Як діють внутрішні валюти в IT-компаніях і що за них купують айтішники. Спойлер: day off, годинник Garmin та квитки в США

Чимало ІТ-компаній запроваджують у себе внутрішні валюти, щоб мотивувати співробітників бути активними. Монетки можна отримати за допомогу колегам, ініціативність на проєкті, виступи на конференціях тощо. І купити за них брендований мерч, електросамокат, AirPods і навіть додатковий day off чи візу в США.

Редакція DOU розпитала компанії докладніше, як працюють їхні внутрішні валюти, чому вирішили ввести їх та яких результатів досягли. А кілька IT-спеціалістів поділилися з нами своїми думками про коїни й тим, як їх збирають.

✔️ AgileVision: «бджоли» за вдячність колегам

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії називається «бджоли». Це валюта вдячності серед співробітників. Хочете подякувати комусь за допомогу з проєктом? Берете певну суму («бджіл»), до транзакції через спеціальну систему додаєте повідомлення із подякою й один із трьох хештегів: Teamwork, Ownership, Evolution. Ці хештеги перегукуються з цінностями компанії. Їх застосовують, щоб нагадувати про головне членам команди та допомагати цього дотримуватися.

Популярність транзакцій з різними хештегами

До введення внутрішньої валюти AgileVision дійшли завдяки співпраці з клієнтом із США, який користувався Bonusly — інструментом для мікробонусів. Вирішили спробувати: передплатили його й запустили систему в тестовий режим на три місяці. Усім «зайшло», і нині її використовують вже три роки.

Валюту впровадили, щоб кожен міг показати іншим членам команди, що їхню допомогу та зусилля цінують, і таким чином зблизити людей. Уся компанія працює віддалено, команда розподілена.

Як заробити «бджоли»

Система працює так: у кожного є два рахунки з бонусами. Один — для надсилання колегам, куди кожному члену команди щомісяця нараховують по 200 «бджіл», інший — власний постійний рахунок спеціаліста. На першому всі не використані до кінця місяця «бджоли» згорають, на другому — стабільно збираються. Їх у будь-який момент можна витратити на Amazon, eBay чи іншому сервісі, навіть якщо спеціаліст уже завершив співпрацю з компанією.

Також двічі на рік бонуси автоматично крапають на рахунок членів команди: за черговий рік людини у компанії та на день народження працівника. Ще кожен може привітати колегу, надіславши їй/йому «бджіл». У компанії кажуть, що таким чином уникають звичних ситуацій «збираємо гроші на подарунок для X», які подекуди дратують людей.

Вартість бонусів можна порахувати у реальних грошах: 10 «бджіл» = $1.

На що можна витратити бонуси

«Бджоли» з системи Bonusly виводять у подарункові карти магазинів. Хто і що на них купує, у компанії кажуть, що не відстежують. Відомо, що купували туристичне обладнання, ігрові приставки, книги, спортивний одяг, обладнання для ПК (клавіатури, мишки тощо), шолом віртуальної реальності, розумні колонки, планшети, обладнання для комп’ютерних ігор. Дехто жертвує кошти у світові благодійні фонди.

Результати впровадження і плани розвитку

У компанії кажуть, що наразі бонусною системою користуються від 80 до 100% членів команди.

Щодо розвитку та змін — наразі нічого принципово нового не планують, дотримуються принципу «не ламай те, що працює».

✔️ Boosta: коїни за активність, виступи, менторство

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії називається BoostaCoins. Вона разом із Boosta Shop (магазин, де можна купити речі за коїни) з’явилася три з половиною роки тому за ініціативою HRD. На той час валюта мала вигляд фізичних червоних монеток (фішок), а перелік лотів на придбання публікували на спеціальній сторінці у Facebook.

У компанії кажуть, що співробітники такому нововведенню зраділи й ділилися, що реальні монетки для них важливі — це матеріальне втілення їхніх досягнень, додаткова цінність.

Корективи внесла пандемія: від офлайн-фішок довелося відмовитися, а валюту перевели в електронний формат. Магазин лотів теж перенесли на сторінку в корпоративній системі Wiki Boosta, щоб спростити процес замовлень для користувачів.

Як заробити BoostaCoins

Валюту можна заробити, якщо брати участь у різних внутрішніх активностях: пропозиції про нововведення у компанії, проведення лекцій для колег чи виступи на зовнішніх конференціях, менторство, рецензії на книжки з корпоративної бібліотеки тощо.

Розцінки такі:

  • за написання рецензії до книги з корпоративної бібліотеки — 1 BC (BoostaCoin);
  • за актуальну пропозицію щодо нововведення в компанії — від 3 до 10 BC;
  • за менторство — від 13 до 100 BC залежно від залученості у процес;
  • за виступ для внутрішньої аудиторії — до 10 BC;
  • за виступ на зовнішній конференції — до 40 BC;
  • за написання статті у медіа — до 10 BC.

Також у компанії є спеціальна форма вдячності колегам за роботу. За кожне «дякую», відіслане через форму різними людьми, отримувачу нараховується 1 BC.

Так заохочують поведінку, яка відповідає цінностям компанії, і мотивують на нові досягнення. За три з половиною роки існування валюти 434 бустівці заробили хоча б один коїн.

На що можна витратити бонуси

Накопичені коїни співробітники можуть витратити на купівлю мерчу в Boosta Shop. Наприклад, це наліпки, шкарпетки, худі, рюкзаки, йо-йо, AirPods тощо. Або придбати оплачуваний day off.

Про чітку «вартість» у реальних грошах казати важко. У компанії твердять, що BoostaCoin не має статичної прив’язки до курсу гривні, а суму за кожен новий лот визначають з урахуванням того, як часто у товару змінюється ціна, наскільки важко його доставити або виготовити/забрендувати, чи залежить вартість замовлення від курсу долара тощо.

Розцінки:

  • йо-йо — 5 BC;
  • тарілка — 6 BC;
  • рюкзак — 18 BC;
  • худі — 20 BC;
  • екоторба — 2 BC;
  • day off — 50 BC;
  • портативна колонка JBL — 54 BC;
  • AirPods — 86 BC.

Таким чином, якщо співробітник хоче «придбати» додатковий day off, він може виступити на конференції та стати автором статті.

