Python conf in Kharkiv, Nov 16 with Intel, Elastic engineering leaders. Prices go up 21.10

DOU Проектор: Navizor — розумний мобільний навігатор та система моніторингу якості доріг

У рубриці DOU Проектор всі бажаючі можуть презентувати свій продукт (як стартап, так і ламповий pet-проект). Якщо вам є про що розповісти — запрошуємо прийняти участь. Якщо ні — можливо, серія надихне на створення власного made in Ukraine продукту. Питання і заявки на участь надсилайте на editors@dou.ua.

Вітаю! Мене звуть Андрій Хомин, я співзасновник стартапу Navizor. Наш проект — це розумний мобільний навігатор, який прокладає маршрути з урахуванням якості дорожнього покриття, а також збирає, аналізує і відображає актуальні дані про стан доріг у режимі реального часу та попереджає про небезпечні ділянки дороги попереду. З даним навігатором ви зможете заощаджувати витрати на пальне, ремонт автомобіля та уникнути ризиків та неприємностей, пов’язаних із поганою якістю доріг.

Ідея

Ярослав Олексин, віце-президент з веб-розробки компанії [bvblogic] — водій із багаторічним стажем та активний мандрівник. Він давно задумувався про те, що корисно було б мати можливість легко будувати свій маршрут таким чином, щоб уникати поганих доріг. Чимало перечитаних форумів та пошуки оптимальних сервісів не давали результату. Після чергової поїздки, що завершилась несправністю його авто, Славко зрозумів, що прийшов час придумати абсолютно нове рішення, яке зможе спростити життя мільйонів водіїв. Він поділився своїми ідеями з колегами. З того моменту ми почали активно обмірковувати та обговорювати в деталях наш стартап. Таким чином, в стінах компанії [bvblogic] народився Navizor — перший у світі мобільний навігатор, який вміє будувати маршрути з врахуванням якості доріг та попереджає водіїв про небезпечні ділянки попереду. Спочатку це була проста он-лайн візуальна карта, на якій користувачі могли обрати ділянку дороги та оцінити її.

Зараз наша команда складається з 4 співзасновників:

  • Віталій Родимюк, CEO, 12 років в ІТ, президент компанії [bvblogic];
  • Ярослав Олексин, CPO, 10 років в ІТ, віце-президент з веб-розробки компанії [bvblogic], автор ідеї;
  • Андрій Хомин, CMO, 8 років досвіду в маркетингу, Master Marketing & Management;
  • Юрій Дранчук, CTO, 5 років досвіду в IT, Java Certified Specialist.

Реалізація

Вражаюче, але факт: понад 70% доріг у понад 70 країнах світу потребують капітального та поточного ремонту. Щодня мільйони автомобілістів здійснюють бізнес-поїздки або ж подорожують, користуючись звичайними навігаторами, і потрапляють на жахливі ділянки дороги, з яких часом не просто вибратись. Вони спізнюються, пошкоджують свої авто, дратуються, псують свої плани та настрій, а часом навіть потрапляють у ДТП... Ми прагнемо змінити цю ситуацію. Navizor допомагає легко і швидко, просто вказавши пункт відправлення та призначення, отримати побудований найбезпечніший та найоптимальніший для вас маршрут. Навігатор Navizor попередить вас про небезпечні ділянки з ямами попереду, проінформує про ремонтні роботи і запланує маршрут з врахування цих параметрів.

Для роботи над проектом ми зібрали команду з кращих Java-, iOS-, Android-розробників, веб-дизайнерів, HTML-експертів, усі вони з нашої материнської ІТ-компанії — [bvblogic], яка і є також головним інвестором проекту Navizor. Такий підхід дозволив нам доволі швидко завершити розробку веб-версій сервісу Navizor та повноцінних мобільних навігаторів для платформ iOS та Android. Хочемо зазначити, що дані рішення є абсолютно безкоштовними для водіїв, оскільки вони є основними генераторами якісної інформації про актуальний стан доріг.

