«Порвати» з агресором. Як для EPAM, DataArt та Luxoft вихід з ринку рф розтягнувся майже на рік

Після повномасштабного вторгнення росії в Україну чимало IT-компаній заявили, що виходять з ринку рф. В українському IT в цьому контексті найбільшу увагу привернули EPAM, DataArt і Luxoft як одні з ключових гравців індустрії. Компанії майже одразу після вторгнення засудили дії агресора й заявили, що зупинять будь-які бізнес-операції там. Однак цей процес розтягнувся на місяці, що спричинило критику з боку IT-спільноти.

DOU поцікавився у компаній, на якому етапі вихід з російського ринку сьогодні, а також розпитав колишніх і нинішніх співробітників російських офісів про те, як повелися з командами там і чи справді реальний вихід з рф відповідає заявленому.

EPAM: три юрособи в росії та ідентичні відповіді на журналістські запити щодо бізнесу в рф

Про те, що EPAM покидає російський ринок, у компанії заявили 4 березня 2022 року. Офіси техногіганта в росії були розташовані в Москві, Санкт-Петербурзі, Саратові, Волгограді, Нижньому Новгороді, Іжевську, Рязані, Самарі, Твері, Краснодарі, Тольятті. Загалом рф для EPAM була третьою локацією за кількістю співробітників: 2020 року в російських офісах компанії працювали понад 6300 осіб, а 2021 року — вже майже 9000. Хоча у коментарях, які компанія давала після початку війни, вона не озвучувала кількість співробітників, що мала в росії й білорусі. В Україні ж EPAM була і залишається найбільшою IT-компанією.

7 квітня СЕО EPAM Аркадій Добкін у листі до співробітників повідомив, що компанія остаточно покидає росію та припиняє всі операції там через війну в Україні. Закривати бізнес мали поетапно протягом трьох місяців «відповідно до всіх законів». Те, що бізнес не закрили миттю, спричинило шквал критики на адресу компанії. Та згодом, у травні, Добкін пояснював, з чим пов’язане саме таке рішення:

«Невеликий бізнес можна зупинити моментально. Якби в нас було 100 людей, ми зупинили б його у перший тиждень, але у нас там тисячі працівників. І [якби ми зупинили все моментально] виникли б проблеми на міжнародному рівні з судами, ми були б змушені ще мільйони доларів платити росії».

Тоді ж він сказав, що велику кількість людей звільнили. Інша частина переходить у компанії до клієнтів, з якими вони працювали. І є ті, хто хоче релокуватися.

Однак за майже чотири місяці компанія так і не вийшла з рф остаточно. Лише 7 вересня 2022 року вона уклала угоду про продаж майже всіх активів, що залишилися в росії, третій стороні. Суму угоди, а також компанію, що їх придбала, не розголошують.

«Терміни та завершення продажу залежать від звичайних умов закриття, включаючи дозволи регуляторних органів російського уряду», — йдеться у звіті EPAM.

Втім, станом на листопад цього року EPAM Systems все ще володіла трьома організаціями в росії: ООО «ЭПАМ Решения», ООО «ЭПАМ Системз» й ООО «Коудвеб». Станом на 20 грудня ООО «ЭПАМ Решения» перебувала у процесі ліквідації.

А от ООО «Коудвеб» і ООО «ЭПАМ Системз», судячи з даних з відкритих джерел, досі діють.

У листопаді компанія оприлюднила фінансовий звіт за третій квартал. З нього випливає, що основними ринками для неї є Північна Америка, Європа, Близький Схід і Африка. На них припадає понад 96% всіх прибутків. Водночас рішення про вихід з російського ринку негативно вплинуло на зростання виторгу EPAM — він впав на 4,7% (прибуток основної російської юрособи за 2021 рік становив $73,4 млн, а це 13,7% від глобального.). Реструктуризація бізнесу в росії обійшлася компанії майже у $17 млн.

Редакція DOU звернулася до EPAM з проханням розповісти докладніше, як саме був організований процес виходу з російського ринку, зокрема, яка ситуація з офісами компанії на території рф, як все влаштовано з юридичного погляду, яка ситуація з наймом нових працівників і яка доля проєктів, над якими працювали російські команди.

В українському офісі зазначили, що такі питання коментують представники глобального офісу EPAM, від якого DOU отримав ідентичну відповідь тій, яку раніше компанія вже надсилала на інший запит редакції. Конкретних відповідей на поставлені цього разу запитання нам не надали.

«7 квітня 2022 року ми оголосили, що розпочали процес виходу з росії. Це рішення було ухвалене після наших раніше оголошених дій щодо припинення обслуговування клієнтів у росії у відповідь на незаконний напад на народ України та санкції, які послідували за цим. Ми працювали зі значною швидкістю та вжили всіх необхідних заходів, аби припинити діяльність і передати проєкти наших клієнтів. Зараз очікуємо на схвалення регуляторних органів. Ми більше не є юридичною особою в цій країні [росії].

EPAM підтримує Україну та український народ!» — написали в компанії.

Колишній офіс EPAM у Нижньому Новгороді, фото The Village

«Проєктів там немає, найму — також»: що про вихід EPAM з росії кажуть співробітники

Останній квартальний звіт показав, що в EPAM поменшало спеціалістів. Якщо станом на червень 2022-го їх налічувалося близько 61 300 людей (з них 54 850 — працюють саме над IT-проєктами), то зараз в EPAM працюють близько 60 300 осіб (з яких 53 950 — розробники, дизайнери й консультанти).

На релокацію працівників з росії й білорусі компанія витратила майже $37,5 млн, на гуманітарну допомогу Україні — $39 млн.

На російських ресурсах з пошуку роботи немає вакансій від EPAM. У коментарях DOU кілька нинішніх і колишніх співробітників компанії з росії заявили, що EPAM справді не наймає в рф, «це просто неможливо».

«Компанія точно залишила ринок. Проєктів там немає, найму — також (я не зміг реферальнути знайомого з рф), — розповідає DOU Lead Software Development Engineer Артем Рева, що працює в EPAM майже два роки й нині мешкає в Туреччині. — Юрособи, що залишилися, схоже, потрохи передають [третім особам]. Хотіли ще влітку, але, схоже, все затягнулося».

До вторгнення росії в Україну Рева мешкав у Москві. Однак каже, що давно хотів поїхати з країни, тому, коли EPAM запропонувала релокацію, «без питань пристав на цю пропозицію».

«Керівництво сказало, що компанія пропонує швидку релокацію й оплачує її. Жити в рф і працювати на EPAM заборонено, за це можуть звільнити. Тож ми [з сім’єю] зібралися швидко і вилетіли в Узбекистан (бо інші напрямки були переповнені), а через п’ять днів — в Анталію», — пригадує спеціаліст.

