DOU Ревізор у Львові: «Окремі кабінети для команд у Lohika»
Цього разу DOU Ревізор завітав до Lohika, міжнародної аутсорсингової компанії, серед клієнтів якої Skype, Airbnb, BuzzFeed та інші. Lohika було засновано у 2001 році, а два роки тому компанія стала частиною Altran, що має представництва у понад 30 країнах світу і налічує понад 47 000 співробітників.
В Україні Lohika представлена в 4 містах (в Києві, Одесі, Рівному та Львові), де працюють понад 1000 спеціалістів. Зокрема, у львівському офісі 325 співробітників, 267 з них — технічні спеціалісти.
В околицях і поблизу
Львівський офіс Lohika знаходиться у бізнес-центрі за адресою Лемківська, 15 уже 8 років. Локація розташована у 20 хвилинах пішки від центру міста. Розташування досить зручне, оскільки від офісу можна за 3 хвилини пішки дістатися зупинки маршрутного таксі «Хімічна», а щоб дійти до зупинки трамваю «Палац культури ім. Гната Хоткевича», потрібно 8 хвилин.
Також у пішій доступності доволі багато місць, де можна втамувати голод:
- за 10 хвилин — ТЦ «Форум Львів» (де багато магазинів, кафе і є Le Silpo);
- за 5 хвилин розташовано ТЦ «Ашан», де можна пообідати в «Хінкальні» або «Domino’s Pizza»;
- за 3 хвилини можна дістатися кондитерської «Братванка».
Середній чек у цих закладах складає від 95 до 105 грн. Також поблизу є стандартна їдальня — «Кухня», де вартість обіду — лише
Як приємний бонус від БЦ, спеціалісти мають у розпорядженні безкоштовну авто- та мотопарковку на 120 місць, а також дві безкоштовні зарядки для електрокарів. Місця не закріплюються за співробітниками — їх отримує той, хто раніше дістався на роботу. Оскільки, крім Lohika, у бізнес-центрі лише одна компанія, проблем з паркінгом немає. Для велосипедистів на паркуванні виділено 25 місць.
На паркуванні є альтанки, які використовуються як зони для відпочинку та куріння.
Офісний побут
Офіс займає три повних поверхи та ще половину п’ятого поверху БЦ. Приблизна площа — 3500 м2. В планах Lohika — розширятися: наразі триває ремонт на першому поверсі, тож у січні простір збільшиться ще на 841 м2. Зараз кількість квадратних метрів на одну особу в робочому приміщенні складає близько 6 м2 (відповідно до даних компанії).
В Lohika діє карткова пропускна система, що відстежує, чи був спеціаліст в офісі. Йому надходить «Absence request», в якому необхідно вказати причину відсутності: наприклад, він залишив вдома перепустку або просто працював з дому. Спеціаліст визначає причину, а менеджер її верифікує.
Кухні з усім необхідним, від кавоварок до посудомийок, є на кожному поверсі офісу. Три місяці тому, після того як в компанії відмовилися від одноразового посуду, посудомийки стали користуватися особливою популярністю. Також кожна кухня обладнана сортувальними контейнерами, де можна залишити для переробки папір, пластик та батарейки. Люмінесцентні лампи, що освітлюють офіс, також збирають та відправляють на переробку. Вторсировину вивозять приблизно раз на місяць.
На кухнях можна помітити екрани, на які виводять інформацію про новачків компанії, дні народження, свята, актуальні вакансії, тренінги та майбутні мітапи.
Щоп’ятниці на кухнях з’являються смаколики в межах традиції «Friday treats». Влітку це може бути морозиво, взимку — різна випічка та солодощі. А ще на кухнях розміщено продукти від зовнішніх провайдерів — там можна перекусити салатами, сендвічами, морозивом, горішками чи батончиками. Розрахуватися за них можна готівкою, а в деяких автоматах — карткою.
У компанії існує можливість замовити обід в офіс через офіс-менеджерів. Для цього слід до 10 ранку зробити замовлення у внутрішній системі Voracity, яке офіс-менеджери візьмуть в обробку. Замовлення доставлять до обіду, а розрахуватися за нього можна на рецепції.
Пульти управління вентиляцією розташовані на кожному поверсі. У коридорах та в кабінетах немає задухи, проте інколи чутно, як вентиляція працює. За даними компанії, щопівроку вентиляційні фільтри міняють.