Портативна колонка JBL з Boosta Shop

Результати впровадження і плани розвитку

У компанії стверджують, що відгук від команди позитивний — щороку проводять опитувальник щодо цього. Також є регулярні запити від працівників на розширення можливостей заробляти коїни та асортименту магазину.

«Для нас внутрішня валюта — це не лише додатковий спосіб нематеріальної мотивації команди, а й можливість стимулювати командний дух. Бустівці почали об’єднуватися та накопичувати коїни разом, щоб швидше придбати вартісний лот для своєї команди. Так, одна з команд придбала у Boosta Shop колонку. Є ті, хто збирає BoostaCoins на брендований холодильник для вина», — коментує Поліна Кучковська, HRD Boosta.

✔️ Wirex: токени за високі командні результати

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії — WXT-токен. Його запустили у 2019 році як систему лояльності для клієнтів. Основна ідея токену полягала в тому, щоб надати більше можливостей та бонусів клієнтам компанії у застосунку (наприклад, отримати кешбек за покупки в офлайн-магазинах).

Сам токен випустили на двох блокчейнах — Stellar та у стандарті ERC-20 на блокчейні Ethereum.

Оскільки всі члени команди, які розвивають застосунок, — ще й його ексклюзивні користувачі, токени перетворилися на бонуси для всіх розробників. Це заохочення для людей користуватися системою лояльності компанії. Так, розробники, дизайнери та інші фахівці краще розуміють, як почувається клієнт у застосунку, використовуючи фічі, і глибше аналізують особливості ринку, на якому працює компанія.

Як заробити WXT-токен

Для отримання WXT-токенів кожен член команди має показати високі результати в досягненні квартальних цілей. За оцінками результатів за рік розподіляють пул токенів.

Також їх можна отримати у межах програми Wirex Ambassadors: наприкінці року її учасникам надсилають додаткові бонуси у WXT за різні активності, наприклад за написання статей та участь у ролі спікерів на профільних конференціях.

На що можна витратити бонуси

Долю своїх бонусів кожен визначає самостійно. Наприклад, WXT-токен можна пересилати, обмінювати та продавати на різних біржах — або через застосунок, або через криптобіржі KuCoin, Huobi, Gate.io тощо.

Результати впровадження і плани

У Wirex твердять, що впровадження бонусної системи члени команди сприйняли дуже позитивно. У компанії помітили, що спеціалісти глибше розуміють те, як працює продукт, та отримали багато рекомендацій та ідей стосовно покращення дизайн-рішень застосунку та додаткового функціонала.

✔️ Uptech: коїни за внесок у життя компанії

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії називається Upcoin. Її ввели, щоб винагороджувати людей за внесок у життя компанії та проєктів. Ідею подали засновники: під час побудови компанії стало зрозуміло, що варто заохочувати поширення фідбеку. Для цього почали використовувати Upcoins.

Для апкоїнів у кожного є свій «гаманець» — він безлімітний, коїни із часом не згорають, тож накопичувати можна до нескінченності. Витрачають усе в спеціальному Upcoin shop. При цьому всі гаманці прозорі: будь-хто в компанії може побачити кількість коїнів іншої людини.

Як заробити Upcoins

У компанії є певний список критеріїв/дій, за які будь-хто з команди може нагородити свого колегу, надіславши йому Upcoins. Втім, ним усе не обмежується — валюту можна отримати і на внутрішніх івентах, святах або просто за ініціативність.

Розцінки такі:

  • значний внесок у проєкт чи життя компанії — 500 Upcoins;
  • knowledge sharing — 301 Upcoins;
  • менторство — 90 Upcoins;
  • реферальний бонус — 50 Upcoins;
  • написання статті для блогу компанії — 302 Upcoins;
  • виступ на зовнішньому івенті від імені компанії — 1000 Upcoins;
  • сортування сміття в офісі — 5 Upcoins за одну одиницю сміття.

На що можна витратити бонуси

Upcoins можна обміняти на будь-яку річ з Upcoin shop: це і мерч, і різноманітні гаджети.

Розцінки такі:

  • мінізволожувач повітря — 400 Upcoins;
  • екочашка — 250 Upcoins;
  • квитки в «Планету кіно» — 200 Upcoins;
  • різноманітний мерч компанії — від 60 до 1000 Upcoins;
  • JBL Speaker (Flip 5) — 3000 Upcoins;
  • Xiaomi Mi Robot Cleaner — 8000 Upcoins.
Позиції магазину оновлюють залежно від побажань команди.

Результати впровадження і плани розвитку

Результатами у компанії задоволені: по-перше, члени команди діляться фідбеком одне з одним, по-друге, кажуть, що спеціалісти більше залучені до життя компанії відповідно до внутрішніх Pulse Surveys. А ще співробітники частіше носять брендовані речі.

Стверджують, що валютою користується більшість. Коли хтось купує щось з Upcoin shop, інші цікавляться, питають, які критерії, та починають надсилати Upcoins колегам.

З негативних наслідків в Uptech виділяють лише один: є люди, які більш активно користуються валютою, є ті, хто менше. Через це створюється враження, що хтось отримує більше апкоїнів за інших, хоча й це може бути стимулом для додаткової активності.

У планах — оновлювати Uptech shop, додати туди більше мерчевих позицій і проводити більше активностей для популяризації Upcoins.

✔️ Gismart: «кудоси» за допомогу колегам

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта Gismart має назву kudos. Запропонував її вести HR-відділ. Кудоси — це «валюта вдячності» серед колег, яку можна вручати одне одному за будь-яку допомогу. Роблять це як офлайн, так і онлайн. Офлайн — за допомогою спеціальних карток-листівок, де від руки пишуть подяку. Відіслати електронну версію подяки можна через внутрішню платформу компанії bob. Валюта функціонує в компанії вже п’ять років.

Як заробити кудоси

Заробити кудоси можна тільки через допомогу колезі. Наприклад, в роз’ясненні специфічної теми. А також у неформальних питаннях, зокрема адаптації новачка — екскурсія найкращими закладами для обідів або просто дружня підтримка.

Курс простий: 1 подяка = 1 кудос. Назбиравши певну кількість подяк, можна отримати комплімент від компанії на вибір.