Він каже, що не знає випадків, коли б люди досі мешкали в росії й працювали в EPAM. Є хіба такі, що їздять туди на певний час: «хтось за машиною, хтось — вирішити щось із майном, продовжити закордонний паспорт тощо».

«Також в EPAM є фонд допомоги українцям (через Leleka Foundation). За час війни епамівці скинули туди приблизно $500 тис. І на початку війни компанія дуже добре організувала евакуацію співробітників. Це те, що я бачив на власні очі в чаті проєкту», — додає Рева.

Колишній Front-end Developer EPAM росіянин Алекс Сидоров пропрацював у компанії рік, до квітня 2022-го. Каже, що влаштувався свого часу туди, бо «в Самарі це була одна з найкращих IT-компаній». Після початку війни EPAM запропонувала йому релокацію.

«Сказали, що можливий релокейт у Туреччину, але умови були, м’яко кажучи, дивні: ось тобі гроші на квиток і тисяча баксів (не пам’ятаю точно скільки) на житло. Проходь співбесіди на іноземні проєкти. Якщо не вийде, повертай гроші й сам якось крутися. З приємного: навіть з англійською рівня B1, як нам казали, шанс на працевлаштування є. Від релокації я відмовився, оскільки мій рівень англійської тоді трохи не дотягував до B1. Працювати я продовжив, як і раніше: за значну прибавку до зарплати (у півтора-два рази) я перейшов у компанію, на яку працював в EPAM», — розповів Сидоров DOU.

Також він додав, що з його знайомих на релокацію не погодився ніхто. І зауважив, що зараз, наскільки йому відомо, «EPAM повністю пішов з росії, перепродавши активи чи щось на кшталт цього». Відповідно працювати там, перебуваючи в рф, неможливо.

На умовах анонімності один з російських розробників, який працює в компанії, повідомив DOU, що нібито на початку війни в EPAM пропонували недовготривале відрядження: спеціалістам, за словами джерела, пропонували оплатити квитки за кордон і назад.

«Однак потім стало зрозуміло, що юридична особа в рф закриватиметься, і компанія запропонувала саме релокацію з оформленням в інших країнах. Це називалося Fast track relocation. Про жодні звільнення не йшлося. Здається, навесні стало зрозуміло, що EPAM покидатиме росію <...>. Керівництво казало нам, що ризики після початку війни зросли. Йшлося про можливе відключення інтернету, закриття кордонів, мобілізацію й усе, що пов’язано з війною. Все це називали ризиками для бізнесу», — заявив він DOU.

За його словами, обіцяні зобов’язання компанія виконала: справді оплатила квитки, перебування в готелі, а потім і квартиру в іншій країні. При чому, зауважує співробітник, спочатку переказали гроші на рахунок, «а потім просто попросили відзвітувати й повернути зайве». Переліт пропонували в Узбекистан, Казахстан, Туреччину, Вірменію, а також, вірогідно, Сербію чи Словаччину (джерело зауважило, що не впевнене стосовно програм релокації до останніх двох країн).

А от британський проєкт, на якому працював спеціаліст, за кілька днів після початку війни закрив йому доступ без попередження. Після цього EPAM підшукала розробнику інший проєкт. Після релокації фахівець підписав контракт з іншою юрособою — EPAM Georgia.

DataArt: передані задарма бізнес, спеціалісти та проєкти

DataArt заснував 1997-го Євген Голланд у Санкт-Петербурзі. Попри це росія не була найбільшою локацією для компанії: в росії до повномасштабного вторгнення DataArt мав 1500 спеціалістів у шести містах; а в Україні, згідно з липневими даними DOU, вже 3000.

У березні компанія засудила військове вторгнення рф в Україну та припинила розвивати там бізнес. Найм нових людей, як заявили DOU в DataArt, там зупинили того ж місяця. Йшлося про те, що компанії потрібен час, щоб остаточно покинути російський ринок.

«Після ухвалення рішення про повний вихід з рф компанія встановила термін, до якого всі справи мають бути закриті — червень 2022 року. Ми хотіли залишити ринок країни-агресора якомога скоріше, але водночас потрібно було розвʼязати багато питань: переналаштувати системи, вивести дані, закрити юридичні питання тощо. Компанії вистачило трьох місяців для повного закриття цих питань.

DataArt не шукала покупця бізнесу в рф і не мала наміру його продавати. Ми хотіли залишити росію максимально швидко і безболісно, надавши можливість певній кількості наших колишніх колег швидше влаштуватися на роботу», — пояснили DOU в компанії.

DataArt мала в росії три юрособи: «Смартдата», «Искусство управления данными» та «Ридлсофт». Влітку російський Forbes з посиланням на власні джерела повідомляв, що компанія ліквідовує «Смартдату», а дві інші юрособи передасть покупцеві.

Наразі, судячи з інформації з відкритих реєстрів, «Смартдата» досі функціонує. DataArt заявив DOU, що процес ліквідації перебуває на фінальній стадії, оскільки юридичні аспекти займають тривалий час.

А от «Искусство управления данными» та «Ридлсофт» мають інші статуси.

Відомо, що DataArt підписала офіційний контракт з компанією ITentika (російський розробник програмного забезпечення), згідно з яким остання забирає собі юридичні особи DataArt («Искусство управления данными» та «Ридлсофт»), контракти на оренду офісних приміщень, контакти кількох колишніх клієнтів у росії і певну кількість ексколег, які вирішили залишитися в рф.

«DataArt передала новій компанії ITentika, до якої ми не маємо жодного стосунку, своїх юридичних осіб, зобов’язання з оренди деяких офісів і право найняти колишніх співробітників DataArt, які вирішили залишитися в рф. Наголошуємо, що ця угода не є партнерством, DataArt не отримала й не отримає жодних коштів. Ні DataArt, ні менеджмент компанії не беруть участь в операційній роботі, власності та майбутньому прибутку компанії ITentika. Ця компанія не має прав на використання бренду і назви DataArt», — кажуть у компанії.

У липні «Искусство управления данными» отримало нових гендиректора та засновника. Ними стали колишній Delivery Manager DataArt Олексій Строгов і Арсен Галстян, керівний партнер компанії «Ташир Медика» (входить у групу компаній «Ташир», що належить вірмено-російському мільярдеру Самвелу Карапетяну) відповідно. 4 серпня 2022 року ООО «Искусство управления данными» отримало нову назву — ООО «Айтентика Нева». Того ж дня є запис про нового засновника компанії «Энтри групп» (або ж N3 Group латинкою). Її зареєстрували у квітні 2022-го.

