ІТ платить мало податків? Подкаст DOU #23

Ми довго опиралися, але більше немає сил. Настав час поговорити про податки. Чи не замало ми платимо податків в ІТ, а що буде, якщо рівень оподаткування зросте вдвічі, що відбувається з ФОП-моделлю і чого очікувати від Дія City, а ще — чи є в України шанси досягти економічного розквіту. Щоб розмова була підкріплена думкою експерта, ми покликали в гості Юрія Гайдая, старшого економіста Центру економічної стратегії. Слухайте та коментуйте.

Підписуйтеся на телеграм-канал подкасту — спілкуватимемося разом.

У випуску обговорюємо:

01:52 Як багато податків платить ІТ-галузь.
20:15 Про податкове навантаження в Україні.
26:29 Що відбувається з ФОП та Дія City.
45:28 Що може піти не так з Дія City.
1:04:30 «Україна випереджає Польщу на −50 років».
1:09:51 Дякуємо Юрі за розмову, а вам за те, що підписалися на канал!


Дисклеймер: усе, що сказано у цьому подкасті, може не збігатися з думкою редакції DOU, компаній-роботодавців, друзів та знайомих, а інколи навіть зі справжньою думкою самих ведучих.


👉 Підписуйтеся і слухайте нас на всіх платформах, зокрема на iTunes, SoundCloud, Google Podcast, RSS.

👍НравитсяПонравилось6
В избранноеВ избранном1
Подписаться на тему «подкаст»
LinkedIn


Лучшие комментарии пропустить

1) уверен что если пригласить известные аудиторские компании мы найдем очень много интересного в том куда используются УЖЕ уплаченные налоги.
2) И почему это я не должен спрашивать куда идут мои 5%? я хочу знать куда платится даже 0.01% от моих налогов, а не заплати 10 или 20% и только потом можешь спрашивать — так не работает.

1. Низькі податки стимулюють ріст економіки.
Модель роботи ФОП 5% податку + ЄСВ саме це не в останню чергу відповідальне за ріст індустрії на 20-30% щороку.

2. Якщо відро діряве, то треба латати відро, а не лити в нього більше води.
Для початку давайте зробимо прозорими витрати бюджету, всі середні та великі державні закупівлі виключно через Прозоро, реальні справи з конфіскацією награбованого за незаконне збагачення, а потім вже піднімемо податки, в тому числі й айтівцям.

В питанні сплати податків, — первинним є те, куди й на що вони витрачаються.

почему-то обсуждают обычно 5% и 19,5%, а надо сравнивать 25% и 39,5%. Наше государство достаточно хитрое, еще пару десятилетий назад было замечено что многие компании оптимизируют налоги через зп в конвертах, и решило с людей сбить все равно деньги путем налога на еду. Притом даже с детей и пенсионеров. Хочешь кефир с булочкой — заплати 20% налога за распитие кисломолочных изделий. Соответственно основное наполнение государственного бюджета это НДС и Акциз.
Кстати тут еще момент про дия сити модель: сейчас единый налог — это местный налог который платится по месту прописки, а если в дия сити он будет по принципу налога на доход физ лиц, то большая его часть пойдет в гос бюджет. Не уверен, но возможно это такой себе способ как денюжку с чемодана больших ИТ городов переложить в большой котел под государственное администрирование.
Другими словами те 5% единого налога сейчас уходит местным комунальным службам, а те 20% с покупок идут в общий всеукраинский бюджет.
было бы прикольно чтобы Доу как-то опубликовал материал про детали налогов, а не просто что много или мало. Пока нашел такие вот проекты www.liga.net/...​0egInJuVXhP-vDWY9Nvs5YsnE
project.liga.net/...​5jxrlLGvzG2uZiugXKQFKNDMs

Що мене дико вибішує в існуючої системі податків:

1. Нерівість між різними агентами. Нехай всі платять один і той-же відсоток. Наприклад 20% І все. Ніяких повернень, знижень чи, навпаки, підвищень для «більш багатих».

2. Непрозорість та невідповідальність за розподіл. Я сплачую у місцевий та державний бюджет і хочу мати можливість бачити використання кожної копійки — з підписами тих, хто витратив. Бо це МОЇ гроші. (гаразд, я розумію, що є витрати на безпеку — СБУ, ГРУ, МО. Нехай буде загальна сумма по ним. Але кількість ціх захищенних статтів бюджету треба мінімізувати і по кожній треба дуууже важливе обгрунтування, а не просто «тах захотів чиновник Васьок»). Всі, хто приймає рішення за розподіл грошей платників податків повинні публікувати свої статки. Вони та члени родини.

Чому я взагалі повинен подавати у податкову будь-які дані, при тому, що держава не публікує платникам податків майже нічого?

Все, що треба — встановити, що платник податків повинен заплатити податок, наприклад, не пізніше місяця після отримання доходу. Податкова побачить мій платіж — бо це на її рахунок, і ніяких паперців та звітів не потрібно. Як я там веду справи та бухгалтерію — моє діло. А ось вже якщо я витрачаю значно більше, ніж можу, судячи з сплачених податків — ось тоді і тільки тоді до мене можуть бути питання, на які я можу відповісти по запросу. І це все. Достатньо контролювати, наприклад, передачу прав власності та платежі більші деякої суми, наприклад, вище середньої зарплатні (І для цього достатньо прийняти закон про те, що платежі на великі суми можна робити тільки безналом).

135 комментариев

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

Йду в зоомагазин — «А в вас є налічкою?»
Сижу в кафе — «Ой, термінал не працює/связі нема/розбився/поламався і т.п.»
Замовляю доставку — «За доставку скиньте на карту»
Прийшов сантехнік — «Тільки кеш»
Поїхав купив двері — «Нє, счот ми не можемо виписати — скиньте просто на карту»
Прийшла бригада класти плитку — «Ну, давайте на карту. В нас є фоп, але нашо вам туди платити»
Підключаю інтернет — «Давайте просто на картку скиньте...»
Приїхав убер — «А в вас карта? Нє, так не поїду — відміняйте»
Серез більшості знайомих не з IT — зарплати в конвертах.

Звичайно, вже набагато краще, ніж було раніше. Але...

Так шо IT платить більш ніж нормально.

