Care.Card UX Contest: React Native + UX Design for better healthcare. Join Now & Win 100 000 SOLVE!
×Закрыть

Як (не)варто відкривати аутсорс-компанію, — безперечно, корисні поради

За 10 років роботи в галузі в мене назбиралось багато «корисних» порад для майбутніх CEO аутсорс-компаній, якими я просто не можу не поділитись. Ці поради (якщо їх не робити), зекономлять тобі купу грошей і вбережуть від стресу.

Отже, ти думаєш відкрити IT-бізнес.  Гарний вибір, скажу я. Тримай покроковий план для гарантованого отримання прибутку вже з першого місяця. А ще дізнаєшся, як досягнути фінансової свободи, звільнитись від рутини і наповнити життя змістом та радістю.

Почати легко

Бізнес-план можна ж не писати, правда? Почати варто з реєстрації юридичної особи. ТзОВ буде саме враз. Тиждень — і ти директор, життя вже стає веселішим!

Офіс

Офіс бажано знайти на виріст, 100 м² буде достатньо для 15 людей. Якщо твої амбіції ідуть далі  -  сміливо бери 200, щоб потім не паритись про переїзд. Щоб зацікавити потенційних кандидатів, потрібна парковка і зручне розташування :  так щоб і близько від центру, але легко добратись на машині.

Бачив, які офіси у Фейсбука і Гугла? Щоб програмісти просто погодились прийти на співбесіду, доведеться вкластись у ремонт, зробити бар і поставити якісний блендер для смузі.

Команда

Бізнес — штука така, що самому буде тяжкувато, тому збери надійних одногрупників і дай їм долі в компанії. Тепер всі труднощі зможеш розділити на п’ятьох. Хто що буде робити придумаєте потім. Головне — ви вже команда!

Вмієш кодити?

Тоді все піде як по маслу. Зможеш працювати на чотирьох паралельних проектах і показати найвищий пілотаж у переключенні контекстів. Якщо і цього буде мало — завжди знайдеться можливість взяти проект на фрілансі, щоб виплатити зарплати своїм юніорам. Думаєш, чи буде час пофрілансити? Не переживай. Ти ж в курсі, що бізнесом займаються по 16 годин на добу? Вистачить і покерувати, і покодити.

Менеджер?

Поради далі можна не читати. Ти сам знаєш, як усе зробити. Зрештою, зроблять працівники. Твоя задача — чітко поставити задачі.

Перший проект

Пошук клієнтів на біржах —  для слабаків .  Вирізняйся і будь винахідливим. Тут, як показує досвід, усі способи добрі. Найкраще «позичити» клієнта з попереднього місця роботи. Так починало багато твоїх нових колег у галузі, і нічого, що це якось не тойво. Бізнес — це війна. Якщо вже став на цей шлях — завербуй ще півкоманди, пообіцяй гроші і смачне капучіно в офісному кафе.

Є, звичайно, й інші способи знайти першого клієнта. Купи базу емейлів. Ну-у-у, як купи. Якщо гроші дуже треба на гіроскутер, то можна і на торентах знайти. Дивися, щоб база була надійна, щось типу ‘10M_emails_CTO_outsource_customers.rar’. Так само знайдеш скрипт для розсилки. Звучить ненадійно? Не парся, без проколів не буває . Одного разу я так привітав президента США та весь уряд з Різдвом і Новим роком. Ех, досі відчуваю холодок по шкірі, коли згадаю, як чекав на спецназ у квартирі після блокування всіх наших ресурсів.

Виділяйся

Зроби сайт — це важливо. До сайту треба підійти серйозно. Вордпрес, Вокс чи Тильда видасть у тобі новачка. Знайди відомого дизайнера і готовий дизайн закодуй на чомусь екстравагантному, наприклад, Go.

Поки не знаєш, на яких технологіях буде перший проект, напиши на сайті список усіх, про які чув —  не прогадаєш. Як ти думаєш я почав працювати з Ruby? У далекому 2006 я почув про Рельси від колеги і додав їх у список до PHP, Java і C++. Хто ж знав, що перший клієнт захоче саме цю технологію. І не переживай, що ніхто в команді не має досвіду — якось викрутишся.

Аутсорс, аутстаф, fixed price, MVP чи legacy. Розібратись у нюансах нереально. Просто берися за все, що є. На старті вибирати не доводиться.

Виділитись можеш крутим текстом і відео. Розкажи, яка ви молода команда, як швидко розвиваєтесь і які ви всі круті спеціалісти. Це подіє, повір. На відео варто показати, як ти круто катаєшся на борді. Якщо колеги-засновники теж мають щось унікальне — розкажи у відео історію, покажи екстрім і природу, емоції, побільше емоцій. Це переконує клієнтів, які вагаються, і відволікає від зайвих питань про експертизу.

