.NET Fest: полная программа конференции на сайте. Присоединяйся к самому большому .NET ивенту
×Закрыть

DOU Ревізор в Materialise: «Простір, де кожен сантиметр має призначення»

Цього разу DOU Ревізор завітав до Materialise — продуктової компанії, що створює програмні рішення та 3D-принтингові сервіси. Серед проектів Materialise у Києві: створення софту для планування операцій майже на будь-яких суглобах та черепі для хірургів, а також моделювання та створення алгоритмів для обробки 3D-зображень.

Materialise заснували 1990 року в Бельгії, в Україні компанія з’явилася вже 2000 року. Наразі вона має 26 офісів у 20 країнах світу на всіх континентах, крім Африки та Антарктиди.

Глобально з компанією співпрацює понад 2000 осіб. У Києві їх 400, з них 270 — технічні спеціалісти.

В околицях і поблизу

До офісу за адресою вул. Раїси Окіпної, 8А переїхали ще дванадцять років тому. Сама локація наразі потребує заміни вивісок: на першому поверсі будівлі донедавна знаходився банк, який залишив власний банер.

Офіс знаходиться в 9 хвилинах пішки від метро Лівобережна та в 3 хвилинах — від зупинки Раїси Окіпної.




Поблизу — сила-силенна закладів харчування різних цінових категорій:

  • У 4 хвилинах пішки від офісу знаходиться ірландський паб з комплексними обідами To Dublin. Середній чек ~100 грн.
  • У межах 5-7 хвилин у бік метро є також «Пузата хата», «Євразія» і азійський ресторан Woki Toki. Середній чек у закладах складає приблизно 80-200 грн.
  • У сусідній будівлі розташовано ресторан китайської кухні Kitaika з середнім чеком у 100-150 грн.
  • Каву та солодощі можна придбати у кав’ярні «Буна», що також знаходиться неподалік.
  • У межах 10-15 хвилин прогулянки Русанівською набережною є Tarantino, Soul Café (обід — 80-200 грн), іl Molino, Pesto, «Моменти», «Жовток», Spezzo та інші заклади.
  • Купити продукти можна в «АТБ», що навпроти офісу, або у «Сільпо» біля метро Лівобережна.

Перед входом до офісу знаходиться безкоштовний паркувальний майданчик на 40 автомобілів, а також 5-8 мотоциклів, відділений шлагбаумами. Втім, як ми дізналися з анонімного опитування спеціалістів, часто на ньому місця зайняті автівками мешканців сусідніх будинків. Понад 10% опитаних бажали б розширення загальної площі паркувального майданчику, тоді як пішоходи та велосипедисти воліли б прибрати парковку взагалі.

Для велосипедистів можливості вуличного паркування немає. Велосипеди спеціалісти залишають біля ліфтів на 2 та 3 поверхах офісу, де можна розмістити до 20 «залізних коней».

Офісний побут

В розпорядженні Materialise Community весь простір шестиповерхової будівлі, плюс напівпідвальний «нульовий» поверх. Загальна площа всіх приміщень складає 3500 м² (у середньому 500 м² на один поверх).

Зазвичай спеціалісти присвячують проектам 8 годин на день. Бажано — з 10 до 19, втім, цей час можна рухати, головне — бути присутніми на основних зустрічах. Вони зазвичай відбуваються об 11-12 годині.

Щодо можливості віддаленої співпраці, то чітких усталених правил щодо цього Materialise поки не має. Як повідомляють представники компанії, наразі вони працюють над створенням такої політики. У компанії є спеціалісти, що віддалено співпрацюють на постійній основі або 30-50% часу. З боку технічної реалізації все просто: можна під‘єднатися з наданого або власного комп’ютера через VPN.

В офісі є книжкова шафа, до якої можна замовити будь-яку літературу для професійного саморозвитку. Серед замовлень — «Creativity» Едвіна Кетмелла та «Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers» Александра Остервальдера.

На кожному поверсі офісу розташовані точки з кавою, чаєм, водою та солодощами. Вони користуються попитом і часто стають осередками зустрічей та розмов, що, на жаль, дещо заважає командам поблизу. Щопонеділка на кожній такій точці з’являються свіжі фрукти. Цю традицію в компанії назвали «Sweet Monday». Ревізія припала якраз на понеділок, тож до об’єктива знімальної групи потрапили груші.