Ну і давайте уточняти.

1 ЩО ФОП це форма господарювання, проміжна між фізиком, та юрособою. Вона сама по собі не визначає ставки податків.
2 фоп може бути на загальній системі оподаткування. з усіма його недоліками. Чи на одній з груп спрощеної системи.
3. А Юрсособа теж може бути на спрощеній системі оподаткування — на 3 групі. З 5% якщо вона не платник пдв, і % якщо вона платник.

Все почему-то забывают про общую систему налогообложения. Никто не мешает перейти на нее и платить тоже что по трудовой только без плюшек трудовой), те же 19,5 налога и 22 есв. Но почему-то все доколупплись к 5%. А это же упрощенка.

Проблема в КЗОТ, і ПДФО. Для фізиків ПДФО треба зменшувати до 5%.

також треба робити Пенсійну реформу.

ну і саме головне. Всі фізики мають самі платити податки. Компанії податкові-агенти це зло.

Всі фізики мають самі платити податки.

Тогда боюсь несколько правительств подряд кончат очень плохо

Та камон. Просто ребятам не достались те ресурсы, что уже скомуниздили с 91 года, а с каждым президентом и Майданом свободных ресурсов все меньше, заводы уже чьи-то, метал весь вырезали, и в Чернобыле тоже. Бурштын и лес вывезли ещё при пете. Остались ИТ

Послушал.
Гость адекватен. Ведущие конечно плавают в теме, при том сами ФОПы я так понимаю.

Больше всего раздражают утверждения, из разряда, вот тут ктото перестал платить свой миллион грн и всё «где скорые помощи», денег не хватит не на что, будет Сомали.

Напомню господа, у нас бюджет во время года гуляет ± 100 млрд грн.
В сентябре наблюдалось переполнение в 50 млрд грн.
Это при указанных налогах IT в 6.5 млрд и 1.5 от АТБ.
На данный момент он составляет около 43% ВВП и дефицит гуляет между 70-150 млрд грн.

Касательно НДС, его не так просто не заплатить. Про серый импорт — взять хотя бы статистику бюджета у нас импортный НДС vs внутренний НДС 2:1. Если ты заплатил ФОП без НДС, это не значит что он не заплатит НДС в дальнейшем.

А на тему «Где скупляется IT-шник» в Ле-Сильпо или АТБ, думаю стоит провести опрос, для портрета)

оплатить, тобто профінансує. Але платником, тобто податковим агентом ПДВ є саме той хто продає товар/послугу

Ні, платником ПДВ є покупець, а продавець є агентом по перерахуванню цього податку до бюджету. ПДВ, взагалі, то є податок на споживання. В економічно нормальних країнах він з’являється виключно в роздрібній торгівлі. В розрахунках між підприємствами його немає. ПДВ видумали європейські комуністи, бо не бажали чекати завершення всього виробничого циклу, поки можна буде взяти цей податок. Бо деякі складні цикли тривають рік і більше. Тоді вони розбили цей податок по всьому виробничому ланцюгу і назвали це ПДВ. Але суті цього податку, як податку на кінцевого споживача це не змінює.

так я про це і пишу.
але в законодавстві та нормативці «платником пдв» вважають саме податкового агента а не кінцевого споживача. Це призовдить до частих маніпуляцій зі сторони «чиновників»

1. Низькі податки стимулюють ріст економіки.
Модель роботи ФОП 5% податку + ЄСВ саме це не в останню чергу відповідальне за ріст індустрії на 20-30% щороку.

2. Якщо відро діряве, то треба латати відро, а не лити в нього більше води.
Для початку давайте зробимо прозорими витрати бюджету, всі середні та великі державні закупівлі виключно через Прозоро, реальні справи з конфіскацією награбованого за незаконне збагачення, а потім вже піднімемо податки, в тому числі й айтівцям.

Низькі податки стимулюють ріст економіки.

Чи є цьому емпіричне підтвердження?

IT и аграрка в Украине как минимум.

+ строительные конторы... это из тех, что реально наполняют «закрома родины»

А есть страны, где айти индустрия упала? Например на 20-30%?

Само собою, найяскравіший приклад поряд — Білорусь.
Міграція більше 10тисяч ІТшників з країни тільки за 2020 рік та закриття десятків компаній.

Это не самая большая их проблема на сегодня...Ну и как следствие уход компаний(

закупівлі виключно через Прозоро

Наблюдал на прозоро множество «закупівель» написаных под конкретных лиц. Еще немало «закупівель», необходимость в которых, мягко говоря сомнительна.

К сожалению этот механизм работает отвратительно. Но да, стало прозрачнее, и можно наблюдать.

Якщо відро діряве, то треба латати відро

но с этим вы правы

Наблюдал на прозоро множество «закупівель» написаных под конкретных лиц. Еще немало «закупівель», необходимость в которых, мягко говоря сомнительна.

Сліпі тендери були задовго до прозорро, і махлювали там так само і методи ті самі були.

потім вже піднімемо податки, в тому числі й айтівцям

Уже 43% ВВП куда поднимать?

Щоб корова давала більше молока і меньше їла, її треба меньше кормити та більше доїти © — будь-якій податківець.

1. Низькі податки стимулюють ріст економіки.

Тут все просто. Більшість людей, здається, мають наступну логіку:
В німеччині податки високі, поліціія ввічлива, суди чесні. Значить, піднімемо податки, наберем нову поліцію, звільнимо судей, в нас буде як в німеччині.
В реалі воно трохи інакше — дайте людям розбагатіти, і вони сформують зрілі соціальні інститути. Іі в історії ніколи не було інакше. Але це для наших урядів просто за гранню розуміння :)

В реалі воно трохи інакше

... хто хоче як в німеччині тупо валить у свою німеччину чистий профітЪ ))

валить у свою німеччину чистий профітЪ

Понимаю шутку.
А если серьезно — для кого это профит?
Ни для кого.
Но придется так и сделать.

Це називається «Карго-культ», сліпе копіювання чогось без розуміння причин та наслідків.
Німеччина довго йшла до сьогоднішнього стану і ми точно не зможемо повторити її шлях.

САме так.

