Більшість IT-компаній відновлюють найм і активніше шукають кандидатів у Європі. Бліц з топкомпаніями
Минуло два тижні від початку широкомасштабного вторгнення росії в Україну, і більшість ІТ-компаній почали відновлювати робочі процеси, які були призупинені через евакуацію співробітників, перевезення офісів та техніки у більш безпечні місця.
Ми розпитали найбільші ІТ-компанії, що працюють в Україні, про те, як зараз у них налагоджені процеси щодо найму, онбордингу та роботи з клієнтами.
В EPAM призупинили рекрутингові процеси
Війна, стихійні лиха тощо у юридичній площині вважаються форс-мажорними обставинами, які впливають на перебіг бізнесу та попередні домовленості. Наразі компанія вимушено призупинила вихід нових спеціалістів на проєктну роботу. Ми просимо кандидатів поставитися із розумінням до таких дій компанії.
Останній онбординг по всій Україні відбувся 21 лютого, після цього ще частково виходили люди в офіс у Львові 1 березня. З цієї дати будь-які процеси, пов’язані із рекрутингом, оформленням та адаптацією ньюкамерів, тимчасово призупинені. Усі офери поставлені на паузу, ми плануємо повернутися до кандидатів після стабілізації ситуації в країні.
SoftServe відновлює можливість найму в Україні, проте процес ускладнився
Нашими основним пріоритетом є безпека наших працівників і їхніх сімей, цим в першу чергу від початку війни ми і зайнялись. Але ми розуміємо, що повинні підтримувати бізнес як такий, забезпечувати його безперервність.
Від початку війни ми призупинили активний найм нових працівників в Україні. Разом із тим, всі офери, що були зроблені до того зовнішнім кандидатам залишились дійсними. Ми не бачимо підстав відмовлятись від попередньо озвучених намірів про співпрацю. Це було б несправедливо щодо кандидатів, адже більшість з них вже розірвала стосунки з попередніми роботодавцями.
Багато наших клієнтів підтримують Україну, зокрема бажанням залишити і розвивати проектні команди тут. Тож ми відновлюємо можливість найму в Україні, проте процес ускладнився. З’явились певні обмеження в хайрингу ФОП через відключення реєстрів податкової. Також є труднощі, пов’язані з географією проживання деяких кандидатів, не всі регіони України ми зараз можемо забезпечити технікою, необхідною для роботи. Нам доводиться підлаштовуватись під ситуацію і змінювати наші процеси, щоби продовжувати надавати робочі місця в Україні для тих, хто залишився, а також для підтримки економіки. Будемо слідкувати за розвитком подій і гнучко на них реагувати.
Якщо говорити про комунікацію з клієнтами, ми постійно з ними на зв’язку та відчуваємо їхню підтримку. Наприклад, вони допомагають українцям та українському війську фінансово. Також продовжують співпрацю з нами, адже розуміють, що саме це нам потрібно для бізнесу та економіки. З початку війни ми навіть отримали нові проєкти та контракти.
Ciklum переглядає плани щодо обсягів найму в Україні
З початком війни команда Ciklum сфокусувалася на тому, щоб всі колеги були в безпеці. Значна частина співробітників покинула потенційно небезпечні міста — ми ініціювали проактивну релокацію ще в січні на тлі новин про ескалацію з боку Росії. Тим не менш, у перші дні після нападу всі сили наших адміністративних команд зосередилися на організації перевезень та евакуації наших спеціалістів.
Для низки нових колег релокація виявилася частиною онбординг-процесу: ми не робили винятків для тих, кому щойно зробили пропозицію про співпрацю чи для тих, хто проходив стажування у Ciklum.
Зараз, коли більшість наших фахівців у безпеці та призвичаюється до нового способу життя — далеко від дому, але без загроз життю та здоровʼю — ми перезапускаємо наші бізнес-процеси з урахуванням нових реалій. Тому ми знаходимося на етапі перегляду наших планів щодо обсягів найму в Україні та узгодження цих планів з клієнтами. Ciklum розуміє, наскільки важливе збереження економічної діяльності, яке підтримує Україну за теперішніх складних обставин, і яке стане одним з фундаментів її відновлення після закінчення війни.
Компанія регулярно спілкується з клієнтами щодо безперервності бізнесу від початку тривожних повідомлень щодо планів Росії. І ми надзвичайно вдячні тому, що ми з ними поділяємо одну позицію: безпека та здоровʼя фахівців — пріоритет. Чимало наших клієнтів заохочували проактивну релокацію своїх команд, а із початком війни показали повне розуміння ситуації та підтримку спеціалістів Ciklum. Попри складність ситуації ми дотримуємося своїх зобовʼязань та вкладаємося у домовлені таймлайни. Наші клієнти постійно отримують від нас апдейти щодо планів та поточних дій бізнесу та інформацію щодо безпеки наших колег.