Повноцінна кухня з холодильниками, посудомийною машиною, мікрохвильовками та іншим приладдям знаходиться на нульовому поверсі. Також там розміщено багато обідніх столиків, розрахованих на 80-100 осіб. Крім холодильників, з яких можна придбати готову їжу та розрахуватися за неї карткою, на кухні є імпровізована снек-лавка. Це стелаж, за який відповідають самі члени Materialise Community, регулярно наповнюючи його снеками або чимось смачненьким від своїх друзів/знайомих.





Оскільки приміщення нульового поверху напівпідвальне, там немає нічого, крім кухні, п’яти кімнат для перемовин, лаунж-зони та простору для проведення зовнішніх і внутрішніх мітапів. (Див. розділ «Відпочинок та натхнення»).

У прольоті біля ліфта на першому поверсі знаходиться банкомат. Це досить зручно: можна знімати готівку, не виходячи з офісу.

На кожному поверсі є по дві вбиральні (в кожному кінці коридору), всередині — по дві кабінки, що не поділяються на чоловічі та жіночі, рукомийники, дзеркала та антибактеріальні засоби. На третьому поверсі є душ із гелем та шампунем. Рушники та інше приладдя відсутні.




Вторсировину компанії відсортовує підрядник, що вивозить сміття. Наразі в Materialise скоротили використання пластику в офісі, натомість придбали керамічний посуд та паперові стаканчики.

Щодо зон для паління, то вони знаходяться на вулиці, подалі від кондиціонерів та вентиляції.

Робочий простір

Офіс відчинений 24/7 і цілодобово охороняється. Головний вхід увечері зачиняє охоронець, але до офісу можна потрапити коли завгодно, маючи перепустку та подзвонивши на вході охороні.

На кожному поверсі є від двох до п’яти переговорних кімнат, усього на офіс їх 18. Кімнати відрізняються за розміром: є як невеликі переговорні на двох-трьох осіб, так і просторіші. На п’ятому поверсі знаходиться велика кімната з дванадцятьма стаціонарними комп’ютерами, проектором та телескопом, в якій проводять навчання. Наразі в ній відбуваються заняття C++ академії Materialise. Курс триває три місяці, проводиться для попередньо відібраних учасників, а ті, хто найкращим чином проявить себе під час навчання, отримають пропозицію продовжити співпрацю з компанією.





Офіс вдало зоновано: тут є маленькі (на п’ять-шість спеціалістів) кабінети та великі опенспейси (до 30), поєднані коридором. Оскільки офіс розширювався поступово, кожен простір має власні особливості ремонту. Що стосується доступу до простору, то електронну перепустку необхідно мати при собі і щоб зайти, і щоб вийти з поверху. Пересування переговорними кімнатами та кабінетами не обмежується, виняток складає лише офіс-спейс для Deployment Team, до кімнати якої, відповідно до вимог SOX, мають доступ лише члени цієї команди.






У тих частинах, де збираються команди одного домену, поруч з open space знаходиться окрема зона для Department Manager. Зазвичай така посада передбачає багато зустрічей та синхронізацій, тож, щоб не займати переговорні кімнати, зустрічі проводять просто у цьому відведеному спейсі.

Раз на два-три місяці в Materialise проводять Newcomers’ Day, коли новачків знайомлять з традиціями, культурою, внутрішніми особливостями структури компанії, дарують брендовані блокноти. Department Manager-и кожного напрямку розповідають про те, чим займаються спеціалісти в їхньому домені. Також в програмі дня — ланч новачків та керівників департаментів і вечірній фуршет-нетворкінг.




Кожен спеціаліст, який приходить працювати до компанії, забезпечується усім необхідним: столом, тумбою, кріслом та комп’ютером Dell з периферією. Аналітики та менеджери проектів отримують ноутбуки, решта спеціалістів користуються стаціонарними комп’ютерами. Де-не-де в кабінетах зустрічаються iMac комп’ютери, які призначені для тестування. Але основна операційна система, на якій використовуються продукти, розроблені Materialise, — Windows, тож комп’ютери з «яблуком» — радше виняток.





