить.

Master of Code Global

У 2004 році CEO Дмитро Гриценко разом з розробниками зустрілися в офісі та почали брейнштормити назву компанії. Спершу хтось запропонував Gods of Code («Боги коду»). Всі посміялись, а Дмитро попросив підібрати щось більш адекватне та приземлене. Наступна пропозиція була Master of Code. Швидко загуглили й побачили, що ім’я не зайняте. Одразу його зареєстрували. Ця назва символізує нашу майстерність у кодуванні. Клієнтам назва подобається.

Pingle Studio

Раніше був популярним контент про людину, яка завела собі ящірку-хамелеона і назвала її Pingle. Господар саджав свого улюбленця на велосипед, одягав маленькі ролики, і разом вони весело проводили час. Нас надихнула ця історія.

Ім’я героя і сам маскот ідеально підійшли для компанії. Хамелеон Pingle — веселий, відкритий, готовий до нових відкриттів, а ще дуже любить ігри. Зараз образ хамелеона використовуємо в логотипі, дизайні сайту, комунікаціях і графіці.

P2H

P2H — це скорочення назви сервісу конвертації PSD2HTML.com. На початку 2000-х засновники компанії шукали оригінальну ідею та знайшли нішу, в якій була велика потреба. Клієнтам пропонували таке: ввечері розміщуєте замовлення, заливаєте PSD-файли, вранці забираєте результат — pixel-perfect HTML.

Коли створювали логотип, то подумали, що в певному сенсі ми схожі на цеглину, яка вбудовується в загальну «конструкцію» подібних агенцій. Вирішили, що логотип матиме форму прямокутника (цеглини), а далі вмістили в цю фігуру назву компанії.

SPD Technology

18 років тому ми мали українську версію цієї назви — «СПД Україна», яка згодом перетворилася на SPD-Ukraine, а ще пізніше — для нашого міжнародного представництва зʼявилася назва SPD Group.

У 2023 році ми зробили ребрендинг і змінили назву на SPD Technology. SPD — абревіатура від Software Product Development, що показує профіль діяльності компанії, а Technology — це про новітні рішення для наших партнерів, які ми створюємо щодня. До речі, SPD читається як «еспіді», а не якось інакше :)

У нас немає талісманів, але ми любимо символічні речі. Наприклад, маємо Леоніда — це гібіскус, якому вже понад 20 років. Одного дня наш колега, теж Леонід, приніс його з дому, і відтоді вазон прикрашає один з мітинг-румів та є невіддільною частиною офісу та корпоративного життя. Сьогодні його висота сягає понад три метри, а діаметр горщика — більш як 75 сантиметрів. Кімнату, де він стоїть, ми назвали на його честь — Hibiscus Room.

VeliTech

«Veli» — це «поле» грузинською, яка є рідною мовою нашого засновника і СEO. Тech — використовується як скорочення від technology, тож назва символізує простір, де технології з’являються та розвиваються.

До речі, ця назва здобула нам клієнта на нещодавній конференції в Лондоні. Там до команди підійшли привітатися представники фінської компанії, бо їхньою мовою «veli» — це «брат». Знайомство переросло у дружнє спілкування і майже одразу у партнерство.

🌟 81...200 спеціалістів

Blackthorn Vision

У перекладі з англійської blackthorn — це терен, а vision — бачення. Засновник і CEO компанії Михайло Терентяк вклав у назву і частинку свого прізвища. На нашому лого зображені дві гілки терену, які, ніби руки, підтримують одна одну, і водночас це око, що символізує професійне бачення на інновації.

Empeek

У 2015 році після перших місяців роботи команда почала обирати назву. Під час 10-хвилинного мозкового штурму створили Empeek. Ця назва асоціювалася із самодостатністю, компактністю та унікальністю. Варіанти зі словами tech, soft, logic відкинули одразу через бажання створювати щось автентичне. Перший офіс Empeek був у квартирі. Саме там народився мем команди про виклики роботи з клієнтами :)

Перший логотип ми створили швидко. Це був намальований на папері півмісяць навколо назви, для цього використали монету номіналом п’ять копійок. Тоді й обрали космічний мотив для комунікації з клієнтами на сайті, адже космос завжди асоціюється з технологіями та інноваціями. Збереглися фотографії перших скетчів. Згодом ми дійшли висновку, що назва не потребує особливого символу, а щоб передати характер бренду, достатньо літер і шрифту.

expla

У грудні 2023 року компанія провела ребрендинг і з Cpamatica трансформувалась в expla. Ми мали понад 70 ідей для назви. Варіант expla походить від англійського слова explore і несе в собі дух дослідження. Назва сподобалася усім. Також цей варіант демонстрував, чим займається компанія — математичний і аналітичний складники процесу, пошук закономірностей і відповідностей.

