Як і кого IT-компанії наймали в 2021 році в Україні: скільки спеціалістів, яких напрямів та скільки з них — сеньйори

Ми розпитали найбільші IT-компанії в Україні про те, як вони наймали спеціалістів на українському IT-ринку в 2021 році та як будуть наймати наступного. В компаніях зазначають, що конкуренція на ринку шалена, зарплатні очікування кандидатів зростають, складно знаходити Senior-спеціалістів, багато компаній скорочують етапи найму, щоб пришвидшити процес і не втратити цінного фахівця. Утім, попри складнощі, більшість IT-компаній найняли за рік не менше спеціалістів, ніж планували, а дехто навіть більше.

Отож читайте деталі, як IT-компанії наймали цього року та які стратегії щодо пошуку IT-спеціалістів мають на наступний 2022 рік, які фахівці будуть найбільш затребувані.

EPAM

Скільки спеціалістів найняли за рік

Цього року в Україні до нас приєдналося близько 5500 фахівців: 3800 нових інженерів рівня Middle та вище, 1700 Junior-розробників. Такий показник повністю відповідає нашим очікуванням.

Співвідношення рівня найнятих спеціалістів: 30% — Junior; 40% — Middle; 30% — Senior та вище.

П’ять наших найпопулярніших спеціалізацій за кількістю наймів: Front-end, Functional Testing, Java, Business Analysis, .NET.

Складнощі найму у 2021 році

Суттєвих складнощів ми не відчули. Серед головних тенденцій цього року — підвищення конкуренції за таланти та зростання фінансових очікувань кандидатів.

Як будемо наймати наступного року

Як і завжди, продовжуватимемо активно залучати нові таланти з усієї країни, надаючи максимально конкурентні умови співпраці. Змінювати свої підходи у стратегії не плануємо — вони довели свою ефективність.

Перелік напрямів з високим попитом залишиться незмінним. Затребуваними вже традиційно будуть Cloud, DevOps, Big Data, Java, JavaScript, Front-end, .NET, Python, Automated Testing, Business Analysis. Далі шукатимемо вузькоспеціалізованих фахівців, наприклад Hybris, Salesforce, Microsoft Dynamics, Golang, Rust та інші.

SoftServe

Скільки спеціалістів найняли за рік

Протягом 2021 року в Україні в компанію найняли 4611 людей.

З них 33,7% — Trainee/Graduate Intern;

15,5% — Junior/Junior Associate;

30,8% — Intermediate/Midle Associate;

14,7% — Senior/Senior Associate;

5,2% — спеціалісти рівнів Tech Lead, Expert, Principal.

Майже половина усіх наймів за 2021 рік припала на п’ять напрямів: QM Quality Control — 13%, Web UI — 13%, Java — 9%, .NET — 7% та DevOps — 6%.

Складнощі найму у 2021 році

Цього року дефіцит кваліфікованих спеціалістів тільки посилювався, через що ІТ-ринок щомісяця ставав усе більш перегрітим. Зростати в умовах підвищеного попиту було викликом для нас, та все ж ми впоралися.

Крім цього, у 2021-му розширили географію найму по Україні та відкрили для фахівців нові офісні простори — в Ужгороді, Вінниці, Хмельницькому та Одесі. Ми знайомились зі спеціалістами, приїжджаючи до них із Road Show. Це був дуже корисний проєкт, який дав нам впізнаваність і довіру нової аудиторії.

Як будемо наймати наступного року

Наступного року ми очікуємо зростання в межах 30–40%. Для цього плануємо підтримувати нашу політику найму в регіонах. В Ужгороді, Одесі, Вінниці та Хмельницькому прогнозуємо зростання у два-три рази, при цьому не втрачаючи фокусу на розвиток локацій, де ми вже давно присутні центрами розробки.

Окрім України, відіграють велику роль і офіси компанії у Польщі та Болгарії, де ми вже успішно працюємо. У 2022-му плануємо вийти на нові для нас ринки найму ІТ-спеціалістів.

Найбільше ІТ-ринок потребує фахівців з досвідом. Якщо аналізувати найми за 2021 рік, ми бачимо, що третина — це спеціалісти рівня Middle. Цей тренд залишатиметься актуальним і у 2022 році.

Щодо напрямів, то нині найбільш гарячі та затребувані — Javа, DevOps, WebUI та Big Data. Останній особливо важливий, зважаючи на тренд гіперавтоматизації на ринку технологій.

GlobalLogic

Скільки спеціалістів найняли за рік

За останні 12 місяців кількість інженерів у команді GlobalLogic в Україні зросла на 1656 фахівців. Сьогодні у компанії 7069 спеціалістів. З 2018 року в Україні ми зросли майже вдвічі.

У період пандемії ми адаптувались до нових умов і перейшли в онлайн-формат. Сьогодні 90% спеціалістів працюють над задачами віддалено. Завдяки цьому географія проживання інженерів компанії розширилась. За рік до наших проєктів в Україні приєдналися понад 500 фахівців із 28 міст, де немає фізичних офісів GlobalLogic.

За рівнями співвідношення спеціалістів таке: Junior — 40,4%; Middle — 29,6%; Senior — 30,0%.

За напрямами: QA Manual — 14,09%; QA Automation — 10,98%; JavaScript — 10,22%; Java — 9,71%; .NET — 7,36%; C/C++ — 6,92%; DevOps — 4,85%; PO/BA/Scrum — 4,54%; Embedded — 3,55%; Management — 3,27%; Python — 2,73%; Android — 2,57%; AI/ML — 2,16%; iOS — 2,09%.

Складнощі найму у 2021 році

«Перегрітість» IT-ринку позначилася, зокрема, на рекрутингу. Підвищений попит і висока конкуренція за таланти сприяли очевидним наслідкам, наприклад, збільшенню компенсацій інженерам.

Компанії підлаштовувалися під потреби та тренди IT-ринку не лише фінансово, а й швидкістю ухвалення рішень. Виживав той, хто міг дати зворотний зв’язок швидше. Сім інтерв’ю та два тестових завдання вже не актуальні, оскільки темпи розвитку IT-ринку дуже швидкі. Спеціалістам потрібно давати офер оперативно, щоб не було запізно.

Як будемо наймати наступного року

З 2018 року група компаній GlobalLogic інвестувала понад 5,5 млн доларів США в розвиток інженерних талантів у регіоні Центральної та Східної Європи. З початку 2021 року вклала в це близько 1,5 млн доларів США. Значна частина коштів припадає на Україну. Наступного року плануємо збільшити обсяг інвестицій в ринок IT.

У планах продовжувати співпрацювати з перспективними кандидатами та робити внесок у розвиток ринку технічних фахівців за допомогою партнерства з 24 українськими університетами; створення 6 спільних освітніх програм і грантових ініціатив. Компанія має онлайн-курси для початківців і досвідчених фахівців — GL BaseCamp і GL ProCamp, і надалі ми плануємо запускати нові навчальні програми.

Ще одна стратегія компанії на наступний рік — дослідження та залучення нових ринків. Віддалений формат роботи значно розширив можливості співпраці, тому ми плануємо залучати до співпраці з компанією інженерів не лише з України, а й з усього світу.

Прогнозуємо, що у 2022 році попит на Java, DevOps, Automation QA, .NET продовжить зростати. При цьому, згідно з нашими останніми внутрішніми дослідженнями, продовжить збільшуватися й попит на Python. Він залишається в тренді упродовж останніх кількох років.

Luxoft

Скільки спеціалістів найняли за рік

У 2021 році Luxoft Ukraine виросла більше ніж на 500 спеціалістів, що в умовах дуже активного ринку та великої частки вакансій на позиції Senior+ ми оцінюємо як хороший показник, відповідно до плану.

За рівнями: Junior — 10%; Middle — 35%; Senior — 55%.

За напрямами: Java — 20%; JS — 10%; C++ — 10%; QA Automation — 15%; DevOps — 5%; решта — інші спеціальності, включаючи адміністративні ролі.

Складнощі найму у 2021 році

Завдання із залучення талантів цього року було із зірочкою, тому що попит на ІТ-послуги, а отже, і на інженерів збільшився у рази. Наприклад, в Luxoft Ukraine попит збільшився утричі за пів року: ще у вересні 2020-го ми мали 300 вакансій, а вже у березні 2021-го — 1000.

