Сучасна диджитал-освіта для дітей — безоплатне заняття в GoITeens ×
Mazda CX 5
×

PayPal в Україні — як працює і чи справді сервіс зайшов до нас тимчасово

Українцям нарешті стала доступна міжнародна електронна платіжна система PayPal, однак із суттєвими обмеженнями. Журналістка DOU поцікавилася, як сервіс працюватиме в Україні, та поговорила з експертами про переваги PayPal для українського ринку.

Як домовлялися про захід PayPal до України

17 березня Михайло Федоров опублікував офіційний лист від CEO PayPal Дена Шульмана, який відгукнувся на прохання Мінцифри щодо запуску його сервісу в Україні, аби спростити українцям доступ до платежів у важкі часи.

Українці, які були вимушені тимчасово покинути країну через війну, розв’язану росією, також зможуть користуватися PayPal, навіть якщо у країні їхнього перебування діє режим «send only» або ж цієї системи там взагалі немає.

Історія PayPal з Україною досить довга. Сервіс намагалися повноцінно «завести» до нас приблизно шість років — як на рівні міністрів, так і на рівні бізнесів та локальних ініціатив. На DOU виник тред з коментарів із відліком по роках, у які ІТ-спеціалісти чекали на PayPal в Україні.

У 2019 році питанням зайнялося Мінцифри. «За нашою ініціативою Президент України Володимир Зеленський звернувся до глави компанії Дена Шульмана. У відповідь нас запросили на зустріч у Давосі. Під час неї ми досягли домовленості про необхідність початку роботи PayPal в Україні. Відтак з Нацбанком опрацювали спрощену систему реєстрації та пройшли ще низку підготовчих робіт», — коментують у міністерстві.

Протягом 2019–2020 років там працювали над аналітикою ємності ринку фінпослуг та умов для інтеграції платіжної системи. Та плани посунула пандемія.

«Пандемія змістила акценти та внесла корективи в терміни реалізації наших планів. Технічно все було вже готово для співпраці. З боку PayPal була заява про те, що вони розглядають Україну як ринок для ведення бізнесу, але на час пандемії у компанії були інші пріоритети. За цей час PayPal розпочала працювати лише на китайському ринку та вийшла з ринку Індії. Коли розпочалася війна, ми відразу звернулися до компанії та використали всі інструменти, щоб прискорити вихід на український ринок. Окрім прямого спілкування з компанією, створили петицію, яка набрала 118 568 голосів. Також у перемовинах з компанією активно брала участь спільнота в Кремнієвої долини, Вашингтону та України. У підсумку нам вдалось домогтись виходу компанії з російського ринку. І початку роботи PayPal в Україні», — додають у міністерстві.

Що саме змінилося

Раніше PayPal працював на вітчизняному ринку у жорстко обмеженому режимі «send only». Українці могли створювати акаунти, поповнювати свої рахунки та витрачати з них кошти — надсилати їх абонентам з інших країн, оплачувати покупки в інтернет-магазинах чи купувати послуги на онлайн-сервісах, а от отримувати гроші на власні рахунки — ні. 2018 року PayPal частково розв’язала цю проблему, реалізувавши для українців можливість отримувати кошти через свою дочірню компанію Xoom, утім забирати гроші можна було тільки у відділеннях окремих банків.

Відтепер дозволеними стали P2P-платежі «для друзів та родини». На практиці це означає, що ви можете отримувати кошти (та, звісно, надсилати їх) від будь-яких фізичних осіб прямо. Валюта: долари США (USD), євро (EUR), канадські долари (CAD) та британські фунти (GBP).

Ви також можете вивести гроші зі свого рахунку PayPal на банківську картку, але є нюанс: поки що ця опція недоступна власникам карток Mastercard від Universal Bank (включно з Monobank), «Альфа-Банку» та «Укргазбанку». А от з картками Visa цих же банків обмеження немає. У компанії запевняють, що це тимчасова проблема і вони працюють над її розв’язанням.