Офісні кімнати обладнані по-різному. Особливо схвальні відгуки отримали білі столи. Стоячі комп’ютерні місця не надто популярні: під час ревізії ми знайшли всього одне таке місце. Причому стійку спеціаліст придбав собі власноруч, хоча, за твердженням представників компанії, замовити таку конструкцію собі може будь-хто.




У просторі є окрема стіна з ящиками, що зачиняються на ключ. Такі індивідуальні комірки використовуються для конфіденційних паперів, у тому числі для обміну документами з фінансовим відділом.

У середньому, за даними компанії, на одну особу припадає 3,5 м² офісного простору.

Вентиляція у будівлі централізована, проте вона не надто ефективна в спеку, тож спеціалістів рятують кондиціонери. Біля деяких з них також встановили пластикові панелі, що перешкоджають прямим потокам повітря. Подекуди запобігти прохолодному повітрю допомагають скотч, папір та власна креативність.




Відпочинок і натхнення

Відпочити у Materialise можна на терасі на п’ятому поверсі, з видом на вул. Раїси Окіпної. Вона знаходиться на сонячному боці і має навісу, що прикриває її лише частково. Тож спекотного полудня тут буде комфортно лише тим, хто любить позасмагати. Решта ж її переваги зможе оцінити або до 11, або після 18 години.




Офіс доволі компактний, тож кожен сантиметр простору має призначення: біля ліфту на четвертому поверсі розміщено маленький спортзал з грушею, турніком та тренажером, а на п’ятому поверсі можна пограти в аерохокей або кікер. Останній користується значно більшою популярністю, ніж його сусід. Гравців в аерохокей під час ревізії побачити не вдалося.




На шостому поверсі в холі біля ліфтів можна пограти в настільний теніс. Там є і ракетки, і кульки, проте ті, хто грає постійно, зазвичай приходять із власним спорядженням.

Втілити свої ідеї в життя та роздрукувати будь-які макети можна за допомогою одного з двох офісних 3D-принтерів.




Заняття з йоги відбуваються у великому мітинг-румі на нульовому поверсі двічі на тиждень. Зазвичай їх відвідують 5-10 осіб. Також спеціалісти можуть брати уроки малювання. Зазначимо, що послуги йога-тренера та вчителя малювання необхідно оплачувати власноруч.

У Materialise Community є футбольна команда, яку компанія підтримує: покриває вартість залу, форми, тренувань, а також участь у турнірах.

Спеціалісти мають змогу двічі на тиждень по півтори години займатися англійською. Для цього необхідно подати запит та скласти тестування. Після визначення рівня знань підбирається група (причому є як ранкові, так і вечірні заняття). В кожній — по 3-6 осіб.

На одному поверсі з кухнею знаходиться лекторій на 50 місць, де регулярно проводяться зовнішні мітапи спільноти ALT.NET, KyivAlgoClub, а також власні мітапи з С++.




DOU Ревізор запитує

Ми провели анонімне опитування членів Materialise Community, у якому взяли участь 124 спеціалісти, з яких 97 — технічні. Ми поцікавилися, чи задоволені вони офісом, і попросили оцінити за п’ятибальною шкалою певні характеристики: розміщення, графік і офісний простір.

Розміщенням цілком задоволені більше половини спеціалістів, і лише 13% опитаних оцінили цей критерій в 3 та менше балів. При цьому 8% називають розташування однією з основних переваг офісу.

Особистим графіком роботи цілком задоволені понад 70% опитаних. Найменш задовільні оцінки отримала можливість віддаленої співпраці: більше половини опитаних поставили оцінку 3 і нижче. Причому кожен четвертий спеціаліст зазначив саме можливість обирати, звідки працювати над проектом, перевагою, якою користується найчастіше, і понад 10% вказали, що опція потребує покращення.

Перше місце у переліку того, що хотілося б покращити або змінити в офісі, посіла лаунж-зона. Про її оновлення та розширення мріють 29% опитаних. Понад 15% регулярно нею користуються, а 7% зазначили, що в офісі їм найбільше до вподоби саме вона.

