DOU Проектор: Octogin — контроль реклами замість блокування і бонуси за перегляд

У рубриці DOU Проектор всі охочі можуть презентувати свій продукт (як стартап, так і ламповий pet-проект). Якщо вам є про що розповісти — запрошуємо взяти участь. Якщо ні — можливо, серія надихне на створення власного made in Ukraine продукту. Питання і заявки на участь надсилайте на [email protected].

Ідея

Привіт. Мене звати Олексій Малицький, я СЕО проекту Octogin. Це плагін, який контролює рекламу (Ad controller). Наш проект почався з дуже класичного для українців старту, коли урвався терпець. Рік тому я працював у діджитал-агенції, і для мене важливо було моніторити та оцінювати рекламу. І кожного разу, коли я вимикав Ad Blocker, на мене нападали «монстри», які хотіли захистити від вірусів, «Форекс» вперто намагався зробити з мене мільйонера, а Ванга вкотре торочила про близький кінець світу. Повний треш.

Якось я зайшов на сайт Forbes, де було прохання відімкнути Ad Blocker, адже на гроші рекламістів журналісти створюють свій контент, аби бути не залежними від бізнесу. Ти вмикаєш Ad Blocker, і журналіст не отримує оплату своєї праці. Ad Blocker має 600 мільйонів завантажень, можна тільки уявити, скільки грошей недоотримали контент-мейкери. Так я почав думати про варіант win-win для користувачів, видавців та рекламістів.

Улітку 2017 року я зібрав команду і восени ми запустили першу бету.

Реалізація

Octogin розроблений на платформі Firebase. Наше перше MVP було у вигляді гейміфікованого маркету: юзер завантажує наш плагін для Chrome, вимикає Ad Blocker і за перегляди реклами отримує «бонуси», які він може тут же обміняти на квитки у кіно, передати їх у фонд «Таблеточки» чи притулок для тварин «Сіріус» або переказати комусь із друзів. У першій беті ми хотіли перевірити гіпотезу, чи готові користувачі вимикати Ad Blocker заради таких «бонусів». Виявилося, що так. Ми отримали 400 перших завантажень.

Вся система гейміфікованого маркету побудована на прозорій системі транзакцій, в якій кожен користувач може переглянути будь-яку транзакцію. Ланцюг транзакцій побудований за технологією validity-chain, в якій дані кожної транзакції мають у собі захешовану суму цієї і попередньої (мінус хеш) транзакції в сервісі. Ми надамо сервіс, на якому людина може переглянути всі транзакції, перевірити одну зі своїх або весь ланцюг транзакцій. Таким чином, всі будуть прозоро бачити, що дані не були втрачені і що «бонуси» у Петрика не з’явились з повітря. Але це були дуже символічні бонуси, за місяць близько 200 грн. І цінність установлення Octogin була лише в отриманні «бонусів».




Аби знайти новий півот для Octogin, ми поїхали на Web Summit. До речі, були єдині з українських стартапів, які увійшли з 2000 проектів до списку 200 (Арена), з правом пітча перед журі. Також корисними для нас стали поїздка у Долину та участь у Google Launchpad.

Ми виправили проблеми першої бети, пов’язані з функціями і їх обривання без будь-якої причини чи логування, обмеженням в можливій виборці з БД, а також обмеженням в кількості одночасно під’єднаних користувачів (100 000). Зараз ми розділяємо всі частини системи на сервіси і переходимо на новішу систему FireStore, яка не повинна мати проблем з кількістю з’єднань. Також додаємо новий функціонал, який базується на відгуках вибірки користувачів.

Результат

Octogin — це у першу чергу Ad controller, адже він дозволяє користувачу впливати на рекламу, на її якість та таргетинг. А вже потім маркет, який дає бонуси за рекламу. Головна ідея, яку ми реалізовуємо у цьому проекті, — це створити систему win-win: юзерам — контроль та участь, а не пасивне споживання, видавцям — менше збитків через Ad Blocker, а рекламістам — highly convertible мережу (якщо користувачу цікаві івенти, а не праски, то за допомогою Octogin рекламісти будуть показувати релевантний контент, а бюджети не будуть зливатися).

Ad Blocker — це позиція пасиву, адже ми маємо постійно ховатися, тікати від реклами. Також це «пасивне піратство», коли ми не платимо за крутий контент, який живе за рекламу. А судячи з темпів розвитку ad tech, тенденції такі, що реклама буде нас знаходити у найнесподіваніших місцях. Постійно ховатися — це пасивна поведінка. Ми хочемо мати голос і мати право самим визначати, яку рекламу можемо дивитися, а яку банити. Ad controller Octogin — це активна позиція — впливати та контролювати рекламу, її якість, таргетинг і отримувати бонуси за це.

