За місцевим законодавством чи ні? Як ІТ-компанії оформлюють українців за кордоном

За кілька місяців повномасштабної війни рф проти України багато українських ІТ-фахівців переїхали за кордон, але продовжують працювати віддалено з вітчизняними роботодавцями. Ми поспілкувалися з ІТ-компаніями про те, як вони оформлюють таких співробітників та чи змінили договори з ними. А юристи Trustme Law Firm розповіли DOU, які є варіанти оформлення ІТ-спеціалістів за кордоном на прикладі Польщі, Естонії та Португалії.

✅ Як компанії оформлюють українських співробітників в інших країнах

🔸 Intellias — через офіси компанії у Польщі

У Польщі в нас є чотири офіси. Серед них і краківський делівері-центр — найбільший за межами України.

Польське законодавство передбачає різні варіанти оформлення співпраці зі спеціалістами.

Класичним варіантом є оформлення релокованих фахівців на підставі трудового договору. Офіційне працевлаштування надає всі переваги соціального захисту, гарантовані законодавством Польщі, проте має і значне оподаткування.

Щоб громадяни України (чи третіх країн) могли легально працювати у Польщі, необхідно оформити дозвіл на працевлаштування, з чим Intellias допомагає своїм спеціалістам та спеціалісткам.

Після початку війни в Україні Польща разом з іншими країнами ЄС імплементувала Директиву ЄС про тимчасовий захист, що надає громадянам України з-поміж вимушених переселенців статус захищеної особи. Польський спеціальний закон передбачає, що особи, які відповідають визначеним критеріям, мають право працювати на території Польщі протягом наступних 18 місяців.

Наразі наші співробітниці, які приїхали до Польщі, рятуючись від війни, можуть скористатися правами, наданими цим спецзаконом. Також документ дає право реєструвати індивідуальну підприємницьку діяльність (аналог українських ФОПів), що відкриває ще одну опцію співпраці, яка є досить звичною для наших колег, які були вимушені покинути Україну.

Відповідно, іншим варіантом, який широко застосовується у Польщі поряд із класичним працевлаштуванням, є співпраця на підставі B2B-договорів (аналог ФОПів). Такий варіант є більш гнучким, якщо порівнювати з працевлаштуванням за трудовим договором, та цікавішим з погляду оподаткування. Єдиним його мінусом є відсутність соціального захисту, характерного для трудових відносин.

Детальніше про типи договорів для працевлаштування у Польщі ми писали тут.

🔸 Sigma Software — продовжує поточні контракти, але готова оформлювати співробітників за трудовим законодавством країни, в яку ті релокувались

Наразі як короткострокове рішення ми рекомендуємо тим, хто співпрацює з нами як фізичні особи-підприємці та зареєстровані в Україні, продовжувати співпрацю за поточними контрактами.

При розгляді довгострокового рішення можливий варіант співпраці з кожним консультантом визначається case-by-case.

При обранні такого варіанту ми беремо до уваги податкові та соціальні платежі в окремій країні, чи має компанія там представництво, побажання консультанта та його плани на майбутнє, наявність дозволу на роботу та проживання, статусу тимчасового захисту; вимоги та тривалість окремого проєкту тощо.

В окремих локаціях, — наприклад, Швеції та Польщі, — консультанти мають можливість укласти трудовий договір та співпрацювати з нашими локальними компаніями у статусі працівників, відповідно на них буде поширюватись локальне трудове законодавство.

Щодо пріоритетних країн, де вже є або плануються до відкриття наші представництва, компанія надає інструкції та план дій своїм спеціалістам про отримання статусу тимчасового захисту, пошук житла, соціальних гарантій, оподаткування тощо. Серед цих країн Польща, Швеція, Болгарія, Румунія, Португалія, Німеччина, Туреччина, Угорщина, Чехія, Іспанія.