ЦЕ те саме що копіювати поведінку багатих, щоб стати багатим.
Ні дорогі стейки, ні порш у кредит не зроблять тебе багатим.
А треба робити те що робив багатий щоб розбагатіти(ну чи його предки, якщо він отримав спадок)
Якщо проаналізувати багато різних країн то вийде що багатіли вони в зовсім інших реаліях, з зовсім іншими податками, реформами, та іншими речами. І дуже багато того що вони роблять зараз вони роблять через те що вони можуть собі дозволити.

Ну або з’являться додаткові нюанси як в Норвегії. Де дійсно дорогі податки на фізичних осіб, і дуже низький корпоративний податок.

Ех, нажаль в уряді такого розуміння немає. У всіх урядах. Ну вірять люди що в бдній країні може бути добре медицина і чесна поліція. Ну що тут зробиш :)

Чиновники думають не так.
Їм треба одночасно тримати більшість(болото) при цьому стригти баганів.
і будь-яка сфера, що буде достатньо жирна-відгодована, і одночасно без лобістів та підтримки значної частини суспільства(чи як варіант іноземних партнерів) чи політичного представництва піде в росхід.
Головне щоб це не вплинуло на рейтинги

тому умовні чиновники думають так:

ось тут в нас айтішинки, Їх можна «отоварити». Скільки Їх? 0,5%? 1%?
Негайно в росхід!, А будуть вимахуватись то взагалі заборонимо ЗЕД, та третю групу для 62,01 62,02. Оборзєлі вкрай.

Насправді Фоп тримається Не завдяки IT спільноті а всупереч. В більшості — всі недолугі та кволі спроби щось там домовитись зі сторони IT асоціацій та контор лише дратують владу. І це при тому що часто частина керівницва «топ-контор» регулярно пробує торганути інтересами простих гребців-веслярів.

ЩО дійсно є стримуючим фактором це те що значна частина владних і околовладих чиновників використовує Фоп для оптимізації податків.

Головне щоб це не вплинуло на рейтинги

по научному это называется «величие» (к) (тм)

Чиновники думають не так.

Не в чиновниках проблема. Населення так думає. Нарід поголовно переконаний що для того щоб була в нас Швейцарія треба посадити корупціонеріів і зробити поліцію як в Швейцарії. Що є повним ідіотизмом апріорі. Думка на рівні «якщо цей туберкульозник припинить кашляти, він одужає»

100% вон тот же Сингапур пошел по такой модели, просто открытия ФОП ддя иностранцев и низкие налоги, и отличный результат, страна в топе. Если нам дать разбогатеть экономика в целом выиграет, мы ж деньги как правило тратим в Украине, не вывозим валюту, ну только на отдыхе раз-два в год. Но принцип даить пока доиться, потом на говядину еще в умах правителей сидит. А что им еще делать, если там теоретики, которым нужно дыры в бюджете закрыть сегодня, а не подумать о том, как сделать так что б их не было через 5-10 лет. Куча стариков сидят которые очень сильно оторваны от реальности и выдумывают работающие законы. Позвали какого-то эксперта и мы должны поверить, что увеличение для нас налогов это верно и правильно? Выходит решение уже принято без нашего участия и нас готовят подводят постепенно к этому. При том что Зеленский перед выборами обещал не поднимать налоги в IT сфере.

Но принцип даить пока доиться, потом на говядину еще в умах правителей сидит.

І в головах людей також. Що потрібно робити щоб були вищі пенсії? Позичити бабло і пдняти пенсії! Що потрібно зробити щоб поліція не брала хабарі? Звісно, завести 100500 органів що кошмарять поліцію! Що робити з вуличною злочинністію? Боротись! Більше ментів!
Я маю досвід вуличних ремонтів, і один раз ремонтував перекошений бордюр на нашій вулиці. Я його пдмуровував, забивав арматуру, іі його зносили все одно. Потім я зрозумів — він просто під кутом стоїть. Його можна підпирати але це все костилі, його тре просто вирівняти вертикально.
Оці всі видоювання ще податків і збільшення виучки ментів — це і є заливання бетону і забивання арматури в перекошений бордюр.

100% вон тот же Сингапур пошел по такой модели, просто открытия ФОП ддя иностранцев и низкие налоги, и отличный результат, страна в топе

Сингапур не совсем удачный пример. Это классическая азиатская деспотия, просто с относительно человеческим лицом и без особых загонов.

Так, але методи. Автократія + економічний офшор, і друге — ключове, хіба ніі? Де б вони були просто з диктатурою? В північній кореї?

Ведро дырявое, но латать бесполезно, еслы коррозия съест через год ваши латки. Какой смысл видеть траты бюджета, если для тех, кто тратит, не наступает ответственность? Самая большая проблема этого государства — что у народа нет желания (силён страх последствий) спрашивать с избранных ими властителей. По факту, никогда за время истории тут не существовало обратной связи, и нет института репутации, который присутствует в большинстве развитых стран. Если ты один раз украл, то там от тебя отвернутся все, от родственников до учителей в школе, и те, кто хотят там заработать или построить политическую карьеру — из кожи вон лезут, чтобы их ни в чём таком не обвинили. У нас же глава одной радикальной партии — трижды судимый, да и на половине Рады клейма негде ставить, одни Свинарчуки чего стоят.

Так, однозначно погодужюсь, що має бути невідворотність покарання бо кримінально-процесуальний кодекс у нас і так досить хороший але суворість законів компенсується необовязковістю їх виконання)
Повинна пройти судова реформа, перш за все, а далі все інше.

Щодо того, що народ боїться запитати, то тут незгоден, все ж у нас досить багато активістів та й механізм майдану ніхто не відміняв у випадку особливо великих зашкварів.

одни Свинарчуки чего стоят

і чево оні стоят?

Україна випереджає Польщу на —50 років

Полувековое опережение с присущей отрицательной динамикой

Напомню аксиому: Taxation is theft

О секта анархокапів під’їхала.

ТОй хто обирає платити податки, той їх заплатить. Просто це будуть окупаційні податки на зовсім інших умовах.

Просто це будуть окупаційні податки на зовсім інших умовах.

