Чи готуються українські ІТ-компанії до можливого загострення війни з Росією і як саме

На тлі повідомлень про загрозу масштабного наступу Росії ми вирішили запитати найбільші українські IT-компанії: чи є у них план? Деталі розголошують не всі компанії: хтось ще готує план безперервності бізнесу (ВСР), хтось запевняє, що він є, але не розкриває подробиці. Зібрали в статті те, що нині відомо про плани IT-компаній на випадок загострення ситуації на Сході.

ЕРАМ

Ми глобальна компанія, яка працює майже у 50 країнах світу, тож уважно стежимо за всіма політичними та економічними подіями, їх висвітленням в інформаційному просторі та потенційним впливом на роботу компанії у конкретних регіонах.

Для кожної великої локації у нас є детально опрацьовані BCР (Business Continuity Plan). Звичайно, ми занепокоєні ситуацією, яка складається в Україні. Однак також розуміємо, що напруженість у регіоні не є новиною. Це триває впродовж останніх восьми років.

Тому, починаючи з 2014 року, такі BCP в Україні існують для всіх значущих клієнтів компанії. Відповідно до визначених у планах процесів та за згодою клієнтів ми постійно тестуємо компоненти BCP серед частини клієнтських та внутрішніх проєктів.

Іноді це відбувається за нашої ініціативи, іноді за ініціативою самих клієнтів. Це нормальна практика для повноцінного управління ризиками у компанії впродовж уже багатьох років. Наразі всі представництва EPAM, включаючи всі офіси в Україні, продовжують роботу у штатному режимі.

SoftServe

Наразі ми пропрацьовуємо план, який міститиме сценарії дій компанії залежно від ситуації та рівня загрози. За це відповідає кризова команда, головне завдання якої — забезпечити готовність до різних викликів на кшталт пандемії та локдауну, енергетичних загроз або політичної нестабільності. За 28 років існування компанії таких викликів було багато, тому ми маємо досвід, який допомагає нам подолати складнощі.

У кожній локації ми маємо офіси, які використовують незалежних та надійних провайдерів з наявністю резервних ліній. Більшість офісів обладнані аварійним супутниковим зв’язком, резервними джерелами живлення, комунікаційна інфраструктура надійно захищена. Окрім того, виділена ІТ-команда працює 24/7 для забезпечення захисту даних компанії в кіберпросторі, адже бачимо, що випадки хакерських атак в країні почастішали.

Всередині компанії ми комунікуємо щодо ситуації, а кризова команда більш сфокусовано спілкується з працівниками щодо кожного із пропрацьованих сценаріїв розвитку подій.

Щодо релокацій, то компанія надає можливість працівникам обирати самим, звідки їм працювати — це може бути будь-який населений пункт України, дім чи офіс. А також країни, де компанія має офіси. Запити працівників та клієнтів щодо розташування проєктних команд ми відстежуємо. А нині, як і вся Україна, працюємо у звичайному робочому режимі.

У межах підтримки ментального здоров’я працівників протягом останніх кількох років ми проводимо зустрічі з психологами, індивідуальний та командний коучинг, програми з розвитку mental well-being компетенцій для менеджерів тощо.

Також створили та розширюємо базу контактів довірених психотерапевтів, до яких можуть звернутися працівники за потреби. Зараз ще пропрацьовуємо окремі ініціативи, які покликані справлятися з тривожністю в умовах підвищеної напруги.

GlobalLogic

Безпека спеціалістів та виконання зобов’язань перед клієнтами — пріоритети нашої компанії. Ми постійно стежимо за ситуацією в Україні з авторитетних та надійних джерел, серед яких посольства, міжнародні організації, державні органи тощо. Ще 10 років тому ми створили детальний план безперервності бізнесу (Business Continuity Plan, або BCP), який постійно вдосконалюємо та тестуємо на практиці. Також під цей план виділено фінансові резерви. Ми готові оперативно активувати BCP, але зараз не бачимо у цьому потреби.

Минулого тижня ми запросили наших фахівців з України на онлайн-зустріч і детально розповіли їм про різні сценарії та реакцію компанії на кожен із них.

Ми відстежуємо важливі показники (безпека та настрої наших спеціалістів, робота базової інфраструктури, настрої клієнтів тощо), які впливають на рівні BCP. Рівні залежать від ступеню небезпеки. Ми регулярно інформуємо про них спеціалістів.

