Освіта

Напевне про дану тематику вже згадувалося на сайті, але почуте, побачене мною за кілька останні тижнів сильно зачепило мене.

А саме — стан нашої освіти, а точніше підготовки ІТ спеціалістів.

Його рівень за останні кілька років, чи навіть за останні 10 років практично не змінився, а ринок праці значно виріс і продовжує рости. Більшість великих компаній вдаються до того, що повинні самотужки готувати (завершувати підготовку) спеціалістів перед тим як взяти їх на роботу.

Одна із першопричин такої ситуації в тому, що спеціальні дисципліни у вузах викладають тіж люди, які робили це ще до часів незалежної україни, і викладають теж саме, підфарбувавши його у новий колір.

До чого я веду, а до того, що об’єктно оріентоване програмування викладається в стилі функціонального, що задачі які вирішують студенти є банальними ... і ніхто навіть не намгається змінити дану ситуацію.

Чого може навчитися студент в якого із об’єктно орієнтованого програмування поставлене завдання у вигляді: «написати клас який є вектором і має наступні методи: додати забрати елемент, ВВЕСТИ ВЕКТОР ІЗ КЛАВІАТУРИ, НАДРУКУВАТИ ВЕКТОР» ... і після того ми дивуємося що люди не можуть розділити задачу на абстракції ....

Аналогічна ситуація і з іншими дисциплінами.

Можливо вихід не лише в тому що компанії будуть готувати собі спеціалістів, гнані бажанням заробити більше грошей. на мою думку настав час, коли навчальним закладам варто виступити із ініціативою та запропонувати співпрацю таким компаніям.

Може тоді вдасться знайти гроші для підняття кваліфікації викладачів та заохочення їх до праці із студентами. Також підняти рівень молодих спеціалістів. І що найголовніше — дати спеціалістам вибір на ринку праці, а не віддавати їх у рабство в центри підготовки при компаніях, після завершення навчання в яких вони практично приречені залишитися там працювати.

Думаю, такого роду ініціатива могла б знайти відгук у компаній, що дозволить скоротити видатки на до підготовку. Думаю може хтось із викладачів зацікавиться... і розпочне роботу в даному напрямку.

Підписуйтеся на Telegram-канал редакції DOU, щоб не пропустити найважливіші статті.

👍НравитсяПонравилось0
В избранноеВ избранном0
Подписаться на автора
LinkedIn



Підписуйтесь: Soundcloud | Google Podcast | YouTube


65 комментариев

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

А я поддерживаю тезис «учат учиться», бесспорно, хорошо, когда теория сочетается с практикой, но скорость развития ИТ-технологий и изменения учебных программ в системе образования не сравнимы.Да, многое пришлось осваивать самостоятельно, сразу же по выходу из университета (2000 год), но если бы не «умение учиться», насколько труднее пришлось бы в дальнейшем развитии, а стоять в ИТ нельзя."Уметь учиться" — это не только освоение нового в ИТ-отрасли, это освоение новых предметных областей, а без знания предметной области прикладным программистам приходится туго. Для того, чтобы что-то спрограммировать не достаточно уметь программировать надо знать, что программировать и программисты в конкретных областях — это фактически люди с самостоятельно полученным вторым образованием по предметной области благодаря, а не вопреки, своему «умению учиться», полученному в ВУЗе.

Це я в все до того, що перед тим, як сідати за написання чергового MP3-кодера\декодера, я б, для початку, став би розбиратись з перетворенням Фур’є, а не зубрити специфікацію C++.

Все МП 3 кодеры-декодеры реализуют 1 и тот же алгоритм FFT. А отличия скорости/надёжности/качестве зависят как раз от досконального знания программистом технологий, используемых для реализации алгоритма, понимания тонкостей работы аппаратного обеспечения, для которого пишется “очередной кодер” и способности и способностей выжать из вышеперечисленного максимум. А исследование Фурье-преобразований есть задача для математиков.

Сергей, я не собираюсь здесь вести дискуссию. Хочется поспорить — сходи, пообщайся с ребятами, не покинувшими гормональный клуб тинейджеров. Или пиши по делу:)

Викладацький склад закладів бізнес-освіти в Україні: стан та проблемиhttp://www.management.com.ua/s...