Кожен п’ятий спеціаліст з опитаних вважає, що найкраща частина офісу Materialise — тераса, а найчастіше користується точками з кавою, широким вибором трав’яних чаїв та безкоштовними солодощами. Причому серед їхніх побажань — оновити меблі на терасі та додати на точки з кавою більше молока, яким майже неможливо скористатися у післяобідній час.

До недоліків також зараховують вентиляцію: незважаючи на те що вона отримала поодинокі схвальні відгуки, 17% опитаних вважають саме її основним недоліком через шум та нестабільну роботу й керують мікрокліматом за допомогою кондиціонерів і зволожувачів повітря.

Серед побажань спеціалістів — додати більше зелені в інтер’єр, оновити ремонт у вбиральнях, зробити більший паркувальний майданчик для велосипедистів та збільшити площу офісного простору.

За традицією ми поспілкувалися зі спеціалістами особисто й поставили два нескладні запитання: що їм найбільше подобається в офісі та що хотілося б поліпшити або змінити.

Макс, Software Engineer, 3 роки з компанією

Круто те, що офіс розташовано на лівому березі. Якщо, як мені, треба їхати десь з Академмістечка, то достатньо просто застрибнути в метро, і за 50 хвилин ти вже на місці. Не потрібно штовхатись у заторах десь на Хрещатику. Плюс, у нас тут поруч Русанівка, Дніпро, тож повітря явно свіжіше та є де прогулятися.

Круто також, що ми не ділимо простір з іншими компаніями і офіс цілком у нашому розпорядженні. Тут доволі просторі кімнати і лише один великий опенспейс — на першому поверсі. Там буває доволі гучно. Решту ж опенспейсів розраховано на 10-15 осіб і в основному призначено для команд. Ми в кімнаті домовляємося про певний мікроклімат: хто «морозостійкий» — під кондиціонер, хто теплолюбивий — до вікна.

Трапляються проблеми адміністративного характеру... Десь проектор відпадає, хтось попише дошку маркером для фліпчарта, і доводиться спиртом відтирати... Та це все «робочі моменти».

Що стосується організаційних штук — у нас все ок.

Щоправда, з вентиляцією теж є нюанси. Раніше збоку будівлі висів здоровенний банер, який закривав усю вентиляцію лівого крила. Та зараз ситуація трохи покращилася.

Що стосується меблів, то я власноруч проводив дослідження і намагався знайти класне ортопедичне крісло. Як виявилося, ми закупаємо одні з кращих, що є на ринку, і, в принципі, крісла — норм. Ще трапляється така практика, коли новим спеціалістам дають крісла, на яких вже хтось посидів. Коли я тільки почав працювати в компанії, то явно відчував, що мені дісталося вже «пожоване». Але старий інвентар намагаються заміняти, і зараз маю нове крісло, просто з заводу.

Поліна, функціональний аналітик, 6 років з компанією

Мне нравится первый и нулевой этаж (он как раз недавно ремонтировался, поэтому он наиболее современный, модерновый, комфортный и приятный). Также в некоторых митинг-румах появились большие интерактивные плазмы, с которыми комфортно работать. Поскольку я аналитик, мне нужно собирать команду и что-то им презентовать, показывать. Возможность демонстрировать им данные на большом экране — это важно, и мне нравится, как это можно делать в офисе.

Еще у нас есть классная велопарковка, можно оставлять велосипед в офисе возле лифта на втором или третьем этаже и не переживать, что его кто-нибудь угонит. С санузлами все в порядке, они работают — хотя, конечно, хотелось бы сделать там ремонт и обновить их.

Ілля, Software Engineer, 1,5 роки з компанією

Офіс дуже простий, в ньому немає якихось накручених штук. Раніше була окрема кімната, а зараз — опенспейс на шостому поверсі. Спочатку я був проти концепції опенспейсу, та врешті оцінив її переваги.

Фіч в офісі небагато. Мені подобається вентиляція на шостому поверсі, нам доволі комфортно. Знаю, що на п’ятому є з цим проблеми. Обіцяють зробити невелику кімнату для відпочинку, але туди ще не привезли PlayStation.