Для реалізації необхідного функціоналу ми обрали за основну технологію Java, адже це чудове рішення для роботи із великими даними та для проектів, що планують масштабуватися в майбутньому. І ми переконались у правильності свого вибору уже зовсім скоро, коли кількість користувачів сервісу із різних країн почала стрімко зростати. Навантаження на сервери та бази даних стало для нас одним із основних викликів, проте ми впорались із ним. Загалом в основі наших карт лежить Open Street Map, а перелік інших інструментів та технологій, які ми застосовували, наступний: Objective C, Java Android, Groovy, Graph Hopper, HTML, CSS, REST, Grails, Carto CSS, Mapnik, Postgre SQL, Leaflet тощо.

Однією з важливих задач була реалізація алгоритмів машинного навчання (machine learning), які дають можливість отримувати релевантну інформацію про якість доріг з різних пристроїв. Наприклад, кожен смартфон має свою специфіку в апаратному забезпечені, так як і кожен автомобіль має певні особливості підвіски. Тому нашою командою були розроблені спеціальні алгоритми, які самовдосконалюються та самонавчаються. Чим більше даних ми отримуємо тим точнішою є інформація на сервісі Navizor. Зараз уже можна говорити про справді великі дані (big data), якими ми оперуємо в Navizor. На основі опрацювання саме цих даних будуються оптимальні маршрути з врахуванням якості доріг. Ми також плануємо додати інші безпекові фактори при побудові маршрутів (ремонтні роботи, погодні умови, ДТП та ін.

Крім того, для підвищення достовірності інформації ми використовуємо запатентований алгоритм автоматичного збору даних про якість доріг за допомогою смартфонів з вбудованими акселерометрами. Ми фіксуємо інтенсивність коливання кожного смартфона та реальну швидкість руху автомобілів на ділянках доріг з різною якістю. Такий підхiд дає змогу нам стверджувати, що Navizor збирає найбільш точну та достовірну інформацію про якість доріг, перевірену самими водіями.

А ще сервіс Navizor легко масштабується, і з нами уже працюють 37 країн світу.

В процесі розвитку сервісу ми подумали, що користувачам було б чудово не просто знати, де знаходяться найбільш небезпечні ями, а й мати інформацію про те, хто відповідальний за все це, щоб мати можливість якось впливати на ситуацію. Тому ми розширили функціонал і почали працювати у додаткових напрямках. На картах Navizor можна швидко знайти та побачити детальну інформацію про ділянки доріг: індекс дороги, назву дороги, тип покриття, початок та закінчення ділянки, протяжність відрізка, про балансоутримувача, відповідальну дорожньо-експлуатаційну дільницю та їхні контакти. Крім того, що користувачі сервісу можуть здійснювати оцінку якості дорожнього покриття, також можна переглядати динаміку змін якості доріг, ремонтів, а також надсилати коментарі та запити у САД стосовно відповідних ділянок. В результаті це завдання переросло у масштабний пілотний проект з Дніпропетровською ОДА, який триває і досі.

Після успішного запуску проекту в Україні, першими, хто до нас звернувся з проханням відкрити сервіс для збору даних про стан доріг і зробити відповідну мовну локалізацію — були активісти з Польщі та Чехії. Так, і там є проблеми з дорогами, більше з місцевими та регіональними, а також з контролем розподілу коштів Євросоюзу на їх відновлення. Після візиту до Канади і США, ми зрозуміли, що проблема з якістю доріг, постійним моніторингом рівності дорожнього покриття, контролем ремонтів та витрат є справді глобальним завданням і потребує комплексного підходу.

Результати

Протягом минулого року, команда Navizor взяла участь у 15 публічних презентаціях як всеукраїнського, так і міжнародного рівня, серед них: IT-Arena Lviv, Pioneers Kyiv, Startup Crash Test, Битва стартапів, i-Forum, 1991 Open Data Khakaton Lviv, в якому ми отримали перемогу і стали резидентами першого некомерційного інкубатора відритих і великих даних Open Data Incubator 1991. Посол Канади офіційно нагородив проект Navizorяк випускника 1991 Open Data Incubator, і ми отримали запрошення провести 4 місяці в інкубаторі DMZ at Ryerson University в Канаді, де ми побували минулої осені, здобуваючи нові контакти, нові ідеї та нові перспективи.