ООО «Ридлсофт» тепер має назву «АЙТЕНТИКА ДОН» (ITentika Don). Нею в рівних частках володіють ті самі «Энтри групп» і Арсен Галстян.

Російські медіа оцінювали суму цієї угоди приблизно у 1,5–2 млрд рублів. Однак Managing Director DataArt Олексій Міллер спростував цю інформацію та ще раз наголосив, що компанія не отримала прибутку від угоди.

Наразі відомо, що в ITentika працюють близько 500 колишніх працівників DataArt.

Попри публічну комунікацію про те, що компанія остаточно покінчила з бізнесом в росії, деякі представники IT-спільноти вважають це лише прикриттям, називаючи задарма переданий бізнес «схематозом». Мовляв, змінилися лише імена власників.

Однак Global Brand and Communications Director у DataArt Анна Великоіваненко зауважила, що вивести великий бізнес з рф непросто. Серед опцій банкрутство, ліквідація чи продаж «за нуль». Останній спосіб — найшвидший.

«DataArt мала невелику кількість комерційних замовників в рф, але ми завжди залишалися осторонь державних грошей у будь-якому вигляді. Тепер там сформується новий ринок, який за жодних умов не виглядає привабливим для нас. Натомість ми вдячні не тільки клієнтам, які продовжили співпрацю з DataArt, а й новим, які відверто говорили, що хочуть поєднати комерційний інтерес із гуманітарним, надавши так підтримку Україні», — зазначили в компанії.

Також у коментарі DOU DataArt повідомила, що не бачить жодних причин для повернення на ринок рф.

«У нас немає планів щодо цього, і ми точно не збираємося шукати для цього нагоду. Підтримка колег в Україні є пріоритетом компанії», — підкреслили в DataArt.

Колишній офіс DataArt у Москві

«Керівництво намагалося переконувати людей, що з рф потрібно їхати». Колишні співробітники DataArt — про вихід компанії з росії

У відкритих джерелах DOU не вдалося знайти повідомлень про найм компанії в росії сьогодні. На ресурсі Habr окремо зазначено, що DataArt не наймає там людей.

Росіянам, які працювали в компанії до широкомасштабного вторгнення, запропонували кілька опцій.

«Колегам, які хотіли надалі працювати в компанії, поділяли її цінності та позицію щодо вторгнення росії, було запропоновано виїхати з рф та зберегти роботу. Ми пропонували релокацію до представництв DataArt в інших країнах. Цією опцією скористалися близько третини колег. З тими, хто не захотів виїжджати або не поділяв позицію компанії, ми припинили співпрацю. Ми нікому не вказували, що робити та як діяти. Спеціалістам, які вирішили поїхати з рф, була запропонована інформаційна, організаційна та фінансова допомога з релокацією», — йдеться у коментарі компанії.

Колишній розробник DataArt з росії на умовах анонімності сказав DOU, що «офіційна позиція компанії цілком відповідає дійсності», втім детальніше розповідати він ні про що не став, пославшись на NDA, а також етичний бік питання, — мовляв, недобре обговорювати колишніх роботодавців.

Інший співробітник також анонімно розповів, що «DataArt пішла [з росії] гірше за всі інші компанії». Він пропрацював там три роки. Свого часу обрав саме DataArt, бо серед співробітників було чимало знайомих, та й офіс у Воронежі був чималенький — на понад 500 людей.

«Конкретно на моєму проєкті переконували, що [в разі вторгнення] нікого не звільнятимуть і, раптом що, переведуть на бік замовника, чого зроблено не було. Була змога поїхати у Сербію/Вірменію з офіційним оформленням і $1000. Або ж їдеш куди завгодно і працюєш за ПП без допомоги компанії в оформленні. Нюанс: з цього приводу людям [які обіймали позицію] від сеньйора [і вище] знижували зарплату після переїзду. Нікому перегляд зарплати не роблять взагалі, якщо ти з рф. Типу їдьте з нами, але в рабство. Простіше переїхати до іншої компанії, ніж разом з DataArt. Проєкт втратив понад половину людей, з яких чимало лідів і сеньйорів. Їхали здебільшого джуни й мідли. Відповідно там страшенна стагнація.

Керівництво намагалося переконувати людей, що з рф потрібно їхати геть (в чому сенс є). Були образи й погрози в загальних імейл-розсилках від вищого керівництва і деяких інших людей у бік тих, кого не влаштовувала ситуація з відсутністю підвищень. [Писали] незадоволені рф люди, які радили „роскомнадзорнутися“. Після цього [у компанії] запровадили повну модерацію листів», — каже співрозмовник DOU.

Також, за його словами, деякі проєкти з росії «перетягнули» співробітників собі. На певних проєктах «кікали всіх росіян, на інших — всіх росіян, українців, поляків. Зробили перехід на ринок Південної Америки».

«Воронезький офіс і співробітників, що залишилися, викупила <...> „галера“ ITentika, яка з жовтня звільнила весь бенч, „кинула“ людей на зарплати — заплатили або „0“, або менш як 20 000 рублів (близько 280 доларів за поточним курсом — ред.). У воронізьких працівників навіть не вийшло звільнитися з двома компенсаціями», — додає ексспівробітник DataArt.

Крім того, приблизно п’ятьом працівникам керівництво нібито дозволило пропрацювати на території росії до кінця року, каже колишній спеціаліст компанії. Однак потім вони мають або змінити місце проживання, або звільнитися.

«З боку керівництва було бажання більше не працювати з людьми на території рф», — підсумовує фахівець.

Він каже, що варіант, в якому передача бізнесу ITentika — лише формальність, своєрідне прикриття, й DataArt і надалі працює в росії, — нереальний.

«Там окремий інвестор, всі проєкти інші. Компанія належить іншому холдингу всередині рф», — зауважив співрозмовник DOU.

Luxoft: продаж бізнесу співзасновникам... Luxoft

За даними українського Forbes, на кінець 2021-го у трьох центрах розробки Luxoft у Москві, Санкт-Петербурзі та Омську працювали близько 3000 співробітників. Серед клієнтів компанії там називали і дочірню компанію «Ростелекома» — «РТ Лабс», що розробляє портали для російських Держпослуг, банків ВТБ та «Сбербанк». Загальна сума контрактів з ними становила 1,5 млрд рублів. За 2020 рік Luxoft заплатила до російського бюджету $14,85 млн податків.

Важливо, що з 2019-го Luxoft є частиною американської компанії DXC Technology. З колишніх власників компанії у структурі залишився лише Дмитро Лощинин, і зараз він — найманий СЕО. За словами керівної директорки «Luxoft Україна» Олени Самборської, російські замовлення становили незначну частку в сумарному обороті — менше як 1%.