По делу сказать нечего?

Сергей, заметь, что в этом треде сдово «надо» чаще всего встречается в твоих постах;)

ili, мне если честно всё равно:) Методология проведения подобных исследований вроде как не засекречена те кто захочет провести толково смогут это сделать. Сам вопрос низкопробности кадров я думаю решится только рынком, т.е. если образование может этому помочь то за это заплатят деньги — значит если кто-то сможет это организовать сможет затем и расшириться итд. Никакие «надо» или «давайте все вместе решать» к добру не приводят, да и вообще это парафия в первую очередь болтунов. И насчет сложных теоретических моментов програмирования которым обучают в ВУЗах, можно взять талмуд навроде Кнута или например MIT Introduction to Algorithms и выучить на порядок больше информации чем преподают наши ВУЗы и сделать это... ну скажем за пол года или год если выделить время на усвоение, побочные проекты в которых знания бы цементировались итп. Насчет того что уровень выпускника кореллирует с ВУЗом в котором он учился, я предполагаю что на 80% это определяется его авторитетом и соответсвенно конкурсом на поступление. Каждый когда поступал наверняка наивно думал что «меня там научат». Я думаю логика как всё это связано понятна. Еще раз обращаю внимание на то какой разброс в уровне подготовки даже у одногрупников. Если уж говорить о методологии и проверке то теоретически это возможно. Для этого надо сделать выборку студентов, сформировать две группы преподавателей и случайным образом разделить студентов на две группы. Как вы понимаете одна группа будет контрольной с которой будут сверять уровень подготовки. Это трудно сделать не только по практическим соображениям, но также и потому что преподаватели в таком эксперименте работали бы в другом режиме. Да и разница между уровнем коллективов преподавателей должна быть реалистичной, а не Dream-Team против Мухосранска. Какой был бы исход у такого эксперимента это неизвестно, но разительная разница в уровне выпускников, да еще и через несколько лет работы... я был бы очень удивлен и пристыжен.

Это хорошо, что есть дискуссия) Сергей, я согласен с тем, что желание является основным и определяющим фактором.И на работу принимают/берут конкретного человека, а не диплом и не вуз.В то же время от подобных рейтингов может быть польза.Многие не представляют себе структуры образования и сравнительного анализа не производят.Если на база/под эгидой Developers.org.ua будет выпущен релевантный отчет (исследование) — каким бы ты хотел его видеть?;)

Исследование совершенно безграмотное, кроме предложеных шкал в опроснике также должны были быть шкалы позволяющие оценить насколько вообще весомо образование в том или ином ВУЗе по сравнению скажем с ответами на собеседовании или рекомендациями с предыдущих мест работы. Кроме того работодатели «вызвались». Те кто считают такой критерий маловажным в опросе учавствовать не захотят, кто их посчитал? Ну и так далее, методология не соблюдена ни на грамм. Наверное журналистов просто в детстве недоучили.

Журнал «Деньги» опубликовал рейтинг ВУЗов на основе результатов опросов работодателей http://www.dengi-ua.com/? arg=4...

По поводу высшего образования и университетов.Один простой фвкт. Сейчас в/о стало массовым — его получает большинство.Большинство из читающих имеет опыт обучения в вузе и не по наслышке представляет ситуацию в нем. Я предлагаю вопрос в более практической плоскости: чего вам нехватало во время обучения и что вам мог дать вуз, но не дал? Что бы вы хотели добавить в образовательную программу, чему бы хотели научиться. Какой опыт вы бы хотели получить?... — Вы можете сделать это сейчас? — вперед! (и нечего пинать старую корову, которая вас вскармливала) И не стоит беспокоиться о зарплате преподавателей — многие делают это не ради денег.

Макс, может уже есть мсысл вводить авторизацию и систему оценок? — если баланс глубоко в минусе, то и возможностей меньше... Это не панацея, но в чем-то применимое средство.