Плани на майбутнє: запустити нову бету, яка матиме удосконалену систему визначення релевантності реклами — personal rank (можливо, на основі АІ) та інтерактивне голосування, допрацювати гейміфікацію маркету, відкрити АРІ, реалізувати півот — запуск на одному українському сайті Octogin, пройти до американського акселератора та отримати pre-seeds.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



44 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Відповідь так можливо, не весь функціонал буде доступний зразу, але саме так все і функціонує. Також ми виявили величезні трабли з кривим ретаргетингом, його також будемо контролювати. Це з найбільш популярних фіч.

З встановленим Ад блокером додаток не буде працювати. Ми якраз і чужу рекламу і будемо блокувати ( Adblock Plus має такий функціонал), якщо це вибір користувача то ніяких питань не повинно виникнути.
Над цим ми і працюємо, щоб все працювало без додаткових налаштувань.

Супер ідея! Але, на жаль, не приживеться на нашому ринку, де люди не поважать інтелектуальну власність і, як наслідок, не готові платити за контент чи то грошима, чи то власним часом.

Дякую всім за запитання, якщо у вас є довільні пропозиції або вам здаєтсья, що ми робимо щось не те і пропозиції як це виправити. Напишіть будь ласка мені. mo@-назва стартапу.com — єдине, щоб я не хотів, це вбити свій час і гроші в проект який за наступні 7 років не взлетить. Тому відкритий до ідей від людей з експертизою.

Ad Blocker — це позиція пасиву, адже ми маємо постійно ховатися, тікати від реклами. Також це «пасивне піратство», коли ми не платимо за крутий контент, який живе за рекламу.

Ваша идея — как и блестящие идеи других рекламщиков — заработать гривну за счет замусоривания чужих мозгов на тысячу гривен. Вы даже не гнушаетесь называть тех, кто не смотрит рекламу, «пассивными ворами». Надеюсь, что ваш проект не взлетит и спамеров на земле станет чуточку меньше.

Доброго дня Максим. Мені здалось ви не до кінця зрозуміли суть, тому викладу її частину. Стаття обмежена кількістю знаків. Основна суть, що з середини 90х існував соціальний договір між балішерами/користувачами/рекламодавцями «паблішери генерують контент, а користувачі віддають свою увагу, а платять за все це рекламодавці» Цей соціальний договір розірвано з причини, що паблішери почали зловживати довірою користувачів і показували їм все більше і більше реклами(трешової/не релевантної...). Тому ми бачимо цей розрив, який постійно збільшується, бо кількість користувачів ад Блоків росте кожного місяця і ми пропонуємо рішення. На слово гнушаетесь я загугли, не гнушаємось.

Не убедительно. А еще как-то сложно представить, чтобы люди, которые серьезно относятся к своей жизни, тратили свое время на просмотр рекламы за бонусы. Это похоже на самое унылое времяпрепровождение в мире. Стив Джобс: «Я тратил не меньше часа в день на просмотр релевантной рекламы». Марк Цукерберг: «Я все время обмениваю свои просмотры рекламы на бонусы». Какой-то диссонанс, правда, в этих выдуманных цитатах?

Бонуси це одне з можливих рішень, ми від нього відійшли на даному етапі саме тому, що проект не давав іншої цінності. А чи правильні ваші висновки покаже тільки час.

ідеї, коли юзерам тим чи іншим чином платять за перегляд реклами, не нові і якщо бонуси більш-менш суттєві, закінчуються написанням бота, який імітує перегляд реклами.
P.S.
На даний час основне бабло з реклами отримують навіть не рекламісти, а Google і FB.

Саме так і рішення цього питання ми перевіряли в першій ітерації. Чи готові люди обмінювати свою увагу. І якщо готові, то хто ці люди.

На досуге размышлял о подобной идее. Если реализация не подкачает, то вполне взлетабельно.
Кстати, идея с микротранзакциями за просмотр сайта вполне применима тоже, например, когда пользователь не хочет видеть рекламу вообще.

