Як вимкнення світла впливають на мобільний інтернет. Пояснюють оператори

Не всі українські інтернет-провайдери можуть забезпечити фіксовану мережу під час вимкнень світла. У такому разі користувачі переходять на мобільний інтернет. Проте його якість може погіршуватися у період знеструмлень і з часом він починає працювати з позначкою EDGE. DOU дізнався в операторів стільникового зв’язку, як працює інтернет без світла та які є способи забезпечити безперебійний сигнал.

Що впливає на роботу мобільного інтернету під час вимкнень світла

Одночасний перехід на мобільний інтернет створює велике навантаження на базову станцію (БС) поруч, пояснюють в lifecell. Через деякий час частина користувачів повертається на зарезервований фіксований інтернет, але не всі. Саме це підвищене навантаження на мережу та збільшення кількості одночасних користувачів швидко виснажує резервні елементи живлення. А це зменшує термін роботи обладнання і впливає на якість мобільного інтернету під час знеструмлень.

Усі базові станції, контролери, комутатори, ядро мережі потребують постійного електроживлення для нормальної роботи. Нині оператори забезпечують базові станції акумуляторами, щоб під час знеструмлень перемикатись на них.

На практиці усе залежить від стану акумулятора в конкретний момент, адже він може не встигнути зарядитись після попереднього вимкнення.

«Найбільш вразливими є акумулятори старого типу, які не були розраховані на часті тривалі вимкнення. Для заряду таких акумуляторів потрібно близько шести годин. Протягом останніх двох років встановлюємо батареї нового літій-ферумного типу (LiFeРO4). Вони набагато краще пристосовані до важких умов експлуатації при частих та тривалих знеструмленнях», — розповіли у Vodafone.

У lifecell зазначили, що нові літієві батареї підтримують роботу станції до 4-5 годин, після чого їм потрібно не менше часу для зарядки.

Також оператори lifecell пояснили, що крім великих проміжків між знеструмленнями, на роботу базової станції впливають й інші чинники:

  • тривалість і частота вимкнень на конкретних локаціях;
  • тип і кількість батарей, які встановлені на кожній конкретній БС;
  • кількість активних абонентів, які поряд, і гаджетів, які під’єднуються до тієї ж БС;
  • інтенсивність навантаження на мережу одночасно.

Чому роботу станцій не можуть повністю забезпечити генератори

Коли батареї розряджаються, а стаціонарне живлення не відновлюється, базова станція може продовжити працювати від генератора.

Проте мобільні генератори, які оператори стільникового зв’язку використовують для живлення БС, суттєво відрізняються від побутових, пояснили у Vodafone. Щоб забезпечити роботу базової станції, генератор повинен мати потужність від 9 кВт. Його вага — близько 100 кг. І оперативно пересувати такий генератор по місту майже неможливо. Вони використовуються переважно як стаціонарні, але без можливості автоматичного увімкнення.

«Мобільні генератори не переходять автоматично на резервне джерело живлення при вимкненні електроенергії. Отже, в разі знеструмлення аварійні бригади мають виїхати на місця для запуску генераторів. Навіть якщо є достатньо генераторів, жоден оператор не зможе власними силами одночасно відправити людей до кожного майданчика, щоб вчасно заправляти їх», — розповіли у Vodafone.

У lifecell зазначили, що генератори допомагають підтримувати роботу обладнання мобільного оператора після того, як виснажуються батареї. Але вони потребують значного ресурсу для обслуговування.

«Для роботи однієї базової станції на добу потрібно до 50 літрів дизельного пального, а також люди, які будуть привозити, під’єднувати та заправляти генератор.

Тому фізично неможливо забезпечити кожну БС по країні роботою від генератора, адже їх тільки у lifecell понад 10 тисяч. До того ж деякі базові станції встановлені на дахах, де неможливо поставити генератор», — поділилися оператори lifecell.

Генератори неможливо встановити на всі станції. Їх вибирають так, щоб подбати про максимальне покриття. Але воно не буде суцільним в періоди довготривалих і частих вимкнень світла. Абонентам доведеться виходити на вулиці, підходити до вікон або на відкриті майданчики, розповіли у lifecell.