Макс всё не спешит удалять ветку, так что я отвечу. Витя, возможно для тебя более авторитетны книжки чем живые люди, но вот мнение человека активно торгующего на рынке, занимающегося и потфелями в частности, его реакция на твои размышления: «ыыы, повеселил», и к слову сказать, высшее образование у него есть. Просто если ты изучаешь жизнь по книгам то у тебя будут книжные представления, а они стабильно неверные. Что мне не нравится так это то что ты имеешь наглость их навязывать.

Sergey/Vityok: еще слово — удаляю всю ветку.; -/

полнейшее непонимание этих областей (например портфели акций). Т.е. изображаешь экперта в том где ты ноль. Ладно, не хочу тянуть разговор, поэтому на этом пожалуй всё.

Схоже, що моя відповідь не пройшла модераторів. Повторю: * хттп:||risk.org.ua|? location=books, перша ж книга (аби не було посилання).лише тільки в 7-му розділі автори починають викладати ЕЛЕМЕНТИ теорії портфеля. До того, 6 розділів вони розповідають інші речі, аби підійти до цих ЕЛЕМЕНТІВ.Якщо ти бачиш, в який спосіб школяр (або людина лише зі шкільною освітою) здатен швидко та ефективно засвоїти викладений в тих книгах матеріал, то я тисну тобі руку.

Ближе к теме, но все также под вопросом: http://job.ukr.net/news/2007/0.../

Ты называешь темы в которых нужно высшее образование и даже так успеваешь проявить полнейшее непонимание этих областей (например портфели акций). Т.е. изображаешь экперта в том где ты ноль. Ладно, не хочу тянуть разговор, поэтому на этом пожалуй всё.

человеком который весь разговор строит на обмане и похоже этого даже не замечает

Абаснуй

Конечно хам, с какой стати растекаться перед человеком который весь разговор строит на обмане и похоже этого даже не замечает. Мордой и в говно.

Сергію, Ви — хам і жлоб. Та, тільки ж:

Не хочу никого обижать или ссориться, не воспринимай это как что-то личное

бажаю удачі.

Претензии на знание о том как обучиться тому что сам не умеешь. Ну вот про портфели акций — перднул и даже не извинился. Не хочу никого обижать или ссориться, не воспринимай это как что-то личное, но засилье в интернете людей которые учат тому что не умеют сами начинает заебывать. А попугайничать про то что лучше всего научишься в ВУЗе может любой.Это как сказать что изобретения делают благодаря инфрастуктуре НИИ когда на самом деле любые творческие люди работают там против течения. Т.е. когда такие структуры выполняют свою задачу это исключение, а не правило. И не надо спорить исходя «а я вот думаю» или «а вы представьте», не надо ничего представлять — узнайте как оно на самом деле и успокойтесь.Конечно никого убедить и не думал, но уж позвольте и мне своё мнение высказать:)

Твои претензии смехотворны.

Претензії на що? На те, що вчитись треба, а найкраще місце для навчання — вищі навчальні заклади? ЩО ТУТ СМІШНОГО?

Витек, ты не лезь за примерами в темы в которых сам ни бельмеса не понимаешь, то про NASA умничал сейчас вот “для пошуку найоптимальниших розв’язків задачі розміщення портфелю акцій”. Твои претензии смехотворны.

От и я о том. Но я считаю, что личные проекты должны быть приоритетом. А наши ВУЗы абсолютно не развивают это дело. И выпускают компьютерных слесарей.

Ого, я про такі взагалі не чув.Отож

Як каже народна мудрість, так просто нічого не буває. Якщо людина йде вчитись до інституту з денною формою навчання, тоді доводиться від чогось відмовлятись. А так, щоб і вчитись, і викладачі не «навантажували», та ще і власними проектами займатись та стипендію отримувати таку, аби бути вільним від матеріальних турбот та клопот... ну не буває такого.

Ого, я про такі взагалі не чув.

Отож

Им нужно туда пойти. При условии, что они пойдут в ВУЗ с понимающими преподавателями, которые не будут их “учить”, а дадут им свободное от материальных и личных проблем время, которое они смогут потратить на свои проекты.P.S. Я не слышал, чтобы в Украине были такие ВУЗы.

Ого, я про такі взагалі не чув.

Им нужно туда пойти. При условии, что они пойдут в ВУЗ с понимающими преподавателями, которые не будут их «учить», а дадут им свободное от материальных и личных проблем время, которое они смогут потратить на свои проекты. P.S. Я не слышал, чтобы в Украине были такие ВУЗы.