До 30 червня цього року PayPal не стягуватиме комісію з переказів українських користувачів, проте її можуть брати самі українські банки.

PayPal в Україні тимчасово?

У своєму оголошенні щодо України компанія зазначила: «Усі зміни до зборів і послуг, описані тут, діють до 30 червня 2022 року до подальшого повідомлення. З огляду на ситуацію в Україні, PayPal залишає за собою право вносити зміни в ці умови та послуги в будь-який час, вони набуватимуть чинності негайно після публікації повідомлення на нашому сайті».

Також під переліком розширених послуг у компанії додали: «Ми надаватимемо ці послуги [українським користувачам] та звільняємо їх від комісії на тимчасовій основі до 30 червня 2022 року. Оскільки ці події продовжують впливати на українців, ми й надалі пропонуватимемо наші послуги для надання гуманітарної допомоги».

Ці заяви викликали побоювання, що сервіс розширив функції для українців лише тимчасово. Ці ж побоювання підкріплювались деякими повідомленнями від користувачів, які спілкувалися зі службою підтримки PayPal. Так, журналіст «Економічної правди» Всеволод Некрасов опублікував на своїй сторінці наступну інформацію:

Журналістка DOU на запит до служби підтримки PayPal також отримала неоднозначну відповідь. На питання, чи перестануть бути доступними українцям P2P платежі і чи відкотиться для нас система назад до «send only» після 30 червня нам відповіли: «На цей час ми не можемо це підтвердити, але ближче до дати повідомимо всіх користувачів».

Відповідь служби підтримки PayPal на наш запит

Із запитом про те, чи справді розширені можливості PayPal в Україні це «тимчасова опція», ми звернулися до Мінцифри та пресслужби компанії. У Мінцифри нам відповіли, що Paypal в Україні на постійній основі.

«PayPal відкрив свій сервіс в Україні на постійній основі. Тимчасовою є лише відсутність абонентської плати. Наразі в країні є змога створювати особисті акаунти. Функції для бізнес-акаунтів ще не створені. Тому ми звертаємо вашу увагу та просимо не робити під виглядом особистих акаунтів бізнесові, оскільки вони можуть бути заблоковані», — повідомляє DOU заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.

Оновлення станом на 17.30 25 березня: Олександр Борняков опублікував на своїй Facebook-сторінці відповідь від керівництва PayPal. «I believe this was a miscommunication from our support team. I will relay the message to the appropriate leader(s). To be clear, the 30 June 2022 was with regards to fees. The date has nothing to do with our services in Ukraine», — повідомило керівництво сервісу. (У перекладі: "Я вважаю, що це була помилка нашої служби підтримки. Я передам повідомлення відповідним керівникам. Щоб було зрозуміло, дата 30 червня 2022 року стосувалася зборів. Вона не має жодного відношення до наших послуг в Україні? — ред.)

Тож повідомлення, що поширюються у мережі щодо тимчасовості послуг сервісу не відповідають дійсності.

Як захід PayPal може вплинути на економіку

Ілля Несходовський, директор Інституту соціально-економічної трансформації

«Ініціатива із [закликом] PayPal [прийти в Україну] виникла ще у 2014–2015 році. З 2016-го українська сторона та PayPal намагалися домовитися, і, здається, затримки були з обох сторін. PayPal — потужний конкурент для української банківської системи, принаймні був, оскільки має кращі умови для перерахунку грошей між фізичними особами та пропонує гарний інструмент для компаній, які вийшли на міжнародні ринки зі своїми товарами на онлайн-майданчиках. Ті ж продажі на Amazon — процедура досить коштовна й складна, яка з PayPal спрощується. Тож я вважаю, що був певний внутрішній спротив приходу PayPal. Ще одні з можливих причин затримок — питання регуляції з боку держави, бюрократична тяганина тощо.

