Як правильно заповнювати LinkedIn-профіль джуніору і сеньйору. Детальна інструкція
Мене звати Юлія Шишенко, я незалежна IT-рекрутерка і кар’єрна консультантка, яка щодня користується LinkedIn (далі — LN), знає багато про цю систему та про роботу її алгоритмів. За допомогою LN я не тільки ділюся зі своїми підписниками різною HR-інформацією, а й закриваю вакансії для роботодавців-клієнтів і допомагаю кандидатам скоригувати профіль, щоб отримувати запрошення на співбесіди. І сьогодні у мене є можливість провести консультацію для тисяч людей одночасно, чому я безмежно рада.
Нещодавно спеціалісти DOU провели дослідження про найефективніші канали пошуку роботи. Одним із них виявився LinkedIn. Вже багато років цей сайт допомагає роботодавцям знаходити співробітників, а кандидатам — роботу. Але щоб профіль був справді корисним і приносив його власнику бонуси у вигляді запрошень на співбесіди, він має бути правильно та якісно заповнений.
Стаття велика і практична, тому, будь ласка, не читайте її зараз. Спочатку відкрийте свій профіль на LinkedIn. Якщо ви там ще не зареєстровані, саме час це зробити. Виділіть трохи часу і покроково читайте й додавайте зміни у профіль. Якщо профайл майже ідеальний, перевірте кожний пункт, як за чек-листом. А в кінці статті вас чекає невеликий бонус. Матеріал буде корисним як технічним, так і нетехнічним представникам ІТ-сфери, незалежно від рівня.
Як кар’єрна консультантка я рекомендую всім коригувати профіль хоча б раз на три місяці. Не тому, що рекрутери такі вимогливі, а тому, що алгоритми системи LN часто змінюються та удосконалюються. Бувають випадки, коли певні налаштування злітають і їх потрібно поновити.
Торік так було з налаштуваннями мов. У багатьох кандидатів рівень англійської опинився на рівні Limited working proficiency, хоча до цього міг бути іншим. Якщо профіль перевіряє рекрутер, то він може написати кандидату та уточнити певну інформацію. Але автоматизовані системи пошуку працівників, які активно впроваджують компанії, цього не зроблять.
Тож працюймо зверху вниз почергово з кожним розділом. Якщо перебуваєте в іншій країні, працюєте через VPN чи мобільний застосунок, то інтерфейс, налаштування чи певні функції можуть відрізнятися від українських зразків.
Ілюстрація Уляни Патоки
Загальні налаштування
Мова
Якщо ви хоча б трохи знаєте англійську мову, то заповнюйте профіль нею. Є функція, щоб додати кілька профілів різними мовами, але з практики знаю, що кандидати у них потім плутаються. Та й коригування кількох профілів займає час.
Щоб додати мову, зайдіть у свій профіль та оберіть справа вгорі «Додати профіль іншою мовою». З’явиться ось таке вікно з потрібними налаштуваннями.
Спеціалісти рекомендують обирати мову профілю, якою розмовляє найбільша кількість людей у світі. Я ж раджу обирати англійську та локальну мову, де ви живете, працюєте й бажаєте працювати у майбутньому. Наприклад, українську, якщо живете й працюєте в Україні. Раніше в налаштуваннях її не було, тому всі мусили обирати найближчу російську. Зараз це можна змінити.
Платний профіль
Кандидати часто питають, чи потрібен платний профіль. Потрібний, якщо ваша робота пов’язана з частим використанням LN: рекрутери, HR’и, спеціалісти з продажів у LN тощо. Найбільша перевага, яку надає платний профіль, якщо ви купуєте найдешевший пакет, — це можливість переглядати велику кількість профілів. Рекрутерські пакети дорожчі, мають більше переваг і великий функціонал для пошуку кандидатів, але й без них спеціаліст може успішно використовувати можливості системи.
У платних пакетах є функція InMail повідомлень, щоб написати лист учаснику, який не входить у перший рівень контактів. Але ця функція не обов’язкова, бо є багато інших способів сконтактувати з кандидатом. Наприклад, написати на імейл чи у скайп, якщо це вказано у контактних даних і розділі About.