Тож ми використовуємо різні інструменти: і традиційні, і не дуже. Проводимо маркетингові та PR-заходи, команду рекрутингу збільшили на 30%, використовували програми рекомендацій та спеціальні акції, співпрацювали з рекрутинговими агенціями та платформами. Також у переліку — виходи на нові ринки, оновлення процесів для віддаленої або частково віддаленої роботи, більше reskilling/upskilling програм — Java, React, включаючи нові напрями — Big Data тощо, більше роботи зі стажистами.

Успішне залучення талантів до компанії є системною роботою багатьох підрозділів — delivery, рекрутингу, ресурс-менеджмент-організації, HR. Маємо щомісячно близько 1000 вакансій у роботі в Україні. Наразі закриваємо 200–220 позицій в Україні щомісячно та хочемо підтримувати ці показники надалі.

Як будемо наймати наступного року

Ми будемо більше наймати у компанію, використовуючи інструменти HR, рекрутингу та ресурс-менеджменту, а також розширювати мережу партнерів — рекрутингових агенцій та платформ. Крім того, у рекрутмент-організації починаємо працювати з двома новими структурами: сорсинг-центром та executive search командою. Вважаємо, що такі підрозділи допоможуть ще ефективніше залучати таланти до компанії.

Для Luxoft Ukraine п’ять найзатребуваніших спеціалізацій: Java, JavaScript+React, C++, QA Automation (Java або Python), DevOps. Це 50% відкритих вакансій. Найімовірніше, що така тенденція буде і наступного року. У нас дуже різні проєкти, домени, технологічні стеки, тому орієнтуватися лише на цю п’ятірку не варто. І попит зростає майже щодня.

Ciklum

Скільки спеціалістів найняли за рік

В Україні Ciklum протягом 2021 року найняв понад 1100 осіб (цифру оновлено, -ред.) на інженерні вакансії.

За рівнями їх співвідношення таке: Trainee/Junior — 16%; Middle — 34%; Senior — 42%; Expert/Lead — 8%.

Найбільше запросили фахівців з таких напрямів: JavaScript, .NET, Java, Manual QA, Automation QA, DevOps, Delivery Management, RPA, SAP/Hybris.

Складнощі найму у 2021 році

Надзвичайно висока конкуренція роботодавців за таланти. Ступінь «перегрітості» ринку праці, зокрема в Україні, зростає з четвертого кварталу 2020-го. Наразі видається, що цей тренд збережеться.

Як будемо наймати наступного року

Наша стратегія — активно залучати до співпраці фахівців з різних регіонів України. Також розширимо наймання у Центральній Європі, іспанському регіоні та наших нових локаціях. Ще прагнемо інвестувати у майбутні ІТ-таланти, тож посилимо співпрацю з університетами та розширюватимемо наші інтернатури у Ciklum Academies за різними технологічними напрямами.

Найбільш затребуваними мовами програмування, найімовірніше, будуть ті, що й нині: JavaScript, .NET, Java. Звісно, зростає попит і на DevOps та інженерних менеджерів. Щодо секторів діяльності — робимо ставку на ритейл та фінансову сферу.

NIX

Скільки спеціалістів найняли за рік

На сьогодні до NIX приєдналися 945 фахівців. Серед них 75% — Junior, 15% — Middle, 10% — Senior. За 2021 рік ми планували найняти 1000 нових спеціалістів, тож до кінця року ще можемо досягти цієї цифри.

Найбільше резюме від IT-фахівців ми отримали за напрямами Java, JavaScript, .NET і QA. Якщо розмежовувати спеціалістів за позиціями, які вони посіли у команді, то результати такі:

  • .NET: Junior — 80; Middle — 2; Senior — 5;
  • JavaScript: Junior — 53; Middle — 12;
  • Junior QA: — 147; Middle — 3; Senior — 1;
  • Java: Junior — 82.

Паралельно з підвищенням зацікавленості до цих напрямів, цьогоріч в NIX спостерігався попит і на нетехнічні вакансії (рекрутери, психологи, маркетологи, PR-спеціалісти).

Складнощі найму у 2021 році

Цього року кандидати під час співбесід часто говорили, що хочуть приєднатися до команди суто віддалено. Це загальна тенденція на ринку. Люди довго перебували вдома на карантині, і не кожен може швидко повернутися до звичного режиму, а декому вдома просто зручніше. І це нормально. Однак ми переконані, що сучасна IT-сфера — це про щоденну тісну комунікацію саме в офлайні. Тому передусім залучаємо нових людей у наш офісний простір — з дотриманням усіх карантинних норм.

Як будемо наймати наступного року

Продовжимо запускати нові освітні програми для Junior-фахівців. Більшість з тих, хто пройшов навчання в NIX, потрапляють до нас на позиції Junior-спеціалістів. Нещодавно відкрили набір на Salesforce, Data Engineering, Magento. Зараз на базі корпоративного центру навчання NIX діють 19 програм за найбільш популярними IT-напрямами.

У 2022-му плануємо ще активніше співпрацювати з вишами: запускати спільні магістерські програми та спецкурси, надавати експертні знання студентам і викладачам, допомогати з оновленнями навчальних програм. Найкращі студенти зможуть пройти практику у нашому центрі навчання, а після — потрапити до команди.

З огляду на тенденції світового ринку IT, в Україні, на наш погляд, затребуваними у 2022-му залишаться Java, JS, .NET, QA. Також зростатиме попит на Golang-розробників та фахівців у сфері Data Science.

DataArt

Скільки спеціалістів найняли за рік

У 2021 році загалом ми найняли 2528 працівників. До кінця року очікуємо до 2600 наймів. На початку року очікували зростання до 15%, але фактично зросли на 54% загалом по компанії. Саме в Україні цьогоріч до нас приєдналися 1450 спеціалістів.

Найбільше найняли Middle — 26%, Senior — 21% та Strong Middle — 19% спеціалістів. Частка Trainee становить майже 15%, а Junior та Strong Junior — понад 12%. В Україні розподіл за рівнями кваліфікації корелюється з глобальною статистикою компанії. Зазначимо, що позиції рівня Expert були закриті саме в Україні.

В Україні найбільше найняли спеціалістів з таких технологій: JavaScript — 15%, QA — 14%, Java — 9%, QA Automation — 8%, .NET — 8%, PM — 5%. За ними йдуть позиції Business Analyst, HR Manager, Python та DevOps. Решта — спеціалісти інших напрямів.

Складнощі найму у 2021 році

Проблеми з найманням насамперед пов’язані зі швидкістю. Нам довелося адаптуватися під очікування кандидатів щодо термінів ухвалення рішень. Наприклад, у DataArt з’явилася практика All-in-One інтерв’ю, на яких протягом півтори-двох годин ми навчилися оцінювати компетенції фахівця. Після таких інтерв’ю ми зазвичай готові озвучити фінальне рішення щодо оферу.

Зростання компенсацій на ринку теж сильно відбилося на здатності залучати таланти в Україні. Потрібні додаткові фінансові вкладення в найм. Наприклад, набагато частіше стали використовувати sign-on бонуси.

Як будемо наймати наступного року

Наступного року стратегія полягатиме у підвищенні quality of hire — ми налаштовані на довгострокову співпрацю. Водночас один з пріоритетів — підтримка candidate experience на ринку талантів та вибудова осмисленої й поважної комунікації з кандидатами. Також розширимо географію потенційних наймів.

Незмінними пріоритетами залишаються чотири основних напрями: JS, Java, .NET та тестування. При цьому ми намагаємося розвивати наші внутрішні компетенції й в інших експертизах: Data Engineering, ML&AI, Business Analysis та UI/UX design.

Intellias

Скільки спеціалістів найняли за рік

У 2021 році за планом ми мали закрити 1168 delivery-позицій по Україні. На сьогодні 1150 спеціалістів прийняли офер, серед яких 1139 вже співпрацюють з Intellias.

Традиційно Intellias наймає багато Senior-інженерів. Їхня частка становить 45% від усіх спеціалістів, найнятих цьогоріч. Відповідно 32% і 11% оферів прийняли Middle- та Junior-спеціалісти.

Найбільш популярні напрями наймання — Java, JavaScript, C++, Embedded та .NET, а також DevOps, QA, DM/PM та керівні позиції.

Складнощі найму у 2021 році

Головним фактором впливу на ринок ІТ залишається стрімка цифровізація. Все більше бізнесів переходять до диджитал-форматів роботи, а отже, все сильніше зростає потреба в ІТ-спеціалістах. Через збільшення цієї потреби з другої половини 2021 року ми відчували нестачу кандидатів на технічні вакансії. Висока конкурентність серед пропозицій працевлаштування лише загострила дефіцит і спричинила нове підвищення зарплат в українському ІТ.