На даний час Navizor стрімко розвивається. Прагнучи покращити життя автомобілістів, ми укладаємо договори із різноманітними державними структурами. Так, минулого року ми підписали Меморандум про співпрацю із Дніпропетровською ОДА та розпочали пілотний проект «Інвентаризація доріг Дніпропетровщини», далі почали здійснювати паспортизацію комунальних доріг і у м. Дніпро. На черзі дороги у таких містах як: Львів, Київ, Івано-Франківськ, Вінниця та ін. Наша мета у цьому питанні — навести електронний порядок з дорогами в Україні, щоб далі була можливість здійснювати контроль ремонтів, витрат та знаходити відповідальних за ці роботи.

На карти Navizor наноситься детальна інформація про поточні та капітальні ремонти на дорогах Дніпропетровської області, що міститиме актуальні дані про фінансування, терміни виконання, інформацію про підрядників, контролюючі організації та ін. Водії зможуть перевіряти цю інформацію безпосередньо на дорогах та повідомляти про невиїзд ремонтних бригад, неякісний ремонт чи певні порушення технологій у відповідні органи області для оперативного втручання. Крім того, ми також розробили інформаційно-аналітичну систему для міст, яка допомагає компетентним дорожнім службам приймати рішення про потреби у ремонті відповідних вулиць у містах чи доріг у районах.

На сервісі Navizor.com уже зібрано інформацію про більш ніж 260 000 км доріг, зокрема з них 125 000 км — це українські дороги.

Трохи статистики:

  • кількість оцінених кілометрів — 260 000;
  • кількість оцінок — більше 517 000;
  • кількість підключених країн — 37;
  • кількість активних користувачів — близько 100 000.

Якість доріг в Україні:

Критичний стан — 38%;
Гірше середнього — 22%;
Терпимо — 21%;
Добре — 12%;
Дуже добре — 7%;
Загалом можна сказати, що понад 80% доріг в Україні потребують якісних капітальних ремонтів.

Navizor також пропонує цікаві рішення для b2b сегменту:

  • Для навігаційних компаній ми допомагаємо отримувати актуальні дані про якість доріг швидше і в рази дешевше.
  • Використовуючи алгоритми Navizor логістичні компанії можуть зменшити витрати на обслуговування великих автопарків, зменшити ризики ушкодження та невчасної доставки вантажів.
  • Для компаній, що замаються трекінгом транспортних засобів — це можливість надати додаткову інформацію користувачам їхніх систем, інформуючи про актуальні дані про якість доріг і ремонтні роботи.
  • Мережеві оператори (такі як заправки, СТО та ін), використовуючи навігаційну система Navizor зможуть залучати ще більше лояльних клієнтів до себе.
  • А страхові компанії зменшуватимуть свої ризики та підвищать актуальність розрахунку індивідуальних страхових тарифів.

В подальшому ми плануємо розширювати коло нашого партнерства. Зараз ми ведемо переговори із рядом компаній зі страхової, транспортної та інших сфер. Сервіс з кожним днем залучає більше користувачів та вдосконалює свою роботу. Ми також плануємо продовжувати масштабування паспортизації доріг в Україні. Ми готові це зробити безкоштовно для держави та громадян. Команда Navizor запрошує до співпраці усі обласні, міські адміністрації та Службу автомобільних доріг України. Разом ми зможемо навести порядок з дорогами в Україні!

Navizor для Android Navizor для iOS
LinkedIn

38 комментариев

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

На сайте как только прокладываешь маршрут, состояния дорог на маршруте не видно, синяя заливка закрывает. При прокладке маршрута хорошо бы сразу на сайте спрашивать или марку машины или хотя бы диаметр колес, там где проедет секвоя, не проедет фиеста. И хорошо бы спрашивать, минимальное состояние дороги, по которой хочу ехать. Я могу поехать из Винницы во Львов через Хмельницкий — Тернополь и доехать без колес, а могу и через Житомир, дольше но подвеска сокрее всего станется целой. Сомневаюсь что много людей поставят вас в качестве основного навигатора, а вот сервис, который предупреждает о ямах не мешая основному навигатору, хорошо было бы сделать.

