Kode Technologies не розрахувалась з контракторами після звільнення. СЕО після запитань про невиплату не виходить на зв’язок — розслідування DOU

3 серпня українська UX/UI дизайнерка Анастасія Коваль опублікувала допис в LinkedIn про те, що в компанії Kode Technologies після звільнення їй не виплатили гроші за два місяці роботи. Коли спеціалістка намагалась зв’язатись із СЕО, її листи ігнорували.

У результаті дизайнерка оплату так і не отримала. З’ясувалось, що раніше в компанії вже було подібне.

Журналістка DOU розбиралась у ситуації.

Немає відповіді на лист — немає й оплати

Історія з невиплатами дизайнерці розпочалась у травні 2022 року, коли та не отримала оплату за попередній місяць роботи в компанії Kode Technologies.

На той момент, як стає відомо з допису, Коваль працювала на компанію півтора року. Попри затримку компенсації, вона відпрацювала у Kode Technologies ще й червень, але вже 11 липня повідомила в листі СЕО компанії Ейджілу Бьорнсону про своє звільнення й попросила її розрахувати за останні два місяці роботи, зарплату за які вона не отримала на той момент.

СЕО на контакт так і не вийшов, а спеціалістка досі не отримала гроші за свою роботу.

Фінансові складнощі чи стиль керівництва?

Ми поспілкувалися з Анастасією Коваль, щоб дізнатись деталі. За її словами, після звільнення, про яке вона повідомила СЕО компанії Ейджілу Бьорнсону листом, він з нею так і не вийшов на зв’язок. На її думку, проблема з оплатою виникла чи то через сімейні обставини керівництва, чи то через війну, адже від компанії пішли три клієнти:

«Але, як мене запевнили колеги, у травні в компанії з’явилося декілька нових проєктів. Тож проблем з оплатою виникнути не мало б».

Ексдизайнерка Kode Technologies зазначила, що востаннє з нею розраховувались у середині травня — це була оплата за квітень:

«Ми все обговорили з СЕО, начебто все мало бути нормально. Я працювала до 6 червня, потім пішла в оплачувану відпустку на десять днів, про яку попереджала ще у травні. Потім повернулась до своїх обов’язків. Пропрацювала ще до 11 липня. Але останні тижні були не досить активними у плані задач, які мені ставили. СЕО не виходив на зв’язок зі мною з 6 червня», — розповідає Анастасія Коваль.

Дизайнерка пояснює, що планувала нагадати про травневу оплату, коли буде отримувати гроші за червень, тому що з СЕО важко зв’язатись — усі спеціалісти працюють віддалено, тому комунікація відбувається через листування. Але врешті не побачила коштів ані за травень, ані за червень.

На підтвердження своїх слів колишня UX/UI спеціалістка Kode Technologies надала скриншоти листування, в яких вона повідомляє про звільнення й декілька разів звертається до СЕО компанії з проханням розрахуватись.

За її словами, раніше затримок з оплатою не було — контракторам виплачували кошти протягом п’яти діб. Днем оплати була кожна остання п’ятниця місяця.

Після того як Анастасія Коваль написала СЕО про звільнення з проханням заплатити за роботу, її видалили з усіх чатів команди й видалили всі її акаунти. Крім цього, дизайнерка зазначила, що роботу отримала через рекрутерську компанію, представники якої, дізнавшись про ситуацію, надіслали керівникові Kode Technologies нагадування про необхідність розрахуватись. Однак відповіді рекрутерська компанія також не отримала.

Коваль розповіла нам, що після публікації допису в соцмережі ніхто з колег з нею на зв’язок не виходив.

Фахівчиня припускає, що в майбутньому може звернутись до суду із позовом. Але в цьому питанні є складнощі, адже договір, який вона уклала з Kode Technologies, регулюється британським законодавством, бо компанія зареєстрована в Великій Британії.

Також Коваль зазначила, що на її допис відреагував колишній клієнт компанії, який повідомив, що СЕО взяв гроші, але продукт компанія досі не надала (в редакції є листування, в якому клієнт розповідає про це).