В GlobalLogic за останні два тижні розпочали співпрацю з понад 60-ма новими фахівцями в Україні
В межах BCP (Business Continuity Plan) компанія Globallogic підтримує не лише своїх спеціалістів, але й наших кандидатів. Ми допомагаємо в релокації та надаємо прихисток нашим майбутнім фахівцям, які отримали пропозиції про співпрацю з компанією та мають бажання переїжджати до більш безпечних регіонів України.
Ще під час COVID-карантину ми налаштували онлайн онбординг, тож майже не зазнали змін у цих процесах. Єдине, що довелося коригувати — доставку обладнання, яке необхідне для виконання проєктних завдань. Наразі працюємо над тим, аби доставляти техніку в межах усіх західних регіонів України.
Зі зрозумілих причин, ми відчуваємо складнощі з переміщенням обладнання компанії до центрального та східного регіонів країни, але маємо надію найближчим часом вирішити й це питання також.
Варто зазначити, що наразі всі клієнти Globallogic продовжують працювати з нами. Ми шукаємо та знаходимо можливості забезпечувати замовникам той самий рівень якості послуг, що і до початку війни. І хоча зараз ми онбордимо нових спеціалістів менше, ніж до російського вторгнення в Україну, проте за останні два тижні ми розпочали співпрацю з понад
ELEKS намагається наймати українців, які виїхали за кордон і залишилися без роботи чи проєкту
Компанія продовжує залучати нових спеціалістів в Україні й за кордоном. Наші офіси у Польщі, Хорватії, Естонії зростають.
Спеціалістам з України допомагаємо з тимчасовим переїздом на захід країни або за кордон до Кракова (Польща) та у Спліт (Хорватія). Також зараз намагаємося наймати українців, які виїхали за кордон і залишилися без роботи чи проєкту. Шукаємо за можливості для них відповідні вакансії.
Оскільки ми маємо офіси в Польщі, Хорватії та Естонії, то за кордоном стараємося фокусуватися на пошуку саме в цих країнах зараз, також є запити від клієнтів стафити команди у Великобританії, Німеччині. Як і раніше, активно ведемо пошук кандидатів у США.
Війна внесла корективи в процес онбордингу — використовуємо зараз більш індивідуальний підхід, адже не завжди в спеціаліста є змога взяти участь в онбордингу у визначений час. Проте люди, які можуть прийти в офіс, наприклад, у Львові, проходять онбординг за звичною схемою.
Нові спеціалісти проходять пришвидшений велкам-тренінг, на якому розповідають всю необхідну інформацію. Згодом плануємо провести ще окремі детальніші тренінги.
Також активно залучаємо нових колег до волонтерської спільноти.
Intellias не знижує темпи найму і не планує скорочувати команду
Ми продовжуємо наймати спеціалістів в Україні, Польщі, на Балканах, а також в інших локаціях. Станом на сьогодні в компанії відкрито 250 вакансій — третину з них ми плануємо закривати в Україні.
Компанія не планує скорочувати команду, адже люди для нас — це найбільша цінність. Натомість Intellias трансформує систему наймання, фокусуючись на тих містах, де є потреба у нових спеціалістах. Паралельно ми працюємо над розгортанням нашої стратегії глобальної присутності. Ми вже маємо офіси в Польщі та Хорватії та вивчаємо ринки, де Intellias потенційно може відкрити додаткові розробницькі центри. В пріоритеті Східна Європа та Балкани. Також ми аналізуємо ринок Латинської Америки та Азії.
Процес онбордингу в компанії не змінився. Команда people partners продовжує свою роботу в стандартному режимі. Для всіх нових спеціалістів та спеціалісток проводяться зустрічі, де їх знайомлять з усіма важливими моментами організації бізнес-процесів. Незмінною лишається і традиція видавати новачкам привітальний набір від компанії. Іноземним колегам компанія дарує традиційну українську вишиванку та книгу про Україну.
Необхідну для роботи техніку наразі можна забрати в Львівському та Івано-Франківському офісах, або ми надсилаємо її у поштове відділення, що працює. Якщо спеціаліст чи спеціалістка знаходяться у регіоні, куди доставка техніки неможлива через військові дії, просимо людей тимчасово використовувати власну.
На сьогодні компанія змогла евакуювати понад 1000 спеціалістів та членів їхніх сімей у безпечні регіони України. Близько 300 людей вивезли до Кракова, де розташований офіс компанії. Завдяки цьому майже 95% команди розробки Intellias відновили свою роботу.
Ми щодня відчуваємо неймовірну підтримку з боку наших клієнтів. Багато з них пропонують свою допомогу та висловлюють готовність приймати у себе наших спеціалістів та спеціалісток. Але найголовніше — наші клієнти залишаються з Intellias, підтримують компанію та Україну. Минулого тижня ми почали співпрацю з двома новими клієнтами, які готові наймати українських інженерів на свої проєкти.