Нагадаю, рівні контактів:
1-й рівень — це люди, які у ваших контактах (як «Друзі» у мережі Facebook);2-й рівень — люди, які не є вашими контактами, але ви маєте спільні контакти;3-й рівень — люди, з якими у вас немає спільних контактів. Зазвичай з інших сфер чи країн.
Один учасник може мати загалом не більше як 30 000 контактів першого рівня. Іншим доведеться підписуватися, щоб читати публікації чи відстежувати новини.
Ліміту, скільки можна додавати контактів на тиждень чи місяць, ніхто не знає. Так само, як ніхто не знає, скільки профілів можна переглядати у межах безкоштовного пакету. LN тримає ці дані у секреті. Але за моїми спостереженнями додавати можна приблизно
Якщо у першому рівні 136 контактів, то не дивуйтеся, що немає запрошень за співбесіди. Щоб профіль якісно виконував свої функції, потрібно хоча б 1500 контактів, серед яких має бути багато рекрутерів з компаній, які вас цікавлять, і ваших майбутніх керівників.
Будьте обережні, коли переглядаєте велику кількість профілів і система надсилає попередження про закінчення лімітів. У такому разі краще припинити пошуки та не користуватися ними хоча б тиждень. Бо за порушення лімітів іноді навіть блокують профіль.
Ліміти на кількість знаків у LN-публікації — 1300. За останні пів року LN додав багато якісних функцій, тому ділитися корисним зі своїми підписниками стало зручніше.
Налаштування конфіденційності, паролі, мова інтерфейсу — впевнена, що ви зможете з цим розібратися самостійно. У цій статті зосередимося на тому, що впливає на отримання запрошень від рекрутерів.
Intro
Фотографія
Якщо стосовно потреби фотографії в резюме ще тривають дискусії, то в LN ніхто не сумнівається. Це соціальна мережа, і фотографія повинна бути. Але пам’ятайте, що це соціальна мережа для професіоналів, тому тут не варто додавати світлину, яка має залишитися у сімейному альбомі чи призначена для іншого типу соціальних мереж.
Картинка обкладинки
Тут правило таке: краще жодної, ніж та, яка відвертає увагу читача профілю від інформації про вас як професіонала. Не додавайте туди рекламні матеріали, якщо не просуваєте свій бізнес чи власний проєкт. На профіль заходять прочитати про вас як фахівця, а не про продукти вашого роботодавця, який може за кілька тижнів стати колишнім.
Колись один кандидат написав у LN, що шукає роботу, отримав багато переглядів профілю і жодного запрошення на співбесіду. На обкладинці була картинка мильних бульбашок і рожевих квітів. Сама картинка дуже гарна, але ніяк не відповідала рівню кандидата, який був директором великого промислового заводу, і в контексті його професії здавалася дуже дивною.
Взагалі на співбесідах не забувайте запитувати про політику компаній щодо соціальних мереж. Бо є роботодавці, які змушують співробітників репостити всі новини чи, навпаки, видалити профілі, навіть якщо це LN.
Загалом підходить стандартна обкладинка LN, вона не приковуватиме до себе зайву увагу.
Ім’я
Спочатку ім’я, а потім прізвище — це міжнародний стандарт. Так само в резюме. В системі під час реєстрації чітко вказано, де що треба писати, але є люди, які все одно плутають це.
Якщо плануєте релокацію, простежте, щоб ім’я було написане англійською і так, як ви хочете, щоб до вас зверталися на роботі. В резюме та профілі LN краще, щоб ім’я писалося однаково.
Заголовок
LN тримає свої алгоритми роботи у секреті. Ніхто не знає, за яким принципом формується список у відповідь на певний пошуковий запит. Алгоритми LN змінюються ледь не щотижня. Ще кілька місяців тому, коли вгорі у полі пошуку писали слово-запит, наприклад, Python, то насамперед з’являлися профілі, де в заголовку було вказано посади зі словом Python. Сьогодні (27 липня 2020 року) я тестувала і з’являються профілі, де у розділі «Навички» вказано Python, а заголовок чи назви посад не бралися до уваги взагалі. За місяць і це може змінитися, і список сформується з тих, у кого в теперішній посаді вказано Python.