4 березня з’явилася інформація про те, що Luxoft виходить з ринку росії та скеровує 10 млн грн на потреби Червоного Хреста в Україні. У квітні стало відомо про те, що компанія передала свій російський сегмент бізнесу російській групі компаній IBS, що нею володіє Анатолій Карачинський, який у 2000-му був одним із трьох засновників Luxoft.

«В межах угоди передані дві юрособи: ООО „Люксофт Профешнл“ (Luxoft Professional) і АНО ДПО „Учебный центр Люксофт“ (Luxoft Training). Ці юрособи більше не будуть афілійовані з колишніми власниками», — заявили тоді в IBS, деталі угоди компанія не розкрила.

Окрім того, частина співробітників Luxoft у рф перейшла до компанії IT_One, її контролює співзасновник Luxoft Сергій Мацоцький. Компанія працює в росії з 2020-го.

DOU звернувся до Luxoft з проханням розповісти детальніше про вихід з російського ринку. У Luxoft Ukraine коментар не надали, мотивувавши це тим, що компанія «не має жодного стосунку до бізнесу в росії».

«Ми сфокусовані на справах, що мають значення для українського офісу, тому готові давати коментарі, які є релевантними саме для української локації», — йдеться у відповіді.

Коментар від глобального офісу на момент публікації матеріалу DOU не отримав.

Колишній офіс Luxoft у Санкт-Петербурзі, фото vc.ru

«Запропонували релокуватися і перейти на закордонний проєкт». Ексрозробник Luxoft — про стан справ після вторгнення

За словами розробника, який раніше був членом російської команди Luxoft, а тепер перейшов в IT_One, і з яким на умовах анонімності поспілкувався DOU, багато про стан справ у компанії після початку війни йому невідомо.

«Я точно багато не розповім, оскільки пішов з Luxoft, коли вони оголосили про свій вихід з росії. Було запропоновано поїхати разом з ними — релокуватися і перейти на якийсь закордонний проєкт. Я працював на вітчизняному й захотів залишитися. Перевівся в IT_One — компанію, яка співпрацювала з тим самим замовником. А як було з тими, хто залишився в компанії [Luxoft], не знаю», — повідомив він DOU.

Зараз на офіційному сайті компанії можна знайти вакансії, в яких серед вимог для розробників — знання російської. Хоча шукають фахівця в українському Дніпрі. Та сама ситуація з вакансією Senior Web developer у Сербії.

У грудні DOU вдалось знайти архівну вакансію Luxoft для Senior C++ Developer для пошукачів з Москви, розміщену в LinkedIn. Майбутньому кандидату пропонували релокацію в Болгарію, яку повністю покривала компанія. На те, що вакансію закрили нещодавно, вказує її розміщення у дайджесті вакансій за листопад від російського сервісу анонімного пошуку роботи GeekJob.

Втім у самій компанії заявили, що «Luxoft не веде діяльність і не має вакансій в росії. Ми не маємо жодного зв’язку з вебсайтом, який ви згадуєте».

DOU не знайшов вакансій з наймом в росії від компанії, які були б актуальні на момент публікації цього матеріалу.

Підсумок

З огляду на дані, які є сьогодні, можна припустити, що EPAM, DataArt та Luxoft справді покидають ринок росії. Принаймні вагомих фактів, які б свідчили про інше, судячи з відкритої інформації, немає. Однак питання є до швидкості процесу. За словами керівництва компаній, це мало зайняти 2–3 місяці, але триває вже майже десять. Також є проблема в комунікації на офіційному рівні. DOU тримає звʼязок із зазначеними компаніями, аби своєчасно повідомляти про статус виходу їхнього бізнесу з рф і рб.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось15
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



Найкращі коментарі пропустити

Дякую, що нагадали назви компаній, для яких війни не було с 14 року і до лютого 2022. Як же мерзотно ще й прикриватись донатами, фу.

Камон. Той же ерат перевозить росіян закордон зараз так, як ніколи не перевозив. Не скажу що в них там по бізнесу, але релокацією їх в офіси закордоном займаються суперактивно

Так а нащо щось там підписувати та мудрити — просто знімаєте всі гроші компанії, перестаєте платити людям та зйобуєтесь з рашки. Все. Клієнтам кажете що соррі знайдемо вам інших людей і все .
Тобто те що вони передають людей та клієнтів комусь це ніякого толку не має. Вони повинні були зруйнувати компанії та вивести з ладу офіси.Це би ринку шкоду нанесло, а ні їх махінації ці.

А чому мало хто згадуе Andersen People , вони ж по суті просто переоформили російский бізнес і частину людей в Aston. І просто милять око допомогою зсу. Мене ця компанія відлякувала ще до мовних скандалів, лише одні їх анкети на мітапи і курси що були раніше. Більше нагадували справи, до складу сімї, на один з курсів навіть паспортні дані просили. Гроші не пахнуть, але компанія продовжуе працювати і більш за все просто створили чати в яких не має українців і продовжують працювати як працювали.

116 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Ще саме цікаве у всіх цих компаніях, що всередині ведеться дуже активна пропаганда того, що їх компанія дуже хороша і відразу перестала працювати з мордером, а всіх русаків вони давно звільнили... то все русаки, які вже давно за бцгром і асимілювались...

russoft.org/...​tingbyfilter:asc;lang:ru

Интересно что некоторые компании заявившие о выходе из РФ до сих пор числятся членами организации, занимаюшейся поддержкой российского IT , наверно взносы платят...

та одночасно члени української ІТ ассоціації
itukraine.org.ua/...​en/our-members/?name=epam

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

добра ініціатива від пана Подоляка позначати компанії, котрі продовжують роботу в росії та білорусі. Редакція доу могла би підтримати цю ініциативу та позначити епам та інші компанії поки не доведуть що повністю вийшли з росії та білорусі.
twitter.com/...​tatus/1610545469796777984

А пізніше цих релокованих назначать керівниками команд.

На релокацію працівників з росії й білорусі компанія витратила майже $37,5 млн, на гуманітарну допомогу Україні — $39 млн.
В Україні ж EPAM була і залишається найбільшою IT-компанією

Я думаю тут дуже добре видно на якій стороні компанія EPAM

Також в EPAM є фонд допомоги українцям (через Leleka Foundation). За час війни епамівці скинули туди приблизно $500 тис.

Яка частка донатів від білорусів та росіян?
Особливо від тих «хороших» які не визнають режим та емігрували.

Чи планується фонд допомоги біженцям-білорусам з EPAM? Бо скоро можуть закрити кордон та почати видавати їм повістки. І бідні ератівці не зможуть пити смузі з окопів.

прочитав статтю. затрусило.
прочитав коменти як працівники цих компаній відбілюють свої галери і....