Sigma Software відкриває нові віддалені вакансії
Наразі, коли компанія убезпечила всіх, хто потребував релокації, процес найму відновлено.
Клієнти компанії підтримують команду, рекомендують нас іншим компаніям. Зі свого боку ми докладаємо всіх можливих зусиль для того, щоб робочий процес не припинявся. Найм людей — це один з процесів, який необхідно підтримувати. Більшість вакансій ми відкрили до 24 лютого, але зараз знову відкриваємо вакансії, повністю віддалені. Так було і до початку війни, зараз ми використовуємо ці практики.
Ми готові наймати людей, незалежно від того, де вони знаходяться, якщо вони мають можливість працювати. За винятком Росії.
Процес онбордингу також повністю віддалений. Більшість HR партнерів також працюють в повному обсязі. Всі системи функціонують нормально. Ми вважаємо своїм обов’язком зараз працювати над клієнтськими проєктами та забезпечувати роботою максимум людей, які цього потребують.
У Solidgate відкрито близько 40 вакансій
Ще до початку війни Solidgate розробив Emergency Plan, згідно з яким у разі початку бойових дій нашою головною метою є гарантувати фізичну безпеку всієї команди. Лише за декілька днів ми змогли евакуювати всіх охочих членів команди та їхніх сімей на захід України (близько 150 людей), а також покрили 100% витрат на релокацію/ проживання.
Другим етапом Emergency Plan після гарантування фізичної безпеки стало повне відновлення операційної діяльності. Ми робимо дуже багато для підтримки ЗСУ та волонтерів, допомагаємо бізнесам в Україні надійно працювати з точки зору онлайн платежів, платимо податки, отримуємо валютний дохід, беремо участь у різноманітних державних ініціативах, не звільнили жодної людини, ба більше — провели плановий процес перформанс рев’ю. Від нас залежить добробут тисяч людей в Україні, тому продовжувати роботу і розвиток бізнесу — наша надзвичайно важлива місія.
Наразі ми відновили рекрутмент в Україні у повному обсязі. Окрім власного розвитку, вважаємо пріоритетом створити робочі місця для людей, які втратили роботу внаслідок бойових дій. Оскільки останні півтора року ми перейшли на гібридний режим роботи, жодних проблем з процесом співбесід чи онбордингу нових співробітників не очікуємо. Також значна частина команди Solidgate перебуває за кордоном, і ми відкриваємо хаби у Варшаві та на Кіпрі, тож будемо раді допомогти новим членам команди з релокацією до ЄС.
Наразі в нас відкрито близько 40 вакансій: від Java/Go-інженерів до QA, копірайтерів, фінансистів та дизайнерів.
Щодо роботи з клієнтами, більшість наших мерчантів знаходяться у Європі та США. Помітна частина — це експортні продуктові інтернет-компанії з України, які працюють на західні ринки. Таким чином наші операційні та фінансові показники не зазнали істотних змін, проте темп зростання компаній з офісами розробки в Україні помітно зменшився. Зі свого боку ми підтримуємо клієнтів з України та з персоналом в Україні наскільки це можливо: від надання істотних дисконтів і знижок, до пріоритезації їхніх продуктових та технічних запитів. Цей процес є надзвичайно важливим для нас, адже IT-галузь України зараз формує основу нашого тилу.
Команди DataArt працюють над наймом у Європі, країнах Латинської Америки та Середнього Сходу
В DataArt, починаючи з 24 лютого, був запланований вихід 197 нових спеціалістів. Наразі з усіма підтримуємо контакт та чекаємо в компанії, дотримуючись усіх домовленостей. Першочерговим завдання є і буде впевненість у тому, що усі наші колеги перебувають у безпеці, мають житло та кошти для задоволення своїх потреб в наявній ситуації. За появи будь-яких складнощів компанія допомагає з їхнім вирішенням, навіть якщо перший день роботи в DataArt ще не настав. Після цього будемо вирішувати питання зайнятості в проєктах.
DataArt терміново виокремив декілька мільйонів доларів для вирішення надзвичайних ситуацій. З цього фонду компанія забезпечує виплати усім, хто не міг або досі не може працювати, кому була і досі потрібна допомога. Ми відкрили благодійний фонд допомоги серед колег та їхніх родин.
З першого дня військового вторгнення багато наших партнерів підтримали колег з України. Щодня компанія отримує гуманітарну та фінансову допомогу від наших клієнтів та партнерів. Це дає нам надію на швидке відновлення процесів пошуку і найму в Україні.
