Співбесіда з маркетологом в ІТ. 180 запитань для рівня Junior, Middle та Senior

Зараз в українській ІТ-індустрії є відносно стабільним попит на спеціалістів з маркетингу. Хоч він і дещо впав у грудні, був відносно стабільним минулого року і тримався на рівні 300-400 вакансій на місяць. Тож ми підготували для вас список запитань для співбесіди з маркетологом в IT-індустрії.

Для цього ми попросили фахівців різних спеціалізацій поділитися прикладами запитань, які вони ставлять під час співбесід. Цей список не є універсальним гайдом, адже на специфіку роботи маркетолога впливають різні фактори. Наприклад, компанія продуктова чи сервісна, це робота у напрямі продукту чи бренду роботодавця. Однак сподіваємося, що він допоможе вам розширити професійний кругозір, краще підготуватися до інтерв’ю та, можливо, знайти роботу вашої мрії.

Якщо вам цікаві інші нетехнічні професії в ІТ, переходьте за посиланням, де ви знайдете матеріали про проджект-менеджерів, бізнес-аналітиків та менеджерів з продажу. А в цьому матеріалі загалом розповідаємо про професію маркетолога в ІТ.


🎓 Junior Marketing Specialist

Загальні питання

  1. Розкажіть, як ви готувалися до цієї співбесіди.
  2. Що саме вас найбільше приваблює в маркетингу?
  3. Що вам необхідно для того, щоб ваша робота була максимально ефективною?
  4. У чому ваші сильні та слабкі сторони? Що можете ви, чого не можуть ваші колеги?
  5. Які ваші персональні навички можуть знадобитися в маркетингу? Чому?
  6. Як ви розвиваєтесь у сфері маркетингу? Де черпаєте інформацію та знання?
  7. Які риси важливо мати маркетологу, на вашу думку?
  8. Де ви стежите за новинами та трендами в маркетингу для IT? Яку останню статтю/книгу з маркетингу читали?
  9. Які курси або інше додаткове навчання, релевантне позиції, ви проходили?
  10. Які у вас були бали зі ЗНО?
  11. Який у вас рівень англійської мови?
  12. Якби ви могли обрати одну суперсилу для себе, що б це було і чому?
  13. Чи маєте хобі? Розкажіть про нього.

Досвід роботи

  1. Опишіть ваш стандартний день на роботі. З яких завдань він складається?
  2. Чи маєте досвід в Email-маркетингу, платній рекламі чи SEO-оптимізації?
  3. Чи мали досвід в організації подій? Якщо так, то розкажіть про успішні кейси.
  4. Як вирішуєте проблеми або труднощі, які виникають у процесі роботи? Пригадайте проблемну ситуацію на роботі — у чому вона полягала і як ви її вирішили?
  5. Як ви плануєте робочий день і впорядковуєте завдання, щоб усе встигнути?
  6. Чи працювали ви раніше з будь-яким таск-менеджером (Trello, Asana, Clickup, Jira або інші)? Чи знайомі з підходом Kanban?
  7. Чи працювали ви раніше з будь-якою CRM-системою (Salesforce, Hubspot інші)? Якщо так, то в чому полягала ваша робота з CRM?

Робота в команді

  1. Опишіть приклад, коли ви успішно працювали в команді над проєктом. Як взаємодіяли з різними членами команди?
  2. Дайте своє визначення: хороші колеги — це...
  3. Якою повинна бути взаємодія з маркетинг-лідом/директором?

Основи маркетингу

  1. У чому полягає головне завдання маркетингу?
  2. Як маркетинг впливає на продажі?
  3. У чому різниця між маркетингом, рекламою та брендингом?
  4. Як пристосувати базовий маркетинг-мікс (4P) під потреби ІТ-компанії, що розробляє програмне забезпечення?

Реклама та просування

  1. Чим таргетована реклама відрізняється від контекстної?
  2. Що таке CPC, CPA, CTR і LTV?
  3. Що таке A/B-тест?
  4. Що таке call to action?
  5. Що таке маркетингова воронка?
  6. Що таке MQL та SQL? У чому різниця?
  7. Що таке перформанс-маркетинг?
  8. Які digital-інструменти допомагають у роботі маркетолога? Зазначте типи чи назви.

