Співбесіда з маркетологом в ІТ. 180 запитань для рівня Junior, Middle та Senior
Зараз в українській ІТ-індустрії є відносно стабільним попит на спеціалістів з маркетингу. Хоч він і дещо впав у грудні, був відносно стабільним минулого року і тримався на рівні
Для цього ми попросили фахівців різних спеціалізацій поділитися прикладами запитань, які вони ставлять під час співбесід. Цей список не є універсальним гайдом, адже на специфіку роботи маркетолога впливають різні фактори. Наприклад, компанія продуктова чи сервісна, це робота у напрямі продукту чи бренду роботодавця. Однак сподіваємося, що він допоможе вам розширити професійний кругозір, краще підготуватися до інтерв’ю та, можливо, знайти роботу вашої мрії.
Якщо вам цікаві інші нетехнічні професії в ІТ, переходьте за посиланням, де ви знайдете матеріали про проджект-менеджерів, бізнес-аналітиків та менеджерів з продажу. А в цьому матеріалі загалом розповідаємо про професію маркетолога в ІТ.
🎓 Junior Marketing Specialist
Загальні питання
- Розкажіть, як ви готувалися до цієї співбесіди.
- Що саме вас найбільше приваблює в маркетингу?
- Що вам необхідно для того, щоб ваша робота була максимально ефективною?
- У чому ваші сильні та слабкі сторони? Що можете ви, чого не можуть ваші колеги?
- Які ваші персональні навички можуть знадобитися в маркетингу? Чому?
- Як ви розвиваєтесь у сфері маркетингу? Де черпаєте інформацію та знання?
- Які риси важливо мати маркетологу, на вашу думку?
- Де ви стежите за новинами та трендами в маркетингу для IT? Яку останню статтю/книгу з маркетингу читали?
- Які курси або інше додаткове навчання, релевантне позиції, ви проходили?
- Які у вас були бали зі ЗНО?
- Який у вас рівень англійської мови?
- Якби ви могли обрати одну суперсилу для себе, що б це було і чому?
- Чи маєте хобі? Розкажіть про нього.
Досвід роботи
- Опишіть ваш стандартний день на роботі. З яких завдань він складається?
- Чи маєте досвід в Email-маркетингу, платній рекламі чи SEO-оптимізації?
- Чи мали досвід в організації подій? Якщо так, то розкажіть про успішні кейси.
- Як вирішуєте проблеми або труднощі, які виникають у процесі роботи? Пригадайте проблемну ситуацію на роботі — у чому вона полягала і як ви її вирішили?
- Як ви плануєте робочий день і впорядковуєте завдання, щоб усе встигнути?
- Чи працювали ви раніше з будь-яким таск-менеджером (Trello, Asana, Clickup, Jira або інші)? Чи знайомі з підходом Kanban?
- Чи працювали ви раніше з будь-якою CRM-системою (Salesforce, Hubspot інші)? Якщо так, то в чому полягала ваша робота з CRM?
Робота в команді
- Опишіть приклад, коли ви успішно працювали в команді над проєктом. Як взаємодіяли з різними членами команди?
- Дайте своє визначення: хороші колеги — це...
- Якою повинна бути взаємодія з маркетинг-лідом/директором?
Основи маркетингу
- У чому полягає головне завдання маркетингу?
- Як маркетинг впливає на продажі?
- У чому різниця між маркетингом, рекламою та брендингом?
- Як пристосувати базовий маркетинг-мікс (4P) під потреби ІТ-компанії, що розробляє програмне забезпечення?
Реклама та просування
- Чим таргетована реклама відрізняється від контекстної?
- Що таке CPC, CPA, CTR і LTV?
- Що таке A/B-тест?
- Що таке call to action?
- Що таке маркетингова воронка?
- Що таке MQL та SQL? У чому різниця?
- Що таке перформанс-маркетинг?
- Які digital-інструменти допомагають у роботі маркетолога? Зазначте типи чи назви.
Аналіз і стратегія
- Скільки приблизно часу потенційний користувач витрачає на перегляд вашого контенту?
- За якими критеріями ви б сегментували та аналізували цільову аудиторію?
- Які канали комунікації вважаєте найбільш ефективними для просування продукту/послуг ІТ-компанії?
- На що варто звертати увагу під час аналізу конкурентів?
- Які ключові метрики використовуєте для оцінки успішності маркетингової кампанії?
- Розкажіть, з якими маркетинговими інструментами працювали.
Контент маркетинг
- Яке місце посідає контент-стратегія в загальній маркетинг-стратегії?
- З якими контент-каналами ви працюєте? Які ще канали знаєте?
- Як ви менеджите контент-календар?
- Які артефакти контент-маркетингу знаєте та як їх створювати?