Крім того, в кожній кімнаті команд є кондиціонери. Не всі спеціалісти мають бажання ними користуватися, тож вони можуть натомість надіслати запит на вентилятор. Щоб отримати його або інше приладдя: зволожувач повітря, новий стілець, стіл, лампу тощо — слід надіслати запит у внутрішній системі Cube. Він одразу потрапляє до відповідного відділу, узгодження менеджера для цього не потрібне. Якщо ж спеціаліст хоче новий робочий комп’ютер або вирушити на конференцію за кордон, йому спершу необхідно отримати згоду менеджера.
На четвертому поверсі є невелика зона для куріння. Дістатися туди можна сходами або ліфтом, який зупиняється на всіх поверхах, крім п’ятого. Справа в тому, що зону виходу з ліфта на п’ятому поверсі та інше крило офісу орендує інша компанія.
На кожному поверсі є по одній чоловічій та жіночій вбиральні, а на третьому поверсі — душові, розташовані в роздягальнях біля спортзали.
Робочий простір
В офісі реалізована кабінетна система: в одній кімнаті працюють спеціалісти з однієї команди. Спочатку четвертий поверх бізнес-центру був частково опенспейсом, але, врахувавши побажання спеціалістів, додали перегородки та кімнати, і від такого формату планування простору відмовилися. Наразі в одному кабінеті працює близько шести осіб. Спеціалісти можуть облаштувати простір так, як їм подобається: принести особисті речі та встановити, наприклад, гамак. Однак таке облаштування не стосується фарбування стін та капітального ремонту.
При виході на роботу спеціаліст отримує робочий стіл, стілець, ноутбук, навушники та периферійні пристрої. Welcome Kit включає чашку, набір стікерів, блокнот, еко-олівець, який після використання можна посадити, а також дисконтну картку на знижки в магазинах і кав’ярнях міста. З першого робочого дня спеціалісти отримують доступ до всіх переваг для співробітників, крім медичного страхування.
Стандартний робочий день в компанії розпочинається о
Як такої можливості віддаленої роботи в компанії немає. Якщо домовленості з клієнтом не перешкоджають, то логіканці можуть скористатися опцією «work from home». Спеціаліст лише має надіслати запит на узгодження своєму менеджеру.
В Lohika знайшли засіб боротьби з «мертвими» зустрічами, що лише займають кімнати для переговорів. Кожен мітинг-рум обладнано планшетом, на якому відображаються всі бронювання і на якому спеціалісти мають підтверджувати, що зустріч відбудеться. Для цього протягом 15 хвилин (за п’ять хвилин до і десять хвилин після початку зустрічі) необхідно натиснути кнопку «підтвердити» на планшеті біля входу. Якщо ж учасники зустрічі запізнилися більш ніж на десять хвилин та не підтвердили зустріч, вона автоматично видаляється з календаря, і кімната стає доступною для бронювання. Забронювати мітинг-рум можна через Outlook-календар або просто на планшеті біля переговорної кімнати.
Усього в офісі 16 мітинг-румів та п’ять невеликих переговорних. У планах компанії — ще шість невеликих мітинг-румів на першому поверсі. Концепція назв кімнат географічна: на другому поверсі — острови, на третьому — столиці, на четвертому — країни, на п’ятому — гори.
Логіканці мають змогу займатися англійською по одній годині двічі на тиждень. Для цього спеціалісти проходять тестування у вчителів, що визначають їхній рівень. За результатами тесту обирають групу та зручний час навчання.
Відпочинок і натхнення
Спеціалісти Lohika можуть скористатися кімнатою для йоги. На її дверях розмістили розклад занять великих груп із тренером, щоб той, хто бажає займатися індивідуально, міг спланувати свій час. Послуги тренера логіканці оплачують самостійно.
Після обіду в кімнаті для йоги відбуваються масажі. Записатися на сеанси можна за допомогою Outlook-календаря. Страхова компанія відшкодовує 10 сеансів масажу на рік, але якщо спеціаліст перевищить цей ліміт, він все одно може замовити сеанс та домовитися із масажистом про оплату. При цьому не обов’язково відвідувати масаж саме в офісі: можна самостійно знайти масажиста деінде, а страхова проґарантує сеанси.
В Lohika є кімната для настільного тенісу — досить простора, з різноманітними ракетками та м’ячами. Щоб не йти до кімнати марно, логіканці спершу перевіряють, чи вона вільна. Для цього вони або дивляться онлайн-камери із залу, або читають чат гравців у теніс, де більшість попереджають, коли планують грати.
В тренажерному залі Lohika є все необхідне спорядження: тренажери, гантелі, лапи для кікбоксингу і годинник для тих, хто не може дочекатися кінця тренування. Можна займатися як самому, так і запросити тренера. Як і у випадку з кімнатою для йоги, на вхідних дверях до спортзали розміщено розклад занять великих груп.