Аналіз і стратегія

  1. Скільки приблизно часу потенційний користувач витрачає на перегляд вашого контенту?
  2. За якими критеріями ви б сегментували та аналізували цільову аудиторію?
  3. Які канали комунікації вважаєте найбільш ефективними для просування продукту/послуг ІТ-компанії?
  4. На що варто звертати увагу під час аналізу конкурентів?
  5. Які ключові метрики використовуєте для оцінки успішності маркетингової кампанії?
  6. Розкажіть, з якими маркетинговими інструментами працювали.

Контент маркетинг

  1. Яке місце посідає контент-стратегія в загальній маркетинг-стратегії?
  2. З якими контент-каналами ви працюєте? Які ще канали знаєте?
  3. Як ви менеджите контент-календар?
  4. Які артефакти контент-маркетингу знаєте та як їх створювати?
  5. Як заміряти успіх для артефактів контент-маркетингу?

Email-маркетинг

  1. Як працює email-маркетинг? Чому він важливий?
  2. Як готувати контент для email-розсилки?
  3. Як ви чистите базу імейлів, за яким принципом, як часто? Які best practices можете навести з досвіду?
  4. Як ви аналізуєте регулярні флоу (такі як registration, onboarding)? Як ви їх покращуєте? На що звертаєте увагу? Як часто це робите?
  5. Якими платформами для розсилки користувалися? Порівняйте їх.

Специфіка роботи в аутсорсинговій ІТ-компанії

  1. Чи чули раніше про моделі B2C (business to customer) і B2B (business to business)? В чому їхня особливість?
  2. Які канали комунікації, на вашу думку, можуть бути використані для B2B-моделі бізнесу?

Практичні завдання

  1. З чого б ви починали підготовку маркетингового плану для просування нового сервісу або продукту? Що, на вашу думку, є важливим, а що — другорядним у маркетинговому плані?
  2. Якщо ви помітили, що трафік на сайт несподівано почав падати, якими будуть ваші дії?
  3. Є завдання проаналізувати сайти групи конкурентів. Ви можете використовувати будь-які інструменти. На що б ви звернули увагу в першу чергу? Чому?

🎩 Middle Marketing Specialist

Загальні запитання

  1. Чому ви змінюєте роботу? Чому пішли з колишнього місця роботи?
  2. Опишіть вашу ідеальну роботу: чим би ви хотіли займатися, а чим — ні?
  3. Які ваші слабкі сторони в роботі? Як ви над цим працюєте?
  4. Наведіть кілька фактів про себе, які характеризують вас у роботі і які важливо знати колегам. Наприклад, ви продуктивніші ввечері чи вранці? Ви екстраверт чи інтроверт?
  5. Як ви бачите свій перший місяць роботи?
  6. Які навички необхідно мати для того, щоб стати успішним маркетологом?
  7. Де ви черпаєте знання з маркетингу? Як розвиваєтеся?
  8. Яке ваше найбільше досягнення в маркетингу? Підкріпіть ваш приклад показниками.
  9. В яких напрямах маєте більш глибоку експертизу? А в чому хотіли б ще розібратись?
  10. Який тип маркетингу є вашим улюбленим?
  11. Які тренди маркетинг-індустрії ви можете виділити у 2023 році?

Досвід роботи

  1. З чим працювали на минулому місці роботи і яких результатів досягли?
  2. Чи є у вас досвід постановки завдань дизайнеру, копірайтеру?
  3. З чим із переліченого ви ознайомлені найбільше, а з чим — найменше: SEO, PPC, SMM, PR, Marketing Automation, Outbound Marketing, Inbound Marketing, Lead Generation, Demand Generation?
  4. Чи є у вас досвід роботи з LinkedIn? Якщо так, наведіть приклади успішної роботи з платформою.
  5. Розкажіть про одну з ваших останніх диджитал-кампаній. Які етапи запуску у вас були? Назвіть всіх стейкхолдерів, які брали участь у запуску.
  6. Чи є у вас досвід менеджменту проєктів? Чи працювали в проєктах із трьома і більше стейкхолдерами?
  7. Розкажіть про ваш досвід у створенні маркетингової стратегії в межах команди та ваш внесок в її формування.
  8. Розкажіть про ваш досвід в організації подій для клієнтів чи IT-спеціалістів, досвід участі вашої компанії в профільних подіях/виставках.
  9. Уявімо ситуацію: у вас є обмежений бюджет на проєкт. За вашими розрахунками необхідний бюджет має бути збільшений на 25%. Якими будуть ваші дії?