Тому, щоб бути хоч трохи впевненими, що наш профіль опиниться на
В заголовку варто вказати загальновідому посаду, яку обіймаєте зараз чи плануєте обійняти у майбутньому. Якщо ви не впевнені, як вона звучить, подивіться вакансії і напишіть назву, яку використовують роботодавці.
Не пишіть цитати Далай-лами чи побажання гарного дня. Не ставте смайликів, вони не потрібні в діловій комунікації та й шукати за смайликом вас ніхто не буде. Просто напишіть там свою посаду.
Заголовок — це не поле для написання статусу, як це буває в інших соціальних мережах, а поле інформування про професію. Те, що зазначаєте в заголовку, має допомагати рекрутерам вас знайти.
IT-спеціалісти часто додатково пишуть рівень посади, як це заведено в галузі: Junior, Middle, Senior, Team Leader тощо.
Обов’язково вкажіть свою предметну галузь. Тобто слова «менеджер», «Developer» чи «Team Leader» у заголовку не дадуть жодної інформації про вашу професію, якщо поруч немає сфери. Краще написати так: «Менеджер з фінансів», «Android Developer», «Data Science Team Leader». Подивіться нижче у зразку: перший і четвертий профілі взагалі не дають розуміння про професію кандидата. Навіть якщо пишете фразу open for new opportunities, яка означає, що кандидат відкрито шукає нову роботу, поруч обов’язково пишіть назву посади чи професію.
Як правильно:
Java Developer — open for new opportunities
QA Engineer — open for new opportunities
IT Sales Manager, Kyiv only — open for new opportunities
HR manager — open for new opportunities
Marketing, Pharma business — open for new opportunities
Контактна інформація
Праворуч від вашої фотографії є знак-олівець, натиснувши на який, ви заходите до редагування розділу «Контактні дані». Цей розділ допомагає рекрутерам контактувати з кандидатом, досвід та знання якого є релевантними для вакансій компанії-роботодавця.
Цього року Україна нарешті стала тією країною, де користувачі LN можуть зазначити у локації не тільки «Україна», а й місто. Обов’язково зайдіть у ці налаштування і поставте поштовий індекс міста проживання, щоб підтягнувся населений пункт. Можна вказати індекс міста, куди плануєте переїхати. Коли рекрутер шукає кандидатів, він іноді зазначає точне місто, і вже профіль кандидата у результат пошуку не потрапить, якщо в нього вказано щось інше.
Після «Локації» є важливий розділ, який на зразку нижче називається Industry. Обов’язково стежте за актуальністю вказаної індустрії. Особливо, якщо змінюєте професію чи сферу. Це теж впливає на роботу алгоритмів.
Останній рядок містить кнопку для редагування контактів. У мене були кандидати, які місяцями чекали запрошень на співбесіди, а виявилося, що в контактних даних був написаний старий імейл чи телефон.
У розділі «Контактні дані» можна вказати:
- сайт, якщо це платформа вашого проєкту чи ви є власником компанії. Сайт роботодавця можна не вказувати;
- поле «Локація» можете заповнити ще раз вручну. Але тільки місто і країну. Точну адресу з вулицею і номером квартири писати не потрібно ніде, і в резюме також;
- Instant messenger — Skype ID як альтернативний спосіб зв’язку. Буває, що кандидат місяцями не заходить у свій профіль, тому рекрутер надсилає йому запрошення на пошту чи у Skype.
Номер телефону краще не вказувати, бо все-таки це відкриті дані й ними можуть скористатися шахраї.
Дату і рік народження можна не вказувати, хіба якщо ви є представником професії, де вік — її частина. Наприклад, актори, фотомоделі тощо. Для професіоналів з IT-сфери вік точно не є критерієм визначення рівня професіоналізму кандидата.
Не забудьте внизу натиснути кнопку «Зберегти».
