DOU Ревізор у Львові: понад 5000 кв. м опенспейсів EPAM
Команда DOU Ревізор досліджує офіси ІТ-компаній в Україні. Усього ми показали ревізії у 74 офісах у 10 областях України, а також дослідили офіси в Лімасолі та Менло-Парку. Огляд львівського офісу EPAM Systems ми відзняли ще до того, як росія почала повномасштабну війну проти України. На деякий час львівський офіс став прихистком для членів команди, їхніх родичів та близьких. Та наразі офіс повністю повернувся у довоєнний режим роботи, тому ми вирішили поділитися цим випуском з вами.
EPAM Systems — публічна компанія з акціями на Нью-Йоркській біржі. Компанія співпрацює з клієнтами з усього світу, серед її замовників Epic Games, UBS, Bacardi та Burberry
Команди EPAM працюють у понад 40 країнах світу на п’яти континентах, а в Україні компанія відкрила своє представництво 16 років тому.
В Україні її офіси можна знайти в 13 містах, серед них Львів, Київ, Харків, Дніпро, Вінниця та Одеса.
Сьогодні EPAM — найбільша ІТ-компанія в Україні, понад 12 500 спеціалістів співпрацюють з нею, з них приблизно три тисячі у Львові. У цьому випуску ми покажемо львівський офіс!
В околицях і поблизу
Розташований львівський офіс за адресою Угорська, 14, що за дві трамвайні зупинки від одного з найбільших спальних районів — Сихова.
Щодо місць для обіду, то одразу під офісом розташована реберня — Rebro, а за дві хвилини звідси можна дійти до закладів «Томато» та «Інтемпо». За п’ять хвилин — до кондитерської SHOco або «ЕнСалада».
У дворі офісу є парковка для авто- і мототранспорту на 50 паркомісць (на період карантину доступно лише 40 місць), які оплачує компанія. Також на території є велопарковка та парковка для електросамокатів. Спеціалісти бронюють паркомісця за допомогою внутрішнього сервісу.
У планах додати ще зарядки для електромобілів. На вулиці біля входу є місце для куріння.
Офісний побут
Рецепція дворівнева — щоб людям з інвалідністю теж було зручно комунікувати з адміністратором. Це намагалися врахувати і в інших деталях, наприклад зробили розширений турнікет.
Загальна площа офісу становить більше як 5000 м2. Усього в EPAM п’ять поверхів, переміщаються між ними сходами або на одному з двох ліфтів, які доступні лише для спеціалістів компанії.
Верхній одяг фахівці зазвичай залишають у гардеробних кімнатах на своєму поверсі.
Особисті речі можна залишити і в локерах, що розташовані в різних частинах офісу. Щоб відкрити їх, треба взяти ключ на рецепції при вході.
Навігація в усіх українських офісах однакова, її розробили львівські дизайнери. Орієнтуватися у просторі допомагають позначки на стінах та інфографіка на дверях.
Зона з принтером і сканером є на кожному поверсі. Тут і в інших локаціях є QR-код, що заохочує залишити відгук, якщо щось потрібно полагодити, додати або прибрати. Наприклад, поповнити запаси паперу, прибрати в туалеті, полагодити щось у переговорній тощо.
Зазвичай фахівці займаються проєктною роботою з 10:00 до 19:00, проте кожна команда має свій графік. Офіс доступний 24/7, у середньому під час пандемії його відвідують близько 200 спеціалістів на день, або ж
Офіс відкритий для усіх спеціалістів, кому необхідний робочий простір. Наприклад, для тих, у кого вдома вимкнули електрику, інтернет, або для колег, які з певних причин не можуть працювати з дому. Кожен, хто хоче вийти в офіс, спочатку має забронювати робоче місце через внутрішню систему. Причому через неї можна забронювати місце в будь-якому офісі компанії.
Офісних улюбленців і звички приводити тварин до робочого простору немає. Зауважують, що запитів на це теж не було.