У компанії просять не давати відразу кілька кудосів за одну і ту ж «послугу». Але якщо колега допоміг кілька разів, то й віддячити йому можна кілька разів, навіть протягом одного дня. Валюта жодним чином не лімітується.

Кудос із подякою за гарну роботу

На що можна витратити бонуси

Назбиравши певну кількість подяк, можна отримати комплімент від компанії на вибір. Це може бути корпоративний мерч (шопер, рюкзак тощо), додаткові девайси для робочого столу, наприклад ігрова клавіатура, сертифікат в SPA, освітні курси й тренінги. Головний комплімент цього року — робот-пилосмок — отримують за 50 кудосів. Торік головним подарунком був електросамокат, його отримав один співробітник, і до цього часу його рекорд побити не змогли.

Загалом же розцінки такі:

  • брендована пляшка для води — 15 кудосів;
  • сертифікат у СПА — 15 кудосів;
  • шопер — 5 кудосів;
  • брендований рюкзак — 30 кудосів;
  • будь-який освітній курс / конференція / тренінг на просторах СНД — 30 кудосів.

Результати впровадження і плани розвитку

Загалом у компанії роботою системи задоволені й у майбутньому планують урізноманітнити подарунки. З негативних наслідків зазначають лише одне: рідко, проте виникають випадки «зловживання» кудосами. Наприклад, коли дякують за базові речі, які й так входять в обов’язки того чи іншого працівника. Таким проявам симпатії не перешкоджають, однак схожі кудоси не враховують при обміні карток на подарунки.

✔️ Astound Commerce: «бонус-поінти» за внесок у розвиток проєктів

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

У компанії є програма Credits for Merits, у межах якої діє внутрішня валюта — бонус-поінти. Її розробкою п’ять років тому займалися функціональні менеджери компанії та HR-спеціалісти, щоб дати можливість колегам відзначати одне одного за ініціативність та активність.

Як заробити бонус-поінти

Щоб заробити внутрішню валюту потрібно, щоб тебе номінували колеги. Роблять це через Nomination ticket в Jira. Приводи для номінації: активність у департаменті, на проєкті, knowledge sharing ініціативи (підготовка лекцій, навчальних матеріалів, виступів на мітапах), внесок у розвиток процесів і запуск внутрішньокорпоративних проєктів. Ці номінації потім розглядають менеджери, і у разі позитивного рішення людині призначають бонус-поінти. Відхиляють їх рідко — не більше як 10%.

Отримані поінти автоматично додаються в профіль людини. Їх не можна передавати колегам. Якщо фахівець звільняється, їх варто витратити до того, як покинути компанію, інакше вони згорять.

Щодо конкретних сум у поінтах за ту чи іншу діяльність, то сталих цифр немає: кількість бонусів залежить від безпосередньої участі спеціаліста, докладених зусиль і ролі, впливу на життя компанії, добробут колег чи інші сфери. Це може бути і 50 бонус-поінтів, і 100, і більше.

На що можна витратити бонуси

На зароблені поінти спеціаліст обирає подарунок зі списку доступних на Confluence, далі замовляє його через Order a gift ticket в Jira. Обміну поінтів на премії тощо не передбачено: на них можна придбати тільки подарунки чи додаткові дні відпустки.

Розцінки такі:

  • фітнес-трекер — 140 бонус-поінтів;
  • навушники AirPods — 800 бонус-поінтів;
  • консолі PlayStation чи Xbox — 2000 бонус-поінтів;
  • камера GoPro — 2200 бонус-поінтів;
  • квитки та відкриття візи для поїздки у США — 6000 бонус-поінтів.
Остання позиція — найбільш вартісна і найбажаніша серед усіх. Загалом же з-поміж лотів превалюють гаджети та пальне. Наприклад, за січень-вересень цього року замовили 182 подарунки, серед них 960 літрів пального; 9 навушників AirPods 2; 9 фітнес-трекерів; 7 вихідних днів; 4 кавомашини; 2 квадрокоптери; 2 ортопедичних крісла; ігрова консоль PlayStation; робот-пилосмок.

Результати впровадження і плани розвитку

За словами представників компанії, програма добре стимулює внутрішню активність та демонструє лояльність колег до компанії та роботи. З майбутніх планів — розширення на всі локації компанії. Наразі Credits for Merits доступна для спеціалістів в Україні, Колумбії, Болгарії, Словаччині, Туреччині та Індії.

✔️ Yalantis: «ялобакси» за допомогу та активність у компанії

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта у компанії називається «ялобакси». Її запропонували ввести Employer Brand Manager та Internal Communication Manager, щоб підвищити лояльність і додати людям мотивації допомагати колегам і брати активну участь у внутрішньому житті колективу.

Все працює в електронному форматі: в Slack є бот, де кожен може перевірити свій рахунок, отримати ялобакси або віддячити ними комусь, відправивши певну суму.

Як заробити ялобакси

Кожному менеджеру компанії (Lead, PM, DM) щомісяця видають певну суму ялобаксів, яку він може розподілити серед своєї команди (або команд).

Отримати їх можна від колег за допомогу. Також валюту дають спеціалістам, які виступають на конференціях і мітапах, беруть участь як викладачі та ментори в Yalantis Schools, пишуть статті та проявляють активність в sharing knowledge.

Коли хтось накопичив потрібну суму та хоче обміняти її на певний товар, потрібно звернутися до Internal Communication Manager, вона списує її з рахунку та віддає те, що людина замовила.

На що можна витратити бонуси

Отримані ялобакси можна обміняти на мерч у Yalantis Store. Це худі та футболки, рюкзаки, термопосуд, аксесуари для ноутбуків, парасольки тощо.

Розцінки такі:

  • чашка — 150 ялобаксів;
  • екочашка — 210–225 ялобаксів;
  • пляшка для води — 375–390 ялобаксів;
  • термос — 500 ялобаксів;
  • світшот — 840 ялобаксів;
  • худі — 1125 ялобаксів.

Приклади мерчу в Yalantis Store

Результати впровадження і плани розвитку

Ініціативу в компанії сприйняли добре: стверджують, що нині вона популярна і фахівці прагнуть заробити якомога більше внутрішньої валюти. Єдиний мінус — інколи треба чекати своє замовлення. Деякі товари мають особливий попит і потрібно постійно дозамовляти їх.