Зараз відкрилися тільки розрахунки P2P — person to person. Іншими словами, розраховуватися ми можемо тільки між собою. PayPal у мене був ще з 2014 року, але я міг тільки платити за допомогою нього, отримувати кошти — ні. Тепер є розрахунок між фізичними особами, розширюється можливість отримати кошти з-за кордону та анонсована можливість комерційного використання PayPal.

Для українських банків суттєвої конкуренції з боку PayPal я зараз не бачу. Наш онлайн-банкінг на кшталт «Приват24», Monobank тощо вже мають лояльну напрацьовану клієнтську базу, і більшість людей навряд чи прив’язуватимуть картку PayPal для розрахунку між собою всередині країни, коли гроші просто можна перекинути з «Привату» на «Приват», не сплачуючи комісію.

Нині це просто розширення наших можливостей та варіантів оплати — жодних мінусів у заході PayPal на ринок України я не бачу. Єдине що — ми все ще працюємо з обмеженим функціоналом, нам недоступні бізнес-платежі.

Наразі ще потрібно тестувати можливість виведення грошей з фриланс-бірж, питання з ними відкрите. Досі для виведення коштів у нас переважно використовували Payoneer, де досить висока комісія. Якщо зараз ми справді зможемо використовувати PayPal на фриланс-біржах, то це допоможе українцям, які залишилися без роботи, а таких досить багато.

Любомир Остапів, фінансовий консультант та засновник сервісу iPlan

Те, що тепер ми можемо приймати кошти на PayPal та виводити їх на картку, — суттєві покращення. Я не думаю, що у нас поставало питання конкуренції з банками України. Радше не вистачало певних законодавчих змін. Я не володію всіма деталями щодо перешкод для заходу сервісу в Україну, та, здається, це було більше позицією PayPal. Чому вони не заходили до нас загалом, вже неважливо. Зараз вони тут, бо Мінцифри нині ефективно працює з усіма технологічними лідерами у світі. До того ж зараз усі намагаються якось підтримати Україну. І те, що будь-який українець тепер має змогу отримувати кошти через PayPal, — теж підтримка. Бо будь-який американець тепер може у два кліка переказати гроші, і вони сюди дійдуть.

Для PayPal це питання соціальної відповідальності. Ми для них маленький ринок, вони на нас зараз нічого не зароблятимуть, адже обнулили комісію до 30 червня, але таким чином висловлюють свою солідарність.

Щодо фрилансерів, то, безперечно, спрощення виведення коштів для них величезний плюс, який дозволить отримувати гроші з міжнародного ринку без посередництва якихось платформ. Але щодо можливості виведення коштів через PayPal з фриланс-бірж, ми ще уточнюємо інформацію.

Якщо це підтвердиться, то у фрилансерів і не лише буде більший вибір того, як вивести гроші. Наприклад, Payoneer, який у нас часто і давно використовують, хороший варіант, якщо ви отримуєте гроші в доларах від американських клієнтів. Тоді ви можете платити карткою Payoneer, знімати готівку, виводити на свій ФОП гроші. Але коли платять з Європи — і не в доларах, а в євро, — з’являються нюанси.

Зараз в Україні взагалі прорив — у нас ще з’явився Wise, який дав українцям свою віртуальну картку. Для біженців став доступним Revolut, а це найкрутіший фінтех-стартап світу зі співзасновником-українцем. Тож за три тижні у нас Wise, Revolut та PayPal — так, ще де-не-де з обмеженим функціоналом, але це виправне. У кожної людини є вибір та варіанти для оплати — де вигідніше, де зручніше, де кращі умови щодо тієї чи іншої валюти. Всюди є плюси та мінуси. Наприклад, у Wise дуже вигідні курси обміну валют.

Усі ці сервіси точно покращують наш добробут. Щодо плюсів для української економіки, то тут ефект опосередкований. Це все ж іноземні компанії, вони платять податки за кордоном. Але коли фрилансер працює на закордонний ринок, за допомогою цих платформ багатіє, але живе в Україні та витрачає гроші тут, то він стимулює економіку як споживач.