У розділі «Загальна інформація» ще є кнопка Add profile section: якщо якогось розділу у вас бракує, поверніться сюди й додайте його.
Розділ для пошуку роботи
Ще один із недавніх змін у LN стосується чіткого позначення у профілі, що кандидат шукає роботу. Цього чекали рекрутери всього світу. Це спрощує пошук кандидатів, а значить, скорочує час закриття вакансії. Кандидати за допомогою цього розділу швидше знаходитимуть роботу.
Не пропускайте цей розділ, якщо активно та відкрито шукаєте роботу. Домовитися з кандидатом, який у пошуках, легше, ніж з тим, кого потрібно заохочувати змінити роботодавця. Тому запрошення від рекрутерів будуть приходити передусім тому, у кого є зелена помітка на фотографії з хештегом OpenToWork та якісно заповнений розділ.
Він має такий вигляд:
Натискаєте Get started і заповнюєте головні розділи. Тут варто пам’ятати загальні принципи щодо назв посад та свою стратегію пошуку роботи. Можна і треба вказувати кілька посад, якщо у вас кілька напрямів роботи чи існує кілька назв вашої посади на ринку праці. Локацій є змога обирати кілька. Job Type залежить від професійного рівня кандидата. Наприклад, Senior Project Manager не буде вказувати в типах працевлаштування Internship.
Якщо ви відкрито шукаєте роботу, то в налаштуваннях зазначте, що будь-хто може це бачити, а не тільки рекрутери. Бо інколи наймаючий менеджер чи директор компанії теж шукає спеціалістів у команду без допомоги рекрутера.
About
Існує думка, що рекрутери взагалі не читають профілі кандидатів. Непрофесійно свою роботу може виконувати і програміст, і рекрутер, і маркетолог, і лікар, і вчитель. Так, серед рекрутерів є ті, хто вчиняє неетично чи непрофесійно, але більшість з нас уважно вивчає профілі й особливо уважно читає розділ About до того, як запропонувати вакансію. Для нас цілком нормально вручну переглянути кілька сотень профілів чи резюме, обрати кількох кандидатів і написати їм. Для цього не потрібні надсучасні автоматизовані системи чи штучний інтелект. Уважність рекрутера та якісно заповнені профілі кандидатів допомагають виконати цю роботу на досить високому рівні. Заповнюйте профіль для тих, хто читає і дослухається до побажань кандидатів.
Рекрутерам важливо почути від кандидата, що він шукає і що йому цікаво. Я взагалі вважаю, що цей розділ найважливіший у всьому профілі. Тому завжди його аналізую. Але, на жаль, більшість кандидатів пишуть таке, що викликає більше запитань, ніж відповідей.
Наприклад, кандидат шукає роботу у сфері діджитал-маркетингу в IT-компанії, яка працює на закордонні ринки. Але при цьому в розділі About пише про свій попередній досвід у рекламній агенції, яка розробляла кампанії для FMCG тільки на території України. Рекрутер, який читає профіль, не може здогадатися про бажання кандидата змінити напрям роботи. Навіть якщо в інших розділах вказано, що людина пройшла певні курси з діджитал-маркетингу. У розділі About є можливість написати свої побажання та чітко вказати, яку роботу хочете отримати.
Часто буває, що людина в розділі About пише, що працює і знає певну технологію. Наприклад, PHP. Але коли рекрутер відкриває і вивчає профіль, а потім пропонує певну вакансію, де передбачено роботу з цією технологією, то чує від кандидата, наприклад: «PHP? Ви так жартуєте? Кому це взагалі цікаво?». Хочеться відповісти: «Вам! Ви ж самі це написали у розділі About». Рекрутер розуміє: кандидат вже багато років не відкривав власний профіль і не знає, що там вказано те, що його вже не цікавить.
Все, що спеціаліст пише у своєму профілі, буде притягувати вакансії певного рівня чи напряму.
Інколи тут пишуть мотиваційні цитати тренерів. Наприклад: «Як казав великий коуч, тренер і мотиватор Іван Іванович...». Іван Іванович багато чого міг казати, але цікаво, що каже сам кандидат. Це не розділ, де потрібно писати будь-що на вільну тему.