Крім того, віддалена робота також впливає на рекрутмент. Ми перевели в онлайн процеси, що пов’язані з найманням та онбордингом спеціалістів. Також у цьому році запустили онлайн Career Hub, де спеціалісти можуть самі керувати своєю кар’єрою: подаватися на різні вакансії всередині компанії, обирати релокацію до інших міст чи країн, створювати запити на перегляд зарплати в один клік і багато іншого.

Як будемо наймати наступного року

Наступного плануємо й надалі активно розвивати наш бренд і впізнаваність компанії на ринку. Ми відкриваємо нові офіси як в Україні, так і за кордоном. Цього року провели особливу маркетингову кампанію, підсиливши нашу команду рекрутерів Михайлом Кополовцем :) Будемо й далі використовувати креативні ідеї та інструменти для рекрутингу.

Можна припустити, що у 2022 році найбільш популярними залишаться все ті ж Java, JavaScript, DevOps, Data Engineers позиції, ролі Architect, а також нішеві спеціальності: Scala, Data Scientists / AI specialists тощо.

ZONE3000

Скільки спеціалістів найняли за рік

За 2021 рік ми найняли 1057 людей, 93% з яких — технічні працівники. Фахівці адміністративного напряму — 7%.

За рівнями: Junior — 17%; Middle — 39%; Senior — 28%; POS, BA та інші — 16%.

За напрямами: Python — 4%; DevOps — 1,3%; .NET — 8,5%; PHP — 3%; QA — 14%; JS — 2,6%; Linux Admins — 10%.

Складнощі найму у 2021 році

У 2021 році реорганізували й посилили команду рекрутингу. Ми розширили географію найму фахівців і тепер запрошуємо до співпраці спеціалістів з будь-якого міста України та поза її межами.

Як будемо наймати наступного року

Наразі формуємо плани на 2022 рік. Стратегія найму базується на data driven підході. Тобто ми ретельно аналізуємо всі метрики та формуємо плани розвитку компанії. Єдине, що можна сказати просто зараз — не плануємо знижувати темп зростання.

Ми дедалі більше посилюємо команди у напрямах DevOps, SRE, Python, .NET, Automation QA та Product Owners. Але це не весь актуальний список вакансій: наразі їх понад 70, а у 2022 році буде більше.

Infopulse

Скільки спеціалістів найняли за рік

У 2021 ми перевиконали наші очікування, до компанії долучилось 742 спеціалісти.

З них 6% Intern;

13% Trainee;

14% Junior;

35% Middle;

26% Senior;

2% Expert/Architect;

4% Management.

Запрошували фахівців з таких напрямів: .NET, Frontend, QA Manual, QA Automation, BI, Java, SAP, BA, Telecom, C++, DevOps, Data Science, ServiceNow, MS Dynamics CRM, Administrative positions.

Складнощі найму у 2021 році

2021 був роком нових викликів та можливостей. Через великий попит на IT спеціалістів кількість потенційних позицій на 1 кандидата виросла в рази. Основною метою рекрутерів було забезпечення швидкого та ефективного найму, а кандидати в свою чергу мали можливість прискіпливіше вибирати компанію серед безлічі пропозицій.

Завдяки можливості працювати віддалено ми почали наймати спеціалістів в тих локаціях, де немає офісів компанії. Такий гнучкий підхід значно розширив географію наших наймів і збільшив пул талантів, з якими ми раніше не працювали.

Як будемо наймати наступного року

У 2022 році будемо удосконалювати процес рекрутингу, робити його ще швидшим та якіснішим для забезпечення позитивного досвіду кандидата та посилення бренду компанії.

Продовжимо роботу над покращенням внутрішньої на зовнішньої реферальних програм, які є потужним інструментом залучення нових спеціалістів у компанію.

Плануємо продовжити наймати кандидатів у всіх локаціях України, а також робити акцент на розвиток наших міжнародних делівері центрів у Німеччині, Польщі, Болгарії та Бразилії.

Враховуючи дефіцит талантів та високий попит, плануємо підсилити співпрацю з навчальними закладами, продовжити інвестувати у навчання спеціалістів, створювати навчальні програми та розвивати інститут менторства.

У 2022 році продовжимо розвивати наступні напрямки: .Net, JavaScript, Java, DevOps та QA. Також плануємо підсилювати такі компетенції як: Telecom, SAP, Data Science, ServiceNow та Security.

ELEKS

Скільки спеціалістів найняли за рік

Загалом у компанії в Україні працює 1914 спеціалістів. Протягом січня-листопада 2021-го ми найняли 692 людини. 2021 рік загалом став для нас доволі успішним у плані найму: за період з січня по вересень до компанії долучилося у 2,5 раза більше спеціалістів, ніж за весь минулий рік. 34% від загальної кількості нових спеціалістів компанії прийшли за внутрішніми та зовнішніми рекомендаціями.

Понад 60% найнятих за цей час спеціалістів — рівня Middle and Senior.

У нашому топі спеціалізацій за 2021 — JavaScript, Test Engineering, .NET.

Складнощі найму у 2021 році

На ожилому після локдауну ринку в замовників з’явився величезний запит на спеціалістів, і він значно перевищив пропозицію. Ми зіткнулися з проблемою, коли вакансій в рази більше, ніж інженерів, які можуть їх закрити. Як наслідок, отримали величезну конкуренцію серед компаній у пошуку спеціалістів.

Ринок дуже трансформувався: він перестав бути ринком замовників, де можна було обрати найкращого серед найкращих. Тепер дуже широкий вибір з’явився у кандидатів.

Фінансові запити інженерів також відповідно зросли, і компанії не були до цього готовими. Фінансовий бюджет 2021 формувався у кінці 2020 року, коли ринок оговтувався від кризи й неможливо було передбачити, наскільки швидко ми з неї вийдемо. Тож ситуація із зарплатами на ринку щонайменше всіх здивувала.

Як будемо наймати наступного року

Продовжувати працювати у стратегічних для нас напрямах: розвивати компетенції, проводити кемпи для джуніор-спеціалістів, проводити hiring days/weeks. Також у планах — активне наймання за кордоном, особливо в тих країнах, де маємо офіси й хочемо формувати ще більші й сильніші команди. Зараз наш основний фокус для міжнародного найму — Естонія, Хорватія та США.

JavaScript, .NET, Java — три топових напрями, які, на нашу думку, будуть дуже популярними й надалі. Також на ринку найімовірніше буде велика потреба в DevOps і AQA.

Genesis

Скільки спеціалістів найняли за рік

За цей рік ми планували найняти 800–1000 фахівців. У результаті найняли 1179.

За рівнями: Junior — 612 (51,90%); Middle — 404 (34,27%); Senior — 163 (13,83%).

Фахівців з яких напрямів наймали (у кількості осіб): нетехнічні та технічні спеціалісти відповідно.

Billing — 3; Business development — 18; Content development — 212; Employer Brand — 4; Event — 3; Finance — 19; Helpdesk — 8; HR — 10; Learning & Development менеджер — 6; Legal — 4; Management — 3; Marketing — 83; Operation Mobilisation — 13; Operations Manager — 16; PE Accountant — 4; Performance marketing — 17; PR & Communications — 21; Product Analyst — 50; Product Manager — 34; Project Manager — 8; Teaching Assistants — 57; Treasury — 4; SEO — 4; SMM — 16.

CPO — 1; Data analyst — 20; Data science — 4; Design game — 8; Design graphic — 10; Design motion — 28; Design product — 40; DevOps — 9; QA Engineer Automation — 21; QA Engineer Manual — 39; Software Engineer Android — 28; Software Engineer Front-end — 53; Software Engineer Full Stack — 11; Software Engineer iOS — 18; Software Engineer Back-end — 35; Software Engineer PHP — 13; Software Engineer Python — 3; Software Engineer Unity — 14; Support — 130.

Складнощі найму у 2021 році

Ринок праці залишається перегрітим, отже, ІТ-компанії продовжують змагатися за таланти. Найзапекліша конкуренція точиться навколо спеціалістів рівня Senior. Одна з тенденцій цього року — зменшення часу від першого контакту з кандидатом до оферу. Рекрутери мають реагувати швидко, не розтягуючи спілкування на тижні. Одразу проводити інтерв’ю, призначати співбесіди, повертатися з фідбеком тощо. При цьому Genesis тримає високу планку вимог до кандидатів. Якісний найм — одна з головних цінностей компанії, якою не можна поступатися. Проте ми вчимося адаптувати її під реалії ринку.