🔸 SoftServe — рекомендують фахівцям релокуватися до країн-хабів

З початку цього року SoftServe вийшов на ринок Латинської Америки, а зараз також відкриває офіс у Румунії. У ці непрості часи ми продовжуємо інвестувати у те, що важливо, а також пропонуємо фахівцям релокацію в нові хаби. Наразі є шість основних країн для переїзду: Польща, Румунія, Болгарія, Мексика, Колумбія, Чилі.

Ми підтримуємо релокованих співробітників в бажанні легалізуватися в цих країнах, тобто працевлаштовуємо їх офіційно на базі місцевої юридичної особи (SoftServe Польща, SoftServe Болгарія тощо). Рівень компенсації людей визначається умовами місцевого ринку, а оподаткування — місцевим законодавством.

Ми рекомендуємо переїхати до країн-хабів також тим, хто виїхав в інші країни та планує довгостроково перебувати за кордоном, щоб працювати легально.

🔸 Gismart — допомагають з відкриттям індивідуального підприємництва

Gismart продовжує свою роботу в Україні. Близько 70% співробітників нашого київського офісу перебувають у країні та не планують релокацію.

Тим, хто вимушено виїхав за кордон і тим, хто планує залишатися за межами України протягом тривалого часу, компанія допомагає з відкриттям індивідуального підприємництва та легалізацією в країні.

🔸 Go Wombat — відкриють співробітникам в Іспанії аналог ФОП

Зараз значна частина нашої команди в Іспанії. У них ще не минув регламентований строк перебування у 180 днів, тому команда далі працює за ФОП. Потім плануємо оформлювати співробітникам, які перебувають там, аналог нашого ФОПа — autonomo.

Оскільки цей захід вимушений і новий для всіх країн ЄС, ми будемо шукати варіанти, як і далі платити податки в Україні.

🔸 G5 Games — відкрили представництва у пʼяти нових країнах

З перших днів вторгнення росії в Україну ми вирішили терміново надати можливість усім нашим українським співробітникам переїхати в безпечне місце.

У нових офісах ми оформлюємо співробітників офіційно у межах законодавства країни, де відкриваємо офіс. Наразі ми вже відкрили представництва у п’яти нових локаціях: Польщі, Чорногорії, Болгарії, Вірменії та Грузії. Усі співробітники, які релокуються у ці країни, будуть оформлені офіційно відповідно до законодавства локації.

Також ми надаємо допомогу та повний супровід з оформлення посвідки на постійне проживання для співробітників та членів їхніх сімей. Наразі маємо близько 20 заявок на релокацію з України. Ці працівники виїхали за межі країни ще до початку воєнних дій.

🔸 Blackthorn Vision — продовжують працювати за поточними контрактами

З початку воєнних дій дев’ять працівників вирішили тимчасово переїхати за кордон. Кожен з них зупинився там, де йому було найкомфортніше — у Польщі, Іспанії, Німеччині.

З усіма працівниками ми залишаємося на зв’язку та продовжуємо стабільно нараховувати заробітну плату на особисті рахунки. Допомагаємо в індивідуальному порядку та намагаємося зробити так, щоб робочий процес залишався комфортним.

✅ Поради юристів, як ІТ-компаніям оформлювати співробітників за кордоном

На прохання DOU керівний партнер Trustme Law Firm Сергій Барбашин і юристи компанії Олег Чіп та Ірина Сироїд розглянули варіанти оформлення ІТ-працівників у трьох країнах Європи — Португалії, Естонії та Польщі.

🇵🇹 Португалія

За словами юристів, є два варіанти оформлення ІТ-працівників у Португалії.

Перший варіант — реєстрація індивідуальних підприємців у Португалії.

Система оподаткування — загальна за прогресивною ставкою податку на доходи фізичних осіб від 14,5% до 48%. Також ІТ-фахівці можуть обрати особливий податковий статус NHR (Non-Habitual Residents). NHR дозволяє сплачувати 20% з доходів, отриманих на території Португалії, і 0% — на доходи за межами Португалії (ФОП, дивіденди, оренда тощо), але, звісно, не без винятків.