Колись до мене на коригування профілю прийшов програміст з гарною кваліфікацією та досвідом, який не розумів, чого за останній рік не отримав жодного солідного запрошення від роботодавців. Роботу він не шукав, але самооцінка страждала, бо зазвичай програмісти відбиваються від повідомлень, а тут порожньо. Виявилося, що у профілі великими буквами було вказано: «Я НЕ ШУКАЮ РОБОТУ! РЕКРУТЕРИ, НЕ ПИШІТЬ МЕНІ». Вони й не писали. Хороші рекрутери поважають побажання кандидатів.
Ще бувають профілі, де містяться якісь словосполучення з певної професії чи напряму без жодного пояснення. Наприклад, ось так:
Brand marketing
Software
Marketing
B2B
Sales
Java
Excel
Management
Звісно, ці слова у контексті з профілем дають певну інформацію. Але це як головоломка — її розв’язання залежить від професійного рівня читача. Рекрутеру доводиться вгадувати, чи буде вакансія цікава кандидатові. Є великий шанс, що читач не зрозуміє, чи це попередній досвід, чи це побажання щодо майбутньої роботи, чи це те, з чим кандидат взагалі не бажає працювати. Знаєте, це як вказати у рецепті набір продуктів, але не розтлумачити, як страву готувати. Кожний кухар приготує з них щось своє, і не факт, що гостю це смакуватиме.
Якщо кандидат активно і відкрито шукає роботу, варто написати власні побажання щодо майбутньої роботи, свої професійні переваги порівняно з кандидатами-конкурентами. Ви можете обрати свій варіант, але я пропоную такий, як на зразку нижче. Кожен абзац відділяйте від іншого, щоб графічно інформація гарно зчитувалася і її могли проаналізувати та запам’ятати. Підписуйте назви розділів. Не шкодуйте простору та оформляйте все красиво.
Блок 1: Назва посади, яку шукаєте чи обіймаєте зараз.
Сфера чи тип компанії.
Наприклад, продуктова компанія чи аутсорс.
Блок 2: По пунктах напишіть, які функції бажаєте виконувати чи виконуєте.
Напишіть те, що подобається і в чому ви найкраще розбираєтеся.
Можна зазначити, з якими ринками чи продуктами хочете працювати.
З ким зі спеціалістів зазвичай співпрацюєте.
Пишіть не більше ніж 10 пунктів, щоб не розфокусовувати увагу та повідомити найголовніше.
Блок 3: По пунктах напишіть технології та інструменти, з якими працюєте.
Особливо це стосується діджитал-маркетологів, програмістів, тестувальників.
Не забудьте написати офісні комп’ютерні програми, з якими працюєте, та іноземні мови.
Блок 4: Допишіть свої контакти, щоб рекрутер чи наймаючий менеджер могли з вами сконтактувати.
Інформація з «Контактних даних» не доступна другому рівню контактів, тому варто продублювати їх і тут.
Напишіть локацію: місто й країну чи вкажіть, що готові до переїзду.
Якщо бажаєте працювати тільки віддалено, напишіть про це.
Вкажіть імейл чи скайп для зв’язку.
У цьому розділі не пишіть перелік послуг чи продуктів компанії, якщо ви є найманим працівником, а не власником компанії чи фрілансером, який працює на себе. Рекламувати тут потрібно тільки свої професійні здібності, а не товари чи послуги роботодавця.
Featured
Тут варто додавати посилання, опубліковані раніше пости, якісь матеріали чи файл з резюме. Дуже зручний розділ і справді допомагає рекрутерам зрозуміти побажання кандидата щодо майбутньої роботи та додатково оцінити професійні якості.