Як не перевантажувати зв’язок при знеструмленні

Перше, що радять оператори стільникового зв’язку — помірно споживати інтернет-трафік під час вимкнень світла. Адже резервні елементи живлення найбільше виснажує велика кількість користувачів, що під’єднуються одночасно, та інтенсивний інтернет-трафік.

Що радять оператори для зменшення навантаження на інтернет-мережу під час знеструмлення:

  • вимикайте автозавантаження медіа;
  • не використовуйте відеохостинги типу YouTube чи Netflix або ж для перегляду відео встановлюйте низьку якість;
  • віддавайте перевагу SMS-повідомленням та месенджерам;
  • утримайтесь від користування сервісами з важким контентом, що генерують збільшений трафік, наприклад ТіkTok;
  • користуйтеся національним роумінгом — можливістю перемикатися на мережу інших операторів.

📌 Президент Володимир Зеленський нещодавно доручив Михайлу Федорову перевірити готовність мобільних операторів до вимкнень світла. Федоров повинен з’ясувати, як оператори гарантуватимуть зв’язок при знеструмленні та хто з них не дотримується відповідних рішень.

Раніше ми також писали про інтернет-мережі на базі xPON та переваги цієї технології у період знеструмлень.

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному0
LinkedIn



8 коментарів

Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів Коментарі можуть залишати тільки користувачі з підтвердженими акаунтами.

На форумі також почали обговорення про якість мобільного інтернету під час вимкнень світла: dou.ua/forums/topic/49436

В моєму селі доволі непогано працює водафон якщо порівнювати з 22 роком, тоді лише 1 годину був інтернет і все (навіть звязку не було), зараз навіть після 3-х годин інтернет працює

Мобільні генератори не переходять автоматично на резервне джерело живлення при вимкненні електроенергії

Хіба в таких не самих бюджетних варіантів автостарту і взагалі стартеру нема?

збільшення кількості одночасних користувачів швидко виснажує резервні елементи живлення

На батареях шейпити трафік треба по декілька сотень кілобіт, а то вижирають ютубами всю доступну пропускну здатність з авто якістю і мережа лежить і одні таймаути.

єдине що я зрозумів з них «пояснень» і відсутності зв’язку навіть при наявності сигналу від БС — представники мобільних операторів самі не в курсі, як в них працює (точніше — не працює) інтерконект між БС під час вимкнень

Як вимкнення світла впливають на мобільний інтернет

Та його просто нема. Щойно зникає світло — пропадає мобільний інтернет. В тому році взимку — все працюівало, всі сиділи на мобільному трафіку. А зараз що Водафон, що Київстар — нуль трафіку, навіть браузер не грузиться, та не оновлюються данні в додатках. Не проходять тексти в месенджерах. І це за безлім, по 250-300 грн на кожного оператора.
Вони просто забили на людей. Платять абоплату і добре. Хай трошки потерплять.

++ за Київстар. І рік, і півтора тому було окей, навіть працювати можна було майже нормально (ну хіба трошки почекати).
Цього року повна с. Перейшов з тарифу за 300 грн на найдешевший доступний. Може якщо так зроблять більше людей, то це на щось вплине.

Я добре памʼятаю, як на початку вторгнення ці невігласи в унісон кричали, що мобільні мережі витримають навіть довготривалі блекаути, а потім після перших же масованих ракетних обстрілів в жовті 2022 всі лягли як один. І уже через місяць одне-за-одним почали підвищувати абонплату, а згодом і ці всі відмазки про дорогий дизель для генераторів, який ще треба довезти до станцій; про непрацюючі генератори; про слабкі батареї на підстанціях.

Так а навіщо цим чухонцям дали 100% бронювання персоналу, як не для того щоб ці чухонці найняли людей які будуть заправляти і дивитися за роботою генераторів під час знеструмлень.

Чи може їм надали бронювання лише за красиві очі??? Я взагалі не розумію безтолкові пояснення якщо чесно це не пояснення це ідіотизм і виправдовування, а зв’язок тим часом пропадає.

Підписатись на коментарі