Я от бабушки ушёл, я от дедушки ушёл

*(обирає не платити)

Розмови про податки разом із анафемою на ті 5% нічого не варті і м’яко кажучи нерозумні по своїй суті допоки ми не згадуємо що за різними підрахуями від 70 до 80% надходжень від громадян до бюджету — це ПДВ і так звані непрямі податки: збори, акцизи і пр. х-ня, яку наші шановні законотворці посоромились називати податками, ймовірно з метою дати комусь побалакати про «низькі» податки у країні. В цьому сенсі, наскільки я знаю, в Європі нам рівних нема... хіба Азія-с.
Тому па-харашому мова має йти не про більшовицькі лозунги тіпа «хай всі плотють по 20%» чи «забрать в IT і подєліть!», а про зменшення непрямого податкового навантаження. Цільові збори на бензин десь адекватно поліпшили якість доріг? Якщо ж старшим пацанам дуже подобаються саме податки на споживання — ОК, я згоден, всі мають бути в однакових умовах і платити 5% прямих податків!
А головне, з чого почати... Не тільки кожен з нас, як часом любітєлі нє мєшкі носіть розповідають, а чинуші — з себе! Приробити нарешті дно до кубишки з грошима і звітувати за кожну копійку яка надійшла до бюджету так само і ще суворіше ніж за ті, які недобрали. Не написано в Конституції, нема закону і отже ніхто не зобов’язаний платити податки для того аби «державні» люди купували будиночки на гектарах землі на зарплату тої самої касирки з Сільпо :( допоки існує безкарне розкрадання бюджету, будь-які нові податки і збори приречені на спротив :(

почему-то обсуждают обычно 5% и 19,5%, а надо сравнивать 25% и 39,5%. Наше государство достаточно хитрое, еще пару десятилетий назад было замечено что многие компании оптимизируют налоги через зп в конвертах, и решило с людей сбить все равно деньги путем налога на еду. Притом даже с детей и пенсионеров. Хочешь кефир с булочкой — заплати 20% налога за распитие кисломолочных изделий. Соответственно основное наполнение государственного бюджета это НДС и Акциз.
Кстати тут еще момент про дия сити модель: сейчас единый налог — это местный налог который платится по месту прописки, а если в дия сити он будет по принципу налога на доход физ лиц, то большая его часть пойдет в гос бюджет. Не уверен, но возможно это такой себе способ как денюжку с чемодана больших ИТ городов переложить в большой котел под государственное администрирование.
Другими словами те 5% единого налога сейчас уходит местным комунальным службам, а те 20% с покупок идут в общий всеукраинский бюджет.
было бы прикольно чтобы Доу как-то опубликовал материал про детали налогов, а не просто что много или мало. Пока нашел такие вот проекты www.liga.net/...​0egInJuVXhP-vDWY9Nvs5YsnE
project.liga.net/...​5jxrlLGvzG2uZiugXKQFKNDMs

5 и 19.5 ясно. А 25% это что? и 39.5 это что? 19.5 и 20% НДСа? Тогда по хорошему сравнивать 25%(5% фоп + 20 НДС) и 61,5% (19.5% + 22% + 20%НДС)?
Давно уже пора топить, что б людям всем опустили налоги до уровня ФОП и все споры и проблемы пропадут. Налог на доходы 5% и 0% с работодателя.

А вот это норм идея! У людей на руках денег больше будет, и они явно не будут свои доп 3-5к грн прятать в оффшоры)

Ты что, а воровать? Неужели Вова своим друзьям из квартала не даст должность в кормление?

Меньше не будут)) меньше доходить до нас будет, но не для них ( В Обухове еще много лесов незастроенных.

Доу выкатил хайповую тему для пятнички! Всех с пятницей ) .

а що буде, якщо рівень оподаткування зросте вдвічі

Поїдуть з країни ще активніше

Що мене дико вибішує в існуючої системі податків:

1. Нерівість між різними агентами. Нехай всі платять один і той-же відсоток. Наприклад 20% І все. Ніяких повернень, знижень чи, навпаки, підвищень для «більш багатих».

2. Непрозорість та невідповідальність за розподіл. Я сплачую у місцевий та державний бюджет і хочу мати можливість бачити використання кожної копійки — з підписами тих, хто витратив. Бо це МОЇ гроші. (гаразд, я розумію, що є витрати на безпеку — СБУ, ГРУ, МО. Нехай буде загальна сумма по ним. Але кількість ціх захищенних статтів бюджету треба мінімізувати і по кожній треба дуууже важливе обгрунтування, а не просто «тах захотів чиновник Васьок»). Всі, хто приймає рішення за розподіл грошей платників податків повинні публікувати свої статки. Вони та члени родини.

Чому я взагалі повинен подавати у податкову будь-які дані, при тому, що держава не публікує платникам податків майже нічого?

Все, що треба — встановити, що платник податків повинен заплатити податок, наприклад, не пізніше місяця після отримання доходу. Податкова побачить мій платіж — бо це на її рахунок, і ніяких паперців та звітів не потрібно. Як я там веду справи та бухгалтерію — моє діло. А ось вже якщо я витрачаю значно більше, ніж можу, судячи з сплачених податків — ось тоді і тільки тоді до мене можуть бути питання, на які я можу відповісти по запросу. І це все. Достатньо контролювати, наприклад, передачу прав власності та платежі більші деякої суми, наприклад, вище середньої зарплатні (І для цього достатньо прийняти закон про те, що платежі на великі суми можна робити тільки безналом).

Класний коментар по суті.
Я теж за однаковий відсоток.
Ті ж умовні 20 відсотків.
Ну і я за умовний суперфоп рахунок у банку.
З якого з усіх надходжень банк одразу знімає 10 чи 20 відсотків і звітує в податкову він же.
Так можна було б таксувати, працювати сантехніком чи здавати квартиру за безготівку.
І податки сплачені, і джерело коштів є, і мороки з документами нема.
Ну і б теж хотів бачити, на що спрямовується кожен відсоток з моїх податків.
А не «давайте зберемо — а там побачимо».

Доречі, про суперфоп — це взагалі дууже треба, щоб КОЖЕН сплачував податки самостійно і бачив — скільки. Отримав зарплатню — пішов в касу і отслюнявив. Щоб кожен відчував — чиї це гроші.