- Як заміряти успіх для артефактів контент-маркетингу?
Email-маркетинг
- Як працює email-маркетинг? Чому він важливий?
- Як готувати контент для email-розсилки?
- Як ви чистите базу імейлів, за яким принципом, як часто? Які best practices можете навести з досвіду?
- Як ви аналізуєте регулярні флоу (такі як registration, onboarding)? Як ви їх покращуєте? На що звертаєте увагу? Як часто це робите?
- Якими платформами для розсилки користувалися? Порівняйте їх.
Специфіка роботи в аутсорсинговій ІТ-компанії
- Чи чули раніше про моделі B2C (business to customer) і B2B (business to business)? В чому їхня особливість?
- Які канали комунікації, на вашу думку, можуть бути використані для B2B-моделі бізнесу?
Практичні завдання
- З чого б ви починали підготовку маркетингового плану для просування нового сервісу або продукту? Що, на вашу думку, є важливим, а що — другорядним у маркетинговому плані?
- Якщо ви помітили, що трафік на сайт несподівано почав падати, якими будуть ваші дії?
- Є завдання проаналізувати сайти групи конкурентів. Ви можете використовувати будь-які інструменти. На що б ви звернули увагу в першу чергу? Чому?
🎩 Middle Marketing Specialist
Загальні запитання
- Чому ви змінюєте роботу? Чому пішли з колишнього місця роботи?
- Опишіть вашу ідеальну роботу: чим би ви хотіли займатися, а чим — ні?
- Які ваші слабкі сторони в роботі? Як ви над цим працюєте?
- Наведіть кілька фактів про себе, які характеризують вас у роботі і які важливо знати колегам. Наприклад, ви продуктивніші ввечері чи вранці? Ви екстраверт чи інтроверт?
- Як ви бачите свій перший місяць роботи?
- Які навички необхідно мати для того, щоб стати успішним маркетологом?
- Де ви черпаєте знання з маркетингу? Як розвиваєтеся?
- Яке ваше найбільше досягнення в маркетингу? Підкріпіть ваш приклад показниками.
- В яких напрямах маєте більш глибоку експертизу? А в чому хотіли б ще розібратись?
- Який тип маркетингу є вашим улюбленим?
- Які тренди маркетинг-індустрії ви можете виділити у 2023 році?
Досвід роботи
- З чим працювали на минулому місці роботи і яких результатів досягли?
- Чи є у вас досвід постановки завдань дизайнеру, копірайтеру?
- З чим із переліченого ви ознайомлені найбільше, а з чим — найменше: SEO, PPC, SMM, PR, Marketing Automation, Outbound Marketing, Inbound Marketing, Lead Generation, Demand Generation?
- Чи є у вас досвід роботи з LinkedIn? Якщо так, наведіть приклади успішної роботи з платформою.
- Розкажіть про одну з ваших останніх диджитал-кампаній. Які етапи запуску у вас були? Назвіть всіх стейкхолдерів, які брали участь у запуску.
- Чи є у вас досвід менеджменту проєктів? Чи працювали в проєктах із трьома і більше стейкхолдерами?
- Розкажіть про ваш досвід у створенні маркетингової стратегії в межах команди та ваш внесок в її формування.
- Розкажіть про ваш досвід в організації подій для клієнтів чи IT-спеціалістів, досвід участі вашої компанії в профільних подіях/виставках.
- Уявімо ситуацію: у вас є обмежений бюджет на проєкт. За вашими розрахунками необхідний бюджет має бути збільшений на 25%. Якими будуть ваші дії?
Soft skills
- Як ви пояснюєте складні концепції/ідеї колегам чи клієнтам, які можуть не мати маркетингового або технічного бекграунду?
- Перед якими труднощами поставали у роботі? Як ви їх вирішували? Наведіть приклад.
- Як ви реагуєте на зміни в умовах роботи або в завданнях?
- Чи доводилось вам менеджити чи менторити людей?
- На вашу думку, для маркетингу важливіші цифри чи креатив? А що ближче вам — робота з цифрами чи пошук творчих рішень?
- Як ви справляєтесь з інформаційним перевантаженням?
- Опишіть неприємного колегу, з яким доводилося працювати.
- Як вибудувати ефективну взаємодію з командою продажів?
Стратегія та планування
- Що таке ICP (Ideal customer profile)? Які критерії ви б відібрали для формування ICP компанії, яка працює за B2B-моделлю?
- Що входить у маркетинговий план? Які типи маркетингових планів існують?
- Як ви будуєте маркетингову стратегію?
- Що таке стратегія GTM? Як будувати її для продуктів і сервісів?
- Як ви плануєте бюджет для маркетингової кампанії?