Є кікер на п’ятому поверсі, щодня ми з товаришами ходимо туди грати. Ми дуже просили новий стіл для кікера, та більшість хотіла аерохокей. У нього ніхто не грає, ніхто навіть не знає, як його вмикати — стоїть собі пилом припадає. А ми, хоч на старенькому столі, та постійно граємо. Також варто було б покращити стільці. Нові стільці, які замовляють, просто жахливі. Два роки тому, коли до команди приходив новий спеціаліст, йому давали новий стілець. Та й зараз так. Але вони (ті, що темно-сині) якісь не дуже. А от блакитні — класні.

Члени моєї команди мають часто бувати в офісі, бо без цього незручно проводити мітинги з іншими країнами. Маю дуже лояльну менеджерку проектів, яка прихильно ставиться до віддаленої взаємодії. Є певний кредит довіри, і він безмежний, аж доки ти його не вичерпаєш.

Раніше кухня була на четвертому поверсі, і вона була жахлива, а зараз нам зробили цілий підвал на нульовому поверсі, куди можна спокійно прийти з командою та поїсти за великим столом. Щодо кухні в нас значне покращення.

Кава-поїнти у компанії звичайні. Погано те, що коло них люди часто збираються і розмовляють, і в кімнаті це чутно. А що зручно — що можна будь-якої миті зробити собі чай.

Андрій, Business Intelligence Engineer, 3,5 роки з компанією

Это моя вторая локация. Изначально в нашем распоряжении была тихая комфортная комната на шестом этаже, рассчитанная на пять человек. Сейчас в команде уже десятеро, в связи с чем и встал вопрос о смене локации. Поначалу сменить спокойную комнату на опенспейс было сложно и непривычно. Сейчас все устаканилось: есть время для митингов, на которых все переговариваются, есть время полной тишины. Если что — надеваешь наушники, и все ок.

Раньше я часто играл в пинг-понг. Сейчас мне нужно подниматься с первого на шестой, поэтому не играем. Я из «староверов», и проекты для меня — это все-таки проекты, а не лаунж-зона, где ты сидишь вальяжно расслабляешься. Бывает по-разному, но релакс и отдых у меня больше ассоциируется с домашним пространством. В офис ты пришел, выполнил свои задачи, поделился информацией — и пошел домой.

Было бы круто добавить что-то наподобие перегородок на первом этаже в опенспейсе. Раньше мы были тремя разными командами, а сейчас все команды сидят вместе. Может быть, сделать специальное покрытие стен, чтобы во время проведения митингов не гуляло эхо.

Добираться на работу на машине с Позняков мне было очень комфортно до открытия River Mall. Сейчас еще и реконструкция Южного моста со стороны Правого берега наложилась, так что на работу едешь 15-20 минут, а с работы — все 40. Но если на метро — то час.


Ну що, ми поїхали далі... А якщо ви хочете, щоб DOU Ревізор приїхав до вас, пишіть нам: revisor@dou.ua

Ми катаємося по Україні в пошуках найкреативніших та нестандартних офісів ІТ-компаній. Разом з нами ви зможете зазирнути за лаштунки офісного життя. Але вирішувати, гарний це офіс чи ні, будете тільки ви!

Стежте за нами у Facebook.

Підписуйтесь на відеоканал DOU Ревізора на YouTube.


Фотограф: Леся Коверега

LinkedIn

31 комментарий

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

такое себе, как то мрачновато, как мне показалось. а эти коричневые столы из дешевого ДСП плюс этот дефолтный подвесной потолок, как в больнице или дешевом ТЦ, прям какую-то скуку навевают. и не понятно, как в таком маленьком помещении на тех фанерных ракетках за 30 грн можно в теннис играть. такое ощущение, что поставили для галочки.

Хз, может текст так написан, может фото такие, а может просто день не очень, но от всего этого веет какой-то адовой тоской и безысходностью — департмент менеджеры, блокнотики ньюкамерам, удобные опенспейсы, мягонький ковролин повсюду, личные ящички, возможность прийти в офис 24/7...

Странные люди, они утверждают что жить на правом береге, а работать на левом это круто. А ещё, что тратить 1 час и 40 минут на дорогу туда-сюда это удобно))) А я, дурак, из-за этого в город поменьше переехал)

У середньому, за даними компанії, на одну особу припадає 3,5 м² офісного простору.