Також ми хотіли створити стильну і свіжу айдентику, яка не нагадувала б стартап. Її героями стали Smartass («розумники») — це і є працівники нашої компанії, які використовують свої навички та знання для досягнення результату.

inVerita

У 2015 році створили компанію inVerita Soft. Основою назви стало слово Verita — «істина, правда». Раніше назва компанії писалась з малої літери, а акцент був на велику букву V — inVerita Soft. У 2021 році зробили ребрендинг і скоротили назву до inVerita. Тоді ж змінили й лого на більш сучасне, додали новий символ — крапка на букві R, яка символізує єдність.

У 2019–2020 роках символом нашої компанії була Зебра, її і нині можна побачити на корпоративному мерчі або офісному інтерʼєрі. Зебра для нас символізує чорне і біле, тобто принцип, що у фундаментальних питаннях немає сірих зон.

Kindgeek

У лютому 2015-го співзасновники Антон Скрипник і Юрій Гнатюк були в київському коворкінгу «Часопис», де цілий день мріяли та брейнштормили, обговорювали свої сильні та слабкі сторони. Того дня Kindgeek отримала свою назву, а хлопці пішли на обід у «МакДональдз» :)

Назва Kindgeek відбиває бачення та цінності компанії. Ми не просто гіки, а добрі гіки. Ми технічно обізнані, але і пристрасно закохані у свою справу. Ми не лише розуміємо технології, а й додаємо до них гуманність і етичність.

Рік тому у нас відбувся ребрендинг, ми вдосконалили оригінальний логотип. Пишаємося тим, що тут є українська ідентичність: якщо з’єднати докупи кілька значків — вони утворюють візерунок.

Light IT Global

До 2015 року наша компанія мала назву SMK Vision. SMK — абревіатура від перших літер прізвищ засновників. Перейменування на Light IT було для нас логічним кроком вперед.

У грудні 2021 року ми провели ребрендинг, додали більше кольорів до логотипу. Він символізує прапор України та глобальний характер компанії, що ми підкреслили, додавши слово «Global» до назви. Після початку повномасштабної війни наше лого набуло і додаткових сенсів — що все циклічно, все повертається і повторюється, а наша війна обов’язково закінчиться Перемогою.

Mate academy

Починали ми як Easy Start in IT. Наше перше лого було зроблене в безкоштовному генераторі. Що з назвою, що з лого ми з першого разу не вгадали, бо на ділі вийшло все зовсім не easy :) Нинішня назва Mate academy перегукується зі словами «друг», «товариш», бо саме завдяки наставництву і ком’юніті нашим студентам вдається починати кар’єру в ІТ.

На курсі Full Stack/Front-end є тренер Міша Гринько, якого обожнюють наші студенти за його айтішні «проповіді». Свого часу навіть зробили мем, який прижився на роки. Ви можете подумати, що ми заграємо з релігією через прізвище засновників Анни та Романа Апостолів, але це лише збіг.

З Романом у нас пов’язана інша історія. Він веде Telegram-канал, який раніше називався Roman Apostol. Сповіщення в цьому каналі часто плутали з тим, що Роман пише в особисті. Залежно від змісту повідомлення, це породжувало різні меми. Тому свій канал Роман вирішив перейменувати на APOSTOL.

MEV

Ми хотіли знайти таку назву, яка була б одночасно і влучною, і науковою, і милозвучною. На думці були десятки варіантів: і найменування одного з хімічних елементів, і словосполучення, яке віддало б данину космології... Однак ми зупинились на MEV, що є абревіатурою від «мегаелектронвольт» — це одиниця виміру енергії.

Mobilunity

Назва нашої компанії обʼєднує два слова, які в перекладі означають «мобільний, гнучкий» та «єднання, соборність». На логотипі зображено кита — символ нашої сили, єдності та впевненості, його створили у 2014 році. Відтоді лого зазнало трансформацій, але китик залишився з нами. І щороку 16 вересня ми відзначаємо день створення логотипа Mobilunity.