Як будемо наймати наступного року

Наступного року ми продовжимо фокусуватися на employee experience. Важливо, щоб взаємодія з нами як з роботодавцем була комфортною не тільки для співробітників, а й щоб у кожного кандидата залишалися позитивні враження, незалежно від результатів співбесіди.

Також ми продовжуємо працювати над тим, щоб запропонувати найкомфортніші умови праці на ринку. Інвестуємо в новий офіс, інфраструктуру, розвиток та навчання команди.

Стратегія employee experience дає результати. Чимало позицій в Genesis закриваються з мінімальними витратами ресурсів завдяки реферальній програмі рекомендацій. Людям подобається тут, і вони рекомендують нас знайомим.

Genesis як екосистема ІТ-бізнесів уже багато років розвиває продуктові команди. Цей вектор зберігатиметься й далі. Найзатребуваніші для нас — маркетинг, дизайн, мобільна та веброзробка.

N-iX

Скільки спеціалістів найняли за рік

Ми планували найняти 700+ спеціалістів, у результаті найняли трохи більше як 900.

40% — це фахівці Senior+ рівня, 40% — Middle+ та 20% Junior / Trainee.

Переважно шукали спеціалістів з Java, Front-end, Manual та Automation QA, .NET і Data Engineers. Також у 2021 році N-iX Game &VR Studio зросла на 50%. Ми активно наймали 3D Animators, Unity Developers та Unreal Engine Engineers.

Складнощі найму у 2021 році

У 2021 році ми почали співпрацювати з більше ніж 40 новими клієнтами. Окрім нового бізнесу, активно займаємося проєктами, які вже запустили. Всі бізнеси йдуть у бік диджиталізації своїх сервісів, відповідно й попит на спеціалістів значно зріс у 2021 році. Ми стали шукати значно більше фахівців. Щодо складнощів найму, то фахівці менше відповідають на повідомлення рекрутерів, адже втомилися реагувати на тисячі повідомлень від різних компаній :)

Як будемо наймати наступного року

Цього року ми закрили третину позицій за допомогою реферальної програми N-iX. Рекомендувати друзів, знайомих можуть як наші фахівці, так і будь-хто зовні, а бонуси досягають 1,5–3 тисячі доларів для найгарячіших вакансій. У 2022 році ми продовжимо розвивати нашу реферальну програму.

У 2021 році ми креативно рекламували вакансії — випустили серію інтеграцій з українськими блогерами. Думаємо, у 2022 році продовжимо працювати як з новими форматами, так і традиційними — LinkedIn, кар’єрний вебсайт N-iX, Djinni тощо.

Sigma Software

Скільки спеціалістів найняли за рік

У 2021 році в Україні ми планували розпочати співпрацю з 464 фахівцями всіх рівнів, від інтернів до сеньйорів. План перевиконали, у 2021 році до команди Sigma Software приєдналося 743 людини.

Розподіл за рівнями: Intern/Student — 31%; Junior — 23%; Middle — 32%; Senior/Principal — 14%.

У топ технологій та напрямів, за якими найчастіше приєднувалися до нашої команди, входять: JavaScript, .NET, Test Engineer, PM, Java, PHP, Designer, DevOps, Python, Mobile, BA, Go, Big Data, Embedded, Scala.

Складнощі найму у 2021 році

Попит на фахівців сьогодні більший, ніж самих фахівців на ринку, тому їхній пошук ускладнений. Крім того, ми все частіше стикаємося з низькою активністю кандидатів (особливо рівня Middle+) та завищеними зарплатними очікуваннями.

Як будемо наймати наступного року

Активна робота та вихід на закордонні ринки, залучення закордонних агенцій, пошук нових каналів для пошуку кандидатів, навчання спеціалістів через програми інтернатур, кемпів тощо.

Найбільш затребуваними напрямами у 2022 році бачимо JS/TypeScript, Java, Python, Go, С/С#, PHP, DevOps.

EVO

Скільки спеціалістів найняли за рік

За рівнями: Junior — 20%; Middle — 57%; Senior — 8%; Lead — 15%.

За напрямами:

  • Back-end / Full Stack (Python) — 18%;
  • QA — 18%, Front-end — 11%;
  • Product — 8%;
  • Go — 4%;
  • iOS, Design, Security — по 3%;
  • 35% — інше (Data Analyst, Business Analyst тощо).

Складнощі найму у 2021 році

Цьогоріч на ринок вийшли нові компанії, відтак істотно посилилась конкуренція за талановитих кандидатів. Крім того, з переходом на ремоут ми стали конкурувати не тільки з локальними компаніями, а й з усім світом. Тож нам довелося докладати дещо більше зусиль, щоб показати свої переваги як роботодавця.

Як будемо наймати наступного року

Після дворічної перерви ми повертаємо подію, про яку початківці-розробники розпитують найчастіше — інтернатуру EVO Python Lab. Цього разу — онлайн.

Продовжуємо розширювати технічний стек, з яким працюємо. В EVO одна з найбільших Python-спільнот в Україні, і ми цим пишаємось, але вже давно вийшли за її межі. Використовуємо Scala, JS, Go. Тестуємо Kotlin для бекенд-сервісів. Один з фокусів EVO на 2022 рік — розвиток мобільного напряму, тож ми активно нарощуємо ML-експертизу.

AUTODOC

Скільки спеціалістів найняли за рік

За 2021 рік в IT Department ми найняли 230 нових членів команди.

За рівнями: 17% — Junior/Interns; 63% — Middle+; 20% — Senior+.

Основні напрями: PHP, Vue.js, React.js, DevOps, Data Analysts, Data Scientists, Mobile developers, QA Manual/Automation, UI/UX, BA, Scrum Masters, Tech Writers.

Складнощі найму у 2021 році

Ринок IT-спеціалістів як ніколи перегрітий — це основна складність.

Як будемо наймати наступного року

Ми розширюємося та будемо активно наймати спеціалістів у всіх наших локаціях по Україні (Одеса, Харків, Київ). Плануємо найняти 150 нових членів команди у Global IT Department, але переважно локації в Україні.

Найбільш затребуваними напрямами наступного року будуть PHP, Vue.js, React.js, DevOps, Data Analysts, Data Scientists, Mobile Developers, QA Manual\Automation, UI\UX, BA, Scrum Masters, Tech Writers.

Innovecs

Скільки спеціалістів найняли за рік

За 2021 рік ми найняли 336 спеціалістів, з яких 16% — Junior; 42% — Middle; 22% — Senior; 18% — Advanced (експерти, які мають 10+ років досвіду у своїй професійній сфері).

За напрямами найбільш популярними були: Java, .NET, DevOps, JavaScript, QA Automation.

Gaming: 2D, 3D, Unity 3D, Graphic/Motion Design, UI/UX Design, Front-end technologies (React, Angular та інші).

Складнощі найму у 2021 році

2021 рік виявився нелегким з погляду найму кандидатів. Втім завдяки викликам ринку та зростанню компанії цього року ми змогли зробити майже вдвічі більше оферів, ніж 2020-го. З досвіду наших рекрутерів можемо дійти висновку, що для закриття однієї вакансії зараз треба контактувати з кількістю кандидатів, що в 10 разів перевищує торішній показник. Якщо раніше на 100 контактів з потенційними співробітниками ми робили 8 оферів, то тепер для такої ж кількості оферів треба сконтактувати з тисячею кандидатів.

Відповідно, перед нами постало завдання — збільшити рекрутингову та сорсингову команду. Цього року задля підвищення продуктивності рекрутерів ми відокремили позиції Sourcer та Recruiter. Сьогодні в нас відкрито 150 вакансій розробників , і їх буде ще більше. Модель роботи «1 рекрутер + 2 сорсери» перевірена на практиці та дає хороші результати — отже, будемо використовувати її й надалі.

Як будемо наймати наступного року

Наші спостереження за зміною реакції ринку праці підтверджують головне — роль компанії як роботодавця сьогодні надважлива. Команда рекрутерів допомагає кандидатам знайти найкраще місце для розкриття їхніх сильних сторін, для участі в проєктах, які змінюють світ на краще. Наша стратегія: чітке позиціювання пропозиції та пошук «своїх» людей. Саме з такими людьми ми хочемо розвиватися, масштабуватись географічно.