Перед пошуком роботи перевірте:
- чи не залишилися від колишнього роботодавця які-небудь файли чи посилання на сайти;
- чи оновлена версія резюме прикріплена;
- якщо подаєтеся у конкретну компанію, перевірте, чи немає чогось, що суперечить її політиці чи етичним нормам. Наприклад, ви подаєтеся на вакансію у міжнародну організацію, яка є противником забруднення повітря великими підприємствами. А у вас в цьому розділі залишилося посилання на звіт чи плани компанії, яка є головним забруднювачем регіону. Чи матеріали компанії-конкурента. Чи інформація, яка є фейковою або сумнівної якості. Стежте, щоб у цьому розділі не було чогось, що може скомпрометувати ваші професійні якості.
І така ж порада щодо рекламних матеріалів. Стежте, щоб додані матеріали рекламували ваші професійні здібності та визначали професійні інтереси, а не бізнес колишнього роботодавця.
Your Dashboard
Цей розділ раджу аналізувати хоча б раз на місяць. Не потрібно купувати преміум-акаунт тільки через цікавість до того, хто саме переглядав профіль.
Найважливіша цифра — це остання праворуч, під назвою Search Appearances. Натискаєте на неї і дивитеся внизу сторінки розділ Keywords your searchers used — ось це найцінніша інформація, з якою варто попрацювати.
Вас не має особливо хвилювати, з яких компаній і хто саме шукав профіль. Натомість має цікавити, які слова ці люди писали в полі пошуку, щоб профіль потрапив у їхній список-результат.
Якщо ви дизайнер, а вас шукають за ключовими словами «юрист» чи «бухгалтер», то з профілем щось не так. Це означає, що ви написали слова, які до вашої професії стосунку не мають.
Таким чином можна відстежити запити й скоригувати інформацію у профілі, щоб він потрапляв у правильні руки, які запропонують релевантну вакансію. Так працюють алгоритми системи, й ними варто користуватися для розвитку профілю.
Особливо уважно аналізуйте цей розділ, якщо переходите в іншу сферу. Якщо кандидат працював 20 років економістом, а потім перевчився на програміста й перейшов у сферу IT, то у його профілі повинні з’явитися нові слова з нової професії. Інакше людині пропонуватимуть нерелевантні посади. Особливо якщо їх пропонує автоматизована система, а не рекрутер, який вручну вивчає кожен профіль.
Activity
Коли рекрутер переглядає профілі кандидатів, то може побачити у цьому розділі коментарі чи лайки до своїх же статей, якщо він щось публікує. Це дуже приємно і може вплинути на упередженість представників компанії, в якій ви хочете працювати. Думаю, що підказку ви зрозуміли й пояснювати це докладно не потрібно.
Перед тим як починати пошук роботи чи писати відгук на певну вакансію, зайдіть у свій профіль і переконайтеся, що раніше ви не писали неетичних коментарів чи висловлювань, які суперечать суспільним нормам. Нині серед рекрутерів популярна така тема, як «токсичність». З висловлювань кандидата спеціалісти можуть зробити висновок про «токсичність». На жаль, розбиратися в деталях вони навряд чи будуть, а кандидат може втратити цінну вакансію, навіть якщо його коментарі мали важливе значення для обговорення певної теми.
Щоб побачити всі пости, які публікували, натискаєте справа кнопку See all (до моменту виходу статті вона вже перемістилася вниз і має назву See all activity — зміни в системі відбуваються за лічені дні), а далі з чотирьох розділів вгорі обираєте Posts. У розділі All activity буде вся активність: коментарі та лайки до чужих постів, репости. А от розділ Posts, де власник профілю щось самостійно публікує, дає більше інформації та може навіть давати кандидату інформацію про компанію і співробітників, якщо той шукає роботу. А рекрутерам — інформацію про людину, її думки, захоплення та інтереси.
Experience
Найчастіше кандидати цікавляться, чи розписувати кожну позицію у розділі «Досвід роботи». Краще писати. Це дає певну інформацію рекрутерам і менеджерам про кваліфікацію кандидата. Але, звісно, ця інформація має бути написана у такій формі, щоб це допомагало кандидату отримати запрошення на співбесіду. Варто періодично перечитувати інформацію та намагатися підібрати слова, які найкраще опишуть ваш професіоналізм.