Volodymyr, спасибо за ваше предложения, постараемся учти в следующих релизах приложения. Сейчас мобильный навигатор Navizor предупреждает об участках дороги с плохим дорожным покрытием, но только когда вы используете приложени в режиме навигации.

Кроме того, судя по трассе Винница — Киев, у вас нет механизма «устаревания» информации. Насколько я могу доверять даннім о участке, если они последний раз обновлялись с пол года назад ?

Классная идея, поддерживаю, но над приложением еще нужно поработать, UX хромает. Плохо видно выделенный участок дороги для оценки, плохо что нельзя отменить все выделенные участки (я сдуру натыкал 10 штук, думал мне покажет какую-то инфу по дороге, а нужно было делать оценку). Лично мне еще не хватает инфы о загруженности дорог.

Alexandr, спасибо за отзыв, работаем на UX, скоро будут новые релизы. Учтем предложения.

Navizor — перший у світі мобільний навігатор, який вміє будувати маршрути з врахуванням якості доріг та попереджає водіїв про небезпечні ділянки попереду.

Первые — «Дороги Украины».

А как топливо помогает экономить?

Есть GPS локация каждой ямы?

Якщо не помиляюсь, то вбудований навігатор перший з’явився в Навізора. В нас (Дороги України) була просто передача маршруту побудованого з врахуванням якості в сторонній навігатор OsmAnd

Anatoliy, таки нативний навігатор для iOS та Android був перший у Navizor
Ми розраховували, економію пального при різних режимах руху автівок на дорогах з різною якістю покриття, дослідження показують — до 15% економії при прокладанні маршрутів дорогами із якісним покриттям і оптимальною швидкістю руху.

Ми розраховували, економію пального при різних режимах руху автівок

Это как?

Модель однієї ситуації, дві однакові дороги, однієї протяжності, однакового рельєфу, одна якісна, без ям, інша в критичному стані, з ямами, якщо проїхатися цими ділянками на одному ж і тому автомобілі, при нормальному стилі водіння звичайно, витрати на дорозі з поганим покриттям будуть більше через часті зупинки, перегазовки, маневри т.п. чим при русі по дорозі з якісним покриттям в оптимальному швидкісному режимі (60-90 км/год).

Аргумент детский. В Украине параллельных дорог нет, часто дорога в направлении только одна, или другой маршрут такой большой, шо бессмысленный.

Вот прийдете Вы к клиенту, а он Вам — «А где Вы другую ровную дорогу взяли?»

Укравтодора на вас нет!
*А вообще, в этом году премьер выделяет 30 млрд грн на дороги...
Надеемся? или улыбаемся и машем?

Это не очень много, если что. Нужно помнить, что 1 км дороги стоит 10-20 млн грн.
Плюс стоит помнить, что по крайней мере до войны — топливный налог составлял порядка 8 млрд долларов. Ну и сейчас же явно не на порядок уменьшился

Хорошо, что выделяют! Только ведь топливный налог и прочие акцизы сразу попадают на фонд ремонта дорог — ничего выделять отсюда не нужно. А ведь еще хотят поднять акцизы...

Ой-вей, главное чтобы дороги начали приводить в порядок. А то в этом году после зимы опять дно. Даже трасса Харьков-Киев, построенная к Евро, начала уходить.

Vladimir, пересаживаемся на квадрокопетры и машем и улыбаемся!

Navizor — перший у світі мобільний навігатор, який вміє будувати маршрути з врахуванням якості доріг та попереджає водіїв про небезпечні ділянки попереду.
Как нескромно, на фоне аналогичного, но, КМК, более раннего проекта «Дороги Украины»

Кстати, да. Именно им и пользуюсь, т.к. более детализированная карта.