Найбільш затребувані напрями у 2022 році: Java; .NET; DevOps; JavaScript.

MEGOGO

Скільки спеціалістів найняли за рік

Цьогоріч ми планували запросити 40 технічних спеціалістів до команди MEGOGO. Але план вдалося виконати на половину — до нас приєдналось 20 спеціалістів. Що цікаво, не технічних спеціалістів ми планували залучити 60, але план перевиконали, адже приєдналось 70 фахівців.

За рівнями: 10% — джуни; 40% — мідли; 50% — сеньйори.

За напрямами: Java, JavaScript/React, PHP, Android, Flutter, Data Science, Manual QA, DevOps, PM and Non-tech.

Складнощі найму у 2021 році

Складнощі у найманні були насамперед через наслідки пандемії. Більшість бізнесів перейшли в онлайн, а ті, хто й так працював онлайн, стали посилювати свої сервіси. Це призвело до попиту і гонитви за ІТ-спеціалістами.

Як будемо наймати наступного року

Наша стратегія найму на наступний рік — можливість показати компанію як сильного роботодавця, зменшення етапів інтерв’ю, розвиток талантів всередині компанії. Серед затребуваних напрямів не можемо виділити один. Вважаємо, що абсолютно всі будуть мати однаковий запит.

Terrasoft

Скільки спеціалістів найняли за рік

За період з квітня до кінця 2021 року нам вдалося виконати план найму на 95%.

Для нас вкрай важлива якість нашого продукту, тому здебільшого шукаємо і наймаємо технічних фахівців рівня Middle to Senior. Цього року понад 75% нових співробітників відповідають саме рівням Middle і Senior.

За напрямами: Full Stack Developer (JS + C#), Angular Developer, Back-end C# Developer, DevOps, Cloud, IT Security, QA (Automation & Manual), System Administrator, Web Developer, Technical Lead.

Складнощі найму у 2021 році

Цьогоріч стикнулися з кількома тенденціями, які ускладнили закриття вакансій та спричинили значні зміни внутрішніх процесів.

  • Перегрів ринку: пандемія та віддалений формат роботи змінили географію найму. Як наслідок, на ринку з’явилося більше гравців при тій же кількості кандидатів.
  • Зростання вимог до компенсації: висока конкуренція за кадри призводить до надшвидкої зміни зарплатних очікувань, іноді на декілька тисяч за кілька годин між різними етапами співбесід.
  • Збільшення швидкості найму: цього року наймання за день стало звичайним явищем.
  • Технічна база більшості спеціалістів не відповідає необхідній нам: невеликий ринок розробників, що пишуть на Angular 2+, брак досвіду роботи з інженерними практиками (XP), недостатнє занурення в архітектуру. Іноді ринок для пошуку становить до 100 релевантних інженерів в Україні.
  • Стійкість до нових пропозицій: кандидати отримують занадто багато уваги й пропозицій від компаній, у результаті перестають звертати увагу на рекламу вакансій, листи рекрутерів тощо.

Як будемо наймати наступного року

Наступного року плануємо збільшувати кількість Scrum-команд в R&D: наразі в нашому центрі 23 команди, що традиційно складаються з кількох розробників, Tech Lead, QA, Scrum Master і Product Owner.

Також будемо підсилювати та розвивати команди Devops і Cloud і підтримувати високу внутрішню мобільність кадрів. Це дає змогу спеціалістам швидше нарощувати необхідну експертизу і реалізовувати амбіції.

Для нашої компанії найзатребуваніші напрями наступного року: AI, Angular 2+.

VistaCreate (ex-Crello) та Depositphotos

Скільки спеціалістів найняли за рік

За рік кожна з компаній планувала найняти по 76 спеціалістів. Цей план виконали.

За рівнями в VistaCreate (ex-Crello):

  • У розробці — 20% Middle, 80% Senior;
  • В маркетингу — 20 людей, дизайнери — 11 людей.

За рівнями в Depositphotos:

  • У розробці — 30% Middle, 70% Senior;
  • В маркетингу — 9 людей, у продажах — 15 людей.

Фахівців з яких напрямів наймали:

  • Розробка — Node.js, Front-end with JS, PHP, Java, Machine Learning, DevOps, Data Engineer.
  • Маркетинг — SMM, Marketing Analyst, PPC, SEO, Outreach, Manager, Copywriter, Support Manager, Designer.
  • Інші — Finance, Recruiter, Product manager.

Складнощі найму у 2021 році

Ми доволі успішно закривали вакансії цьогоріч, адже перейшли на гібридний режим, який базується суто на бажанні людини працювати в офісі або поза ним. Крім цього, коли розробники зацікавились релокейтом, ми запропонували і його — до нашого кіпрського офісу з краєвидом на море.

Єдине, цьогоріч були деякі складнощі у найманні нетехнічних спеціалістів (наприклад, SMM-менеджерів) — спеціалістів високого рівня зі знанням західного ринку у нас поки що небагато.

Як будемо наймати наступного року

Цього року ми стали частиною глобальної команди Vista, і у Vista великі плани на розвиток VistaCreate (ex-Crello). Ми маємо рости та розвивати продукт, тож у 2022-му плануємо подвоїти команду, фокусуючись на Senior та Middle спеціалістах.

Плануємо сформувати близько десяти продуктових команд — із продакт-менеджером, 5-7 розробниками, дизайнерами, аналітиками тощо. Крім цього, нашою сильною стороною є контент (шаблони, графіка) у графічній платформі VistaCreate — ми хочемо посилити цей відділ новими талановитими дизайнерами. І, звісно, є потреба в співробітниках відділів маркетингу і підтримки.

Нам багато чого потрібно зробити саме в мобільних застосунках, тож будемо розширювати команду. Активно шукаємо розробників на iOS та Android, продакт-менеджерів. Якщо говорити про веб, то у Vista Create хочемо найняти вдвічі більше фахівців, ніж є сьогодні.

iDeals

Скільки спеціалістів найняли за рік

За планом ми мали найняти 120 людей. Станом на початок грудня найняли 130, і за прогнозами до кінця року ця цифра сягне 140 фахівців.

Ми орієнтуємося на спеціалістів Middle+ рівня. Загалом за рік ми найняли: Junior — 4%; Middle — 35%; Senior+ — 61%. Якщо брати до уваги лише найми інженерів, то розподіл буде таким: Junior — 0%; Middle 23%; Senior — 77%.

За напрямами: Engineering — 33%; Sales- 22%; Finance — 11%; Product — 9%; Marketing — 8%; Customer Support — 6%; HR — 6%; інші — 5%.

У команді розробників розподіл такий: Back-end (.NET) — 20%; Front-end (Angular, React) — 15%; QA Manual — 26%; Management — 20%; інші (DevOps, Mobile, Data тощо) — 19%.

Складнощі найму у 2021 році

Очевидна складність для всіх цього року — це шалена конкуренція. Попит значно перевищує пропозицію. Як результат, кандидатам надходить дуже багато повідомлень і компаніям все важче і важче виділятися і боротися за увагу кандидата. Цього року, крім загального зниження конверсій рекрутмент-воронок, бачимо зниження на етапі прийняття пропозиції (Offer acceptance rate) з 95% до 90% (це все ще достатньо високий показник, але ми звикли бачити кращі результати).

Водночас ми повністю перелаштувалися на режим віддаленої роботи. Мабуть, це основні тренди цього року для нас: активне зростання (якщо торік ми здійснили 65 наймів, в цьому буде 140), величезна конкуренція (інші також ростуть), гнучкість, пов’язана з віддаленим режимом (не має значення, де перебуває кандидат).

Як будемо наймати наступного року

Ми будемо продовжувати зростати й плануємо найняти 150–200 людей. Розглядаємо нові локації для подальшого розширення команди розробників. Наприклад, зараз аналізуємо такі можливості в Іспанії та Португалії.

Будемо підсилювати EVP (Employee Value Proposition), ще більше інвестувати в розвиток і добробут людей, які приєднуються до нашої компанії, і працювати з брендом роботодавця на цільових ринках.

Серед інших напрямів: збільшення наймів за допомогою реферального джерела і додаткова увага до процесів внутрішніх наймів і трансферів. Також плануємо значно збільшити внутрішню команду сорсерів, яку розглядаємо як один із ключових факторів успіху в процесі рекрутингу.