У планах — підв’язати сайт до системи, щоб ялобакси автоматично списувалися під час купівлі одразу на сайті, та розширити асортимент мерч-продукції.

✔️ Uklon: «медіатори» за активну участь у житті компанії

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії має назву «медіатори» і вперше з’явилася чотири роки тому завдяки HR-департаменту. Тут все працює так, як у класичному онлайн-магазині: можна покласти у кошик усе, що хочете купити за валюту. Замовлення з контактною інформацією потрапляє до відповідального за це співробітника, і він обробляє замовлення, організовує видачу й веде облік валюти.

Як заробити медіатори

Заробити валюту можна за різноманітні активності: участь у гейміфікації, благодійних проєктах, менторство і шеринг знань, іншу активність у житті компанії. Також медіатори входять у подарункові бокси, які вручають співробітникам з певної нагоди: наприклад, за проходження випробувального терміну, рік у компанії, на день народження тощо.

На що можна витратити бонуси

За медіатори можна обрати досить широкий спектр подарунків: від мерчу до вражень bodo, книг. Також їх можна передати на благодійність. Щодо подарунків у компанії, то є гнучка індивідуальна опція — замовити те, чого немає в магазині. Для цього спеціаліст має звернутися до HR, і йому повідомлять, скільки медіаторів потрібно.

Розцінки такі:

  • павербанк — 600 медіаторів;
  • чашка — 100 медіаторів;
  • дощовик — 400 медіаторів;
  • футболка — 300 медіаторів;
  • враження та книги — еквівалент у гривнях;
  • промокод на поїздку Uklon (100 грн) — 100 медіаторів.

Скриншот з внутрішнього магазину Uklon

Результати впровадження і плани розвитку

Щодо результатів впровадження валюти, то в компанії відзначають більшу активність співробітників, лояльність, а також додаткове позитивне враження про саму компанію, яке справляє бонусна система.

Для розвитку проєкту проводять опитування, щоб зрозуміти, які інтереси у колег переважають, і постачати у магазин більш цільові подарунки.

✔️ Agiliway: Agilicoins за важливі події та ініціативність

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії називається Agilicoins. Вона — наймолодша у списку, її запровадили лише цього року. Спочатку планували, що валюта виконуватиме роль додаткових бонусів для інженерів та менеджерів, які вже давно тут працюють, втім врешті стала загальною. Наразі Agilicoins існують у вигляді сертифікатів.
Сертифікати Agilicoins

Як заробити Agilicoins

Кількість виділених Agilicoins залежить від окремого випадку. Наприклад, під час свята на день компанії вручали сертифікати на різну їх кількість у різних номінаціях. В середньому від 200 до 1000 коїнів.

Також людина отримує внутрішню валюту до певних подій в особистому житті. На честь одруження/заміжжя компанія серед іншого виділяє сертифікат на 500 Agilicoins.

Під час перформанс-рев’ю співробітники, які були активними, наприклад виступали на конференції від імені компанії, втілили цікаву ініціативу, допомогли клієнту нестандартним рішенням тощо, можуть отримати від 200 до 1000 Agilicoins.

На що можна витратити бонуси

Коїни підв’язані до справжньої валюти: один Agilicoin = 10 гривень. Це дає змогу обирати із широкого спектра подарунків, стандартного списку немає.

Наприклад, розробник чи менеджер вирішив пройти курс або купити аксесуари чи обрав собі інший подарунок. Тоді він повідомляє головного бухгалтера компанії, що хоче скористатись валютою, і йому дають суму, що відповідає кількості Agilicoins — або у вигляді сертифіката на реальну суму, або ж просто грошима.

Обмежень щодо використання грошей чи максимально можливої накопиченої суми немає.

Результати впровадження і плани розвитку

У планах — розвивати валюту, адже проєкт лише стартував. Хочуть додати трохи гейміфікації, щоб люди могли отримати Agilicoins залежно від свого прогресу, участі в конференціях, відвіданих вебінарів, персонального розвитку, проактивності. Надалі Agilicoins можна буде обміняти на речі та послуги з віртуального магазину компанії, який ще в розробці.

Там буде мерч, речі відомих брендів (наприклад, рюкзаки чи одяг), технічні аксесуари та цікавинки для побуту. Про результати введення валюти говорити поки зарано.

✔️ Intellias: «смарти» як подяка та бонуси за активності

Що це за валюта і як вона з’явилась у компанії

Внутрішня валюта компанії — «смарти» — існує з 2018 року у віртуальному вигляді. Ідея з’явилася у відділі Employee Experience: у компанії хотіли запустити гейміфіковану програму лояльності й паралельно працювали над покращенням внутрішньої програми рекомендацій, де б діяв принцип «порадь друга на вакансію — отримай винагороду». Врешті, їх об’єднали й це вилилося у запровадження внутрішньої валюти.

Як заробити смарти

Смарти можна отримати за рекомендації кандидатів, замовників, з нагоди різноманітних свят (від річниці роботи у компанії до власного дня народження) та за різні активності: виступи на конференціях, семінарах, навчальних заходах.

Також смарти здобувають як знак вдячності від колег за допомогу чи корисну пораду. Роблять це через систему подяки kudos (як у Gismart). Для цього кожному працівнику щомісяця нараховують по п’ять кудосів. Вони конвертуються у смарти і одразу ж додаються до балансу людини, якій їх надіслали.

На що можна витратити бонуси

Валюта накопичується на внутрішньому порталі компанії, де у всіх співробітників є власний профіль і «гаманець». На смарти можна придбати речі з корпоративного магазину. Це мерч, товари для спорту чи подорожей, гаджети, речі для дітей, книги тощо.

Розцінки:

  • чашки та пляшки — від 14 смартів;
  • книги — від 20 смартів;
  • гамак — 43 смарти;
  • наклейка на авто Baby on Board — 5 смартів;
  • годинник Garmin — 2065 смартів (це найдорожча позиція у списку).