Я говорю о том, что в хорошем программисте должен быть элемент творчества. Высшее образование этот элемент убивает и (чаще всего) человек из ВУЗа выходит рабочей силой, даже если начиная учится у него были планы покорить мир.

А якщо у людини були плани написати (створити) найкращу із нині існуючих інформаційних систем для пошуку найоптимальниших розв’язків задачі розміщення портфелю акцій? То такій людині також небезпечно йти до ВНЗ? Або, якщо людина вирішила зламати SSL (чи створити кращий SSL), їй також протипоказано навчатись у ВНЗ?

В ВУЗах учат работать. Если вы хотите найти работу программистом — учитесь в институте. Если вы хотите стать программистом — учитесь. Я говорю о том, что в хорошем программисте должен быть элемент творчества. Высшее образование этот элемент убивает и (чаще всего) человек из ВУЗа выходит рабочей силой, даже если начиная учится у него были планы покорить мир.

(: MySQL таки дійсно вдалий приклад: компанія InnoDB, що розробляє, один із найпоширеніших двигунців для MySQL наймає на роботу: http://www.innodb.com/jobs.phpЯкі ж вимоги до кандидатів?

Must be able to write well-documented C code. Fluent in English. A MSc or a PhD degree or equivalent. Knowledge of MySQL or Oracle. Knowledge of database technology.

Ще приклади, будь ласка.

Первое пришло в голову MySQL, Монти бросил институт. Думаю еще найдется тысяча примеров.

Так, а перша людина в їхньому нинішньому керівництві — магістр, всього лише. Давайте ще пригадаємо Біллі Гейтса, а, може, і Альберта Ейнштейна. В них також були проблеми із освітою.

MySQL version 5.0, however, does not currently guarantee ACID consistency

В той час, як вища освіта не гарантує те, що із людини вийде програміст, вища освіта допомагає людині засвоїти речі, які в інших умовах засвоїти майже неможливо.Я можу лише тільки вклонитись перед людиною, що самостійно вивчить функ. ан. або теорію випадкових процесів за той самий час, як і студенти математичних спеціальностей ВНЗ.

Якщо уважінше придивитись до того, що зараз створюється в ІТ, то навряд чи ви зможете побачити бодай щось, що зроблено людьми без належної освіти у вищому навчальному закладі.

Категорично не согласен. Первое пришло в голову MySQL, Монти бросил институт. Думаю еще найдется тысяча примеров. Научить быть программистом невозможно. Учатся сами. Высшее образование имеет совсем другую цель и направленность. И ему совершенно не нужно менятся. Будет только хуже.

С прошедшим праздником, Роман:)

ili: так что, теперь ничего не обсуждать, а то не дай бог кто-то денег заработает?:)

Ребята, первый текст от n_surgeon’а — способ зарабатывания денег...Вот мы читаем его, пишем коменты, нас читают -, а мы ему посещаемость накручиваем на этот тред... А ведь главное то — написать провокационный текст и получать результат;)

Ссылка в тему: http://www.codinghorror.com/bl...И цитата в вольном переводе: Если б я создавал университет, я бы начал с курилки. Если бы осталось немного денег — сделал бы общие жилые комнаты. Затем — читальный зал и библиотеку. А если бы и после этого были средства, может, нанял пару профессоров да купил десяток книжек.

Там в коментарях хтось влучно зауважив, що освіта (має) розширювати погляд на світ та збагачувати молодих спеціалістів різними інструментами та навичакми для розв’язання майбутніх проблем. Більше того: інститут може дати (навчити) те, що пізніше вивчити не буде ані можливості, ані часу.Я був би дуже радий побачити, скажімо, електротехніків, які окрім курилки нічого не бачили, або майбутніх творців систем керування ядерними реакторами.Якщо уважінше придивитись до того, що зараз створюється в ІТ, то навряд чи ви зможете побачити бодай щось, що зроблено людьми без належної освіти у вищому навчальному закладі. І чим далі, тим складнішими стають технології, і тим більше доводиться вчитись та знати.