В той же час всі наші команди працюють над наймом у Європі, країнах Латинської Америки та Середнього Сходу. Наприклад, лише за останній тиждень DataArt зробила понад 50 оферів, зокрема з релокацією.
Звісно, наразі складно всім, але ми підтримуємо кожного. Колеги зберігають спокій, у вільний час займаються волонтерством, хто може — працює як завжди. Головне завдання DataArt — убезпечити своїх спеціалістів та їхні родини, організувати логістику, допомогти з релокацією. Також найближчим часом плануємо опублікувати окремий розділ на сайті зі списком вакансій для українців, які втратили роботу протягом останніх двох тижнів. Маємо велике бажання повернутися до звичного режиму і формату роботи.
У MacPaw призупинили найм, але підтримують усіх співробітників, включно з колишніми та новими
Наразі найм нових спеціалістів до компанії призупинили, а онбординг проводимо в обмеженому форматі. У першу чергу намагаємося гарантувати доступ до інформації для всіх нових спеціалістів, які повинні були вийти 24 лютого і пізніше.
Також не виключаємо з комунікації колег, які безпосередньо перед війною вирішили змінити свій кар’єрний шлях і залишити компанію. Вважаємо негуманним в теперішніх умовах залишати людей без зв’язку з колегами, навіть колишніми. Компанія також дає можливість взяти кілька днів перепочинку всім, хто цього потребує.
MacPaw вже поступово відновлює процеси, але щодо найму — поки що не можемо точно прогнозувати.
Innovecs відкриті до співпраці з українцями, що виїхали за кордон та шукають нове місце роботи
Усі ми опинилися в складній ситуації через війну, проте розуміємо, що зараз дуже важливо продовжувати працювати та виконувати свої обовʼязки. Відділ Talent Acquisition продовжує наймати спеціалістів до команди Innovecs.
Головний офіс компанії розташований у США, наші клієнти та партнери працюють в Америці, Ізраїлі, Великобританії, ЄС. Тому компанія стабільно працює та має sustainable business processes. Ми робимо все можливе, щоб організувати роботу проєктів та безпеку команд.
Ще в період карантину та переходу на гібридний та віддалений формати роботи ми переорієнтувалися на онлайн-процеси хайрингу та онбордингу. Цей досвід допомагає команді Talent Acquisition шукати та оцінювати спеціалістів як в Україні, так і за її межами. Ми відкриті до співпраці з українцями, що виїхали за кордон та шукають нове місце роботи, готові допомагати землякам. Команда Talent Acquisition також сфокусувалася на країнах Балтики, Ближнього Сходу, Південної Америки для пошуку нових талантів.
Genesis відновлює процеси та адаптується до нових реалій
Частина команд Genesis відновила найм нових людей на другий тиждень війни в Україні. Звісно, не в повному обсязі, не на всі позиції і не в такому режимі, як це було раніше. Деякі проєкти та партнерські компанії Genesis ще адаптуються до нових реалій, адже нашою головною задачею зараз є збереження операційної діяльності бізнесу в умовах воєнного часу. Також абсолютний пріоритет — безпека всіх співробітників і їхніх родин.
Ми розуміємо, що не всі українці наразі мають можливість працювати. Однак є багато кандидатів, які зараз дуже потребують роботи й активно її шукають. Таким спеціалістам приділяємо особливу увагу при закритті позицій.
Крім того, ми нікому не відмовили в роботі, хто підписав офери до 24 лютого. Наприклад, до компаній Headway та Impulse за останні два тижні приєдналося четверо таких спеціалістів, до Keiki — троє. Остання чекає ще двох нових працівників з наступного тижня, і на дві позиції ще шукає людей. Якщо порівнювати з довоєнним часом, то це небагато: раніше у команди було відкрито понад 15 вакансій.
Компанія Boosters також відновила найм, але поки що шукає спеціалістів на middle- та senior-позиції. Компанія Universe відновила процеси рекрутингу вже на другий тиждень війни та має зараз 7 відкритих позицій. Розглядають і технічних фахівців, які втратили роботу — навіть якщо наразі немає відкритої позиції. Адже найкраще, що може зробити зараз бізнес — це працювати та підтримувати економіку України у ці складні часи.
Співбесіди проводимо онлайн, як і онбординг нових співробітників. У цьому процесі немає якихось особливостей, адже такий формат вже відточений за часів пандемії. Щоправда, ми намагаємося бути ще більш уважними до людей і ще більш дбайливими.
За кілька днів після релокації усіх охочих співробітників Universe до безпечних місць почали відновлювати бізнес-процеси. Специфіка бізнесу дозволила зробити це у найкоротші терміни. Зараз сапорт та комунікація з користувачами працює безперебійно, а подальше функціонування бізнесу — фокус на найближчий час.
А яка ситуація з наймом співробітників у вашій компанії? Розкажіть в коментарях.
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
7 коментарів
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.