Чекатимемо на відкриття функціоналу PayPal для бізнесу. Коли він з’явиться, будь-який український стартап зможе приймати картки з усього світу просто через PayPal. А для більшості західного світу плашка PayPal — це знак надійності. Люди впевнені, що операція захищена, це не хакери, їхні персональні дані нікуди не втечуть тощо.

Як Україна співпрацюватиме з PayPal далі

У Мінцифрі повідомляють, що наступна мета — залучити до України бізнес-функціонал PayPal. «Ми і надалі плануємо працювати з PayPal. Однією з перших цілей буде активація можливості для українського бізнесу відкривати акаунти та запровадити роботу центру підтримки користувачів українською та англійською мовами. Наша команда надзвичайно цінує те, як PayPal допомагає українцям у ці часи», — каже Олександр Борняков.

Наша редакція також очікує роз’яснень від компанії PayPal щодо можливості вже зараз нараховувати кошти через сервіс на благодійні рахунки, а також можливості виводу коштів з фриланс-сервісів для фізичних осіб. Пишіть у коментарях, чи ви вже користувалися PayPal, які можливості використовували і з якими обмеженнями зіткнулися.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті




10 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Всем привет!
Есть большая проблема — те, кто привык платить по PayPal ищут кнопку Donate, а не найдя ее — часто сваливают. Кнопка Donate в PayPal так и не заработала, работает только перевод директом.
Чтоб исправить, ситуацию — мы предложили альтернативный подход с помощью креативных технологий и JS: github.com/...​KD/paypal-helper-frontend
К сожалению не нашлось достаточно число волонтеров, поскольку их приток внезапно прекратился, по независящим от нас причинам.
Если у вас есть желание и возможность доработать — поправить ошибки, залить ролик, итд — пожалуйста форкайте и присылайте PR. Пользуйтесь, распространяйте.

Спасибо.

У нещодавній статті на АІН озвучені деякі моменти, котрі тут не згадали. Зокрема:

«На початку 2016 року ми поїхали до Варшави, зустрілися там з керівником нашого регіону (до того часу Україну передали до офісу в Польщі), показали йому всі зміни в законодавстві, пояснили бізнес-кейс, але було очевидно, що вони не планують відкривати PayPal для нас, зокрема через Росію — це був великий ринок для них», — розповів Рашкован у коментарі AIN.UA.

Тестовые 10$ вывел спокойно на USD карту привата. Скорость захода сервисов говорит о том что все было готово. Просто сидели ждали не пойми чего.

Ось моє відео на 1 хв з тестом по Приватбанку і оглядом функціоналу
youtu.be/fqlg4CfUPfQ

На жаль є інфа, що ці особисті аккаунти не можуть приймати виплати Etsy, Ebay і їм подібним. А ця фіча більш потрібна, ніж просто особистий переказ, для якого купа інших сервісів.

Я бы не очень полагался на PayPal в плане функциональности и завязки хоть каких-либо бизнес операций на него. Этот продукт только для США. Например, на прошлой неделе мой аккаунт был заморожен, они требуют документы для разблокировки, которых в Канаде просто не существует. Поддержка уже неделю ничего не делает.

Именно так так и есть. Требуют местную справку платежей в пенсионный фонд (у нас платят компании с каждого пейрола) и proof of insurance with birth date, которая в Канаде упразднена уже лет 12 по-моему. Когда я спросил как оно выглядит, какие номера форм и т.п. — они дали ссылку на американские образцы и сказали, что это требование Government of Canada и я обязан предоставить такие документы. Т.е. оно всё работает до какого-то определённого момента, а потом неожиданно прекращает и возобновить в обозримом будущем не представляется возможным.

Мой акк блоканули. Хватило фотки прав и выписки с привата на англ языке и спустя три дня блок сняли.

Переказ на Mastercard від Альфабанк працює, перевірено 20 березня. А карти Моно дійсно недоступні для вибору.

Підписатись на коментарі