Soft skills

  1. Як ви пояснюєте складні концепції/ідеї колегам чи клієнтам, які можуть не мати маркетингового або технічного бекграунду?
  2. Перед якими труднощами поставали у роботі? Як ви їх вирішували? Наведіть приклад.
  3. Як ви реагуєте на зміни в умовах роботи або в завданнях?
  4. Чи доводилось вам менеджити чи менторити людей?
  5. На вашу думку, для маркетингу важливіші цифри чи креатив? А що ближче вам — робота з цифрами чи пошук творчих рішень?
  6. Як ви справляєтесь з інформаційним перевантаженням?
  7. Опишіть неприємного колегу, з яким доводилося працювати.
  8. Як вибудувати ефективну взаємодію з командою продажів?

Стратегія та планування

  1. Що таке ICP (Ideal customer profile)? Які критерії ви б відібрали для формування ICP компанії, яка працює за B2B-моделлю?
  2. Що входить у маркетинговий план? Які типи маркетингових планів існують?
  3. Як ви будуєте маркетингову стратегію?
  4. Що таке стратегія GTM? Як будувати її для продуктів і сервісів?
  5. Як ви плануєте бюджет для маркетингової кампанії?
  6. Які канали використовували для запуску кампанії і чому?
  7. Як часто і які експерименти, тести впроваджуєте?
  8. Які маркетингові стратегії застосовували для збільшення впізнаваності бренду / лідогенерації тощо?
  9. Чи вбачаєте ви ефективність в просуванні IT-компаній через Google Ads? Коли ви б порадили цей інструмент?

Аналітика та інструменти

  1. З якими технічними та аналітичними інструментами доводилося працювати?
  2. Що таке когортний аналіз?
  3. На які метрики воронки впливає креативний менеджер, а на які — user acquisition?
  4. Які параметри ви використовували б для вибору каналів привертання клієнтів до продукту?
  5. Які CRM-системи використовували і як вони допомагали покращити взаємодію з цільовою аудиторією?
  6. Наскільки ви добре знаєте Google Analytics 4 (GA4)?
  7. У чому відрізняється Universal Analytics (UA) від GA4?
  8. Чи маєте ви досвід роботи з маркетинговою автоматизацією? Якщо так, будь ласка, розкажіть деталі.
  9. Які інструменти є важливими для маркетологів?
  10. Які метрики були ключовими для вас у попередній компанії? Чи виникали виклики у досягненні їх своєчасно, як ви їх долали?
  11. Як ви проводите аналітику для конкретних каналів?
  12. Як ви використовуєте CRM для аналізу воронки?
  13. Які метрики варто враховувати при тестуванні креативів?
  14. Як оновлення iOS вплинуло на таргетовану рекламу?
  15. Що таке атрибуція?
  16. Що таке ROI і в чому його відмінність від ROMI?
  17. Які особливості закупівлі SKAN?

Контент-маркетинг

  1. Наведіть приклад успішного контенту, над яким ви працювали.
  2. Як ви готуєте контент для різних каналів і за яким принципом розподіляєте його? Як ви дотримуєтеся єдиного brand voice? Поясніть на прикладі.
  3. Розкажіть, як ви створюєте контент-бриф, що у них включаєте? Як відбувається брифінг?
  4. Як би ви комунікували від імені нашої компанії? Яким має бути наш ton of voice?

