Детективний шутер нового покоління. Огляд Deathloop

14 вересня на ПК та PlayStation 5 виходить сюжетний шутер Deathloop від творців стелс-екшенів Dishonored. Гра закине вас на таємничий острів, з якого неможливо вибратися, і змусить проживати один день знову й знову. Ми вже пройшли його та ділимося враженнями.


Deathloop може бути цікавий з різних причин. По-перше, це консольний ексклюзив PlayStation, тобто на Xbox він не вийде принаймні ще рік. Але студія Arkane Lyon, яка займалася його розробкою, належить до видавництва Bethesda Softworks, що, своєю чергою, входить у компанію ZeniMax Media. А останню торік за $7,5 мільярда придбала Microsoft, щоб зробити частиною своєї Xbox Games Studios. Отже, фактично ексклюзив для PlayStation робили співробітники компанії-конкурента. Так, угода між Sony та Arkane була укладена ще до того, як IT-гігант з Редмонда почав сипати грошима. Але це вже деталі, і ситуація все ж досить дивна.

По-друге, Deathloop — це новий проєкт творців Dishonored. А отже, на нас чекає гідний immersive sim, шутер і гра про петлю часу в одному флаконі. Чи так це насправді, чи Arkane цього разу не вдалося створити шедевр, і у користувачів Xbox немає жодних причин кусати лікті через тимчасову ексклюзивність. Ми вже пройшли гру та спробуємо дати відповіді на ці питання, а також розповісти про плюси та мінуси проєкту. Тож без зайвих слів, починаємо.

Нічого не зрозуміло, але дуже цікаво

Це були б не Arkane, якби вони не переускладнили все. Це аж ніяк не мінус гри. Але через це розробникам складно чітко і коротко пояснити, чого саме чекати від гри. Отже, сюжет.

Починається гра з того, що ви прокидаєтесь на березі острова Чорний Риф. Вас звуть Кольт Ван. Але хто ви, що тут робите та що взагалі відбувається у цьому місці — загадка. Відомо тільки те, що на острові є якась пані Джуліана, яка хоче вас вбити, а також те, що померти ви не можете, адже застрягли у часовій петлі та змушені проживати на цьому клятому острові один й той самий день знову і знову.

Згодом з’ясовується, що на Чорному Рифі проводились якісь експерименти. А щоб розірвати цикл і втекти звідси, треба вбити Джуліану та ще 7 ідеологів. Проблема лише в тому, що все треба встигнути за один день. День у Deathloop поділено на чотири частини: ранок, обід, після обіду та вечір. А сам острів складається з чотирьох локацій — Комплекс, Даунтаун, Карлова бухта і скеля Фрістад — де і треба відшукати ідеологів. На певній локації один ідеолог може бути лише у конкретний період доби, наприклад, зранку. Та є шанс зібрати хоча б кілька цілей в одному місці. Треба лише дізнатись плани суперників і скорегувати їх. Наприклад, кількох ідеологів можна заманити на одну вечірку, комусь досить влаштувати «нещасний випадок» або спіймати на гарячому солоденьку парочку, у яких службовий роман.

Досліджувати острів можна як заманеться. Вам дозволено перемотувати час, щоб потрапити у потрібну локацію у певний проміжок дня. Єдине, що варто пам’ятати: час тут не стоїть на місці. І якщо ви після обіду відвідали якусь локацію, то по поверненню в хаб у вас буде вже вечір. А після вечора цикл перезапуститься, і ви знову прокинетесь вранці того ж дня, а всі, кого ви вбили вчора, воскреснуть. Якщо вас вб’ють, цикл також скинеться і вам доведеться починати зранку.

Постійно перепроходити чотири локації не нудно, адже у різний період дня на них відбуваються різні події. Ось вам треба навідатися до майстерні чоловіка, який займатиметься феєрверками для вечірки. Після обіду його будинок горить. Тож вам треба прийти сюди вранці, щоб запобігти пожежі та дослідити будівлю. На іншій локації увечері крига стає товстішою, і по ній можна дійти до розбитого літака. Чи, наприклад, досліджувати локацію, де планується вечірка, безпечніше зранку. Адже тут поки що проходить саундчек і озброєних людей ще не так багато.