Інформація у цьому розділі більше залежить від стратегії пошуку роботи, побажань та індивідуальної ситуації кандидата. Можна скопіювати опис з резюме. Або опрацювати цей розділ з ментором, спеціалістом з вашої сфери, HR-консультантом чи людиною, якій довіряєте. Все ж деякі загальні поради дам, можливо, вони стануть у пригоді.
- Опишіть функціонал по пунктах з використанням маркерів. Великий блок тексту зчитується гірше, і є ризик пропустити цінну інформацію.
- Не забувайте про пріоритетність інформації. Найважливіше та найактуальніше пишіть вгорі, щоб це читали насамперед.
- Опис до місць роботи, які були дуже давно та є вже нерелевантними, не вказуйте. Якщо ви керівник команди маркетингу й колись у студентські роки працювали касиром у супермаркеті, можна детально не розповідати про обов’язки на тому місці роботи. Або й взагалі не додавати його.
- Спеціалістам, які змінили професію, варто зробити ревізію обов’язків і залишити тільки те, що має значення для теперішньої професії. В IT цінують знання з інших сфер, наприклад, фінансів, медицини чи юриспруденції. Тому видаляти все я не рекомендую, але залишити варто те, що цінне для кандидата і його майбутніх роботодавців.
- Якщо додаєте посилання чи певні матеріали, стежте за їхньою актуальністю.
- Не знаю навіщо, але інколи рекрутери звіряють дати й факти у резюме та профілі. Тому дати та назви мають бути узгодженими.
- У розділі «Освіта» теж залишайте актуальні записи. Деталі про оцінки чи описи університетських курсів і дипломних робіт не потрібні.
- Якщо здобули диплом бакалавра та магістра з однієї спеціальності, можна залишити тільки один найвищого рівня із записом всього терміну навчання. Якщо ж це були різні спеціалізації, залишайте обидві. Те саме стосується курсів.
Будьте уважні до слів, які використовуєте в описі. Нещодавно я ділилася зі своїми підписниками ситуацією, коли автоматична система підбору вакансій LN визначила позицію Java Developer як релевантну моєму профілю і запропонувала на неї відгукнутися.
У моєму профілі слово Java згадано лише раз в описі місця роботи. Я написала, що закриваю певні види вакансій для своїх клієнтів-роботодавців і вказала, які саме. Серед цього переліку було слово Java. Алгоритми LN можуть зчитувати ключові слова не тільки із заголовка, назв посад чи розділу «Навички», а й з тексту-опису місця роботи. Тому рекомендую добирати всі слова дуже ретельно.
Якщо недавно ви були студентом чи тільки закінчили IT-курси — це не значить, що розділ повинен залишитися порожнім. Напишіть про проєкти, які виконали під час навчання або самостійно. Коли знайдете постійну роботу, видалите. Краще такий невеликий запис, ніж нічого. Важливо зазначити, що саме робили і які технології використовували.
Skills and Endorsements
Упевнена, що хоч раз ви натрапляли на вакансії, у яких внизу був список навичок і відміток, скільки з них відповідають вашому профілю. LN, як і багато інших компаній, намагаються зробити автоматизовану систему, щоб, коли роботодавець публікував вакансію, система швидко визначала релевантних кандидатів. Зараз цю функцію тимчасово зупинили чи приховали від очей кандидатів.
Як я вже зауважувала, слово-запит зараз зчитується насамперед з розділу «Навички», а не з того, що вказано в заголовку.
Тому цей розділ, як і раніше, важливий, і кандидату потрібно стежити, що у навичках була написана актуальна інформація.
Рекомендую підбирати навички з автоматичного списку, який пропонує система. Натискаєте кнопку Add a new skill, пишете в полі пошуку нову навичку, а система пропонує схожі.
Цей список актуальний, там вказано затребувані роботодавцями навички. Обираючи готові навички зі списку, кандидат зробить менше помилок, тож цей розділ буде більше якісно заповнений.
Функція перекладу працює, але все ж англійська є рідною для системи LN, тому я й рекомендувала з самого початку робити профіль англійською і записувати навички англійською.
Додати нові навички відповідно до професії, яку ви маєте, чи посади, яку бажаєте обійняти у майбутньому, недостатньо. В LN вони мають бути в певному порядку.