Мерч компанії

Результати впровадження і плани розвитку

Удосконалювати програму намагаються постійно, зокрема додавати нові пункти та активності, за які можна отримати валюту. Так, до прикладу, раніше давали смарти лише на першу, другу, п’яту, десяту та п’ятнадцяту річницю роботи в компанії, тепер — на кожну. Нині у розробці дизайн інтернет-магазину на базі внутрішньої системи компанії, де працівник обиратиме товар і матиме змогу оформити замовлення в один клік.

Щодо результатів, то програма популярна: щомісяця є близько 150 запитів на обмін смартів на товари.

✔️ Overdose: «кредити» за рекомендації кандидатів, завершені курси тощо

Що це за валюта і як вона з’явилася у компанії

Внутрішня валюта компанії називається OD Credits. Ідея її впровадити виникла близько року тому, щоб залучати співробітників до активностей, підвищувати їхню продуктивність тощо. На реалізацію задуму витратили майже чотири місяці.

Як заробити «кредити»

Отримати «кредити» можна за проходження сертифікацій, профільних курсів, технічну підтримку проєкту, написання технічних статей чи документації, закриття вакансій тощо. Крім грошового бонусу, «кредити» нараховують і за рекомендації кандидатів. Також відзначають колег, які успішно проходять випробувальний термін, щомісячно логують мінімальну кількість годин, беруть участь в екочеленджах.

На що можна витратити бонуси

Кожен працівник має особисту сторінку в OD Tech Club, де є доступ і до корпоративного магазину. Тут можна обрати брендовані світшоти, футболки чи кепки, рюкзаки, павербанк, шопер, сертифікати різних магазинів тощо.

Розцінки:

  • шопер — 350 OD Credits;
  • павербанк — 900 OD Credits;
  • худі — 1000 OD Credits;
  • рюкзак — 1200 OD Credits;
  • річний абонемент у Sport Life — від 18 до 24 тисяч OD Credits.
Павербанк, який можна придбати за «кредити»

Результати впровадження і плани розвитку

За майже пів року роботи програми у компанії нею користуються понад 70% працівників, які за весь час заробили 391 740 «кредитів». У планах — ввести нагороди за техлідерство, регулярну соціальну активність, три роки праці в компанії, успішний запуск проєкту, проходження сертифікації тощо.

❓ Що IT-спеціалісти думають про внутрішні валюти

Літа Малівська, Team Lead команди Web Camp у Boosta

У нас є внутрішня політика, згідно з якою можна заробити коїни. За їхньою кількістю суворо стежать — щоб ніхто не махлював. Це така додаткова няшність за наддосягнення, які якраз, на мою думку, і не повинні мотивуватися фінансово: ось виступив з доповіддю, написав статтю, когось поменторив поза своєю командою — і оп, тобі просто прилетіли коїни.

Не можу сказати, що люди в компанії за ними женуться. Наскільки я бачу, цим не зловживають, а радше по-доброму вихваляються: «А ось у мене 15 є», «А у мене 30» тощо. Самоціль — не коїни, а коїти щось класне, що не входить у прямі обов’язки, і бачити, що компанія це цінує і відзначає не матеріально, а статусно. Я купила за коїни рюкзак — напрацювала на нього, коли виступала з внутрішньою доповіддю. Це приємно.

У наших коїнах мені подобається, що:
— їх досить складно заробити — і це круто;
— покупки з Boosta Shop відносно дорогі: щоб отримати ексклюзивний рюкзак, потрібно виступити з однією доповіддю і написати рецензію на близько 1000 прочитаних сторінок. Тобто якщо ти бачиш людину, яка йде по коридору або ж позує в Instagram у корпоративному мерчі з шопу, то неважливо, чим ця людина займається — вона реально крута і напрацювала собі на цю кофту чи іграшку.
— для цієї валюти немає інфляції — організатори шопу не знижують планку і цим підтримують цінність внутрішньої валюти;
— корпоративний мерч у шопі відрізняється від загальнодоступного. Тобто кофта з нагоди річниці в компанії є у ​​всіх, а ось ті, що є у магазині — я реально бачила не на багатьох, і це круто;
— в шопі немає некорпоративних штук типу «сертифіката на враження». Шкарпетки, навушники, колонка — все брендоване і начебто ще раз говорить: «Ти зробив щось цінне для Boosta».

Хотілося б хіба більше часу, щоб підготувати низку доповідей, провести їх і купити холодильник для вина.

Віталій Дуленко, Design Team Lead у Wirex

Наші токени можна вільно купити на криптобіржах. Я активно користуюся WXT у нашому ж застосунку, щоб на ділі перевірити, як працює те, що ми з командою запустили. Крім цього, WXT можна отримати у винагороду за витрати у вигляді Cryptoback — це як кешбек, тільки у криптовалюті.

Для цього, наприклад, я купую каву. У цьому кілька приємних моментів: ти бачиш, як працює твій продукт, результати своєї праці та отримуєш додаткову криптовалюту, зокрема у вигляді річних бонусів.

Що робити із WXT? Токени за потреби можна спокійно обміняти на традиційну валюту (євро, долари тощо). Я так робив і потім витрачав ці гроші за допомогою нашої карти або ж купував іншу крипту прямо з WXT. Актуальний курс WXT можна переглянути на будь-якій криптобіржі, наприклад Coinmarketcap.

Ян Лікаренко, Product Manager в Uptech

У компанії користуються апкоїнами. Це прикольний бенефіт, added value до day to day робочих буднів. Я заробив коїни за різні внутрішні активності — від сортування сміття та допомоги колегам до роботи на проєкті й написання статті — і обрав дві речі в нашому шопі: блютуз-колонку та робот-пилосмок.

Якраз збирався купувати колонку, коли побачив, що вона є в корпоративному магазині. Вирішив дозбирати бали, щоб отримати її від компанії. Придбав і на певний час про гаманець з апкоїнами забув. За кілька місяців перевірив рахунок і побачив, що знову маю багато балів, які вже вирішив дозбирати для отримання пилосмока.

Мені подобається, що є таке нагородження за додаткові активності в компанії і можливість отримати маленькі приємні бенефіти, хоча маю відчуття, що не для всіх це є важливим, і тому лише частина команди використовує коїни. За ними не женуться, радше згадують у жартівливій формі. І люди стають активніші, коли таких балів бракує до чогось цінного з Upcoin shop.