Ми прогнозуємо продовження попиту на усі інженерні ролі зі збереженням приблизної структури за технологіями і напрямами. Деякі позиції можуть мати надвисокий дефіцит: ми вже можемо спостерігати це щодо DevOps.

Також помічаємо тенденцію, що через велику популярність IT-індустрії на ринку значно збільшується кількість спеціалістів рівня Junior. Це, своєю чергою, призводить до деякого дисбалансу і підвищеного дефіциту більш досвідчених фахівців, а також менеджерської ланки (Lead+). Для компаній, які орієнтуються на цей сегмент, конкуренція в ньому буде ще складнішою, ніж цього року. I, звичайно, усім буде бракувати рекрутерів.

Jooble

Скільки спеціалістів найняли за рік

Ми планували найняти до 100 нових співробітників, а у результаті маємо 137 закритих вакансій за 2021-й.

За рівнями: Junior — 44%; Middle — 42%; Senior — 14%.

За напрямами: SEO, Data Science, Marketing, Product Design, Product Analytics, Product Management, DevOps, розробники, Sales, Recruitment, Finance.

Складнощі найму у 2021 році

З першого січня 2021 року Jooble перейшла на режим роботи remote first. Співробітники можуть працювати з будь-якої зручної локації. Головне — мати якісне з’єднання з інтернетом та побудувати графік за київським часом. Наймання на віддалений формат значно розширює карту пошуку кандидатів, що є безумовним плюсом, але при цьому створює конкуренцію за таланти зі світовими компаніями.

Як будемо наймати наступного року

У 2022-му бізнес буде розвиватись, тож плануємо активно наймати кандидатів в нові команди. Вже сьогодні знаємо про деякі майбутні вакансії: DevOps, Junior або Middle Front-end Developer, Junior або Middle .NET developer, Strong Junior/Middle Python Developer, Middle QA Engineer, Junior QA Automation Engineer, Product Manager, Scrum Master. Найбільше шукатимемо розробників і сейлзів

ЛУН

Скільки спеціалістів найняли за рік

Команда ЛУН планувала найняти 40 людей, найняла 46.

За рівнями: Junior — 15%; Middle — 55%; Senior — 30%.

Фахівців з яких напрямів наймали: Android, Machine Learning, Python, PHP, Front-end, Design, SEO, HR, Sales, Marketing, Product Management, PPC, Support, Analytics.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному3
LinkedIn



45 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

перепись флотилий

2022 (2222) має бути цікавим. Як завжди команда понад усе (підхід стартапа). Якщо цікаво, то можна почитати про найм Нетфлікса, та й не тільки.

Було б цікаво подивитись на ще одну цифру — скільки людей пішло з компанії за рік.
Бо так враження що компанії ростуть просто як на дріжжах.
Хоча можливо на їх рівні така кількість наймів у рік — це просто підтримка того рівню що вже є :)

З власного досвіду скажу — немало :) але компанії все ж ростуть кількістно, і досить швидко, можна на ДОУ ж пошукати аналітику.
Кстаті, пропоную ДОУ в опитувалку додати питання «скільки Ви важили до карантину і скільки — зараз», можна буде порахувати ріст не тільки в головах, но і в кілограмах :8)

Джині наче недавно робило дослідження, що значна частина колег міняла роботу протягом року.

Я вот что думаю — в условиях нынешнего мира переход в цифру лишь усилился и IT спецы все больше и больше нужны. Собственно вопрос — откуда взялась легенда у HR про перегретость рынка? мне думается что сейчас он скорее еще даже не теплый.

сучасна IT-сфера — це про щоденну тісну комунікацію саме в офлайні. Тому передусім залучаємо нових людей у наш офісний простір

«NIX» — зрозумів, викреслюю.

Така сама думка — типу «о, контрреволюціонери під’їхали — до побачення»))

Дивно :( за два роки не навчились працювати в онлайні, вихваляються тим, а от і наслідки:

до NIX приєдналися 945 фахівців. Серед них 75% — Junior, 15% — Middle, 10% — Senior

на фоні того, що у більшості компаній до 70% — мідли і сіньори :( Но якщо вони працюють оффлайн, то сіньорам звичайно зручно вчити молодих і довєрчівих :)

ну, кто то должен работать на развод )) в о всех смыслах этого слова )

Евгений, вы вроде «менеджер компетенций» в Элексе, в моем понимании должны понимать что хорошие мидлы и сеньоры на дороге не валяются. Потому мы их растим сами вдобавок к тем кого набираем уже готовыми, выросшими. Те компании, которые не научились выращивать себе кадры — да, набирают 70% сеньоров (хотя я в эту сказку не очень верю, думаю это как в анекдоте «говорите и вы» :) :) :) ) И мы ГОРДИМСЯ тем что кроме прямого найма готовых специалистов мы УМЕЕМ выращивать их из джунов и студентов. И огромное количество людей нам говорит за это «спасибо», да и мы спим лучше и чувствуем себя лучше: если бы все пользовались только вашей логикой и искали готовых специалистов только — кто бы выращивал молодежь? Вы ведь тоже когда-то первый шаг делали? Вас кто-то выращивал? Так что я не вижу тут проблемы, наоборот, вижу тут достижение: мы УМЕЕМ
А что касается «навчилися працювати в онлайн»: почитайте вот тут forbes.ua/...​k-vidkritiy-27122021-3021, я довольно подробно рассказал почему все хорошо в меру

Евгений, вы вроде...

Давайте пожалуйста без «вроде» :) просто менеджер компетенции С/С++, очень приятно, Игорь Львович!

...если бы все пользовались только вашей логикой

Вы к сожалению неправильно поняли, у меня не было такой логики. Я только сравнил Ваши данные и данные других компаний. Больше того, к вашим законным умению и гордости я добавлю, что люди, которые пришли в компанию студентами, как правило гораздо более лояльны к ней, и я думаю что это главный аргумент в пользу обучения молодых.

...кто бы выращивал молодежь?

Да мы, например :) в этом году тут на ДОУ было около 10 объявлений о студенческих кемпах на базе нас, в т.ч. и по С++. Все абсолютно занятия проходили онлайн., поэтому география включала практически все области Украины.
Теперь попробую обЪяснить «свою логику» и выводы по поводу 75% джунов. Я не знаю, кто формулировал ответы от лица вашей компании, предполагаю что все-таки кто-то из ваших работников, а не сотрудники ДОУ. Отож:

Цього року кандидати під час співбесід часто говорили, що хочуть приєднатися до команди суто віддалено. Це загальна тенденція на ринку... І це нормально. Однак ми переконані, що сучасна IT-сфера — це про щоденну тісну комунікацію саме в офлайні.

Пардон, я наймом занимаюсь 25 лет, и смею утверждать что тут написано, что ваша компания в курсе, что люди преимущественно хотят работать онлайн, однако вы не даете им такой возможности (этот вывод кстати еще одного дописувача вышее, хотя это и не вполне точно). Очевидный результат такого подхода — к вам не приходят синьоры, потому что у них на сегодня широчайший выбор вакансий на удаленке. Идут студенты и джуны, возможно как на первое место работы или те, которые сомневаются что найдут другую работу, или те которым без разницы работать онлайн или оффлайн. Со вторым выводом я поспешил: не то что вы «не научились»... возможно и научились, но сверху «есть мнение» что все хорошо в меру :) Третий вывод, достаточно очевидный: вы вряд ли поднимете проекты высокой сложности, либо проекты где клиент, скажем так, склонен к самостоятельному менеджменту команды, имея 75% джунов в тиме. Еще один вывод: вы теряете возможность и преимущество нанимать людей в городах где у вас нет офиса, без релокейта. Но очевидно специфика ваших проектов такова, что пока не требует таких м-м-м радикальных решений, а в Харькове действительно достаточно много технических ВУЗов. Если так, то это реальность Львова года 3-4 тому.

почитайте вот тут...

Прочитал, спасибо, вы все прекрасно там обЪясняете. Допустим я не согласен с некоторыми мыслями, думаю это нормально... Но! Вы же нигде не говорите о принудительном возвращении работников в офис, цитирую «до начала третьей волны со штаммом „дельта“ в наши уютные пространства в центре города вернулась вся команда, практически на 100%». Если команда вернулась самостоятельно, без принуждения — браво! если вернулась потому, что м-м-м президент думает, что так надо сделать — это конечно же Ваше святое право. Но у нас например при полностью добровольном выборе места работы на сегодня офисы заполнены примерно на 25-30%. И лично мое мнение — девелоперу достаточно бывать в офисе раз в квартал, менеджеру — можно и каждый день, если он считает так для себя необходимым. Митинги через Тимсы и Скайпы стали у нас процентов на 30-40 дольше (очевидно невербальное общение имеет очень важное значение), но это прекрасно компенсируется отсутствием передвижеий по коридорам и поискам комнат для совещаний. Еще, тоже личное мнение: не имея достаточных знаний и опыта борьбы с ковидом, минимум, что айтишники могут сделать в борьбе с пандемией — это ограничить посещение мест скопления людей, в т.ч. транспорт, столовки и офисы.
Вкратце, так :) приятно было пообщаться.