На загальній системі оподатковується не весь дохід, а лише його частина (37%, 5%, 55%, 75%) залежно від роду діяльності. Податок не сплачується, якщо дохід підприємця є нижчим від прожиткового мінімуму.

Пільговий податковий статус NHR передбачає оподаткування 100% доходу без можливості зменшити оподатковувану базу. Статус надається після отримання податкового резидентства та діє впродовж 10 років.

Перед звітуванням в контролюючих органах підприємець може обрати, яку систему оподаткування застосовувати — загальну чи NHR.

Додатково сплачуються соціальні внески у розмірі 21,4% та ПДВ, якщо дохід перевищує 12 500 євро. Підприємці не сплачують ЄСВ перший рік, а надалі оподатковується 70% доходу.

Індивідуальний підприємець в Португалії може й надалі працювати як ФОП на території України та сплачувати податки. Доходи та податки українського ФОПа також відображають у податковій декларації в Португалії. При цьому податкові органи Португалії можуть зобов’язати індивідуального підприємця сплатити різницю між податками в Україні та Португалії.

Другий варіант — відкриття компанії в Португалії з працевлаштуванням топспеціалістів як висококваліфікованих працівників, адміністративного персоналу та реєстрація індивідуальних підприємців як фрилансерів зі збереженням чинності українського ФОПа.

Працівники та підприємці сплачують податок на доходи фізичних осіб (за загальною системою або NHR), соціальні внески, ПДВ (лише для підприємців).

Для осіб, які вже перебувають у Португалії та отримали тимчасовий захист, порядок реєстрації індивідуального підприємця чи працевлаштування дещо спрощений, адже їм автоматично надають місцевий податковий номер — NIF.

Тимчасовий захист дозволяє легально перебувати на території Португалії. Після його скасування індивідуальний підприємець або працівник може оформити візу D2 як фрилансер або D7 як фінансово незалежна особа.

🇪🇪 Естонія

Вигідним варіантом для діяльності ІТ-компанії є відкриття OU (аналог нашої ТОВ) в Естонії.

Основна перевага юрисдикції — нульовий податок на прибуток компанії (якщо не виводити дивіденди).

Крім того, якщо OU працевлаштовує нерезидента Естонії, який не проживає в країні, працівник не сплачує податки в Естонії, а має декларувати такий дохід за місцем проживання.

Естонія — лояльна юрисдикція для роботи з криптовалютою, хедж-фондами, а зареєструвати та управляти компанією можна дистанційно, отримавши e-residency або за довіреністю.

ІТ-компанії здебільшого мають запит на юрисдикцію з мінімальною бюрократією, з розвинутими диджитал-сервісами та простотою взаємодією з органами влади та податковою. Юрисдикція Естонії такому запиту відповідає.

Для чого можна використовувати OU? Проводити розрахунки в Європі між Естонією та Україною (на рахунки ФОП, ТОВ тощо); не сплачувати (або сплачувати мінімально) податок з оборотів і, якщо є бажання, фактично використовувати компанію для розрахунків.

OU підходить як для тимчасової, так і постійної діяльності в ЄС. Часто Естонію вибирають для оптимізації податкового навантаження, оскільки у багатьох інших європейських країнах високі ставки податку на прибуток.

🇵🇱 Польща

До Польщі виїхало найбільше українців через російську агресію, багато ІТ-компаній здійснюють релокейт до країни разом з працівниками та відкриттям офісу.

Юрисдикція підходить для повного релокейту. Найпопулярнішою формою ведення бізнесу в Польщі є Sp. z o.o. (Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) (аналог ТОВ).

Загальна ставка податку Sp. z o.o. на прибуток становить 19%, але існує знижена ставка податку на прибуток у розмірі 9%. Вона може застосовуватися до новостворених компаній в першому податковому році та до компаній, чий валовий дохід у попередньому податковому році не перевищує 2 млн євро.