З мінусів — немає органічного поширення валюти між колегами. Хтось їх шерить, хтось — ні. Деякі не пам’ятають, що так можна чи й не знають про цю опцію. Часом на мітингах чи в командному чаті нам нагадують про апкоїни, якими ми можемо нагороджувати колег. Але вказати, чому хтось ними не користується, мені складно. Я як лід проєктів ділюсь балами з командою з різних причин. Дрібниця, але приємно.

👍НравитсяПонравилось4
В избранноеВ избранном2
Подписаться на тему «HR»
LinkedIn



Підписуйтесь: Soundcloud | Google Podcast | YouTube

76 комментариев

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

Норм ідейки!

Характерно что все трое хвалящих эти фантики это лиды/менеджеры.

У нас за поинты можно купить как мерч так и гифт карты универсальные. Так, после одной крупной награды — я почти полгода бесплатно машину заправлял. Да и сейчас по мере накопления тоже на топливо трачу. Разве плохо?

А мог бы просто получать достойную зарплату и не собирать фантики.

«Фантики» и зарплата относятся друг другу примерно также, как и бесплатные офисные чай-кофе-печенье-фрукты в доковидные времена (то есть никак). Я еще помню нытье в интернете отдельных индивидов по типу «нахрен мне ваши печеньки! дайте же мне еще плюс сто баксов, я сам себе чай куплю!».

Все так)
Кофе и печеньки во всех офисах(кроме WIX) на столько отстойные что от того и рождаются такие просьбы.

Тут сразу вспоминается недавний пост про какого-то индивида, который вместо рабочих обязанностей сразу после найма полез давать руководству ценные указания какой сорт кофе нужно выбирать на кухню.

Пусть тот кому нравится офисные помои первым бросит в меня камень ;-)

Мне нравятся. Посещал различные компании. Grammarly, MacPaw, и тп. Везде кофе нормальный был. Но камни кидать не буду. Ведь вкус это индивидуально.

Например мне не нравится чистая арабика, она кислая и у нее какое-то блевотное послевкусие. Но на улице в кофейнях зачастую тулят по умолчанию именно ее. Может современной гендерно нейтральной молодежи это как раз самое то. А мне нравится погорчее и покрепче, микс робусты и арабики примерно 40/60. В офисы как правило закупаются именно миксы в разных пропорциях (к примеру, блазеровский Lilla е Rose).

Ну вот видите — вам нравится.
А остальные люди вынуждены страдать)
А так бы каждый себе свои любимые помои купил и все счстливы)

Не говоря про что норм капучино, флэт или латте в офисе не сделать)

Сильно от самого офиса зависит. Бывает что хороший, но в основном самое дешевое мерзкое пойло из «отходов производства» купленное оптом.

Проблема двойная — и кофе покупают подешевле, не отходы (он же в зернах), но и на вкус оно так себе. А потом все это проходит через кофеварку автомат которая я уверен не рассчитана на такой объем варки. Сильно подозреваю что самый большой компонент говняного вкуса офисного кофе из-за редко чищеных и загнаных в ноль кофеварок, где в трубках живет своя отдельная жизнь.

Ну там парень проявлял пассивную агрессию. Его обманули по работе, позвали бекенд тимлидом — а застафили работать фронтенд джуном на проекте который клиенты завалили. Вместо горячей драки он начал искать способы посраться с начальством, впрочем все равно в итоге ушел со скандалом, начальство не стеснялось поднять гвалт.

Нет, просто зарплату разделили на несколько частей, одна капает на счёт, а вторую часть нужно заработать по второму разу и быть при этом счастливым :D

Как по мне, то это какая-то конспирология с рваческим уклоном, но окей.

Когда у вас есть СКВ то вы вольны выбирать)
Когда фантики — приходится выбирать из того что дают.

Целью моего поста было показать что есть компании в которых за поинты можно купить не только мерч но и вполне осязаемые и полезные товары и услуги. Это плохо? Нет, это хорошо.

Вообще право так думать)
Я считаю что все фантики это ловкий трюк фокусника

Вспомнил один кек)
Предложили выступить мне как-то на митапе компании. В другом городе.
Обсуждали условия.
В общем — едь туда на поезде, там работай, потом выступи, потом опять обратно на поезде трясись...

В замен компания предлагала насыпать мне корпоративной валюты.

Я проорал и сказал что вертел я на пропеллере их щедрые предложения)

Опять бездумно перенятая система из западного мира. Тут в детских садиках существует такая система как Marble Jar Reward System: www.theteachertoolkit.com/...​marble-jar-rewards-system . У детей выросших в этой reward системе и правда закреплено на подкорке — сделал доброе дело, получи монетку, поэтому это работает там, но не в Украине. Плюс даже там подобная система в компании взрослых людей откровенно показывает отношение к сотрудникам как к инфантилам. Это всё что нужно знать.

www.amazon.com/...​-Reward-Jar/dp/B00BBWTY0I
Manufacturer recommended age: 36 months — 15 years %)

ИМХО, все эти внутренние валюты имеют смысл только как опосредованный показатель полезности и авторитета человека, например для внеочреденого промоушна или действительно серьезных годовых/квартальных бонусов. Типа, топ-XX человек получают премию в Y K$.

Игрушечные же магазины, по большей части со всяким ненужным барахлом сомнительного качества типа брендированных чашечек \ говнофутболочек \ ноунейм повербанков вызывают искреннее отвращение.

У жены на работе есть пара сотен долларов в месяц бюджет на вот такие развлечения. Сделал тебе кто-то хорошее — получи сотку.
У менеджера бюджет сильно выше.
Ну и все это на порядок меньше чем годовой бонус. Так что больше развлечение чем реальный доход.

Кооператів «П****ц» слушает

Нужно уже сделать опцию на ДОУ «подписаться на каменты аффтара»)))

Я творю в лінкдін :)

Не понимаю откуда столько хейта в сторону т.н. внутренних валют. Если кому-то действительно бонус за реферала выдали в виде таких фантиков, то понятно. Но в статье вроде четко описывают зачем что и почему.