Ніхто не каже, що легше: -) Просто, стикнувшись пару раазів з прикладами реального застосування тих дисциплін, ти вже знаєш, чого тобі не вистачає, а коли отримаєш ті знання, будеш добре знати, як і де їх використати.

І скільки часу знадобиться, аби отримати всі ті знання, коли вони знадобляться? Бодай хтось бачив роботодавця, який би погодився чекати та втрачати власні гроші поки хтось там десь там буде вчитись, коли поруч вештаються вже готові спеціалісти?

А про «мінімум практичних навичок, аби я міг швидко почати приносити користь своєму майбутньому роботодавцю» — Ех, куди так спішити? Дасть тобі роботодавець робити ту єдину роботу, на яку ти здатен зі своїми мінімальними навичками — і будеш ти писати фігню, і займатися лише нудною не творчою роботою (гуй набивати). Швидко приносити гроші

Мінімальні навички різні бувають. Як правило, всі роботодавці бажають брати на роботу людей, які вже своїм практичним досвідом довели свою здібність щось робити. І чим складніша робота (наукоємніша), тим вищий той мінімум.Я вже був свідком того, як наша група втратила замовлення через те, що ми не змогли вчасно знайти фахівця з комп’ютерної лінгвістики та систем пошуку інформації.

Привіт! Стаття — так собі. Ліричний відступ: помилок багато синтаксичних і граматичних.:)

Так, ймовірно, що всі ті науки та дисципліни можна опанувати самотужки. Однак, чи буде ця самостійна робота такою ж ефективною, як і навчання під керівництвом дорослішої, досвідченнішої людини, себто, викладача?

Можливо, і легше. Це дуже залежить від самої людини, її здібностей, темпераменту, характеру. Важливо, щоб була людина, яка при необхідності могла б відповісти на запитання. А яке первинне джерело інформації, не так вже і принципово.

Взяти ті ж спам-фільтри. Для їх розробки та реалізації, як я розумію, застосовується апарат теорії ймовірностей, мат. статистики, комп’ютерної лінгвістики і деяких інших дисциплін. Просте запитання: легше самотужки, з нуля, лише з книжками та такими ж нулячими однодумцями сідати за вивчення цих наук, чи все ж таки ефективніше буде все це вивчати за підтримки інших, обізнаніших людей (себто, викладачів)?

Ніхто не каже, що легше: -) Просто, стикнувшись пару раазів з прикладами реального застосування тих дисциплін, ти вже знаєш, чого тобі не вистачає, а коли отримаєш ті знання, будеш добре знати, як і де їх використати.А про «мінімум практичних навичок, аби я міг швидко почати приносити користь своєму майбутньому роботодавцю» — Ех, куди так спішити? Дасть тобі роботодавець робити ту єдину роботу, на яку ти здатен зі своїми мінімальними навичками — і будеш ти писати фігню, і займатися лише нудною не творчою роботою (гуй набивати). Швидко приносити гроші: -) А взагалі, програміст-практик (в більшості випадків) може внятно розказати главу з книжки про ООП тільки в період, коли він вчиться/ готується до співбесіди. Коли він досить довгий час лише займався кодінгом/ дизайном — йому доводиться самому придумувати визначення та розказувати своє бачення своїми словами. А студік, який без зупинки викладе ту теоретичну частину, часто не знає з якого боку підійти до проектування згідно простенької задачі з реального життя — він не співвідносить отримані знання з досвідом реального життя."Тато, шо то було? " — "То море, синку"І не навпаки: -)

Крутыми становятся те, кому это действительно интересно. Независимо от наличия компа, литературы, преподавателей, учебной программы. Надо друзей-сообщников и немного желания.

Цікава точка зору. До друзів-однодумців я б ще додав «старших» товаришів, які б могли б мені допомогти розібратись у всьому тому розмаїтті знань, які можуть виявитись необхідними для подальшої роботи та отримати мінімум практичних навичок, аби я міг швидко почати приносити користь своєму майбутньому роботодавцю.Так, ймовірно, що всі ті науки та дисципліни можна опанувати самотужки. Однак, чи буде ця самостійна робота такою ж ефективною, як і навчання під керівництвом дорослішої, досвідченнішої людини, себто, викладача? Взяти ті ж спам-фільтри. Для їх розробки та реалізації, як я розумію, застосовується апарат теорії ймовірностей, мат. статистики, комп’ютерної лінгвістики і деяких інших дисциплін. Просте запитання: легше самотужки, з нуля, лише з книжками та такими ж нулячими однодумцями сідати за вивчення цих наук, чи все ж таки ефективніше буде все це вивчати за підтримки інших, обізнаніших людей (себто, викладачів)?