Сюжет в Deathloop з присмаком детективу. Шукати зачіпки та дізнаватись правду щодо подій на острові цікаво. Хоч більша частина інформації й подається через нотатки та аудіозаписи.

Дій, як заманеться, але пам’ятай про правила

Локації в Deathloop усіяні озброєними ворогами. Але і ви будете не з порожніми руками. З собою Кольт може носити три види вогнепальної зброї, мачете та гранати. Є також пристрій для того, щоб хакнути турель чи камери спостереження. Стволів у грі не багато, проте одного й того ж автомата чи пістолета може бути кілька різновидів — додаткова здібність на кшталт отруйного газу чи три слоти для посилення зброї замість одного. Мені більше подобалось ходити з рушницею — на близькій відстані або при пострілі в голову вистачало однієї кулі. Зброя відчувається по-різному. Допомагає покращена вібрація в геймпаді DualSense. Це не рівень Astro’s Playroom і навіть не Returnal, де вібрація давала підказки про заряджений альтернативний вогонь, однак виконано пристойно.

Ще у трейлерах розробники заявляли, що під час перестрілок зброю може заклинити. Це було помітно у пролозі, але потім про цю фішку наче забули. Трохи прикро, адже такі несправності додавали гостроти сутичкам.

Крім зброї, у вас будуть певні здібності, серед яких телекінез, тимчасова невидимість або ж телепортація на короткі відстані (так, зовсім як у Dishonored). Здібності отримуються через злитки, які можна відбирати у вбитих ідеологів.

І злитки, і брелоки для покращення зброї треба насичувати резидіумом. Це такий ресурс, що розкиданий локаціями. Якщо не наситити предмети, то ви їх втратите після того, як цикл перезапуститься.

На відміну від сюжету, який доволі лінійний, у геймплеї вам дають більше свободи. Ви можете вбивати ворогів тихенько, по стелсу, або ж влаштовувати карколомні перестрілки чи комбінувати обидва стилі. На локаціях вас не змушують йти одною дорогою. Шляхів, які приведуть вас до потрібного місця, безліч. Можете дертися дахами, обходити будинки з різних боків, проходити тунелями — все що заманеться. Кожен ваш шлях буде унікальним. Наприклад, десь, крім охоронців, стоять турелі — ви можете обійти їх або ж хакнути, щоб посіяти хаос. А інше місце взагалі заміновано, і поряд сидять стрільці з кулеметами, щоб вам було «веселіше» обходити бомби.

Сутички з ідеологами не дуже відрізняються від перестрілок зі звичайними ворогами, хоча часто трапляються цікаві ситуації. Якось під час бійки в ангарі один з ідеологів засів у кімнаті, де прострілювалось лише одне вікно. Моя куля потрапила в балон з газом, той почав наповнювати кімнату, і коли ідеолог зробив свій постріл, стався вибух. Тобто фактично вбив його не я.
Ще одним елементом, який робить проходження унікальним стала Джуліана.

Джуліана

Поки ви бігаєте у справах, шукаєте зачіпки та полюєте на ідеологів, до вас на локацію може увірватися Джуліана під керівництвом іншого живого гравця з мережі. Розробники попереджали, що до релізу Джуліана буде заходити не так часто, оскільки грає лише преса. Проте мені пощастило, причому настільки, що я врешті перевів гру у мережевий режим «тільки друзі».

Коли інший гравець у ролі Джуліани потрапляє до вас, то на локації зачиняються входи у тунелі й ви більше не можете втекти у свій хаб. Щоб розблокувати входи, треба зламати антену, яку охороняють вартові, і будьте впевнені, десь тут вас і підстерігає гість з мережі. Скажу чесно, вбити його мені вдалося лише раз, коли він вирішив влаштувати засідку, а я обійшов його з іншого боку. Але ті, хто був більш активним, зазвичай перемагали мене.

Геймплей за Джуліану майже ніяк не відрізняється, за винятком однієї деталі. У Кольта є здібність «Реприза» — вона двічі може повернути вас на локацію після смерті, щоб не перезапускався цикл. У Джуліани «Репризи» немає. Тобто увірвалися до когось в гру, зловили кулю і повертаєтесь у свою гру.