За 10 років існування логотипа колеги започаткували традицію — дарувати власноруч створені картини з китами. В офісі маємо вже справжню колекцію.

MOJAM

Назва компанії утворилася від слова «можем» (можемо все) і трансформувалась в More Jam. Коли створювали лого, додали назві універсальності й світ почув MOJAM! (моджЕм). Більше джему — стало слоганом компанії, а в суперекстрених випадках у команді ще й можна почути MORE Gin =)

Серед варіантів назв також були Anyway, CosWeWant і навіть Duck. Чому саме качка, вже ніхто й не пригадає, але ми всі могли працювати в Duck company. Мемів у нас багато. Ось, наприклад, улюблений мем від нашого продакта 👍

OTAKOYI

У 2011 році пʼятеро засновників компанії вирішили заповнити інтернет україномовним контентом, тож для назви обрали питоме українське слово «отакої» — вигук подиву і захоплення. На проукраїнську позицію вказувала і буква Ї, яка є унікальною для кириличного алфавіту і яка стала основою для логотипа, який з роками змінювався.

Нині наша назва пишеться латинкою — OTAKOYI. Кожну букву транслітеруємо так: O — open-minded, T — thoughtful, A — artistic, K — keen, O — outstanding, Y — young, I — innovative.

Для англомовної аудиторії назва компанії часто сприймалась як японська, тож ми вирішили йти і на японський ринок. Як виявилось, слово «отакої» не має дослівного перекладу в цій мові, але воно може обʼєднувати два окремих слова: ботан オタク (otaku) і восьминіг タコ (tako).

Неофіційним символом компанії є качка. Маємо традицію привозити з поїздок гумових качок, тож в офісі вже є ціла колекція. Почалося все з того, що дизайнери подарували на день народження нашому артдиректору двох живих каченят, які перший час мешкали в душі нашого офісу. До речі, вони потім прожили довге та щасливе качине життя в селі у Львівській області.

Quarks

Кварк — це елементарна частинка і фундаментальна складова матерії нашого Всесвіту. У кварків різні внутрішні властивості, але вони майже не спостерігаються у вільному стані, лише в складі чогось більшого. Те саме можна сказати про нашу компанію — кожен співробітник стає частиною чогось більшого і завдяки своєму досвіду та унікальності робить команду сильнішою.

У команді маємо людину, яку називаємо гуру мемів. Це наш PHP Developer Стас, який скинув у канал #random орієнтовно 635 публікацій. Ми маємо і цілий мемний канал #censored. Ще у нас є стихійне змагання з найкреативнішого повідомлення про вільний обід. Вільний обід — це обід, який співробітник не встиг скасувати, коли з певної причини передумав йти в офіс. Тоді починаються повідомлення: «Обід сумує», «Врятую чийсь обід» чи «Обід-безхатченко» — простір для креативу безмежний.

Railsware

Коли 17 років тому заснували Railsware, ландшафт tech-індустрії був геть іншим. Більшість компаній створювали продукти на Java, PHP, .NET. Але мало хто тоді розумів потенціал мови Ruby, зокрема фреймворку Ruby on Rails. Ми ж його побачили, і довго морочитися з назвою не довелося: просто поєднали Rails і software.

Наш логотип — стилізовані літери RW — можуть комусь нагадувати сучасний потяг. Це проникло і в наше спілкування всередині компанії. Приміром, коли нові процеси чи оновлення функцій працюють класно одразу після встановлення, наші колеги пишуть у Slack: «It’s on Rails».

Є і кумедні моменти. Через те що наш краківський офіс розташований поблизу вокзалу, вже не раз до нас заходили туристи, сподіваючись придбати квитки. На жаль, довелося їх розчарувати.

Нам подобається перетворювати внутрішні меми та жарти на більші історії. Так, у нашому київському офісі є часта гостя ― Керрі, коргі дизайнера Сашка. Непомітно для нас коргі проникли і до візуалів компанії, зокрема банерів та наліпок. Ми пішли далі — і поєднали цю ідею з потяговою історією, посадивши наших улюбленців у потяг Railsware.

Sprinterra

Після перегляду сотень ідей засновники обрали назву Sprinterra. Це поєднання слів sprint, що показує нашу відданість ітеративним процесам методології Agile у розробці програмного забезпечення. І terra — що означає територію нашої експертизи у сфері технологій.