что-то не так посчитали к.м.к. математически это всего 1.80 на 1.80 метра это при условии что не остаётся места чтобы с этого квадрата даже выйти а по нормам на 1 рабочее место положено уже 4.5 метра но это по российским при условии ЖК монитора а так вообще 6 метров и это только конкретно на рабочее место даже 4.5 метра это 1.80 на 2.50 метра

та додати на точки з кавою більше молока, яким майже неможливо скористатися у післяобідній час.

жесть ок может таки и так посчитали ))

Ревизор приходит нежданчиком или их приглашают?
Интересно, какая цель всего этого у ребят из Материалайз?
Они жалуются или хвастаются, чот непонятно аще...

Я так розумію, що це ревізор пропонує візит. Так що ці питання до DOU.

Вы посмотрите, как ковролинчик вычистили — какие уж тут нежданчики :)

ковролин правда свежий — до этого был линолеум, просто не успели засрать еще

«Нежданчиком», к сожалению, не можем приходить. Нас просто не пустят в офисы компаний. О съемках, конечно, договариваемся заранее.

С первых фото как-то подумал что убогий офис, но когда увидел комнату(или коридор) с теннисным столом и «спортзал», то аж слезы навернулись

а с работы — все 40

Я с Глевахи за 40 добирался. Но ну его в баню такой скоростной режим. Сейчас те же 25 км еду те же 40 минут при скорости 90-50, а не 130.

У середньому, за даними компанії, на одну особу припадає 3,5 м² офісного простору.
Вентиляція у будівлі централізована, проте вона не надто ефективна в спеку, тож спеціалістів рятують кондиціонери.

Казалось бы что могло пойти не так :)

Вентиляція у будівлі централізована, проте вона не надто ефективна в спеку,

классика жанра, os с проблемами вентиляции ..а ведь в условиях недостатка кислорода происходит снижение к-ва умственной деятельности. Никакой декор не сможет компенсировать деревянную голову в конце дня

s.dou.ua/...​r/materialise/3/s2/39.jpg

Голова свежая будет при 2 градусах в помещении.)

Вот и я про тоже, я очень удивлен, что делается вид, что дешевый сплит решит проблемы с качеством атмосферы в помещении

8 годин на день. Бажано — з 10 до 19

М-математика 10 + 8 = 18 -_-

О-обед. Мы не в США.

Г — лоГика. Час обеденного перерыва, не?)

Для велосипедистів можливості вуличного паркування немає. Велосипеди спеціалісти залишають біля ліфтів на 2 та 3 поверхах офісу, де можна розмістити до 20 «залізних коней».

ох як незручно

ну да, и вероятно каждый раз сотрудники об них спотыкаются и матерят все на свете) интересно, с точки зрения пожарной безопастности это вообще допустимо — захламлять проходы?

по-перше, те що їх можна розмістити до 20 штук ще не значить, що їх там стільки кожен день стоїть. хоча я там давно не був (і це по-друге), може уже і стоять. справа в том, що місця для велосипедів знаходяться там де ліфти, якими можна і не користуваться (це не Гулівер). ну і звісно, що знаходячись там де ліфти, вони ніяким чином не заважають пожежної безпеки.

Навіщо перти велик на 2-3 третій поверх))) ? Чому не можна зробити вело-парковку на вулиці?

мабуть немає попиту. якщо б це дійсно були 20+ велосипедистів, які кожен день приїжджають на роботу, то велопарковка вже була б.
а підняти велосипед на другий чи третій поверх це не проблема, бо існує вантажний ліфт.

Разве что с полной компенсацией от компании в случае краже.

Спочатку я був проти концепції опенспейсу, та врешті оцінив її переваги.

интересно какие? А вообще офис выгядит ну так себе...

Особливо схвальні відгуки отримали білі столи

И почему?

Может, визульно увеличивают пространство?

Их единственный плюс, подходят под белые кроссовки, когда завязываешь шнурки на щиколотку.

потому что нормальные, в отличии от тех что были до них )

Под столешницей этого стола, обычно два металлических бруска, об которые бьешся коленом.

мабуть підходять по кольору до AirPods

Подписаться на комментарии