Оце так, підтримую. Хоча тоді треба буде більш пильно слідкувати, щоб люди не сачкували і не пропускали свої платежі (якщо вони не будуть автоматичними, звичайно)

Ну, якось коммунальні платежі не забувають сплачувати? Налог на авто та налог на землю для приватних домогосподарств, наприклад? Не було доходів — подаєшь раз на рік звіт що не отримував дохід. все. Не сплатив вчасно — сплачуешь що повинен + пеню. Не сплатив вчасно пеню — може бути примусове стягнення за вироком суду. Не треба ніякого контролю. Бо контроль незначних сум буде коштувати платникам податків дорожче, ніж давати надходжень. А контроль великих не так і важко зробити автоматичним.

Ось перевірки можна зробити автоматичними через дані банківських чи платіжних систем. А сплати не треба автоматизувати. Бо платникі податків не будуть відчувати, чиї кошти ;)

Якщо слідкувати за життям країни, то було б неважко дізнатись, що все це було вже реалізовано в 2014-18 роках. І щорічні декларарації всіх чиновників, і публічні бюджети, і контроль державних контрактів через системну ПроЗорро, тощо, тощо.

Правда, половину із цих досягнень зелена мразота вже зруйнувала, але ще половина залишилась. Це стосується і державних, і місцевих бюджетів та чиновників.

Нажаль — не все. Частину податків треба прибрати взагалі, частину — знизити. Всім — зравняти. Не треба зайвих звітів. І цього поки немає.

Але так. Ми рухались у вірному напрямку (так, не ідеально, з помилками, але-ж...), поки мудрий нарід не обрал зелених.. ;(

держава не публікує платникам податків майже нічого

Держава публікує достатньо. Ви можете перевірити витрати окремої школи, лікарні, адміністративної одиниці. Щоправда, якщо це реально зробити, стає зрозуміло, що ніякого практичного результату конкретно для мене немає. Я не знаю, потрібна певна закупівля чи ні, потрібна певна кількість чи ні, нормальна певна ціна чи ні.
Це лище ілюзія, що мені особисто потрібні прозорі державні видатки, щоб платити більше чи менше податків.

Формально — може й так. Реально ви не отримаете повного звіту, як і не отримаєте обгрунтувань, чи, наприклад, не зможете притягнути до відповідальності чиновника. Я сам був начальником відділу у державній установі і не тільки. Закони дуже не прозорі. Можна трактувати так, а можна — інакше. Можна добитися штрафу, але або на організацію — тобто ви заплатите своїми-ж податками за дії чиновника, або, якщо, навіть, таки доведете до штрафу саме чиновника — то організація йому випише матеріальну допомогу, премію чи ще якось компенсує той штраф. Бачів і не раз. Ось якщо людина пійде проти системи, ото да. Але, знову-ж, це не про прозорість і не про податки.

Доречі, де я можу переглянути витрати на аппарат президента? Хто і як його перевіряє? Який саме дійовий механізм є у вас чи у мене для подачі запросу на перевірку? І що саме з нами буде після? Риторичні питання.

Та бог з ним — покажіть мені рішення суду щодо чиновників — бо всі знають і бачать, що коррупція у нас зашкалює. Тож, де? Ну, крім тих випадків, коли системі треба усуніти чиновника з політичних мотивів...

Прозорість потрібна не заради прозорості. Прозорість потрібна для контролю суспільства за своїми грошами. Щоб кожен чиновник розумів, що не можна творити фігню — за неї можна сісти.

А ось коли буде контроль, може і стане видно, що стільки податків нам і не треба.

Буду краток : государство и на 5% не нарабатывает — денег не дам

www.taxes.in.ua/salaries
Інше дослідження податків на зарплати серед країн OECD.
Спойлер — 5 відсотків теж ніде не побачили 😀

Фопів придумали не айтішніки, не айтішники проголосували за відповідні законі. Якщо державі щось не подобається — хай вирівнює податки для всіх. Хоча як на мене наявність такого оподаткування єдина причина знаходитьсь на території україни хочаб формально і формально бути тут разеестронваним — інакше є місця де жити набагато цікавіше ніж тут.

Однозначно плюсую — пока что это единственный аргумент что меня тут держит.

кстати было бы прикольно оставатся зареганым в украине, но жить(тратить деньги) в стране с низким уровнем скрытых налогов( нет НДС и прочих акцизов и налогов на воздух).
потому что мы с вами платим гораздо больше 5% по факту

податків на зарплати

так i порiвнюйте там податки на зарплати з нашими податками на зарплати . а податки на рiзнi форми пiдприємницької дiяльнiстi з нашими... ви здивуетєсь.
реальне податкова навантаження у нас одне з найвижчих врахувуючи непрямi податки.

Хотя бы один пример пожалуста и стран 1 мира....Я давно ищу куда смотать удочку, но везде 50% на доход + скрытые — это сильно проигрывает нашим 5% + скрытые)

Экзотика со звёздочкой. ОАЭ совсем экзотика, начиная от языка, заканчивая дороговизной жизни, да и гражданство там получить нельзя. И еще нужно изучить вопрос вывода денег от туда в Европу.
Монако — еще лучше. Проще в плане языка, но накладные расходы там космос. А налоги там есть, и довольно высокие для компаний.

Спасибо, что не посоветовали Люксембург, где компанию может зарегистрировать только житель этой страны.

Жаль, про Монако был уверен, что там полностью безналоговая зона. Тогда — только к юристам...

Юристы по налогам быстро отрезвляют )) Кажущиеся 40% в Германии сразу превращаются в 52%, через оптимизацию(которая стоит денег естественно) можно до 45% спуститься, но это всё еще не 5-10-15-20. У нас налоговый рай, можно так сказать. А в экзотику, типа ОАЭ, Африки, островов лезть как-то не хочется)

в экзотику, типа ОАЭ, Африки, островов лезть как-то не хочется)

Почему?

не комфортно, в Украине жить комфортнее

www.taxes.in.ua
Дослідження щодо податків на високі зп у 41 країні
Спойлер — 5 відсотків ніде нема 😀

А кто тебе мешает платить больше? Перейди на общую систему налогообложения и плати 19,5 налога и 22 есв?
языком молоть не мешки ворочать.