Українці, що отримали тимчасовий захист, мають право на працевлаштування без отримання дозволу. Ставки податків для працівників досить високі, тому власникам компаній потрібно одразу враховувати їх.

Загальні податки працівників:

  • PIT (ПДФО) від 17% до 32%;
  • пенсійні внески — 9,76%;
  • на випадок непрацездатності — 2,45%;
  • на випадок інвалідності — 1,5%;
  • медичне страхування — 2%-9% за умов контракту.

Також роботодавець сплачує ZUS (аналог ЄСВ) за працівника.

Податки є досить плаваючими та залежать від багатьох факторів, тому юристи рекомендують використовувати калькулятор заробітної плати для їх обчислення.

Статус тимчасового захисту також дає можливість українцям реєструватись у Польщі як ФОП, для цього необхідно мати PESEL та профіль ePUAP (документи, що дозволяють користуватися соціальними та державними послугами у Польщі). Відкривають статус онлайн, це триває 1-2 дні.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному6
LinkedIn

Схожі статті




33 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Украинский ФОП в Португалии не попадает под 0% в рамках NHR, если что. Доход от аренды, дивидендов, пенсии, зарплаты в рамках трудового договора — да. ФОП — нет. Насчет гиг-контрактов вообще ничего не ясно.

Можете меня кто-то просветить, что мне кто сделает, если я продолжу платить 5 процентов, и ничего не буду говорить, как они узнают(Испания)?PS покупку жилья не планирую, по живу, пока есть временная защита, компании пофиг, что работаю так

государства обмениваются информацией по налогам. Например, между Украиной и Испанией есть договор об избежании двойного налогообложения по которому:
1. Компетентные органы Договаривающихся Государств будут обмениваться, в пределах, допускаемых их внутренним законодательством, информацией, необходимой для применения положений настоящей Конвенции или их соответствующих налоговых законодательств в отношении налогов, на которые распространяется настоящая Конвенция.

Выходит, нужно переходить на крипту, а биржу юзать как банк, как раз завезли Binance Сard, некоторые компании так и сотрудничают кидают в стейблах

именно так :-)). Добавлю, что сейчас страны (практически всего мира) вводят автоматический централизованный обмен налоговой информацией. И тогда зачисление тебе средств, например в Испании, сразу автоматически отобразится в твоем налоговом кабинете в Украине ))

Ну нет же... Как по-вашему все время работали фрилансеры, путешествуя круглый год по заграницам? Жили по полгода во всяких Вьетнамах, куролесили по европам? Вы налоговый резидент Украины и на основании многочисленных конвенций об избежании налогообложения должны оплачивать налог только в стране налогового резидентства, т.е. в Украине. Декларировать доход украинского ФОП, полученный на счет в украинском банке, в стране временного пребывания не нужно.

Возникает двойное налоговое резидентство. Например Чехия признает вас автоматически налоговым резидентом, если проживаете в стране более 183 дней со всеми вытекающими.
т.е. и в Украине и в Чехии вы — налоговый резидент.
По конвенции могут списать часть налогов / можно запросить налоговую компенсацию (регулирует конвенция) в Украине в будущем. Но ЕП не стандартный налог и по конвенции на него могут не делать скидку (в стране пребывания).

Смотрю в сторону студенческой визы (в таком случае при пребывании в стране более 183х дней вы не будете нал. резидентом) или переезда в другую страну, чтобы «обнулить» счетчик дней.

Если коротко: просто забить — возможно прокатит, возможно нет.

Если вы проводите вне Украины более 6мес, то налоговый резидент вы в Украине постольку поскольку. Если где-то начнёте снимать квартиру — эта страна может счесть что теперь в ней находится ваш центр жизненных интересов.либо фрилансеров куролесили меньше чем по полгода, либо местному правительству было лень ими заниматься.

Согласно вот этому вот Решению ЕС ec.europa.eu/...​m/temporary-protection_en упоминаемый вами полугодичный срок продлен до марта 2023 с возможностью дополнительного продления в случае продолжения военных действий на территории Украины.