Періодично переглядайте та видаляйте неважливі. Якщо у вашій професії існує технологія, яку ви вважаєте не сучасною, неважливою, застарілою та не хочете з нею працювати ні за які гроші світу, то видаляйте без жалю.
Кожен із нас є професіоналом у своїй справі, і таким чином ми теж інформуємо роботодавців і замовників професійних послуг про актуальність технологій та інструментів. Тому розділ «Навички» варто тримати в ідеальному порядку.
Ще одним із важливих завдань є визначення трьох головних навичок, які будуть насамперед показуватися у профілі. Коригувати їх можна у відповідному розділі, знімаючи піни, і ставити на ці місця інші три найважливіші пункти.
Якщо якась навичка має велику кількість підтверджень, але вона не є головною для вашої посади, то не бійтеся знімати її та ставити іншу. Система автоматично визначила головні три навички за кількістю підтверджень, але ви можете це змінити.
Крім технічних систем та інструментів, не забувайте додавати сюди іноземні мови, менеджерські навички, роботу з документами та звичайними офісними програмами, які використовуєте у роботі. Також можна записати напрями роботи чи функції, певні галузі чи індустрії. Є ліміт на 50 навичок, і я рекомендую його використовувати максимально.
Деякі користувачі LN бояться видаляти неактуальні навички тільки тому, що вони набрали велику кількість підтверджень. Навички самої не шкода, а от цифри підтверджень, яка поруч — дуже. Це як боятися видалити фотографію колишньої (-го) із фейсбука тільки через те, що сама світлина зібрала колись давно велику кількість лайків. Отак деякі люди ненавидять саму фотографію, псують стосунки з теперішніми, але лайки бережуть. Це питання індивідуальне, але минуле інколи варто там і залишити.
Recommendations
Це не найголовніший розділ у профілі, але завжди приємно, коли хтось вирішує знайти час, щоб написати відгук про спільну роботу. Якщо рейтинг профілю того, хто надав рекомендацію, високий, то й на ваш профіль це вплине позитивно.
Accomplishments
Для рекрутерів найціннішою частиною розділу «Досягнення» є «Мови».
Перевіряйте цей розділ, бо, як я вже згадувала, налаштування можуть збиватися. З рівнями мов теж трапляються складнощі. Одна чи дві мови будуть рідними, а решту ми вказуємо згідно з міжнародними стандартами. Простежте, щоб рівні мов у резюме й LN були однакові.
Приблизне співвідношення між американською системою ILR, яка використовується у LN, та загальноєвропейською CEFR, до якої ми в Україні звикли:
- Elementary proficiency — елементарне володіння; базовий рівень, який приблизно відповідає А1-А2;
- Limited working proficiency — обмежене володіння, рівень до середнього і середній, або А2-В1;
- Professional working proficiency — професійне володіння, хороший середній рівень або вище середнього, тобто кандидат може повністю використовувати цю мову для розв’язання робочих питань, або В1-В2;
- Full working proficiency — досконале володіння, рівень вище середнього і вільний, або С1-С2;
- Native or bilingual proficiency — так ми позначаємо рідну мову.
І насамкінець
Якщо заповнювали чи коригували свій профіль під час читання статті, я вас вітаю, бо за короткий час ви зробили велику частину роботи, яка точно не залишиться не поміченою.
Якщо прочитали та виконали рекомендації, пропоную невеликий подарунок — індивідуальні поради для вашого профілю. Надсилайте мені на імейл [email protected] чи у повідомлення LN — посилання на свій уже відкоригований профіль із запитаннями чи поясненнями якоїсь індивідуальної ситуації.
У темі листа зробіть відмітку, що бажаєте перевірити профіль після опрацювання статті про LN на DOU.
Але я не зможу дати індивідуальні поради, якщо ви не виконали попередніх рекомендацій з цієї статті, тому перед написанням листа, переконайтеся, що ви справді уважно попрацювали з нею.
Бажаю вам найкращих можливостей від LinkedIn!
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
74 коментарі
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.