Почитайте: uk.wikipedia.org/wiki/Крива_Лаффера

Вище 40% робить підприємництво взагалі не ефективним. Але-ж. Кожен «державник» хоче розподіляти якнайбільше. Тому ми і маємо тиньову єкономіку чи не найбільше ніж білу. Десь бачив оцінки грошей в офшорах — десь до 60%. Ось і все. Можете і 100% відбирати — нічого, крім стагнації та чорного ринку не отримаєте.

Ще раз — ЖЕБРАКИ платять У 10 РАЗІВ БІЛЬШИЙ податок ніж ІТ

www.taxes.in.ua/calculator
Ось калькулятор податків по країнах.
У ЖОДНІЙ нема 5 відсотків на зарплату.
Очевидно у них всі тупі.
Ну і крива перетинається із рівнем надходжень вище за 5 відсотків.

Я тут же должен их пожалеть и возжелать швабру в жопу?

То нехай всі платять однаково — меньше.

У ФОПів немає зп. Працівник отримує соціальні гарантії яких у фопа немає тому некоректно порівнювати ці категорії.

Правильним порівнянням будуть податки підприємців а не найманих працівників.

в США миллионеры и миллиардеры тоже платят меншье налогов чем рядовые граждане.
и что? давайте всех уравняем, тогда это будет совок а не страна....

в США миллионеры и миллиардеры тоже платят меншье налогов чем рядовые граждане.

нет конечно

вероятно речь о приросте цены акций, за которые ранее не платили вообще, а потом оказалось что ставка налога на доход для Безоса 1%.

в Украине тоже нету налога на прирост капитала, только по факту продажи

так нигде нет вроде, новые придумки в США какие-то
непонятно даже как это должно работать?
Маск продает акции чтобы оплатить прирост, потом его акции падают и что дальше?
налоговая делает возврат?

Щас везде социалистический ветер очень сильно дуть начинает в tier 1 странах...

p.s. по правде говоря конечно сейчас как никогда разрыв между «багатыми и бедными» на пике, не в последнюю очередь благодаря раздутой капитализации. Налог на прирост нужно было вводить очень давно, когда зарождалось понятие «капитализации», а сейчас конечно уже поздно. Да и Tier 1 остаются Tier 1 благодаря этому, без капитализации все страны будут ± одинаковые. Интересно кто первый себе в ногу выстрелит.

надо было добавить пруф откуда я это взял
www.bbc.com/russian/news-57413266
за 15 лет 25 богатейших людей Америки платили налоги в среднем по ставке 15,8% — это меньше, чем большинство американцев

это меньше, чем большинство американцев

большинство американцев не платят налог на доход если ты не в курсе

«Мы были порядком удивлены, когда узнали, что вы можете на совершенно законном основании сводить свой подоходный налог к нулю, если вы миллиардер», — заявил программе Би-би-си Today редактор сайта Джесси Айсинджер.

... а также если вы бедные но почему за это «редактор сайта Джесси Айсинджер» не заявил а почему?

Дело в том, что львиная доля их доходов приходится на рост стоимости принадлежащих им акций, а это не считается доходом, пока активы не проданы. Таким образом, к примеру, Баффет, став в 2014-2018 годах богаче на 99 млрд долларов, заплатил всего 973 млн подоходного налога.

Совокупное состояние 25 богатейших американцев за это же время выросло на 401 млрд, а их суммарный подоходный налог составил всего 13,6 млрд.

а потому что вся эта инфа для мамкиных социалистов дебилов (здесь в медицинском значении) без образования и без мозгов которые просто не зарабатывают столько «чтобы жить как богатые» но при этом вот прямо считают что

что львиная доля их доходов приходится на рост стоимости принадлежащих им акций

а значит за них за бедных должны заплатить

ровно та же ж история как в Родине вайтишники должны заплатить за всех остальных просто на том простом основании что у вайтишников есть деньги а у всех остальных нет

Треміново треба ввести податкки на підвищення цін того майна( тобто капіталу) чим ти володієш!

Піднялася ціна бу автівок, а ти володієш авто— будь ласкавий сплати податки.

Це ж капітал і ти заробив. ЛОЛЛОООООЛЛОЛОЛ

Піднялася ціна бу автівок, а ти володієш авто— будь ласкавий сплати податки.

кстати да в Родине есть налог на роскошь на дорогие авто это когда авто моложе 5 лет и ещё дороже какой-то там суммы от минимальной з.п. кажется но цена определяется как раз именно как «средняя по определителю цена б/у» я так понял она публикуется штоле в общем в детали не вникал на столько

ЗЫ: а ну и да «налог на роскошь на мобильную связь» так и не отменили )) краина у смартфони (к) (тм) а сама мобильная связь как роскошь вот уже 20+ лет

а сама мобильная связь как роскошь вот уже 20+ лет

А в чем выражается ее роскошность?

рагументы +, я сам статью читал по диагонали.
странно что bbc постит не обьективный а манипулятивный контент...

странно что bbc постит не обьективный а манипулятивный контент...

welcome to the real world of мамкиных либералов neo ))

Давайте ще враховувати що значна частина «багаства» це капітал, а не гроші.
Який дійсно оцінюють в певну суму, але це не означає що це дохід який можна оподаткувати. Якщо продадуть то так. Але поки цього не сталося то це сферичні гроші у вакуумі, які описують саме цінність цього капіталу а не йього ціну чи дохід від нього

приведiть плз аналогiю с приватною земелю/вкадратними метрами?
купив я 100 квадратiв бетонометрiв, це мiй капiтал, здаю в оренду плачу податок з доходу на оренду.
чому я повинен повторно ще раз платити податок просто на те що у мене є ця власнiть, алє не повинен нiчого платити якщо у меня капiтал не в метрах а в акцiях компанiй(або в акцiях тих компанiй якi володiють бетонометрами/землею)?

ваші бентонометри коштують 10 міліонів баксів.
ви міліонер. А рік назад вони коштували 5 міліонів. Ось який ви барига. Давайте платіть з цього податки. І нема різниці чи ви отримували прибутки, мали нуль , чи взагалі мінус(наприклад треба було робити ремонт, догляд чи ще щось таке.)

причому ось ці всі ціни це не справжня вартість. адже ви нічого не продали. А просто ринкова оцінка. Яка може інколи навіть в рази різнитись від реальності.