Для лого ми обрали градієнт синього у вигляді кола, яке нагадує знак «увімкнути/вимкнути». Це наш спосіб візуально показати, що ми здатні від початку і до кінця ефективно завершувати проєкти.

Вибір різних відтінків синього для бренду не був випадковим рішенням. Синій символізує стабільність і успіх, спокій і компетентність. Темно-синій вважається заспокійливим кольором. Яскраві відтінки синього асоціюються з передовими технологіями. У лютому 2022 року Sprinterra інтегрувала український прапор у свій логотип. Ця невелика зміна має велике значення для всього колективу.

Stfalcon

Засновник компанії Степан Танасійчук пригадує: «20 років тому в ігрових клубах я використовував нік Falcon для CS. Потім, коли зʼявились інтернет-форуми, то на одному з них Falcon був вже зайнятий, я додав ще ST спереду як свої ініціали. Потім також вів особистий блог з назвою stfalcon.com.

У 2009 році ми вже з командою думали, як назвати компанію, створювали сайт. Тоді хлопці сказали: „Давай поки заюзаєм твій stfalcon.com, а потім ще подумаємо“. От 15-й рік думаємо :)».

Uptech

Вісім років тому співзасновники компанії обговорювали її майбутню назву, створили Excel-таблицю, накидали 20 варіантів і обрали відносно нейтральне, але позитивне слово — Uptech. Логотип компанії змінювався упродовж років, зараз це сходинки, які ведуть вгору і символізують одну з наших ключових цінностей — continuous improvement.

🌟 до 80 спеціалістів

Broscorp

Нашу компанію створили два побратими — Антон і Данило. Тож Broscorp — корпорація братанів, а логотип символізує рукостискання. Оскільки спільним захопленням обох друзів були гори, то додали їх до візуального оформлення нашого сайту.

COAX Software

У створенні назви компанії нам допомагав ШІ. Щоправда, задовго до того, як це стало мейнстримом. У 2014 році ми шукали назву, влаштували брейншторм-сесію, готували варіанти. Жоден не пройшов валідацію всіх учасників. Тож згодом ми скористалися Business name generator. За годину спроб він видав нам варіант — coax. І це нам відгукнулося. Ми дивились на це слово як на абревіатуру: COAX — coding experience. А ще трактували як CO — collective, AX — acceleration, що відповідало нашим цінностям.

Вже понад два роки в COAX живе іграшкова тваринка Гюнтер. Ми звикли вважати його не морським, а офісним котиком. Приніс його дизайнер Сашко. За цей час Гюнтер став і частиною команди, і героєм внутрішніх мемів.

Codica

Назву компанії обирали у 2015 році. Для нас важливими були кілька умов. По-перше, не хотіли, щоб назва мала приставки «Soft», «Dev», «IT» тощо — це все вже набридло. По-друге, хотілося короткої форми на пʼять-шість букв, щоб швидко запам’ятовувалася і вимовлялася. По-третє — і це було найголовнішим — мав бути вільний домен першого рівня.

Коли почали перебирати варіанти (а їх було аж дві сторінки тексту), виявилося, що всі наші вигадані ідеї вже були зареєстровані. І Bluejeans, і Neositi... Чого там тільки не було серед назв. Буквально все вже зайняли IT-компанії. Перебираючи різні варіанти упродовж місяця, ми просто купили готовий домен, але це було кохання з першого читання. Codica — коротко, містко, просто, зрозуміло.

Містер Коді (Mr. Cody) — маскот бренду, тотемна іграшкова тваринка, яка супроводжує нас на всі конференції, ярмарки вакансій, веде сторінки в соціальних мережах і допомагає працювати. Коді — японський акіта. Нам сподобалася ця порода собак, адже вони завжди тримаються з гідністю, але при цьому на їхніх мордочках можна помітити усмішку (це пояснюється анатомічною будовою пащі). В оточенні близьких людей такі собаки розкриваються, стають більш активними та грайливими, мають гарну пам’ять і вправність. Ці риси нам імпонують.

Cossack Labs

Позиціонуючи себе як британську компанію з українським корінням, яка займається кібербезпекою, ми хотіли показати це і в брендингу. Оскільки в криптографії та інформаційній безпеці багато інженерів мають військовий бекграунд з чітким розділенням на «свій-чужий» — нам важливо було знаходити відгук і серед наших майбутніх колег. Звідси і зʼявилась ідея в брендингу мати відсилки до українського війська.