В ДатаАрт тоже похожая система. Валюта называется «типсы» и служит как удобный способ просто сказать другому человеку «спасибо». Попросил коллегу о помощи. Например разобраться со сложной задачей по работе. Затем нести ему бутылку в благодарность уже как-то странно, да и не все пьют, а если пьют, то у каждого свои вкусы. Угощать кофе/пирожными тоже не всегда удобно/полезно если вдруг коллега из другого офиса. А так, закинул типсов за помощь, коллега обменял их потом на какую-нибудь колонку/павербанку/рюкзак/ватэвер-зей-нид и все довольны.

Из описанного в статье мне показалась интересной система в Boosta. Когда есть вот эта дополнительная уникальность мерча и его не просто так заработать. Ну и холодильник для вина в шопе это необычно и круто.
А вот привязка к реальным валютам, которую описывали в других комапниях, и, тем более, возможность вывода в фантиков в реальные деньги — это как-то странновато и убивает всю идею, ИМХО.

Основная проблема этих валют что купить за них можно только то что даром не сдалось)
А что «сдалось» то стоит столько что проще самому купить

Вот что касается благодарности, можно принести банку креатина, шоколадку или протеиновый коктейль, ну или там пицу заказать. А хейт простой — никому не нравится сетевой маркетинг и прочие трюки цель которых налюбить пассажиров и на этом наварится.

нужно расписывать насколько геморрней организация пересылки «благодарности» человеку из Днепра, скажем, в Киев по сравнению с двумя кликами?

И не совсем ясно, в чем заключается «налюбливание» пассажиров и навар?

Да служб доставки и т.п. еще не придумали которые мотаются по всему городу на елктро-скутерах, заплатить с карты тоже невозможно.

1. Выяснить что человеку нужно. Подобрать презент адекватный полученной помощи. (четырехкилограммовая банка протеина или бутылка хорошего виски за небольшую помощь с багом будет выглядеть как минимум странно)
2. Учесть возможные специфические ограничения — например, пицца «4 мяса» может быть воспринята веганом как оскорбление или неудачная шутка так же как и шоколадные конфеты для человека с аллергией.
3. Найти где купить это онлайн.
4. Согласовать время, удобное человеку и организовать доставку курьером.
5. ???
6. PROFIT
При этом не забываем, что человек на удаленке может жить в каком-нибудь селе под Житомиром, работать с пляжа на Бали, работать по ночам, а днем отдыхать и игнорить всех курьеров. Ну и еще миллион разных нюансов, которые учесть не получится и всё пойдет не так. В результате убитое время, нервы, усратые деньги и недостигнутая цель.

Теперь сравниваем это с парой манипуляций во внутренней системе, из которых бОльшую часть времени займет придумывание любезного сопроводительного сообщения.

Странно, что приходится разжевывать такие очевидные вещи.

Спорить, в общем-то, и не о чем — внутренняя система благодарностей на несколько порядков удобнее чем велосипеды с курьерами и банками протеина. Внутренняя система благодарностей вполне себе работает. Проверено на практике.

Во внутренней системе вполне себе обычные деньги можно передавать (на прошлой работе так на день рождения скидывались). Но в целом сори мы доходим до того что за помощь коллеге по работе люди будут ждать бабки, а если им пришлют мало чаевых — то и помогать не будут. Это чистой воды анти командное жлобство, представь что футболисты будут друг другу пас давать за процент от бонуса за гол. ИМХО помогать коллегам по работе следует безвозмездно, сегодня помог ты — завтра помогут тебе.

Это уже вне рамок самого механизма. Кухонным ножом тоже можно колбасу нарезать, а можно человека убить.

Підтримую щодо топової системи в Intellias) Я працюю в харківському офісі вже 7 місяців і за цей час встигла придбати за смарти багато класних речей в корпоративній крамничці. Смарти дають не тільки за різні активності, але й за реферальні рекомендації, які, до речі, компанія винагороджує гарними грошовими бонусами. А ті, хто рекомендують найбільш активно під час спеціальних кампаній, можуть позмагатися за додаткові класні призи — останній раз розігрували поїздки до Мексики та Йорданії. Внутрішня валюта в цьому випадку — це приємний додатковий бонус, на який можна придбати корпоративний мерч або якусь техніку чи книжки.

Є тут люди, яким вдалося «внутрішньою валютою компанії» розрахуватись у супермаркеті або пабі? Розкажіть, будь ласка, про Ваш досвід.

Щось мені підказуе що це саме той самий менеджер який роздав

«внутрішньою валютою компанії»

у якості премій. А справжні грощі із бюджету на премії лишив собі.

всё правильно сделал!

Ну как бы да — джун не мамонт он не вымрет.

Да, у нас есть внутренний магазин, где за внутренние поинты можно купить реальные ваучеры на Амазон и кучу других магазинов. Я последний год в основном амазоновские использую.

Имхо, всякие такие программы поощрения хороши. Главное условие — они должны быть бесплатным дополнениям к основным бенефитам типа зарплаты, бонусов и обустройства рабочего места, а не заменять их.

Лично не пробовал, но коллега как-то за внутреннюю валюту купил планшет Самсунг, затем не распаковывая его — продал на OLX, а уже на настоящие деньги покупал что хочет)

Так что валюту компании можно сконвертировать в нормальные деньги, но with extra steps

Максимальное унижение)))

Так можно купить в Корее или Китае — а потом продать через интернет аукцион но уже дороже. У меня есть знакомые — так с кроссовками делают, этим и живут.

Це дуже дивна штука, особисто для мене. Виглядає так, ніби замість бонуса за рефер (500-3000$) — тобі дають футболку\чашку\... (5-10$). Замість бонуса до зп (припустімо 500$) — тобі дають колонку\путівку на відпочинок\... (50-400$). Ви знаєте, що за реферальний бонус — я собі можу купити десяток футболок і ще залишаться кошти на два сервіза чашок. А, за підняту на 500$ зп — за рік, за 6к$ можна купити ну дууууже багато колонок, з’їздити на відпочинок, і ще залишиться на шкоду фабію, року так 2014, в гарному стані

тобі дають футболку\чашку\... (5-10$).

ще краще надувну кульку із логотипом компанії і надписом «який молодець».

Грамоты надо давать. Как на госслужбах делают и окологосударственных компаниях. Хоть бумага для растопки будет.