SEO та оптимізація контенту

  1. Які інструменти для пошуку keywords ви знаєте/використовуєте?
  2. Розкажіть своїми словами, як працюють алгоритми пошукових мереж і SEO-оптимізація вебсайтів?
  3. Якою має бути стратегія SEO для наших продуктів / послуг?
  4. Чи варто компаніям працювати над ремаркетингом користувачів?
  5. Як ви покращували конверсію та зменшували CPL?
  6. Які маркетингові стратегії ви застосовували для збільшення впізнаваності бренду / лідогенерації тощо?
  7. Як ви розробляєте медіаплан для просування продукту / послуги на ринку?
  8. Чи використовуєте A/B-тестування в маркетингу і чи можете навести приклад його успішного застосування?

Email-маркетинг

  1. Як ви сегментуєте базу імейлів? Які параметри/атрибути/івенти використовуєте під час сегментації?
  2. Опишіть свою практику A/B-тестування і подальших кроків.
  3. Опишіть свою практику Flash Sales/Email Blasts.
  4. Які аналітичні звіти ви будуєте? Як взаємодієте з аналітиками (якщо вони є)?
  5. З якими платформами для email-маркетингу ви працювали? Розкажіть про кейси успішних email-маркетинг кампаній.

👑 Senior Marketing Specialist

Загальні запитання

  1. На вашу думку, який продукт нашої компанії недооцінений і який ми можемо краще використовувати для рекламних кампаній? Вам спадає на думку якась вірусна кампанія для цього продукту?
  2. Як ви вважаєте, які процеси в маркетингу можуть і мають бути автоматизовані? Хто цим має займатись?
  3. Як стати експертом у продуктах або послугах, які ви продаєте?
  4. Чи залучені ви у спільноти, групи інших маркетологів?
  5. Чим відрізняється підхід до маркетингу в Україні та західних країнах?
  6. Як працюєте зі своїм ментальним здоров’ям, як підтримуєте себе в ці складні часи?
  7. Як використовувати GenAI для швидкої валідації ідей?
  8. Як зміна політики GDPR в ЄС вплине на вашу стратегію? Які політики ще впливають на маркетинг?
  9. Які технології вплинуть на маркетинг у наступних роках?

Досвід роботи

  1. Розкажіть про робочий кейс, яким ви пишаєтеся? Як ви вплинули на результат?
  2. Поділіться прикладами невдачі, коли ваші очікування не виправдалися або ви не досягнули поставлених цілей. Що ви могли б зробити інакше?
  3. Розкажіть про ваш досвід створення маркетингових стратегій, які прямо роблять внесок у бізнес-цілі компанії.
  4. Розкажіть про ваш досвід менеджменту проєктів зі стейкхолдерами з топменеджменту чи інших країн.
  5. Поділіться своїм досвідом роботи з account-based marketing. Наскільки доцільним ви бачите використання account-based marketing в цілісній маркетинговій стратегії?
  6. Який був customer journey вашої аудиторії на попередньому місці роботи?
  7. Опишіть ситуацію, коли ви самостійно запропонували та впровадили покращення чи новий підхід до роботи.
  8. Як ви реагуєте на кризові ситуації в маркетингу? Можете навести приклад ефективного управління кризою?
  9. Розкажіть про набір MarTech, з яким ви працювали.

Робота з командою

  1. Чи взаємодіяли ви раніше з командою розробки?
  2. Як має відбуватися ваша взаємодія з командою з продажів?
  3. Як визначити А-гравця в команді?
  4. Як ви працюєте над розвитком своїх підлеглих?
  5. Чи доводилося вам звільняти людей? Наведіть приклад.
  6. Як будувати постійний процес інновації в маркетинговій команді?
  7. Як ви навчаєте та мотивуєте молодших членів команди? Чи мали досвід менторства?
  8. Чи працювали ви з моделями додаткової мотивації маркетингових команд? З якими?

Стратегія та планування

  1. Як ви формуєте маркетингову стратегію, враховуючи тренди та нові напрями на ринку?
  2. Як розробляється позиціонування продукту/компанії?
  3. Як підвищити впізнаваність бренду компанії на ринку ІТ? Які інструменти ви будете використовувати передусім і чому?
  4. Які б бізнес-цілі та задачі ви перед собою ставили для роботи з лідами, які перебувають на стадії Interest, відповідно до моделі AIDA? Які б канали ви використовували для досягнення цих цілей?
  5. Які б маркетингові канали ви радили обрати при обмеженому бюджеті та термінах?
  6. Які інструменти використовуєте для підготовки бенчмарку?