Странный подход.
Меня-пользователя — любая реклама раздражает и злит. Если мне что-то нужно — я могу найти это в Google. Не могу представить зачем бы я хотел смотреть хоть какую-то рекламу.
Если паблишер хочет денег — он волен предоставлять свой контент по подписке. Я, как потребитель, смогу выбирать паблишеров исходя из качества их контента и выбирать — платить или нет. Сейчас же паблишер озадачен не качеством контента, а как бы написать заголовок что бы на него кликали и реклама крутилась.

Публичная история у каждого юзера, что он смотрел, когда, где и сколько? (1) Доступная любому провайдеру рекламы? Крутая идея народ, даже Гугл еще не обнаглел так :) . К успеху прийдете. Зато блохчейн и геймификация, это сразу миллионов 20 можно просить у венчуров.

(1):

Ми надамо сервіс, на якому людина може переглянути всі транзакції, перевірити одну зі своїх або весь ланцюг транзакцій. Таким чином, всі будуть прозоро бачити, що дані не були втрачені і що «бонуси» у Петрика не з’явились з повітря.

PS: и что значит «восемь джина» в названии? Восемь бутылок? :)

Існує браузер Brave, створенний автором JavaScript, який блокує рекламу на рівні двигла.
Натомість, він прямо дозволяє користовачу визначити суму, яку він готовий витрачати на відвідування сайтів, і відсилає мікро транзакції з цієї суми кажному з сайтів. win-win.

PS. частково релевантний додаток: коли MAD network нарешті запустять свій проект, паблішери реклами нарешті зможуть отримувати більше, не витрачаючи на усілякого роду кровопивць.

Когда AI научат писать код, владельцы ПО наконец то смогут получать больше, не выкидывая деньги на всяких кровопийц.

Проект супер, проблема действительно есть и хорошее решение путь к успеху! попутного ветра)

Особенно напрягает реклама на ютубе, особенно если видео с субтитрами — она их закрывает и приходится постоянно тянуться мышкой и закрывать. Понятно что для блогеров это зароботок, но и тянуться постоянно мышкой и пытаться попасть на маленький крестик нервирует.

Простите, а чем ваш проект таки лучше uBlock? Зачем мне видеть на моем компютере любую рекламу?

Нет ничего лучше uBlock. А ребятам успеха. Идея может взлететь с ненулевой вероятностью.

Так это же отдельная приложуха, на сколько я понимаю, а не расширение для браузера. Я в свое время AdMuncher пользовался, был очень норм, не знаю как сейчас.

приложуха, да. зато блокирует рекламу везде (браузеры, скайп и т.д)
я с adblock перешел на stopad и прям уже не помню как реклама выглядит.

не помню как реклама выглядит

Аналогично с uBlock 😊

Установил, посмотрим как оно работает ;) Спасибо, идея прикольная

Зараз нової версії ще немає. Реліз версії з блокуванням відбудеться в межах 2х тижнів.

Ідея відмінна, але є лише одне зауваження. Чому лише одна мова? Орієнтація на український ринок буде? Чи на міжнародний? Чи лише на мордор?

Так у них доу заблокирован. Они если бы и хотели ответить не смогли бы.

Версій сайту 2ві, кожен українець який себе поважає має знати англійську.

Кожен українець, який себе поважає насамперед має знати українську. І любити українське. Де українська чи англійська в особистому кабінеті чи у самому застосунку? Де перемикач мови на сайті?

Ви думаєте, що виконуєте якусь місію? як мені здається, ви просто ганьбите себе і людей які розмовляють українською мовою. Щоб більше людей спілкувались і відповідали українською, потрібно створювати круті проекти, бути успішним, заробляти гроші і створювати робочі місця — щоб інші хотіли бути схожими на вас. А те чим ви займаєтесь комунізм тільки з іншої сторони, ви заставляєте щось робити, хоча зміни довгострокові можуть бути тільки добровільними. кнопка заміни мови зверху злива на сайті, а у застосунку її немає, проте новий буде англійською. Гарного вам дня!

Не було жодного звинувачення, не було жодних образ. Я просто спитав, де українська мова. І чи буде така програма для України. Нормальна людина просто пояснила би. Судячи з вашої реакції і риторики у стилі Червоненка для вас це хвора тема. Лише згадка про українське в Україні призводить до неконтрольованого викиду жовчі.

Не було жодного звинувачення, не було жодних образ. Я просто спитав, де українська мова. І чи буде така програма для України. Нормальна людина просто пояснила би. Судячи з вашої реакції і риторики у стилі Червоненка для вас це хвора тема. Лише згадка про українське в Україні призводить до неконтрольованого викиду жовчі.

Підписатись на коментарі