Любое решение ЕС должно быть имплементировано в законодательство конкретных стран. Например посмотрите какая разница в имплементации «временно защищенных» в Польше и в Германии...

Опять же, избегание двойного налогообложения не освобождает вас от налога в других странах где вы являетесь резидентами (по мнению этих стран), вам светит лишь зачёт тех налогов что вы уплатили «дома». Т.е. если в стране налог 50%, дома уплатили 5 — в этой стране уплатите ещё 45%.

Все верно. При всем при этом получение «тимчасового прихистку» не приравнивается к получению статуса налогового резидента.

Не приравнивается, получается сам по себе, с шансом быть полученным с момента получения ВНЖ, который выдаётся благодаря «тимчасовому прихистку»

Мы говорим об абсолютно разных 2 фактах: ВНЖ и тимчасовий прихисток. Вопрос касался какого из этих фактов? Я посчитала из сути беседы, что конкретно тимчасового прихистку. ВНЖ — совсем другая история.

24й параграф по временной защите конкретно в Германии подразумевает получение ВНЖ на срок 1-2 года, кому как выдают.

Хочу также подсветить дисклеймер: вся эта магия действует пока у ФОП за границей не возникает так называемой «постоянной базы», т.е. пока он не арендует себе кабинет или офис. Если арендуете жилье — с него дистанционно работать можно и постоянной базой это не считается.

Если вы физически находитесь в Германии, а не в своём офисе в Украине — то вы работаете в Германии, а не в Украине. А если арендуете жильё — это весомый аргумент в пользу того что ваша «постоянная база» теперь тут, особенно если семья вместе с вами.

Постоянная база в понимании конвенций — это именно офис или кабинет, аренда за которые оплачивается со счета ФОП, что логично подтверждает, что ФОП ведет хозяйственную деятельность на территории государства. Жилье, в свою очередь, не считается «постоянной базой» в понимании законодательства.

Хаха, у сусідніх топіках воють, як айтівців потрібно випустити закордон типу для сплати податків, і тут же податкові схеми інших країн публікують. Норм

Платить налоги не проблема, особенно если бы Украина проговорила эти моменты со странами куда приняли украинских беженцев, чтобы уплаченные в Украине налоги точно засчитывались в странах-партнерах. Однако тут есть ещё одна проблема — например, у монобанка спред покупки/продажи сейчас 2грн/$. Т.е. даже на сумме в 5к$ идёт потеря ±315$, и это без учёта того что баксы купить нельзя. Вот что это за новый такой налог офигительный в 6%, который точно не будет учитываться ни в какую уплату налогов, а налоговая база будет со всей зашедшей суммы? Понятно, что всем сейчас тяжело, в том числе и банкам, но всё-же...