Починаючи з певного рівня BCP в конкретних областях чи локаціях GlobalLogic, компанія готова організаційно та фінансово підтримувати тимчасову релокацію спеціалістів та їхніх сімей у більш безпечні регіони України (таку релокацію спеціалісти можуть ініціювати самостійно).

З підвищенням загрози ми готові оперативно провести колективну релокацію спеціалістів та їх сімей як в межах, так і за межі України. У пріоритеті — місця, де вже є офіси компанії. Терміни релокації та обсяг підтримки можуть змінюватися залежно від рівня небезпеки.

Станом на 28 січня 2022 року рівень BCP у всіх українських локаціях не передбачає переїзду за безпосередньої підтримки компанії. Проте будь-який із наших спеціалістів за потреби може власним коштом тимчасово переїхати до іншого місця, де він чи вона почуватиметься більш безпечно.

Також люди можуть подаватися на відкриті позиції в інших локаціях компанії у Європі та світі, якщо їх цікавить тривала зміна місця проживання.

Ми регулярно переглядаємо тригери BCP та оновлюємо рівні плану щонайменше раз на тиждень.

На випадок загострення ситуації наші спеціалісти мають необхідну техніку та обладнання для віддаленої співпраці без перебоїв. Крім того, всі наші офіси обладнано дизель-генераторами для підтримки безперервної роботи критичної інфраструктури у випадку відключень електроенергії.

Також всі офіси мають щонайменше два альтернативних способи швидкісного доступу до інтернету, який безпосередньо під’єднано до основних європейських хабів в обхід території Росії та Білорусі. Якщо будуть відключення електроенергії та перебої з інтернетом, наші спеціалісти можуть використовувати офісну інфраструктуру. Все це — частина BCP, під який у нас виділено додаткові фінансові резерви.

Щодо ментального здоров’я, то наші партнери забезпечують консультантів компанії спеціальними пакетами з медичного страхування. Альтернативою медичному страхуванню є Wellbeing Deposit, завдяки якому можна, наприклад, відвідувати сесії медитації, психолога, масажиста, спа-процедури. Також це страхування передбачає підписку на фітнес-застосунки та онлайн-курси й тренінги, пов’язані з фізичним та ментальним здоров’ям.

Ciklum

Команда Ciklum в Україні, як і всі громадяни, уже девʼятий рік перебуває у режимі підвищеної готовності до різноманітних ризиків. Ми давно підготували та регулярно оновлюємо наш BCP, зосереджений на гарантуванні безпеки та здоровʼя наших фахівців.

Наразі наш гібридний режим дозволяє колегам обрати будь-яке зручне для них місце роботи. Ба більше, у нас є низка сценаріїв дій і спеціальний фонд на випадок різних надзвичайних ситуацій. Їхні деталі ми не розголошуємо з міркувань безпеки, утім ділимося необхідною інформацією з командами.

Наші тимліди готові відповідати на всі питання колег. Розуміючи нинішній психологічний клімат у суспільстві, ми на 100% фокусуємося на тому, щоб робити правильні кроки в належний час і підтримувати працівників та їхніх близьких.

Наша інфраструктура готова до викликів, ми вжили значну кількість заходів, щоб гарантувати безперебійну роботу технічних систем, а також уможливити комунікацію з колегами. Крім того, ми щойно відкрили власну mental health програму, яка серед іншого допоможе фахівцям попрацювати з питаннями тривожності, а також іншими запитами щодо ментального добробуту.

Intellias

В компанії створили групу аварійного реагування (Emergency Response Team), куди входять C-level, директори та менеджери різних рівнів. Ця група буде відповідати за ключові дії, зокрема за допомогу в релокації чи при мобілізації. Крім, того учасники цієї групи щодня стежать за новинами з перевірених джерел: урядових та незалежних ЗМІ, ресурсів Асоціації IT Ukraine. В разі значного зростання загрози протягом години в компанії почнуть виконувати план швидкого реагування.

З усією командою провели онлайн-зустріч за участі СЕО Віталія Седлера, де обговорили напрацьовані рішення та плани, зокрема Business Continuity Plan. Також під час цієї події спеціалістки та спеціалісти компанії могли поставити свої запитання щодо дій у разі ескалації військової агресії з боку Росії.