сподіваюсь їм хоча б заплатили добре за це...

Чому вони цього не зробили у 2014-2021 та сплачували податки в країні окупанта? Чого чекали?

вони б і зараз продовжували, якби не санкції

Тобто коли все скінчиться — вони просто з радістю повернуться до себе додому, тим паче вони зараз літають туди-сюди.

Все набагато цікавіше (незалежно від конкретної контори): багато з релокейтнутих росіян збудують кар’єру і будуть займати он-сайт позиції, тому після закінчення війни буде багато проектів з російським «лідершипом».

було би цікаво побачити коментарі від співробітників EPAM, DataArt та Luxoft як їм працюється знаючи що на податки, котрі їх компанії сплачують, фінансується війна. Такох було би ціково побачити коментарі від редакції доу, як вони почувають себе коли роблять рекламу EPAMу.

Дмитре, вітаю! Буду вдячний, якщо деталізуєте, що ви вважаєте «рекламою EPAM».

я маю на увазі подібні статті
dou.ua/...​about-current-challenges

Зрозумів. Мені в цьому бліцінтервʼю теж забракувало гострих запитань до спікера.

Як це можна виправити? Чи можливо організувати інтерв‘ю з керівництвом епаму з запитиннями від чітачів доу щоб інтерв‘ю не виглядало як реклама?

Щодо інтервʼю: я вказав журналістці на помилки щодо обраного фокуса під час розмови. Стосовно запитань від спільноти: ми нещодавно протестували формат Q&A, де через анкети збираємо запитання читачів до тієї чи іншої організації, передаємо їх і згодом публікуємо їхні відповіді. Якщо це наразі має попит — ми подумаємо над тим, аби провести низку Q&A з компаніями.

Дякую. Це було би дуже цікаво організувати.

Я знаю як компанія підтримує ЗСУ, мені цього достатньо. Причому як підтримка самими працівниками на рівні волонтерства, так і підтримка на рівні компанії.

ви вважаєте що вся ця підримка DataArt коштувала більше ніж життя навіть одієї людини?

Навіщо ці маніпуляції?
Компанії виходять з рф (не пам’ятаю про епам, а ось ДА та люкси взагалі у рашці почалися), витрачають гроші на підтримку військових та цивільних, ще й дають змогу донатити та сплачувати податки за товари та послуги. Є підтримка колег які поиймають участь у бойових діях на боці України, їм зберігають місце та сплачують компенсацію. Цілком свідоме ставлення.

вісім років, ніяк не вийдуть

Чому DataArt 8 років сплачував податки в країні окупанта та агресора? У вас є відповідь?
Тільки не треба казати, що всi так робили. Це робили лише кілька компаній, включай і вашу.
Совість не мучить? Спиться добре?

Чому ДА сплачувала податки пропоную спитати у ДА. Дуже цікаво за кого пан голосував у 19му. А вже потім про совіть та сон.

Але ж ви працювали в цій компанії в 2014-2021.
Значить, вас все влаштовувало, сумління не мучило? Ще й напевно у відрядження їздили до РФ на «тимбілдінги».
P.S. Які стосунки мають вибори в Україні у 2019 до моїх питань?

Я все ще чекаю на відповідь. Або не витрачайте наш час.

класна маніпуляція. працювати в компанії яка спонсорує вбивць і питати «за кого голосував».
знаєте шо у вас спільного з руснею?
я можу підказати.
атрофовані причинно-наслідкові звʼязки

Питання було не до тебе, але ставлюі і тобі. Не бажаеш відповідати — йдеш лісом. Бажаєш знати що в тебе спільного з кацапами? Не напрягайся, я підкажу — кліповість мишлення та неспроможність осягнути картину в цілому.

а ви там всі такі хами? я з тобою свиней не пас шо ти тикаєш мені. своєму сео будеш тикати, вам там добре в болоті

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

А ви з 2014 не їздили залізницею? Бо вона спокійно возила пасажирів до країни агресора? Чи може не ходили до супермаркетів, де була представлена продукція з тої країни? Не користувались послугами київстару? Вам правильно нагадують про те, що більшість голосувала за того, хто продовжував там бізнес. Бо що б там хто не казав, але для більшості війни не було. Треба це визнати і йти далі, замість копирсань в історії компаній, що забазпечують роботою та грошима наших співвітчизників. Повірте, утримувати клієнтів для команд, що знаходяться в воюючій країні, це капєц як складно.

виправив

що забазпечують роботою та грошима московитів

бо

співробітники звідти були релоковані і переоформлені в інші країни

Дуже дивно чути такі питання від людини, яка після 2014 працювала в компанії Provectus

ДатаАрт знаходиться у США, доречі. В рф знаходилась філія (юр форму не знаю). А чому ви 8 років поспіль про це не підіймали теми ??????? Де ви були 8 років, Сергій ???

ДатаАрт знаходиться у США, доречі. В рф знаходилась філія (юр форму не знаю).

То до чого був ось цей висер dou.ua/...​e-russian-market/#2544394
?
Впевнений, що всі з перерахованих контор організовані схожим чином.

Я співпрацюю з компанією Люксофт. У перші тижні повномасштабного вторгнення я теж всюди бомбив, чому у компаній типу Епаму та Люксфота немає чіткої позиції по рашці, чому кажуть просто «конфлікт» тощо. Запізно, але дії таки пішли. Взагалі Люксофт- це дочірня компанія великої американської компанії DXC із 2019 року. Це вважаю плюс, тому бізнес в росіі передали/може ще щось допередають разом із проектами. У компанії комунікація лише українською та англійською мовами, ніяких проектів із участю росіян в Україні немає, підтримка колег, які в ЗСУ, тут чітка позиція.
Москалі по всьому світові розлізлись як віруси, але тут компанії все ж почали виходити звідти. Із мінусів- це те, що глобально компанія вивезла багато рашистів у ту ж Сербію і помпезно відкрила там офіс. Це неприємно, погоджуюсь. Проте на проектах панує чіткий бойовий проукраїнський дух, іноземні колеги теж підтримують.

це дуже чуводо, дякую що написали. Чи продовжує люксофт операційну діяльнисть у білорусі?

Вона й не починала: devby.io/news/luxoft-bel
Є у Біларусі компанія з схожою назвою, LuxSoft, але вона не має жодного відношення до Люксофту.

Моя компанія дуже багато допомагає Україні, в тому числі підтримує волонтерів, які працюють в компанії. Не раз допомогла мені закривати збори і я впевнена, що всі ці гроші врятували життя не одної людини. Я вважаю, що це чітка позиція компанії

Дякую за відповідь. Можете більш детально написати в чому саме більш чітка позиція компанії DataArt? Не зрозуміло чому компанія не може перестати виплачувати податки в росії? Як саме підтримка волонтерів виправдовує фінансування армії росії?