- Які канали використовували для запуску кампанії і чому?
- Як часто і які експерименти, тести впроваджуєте?
- Які маркетингові стратегії застосовували для збільшення впізнаваності бренду / лідогенерації тощо?
- Чи вбачаєте ви ефективність в просуванні IT-компаній через Google Ads? Коли ви б порадили цей інструмент?
Аналітика та інструменти
- З якими технічними та аналітичними інструментами доводилося працювати?
- Що таке когортний аналіз?
- На які метрики воронки впливає креативний менеджер, а на які — user acquisition?
- Які параметри ви використовували б для вибору каналів привертання клієнтів до продукту?
- Які CRM-системи використовували і як вони допомагали покращити взаємодію з цільовою аудиторією?
- Наскільки ви добре знаєте Google Analytics 4 (GA4)?
- У чому відрізняється Universal Analytics (UA) від GA4?
- Чи маєте ви досвід роботи з маркетинговою автоматизацією? Якщо так, будь ласка, розкажіть деталі.
- Які інструменти є важливими для маркетологів?
- Які метрики були ключовими для вас у попередній компанії? Чи виникали виклики у досягненні їх своєчасно, як ви їх долали?
- Як ви проводите аналітику для конкретних каналів?
- Як ви використовуєте CRM для аналізу воронки?
- Які метрики варто враховувати при тестуванні креативів?
- Як оновлення iOS вплинуло на таргетовану рекламу?
- Що таке атрибуція?
- Що таке ROI і в чому його відмінність від ROMI?
- Які особливості закупівлі SKAN?
Контент-маркетинг
- Наведіть приклад успішного контенту, над яким ви працювали.
- Як ви готуєте контент для різних каналів і за яким принципом розподіляєте його? Як ви дотримуєтеся єдиного brand voice? Поясніть на прикладі.
- Розкажіть, як ви створюєте контент-бриф, що у них включаєте? Як відбувається брифінг?
- Як би ви комунікували від імені нашої компанії? Яким має бути наш ton of voice?
SEO та оптимізація контенту
- Які інструменти для пошуку keywords ви знаєте/використовуєте?
- Розкажіть своїми словами, як працюють алгоритми пошукових мереж і SEO-оптимізація вебсайтів?
- Якою має бути стратегія SEO для наших продуктів / послуг?
- Чи варто компаніям працювати над ремаркетингом користувачів?
- Як ви покращували конверсію та зменшували CPL?
- Які маркетингові стратегії ви застосовували для збільшення впізнаваності бренду / лідогенерації тощо?
- Як ви розробляєте медіаплан для просування продукту / послуги на ринку?
- Чи використовуєте A/B-тестування в маркетингу і чи можете навести приклад його успішного застосування?
Email-маркетинг
- Як ви сегментуєте базу імейлів? Які параметри/атрибути/івенти використовуєте під час сегментації?
- Опишіть свою практику A/B-тестування і подальших кроків.
- Опишіть свою практику Flash Sales/Email Blasts.
- Які аналітичні звіти ви будуєте? Як взаємодієте з аналітиками (якщо вони є)?
- З якими платформами для email-маркетингу ви працювали? Розкажіть про кейси успішних email-маркетинг кампаній.
👑 Senior Marketing Specialist
Загальні запитання
- На вашу думку, який продукт нашої компанії недооцінений і який ми можемо краще використовувати для рекламних кампаній? Вам спадає на думку якась вірусна кампанія для цього продукту?
- Як ви вважаєте, які процеси в маркетингу можуть і мають бути автоматизовані? Хто цим має займатись?
- Як стати експертом у продуктах або послугах, які ви продаєте?
- Чи залучені ви у спільноти, групи інших маркетологів?
- Чим відрізняється підхід до маркетингу в Україні та західних країнах?
- Як працюєте зі своїм ментальним здоров’ям, як підтримуєте себе в ці складні часи?
- Як використовувати GenAI для швидкої валідації ідей?
- Як зміна політики GDPR в ЄС вплине на вашу стратегію? Які політики ще впливають на маркетинг?
- Які технології вплинуть на маркетинг у наступних роках?
Досвід роботи
- Розкажіть про робочий кейс, яким ви пишаєтеся? Як ви вплинули на результат?
- Поділіться прикладами невдачі, коли ваші очікування не виправдалися або ви не досягнули поставлених цілей. Що ви могли б зробити інакше?
- Розкажіть про ваш досвід створення маркетингових стратегій, які прямо роблять внесок у бізнес-цілі компанії.
- Розкажіть про ваш досвід менеджменту проєктів зі стейкхолдерами з топменеджменту чи інших країн.