Така онлайн-взаємодія нагадує soulslike-ігри і вносить додаткове різноманіття у геймплей.

Технічний стан

Я проходив Deathloop на PlayStation 5 в режимі «Продуктивності» у 60 FPS. З частотою кадрів все було гаразд, як власне і з графікою. Хоча вона тут точно не нового покоління. Те саме можна сказати і про завантаження, вони тут помітні.

Ще було помітно, що керування в грі зроблено для миші та клавіатури. Якщо вам треба підняти аптечку зі столу чи натиснути кнопку на стіні — потрібно точно навести маленьку крапочку на них. Це бісило у динамічних моментах, бо замість балона зі здоров’ям я часто хапав порожні пляшки, петарди та цвяхи.

Навіть деякі навчальні ролики у меню гри показуються на такій маленькій ділянці в правому куточку екрана, що роздивитися їх на телевізорі з кількох метрів складно. Це не зовсім мінус, радше рекомендація грати на ПК.

Також кілька раз під час проходження я ловив баги. Одного разу гра просто зависла, іншого — зависла сторінка меню прокачки зброї і висіла над іншими розділами меню, затуляючи огляд. В обох випадках допоміг перезапуск гри.

І мій особистий біль — не зарахувалася ачівка за вбивство гравця в ролі Джуліани. А це був єдиний випадок, коли я переміг в онлайн-дуелі.

Висновок

В Deathloop чітко можна побачити руку майстрів з Arkane Lyon. Так, гра багато чого взяла від Dishonored. Але тут більше свободи дій, неймовірний левел-дизайн та цікавий сюжет, завдяки якому захочеться досліджувати загадковий острів. І так, Deathloop вийшов неідеальним. Оповідання досі здебільшого спирається на нотатки, а від графіки тут не зриває дах, хоча вона й виглядає стильно. Та найбільше засмучують баги, але сподіваюся, що їх приберуть з патчем першого дня.

Тож якщо вам подобаються попередні ігри студії, то й ця не розчарує. А якщо ви не ознайомлені з творіннями Arkane, то Deathloop — це гарний привід надолужити згаяне. Це захопливий сюжетний шутер, зі свіжою онлайн-складовою та цікавими головоломками, якому ми ставимо 9 балів з 10.

9/10

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось25
До обраногоВ обраному2
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Огляд цієї гри українською мовою сьогодні на www.twitch.tv/oldboiua

краще б мою грю рев’ювнули: locadeserta.com/locadesertachumaki хоч щось новеньке, а не чергова клікалка кат сцен в 3д :(

Щось мені це трохи нагадало Prey: Mooncrash. З її перезавантаженням симуляції і проходженням одних і тих же локацій різними шляхами.

Ох у видавця й чемодани грошей... Реально всі причетні (типу оглядачів на Ютубі) роблять ці огляди, я так дивлюся, навіть непричетні також.
Чекаємо огляд на прекрасному.it

тре їм написати, бо про наш чемодан вони, схоже, забули((

хай видадуть прокомоди до гри, а ви тут розіграєте або в тг :)

ссылку на кряк забыли приложить

у Аркейн потрясающий левел дизайн

Наконец-то и мне есть что почитать на ДОУ :)

Повіяло Hades. Певно зараз мода пішла на циклічні сюжети замість лінійних. Але я пограв би, де тільки часу набратися стільки?)

Вам тут напевно зараз розкажуть, як правильно dou вести, але як на мене це круто. Україномовні обзори відеоігор — це майже унікальне явище. Та і хто з айтишників не любить іноді полежати доверху пузом біля плоєчки, нехай перший кине в мене камінь.
І ще круто, що ви отримали гру до її виходу, при тому що не були ігровим виданням. Зв’язки у Bethesda?!

Непогано, огляд ігроновинок — це круто. Хоча напевно під це було б краще окремий розділ зробити :)

Я что-то пропустил? Когда это ДОУ превратился в игрожурский портал, да с выставлением оценок?

Тестим новые темы и новые форматы.

ну тогда уже и видеообзор не помешал бы.

Підписатись на коментарі