Если я правильно понимаю, оба проекта основаны на openStreetMap. Тогда и детализация, по идее, должна быть одинаковой

В Навізора оцінка йде на весь way (в термінології OSM), а в нас на окремі шматки. Тому деталізація краща

Дякуємо за підтримку, але конкретно в такому вигляді формулювання корректне. Вище розписав детальніше

Интересная идея. Слышала что навтек собирает данные с учетом качества дорожного покрытия, так что может некоторые карто-провайдеры уже учитывают эту метрику при построении маршрута.

Iryna, интерес у провайдеров есть, с некоторыми даже общались, но пока не слышали, чтобы прокладывали маршруты с учетом качества дорог.

Ідея цікава, якщо сам google в якийсь момент не вирішить додати функцію якості доріг. Передбачена інтеграція з hardware встановлего виробниками автомобілів чи тільки телефон? Мені наприклад зручніше вивести навігацію на екран встановлений виробником авто, бо телефон відволікає. Різні підставки для телефона теж не дуже вирішують питання.
Карти базуються на існуючому картографічному сервісі чи своя розробка/оцифровка?

Alex, наразі тільки з телефону, цікавимося інтеграцією hardware автомобілів, ми розробили власний hardware-прототип для тестування, поки на стадії дослідження.
Зручніше, але не у всіх авто є інтегровані навігаційні системи.
За базу взяли карти OSM, рендерінг карт з якістю доріг — власні алгоритми.

кількість оцінених кілометрів — 260 000;
кількість активних користувачів — близько 100 000.

То есть, один активный пользователь, в среднем, репортит всего 2,6км? Почему так мало? Или, как вариант — а кого вы считаете активным пользователем?

скорее, нужно считать, сколько активных пользователей регулярно проезжают по данному конкретному километру.

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from navizor.com (for example, passwords, messages, or credit cards). NET::ERR_CERT_DATE_INVALID

Чи можуть ваші алгоритми машинного навчання порахувати скільки ви в кінцевому результаті програма зекономила часу та грошей водіїв?

Yevhen, дякую за ваше запитання. Поки не ставили собі таку задачу, але цікаво. Спробуємо подумати над її реалізацією.

Я посмотрел Харьков, у меня сложилось впечатление, что оценка (в том числе) идет по скорости перемещения авто по дороге. Понятное дело, что это один из факторов: плохая дорога — медленнее едет авто. Но еще могут быть пробки, а вы вроде решаете проблему не пробок на дорогах (ее уже решили другие приложения/сервисы). Так что имхо скорость оценивать можно только вместе с активным рулением. Или накладывать ваши данные на данные о пробках из других сервисов в это же самое время и нормализовать все.

Из пожеланий — строго прописывайте (и очень видимо), что означает каждый тип качества дороги. Сильно субъективна разница между плохо, нормально и хорошо. Можно с примерами (фотки) или четким описанием. Иначе сильно размыто все будет.

Slava, спасибо за ваш комментарий. Мы используем несколько подходов к сбору данных о качества дорог: ручная оценка пользователями сайта, реальная скорость движения автомобилей и данные с мобильных телефонов автомобилистов. По поводу пробок, как раз думаем над добавлением этой информации в навигатор. В новом релизе будет описание и фото разных типов качества дорог.

Кажется, вы не поняли, что я имел в виду (или я непонятно написал).
НЕЛЬЗЯ использовать только скорость движения автомобилей (ибо пробки будут портить вам данные). И НЕ НУЖНЫ данные о пробках (ибо они не относятка к качеству дороги). На сколько я понял — у вас другая идея у приложения (но могу и ошибаться, ваших же планов не знаю).
Про данные с телефоном — собственно только так вы скорость и можете получиться. Гироскоп вы используете? Можно оценивать колдоёбины по его данным с телефона, хотя бы очень приближенно (и только если он статично находится не в руках и прочих исключениях).

Только вчера покоряли трассу Днепр-Кривой Рог. Ехали по гугл мапс и определяли — синяя дорога — норм, оранжевая притормаживаем — ямы пытаемся объехать, красная — выезжаем на обочину и по обочине фигачим.
При том что обычно эти цвета там — обозначают загруженность дороги — анализатор гугла видит, что машины притормаживают — и думает там пробка

Подписаться на комментарии