Поруч із тренажерним залом є невеличка ігрова кімната, де можна пограти в дартс, настільний футбол або на PlayStation 4 PRO.
Щовівторка і щочетверга з 13:00 до 15:00 в офісі знаходиться лікар від страхової компанії. Терапевт займає один з мітинг-румів, і у форматі живої черги можна звернутися до нього з питанням. Він може або спрямувати до іншого лікаря, або ж виписати ліки чи лікарняний.
В офісі існує власна бібліотека, що регулярно оновлюється. Її розміщено в окремій кімнаті, де спеціалісти компанії час від часу полюбляють почитати або просто розслабитися. Узяти книжку з бібліотеки в Lohika доволі просто і зручно, для цього логіканці розробили внутрішню систему BookShelf: кожен може подивитися, чи є книжка в наявності в конкретному офісі, чи вона зараз вільна, а також забронювати її. Система наразі працює у web-версії, але вже незабаром стане доступним також мобільний застосунок. Його розробку ініціювали самі співробітники — щоб застосувати знання з останнього внутрішнього курсу з Flutter.
Якщо література в бібліотеці більш технічна, то у форматі BookCrossing спеціалісти обмінюються зовсім різними книгами.
Щопівроку в компанії проводять планування тренінгових активностей. У спеціальному календарі кожен може переглянути, які тренінги плануються найближчим часом, приблизні дати їх початку та зареєструватися на ті активності, що його цікавлять. До речі, тренінги переважно проводять самі логіканці, зовнішніх експертів залучають доволі рідко.
Будь-яку активність та ініціативу в компанії помічають і винагороджують брендованими подарунками: виступ на внутрішній чи зовнішній конференції, проведення чи організацію тренінгу, ведення блогу, технічні інтерв’ю тощо. Нагородження відбувається на традиційних для компанії HeartBeat-зустрічах з усіма працівниками офісу в лекторії на
У вечірній час Lohika приймає в офісі такі технічні ком’юніті чи клуби за інтересами, як Python Lviv, SQL user group чи Lviv Travel Club, а вранці по суботах проводять регулярні технічні мітапи Morning@Lohika (в інших офісах їх називають TechTalks і проводять увечері).
Також логіканці утворюють технічні спільноти, серед них Java, Node.js, Scala, DevOps. Наприклад, спеціалісти, що вивчають Java, збираються вранці кожного четверга, дивляться відео на конкретну тему та виконують завдання.
DOU Ревізор запитує
Ми провели анонімне опитування львівської команди Lohika, у якому взяли участь 55 співробітників, серед яких 46 технічних спеціалістів. Й поцікавилися, чи задоволені вони офісом, і попросили оцінити за п’ятибальною шкалою певні характеристики, серед яких розташування, графік роботи і офісний простір.
Найвищі оцінки від логіканців отримали графік та робоча техніка: три чверті опитаних оцінили їх на тверду п’ятірку, на трійку та нижче ці показники оцінили менше 5% опитаних.
Щодо можливості працювати віддалено, то нею абсолютно задоволені 56% опитаних, але 16% оцінили її в три та менше балів. Такі показники пов‘язані з тим, що деякі проекти, через особливості домовленостей з клієнтом, не передбачають опції роботи з дому.
Розміри особистого простору та простору відпочинку отримали більше половини схвальних відгуків, 40% респондентів оцінили параметри на
Периферійні пристрої не задовольняють 7% опитаних, але коли ми запитали про те, що логіканці хотіли б покращити, почули пропозиції щодо якості кави або кавомашин, кольорів стін на другому поверсі (зараз вони фіолетового кольору), а також пропозиції збільшити кількість душових кабін.
Серед інших ідей логіканців щодо покращення офісу: додати їдальню, дитячу кімнату, штатного психолога та зону з музичними інструментами.
Також ми особисто поцікавились у спеціалістів компанії, як же їм живеться, і поставили два нескладних запитання: що найбільше подобається в офісі й що хотілося б поліпшити або змінити.
Віталій, Java STL, 2 роки з компанією
Володимир, BigData Project TL, 8 років з компанією
Андрій, Data Engineer, 2 роки з компанією
Василь, JavaScript AE, 2 роки з компанією
Ну що, ми поїхали далі... А якщо ви хочете, щоб DOU Ревізор приїхав до вас, пишіть нам: [email protected]
Стежте за нами у Facebook.
Підписуйтесь на відеоканал DOU Ревізора на YouTube.
Фотограф: Євген Щегольський
39 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.