На п’ять поверхів є дві кухні (вони чергуються із кавапоїнтами). На кухнях — холодильники, мікрохвильовки, посудомийки, кавові машини. А ще печиво, фрукти, лимон та м’ята до чаю. Також тут міститься аптечка першої допомоги.
Перед кожною кухнею встановлені сортувальні баки — для паперу та пластику.
Кавапоїнтів у офісі три. На кожному є питна вода, усе для приготування чаю, кави або напоїв на кшталт фрапучино. Однак тут не заведено їсти — для цього краще перейти в кухню. Пояснюють це тим, що не всі переносять навіть мінімальний запах готової їжі під час роботи.
На кожному поверсі по дві чоловічих та дві жіночих вбиральні. Туалет для людей з інвалідністю є лише на першому поверсі.
Душова кімната розташована навпроти спортивної (докладніше в розділі «Відпочинок і натхнення»), щоб можна було освіжитися після тренування. Всередині є чисті рушники та гелі для душу. А от масажний кабінет, що також у цьому просторі, — поки недоступний.
Робочий простір
Працюють спеціалісти в опенспейсі. Простори усіх п’яти поверхів загалом розраховані на 576 місць. Та через пандемію для бронювання з них доступно лише 175 столів, плюс 40, що закріплені за окремими командами.
Ті робочі місця, які не можна забронювати, промаркували. В букінг-системі вони теж недоступні. На кожному столі є вказівники, що підказують, чи продезінфіковане місце, чи воно потребує обробки. Прибирають тут щоранку та протягом дня. Спеціалісти за потреби можуть додатково продезінфікувати місце самі.
Де-не-де є stand-up зони з маркерними поверхнями для проведення командних нарад.
Можна працювати сидячи або стоячи біля вікна. Ці локації не бронюють — достатньо підійти та зайняти вільне місце.
Висота стелі в робочих просторах сягає 5,5 м. Система кондиціонування повітря поділена на зони: на кожному поверсі це
Усього в офісі 11 мітинг-румів. Назви вони дістали на честь супутників Сонячної системи — як-от Титан, Калісто, Місяць. Бронюють кімнати через Outlook та систему desk.epam.com. У кожній з них можна регулювати освітлення, обираючи типи світильників (їх є чотири).
Ще є окремий тип мітинг-румів — quiet room, або «тиха кімната», що призначена для сфокусованої роботи без зайвих звуків і розмов. Та на період карантину вони зачинені. У робочих просторах і без них розмов не так багато.
Крім того, є кабінки Duck-in, що розраховані на одну людину. Переважно їх використовують для перемовин чи телефонних дзвінків. В EPAM є шість переговорних кімнат для формату сам на сам, двері до яких зачиняються.
Стандартне робоче місце складається зі столу та крісла, що має п’ять видів регулювання. Для робочих станцій тестують різні варіанти та збирають відгуки спеціалістів. Тому десь монітори на ARM-підставках, до ноутбуків зазвичай є один додатковий монітор, а для десктоп-комп’ютерів — два. Є столи для роботи стоячи, їхню висоту спеціалісти регулюють власноруч. В цьому офісі свідомо не встановлювали особисті тумбочки, як в інших офісах, а лише локери — невеликі шафи для речей.
Щодо робочої техніки, то в ЕPAM є свої стандарти. Вони прописані у великому документі з конфігураціями техніки та відповідними правилами щодо користування нею та оновлення. Але цей документ є конфіденційним, і представники компанії не розголошують деталі.
До стандартного welcome pack входять брендовані футболка, чашка, антисептик, екоторба, блокнот із ручкою та маска.
П’ятий поверх (він і є горішнім) поки «заморожений» через карантинні обмеження.
Проєктували його як зону для замовників, що приїжджатимуть до львівського офісу. Тут є і куток для презентації та брейншторму, і найбільший мітинг-рум для загального збору команди. У майбутньому, після зняття карантинних обмежень, спеціалісти зможуть користуватися локацією як коворкінгом.