Евгений, я воздержусь утомлять окружающих миллионом букв, но очень коротенько: Вы перемешали 3 совершенно разные темы в один коктейль, думаю поэтому разговор никуда не идет. А именно: тот факт что НИКС набирает больше джунов в пропорции чем остальные компании — первая тема. Вторая о том что люди ИНОГДА (дальше обьясню) просят работать удаленно, мы ИНОГДА разрешаем удаленку, но реально эффективную работу конкретно в наших реалиях видим в основном в офисе. Вместе с нами также мир видят: Google, Apple, Facebook и несколько других мелких компаний. Думаю им очень не хватает вашего мнения, услышав его они бы не обьявляли что те, кто в течение полугода не вернется в офис будет уволен. Детали — погуглите. И третья тема — культурный код компаниий. Наш — отличается от вашего видения мира. Это норма, не должны все мыслить одинаково. И то, что некоторые тут пишут «я для себя все выводы о НИКСе сделал» — да пожалуйста, мы ж не можем нравиться всем. В этом только году мы выросли на примерно 1000 человек. И мне очень кажется что всем этим людям наши ценности, подходы и режим жизни нравится, иначе они были бы не с нами, выбор куда идти — есть. А то что 5-8 человек не наших сотрудников нашу работу и жизнь не одобряют, так это норма, потому они и не наши :) :) :)

В завершение и к новому году анекдот:
— Изя, вы знаете что ваши соседи говорят о вас когда вас нет рядом???
— Мойша, когда меня нет рядом — они меня могут даже бить....

Всех с наступающим Новым Годом! Здоровья, удачи и процветания. И каждому — удовольствия от своего Пути

Вместе с нами также мир видят: Google, Apple, Facebook и несколько других мелких компаний
те, кто в течение полугода не вернется в офис будет уволен
Детали — погуглите

Ну, якщо ви наполягаєте 🙂 Тільки ви подумали, що ви на одній хвилі з Apple, і тут... Apple Delays Corporate Return to Offices Indefinitely

Совершенно верно. Читаем: Эппл принял решение возвращать людей в офис. Но изза обстоятельств пока отложила исполнение этого решения. Это как раз та самая волна, мы на ней же, я тут давал ссылку на статью, там как раз и сказано: «когда жизнь нас вынуждает — спокойно уходим на удаленку, но когда есть возможность — возвращаемся в офис». То, что делают Эппл и другие гиганты — точка в точку это же самое. И ПЕРЕНОС даты исполнения — только подтверждает что стратегия неизменна. Впрочем — у каждого может быть свой путь, и это нормально. Мы набираем к себе в команду тех, кто футбольный матч или концерт предпочитает смотреть из зала и участвовать, а не удаленно по телевизору на YouTube. Мы так любим, нам так нравится. А кому не нравится — мы ж не заставляем

Спасибо, Игорь Львович, я теперь окончательно понимаю почему Ваши люди вернулись в офис :) апсолютно согласен что все не могут мыслить одинаково... но даже эту простую мысль люди тоже понимают не одинаково.
И Вам успехов в НГ.

И насчет погуглить, если уж вы настаиваете ... не только яблочные не в курсе что они все возвращаются в офис:

vc.ru/...​dalennoy-raboty-the-verge
Около 80 сотрудников Apple составили письмо, в котором обратились к руководству с просьбой самостоятельно определять формат работы, сообщает The Verge. По словам авторов письма, решение компании побудило некоторых из них уволиться.
Письмо составили через два дня после того, как гендиректор Apple Тим Кук попросил сотрудников вернуться в офис на три дня в неделю.

vc.ru/...​600-za-prodlenie-udalenki
Компания перенесла обязательное возвращение в офисы на неопределённый срок.
Google выплатит премию в декабре 2021 года своим сотрудникам по всему миру, сообщает Reuters со ссылкой на представителя компании.
Это дополнительный бонус к $500, которые работники получили за удалёнку в марте 2021 года

zn.ua/...​na-sledujushchij-hod.html
13 августа, 2021
Facebook отложил возвращение сотрудников в офисы на следующий год...

dou.ua/...​-quarantine-results-2021
22 червня, 10:12
Не хочуть в офіси, стали більш продуктивними, але подекуди перепрацьовують... Лише 3% мріють повернутися в офіс

delo.ua/...​xodit-na-udalenku-390111
5 декабря 13:23
Только 2% людей хотят вернуться из «удаленки» в офисы...

Вот отлично :) Итак читаем: Эппл, Гугл и ФБ — ОТЛОЖИЛИ возвращение в офис. Но не отказались и не заявили что теперь навсегда перейдут на удаленку. Собсно это я и имел в виду

Ага... а то я прочитал так: «реально эффективную работу конкретно в наших реалиях видим в основном в офисе. Вместе с нами также мир видят: Google, Apple, Facebook ... » и опять смешал в кучу ... получается штоле Google, Apple и Facebook последние полтора года работают нереально или не эффективно?.. хотя Facebook таки да :(

Опщем... Вы все таки обратите пожалуйста внимание на 3-2% украинской статистики... а я ж ни капли не спорю нащот прав людей на свое мнение и правильное решение :) Если только Омикрон не прибьет все остальные Дельты раз и навсегда до лета 2022го :) , то годика через два-три можем сделать выводы. Но даже если и прибьет, то процесс уже запущен, IT-ки увидели и оценили преимущества и недостатки онлайна, Майкрософт разрабатывает нам виртуальные офисы, и никто теперь не будет добровольно работать 100% в офисах обычных... та даже 50%. Это то, что сопсно я имел в виду.
Спасибо за дискусию.

Гугл, ФБ и Эппл реально эффективную работу видят в офисе, оттого и планируют возвращать людей в офис а не оставить на удаленке. А что касается вашего прогнозах: я так понимаю вы ставите на то, что более 50% ИТ через год будет на удаленке? Если так — готов принять ставку и через год можем посмотреть кто оказался прав :) :) :)

строго говоря, не через год, а после окончания карантина... а как проценты щитать будем? Если верить ДОУ, сейчас до 70% девов на постоянном ремоуте; и всего лишь через год, извините — ну не верю, что вирус сдохнет :( разве другой появится :( Более того, вот шикарный опрос, при всех недостатках опросов на ДОУ:
dou.ua/forums/topic/33694
«38% оберуть постійний ремоут замість регулярного підвищення зарплати за роботу в офісі...»
Обозначилась такая тенденция, думаю с ней надо считаться.

Кстати, вам на опережение ... у меня не менее 10% кандидатов (синьоры конечно) на интервью хотят не просто онлайн, а сокращенную рабочую неделю: кто 32 часа, а кто и 24 или 20... вот тут мне хотелось бы быть таким оптимистом как вы, и сказать что это не есть новый стандарт :( аднако же :((

Кстати — обратите внимание на незначительность количества тех, кто против возвращения в офис. В Эппле письмо с просьбой не возвращаться в офис подписало 80 человек. Учитывая официальное количество сотрудников 154.000 — статистика вроде яркоговорящая. В Гугле тоже — 600 человек на 140.000 человек... Ну и дальше собсно по тексту. Подчеркиваю: фрилансеры были и работали на дому и до Ковида. Будут и после. Это их священное право — выбирать образ жизни который им нравится. Но обьявлять удаленку новым СТАНДАРТОМ, новой НОРМОЙ — мы не будем. Тоже наше право :)

Игорь Львович, ну неужели вам каждый e-mail подписывают все сотрудники компании :) ? даже тут лайкнули далеко не 2 тыщи :) Можно же и так посмотреть: старшие дяди из Эпла почесали репу и согласились с мнением абсолютного меньшинства: не возвращаться ... пока :)

Ну никак не получается так посмотреть. Можно конечно попытаться натянуть сову на глобус, но это неэстетично получится :) :) :) Старшие дяди из Эппла (и других гуглов) не письма 80 человек из 150тысяч читают, а отчеты об эффективности. И на них принимают решения. И в дополнение к этому прикидывают что остальные ХОТЯТ в офис. И неудивительно: коморки у многих минимальные, а офисы-кампусы всякие шикарные. Тут запросишься на работу.... :) :) :) А что касается моих ребят, поверьте на слово: количество ХОТЯЩИХ обратно в офис было огромным. Многие вообще даже во время локдауна пробирались в офис и работали оттуда несмотря на команду «по домам». Просто постарайтесь поверить, что люди могут думать и не так как вы :)
Ладно, давайте закругляться, всем хороших праздников :) :) :)

Да верю, почему нет... сам пробирался. Я в 100% не верю :)
И вам всего хорошего, пусть сбываются только оптимистические прогнозы.