Ситуація непоодинока

На умовах анонімності ми поспілкувались ще з однією колишньою контракторкою компанії Kode Technologies, яка працювала на посаді PM з лютого по листопад 2021 року.

За її словами, під час роботи затримок з оплатою не було — все відбувалось у межах домовленостей.

«З листопада минулого року я отримала листа, що мене звільняють, бо в компанії важкі часи, ми не сходимось у підходах до роботи, і моя результативність не така, на яку очікував СЕО. Я не була проти, бо на той час мені потрібно було викручуватись перед клієнтами, які не могли отримати свої застосунки, а СЕО їх просто ігнорував. Тож я погодилась і виставила інвойс за жовтень, який мені не оплатили. Також за контрактом про звільнення СЕО мав попередити за 14 днів, і цей час також зобовʼязані оплатити. Але більше я нічого від нього не почула. Й після другого листа-нагадування просто вирішила не зважати».

Як зазначає ексконтракторка Kode Technologies, СЕО компанії перестав виходити на зв’язок, заблокував їй усі акаунти й доступи. За словами спеціалістки, заборгованість становила $3000 за півтора місяця роботи:

«У нас був контракт, я працювала як ФОП, все через інвойси. Але бізнес зареєстрований у Великій Британії, а сам СЕО ісландець. Тому навіть технічно щось отримати було б проблематично».

Станом на зараз гроші їй так і не надіслали.

Після розголосу СЕО видалив пошту?

Як указано на сайті компанії, Kode Technologies — це команда дизайнерів, розробників і експертів з ПЗ, які створюють технології для стартапів і бізнесу.

Компанія спеціалізується на створенні мобільних і вебзастосунків. На сайті також зазначено, що, крім Лондона, фірма має локації в Об’єднаних Арабських Еміратах і Бразилії.

За даними аналітичної системи YouControl, компанія зареєстрована в Лондоні (Велика Британія) у травні 2020 року. Директором вказаний Ейджіл Бьорнсон.

Скриншоти YouControl

За словами Анастасії Коваль, компанія невелика — в ній працювали до 20 спеціалістів, усі віддалено, переважно з України. У LinkedIn на сторінці компанії це місце роботи позначили всього вісім осіб, включно з Бьорнсоном.

Крім цього, ми знайшли сторінку Kode Technologies в Instagram, яку ведуть не досить активно. На ній викладено всього 12 дописів, останній датований 4 квітня.

Щоб дізнатись позицію СЕО компанії Ейджіла Бьорнсона, ми написали листа на електронну пошту, яка вказана на сайті Kode Technologies, а також у приватні повідомлення йому в LinkedIn. У соцмережі від нього не було реакції, а лист повернувся з поміткою, що електронна адреса не знайдена. Ймовірно, після розголосу ситуації СЕО Kode Technologies міг видалити електронну скриньку.

Редакція DOU готова опублікувати позицію компанії, якщо менеджмент Kode Technologies її надасть.

Авторка — Олена Чернишова.

Все про українське ІТ в Телеграмі — підписуйтеся на канал редакції DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



5 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Співчуваю Анастасії.

Думаю, варто попередити про нечесність власника компанії клієнтів, з якими працювали — це може врятувати їх від великих втрат в майбутньому.

Держитесь

Ну судитись в Британії навряд чи варіант, витрати на процес навряд чи перекриють можливий профіт (напевно на це і розрахунок).
Я б умовно з цією сумою попрощався, після чого підібрав би 4-5 урядових/неурядових організацій в UK, яких цей кейс хоч побічно стосується (що там у них — HMRC, CIPD чи типу цього) і почав писати листи, затюнені під специфіку організації. Є шанс що хтось хоч трохи крові поп’є у Ейджіла.

На умовах анонімності ми поспілкувались ще з однією колишньою контракторкою компанії Kode Technologies, яка працювала на посаді PM з лютого по листопад 2021 року.

при бажанні, за допомогою виділенних метаданих компанія може деанонімізувати людину

Співчуваю Анастасії, дуже неочікувано від компанії з Великої Британії(

Підписатись на коментарі