Можете звернутись до компанії щодо того, куди витрачаються гроші, де тратяться податки та інше. Я рядовий співробітник і знаю тільки те, що жодна людина в компанії зараз не працює з росії і всі співробітники звідти були релоковані і переоформлені в інші країни.

а мали б бути просто викинуті на мороз?

Не зрозуміла питання, але я не вважаю, що мали б. Як мінімум, тому що компанія в першу чергу підвела б своїх клієнтів, перед якими є контрактні зобовʼязання. І я не клієнтів з рашки маю на увазі. Люди в тих же США нас підтримують і все таке, але своїми бізнесами заради нас ризикувати б точно не стали. То у компаній був вибір: кинути людей і клієнтів в рашці і втратити всю решту клієнтів з інших країн, в тому числі вигнати українців на мороз через це, або зробити так як зробили.

то ж маю до вас питання

як вам спілкуватись з ваньками на общєпанятнам і не говорити «о політікє»?

Як DataArt може сплачувати податки в росії, якщо вона не веде там діяльність?

Цікаво, скільки співробітників цих компаній у 2014-2021 не толерували Ліпецьку фабрику :D

Дякую, що нагадали назви компаній, для яких війни не було с 14 року і до лютого 2022. Як же мерзотно ще й прикриватись донатами, фу.

Що за лицемірство? Війни не було для більшості. Офіційно їздили поїзди, крутили сватів та інше. Компанії реально зробили все що можна було, незважаючи на збитки.

Продовжувати найм московитських працівників і розвиток тамтешніх філій — це називається «зробили все що можна було»? Бачити, що рська влада кладе товстий на всі домовленності і все одно намагатись робити там бізнес? Це не то шо недолугість, це божевілля.
Щодо сватів та поїзди — не треба проектувати дурнувату поведінку на інших та видавати це як думку більшості. Хоча й може бути таке, що ви просто були оточені подібними людьми. Знаю такі випадки і співчуваю, якщо так сталось. Хороших все одно більше.

що не проектувати? Це на державному рівні працювало. Був товарообіг, працювали прикордонники та митники, обмінювалась валюта. Які б люди вас не оточували, але факт залишається фактом. Війни для більшості не було до 24.02. «Найвеличніший» тільки нещодавно і дуже обережно назвав країну агресора. А до початку вторгнення всі спокійно продовжували працювати. І товари в супермаркетах купували і тд.
Якщо подивитесь на грузію, то в них частина країни окупована, але вони досі спокійно пропускають агресорів, здають житло і тд.

з 14 по 22 рік не було торгового ембарго з рф, яке не вводила обрана влада при двох президентах та парламентах (за ЗЕ голосувало 70% наслення, за П теж дофіга). Тобто більшість населення виступало за торгівельні зв’язки з рф.
Питання ?????

Угу є питання:
Дайте посилання на заборону співпраці з іноземними компаніями, які мають зв’язки з компаніями в рашці? (Ви ж дивитесь на це через економічну призму)

Ось тут www.kmu.gov.ua/...​a-import-tovariv-z-rosiyi
Лише заборона імпорту в Україну товарів з рашки

Шакалячий експрес для злочнної влади відправляється з сусідніх тредів, вибачте.
Ми тут говоримо про серйозний великий бізнес, що з якихось невідомих причин не побачив ризиків, коли запахло смаженим, а тепер, замість визнати свої помилки, донатить в червоний хрест, що на серйозі збирався будувати гетто для депортованих в рашку українців.

Чому ви так вирішили, що «війни не було» ? Як раз в до 14-го року наприклад я із білорусами працював на російського замовника, і вони пішли за російським кораблем, власне і ми також. За що дуже дякую путлеру і йому краще десь счезнути десь в сраці світу доки до нього не добрались усі ті кому він «допоміг в житті». P.S. Усі хто намагається якось співпрацювати із федерацією — майте на увазі, що це дуже погана безнес ідея. Швидше за усе вас просто кинуть на бабки та час.

У ДА у 14му мобілізованим та добровольцям зберігали місце та компенсацію.
А щодо війни, будемо відвертими, для близько 70% її не існувало, вибори 19го року тому підтвердження.

Дічь якась. Однією рукою виплачувати компенсації українським воїнам, іншою — поповнювати військовий бюджет рашки своїми податками. *facepalm*

«Якась дічь» це юзати продукцію епл, майкрософт та інших (яки платили податки в рашці) і корчити з себе «біле пальто».

О, впізнаю стиль «а ви віделі внєшній долг США?»
Почитайте про вотебаутізм, там цікаво.

А ви прям ігнорували усі російські бренди, сайти, все що виготовлялося на росії і багато чого іншого прям не робили, що було не заборонено в Україні до 24го лютого? Я дуже сумніваюсь. Як і в тому, що ви взагалі переживали за біженців з Донбасу, робили донати на ЗСУ і розмовляли українською (бачу у вас коменти російською за 2015-2016 рік). Які всі зараз стали ліцемірні, тільки за собою не помічають того ж, що засуджують в інших.

Розумію ваші намагання захистити компанію-партнера і закрити власні гештальти. Але якось не дуже ви дослідили історію моїх покупок, переживань і донатів з 2014 року. Підказка: можна піти в ФБ та погортати мій фід, звернутись із запитами до друзів щодо моїх думок і діяльності. Не хочеться витрачати час? Тоді не робіть необгрунтовані припущення, це не менш лицемірно, аніж ваші звинувачування щодо мене.

Але ж це ви почали казати про те, що для таких компаній не було війни. Я б ще більше зрозуміла, якби ви при цьому були мега патріотом, але таких людей було мало і більшість з них ще до 24го лютого були або на фронті, або в волонтерці

Я не вимагаю від керівництва компаній винайти машину часу, повернутись у 2014й та всім локальним топ-менеджментом піти добровольцями в збройні сили. Я лише намагаюсь зрозуміти, що заважало всі ці роки не бачити ризиків співпраці з рашкою, а потім на початку вторгнення жувати соплі, та ще й ставити на проекти рсню разом з українцями. Мені не обов’язково бути патріотом, щоб ставити такі питання.

Так само як і нам усім почати розмовляти українською, обривати усі звʼязки зі знайомими з росії, перестати купувати бренди, що досі не вийшли з країни агресора. Я не була патріоткою, але зараз намагаюсь надолужувати. Так само і усі бізнеси (майже усі, навіть деякі українські зараз працюють там, що ще більш обурює) зрозуміли це тільки після повномасштабного вторгнення

Хто вам сказав, що їх не бачили? Бізнес-модель таких компаній вибудована на тому, що вони виконують роботу у дешевших регіонах із ризиками, проте маючі знання місцевості намагаються їх обробляти.