Столи у переговорній кімнаті п’ятого поверху можна рухати, і трансформувати простір так, як треба для конкретної зустрічі. Якщо потрібна приватність, відгороджуються від зовнішнього світу шторами.
Окрім робочих просторів, на поверсі є кавапоїнти та відпочинкова, або «sleeping», зона — із гамаком та пуфами. Однак, як ми вже зазначили, поверх поки закритий.
Відпочинок і натхнення
Для відпочинку в робочому просторі є крісла та м’які пуфи.
Один з «тихих» мітинг-румів переобладнали у студію із запису подкастів.
Ігрова кімната, або Game Room, не функціонує через карантин. Тож приставкою та настільними іграми поки не користуються.
Одразу при вході на першому поверсі розташований HUB, щоб заходи не заважали робочому процесу. Тут є окремий гардероб та зала, що вміщує до 150 людей. Її легко зонувати — за допомогою розсувної стіни можна відділити третину хабу.
Звук теж регулюється окремо для кожної зони. Коли ж тут не проходять івенти, спеціалісти користуються нею як коворкінгом.
Зал трансформується під різні потреби. Попід стелею — звукопоглинальні панелі, проєктор, що підтримує 4К-зображення. Зі звуком працюють у трьох зонах. Кімнату можна забронювати. Наприклад, під тренінг чи командну зустріч.
Поруч із хабом є зона, яка раніше слугувала коворкінгом для зовнішніх гостей, що прийшли в хаб на захід, та нині нею можуть користуватися всі фахівці ЕРАМ. Тут є локери, невелика кухня з кавапоїнтом, робочі столи, стій-столи та крісла.
Ще на першому поверсі є спортивна кімната. А в ній особливість — власний скеледром! Це окрім звичного спортивного приладдя, як гирі, бодібари, гантелі, шведська стінка тощо. Проте наразі спортзал закритий.
Бібліотеки в офісі немає, та в компанії діє окрема платформа, за допомогою якої можна замовити собі електронну книжку. Також в EPAM діє корпоративна підписка на getAbstract.
Внутрішні навчальні програми координує Learning and Development департамент. Щороку близько 70% фахівців проходять навчання різної тривалості на спеціальній платформі Learn, яка частково відкрита для зовнішньої аудиторії. Навчають тут за кількома напрямами: технічні тренінги, м’які та лідерські навички, мовні курси. Загальна кількість доступних програм сягає 18 тисяч, включаючи курси зовнішніх освітніх провайдерів, як-от LinkedIn Learning та O’Reilly.
DOU Ревізор запитує
Ми провели анонімне опитування серед команди EPAM, у якому взяли участь 85 фахівців. Ми поцікавилися, чи задоволені вони офісом, і попросили оцінити за п’ятибальною шкалою певні характеристики: розміщення, графік і офісний простір.
Найвищий бал 4,8 з 5 отримав графік роботи. Периферію та робочий комп’ютер теж відзначили — по 4,5 бали. Особистий простір, вентиляцію та розташування оцінили в 4,4 бала. Найнижчі оцінки отримала парковка — 3,8, а також простори для відпочинку — 3,6. Нагадаємо, що на період карантину фактично всі релакс-зони мають обмежений доступ.
За традицією ми поспілкувалися зі спеціалістами особисто й поставили два нескладних запитання: що їм найбільше подобається в офісі та що хотілося б поліпшити або змінити.
Володимир, Software Engineering Team Leader, 10 років з компанією
Ольга, Software Test Automation Engineer, 1 рік з компанією
Андрій, UX Designer, 2,5 року з компанією
Ну що, ми поїхали далі... А якщо ви хочете, щоб DOU Ревізор приїхав до вас, пишіть нам: [email protected].
Та не забувайте підписуватись на наш YouTube.
Фотограф: Євген Щегольський
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
40 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.