- Поділіться своїм досвідом роботи з account-based marketing. Наскільки доцільним ви бачите використання account-based marketing в цілісній маркетинговій стратегії?
- Який був customer journey вашої аудиторії на попередньому місці роботи?
- Опишіть ситуацію, коли ви самостійно запропонували та впровадили покращення чи новий підхід до роботи.
- Як ви реагуєте на кризові ситуації в маркетингу? Можете навести приклад ефективного управління кризою?
- Розкажіть про набір MarTech, з яким ви працювали.
Робота з командою
- Чи взаємодіяли ви раніше з командою розробки?
- Як має відбуватися ваша взаємодія з командою з продажів?
- Як визначити А-гравця в команді?
- Як ви працюєте над розвитком своїх підлеглих?
- Чи доводилося вам звільняти людей? Наведіть приклад.
- Як будувати постійний процес інновації в маркетинговій команді?
- Як ви навчаєте та мотивуєте молодших членів команди? Чи мали досвід менторства?
- Чи працювали ви з моделями додаткової мотивації маркетингових команд? З якими?
Стратегія та планування
- Як ви формуєте маркетингову стратегію, враховуючи тренди та нові напрями на ринку?
- Як розробляється позиціонування продукту/компанії?
- Як підвищити впізнаваність бренду компанії на ринку ІТ? Які інструменти ви будете використовувати передусім і чому?
- Які б бізнес-цілі та задачі ви перед собою ставили для роботи з лідами, які перебувають на стадії Interest, відповідно до моделі AIDA? Які б канали ви використовували для досягнення цих цілей?
- Які б маркетингові канали ви радили обрати при обмеженому бюджеті та термінах?
- Які інструменти використовуєте для підготовки бенчмарку?
Аналітика та метрики
- Яким вимогам має відповідати правильно поставлений КРІ?
- Які основні метрики ви відстежуєте для health check маркетингової діяльності?
- Як міряти ROI для різних каналів?
- Як провести АВС-аналіз?
- Як налаштувати мультиканальну систему аналітики?
- Як MarTech інструменти/платформи ви знаєте та як їх використовувати?
- Навіщо треба описувати маркетингові процеси?
- Чому у звітах GA4 ми бачимо значення (other) і як це виправити?
- У чому різниця подій login і sign_up для GA4?
- Чому подія session_start може повторюватись у воронці кілька разів?
- Як ви розподіляєте маркетинговий бюджет і вимірюєте його ефективність?
Email-маркетинг
- Які стратегії використовуєте для покращення метрик (доставки, OR, Churn)?
- Поділіться прикладами успішних кампаній від постановки проблеми до її вирішення. Яким був результат? Що ви для цього зробили?
- Наведіть приклад успішної взаємодії email marketing каналу з іншими маркетинг-каналами.
- Які проблеми в продукті може вирішити email-комунікація?
- З якими платформами для email-маркетингу ви працювали? Поділіться своїм досвідом в автоматизації email-маркетингу та Leads Nurturing.
Контент-маркетинг
- Як ви вимірюєте ефективність контент-стратегії?
- Як ви будуєте звітність у контент-маркетингу? Чи співпрацюєте з аналітиками?
Практичні завдання
- Побудуйте алгоритм підготовки маркетингового відділу до Q5.
- Уявіть, що в команді три медіа-баєри на одній платформі. Як краще розділити обов’язки співробітників, щоб максимізувати ефективність команди?
- Що ви будете робити, якщо відділ продажів скаже, що ви генеруєте неякісні ліди, і саме через це не може виконати план?
- Сайт нашої компанії наразі займає
10-ту позицію в пошуку Google за запитом «Tech management platform». Що б ви порадили зробити для підвищення позицій сайту?
Дякуємо експертам, завдяки яким ми підготували цю статтю — Богдану Хомичу (Head of R&D Products у SoftServe), Наталії Шевельовій (Brand Lead у SoftServe, Women in Tech Ambassador), Олені Грищенко (User Acquisition Manager в SKELAR), Ярославі Романів (Head of Marketing Communications в GR8 Tech), Дарії Опанасюк (Chief Marketing Officer, Impulse), Нікіті Наконечному (Growth Marketing Manager), Юлії Оганесян (Marketing Lead в Lingopie), Ігорю Свєтлічному (Chief Marketing Officer, expla), Дмитру Ткачу (Marketing Team Lead в Impressit), Івану Паскарю (керівник відділу маркетингу Binance у CEE та Україні), Аліні Щербині (маркетологиня, СЕО Wtech, менторка). Окрема подяка Наталії Шевельовій, Дарії Опанасюк та Богдану Хомичу за технічну рецензію.
Все про українське ІТ в телеграмі — підписуйтеся на канал DOU
3 коментарі
Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.