Відразу заплануй два роадшоу в Європу і США. Це спосіб пошуку клієнтів для справжніх профі:  ти катаєшся по містах, набиваєш зустрічі і пробуєш продати своїх програмістів. Очна зустріч  - твій шанс запам’ятатись і почати будувати відносини. Привези подарунки, одягни костюм Скруджа МакДака. Задача — виділитись і запам’ятатись із сотень таких, як ти.

Цінності

Без цінностей і місії в бізнесі ти — аутсайдер. Знайди знатного експерта, так буде легше. Постав йому конкретний запит — сформувати цінності твоєї компанії. За 5-6 сеансів у тебе в голові буде порядок і готова місія. Звичайно, цінності і місія мають бути на сайті на видному місці. Зверни увагу на формулювання. Цінності повинні грати на струнах душі твоїх клієнтів. Не стидайся виглядати пафосно і постарайся бути максимально абстрактним, щоб потім не довелося червоніти за розходження твоїх дій з написаним.

Дорогу здолає той, хто йде

Що ж, коли все зроблено, можна насолодитись результатом. Програмісти кодять, бухгалтер виставляє інвойси, офіс-менеджер облаштовує вейп-кімнату  - красота. Деякі труднощі будуть, але ж ти знав, на що йдеш. Попереду багато рутини, нових випробувань і виправлення вже зроблених помилок ;)

А якщо серйозно...

Процес побудови бізнесу виглядає так само, як і проекти в наших клієнтів — повний agile. Більше того, сам ринок зараз стрімко міняється в бік децентралізації, коли роль компаній зменшується, а потреба в програмістах тільки росте. Це провокує цікаві рішення в бізнес-моделях, народжуються нові типи компаній, що слідують глобальним трендам у взаємовідносинах компанії та працівника.


У своєму інстаграмі я ділюся думками та ідеями щодо цих змін — підписуйся.

LinkedIn

22 комментария

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

Класно. З гумором і без пафосу :)

Виділитись можеш крутим текстом і відео. Розкажи, яка ви молода команда, як швидко розвиваєтесь і які ви всі круті спеціалісти. Це подіє, повір. На відео варто показати, як ти круто катаєшся на борді. Якщо колеги-засновники теж мають щось унікальне — розкажи у відео історію, покажи екстрім і природу, емоції, побільше емоцій. Це переконує клієнтів, які вагаються, і відволікає від зайвих питань про експертизу.

Я заметил, что как ты себя показываешь — таких же клиентов ты и находишь. Если ведешь себя разгульно и в прикол, то таких же и найдешь, а потом будешь пол года бабки выбивать и доказывать что дизайн фаза это не рабочий продукт, и что программисты могут столько получать.

Аутсорс, аутстаф, fixed price, MVP чи legacy. Розібратись у нюансах нереально. Просто берися за все, що є. На старті вибирати не доводиться.

Что значит разобраться в ньюансах нереально? Може я сарказма статьи не уловил и это такой стёб?! Самый изи метод для молодой канторы это аутстаф. Компания только кофе машины обслуживает и занимается рекрутингом и выплатой зп. Ну и конечно же продажами, клепая миллиард статей в блог которые ни кто не читает и снимая такие же ролики, и закупая ссылки и рейтинги на разных сайтах. Это издевательство над профессией Сейлза, столько талантов тратиться на вот такую модель бизнеса что аж жалко людей в такие днища попавшие. У нас в Украине таких компаний громадная куча.

да, вся статья это стеб, как можно было это не уловить

Носки с пигвинчиками :) ?

А в чому прикол чисто американську позицію «CEO» собі ліпити, особливо для компанії на 20 чоловік? «Директор» не так пафосно звучить? :)

По той же причине по которой у вас написано Senior.

Ну так я не в Україні, мені можна. До того ж IT-шні позиція інтернаціональні, чого не скажеш про менеджерскі, які існують сотні років і мають свою історію в різних країнах.

Ну так модно, CEO — это Саша Бондар, а директор Александр Бондар. Чтобы совком не пахло видимо.

Ну так я не в Україні, мені можна.

Тобто, людям з України заборонено називати себе сіньйорами, якщо вони такими являються?
Хочеш стати сіньйором — їдь за бугор. Це так працює?)

як відомо тре їхати в Мексику, там всі сініори)

Ну так я не в Україні, мені можна.

 а хто дозвіл видав?

Зачетно. Стебно. Но правдиво. Читал и плакалЪ

Усі способи добрі. Основна мета статті заявити про себе! партнери в США?
Mailing Address
Vertalab Inc.
3524 Silverside Road, Suite 35B,
Wilmington, DE 19810, USA

Філ йо пейн бро))
Обама прислав листівку на Купала?

Это сейчас что такое было??? о_О

Статья ни о чём, жаль что нельзя минусовать.

Офіс бажано знайти на виріст, 100 м² буде достатньо для 15 людей. Treezium до 20 специалистов.

Хотя бы сайт treezium.com сделать рабочим

Подписаться на комментарии