Ссылка в тему: http://www.codinghorror.com/bl...И цитата в вольном переводе: Если б я создавал университет, я бы начал с курилки. Если бы осталось немного денег — сделал бы общие жилые комнаты. Затем — читальный зал и библиотеку. А если бы и после этого были средства, может, нанял пару профессоров да купил десяток книжек.Крутыми становятся те, кому это действительно интересно. Независимо от наличия компа, литературы, преподавателей, учебной программы. Надо друзей-сообщников и немного желания.А еще, мне так кажется, что «основной багаж знаний» лучше получать после получения определенного опыта в решении задач реального мира. Тогда зания становятся более качественными: студент видит, где они могут быть полезны и как применить. Отчасти, этому способствуют «комплексы лабораторных работ», но мне кажется, предварительный опыт практической работы с изучаемой областью знаний необходим: тогда люди учатся думать, а не списывать.

Спробуємо на прикладах: Архіватори (RAR, ZIP, BZIP2,...): теорія інформації та кодування; MP3-програвачі: перетворення Фур’є, акустика, теорія інформації та кодування; Автоматична перевірка орфографії, граматики в текстових редакторах: лінгвістика, комп’ютерна лінгвістика, алгоритми та структури даних; Розпізнавання текстів (FineReader,...): теорія ймовірностей, і багато чого іншого; Програми-перекладачі: лінгвістика, комп’ютерна лінгвістикаКомп’ютерні мережі: теорія ймовірностей, кодування інформації, фізика (електротехніка).Це я в все до того, що перед тим, як сідати за написання чергового MP3-кодерадекодера, я б, для початку, став би розбиратись з перетворенням Фур’є, а не зубрити специфікацію C++.І це я також до того, що в ІТ є галузі (та ж схемотехніка, мікроелектроніка), в яких отримати «початковий багаж знань» ну дуже важко.Хоча, звичайно, сама по собі, якісна вища освіта не гарантує того, що новий спеціаліст буде там яким то надзвичайним фахівцем — тут вже важливішою є особиста цілєспрямованість та наполеглевість. Однак, якісна вища освіта дає можливість отримати початковий ресурс для опанування складніших та витонченіших технологій та можливість розробки цих нових технологій. Вища освіта, якщо вона якісна, може збагатити інструментарій фахівця, аби він мав можливість знаходити оптимальніші, ефективніші розв’язки поставлених перед ним проблем.

Я не веду курсы, связанные с программированием.Если твоя цель была поговорить... — у тебя много возможностей.Да, а разве заработок денег не есть неотъемленой частью деятельности? — если все уйдут в монахи, то кто же будет их кормить и рожать детей?;) Сожаление об утраченных возможностях является самой непродуктивной деятельностью и ведет к потере новых возможностей, которые проносятся мимо пока сожалеют...Если хочешь добиться результата — вперед, создай компанию, которая будет заниматься образованием/обучением в IT© сфере! Вот тогда можно будет о чем то осмысленно и предметно поговорить. Говори о своих успехах. Будь практиком.//Я так понял, что биты и байты уже абсолютно не применяются при решении конкретных задач?:)

«Не стесняйтесь говорить, что Волга впадает в Каспийское море». Есть много прекрасных классических вещей, которые были и будут полезны в обучении.Как можно определить уровень состояния образования? «никто»; «обреченные на рабство»... на что же ориентированность? //Да, автор первого текса представляет себе множество парадигм праграммирования? имеет представление о различии между императивным и функциональным программированием? Знает ли каким образом различные парадигмы могут быть описаны посредством техник переписывания? Может добавить что работы Хоара по доказательству правильности программ/алгоритмов уже потеряли актуальность? — буду резок: написанное вначале имеет минимум смысловой ценности.Похоже, что в обсуждении очень много социальной активности..."Это все ’разговоры в позу бедных’" — Может каждому стоит заниматься своим делом? P.S. Как-то мне рассказали девиз МинОбразования (иНауки): «Заносите»...