«Cossack» — це логічно, бо історію українського воїнства, зрозумілу поза Україною, втілюють козаки. «Labs» — бо ми створювали R&D-компанію та вже мали достатню кількість академічних напрацювань. Козаківське лого ми створили, бо хотіли зберегти українську ідентичність. Обрали шаблю, бо щит козаки використовували не часто, а шабля — однозначна асоціація та найближчий друг козака.

Хамелеон Фелікс — це криптографічний жарт для своїх зі світу криптографії. Одна з вимог до симетричних шифрів — це зробити так, щоб зашифрований текст неможливо було відрізнити від випадкового шуму (cryptographic indistinguishability). Саме хамелеон, який вміє зливатися з шумним фоном, — ідеальне рішення.

DigitalSuits

У назві нашої компанії слово digital відбиває сучасність, в якій технології проникають у всі сфери життя. Suits виражає нашу готовність і здатність підлаштуватися до унікальних потреб кожного бізнесу. Використати це слово у назві нас надихнув популярний телевізійний серіал «Suits», який полюбляли співзасновники компанії. Вони були вражені не тільки стилем і харизмою героїв, а й їхньою готовністю долати будь-які труднощі.

Логотип компанії — стрілка, спрямована вправо і вгору. Вона відображає позитивний рух, прогрес, символізує впевненість і наполегливість, готовність досягати нових висот.

Integrity Vision

Співзасновниця і CEO Інна Соловйова якось звернула увагу на слово integrity (з англійської «цілісність» — ред.), яке їй дуже запам’яталося. Виявилося, що воно має багато різних значень, тож вирішили саме його використати як основу для назви компанії.

Залишилося питання, яким має бути друге слово. Виявилося, що придумати цікаву назву — пів біди, а ось закріпити його за собою — завдання значно складніше. Ті назви, які подобалися засновникам, були вже зайняті. У першій партії варіантів найменувань не було жодного вільного. Але коли наші юристи звірили з другою партією, то зареєстрували перше вільне, навіть не перевіряючи інші. Так і народилася назва Integrity Vision як «цілісне бачення» для бізнесу.

Muteki Group

Ми розпочали свій шлях як ІТ-компанії з фокусом на ринок Японії. Вражені культурою і передовими технологіями цієї країни, вирішили поєднати ці особливості в нашому корпоративному образі.

«Muteki» японською має дві інтерпретації, залежно від ієрогліфів: «無敵» - незламний, непереможний; «霧笛» - сигнал, який має виводити загублені кораблі з туману. Це підкреслює нашу незламність і раціональний підхід до бізнес-ідей. «Group» для нас означає об’єднання глибоких знань і різних напрямів у розробці програмного забезпечення.

Наш логотип відбиває прагнення поєднати експертність українських розробників і японську прогресивність. Кольори України та Японії поєднуються, а вершина символізує співпрацю.

pleso

Ми представляємо ІТ-стартап і платформу з психологічної підтримки. Плесо — ділянка русла річки зі спокійною течією. Це як метафора до спокійного та врівноваженого життя, з чим людині може допомогти психотерапія.

Нашу платформу інколи плутають з київським комунальним підприємством «Плесо», яке займається благоустроєм прибережної частини Дніпра. Або ж і не просто плутають, а вважають, що це саме вони надають послуги психологів :) А ще досить часто ми отримуємо від мешканців скарги і фото засмічених пляжів.

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



8 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

В мене з брендовим ім’ям було просто, коли придбав домен sysadmin.online
Так назва бренду і розпочалась)

Але з прибанням домену теж не все було просто — довгі перемовини. Але зміг)

Дуже цікаві історії! Дякую за допис!

Вони не йдуть на комунікацію. І з цього питання теж

Тоді й з’явилася назва EPAM, це абревіатура від фрази Effective Programming for America («Ефективне програмування для Америки»).

Мене завжди харило «Єпам», він для мене Епам з 2008. Виявляється, я мав рацію :)
Єфективненько :D

Єпам

Так хіба рускомовні говорили

Так і було, але я і російською завжди «екав».
Говорити «Єпам» і «камп’ютЄр» це щось не просто російськомовне, а яскраво російське.

Офіційна назва компанії українською — «ЕПАМ», так у всіх документах.

Підписатись на коментарі