В нормальных компаниях это никак не влияет на размер зарплаты и бонусов. У нас в компании есть подобные поощрительные баллы и они никогда не используются как причина дать рейз поменьше.

На самом деле они работают как суррогат райза, просто у вас это сделано так, что вы этого не замечаете.
Компании всегда стремятся уйти от материальной компенсации в сторону нематериальной. Это одна из причин появления брендированного мерча,
всяких статуэток, кубков, медалей, грамот и этих е-баллов.
Люди просто удовлетворяются своими поощрительными е-баллами и просят райзы реже.
Обычная манипуляция, которой уже буквально тысячи лет.

поощрительными е-баллами

!!!! %)

На самом деле нет, я специально написал, что эти плюхи не входят в предмет торговли за рейз. А если они как-то там неформально входят в аморфные понятия атмосферы равенства и братства, которые косвенно делают меня счастливее, — пускай делают. В качестве зарплаты я всё равно прошу то, что я хочу в качестве зарплаты.

Удивительно как вроде бы взрослых и не глупых людей можно обвести вокруг пальца обычными фантиками)

Чомусь я згадав за Мавр МММ :) Коли нема чим дати премію — можна і фішками казіно, а ще можна медаль дати «співробітник місяця». А потім дивуються що деякі деви навчились тому самому — стали так самом мутити і працювати одразу на дві чи три галери. Замість працювати на проекті — ходять по івентах яки різні начальники роблять для самопіару перед вищім керівнитсвом, роблять доклади на них про таблицю множення тощо.

Ну...на фоні як на доу аналізують зп у айті, оці внутрішні валюти та їх відношення до реальних грошей виглядають дивно. Такий собі «мотиватор», лише як геймифікація, тупо ачівка не більше. Гадаю, спрацює лише на короткий проміжок часу а потім усі «заб’ють» на це. От дійсно — навіщо тобі то менторство, статті писати, та інше, якщо роботи до-.... (багато), та краще просто або відпочити або просто її виконувати. А чашку-футболку сам собі купиш.

Як на мене це дуже прикольний кейс. Внутрішня валюта — це те чим компанія може керувати, придумувати різні цікаві способи використання, додавати гейміфікацію тощо.

Багато людей у нашому ІТ скоріш за все поки просто не розібрались в ціності таких речей.

Ми в Subsocial.Network зараз працюємо над фічою Social Tokens, де кожний спейс(персональний блог, сторінка проекту/компанії) зможе в один клік створити свої токени і потім використовувати їх у різних сценаріях.

Ну і в нас звісно ж є теж валюта в межах платформи на рівні блокчейну.

Якщо комусь цікаво долучитись до розробки децентралізованої платформи велкам: cutt.ly/sub_team_application

Внутрішня валюта — це те чим компанія може керувати, придумувати різні цікаві способи використання

Цікава ідея, за цю валюту можно купити посаду в компанії. Нафармив — і став CTO або CEO. Між іньшим буде дуже чіткий показник, ринковий, у кожного менеджера будет свій бюджет «голди», який він буде давати у якості бенефіту.

Якщо правильно побудувати економіку, валюта також може бути твоїм рейтингом. Чи наприклад накопичувати рейтинг разом з валютою і дійсно у кожного буде чіткий показник, який піднімається/опускається в залежності від твоїх досягнень

У вас там в є у корпоративній крамниці табличка із написом — «Сарказм» ?

Є. Але більше з табличкою — «Ідеї» :)

Моя ідея проста, люблю валюту у формі зелених паперців із портретами мертвих американських президентів, які надруковані федеральною резервною системою США. (Або іньщі справжні гроші). Корпоративні валюти — мене не дуже цікавлять, і в загалі це не дуже законно. Тим більше якщо за ці папірці вимагається щоб я працював замість рекрутерів і кликав до компанії друзів, знайомих та колишніх колег (мережевий маркетинг). Або виконував іньшу додаткову роботу. За це мені дадуть: майку і повітряну кульку на якій надрукована реклама — то я її маю ще і безкоштовно розповсюджувати.

Как-то маловато про OD Credits написано) Купить можно в разы больше всего и получить кредиты вариантов огромное количество.

+ за Garmin
Класний пристрій, допомагає тримати себе в формі і не пропускати повідомлення в Slack

Е-баллы наше всьо. Решили с коллегой сложную задачу и получили по е-баллу.

Такая система есть во многих компаний, рассказали бы про тех «гениев» ейчар ремесла которые ее придумали и какую выгоду с этого имеет компания.

Все уже выдумано до нас. Прочитай О’Генри ru.wikipedia.org/wiki/Благородный_жулик Остап Бендер вообще знал множество подобных способов.

В Інтеліасі топова система.

За два роки активного «майнингу» внутрішньої валюти вдалося заробити на великий туристичний рюкзак, актуальний на той час Apple Watch 4 серії, JBL колонку та ще деякі дрібниці))

Вангую, що саме після мене умови отримання смартів та кудосів стали більш жорсткими %)

В одной из предыдущих компаний я порекомендовал человека, который пришел на позицию Middle Engineer. Мне отсыпали валюты внутри компании, на которую я смог «купить» две футболки и какую-то еще мелочь.
Получается, что если бы я привел троих людей, мне бы хватило «валюты» на условную JBL колонку.
При этом в других компаниях референс бонусы начинаются от 500$, а много где и больше.
То есть за троих я бы получил минимум 1500$.
Я думаю это все, что нужно знать про внутренние валюты компаний.

Де ви всі такі жлобські компанії знаходите? Не стикався з подібним жлобством останні років 8, мабуть. Думав, шо такі компанії вимерли як такі, шо не витримали конкуренцію, а виявляється, шо їх багато і там працюють реальні люди, які все це терплять. Сумно це все:-(

Взагалі сама компанія дуже класна, але політика рефералів така.

Я думаю это все, что нужно знать про внутренние валюты компаний.

Скоріше, це все, що треба знати про оту вашу компанію.

не благодарний!

Вже ж придумали гроші: ₴, $ та €.

Внутрішні валюти компаній виглядають як телешоу у якому продають біжутерію за умовні одиниці, як в 2000-ні.

Цьюму трюку набагато більше часу. Це видумали коли конкістадори міняли золото і смарагди у індіанців на дзвоночки.

Подписаться на комментарии