Ми сподіваємося на мирне вирішення ситуації, але готові до будь-якого сценарію розвитку подій. Насамперед компанія піклується про безпеку команди та виконання зобов’язань перед клієнтами. Наразі у нас є шість офісів в Україні (найбільші — у Львові та Києві), а також центри розробки в Польщі (Краків) та у Сербії (Новий Сад), що дозволить компанії оперативно зреагувати у випадку військової ескалації. Наприклад, у Львові ми маємо власний бізнес-центр, який компанія може переобладнати під будь-які потреби 800–900 працівників.

Розроблений робочою групою ВСР передбачає два основних сценарії релокації розробників та розробниць у більш безпечні регіони України чи за кордон. Вони відрізняються за масштабом потенційного військового вторгнення. Планом передбачено, що релокація в межах України має зайняти не більше як 48 годин, а релокація, наприклад, у Польщу — до 14 днів.

Ми розуміємо, що частина спеціалістів компанії захочуть залишитися у своїх містах навіть у разі військового вторгнення, а частина — піти захищати свою країну. І ми, як патріотична компанія, підтримаємо їх у цьому. Зокрема, наразі ми розглядаємо можливість організації корпоративних курсів військового вишколу та тренінгів з надання першої домедичної допомоги. Також у компанії доопрацьовується Military leave package, розрахований на підтримку працівників, що планують мобілізуватися.

Чітка комунікація щодо реагування на потенційні загрози для нас дуже важлива. Крім регулярних онлайн-зустрічей з керівництвом Intellias, в компанії є додатковий внутрішній канал комунікації Emergency. Тут можна ставити запитання та отримати оперативну відповідь щодо дій у разі військової агресії, релокації тощо.

ZONE3000

Компанія працює над стратегією у разі надзвичайної ситуації. Ми розглядаємо всі можливі варіанти, які допоможуть подбати про безпеку команди та підтримувати робочі процеси, маємо для цього фінансовий резерв.

Наразі готуємо план організації роботи спеціалістів зі східних областей ー розглядаємо релокацію у західні області нашої країни, аби підтримувати функціонування компанії та надання послуг клієнтам. Питання додаткових виплат, якщо люди переїжджатимуть, також розглядаємо. У разі надзвичайної ситуації офіс компанії у Львові може стати точкою опори для біженців зі Сходу ー зараз готуємо все необхідне для цього.

Розробляємо пам’ятки для команди, якщо почнуться бойові дії та треба буде еваюкуюватись, з актуальними питаннями та відповідями: що робити та до кого звертатися, необхідні контакти та точки збору у надзвичайній ситуації тощо. Також працюємо над резервними каналами інформування колективу.

Щодо технічного оснащення, то ми подбали про це заздалегідь: у локаціях компанії вже розміщені генератори та інтернет-канали з резервуванням. Наразі розглядаємо варіант супутникового інтернету, хоча у випадку воєнних дій радіоканали, найімовірніше, заблокують.

Керівництво тримає постійний зв’язок із командою та інформує про наміри та дії компанії. Просимо команду не панікувати та орієнтуватися на інформацію з офіційних та надійних джерел.

Щодо ментального здоров’я співробітників, цей аспект завжди у нашому полі зору. Крім точкових інструментів, які допомагають керівникам виявити необхідність психологічної допомоги фахівцям, ми вже стали реалізовувати комплексну стратегію психологічної підтримки команди. Наразі починаємо партнерство з незалежним сервісом Teplo.app, який пропонує анонімну роботу з психологом у чаті.

У планах є розробка окремого процесу ментальної підтримки, де у кожного члена команди буде можливість обирати спеціаліста під свій запит.