Аналітика та метрики

  1. Яким вимогам має відповідати правильно поставлений КРІ?
  2. Які основні метрики ви відстежуєте для health check маркетингової діяльності?
  3. Як міряти ROI для різних каналів?
  4. Як провести АВС-аналіз?
  5. Як налаштувати мультиканальну систему аналітики?
  6. Як MarTech інструменти/платформи ви знаєте та як їх використовувати?
  7. Навіщо треба описувати маркетингові процеси?
  8. Чому у звітах GA4 ми бачимо значення (other) і як це виправити?
  9. У чому різниця подій login і sign_up для GA4?
  10. Чому подія session_start може повторюватись у воронці кілька разів?
  11. Як ви розподіляєте маркетинговий бюджет і вимірюєте його ефективність?

Email-маркетинг

  1. Які стратегії використовуєте для покращення метрик (доставки, OR, Churn)?
  2. Поділіться прикладами успішних кампаній від постановки проблеми до її вирішення. Яким був результат? Що ви для цього зробили?
  3. Наведіть приклад успішної взаємодії email marketing каналу з іншими маркетинг-каналами.
  4. Які проблеми в продукті може вирішити email-комунікація?
  5. З якими платформами для email-маркетингу ви працювали? Поділіться своїм досвідом в автоматизації email-маркетингу та Leads Nurturing.

Контент-маркетинг

  1. Як ви вимірюєте ефективність контент-стратегії?
  2. Як ви будуєте звітність у контент-маркетингу? Чи співпрацюєте з аналітиками?

Практичні завдання

  1. Побудуйте алгоритм підготовки маркетингового відділу до Q5.
  2. Уявіть, що в команді три медіа-баєри на одній платформі. Як краще розділити обов’язки співробітників, щоб максимізувати ефективність команди?
  3. Що ви будете робити, якщо відділ продажів скаже, що ви генеруєте неякісні ліди, і саме через це не може виконати план?
  4. Сайт нашої компанії наразі займає 10-ту позицію в пошуку Google за запитом «Tech management platform». Що б ви порадили зробити для підвищення позицій сайту?

Дякуємо експертам, завдяки яким ми підготували цю статтю — Богдану Хомичу (Head of R&D Products у SoftServe), Наталії Шевельовій (Brand Lead у SoftServe, Women in Tech Ambassador), Олені Грищенко (User Acquisition Manager в SKELAR), Ярославі Романів (Head of Marketing Communications в GR8 Tech), Дарії Опанасюк (Chief Marketing Officer, Impulse), Нікіті Наконечному (Growth Marketing Manager), Юлії Оганесян (Marketing Lead в Lingopie), Ігорю Свєтлічному (Chief Marketing Officer, expla), Дмитру Ткачу (Marketing Team Lead в Impressit), Івану Паскарю (керівник відділу маркетингу Binance у CEE та Україні), Аліні Щербині (маркетологиня, СЕО Wtech, менторка). Окрема подяка Наталії Шевельовій, Дарії Опанасюк та Богдану Хомичу за технічну рецензію.

Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному8
LinkedIn



3 коментарі

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

Добре було б додати, топ 10 питань від Junior/Middle/Senior маркетолога для компаній, особливо для Джуніорів, перше б питання звучало так — А навіщо вам в компанію маркетолог? Ви до цього готові, що ви очікуєте від нього?)

Які у вас були бали зі ЗНО?"

— біжи Форесте, біжи!

P. S. "

Як працюєте зі своїм ментальним здоров’ям, як підтримуєте себе в ці складні часи?

— стараюся максимально швидко завершувати співбесіди, де задають такі питання.

Розкажіть про робочий кейс, яким ви пишаєтеся? Як ви вплинули на результат?

Топ запитання! Завжди його задаю всім, кому проводив співбесіди.

Підписатись на коментарі