Как мне кажется сравнивать (и в этом обсуждаемом аспекте в том числе) FAANG-и с местечковыми компаниями не совсем уместно.
Рынок работодателя vs рынок работника. Важно кто кого выбирает.
У FAANG-ов все же еще во многом рынок работодателя.
В местечковых как мы хорошо видим рынок работника. Джуны и трэйни (пока?) тут исключение, по понятным причинам.
Пэтому довольно легко себе представить человека который согласится (вопреки своему желанию работать удаленно) поработать в офисе Гугла и пр.
В случае с местечковыми компаниями, учитывая нескончаемый поток предложений — чаще человек при прочих примерно равных конечно выберет удаленку.

мы ИНОГДА разрешаем удаленку, но реально эффективную работу конкретно в наших реалиях видим в основном в офисе.

Тобто ви перш за все орієнтовані на співпрацю з робітниками саме з вашого міста? Бо інакше примус до релокейту є дещо дивним підходом, зважаючи на те що далеко не всім «заходить» Місто Сонця — адже релокейт, це не тільки про офіс, а ще й про комфорт працівника по за межами роботи.

Сергей, у нас есть небольшие расхождения в терминологии. У нас никого НЕ ПРИНУЖДАЮТ работать в НИКСе.... А уж тем более не ПРИНУЖДАЮТ к релокейту :) :) :) Мы за свободу выбора — но с обеих сторон :) Вот в этом году у нас например было чуть больше 80.000 резюме. И поверьте — никого из этих людей не ПРИНУЖДАЛИ — ни подавать эти резюме к нам, ни работать у нас ни тем более переезжать к нам :) :) :)

Ну так я про цей кейс і кажу, якщо персона[що мешкає по за межами вашого основного міста] отримує оффер, чи навіть просто має бажання у вас працювати, то перед нею постає вибір — або релокейт, або пошук іншого місця роботи. Звісно що подавати резюме ніхто нікого не примушує — я не мав цього на увазі. Але навряд чи із усієї маси резюме, а це за вашими словами 80 000, бодай половина живе у Харкові чи має бажання туди релокейтитися.
З ким, та на яких умовах вести свої справи — діло суто ваше, я ж просто задав питання для уточнення. Дякую.

У нас никого НЕ ПРИНУЖДАЮТ работать в НИКСе....

Та слава б-гу!
А можете мені пазязя зробити подарунок під ялинку та заЧСити на всіх рівнях, щоб бодай якого рекрутера з вашої розпрекрасної галєри не довелося зайвий раз на три веселі літери посилать? )
Дякую.
Гарних свят.

80к резюме це 320 резюме за один робочий день, не дуже правдоподібно, хіба що дійсно 80-90% з них це трейні та джуніори, а вони відгукуються всюди, тому тут немає чому радіти, бо їм за щастя хоч би кудись попасти на роботу)
В заголовку на Лінкедині 2к+ працівників, а пошук видає лише 372, з них в Україні лише 172. Дуже дивно що менше 20% мають вказану вашу компанію. Ви що забороняєте своїм працівникам реєструватись в цій соцмережі?

И мы ГОРДИМСЯ тем что кроме прямого найма готовых специалистов мы УМЕЕМ выращивать их из джунов и студентов.

Умением выращивать ботов, наверное, тоже гордитесь? Или по офису разнарядку лайкать дали? Удивилась количеству поддержавших, т.к. выглядит неестественно и подозрительно, ну не любит народ вот этот весь пафос и «большую честь работать в нашей компании». В общем, не поленилась, посчитала и таки в подозрениях не ошиблась.

i.ibb.co/...​021-12-30-at-13-34-17.png

Из 16 лайкнувших на момент написания этого комментария:

11 — анонимы без единого комментария или топика. Из них 8 зарегистрированы 29 декабря, надо же, какое совпадение, прям рождественское чудо.

1 — PR manager NIX
1 — Lead PR Deparment NIX
1 — Brand Manager

Вот и вся гордость :)

P.S. Не давать возможность удаленки в конце 2021 — днище и провал. Удачи :)

Какая агрессия :) К сожалению анализ ситуации слабоват :)
Давайте по порядку:
1. Если мне нужны будут боты — я не постесняюсь их наделать сколько мне надо. Но тогда лайков будет не 16 а 16.000 :)
2. Почти все имена мне знакомы, они работают у нас. Назовите любого из этих людей и они Вам перезвонят — просто на спор :) Можете проверить у них документы :) :) :)
3. Мне в моих постах лайки вообще не нужны, я достаточно хорошо взвешиваю свои аргументы и веду нормальную дискуссию, так что легко обхожусь без аплодисментов.
4. То, что ребята ворвались и лайкнули — то видимо их задели высказывания кого-то настолько что они не поленились зарегистрироваться. А вообще то, что команда поддерживает шефа — это нормально.
5. Если бы я дал разнарядку по офису — лайков было бы 3500 примерно :)

В общем анализ ситуации — страдает. И да «днище», и безапелляционные крики вы лучше приберегите для споров с равными вам по культуре и мышлению

Всем остальным читателям — мой пардон :) :) :)

Если мне нужны будут боты — я не постесняюсь их наделать сколько мне надо. Но тогда лайков будет не 16 а 16.000 :)
Если бы я дал разнарядку по офису — лайков было бы 3500 примерно :)

Не сомневаюсь в ваших возможностях, но стали бы героем эпического скандала, еще и попали бы на итальянский сайт.

То, что ребята ворвались и лайкнули — то видимо их задели высказывания кого-то настолько что они не поленились зарегистрироваться.

А указать что-то из информации вроде компании, линкедина, позиции, конечно, все одинаково забыли. Просто идентичные пустые анонимные профили на тот момент.

И да «днище», и безапелляционные крики вы лучше приберегите для споров с равными вам по культуре и мышлению

В общем-то, тут не чатик вашей конторы, и вы мне не этот самый

шеф

а публичный форум, и что для кого мне приберечь — решаете не вы.

но стали бы героем эпического скандала, еще и попали бы на итальянский сайт.

I’ve fixed it!

но стали бы героем эпического скандала, еще и снова попали бы на итальянский сайт.

https://******.it/tag/nix-solutions/

вы извините но если бы у вас была бы другая культура мышления то вы бы здесь не доказывали «по чем в Одессе рубероид» таким количеством буков

Каждый абзац кричит о завышенном ЧСВ. Не хотелось бы иметь такого руководителя.

А давайте глянемо трохи під іншим кутом: те, що ви вимагаєте щоб люди ходили в офіс і те, що ви набираєте в основному джунів — пов’язано. Я б також не ризикнув набирати джунів на ремоут, ще й в такій кількості. ))
А щодо «вирощування кадрів», то заняття це благородне, але, як показує практика, переважно невдячне — коли кадри «вберуться в пір’я», вони без вагань перелетять на +500 і ремоут в іншу компанію.
P.S.
Коли читав, ще подумав — чого-це N-iX на джунів переключився. Потім так... блін, у нас же два НІКС-а )))

Раніше не знав що за то нікс. А раз її ховрашки цькують, то мабуть нормальна компанія.

вмієш грести одим веслом, але вчишся грести обома. якщо що можеш взяти вруки батога та видшмагати інших гребців щоб гребли зграбніше. розбираєшся в різноманітних кораблях для греблі (академка там, галерє, мрієш бути капітаном). щось типу такого...

Можно продать заказчику и при этом хочет мало денег

«талантливый кандидат»

— работает и продан заказчику как сеньор, внутри компании имеет лычку мидл, зп получает как джун и не смотрит по сторонам.

Так і пишіть, що то евфемізм «лошари педального vulgaris» )

Підписатись на коментарі