Infopulse

З весни 2021 року наша компанія постійно аналізує ситуацію, рівні ризиків та поступово вдосконалює і деталізує план дій на випадок можливого загострення ситуації на кордонах України. За цей час ми:

  • Створили Crisis Management Team, щоб забезпечити ефективну підготовку та розробити детальний план з неперервності надання сервісів замовникам.
  • Переглянули та оновили плани реагування, які включають можливість превентивних релокацій спеціалістів в умовах надзвичайного стану в межах України та до країн, де є представництва компанії.
  • Перевірили готовність резервних локацій, спланували розширення потужностей, розробили адаптаційні програми для спеціалістів на цих локаціях.
  • Почали регулярно оновлювати інформацію щодо готовності спеціалістів та їхніх сімей до релокацій, якщо буде така необхідність. Поширюємо рекомендації з відповідної підготовки: перевірка/оновлення документів, перевірка термінів сертифікатів вакцинації тощо.
  • Перевірили надійність резервних копій даних. Завершили розширену тестову міграцію всіх продуктивних IT-сервісів на резервні європейські платформи.
  • Підготували та перевірили резервні канали комунікацій.
  • Актуалізували процеси передачі знань між спеціалістами на проєктах;
  • Забезпечили розподіл IT-команди між українськими та європейськими локаціями, щоб організувати безперебійну передачу інфраструктури у разі необхідності.

Також ми відстежуємо статуси вакцинування спеціалістів, щоб організувати переїзди відповідно до вимог різних країн. Інформацію та оновлені статуси дій з боку компанії регулярно поширюємо серед спеціалістів у письмовому вигляді та під час загальнокорпоративних зібрань.

N-iX

За 20 років на ринку наша компанія пережила не одну кризу, у тому числі події 2014 року. Та й протягом останніх восьми років було не одне загострення. Тому ми маємо достатньо досвіду роботи у кризових ситуаціях і розроблений Business Continuity Plan, який спеціальна робоча група постійно оновлює залежно від ситуації.

Вже кілька років ми наймаємо фахівців з усієї України та пропонуємо різні формати роботи — з офісу, віддалений чи поєднуючи обидва варіанти. Тому наші спеціалісти можуть працювати зараз з будь-якої локації, яка їм підходить. Ми сподіваємось на мирне врегулювання ситуації, але за потреби будемо допомагати фахівцям з релокацією у безпечніші регіони. Наша інфраструктура готова до різних варіантів роботи.

Зараз ми працюємо у звичному режимі, підтримуємо постійний зв’язок з нашими фахівцями та клієнтами, а також відстежуємо ситуацію, щоб миттєво зреагувати на можливі зміни.

Sigma Software

План неперервності бізнесу (BCP) у нас існує з 2014 року, всі спеціалісти ознайомлені з ним. Нині цей план передбачає евакуацію спеціалістів та їх сімей в межах України або за кордон залежно від того, як будуть розвиватися події. Компанія організовує евакуацію централізовано. Спеціалісти компанії також можуть використовувати власний транспорт. План передбачає надання тимчасового житла для евакуйованих.

Якщо евакуація буде неможлива чи ризикована або люди не забажають евакуюватись, вони можуть перейти на віддалену роботу з будь-якого безпечного місця.

Крім того, компанія заздалегідь підготувала все для того, щоб спеціалісти могли працювати з будь-якої країни, отже релокуватись можна в будь-який час. У компанії є офіси з розробниками в Угорщині, Польщі, Швеції, Канаді тощо.

Спеціалістів регулярно інформують щодо поточної ситуації, плану в разі початку воєнних дій, проводять інструктажі з евакуації для відповідних служб, координують роботу локальних команд, щоб всі були готові провести евакуацію та прийняти людей.

Інформація поширюється як на рівні компанії (зустрічі та листи на всю компанію), так і індивідуально (F2F зустрічі з HR, керівниками юнітів тощо). Крім того, компанія регулярно працює з менеджерами всіх напрямів для забезпечення безперервності бізнесу. Інфраструктура і сервери компанії розташовані у Євросоюзі, таким чином є безперервний доступ для спеціалістів та замовників.

Курси першої медичної допомоги заплановані впродовж першого кварталу у всіх локаціях компанії.

Для здійснення плану на випадок загострення ситуації в компанії є окремий бюджет. Супутниковий зв’язок передбачений для координації роботи між локаціями на період проведення евакуації. Проте для роботи не плануємо користуватись супутниковим інтернетом.

Також компанія з 2020 року має велику програму з підтримки ментального здоров’я, що має на меті навчити людей не піддаватися паніці та контролювати свій емоційний стан. Компанія регулярно проводить лекції з психологами для всіх охочих та компенсує візити до психолога своїм спеціалістам у межах програми IT health.