Добавлю про Германию. Брал консультацию у местного налогового адвоката, чтобы понять как и чего.
Налоговое резидентство: думали 6мес + 1 день? Нет. Как минимум с момента аренды жилья/ргеистрации, а то и будут рассматривать, в нашей текущей ситуации, с момента пересечения границы, т.к. потенциально было намерение находиться в Германии более 6мес. И если это ещё можно как-то пытаться оспаривать, то аргумент про дату аренды жилья/регистрации по 24 параграфу уже точно сомнению не подлежит и налоги на доходы с этого момента Германия получить захочет.
5(2)% в Украине VS Германия, договора об отсутствии двойного налогообложения: насколько мне налоговый консультант объяснял, это может Германию и вовсе не интересовать и эти 5/2% могут не зачесть в виду специфики упрощённого налогообложения, потому на налоги со всего вашего дохода Германия будет претендовать, ибо налоги by default платятся по месту притяжения интересов. Есть у вас адрес в Германии где вы прописаны? Платите.
Можно работать/платить налоги как обычное физлицо, а можно оформлять местный вариант ФОПа (Freiberuf, но, в теории, надо подтвердить наличие профильного образования для оформления), разница между ними по деньгам достаточно небольшая — в уплате «городского» налога (Gewerbesteuer), в целом он не очень большой — с условных 80к дохода в год для, к примеру, Эссена это будет порядка 1520 евро дополнительного бремени в год. Если есть возможность — регимся по Freiberuf, эти деньги лучше потратить на бухгалтера.
Само собой подразумевается, что для регистрации нужен ВНЖ (регистрация по 24 параграфу, ну или любой другой причине).
Для обычной регистрации порядок такой: подать уведомление (Gewerbeanmeldung) в Gewerbeamt (в Эссене это можно сделать даже онлайн), и сделать это *до* начала деятельности. Иначе штраф, но его могут не наложить если объяснить что только узнали что надо это делать, ну и в целом, наша ситуация достаточно уникальна. Потом в течении 4х недель — заполнить большую анкету на 8 страниц в налоговую — Finanzamt. Называется оно, прости Господи, Fragebogen zur steuerlichen Erfassung. Там есть милый пункт об уплате НДС. Если вкратце — можно просто отказаться и не заморачиваться, а можно согласиться, но передумать можно будет не раньше чем через 5 лет. Зато с покупаемых ноутбуков и прочего всего для работы можно возвращать НДС. При работе на заказчика НЕ из Германии НДС образуется по месту фактического нахождения заказчика, посему в Германии в таком случае у вас НДСа не возникнет, соответственно и допрасходов на него. Плюс если купить машину и её частично использовать по работе (поездки на конференции/к заказчикам и т.п.) — можно и часть НДСа авто получить назад и часть расходов на авто списывать с налогов.
При наличии выделенного помещения под работу, можно списывать с налоговой базы часть квартплаты, стоимости отопления, э/э и интернета (e.g. комната-офис занимает 10% площади жилья — 10% квартплаты, отопления можно списать, по э/э и интернету четко 10% не получится списывать, надо мотивировать какую реально часть этих расходов «потянет» работа — хотя бы сложить электрическую мощность лампочек/монитора/ноутбука и пр.).
По оформлению частным предпринимателем, увы, пока не подскажу, но мне коллега-немец дал контакты компании, через которую он сам регистрировался: www.felix1.de
Важный нюанс: если работать на 2 и более заказчика, с распределением дохода от 80/20 и более в сторону 50/50 — можно не платить пенсионные отчисления (18.6% на минуточку). Ибо если менее — считаетесь не как фрилансер а как обычный наёмный работник.

Вроде, что знал об оформлении написал, сам по этой дорожке еще пока только в начале пути, мож потом подредактирую пост если будут новости.

Приблизительный расчёт налогового бремени выглядит так:
Имеем, допустим, прибыль в 80к.
Оттуда мы вычитаем социальный взносы в виде:
1) медстраховка — 9600 (% от дохода, но макс. лимит в 790 или около того, берём 800*12)
2) взнос в ПФ — 14880 (18.6%)
3) налоговый вычет 8388 на 1 ребенка (если не брали киндергельд, иначе надо считать разницу)
Рассчитываем по тому калькулятору налог с полученного результата (47132): 6326.
80000-9600-14880-6326 = 49194 на руки.

Если не получилось зарегистрироваться как Freiburefler, то добавляем ещё «городской» налог: (80000-24500)*3.5%*x
где 24500 — фиксированная ставка, x, в случае Эссена = 480%
При этом, если x > 400, то Федерация уменьшит ваш подоходный налог на определенную сумму — та же формула, но х = 400 (для наполнения городских бюджетов). Для Эссена разница между городским налогом (х=480) и федеральной скидкой(х=400), таким образом, составит 1520 за год.
Итого с доп. налогом на руки: 47674.

В худшем случае: ±40.4% налог, если платить в ПФ. Вот такие пироги.

Калькулятор подоходного налога: www.bmf-steuerrechner.de/...​kst/eingabeformekst.xhtml
Карта с размером городского налога: www.statistikportal.de/de/karte-hebesaetze

UPD: если регистрироваться сразу через Gewerbeanmeldung, то потом переходить на Freiberuf будет немного геморно, так что в первую очередь — пробуем Freiberuf.