Роман, обсуждение пошло по обычному пути, люди назвали свои мнения и отмахиваются от всего остального. Ну как же «мимо темы» если в яблочко. Захотел — научился. Не захотел — не научился. Вы найдите попробуйте людей которые а) специалисты б) считают что это благодаря их преподавателям. А плохому танцору и ноги мешают.

Один знакомый, которого не взяли работать в Google только после прохождения психологического теста (отказали по причине слишком большого самомнение — не ужился бы в команде), человек очень высоко в рейтинге TopCoder, т.е. понятно что профессионал. Пошел преподавать в свободное время на доп.курсах в родной школе. Как вы думаете, оттуда выйдут монстры програмирования? Просто потому что он их учил? (Прим.: пересказываю из третьих рук, могут быть неточности)

Я ведь не зря употребил слово “педагог”, а не “кодер”. Прочувствуйте разницу.Хотя судить о человеке лишь на основании того, что он не прошел какой-то там тест, я ни за что не стану. Возможно, он действительно отличный педагог. А может и нет.

Другой пример. Человек увлекался наркотиками, не смог закончить и пары курсов не смотря на разные попытки, походу дела осиротел, жил впроголодь. Потом решил что хочет быть профи, вызубрил спецификацию ECMAScript в свое время, натаскался на самостоятельно придуманых задачах и я вам скажу отличный пишет JavaScript, тут я думаю единицы так могут.

И снова мимо темы “Освіта”.

Не надо ныть и винить преподавателей или нестачу денег.

А я и не ною — наоборот, утверждаю, что паршивое университетское образование (или его отсутствие) не может помешать человеку научиться.Но образование в той или иной форме необходимо — вопрос лишь в том, будем мы учиться по нашим лекциям или по MIT’шным.

Vityok, вы снова озвучили свое мнение и заодно что вам трудно представить. Это НЕ аргументы.Вообще вы горазды судить что такое «хорошие програмисты» хотя беретесь упоминать в статье функциональное програмирование, судя по всему не зная что это такое (ну это тоже преподы виноваты наверное). Самокритичности маловато.

Потом решил что хочет быть профи, вызубрил спецификацию ECMAScript в свое время

Щось мені каже, що ті люди, що розробляли ECMAScript таки дійсно мали вищу освіту.Нещодавно в Канаді було презентовано квантовий комп’ютер. А Марс-ровери вже скільки часу там Марсом вештаються? Здається, ми трохи по різному тлумачимо поняття “гарного” програміста.

(Тех. примечание. На сайте время отстает на час. Надо бы поправить.)

В пользу моей позиции говорит опыт множества профессионалов во всех областях знания, развивавшихся самостоятельно.

(: Звучить переконливо. Із того, що спостерігав я, без належної матеріально-технічної бази, підготовка може бути не ефективною. Мені, приміром, не дуже то і легко уявити собі програміста-самородка-самоучку в якості розробника, скажімо, систем керування для сучасного гелікоптера, або систем моделювання атмосферних процесів, або процесів, що відбуваюьться у верхньому шарі матеріалів під дією певних навантажень. Також, не думаю, що легко було б і тому, хто взявся б за створення систем для підтримки та аналізу даних про гени.Та ті ж самі системи підтримки прийняття рішень — впевнений, легше і краще їх розробляти вже маючи базову вищу освіту.