Grid Dynamics

У Grid Dynamics є актуалізований ВСP план, завдання якого — гарантувати безперервність роботи бізнесу та безпеку наших спеціалістів. Залежно від ступеня загрози він охоплює кілька сценаріїв, серед яких: повний перехід на віддалений режим роботи (наразі діє гібридний формат), релокація спеціалістів до безпечніших регіонів України чи до наших офісів за кордоном тощо.

У разі потреби ми активуємо найдоцільніший з них. Також ми розробили кілька протоколів про те, як поводитися у випадку тієї чи іншої ситуації. Наразі продовжуємо працювати у звичному режимі, лишаємося на зв’язку з Асоціацією IT Ukraine та ІТ-кластерами і щодня відстежуємо ситуацію.

Astound Commerce

Astound Commerce має повний план забезпечення безперервності роботи компанії. Ми створили спеціальну команду, яка разом із старшими стейкхолдерами в кожному з наших українських офісів виконуватиме його, якщо виникне будь-який рівень збою.

Нашим пріоритетом номер один є безпека та добробут наших людей — як фізичний, так і психічний. Команда із забезпечення безперервності функціонування компанії збирається щодня та звітує перед топменеджментом, аби належним чином реагувати на будь-які потенційні чи фактичні загрози. Які розділи плану виконуватимуть, буде залежати від типу воєнних дій і конкретних регіонів, що постраждали. Нині можемо розповісти про такі опції:

  • Команда Astound вже має можливість працювати вдома, це звичайна практика. Якщо місце розташування офісу команди під загрозою, але будинки працівників у безпеці, вони, звісно, можуть працювати вдома.
  • У нас є можливості перевезти наших людей та їхні родини протягом 24 годин до західноукраїнських міст із постраждалих, якщо ситуація цього вимагатиме. Ми допоможемо із транспортом і проживанням. У нас є плани пом’якшення наслідків таких подій для роботи та зв’язку, якщо постраждає обладнання. Ми також створили фінансовий резерв, щоб оплатити переїзд і забезпечити оплату праці нашим людям.
  • Ми також вивчаємо варіанти переїзду за межі України, якщо ситуація сягне рівня, коли решта територій буде під загрозою.
  • Ми розглядаємо варіанти надання підтримки психічного здоров’я, щоб допомогти всім, хто цього потребує.
  • СЕО компанії регулярно комунікує зі співробітниками, щоб усі знали, що відбувається, і запевнити команду, що ми робимо все задля гарантування її безпеки. Ми також попросили працівників надіслати нам запитання щодо поточної ситуації та регулярно надаємо зворотний зв’язок. Відповіді на поширені запитання збираємо у єдиний документ, щоб співробітники могли переглядати їх у будь-який час.
  • Для покращення ментального здоров’я ми проводимо регулярні зустрічі на цю тему: як 1-на-1, так і в масштабах компанії. Також збираємося найняти експерта з психічного здоров’я, щоб допомогти людям у цій ситуації, доки вона не буде вирішена.

Сподіваємося, що це допоможе нашій команді відчувати себе в безпеці кожного дня.

Netcracker

Компанія за будь-яких обставин націлена на безпеку співробітників та підтримку бізнесу. Зараз ми працюємо над Business Continuity Plan, який охоплює різні сценарії розвитку подій та приділяє увагу гарантуванню безпеки команди. Для Netcracker підрозділи в Україні є стратегічно важливими, компанія планує й надалі зростати та розширюватися. І ми робитимемо все можливе для зниження ризиків та підтримки співробітників.

Jooble

Jooble вже рік працює у форматі remote-first. Ще з початку 2021 року наші співробітники можуть працювати з будь-якої точки світу, де є інтернет. Наша компанія пройшла кризи 2008, 2014 та 2020 років і навчилася працювати у часи невизначеності та створювати фінансові резерви.

Сьогодні менеджмент компанії розглядає різні сценарії та реакції на них. Наразі ми не готові їх розголошувати, проте хочемо зазначити, що за будь-якого розвитку подій компанія буде діяти з урахуванням рекомендацій керівництва країни та компетентних служб. Ми вважаємо, що сьогодні як ніколи важливо довіряти тим, хто нас захищає.