Германия претендует на весь доход физлица, являющегося её налоговым резидентом. Частные переводы с карты на карту их не так волнуют, особенно если суммы небольшие, но благодаря двухсторонним договорам о предотвращении отмывания денег, Германия может получить доступ ко всем вашим счетам в любых странах. Договор об отсутствии двойного налогообложения хорош в теории, но на практике, как мне поясняли, ФОП это очень специфическая штука с его налогами и, в теории, Германию может не удовлетворить. Работать по ФОПу в Украине, платить там налоги и потом платить налоги в Германии никто не запрещает, просто в налоговой декларации указываете сколько заработали и платите налог, никаких особых регистраций при этом в Германии можно не делать, лишь бы налоги платили. Просто есть отличный от ноля шанс заплатить 5% в Украине и потом по полной ещё и в Германии.

Германия претендует на весь доход физлица, являющегося её налоговым резидентом.

- можно взять справку в налоговой в Украине о подтверждении статуса налогового резидента Украины и все :-)

Так же, из того что мне объясняли, можно, закрыв ФОП в Украине и получая деньги на немецкий счёт, даже договора не менять — просто в инвойсах новые реквизиты прописывать.

В голові не вкладається ця вся інформації. Переїзджати не планую але як з цим всім розбиратися

Бухгалтер не сильно прям дорогой, своей работой может сэкономить больше чем вы на него потратите. Как я и подсчитывал, даже при доходе в 80к налоговое бремя будет порядка 40%, при наличии не работающей жены и ребёнке.
Меньше сумма — меньше %.

Добавлю про Германию. Брал консультацию у местного налогового адвоката, чтобы понять как и чего.
Налоговое резидентство: думали 6мес + 1 день? Нет. Как минимум с момента аренды жилья/ргеистрации, а то и будут рассматривать, в нашей текущей ситуации, с момента пересечения границы, т.к. потенциально было намерение находиться в Германии более 6мес. И если это ещё можно как-то пытаться оспаривать, то аргумент про дату аренды жилья/регистрации по 24 параграфу уже точно сомнению не подлежит и налоги на доходы с этого момента Германия получить захочет.

До чого тут дата аренди житла — це прямого зв’язку з податками не має.
Ваш консультант якось дуже вільно трактує поняття щодо «habitual abode».
www.gesetze-im-internet.de/...​lisch_ao/englisch_ao.html

Persons shall have their habitual abode at the place at which they are present under circumstances indicating that their stay at that place or in that area is not merely temporary. An unbroken stay of not less than six months’ duration shall be invariably and from the beginning of such stay regarded as an habitual abode in the territory of application of this Code; brief interruptions shall be excepted. The second sentence shall not apply where the stay is undertaken exclusively for visiting, recuperation, curative or similar private purposes and does not last more than one year.

Причому якщо ви отримали статус «тимчасово захищеної особи», то саме поняття «тимчасово» підрозуміває circumstances = temporary.

Это вы будете налоговой Германии рассказывать и доказывать, терпения вам и удачи. Я рассказал информацию, полученную от адвоката по налогам, думаю у него на практике было чуть больше вариаций чем описано просто в законе.

Я хз що у нього було, а чого не було. Як мінімум кейсу по «тимчасово захищеним особам» точно не було. По-факту він за свої слова відповідальності не несе і в збереженні ваших коштів ніяк не зацікавлений.
На відміну від України, податковій Німеччини доказувати «що ти не верблюд» не треба, якщо у них будуть обгрунтовані претензії, вони вас повідомлять. Якщо ж у вас з’явились якісь сумніви, що у вас є 183 дні до моменту, з якого ви станете податковим резидентом Німеччини, то треба було до податкової Німеччини і звертатись за роз’ясненням.
Але можете платити з першого дня перебування, ні в кого це заперечень не викличе. ))

Підписатись на коментарі