Можу підтримати Анастасію, що зокрема DataArt мав чітку позицію одразу, а не через пару місяців і зробив багато:
— Позиція компанії була донесена до співробітників і її суть збігається із публічними заявами компанії;
— Компанія прийняла чітке рішення по роботі в Росії;
— За дотриманням цих рішень реально слідкують, вони виконуються;
— Компанія забезпечила фінансовою допомогою Українців та членів їх родин;
— Компанія продовжує допомогати фінансово у великих обсягах на щоденній основі, але не робить із цього PR акції.

Камон. Той же ерат перевозить росіян закордон зараз так, як ніколи не перевозив. Не скажу що в них там по бізнесу, але релокацією їх в офіси закордоном займаються суперактивно

Ну так це офіційна позиція, мовляв, — якщо носії паспортів з двоголовою єботою територіально перебувають не в кацапстані, значить вони «хальосі» (бо, блять, пожбурляли лапті та поникалися від могилізації, до якої більшості з них все було нормальок), — читайте відповіді їх февочєк на сторінці відгуків.
Тобто, як я розумію, на трушне припинення співпраці із руснею у випадку із ЕРАТом годі й сподіватися. Когось це ще дивує? )

якщо носії паспортів з двоголовою єботою

И чего? А как надо?

Я вже там писав детальніше. Пережовано — не смачно.

Подобається працювати з тими виблядками? Ну, як то кажуть, на здоров’я. Тільки одне зауваження: вони ж рано чи пізно під свою лоховсько-тєрпільну ментальність нікуйово так змінюють екосистему в командах, що позначається на всьому, починаючи від очікувань замовника щодо овертаймів і закінчуючи рейтами, так шо диви сам собі не піднасри, «на зло мамє» © відбілюючи ту убєжавшуюатвайни кацапську піздоту та ригалівки накшталт ЕРАТу ;)

Подобається працювати з тими виблядками?

Дядя, я фрилансер

Ну тобто хай беруть іржаві автомати чи ще, що в них там є, а ІТ-ників заставлять забезпечити усім необхідним свій підрозділ своїм коштом і ще і хабаря командиру за те що займе не існуючу посаду «писаря» на яку його як ІТ-шника і так посадять бо вміє користуватись комп’ютером і йдуть нас вбивати ? Тобто така логіка ? Можна підти від наступного — «хароший руский» чи «***ас який просто наклав в штані та втік» для нас не велика різниця, це той хто з нами не воює і не заводить валюту путлеру, на яку він фінансує наше вбивство. А їх пропаганда може запросто отруїти мозок будь кого, включно з великою кількістю українців — чому в парлементі сиділа окупаційна платформа. Там реально бабки труять голубів на вулицях белгорода, деякі люди настільки одурілі — що вірять в усі ті нісенітниці, що несе з телебачення пропагандисти. Професійні психіатри кажуть, що від цього треба буде лікуватись — комплексно із медикаментами. От, що справді погано — це коли контора намагаються зробити таких потенційно «хароших руських» начальниками над українцями, оце — срака! Якраз навпаки треба.

И что в этом плохого? Воевать не хотят, от войны бегут — переехали

Так а нащо щось там підписувати та мудрити — просто знімаєте всі гроші компанії, перестаєте платити людям та зйобуєтесь з рашки. Все. Клієнтам кажете що соррі знайдемо вам інших людей і все .
Тобто те що вони передають людей та клієнтів комусь це ніякого толку не має. Вони повинні були зруйнувати компанії та вивести з ладу офіси.Це би ринку шкоду нанесло, а ні їх махінації ці.

перестаєте платити людям

просто чудова позиція компанії, що презентує себе як надійного партнера. Але ок, навіть якщо пофіг на це, як забрати тоді техніку в людей й зачистити носії інформації, щоб залишитись комплаєнт з клієнтами? Чи кинути й клієнтів також?
Люди точно співпрацюватимуть після кидка на ЗП?

просто знімаєте всі гроші компанії

просто без коментів

зйобуєтесь з рашки

Організовано вивести 10 людей — це вже складно, якщо надавати їм реальну підтримку, що казати про необхідність вивести сотні людей.

Клієнтам кажете що соррі знайдемо вам інших людей і все

Є люди (команди) через яких клієнт все ще користується цим вендором, умовно кажучі, Архітект 15 років живе на проекті.

Тобто те що вони передають людей та клієнтів комусь це ніякого толку не має

Ви мабуть не дуже уважно читали статтю, поцікватесь на які рейти виходять зараз люди й потім розповідайте, що вихід таких компаній не мав результату

Вони повинні

На основі чого вони, умовний EPAM, вам щось винен?

зруйнувати компанії

Дуже мудро, 100% власники компаній цього й хочуть.

Це би ринку шкоду нанесло

Ні, тільки цим компаніям, бо регулятори через суд просто спростували б усі подібні нелегальні дії і відсудили б гроші.

Ви якось дуже посередньо володієте інформацію про міжнародний бізнес. Те що ви кажете—вірний шлях втратити клієнтів. Чи ви вважаєте що європейці та американці готові йти на ризики заради нашої незалежності? Чи когось з клієнтів не на словах хвилює доля співробітників аутсорсера, коли дедлайни зриваються та бонуси не отримуються?
Розкрию вам очі. Більшість бізнесу нас в сраці бачили. Вони на повному серйозі були б задоволені, якби ми капітулювали та продовжили співпрацю з іншими паспортами

Дякую за розкривання очей. Тоді я в сраці бачив таких клієнтів.
Доречі замінити людей не так і складно. Процес може до місяця зайняти з відкриттям офісів у Європі.

дедлайны в аутсорсе, ору

Так а нащо щось там підписувати та мудрити — просто знімаєте всі гроші компанії, перестаєте платити людям та зйобуєтесь з рашки. Все. Клієнтам кажете що соррі знайдемо вам інших людей і все .
Так. Всіх кинути.

Це пише людина, яка десь біля 2019 була Recruiter/Developer в DataArt (djinni.co/...​ter-developer-at-dataart). Якщо що, то 2019-й рік вже після 2014.

Ключових людей євакуювати.

Податки, які сплачують/сплачували ІТ-контори в рашці — це найменша з проблем. Куди важливіша — це люди, заражені руснявим шовінізмом, що є носіями законсервованої культури диких племен часів середньовіччя.
І ви якраз пропонуєте цих людей зберегти.

Це ти типу мене під*бати хочеш чи що ?

Це я хотів, щоб ви хоч трохи спробували подумати.