Для покращення mental health в компанії компенсують консультації психолога та проводять вебінари з профільними експертами. Потребу в цьому ми відчули ще під час першого локдауну, коли наш офіс перейшов на дистанційний режим роботи.

Grammarly

Безпека та добробут членів нашої команди — пріоритети компанії. Ми підготували плани дій для різних сценаріїв, щоб допомогти членам команди та їхнім сім’ям залишатися в безпеці. Також у нас є плани для забезпечення стабільної роботи сервісів Grammarly у разі загострення ситуації в Україні. Зокрема, вони охоплюють й резервні методи комунікації — ми працюємо віддалено з березня 2020 року, практично від початку пандемії COVID-19.

Якщо говорити про ініціативи для підтримки ментального здоров’я колег, то ми регулярно пропонуємо різні активності — від тематичних лекцій фахівців до окремого Slack-каналу з корисними ресурсами. На початку цього року ми оновили програму підтримки ментального здоров’я, зокрема додали покриття витрат на індивідуальні сеанси психотерапії.

Vista

Наша компанія і далі налаштована на розвиток у Києві, і нинішня ситуація не змінить цього. Для підтримки цього курсу ми формуємо команду, що керуватиме заходами для гарантування безпеки людей та безперервності діяльності бізнесу у разі, якщо найгірший сценарій стане реальністю в Україні.

Ми разом стежимо за ситуацією та розробили початковий план для мінімізації її впливу на VistaCreate та Depositphotos. Наш пріоритет — безпека кожного члена команди. Кожному члену команди, що наразі перебуває в Україні, ми надаємо фінансову допомогу, щоб покрити збільшення витрат у цей період. Вона включає тимчасову релокацію в межах України або за кордон, якщо таким буде рішення людини.

Також ми врахуємо та підтримаємо патріотичний обов’язок членів команди, які захочуть вступити до лав Збройних сил або Національної гвардії України.

Після того, як убезпечимо команду, ми зробимо все можливе, щоб захистити бізнес. Ми продовжимо працювати у настільки повному обсязі, наскільки це буде можливо.

Компанія також продовжить працювати над планом реагування, щоб підготувати різні опції для членів команди та підтримати кожного у виборі прийнятного варіанта. Наразі ніхто не знає, чого чекати у майбутньому. Тому ми прагнемо передбачити якомога більше сценаріїв та надати команді інформацію, яка допоможе підготуватися до кожного з них.

Ми будемо постійно аналізувати ситуацію та адаптувати нашу модель підтримки, якщо це буде потрібно. Будемо прозорими у комунікації до нашої команди щодо наступних кроків.

Ми зреагували доволі швидко і поширили цей план в той же момент, коли почали надходити запити від команди. А ще створили опитувальники та окремі канали комунікації, щоб команда могла далі ділитися своїми питаннями та рішеннями. Це допоможе нам розробити наступні опції плану.

Також ще з початку пандемії ми забезпечили нашу команду опцією безплатних сеансів психотерапії, наразі вона також доступна.

Маєте важливу новину про українське ІТ? Розкажіть спільноті. Це анонімно.І підписуйтеся на Telegram-канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось12
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



36 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Польща дуже добре підготувалася до прийому наших спеціалістів, вже давно. Знайомий реставратор (реставратор, Карл!) виїхав за стартап візою.

Интересно... А у меня вопрос, а можно будет бедным фрилансерам приходить в эти штабы поработать как в коворкинг?(если отключат интернет). Ещё раз пожалела, что не программист 😊😬

Ещё раз пожалела, что не программист

наверно имеет смысл начать обучаться — пригодится :)

Цікавим є інше. А що думають замовники з приводу можливого початку війни, якщо у них умовно проект, на якому працюють 100-200 працівників в Україні та зробити для них relocate неможливо?

Нажаль багато хто не розуміє, що якщо почнеться — тікати буде буквально нікуди. Бо те, що почнеться — це третя світова війна. Те, що є зараз — це типова друга холодна війна і ми щойно мали інцидент подібний до Карибської кризи. Але паніки це нагнало із стрибками валюти, закриттям проектів тощо.

Передивився репортажів по зомбоящику? Яка блін третя світова? Якщо почнуться в нас бойові дії, то це буде лише ще один конфлікт в папуасії для розвинутих західних держав.

Через паніку хтось закривав проєкти?