Роман: “Також згоден з Vityok з приводу грошей та кваліфікованих і компетентних педагогів. І те, і інше є проблемою”.Один знакомый, которого не взяли работать в Google только после прохождения психологического теста (отказали по причине слишком большого самомнение — не ужился бы в команде), человек очень высоко в рейтинге TopCoder, т.е. понятно что профессионал. Пошел преподавать в свободное время на доп.курсах в родной школе. Как вы думаете, оттуда выйдут монстры програмирования? Просто потому что он их учил? (Прим.: пересказываю из третьих рук, могут быть неточности) Другой пример. Человек увлекался наркотиками, не смог закончить и пары курсов не смотря на разные попытки, походу дела осиротел, жил впроголодь. Потом решил что хочет быть профи, вызубрил спецификацию ECMAScript в свое время, натаскался на самостоятельно придуманых задачах и я вам скажу отличный пишет JavaScript, тут я думаю единицы так могут.Не надо ныть и винить преподавателей или нестачу денег. Я например бы мог преподавать, но не стану ни за какие деньги так как имею хорошее представление о том насколько рыхлые и безвольные сами ученики, гадко иметь дело. А будь они другими не было бы и самой проблемы. Зрите в корень.

Vityok: “Для гарної освіти, одного лише бажання та комп’ютера буде замало”.Ваша точка зрения вполне понятна и совпадает с расхожими предрассудками. Если вы можете её обосновать то я бы с удовольствием выслушал вашу аргументацию. В пользу моей позиции говорит опыт множества профессионалов во всех областях знания, развивавшихся самостоятельно. Точно так же это легко проследить посмотрев на одногрупников, уже ко второму курсу ясно кто из них будет профи, а кто мертвым весом. Обращаю ваше внимание, что преподаватели у всех одинаковые.

об’єктно оріентоване програмування викладається в стилі функціонального

В моєму університеті взагалі мало хто знає про функціональне програмування. Але, здається, ви — не виняток.

Чого може навчитися студент в якого із об’єктно орієнтованого програмування поставлене завдання у вигляді

Студент може навчитися чому завгодно. Не залежно від того, яке завдання йому поставили.Також згоден з Vityok з приводу грошей та кваліфікованих і компетентних педагогів. І те, і інше є проблемою.

Мені здавалось, що для гарної (дійсно гарної) освіти ще потрібні викладачі, здатні перенести власний накопичений досвід молодій людині.Для гарної (сучасної та конкурентноздатної) освіти, одного лише бажання та комп’ютера буде замало. Ініціативних молодих людей, що мають комп’ютер достатньо і в Індії, і в Китаї, і будь де.

Это рынок, всегда есть хорошие програмисты, но у них есть своя цена. Можно понять желание работодателей закупать профессионалов самосвалами и по дешевке, но такого нигде нет и не будет. Хорошее образование (а вернее сказать высокий профессионализм) это приоритет самого програмиста, если вы надеетесь что хороший ВУЗ зделает спеца из быдла, которое за себя подумать не сможет, то это несерьезно. Если же студент сам желает научиться, то ему нужны только компьютер, интернет и время.

Я не думаю, що знайдеться достатня кількість кваліфікованих та фахово підготовлених педагогів, які візьмуться за вдосконалення та покращення рівня нашої освіти за «просто так», або за одну лише ідею.Нема грошей — нема й людей, як правило, це так.

Я не маю жодних сумнівів, що для того, аби покращити ситуацію із освітою в Україні, знадобляться гроші.

А я полностью уверен, что деньги — это не решающий фактор.Да, деньги понадобятся, но он всегда найдутся когда есть стоящая идея и есть люди, желающие превратить её в реальность.

Я не маю жодних сумнівів, що для того, аби покращити ситуацію із освітою в Україні, знадобляться гроші. Логічно припустити, що дуже було б доречно, аби компанії із ІТ сектора почали випалчувати своїм співробітникам «білу» зарплату.

Думаю може хтось із викладачів зацікавиться... і розпочне роботу в даному напрямку.

Если это — цель статьи, то мимо. Здесь преподавателей аж 2 (AFAIK).

дати спеціалістам вибір на ринку праці, а не віддавати їх у рабство в центри підготовки при компаніях, після завершення навчання в яких вони практично приречені залишитися там працювати

Категорически с этим не согласен. Моя компания проводит подобные курсы. И после их прохождения каждый волен выбрать будет ли он работать у нас или же нет. Мы свое дело сделали. Остальное за ним. Свобода выбора:). И это уже наша задача так заинтересовать обучаемого, чтобы он сам хотел остаться у нас.Сергей.

об’єктно оріентоване програмування викладається в стилі функціонального

huh?

Подписаться на комментарии