Я там був синьйор девелопером 5 років все вірно. Але працював я на юр особи що за межами України були де факто та не в рф.
Ніхто ембарго при роботі навіть з рф не вводив попрошу підкреслити , тобто на рівні держави (!) це було нормою , то які до мене питання ?

А зараз що змінилось? Ви працювали з якимось «ДатаАрт Нерашка» тоді, тоді ж якийсь хлопець з Воронєжа працював з «ДатаАрт Нерашка», тоді було все ок. Зараз що змінилось, якщо

Я зараз на відміну від вас на це через економічну призму дивлюся,

?

Стосовно датаарт все просто — різниця у тому йдуть гроші в Україну чи в рф. Ось вам різниця.

Тоді йшли в Україну, зараз йдуть в Україну. Тоді йши в рашку і зараз йдуть в рашку.
Спойлер:
з (раціональної) економічної точки зору немає сенсу конторам йти з рашки, сенс є з моральної точки зору (яку ви відкинули), економічна підтягнеться як результат реакції на моральну.

А ви зверху так зі мною не розмовляйте «подумати будете своїй жінці за столом говорити»

Я взагалі то пробував розмовляти як з рівним, але добре, що ви продемонстрували (як своєю реацією так і сексистським панчлайном), що вам навіть до посереднього рівня інтелектуального розвитку ще рости і рости :)

Всіх кинути. Ключових людей євакуювати. Податки не сплачувати. Офіси підпалити.

И нарваться на миллиардные иски от клиентов

Можно збанкрутувати компанію та відкрити нову паралельно переподписавши ключові договори. Це ж юр особи з обмеженою відповідальністю

Ты вот серьезно считаешь, что епам хоть пальцем пошевелит за бесплатно?

"

Так. Всіх кинути. Ключових людей євакуювати. Податки не сплачувати. Офіси підпалити.
Суд з ким ? Коли всі закордоном у дип притулку.
Ще можно було б кредити взяти та не повертати, вивезти гроші закордон налом.

"

Підкажіть, яка міжнародна компанія пішла з рф за таким сценарієм?

Не підкажу. Але всім варто було це зробити сінхронно. Щоб більше нанести збитків.

Враховуючи, що так ніхто не зробив, можна припустити, що цей сценарій є нездійсненим. Перевірити скоріш за все не зможемо, бо переважна більшість компаній вже пішла з ринку країни-агресора.

На основі чого вони, умовний EPAM, вам щось винен?

Так. Я вважаю що умовний ЕПАМ мені щось винен. Все що я вимагаю.

Дуже мудро, 100% власники компаній цього й хочуть.

Так хочуть. Але бояться.

Організовано вивести 10 людей — це вже складно, якщо надавати їм реальну підтримку, що казати про необхідність вивести сотні людей.

А можно і не вивозити. нехай самі віїжджають або слід за кораблем йдуть.

А чому мало хто згадуе Andersen People , вони ж по суті просто переоформили російский бізнес і частину людей в Aston. І просто милять око допомогою зсу. Мене ця компанія відлякувала ще до мовних скандалів, лише одні їх анкети на мітапи і курси що були раніше. Більше нагадували справи, до складу сімї, на один з курсів навіть паспортні дані просили. Гроші не пахнуть, але компанія продовжуе працювати і більш за все просто створили чати в яких не має українців і продовжують працювати як працювали.

А є що згадувати? Компанія повністю згорнула діяльність на території рф, співробітники, що побажали лишитися на території рф та/або на проєктах рф — перейшли у астон, продовжується довготривале перелаштування процесів. У вересні цього року нарешті відбулася передача юрособи.
У цей час замість рашки компанія намагається збільшити присутність в Європі, при цьому максимально продовжує підтримувати співробітників, що знаходяться в Україні. Наразі головний офіс знаходиться у Варшаві.

Якби DOU було цікаво, що відбувається в компанії та як компанія працює в умовах війни — могли б звернутися до компанії за коментарем. Вже бачив із десяток схожих матеріалів, в жодному з яких Andersen не фігурував. Якби цікавилися, але не отримали відповіді — можна було б так і написати у матеріалі, але і цього нема. Отже ніхто згадувати не хоче, що особисто для мене вельми дивно, оскільки компанія кілька років очолювала рейтинг DOU (в категорії 200-800), за що отримувала відповідні нагороди. А тепер просто забули, ніби такої компанії і не існувало ніколи.

PS. Пропоную особистий досвід з реєстрації на курс кількарічної давнини не проеціювати на тему виходу бізнесу з рф.

Це херня, компанія не повинна була просто свій актив продавати інакше толку з цього немає. Компанія повинна була нанести збитки економіці рф

Компанія повинна була нанести збитки економіці рф

Кому должна? Им наплевать на всё, кроме денег

Ты знаешь, что они ложили? Ты его каждый день в руках держишь

Ну так добре
Нехай люди це читають на роблять висновки

И чего? У тебя нету работы и предлагает епам, семью кормить надо. Пойдешь?

Я не казав що погано працювати в ЕПАМ. Вони виходять і красунчики. Треба просто робити висновки

не казав що погано працювати в ЕПАМ

Ну да, ну да я и забыл что настоящий патриот никогда ничего не делает требующего усилий, особенно действительно вредного для войск или экономики РФ. В крайнем случае можно задонатить непроверенной организации цену чашки кофе, но лучше написать гневный пост как не любишь русский язык — это очень поможет в войне

нормальна людина не буде там працювати, бо вони все ще де факто на ринку мордера\бульбостана через неафілійовані компанії.
Якщо ви готові з подібними компаніями працювати, то ви як мінімум себе українцем не повинні називати, бо тим чи іншим способом ви все таки вносите копійку в ту кулю чи снаряд який летить в Україну.

ви як мінімум себе українцем не повинні називати

ви як мінімум себе українцем не повинні називати

А я никогда себя украинцем и называл, я русский по национальности и мировоззрению.

Ну то сказали би що сепар, а то міровозрєніє якесь, щелепа російськомовна. Прихисток вже хоч отримали як Українець , а то якось не посепарські буде.

Я з інших ваших коментарів вже зрозумів вашу радикальну позицію з цього питання, дякую. Важко нанести збитки економіці рф, не працюючи з державними замовленнями. Чи умовний Макдональдс, вийшовши з рф, «наніс збитки економіці рф»?

Все наносить. Потрошки. Треба знищувати майно та руїнити ланцюги поставок

нехай спочатку закриють неафілійовані компанії в мордері і бульбашастані і потім можна буде про щось з ними говорити. Вже більше року ссуть людям в очі і саме прикре, що українці там продовжують працювати, сюр.

Підписатись на коментарі