Третья мировая война — врядли, а вот новый железный занавес — вполне.

И вот как раз он будет мешать выезжать.

В каждой большой компании должна быть своя Венди Роудс, и не только в кризисные времена. Но у нас почему-то это не принято, а жаль.

Мы же тут не в «Миллиардах», а всего-то в айти

Это корпоративный коуч (психолог) в сериале «Миллиарды». Посмотрите сериал, рекомендую!

Наскільки айтішнички ніжні, що їм треба подавати психотерапевтів при найменшій ескалації ситуації на кордоні.

А ще так і уявляю, як навколо війна, обстріли, гради, а глобаллоджик прокопує траншеї біля офісу, щоб гребці продовжили гребти на дизель-генераторах.

Проблема психологического здоровья сильно недооценена на постсовке. В СофтСерве мастерклассы, посвященные mental well-being, были запущены задолго до всей этой эскалации и я считаю что это очень полезным. Для Вас может быть неактуальным, но многим это нужно

Загалом так, психологічне здоровʼя важливе, але одна справа, коли є серйозні проблеми в особистому житті, а зовсім інша — коли хтось не може спати, бо путін нападе. Останнє для чоловіка досить таки дивно.

А чого тут дивного? Чоловік має воювати? Для мене захист родини це не рити траншеї (на фронті це мабуть мій максимальний скілсет) а тікати! І я вже майже повністю до цого варіанту підготовлений — ніякої паніки.

Ну от, ніякої паніки, що є ознакою нормального чоловіка. А деяким ніженкам від паніки психотерапевти потрібні.

а как вы подготовились интересно? Бункер выкопали или машину заправили, чтобы уехать на максимальное расстояние от эпицентра?

я вже майже повністю до цого варіанту підготовлений

то было 2-го;
на сегодня — ты уже выехал?

А до чого тут ми? Усі хто хоче їхати на якийсь час або взагалі можуть це зробити коли їм заманеться. Є реальна біда, що замовники — панікують, шо вони заплатять гроші — а натомість нічого не отримають.

Замовники хіба платять галерам не постфактум? Чи то хитрі галери беруть гроші наперед, а нам платять лише після виконаної роботи?

Коли ми дізнаймось про такі речі — самі зможемо робити власні галери. Бо нащо тоді віддавати 60-70% посереднику, якщо можна взагалі без них працювати ?

Для цього не треба мати власну галеру, достатньо працювати на прямому контракті.

Якби ж все так було просто. Спробуй той прямий контракт отримати. Знайомий власник бізнесу скзаав, що йому окремі специ не цікаві, хоче сам посередника і готовий йому платити, аби зняв з нього головний більш пошуку людей.

Для пошуку людей є рекрутингові компанії. Під прямим контрактом я також розумію, коли працюєш через рекрутингову компанію-вендор напряму з клієнтом. В мене зараз такий контракт. Плюс в тому, що високі рейти, жодного корпоративного булшиту. Такі компанії беруть мінімальний процент, на відміну від наших галер, і їх взагалі не видно після підписання контракту.

подскажи компанию, плз, через которую работаешь

Щось пропустив цей комент в лютому) Хз, чи ще актуально, але напишу. MRP Global, британська компанія. Вони в основному працюють з SAP вакансіями, але деколи в них бувають й інші, такі як біг дата.

Щось пропустив цей комент в лютому) Хз, чи ще актуально

Дякую.
Актуально.

все верно;
зачем собственнику бизнеса нанимать людей не профильной сферы?
ему гораздо удобнее получить готовую услугу, причем не на условиях — от работника предприятия со всеми тараканами, а именно по бизнес контракту, где подрядчик несет ответственность за много что

Чи то хитрі галери беруть гроші наперед, а нам платять лише після виконаної роботи?

по идее — так и должны делать, это бизнес, иначе риски превышают прибыль, это не разумно;

Амазон просто забороняє працювати з України будь яким чином

Возможностью работать по ночам и бесплатными пластиковыми бутылочками.

навколо війна, обстріли, гради

А манагер з Амазону каже щоб ти і вночі попрацював, бо за їх метріками, які вони, звичайно ж, нікому не покажуть — ти погано працюєш... no thanks.

Це нововведення чи завжди так було?

Підписатись на коментарі