например любая европейская страна) % налогов на ДОХОД(!) предпринемателя и физ.лица на зарпалте не принципиально отличается. На несколько процентов(иногда до 10), но не в разы(а уж тем более не в 5-10 раз). Отличия значительные в том, что компания может экономить не оплачивая за(не вместо) наёмного человека доп. налоги.

Все залежить від країни.
В тій же норвегії високі податки на фізиків, а корпоративний податок один з найнищих у європі.

Конечно, у всех свои варианты, но с тех или с тех, собирают суммарно достаточно много. Но так или иначе свои % они соберут. В большинстве случае обкладывают физиков с моменте, когда бизнес деньги становятся личными и их можно тратить.

Можете щепрочитати англомовну версію цієї статті, там більш виважено поданий матеріал. Наприклад, за останніми дослідженнями -
A 2011 study by Trabandt and Uhlig published in the Journal of Monetary Economics estimated a 70% revenue maximizing rate, and estimated that the US and most European economies were on the left of the Laffer curve (in other words, that raising taxes would raise further revenue).[24] A 2005 study concluded that with the exception of Sweden, no major OECD country could increase revenue by reducing the marginal tax rate.

та
" Furthermore, the Laffer curve does not take explicitly into account the nature of the tax avoidance taking place. It is possible that if all producers are endowed with two survival factors in the market (ability to produce efficiently and ability to avoid tax), then the revenues raised under tax avoidance can be greater than without avoidance, and thus the Laffer curve maximum is found to be farther right than thought. The reason for this result is that if producers with low productive abilities (high production costs) tend to have strong avoidance abilities as well, a uniform tax on producers actually becomes a tax that discriminates on the ability to pay. However, if avoidance abilities and productive abilities are unrelated, then this result disappears"

Це все непогані міркування, але чогось без дослідження, а скільки держава витрачає на збір податків в залежності від відсотку — тому що збирати можна і 100%, але витрати на аналітичний аппарат, силовий та репресивний буде зростати і скоріше за все, вище деякої величини частина податку, що ми витратимо на щось корисне (бо силовики та роздута податкова — це явно не корисне) буде зменьшуватись. Тобто, з ростом податку ми, вочевидь, маємо проблеми, відразу з двох боків — зі сторони бізнесу все більше зусиль треба витрачати не на отримання грошей і розвиток, а на збереження того, що є. З іншого боку, все більше податків треба витрачати не на щось корисне, а саме на їх отримання від бізнесу. І щось мені підказує, що найбільша користь для суспільства (а не для податкової та політиків) буде далеко від 50%, і точно не з правої сторони.

Але найголовніше, з чого треба було почати, є те, що податки збираються заради податків.
Повна непрозорість, необгрунтованість (бо ми все одно зберемо, і після будемо вирішувати, куди це витратити). Розумно спочатку планувати — а що саме нам треба зробити, після цього — а скільки це коштує, і вже після цього вирішувати — а скільки ж саме нам треба грошей. Поки що все розглядається у парадигмі — давайте збирати якнайбільше, а уж куди витратити точно знайдемо.

Поки що в нас найбільші в Европі податки:
uk.wikipedia.org/...​_навантаження_на_зарплату
«Станом на 2013 рік в Україні податкове навантаження на зарплату сягає розміру єдиного соціального внеску, тобто у розмірі від 36,76 до 49,7 %.[10] В той же час, відрахування із зарплати пересічних працівників складають 15 % податок з доходів фізичних осіб та від 2,6 % до 6,1 % єдиного соціального внеску. Таким чином деякі верстви населення України віддають державі більшу частину заробітку, ніж європейці.[10] Проте слід зазначити, що єдиний внесок не входить до системи оподаткування (відповідно до пункту 2, статті 8, Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“).

За даними „Кореспондент“, у Німеччині відрахування з зарплати лише 30 %, а у Швеції, країні з одними із найвищих податків у світі, — 46 %.»

mof.gov.ua/...​rage/files/Бюджет2021.pdf

12 сторінка — 11 відсотків на громадській порядок проти 9% на оборону — щось я не розумію, де головний ворог государства? Точно зовні, судячи з витрат? Там, взагалі, багато цікавого.

Тож починати потрібно не з питання — «як відібрати якнайбільше податків», а з питання — а скільки реально треба саме громадянам та держіві, як сервісу для громадян, а не політикам та чиновнікам, присосавшихся до бюджету. Та чи весь той «пакет» сервісу реально потрібен. Бо страхування як бізнес точно ефективніше, ніж «державне» страхування, де ти сплачуєшь більше, ніж при страхуванні в приватній компанії, а отримуєш меньше. Те саме і з медициною, освітою, охороною...

1. спойлер — у нас теж нема 5%.
до ваших 5% додайте 20% пдв за будь яку покупку, мiльйон акцизiв на абсолютно все (крiм повiтря поки що). непряме податкове навантаження дуже високе(найбiльше з тих 41 країн)

2. спойлер — 5 відсотків ніде нема, є 0!
У кожнiй с цих 41 країн є спец зони с низьким рiвнем податкiв для прiоритетних для країни напрямiв (наприклад IT, технопарки i тд). Наприклад: Iрландiя, it компанiї там взагалi не платять податкiв

3 PS.
При чому ФОП до «високих зп»? ФОП це про пiдприємницьку дiяльнiсть, а не про рiвень зп.
ФОПи не мают таких прав як працiвники по прудовiй/КЗОТу.

Буквально недавно попадалась информация, что где-то в Маями строят остров, офшорный с 0% налогом и т.д

1. Речь идёт о налогах на доходы физ лиц. НДС и 100500 непрямых налогов есть везде, и даже часто те, которых у нас нет, например «налог на нац. телеканалы» или «церковный». А есть какие-то данные сравнительные непрямых налогов, с Францией, Германией, Италией? Просто есть сомнения, что оно у нас наибольшее среди 41 стран.

2. А где эти спец зоны?) Считал сам и консультировался со специалистами на месте в двух странах, НЛ и Германия. В обоих 45%

p.s. в Ирландии корпоративные налоги низкие, но если ты захочешь эти деньги вывести — получаешь сразу НДФЛ и все вытекающие, и это не 5%)))
p.s.2 в Украине тоже спец зона для айти и технопарков...Налог тупо 0%, завёл в страну 100 лямов, 100 лямов ЗП раздал и всё, еще и на субсидию подать можно))

У відсотках від зп ІТ фоп платить у 10 разів менше за касира Сільпо

хочешь платить больше налогов — так плати. можешь хоть все 100 процентов отдавать.

Та чувак сморозил бред какой-то, он почему-то забыл, что есть общая система налогообложения)

Можно эти 10 раз в виде цифр увидеть? А то так лозунг.

Пока халява и прёт — лучше сидеть тихо, а не китчиться ;)
те самые 5к * 0,05 = 250$
те самые 1к офисного * ~0.4 = 400$
те самые 3к(да, такие зп официально тоже есть) = 1200+$ — не представляю на сколько этим людям обидно.
p.s. вообще не знаю стран в мире, где налог установлен в абсолютных числах.

p.s.чтоб.не.закидали: я не за поднятие налогов айти, а за снижение налогов всем остальным

По оригинальному утверждению кассир Сильпо имеет оклад: 15000 грн в Киеве.
С ЕСВ — 18300, тоесть 3300 грн
и НДФЛ — 2925 (будем считать без вычетов)
тоесть 234$

Если он платит в 10 раз больше, то IT платит 23$.
Минимальный IT-шник по Дия.Сити (1400$) платит 70$ + 50$ ЕСВ = 120$.
5к товарищь платит 300$.

Тоесть IT-шник платит от 2 раза меньше (явно не 10), до также и больше.
Как экзотически не считай 10 раз тут не будет.

Да и вообще Богом избранную профессию сравнивать с кассиром...Как только пальцы шевелелись такое печатать ))

нюанс в том гос. обязательства привязанны к конкретным суммам а не процентам от доходов. например на выплату гос расходов(пособий или пенсий, чего угодно) нужно 100млрд грн, а не 5% или 25% от казны.
так кто для государства лучше высокая сумма в абсолютных значениях с низким %, чем высокий процент от 0.0001.

Хм, может в этот раз не будет диванной экспертизы)

Чи не замало ми платимо податків в ІТ

Надо Гетьманцева спросить.
Кстати, это только доля шутки, так как у него данные по каждой отрасли, и может оказаться что IT платит далеко не меньше всех. Ранее назывался текущий эффективный уровень для отрасли около 10%.

Надо Гетьманцева спросить.
Кстати, это только доля шутки, так как у него данные по каждой отрасли, и может оказаться что IT платит далеко не меньше всех.

надо выпуск, хотя бы минуту посмотреть, прежде чем под ним комментитъ

01:52 Як багато податків платить ІТ-галузь.

все вместе взятые чисто айтишные и физики и юрики — платят налогов меньше, чем какой-нибудь АТБ

надо выпуск, хотя бы минуту посмотреть, прежде чем под ним комментитъ

Каюсь)

чем какой-нибудь АТБ

А при чём тут АТБ, есть строительная отрасль, агро-сектор на 4 группе, против которых был закон 5600, они могут платить меньше IT намного. Я к тому что нет таблицы, сколько налогов заплатил каждый сектор экономики. Или per-capita на сотрудника отрасли, например.

при том, что даже не какая-то отрасль целиком/сектор экономики, а просто сеть магазинов платит в бюджет налогов больше, чем все фопы айтишники и ИТ-компании вместе взятые

А откуда информация сколько налогов заплатили все IT компании Украины (4-5 тыс штук)?

Это должна быть открытая инфа. Сам не проверял, но предположу, что по виду экономической деятельности это легко вытягивается

И дальше в подкасте: АТБ платит столько налогов не потому, что это державо- образующее предприятие, а потому что он является налоговым агентом и собирает ндс с украинцев.
IT же сектор привлекает валюту в страну, работая в + для торгового баланса.

це якщо рахути пдв, ось тільки оплачується він саме покупцями
Саме тому він вважається податком на покупця, просто він непрямий. І адмінустрування покладено на продавця.

«Лохам закон. Собі все»
Кого питати? . він матір рідну продасть за жирну посаду.

В цього пітушка фірма на Маму записана(Неймовірний збіг). І платять вони в конверті.

1) уверен что если пригласить известные аудиторские компании мы найдем очень много интересного в том куда используются УЖЕ уплаченные налоги.
2) И почему это я не должен спрашивать куда идут мои 5%? я хочу знать куда платится даже 0.01% от моих налогов, а не заплати 10 или 20% и только потом можешь спрашивать — так не работает.

уверен что если пригласить известные аудиторские компании

ага, те самые, которые помогали фальсифицировать отчетность Lehman Brothers
чтобы 2008 повторить в Украине

если вы знаете — раньше было 5 топовых аудиторских компаний с мировым именем, сейчас же это уже большая четверка. Совпадение?))

я даже знаю, что в этой большой четверке те самые Ernst & Young, продававшие индульгенции проводившие аудит Lehman Brothers
и это абсолютно точно не совпадение, учитывая сколько они на этом заработали

Аудиторские конторы кстати поддерживают ДіяСіті, так как, видимо, ждут новых аудитов и проектов для себя любимых. Ничего лично — лишь стабильные проекты и бизнес.

Аудиторские отчеты в Украине — часто лишь ширма, чтобы отбелить какой-то очередной зашквар (например, договоренности между олигархами и государством). Им выгодна существующая система, потому что они именно благодаря ней и зарабатывают миллионы ежегодно.

Пока есть проблемы и мутки — они нужны. Когда зашкваров и проблем с законами (государством) будет существенно меньше — их необходимость исчезнет в многих направлениях бизнеса.

Постоянное изменение налогов, сложность и размытость (двойная трактовка) законодательства — это все их хлеб.

2) И почему это я не должен спрашивать куда идут мои 5%? я хочу знать куда платится даже 0.01% от моих налогов, а не заплати 10 или 20% и только потом можешь спрашивать — так не работает.

то тре в мііста чи села питати де зареганий. 100% цих 5% йдуть в місцевий бюджет.

В питанні сплати податків, — первинним є те, куди й на що вони витрачаються.

Подписаться на комментарии